neprihlásený Utorok, 22. októbra 2024, dnes má meniny Sergej
Budúci rok má byť na cestách už 85 miliónov elektromobilov

Značky: elektromobily

DSL.sk, 19.10.2024


Tento aj budúci rok sa má výrazne zvýšiť počet používaných elektromobilov a ku koncu budúceho roka sa má používať spolu 85.1 milióna elektromobilov.

Odhaduje to analytická spoločnosť Gartner.

V tomto počte sú započítané vozidlá všetkých typov, okrem osobných áut aj dodávky, autobusy aj nákladné autá. Zároveň okrem čistých batériových elektromobilov sú započítané aj plug-in hybridy.

Koľko percent zo všetkých používaných áut má tvoriť 85.1 milióna elektromobilov Gartner neuvádza.

V predchádzajúcich rokoch pristupovali štáty aj automobilky k elektromobilom veľmi optimisticky, v množstve krajín vrátane EÚ bola prijatá legislatíva stanovujúca relatívne skorý kompletný povinný prechod na predaj iba elektromobilov a automobilky prezentovali ešte skoršie termíny vlastného prechodu na výrobu iba elektromobilov.

V poslednom období sú ale tieto plány prehodnocované, niektoré krajiny a automobilky žiadajú zmenu plánov a zároveň automobilky menia plány vlastného prechodu iba na elektromobily.

Podľa Gartner sa ale v tomto aj budúcom roku výrazne zvýši počet používaných elektromobilov. Na konci minulého roka sa globálne používalo 46 miliónov elektromobilov, z toho 32.6 milióna batériových.

Do konca tohto roka sa má tento počet zvýšiť na 64 miliónov, z toho 45.9 milióna batériových. Do konca budúceho roka sa má ďalej počet používaných elektromobilov výrazne zvýšiť na 85.1 milióna, z čoho má byť 61.9 milióna batériových.

K rastu v budúcom roku má prispievať najmä vyšší predaj v Číne a Európe. Na konci budúceho roka bude podľa odhadu Garner v Číne na cestách 49 miliónov elektromobilov, v Európe 20.6 milióna a v Severnej Amerike 10.4 milióna.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Microsoft Azure na konci mesiaca vypne podporu TLS 1.0 a 1.1
Ukážka z novej série populárneho Star Trek seriálu
Qualcomm predstavil CPU pre smartfóny postavený na novom jadre, je podľa neho výkonnejší ako Apple CPU
Objavené nové najväčšie prvočíslo, prvýkrát pomocou GPU
Oznámený termín nového Star Trek filmu, príde o pár mesiacov
Microsoft sprístupnil virtuálne servery postavené na jeho vlastnom ARM procesore
O2 znovu oznámilo zlepšenie pokrytia 5G
Intel ukázal CPU pre PC vyrobený procesom Intel 18A
V Česku má byť pozemné DVB-T vysielanie aj po roku 2030
Zákazníci pozerajú Netflix priemerne 2 hodiny denne


Diskusia:
                               
 

Na Slovensku 20. Slovom dvadsať.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Coho dvadsat?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Prečo už konečne nevymyslia auto na frndžalicu?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Na frn čo??
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

... nie je to od slova "frnda" ... ;-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pozri si slovenský kultový film "Pacho hybský zbojník".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nic pre Gen Z
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

prečo nie auto na frndžalicu? hneď som si spomenul na 90-te roky, keď sa na sídlisku kradlo palivo z nadrží áut gumenou hadicou... preto :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

A potom si sa zobudil.
Otvor na ceste oci.
Dnes uz len zadubenec ked kupuje nove auto a ma rodinny dom, nezvazuje elektromobil.
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

jediny zadubeny si tu ty a este k tomu magnus gayopolus ta volaju
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

zvazovat samozrejme mozes, ale ked ta rovnake spalovacie auto stoji X a elektricke 2X, pricom cena benzinu/nafty na 10 rokov je tiez X, tak by si bol blby kupovat eauto. A to este nevravim o ostatnych nevyhodach.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

tie pocty s X a 2X uz neplatia.
Tesla Model 3 stoji od 37K. Nie je to daleko od cien mild hybridov alebo dieselov
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Jj, to len ti zadubeni chudaci zijuci v bytoch v Bratislave ci v Kosiciach si nechcu kupit novy elektromobil.

To su tie socky, zivotne prostredie im nic nehovori. Normalne mam chut ist nakupovat znackove oblecenie do New Yorku, a aj idem, letecky, caute socky.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Mňa by ani len nenapadlo nazývať niekoho socka, kebyže sa mám kvôli nákupu oblečenia kamsi priekazne pol dňa trepať lietadlom, lebo mi ho neprídu predviesť.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vidis, slova socky. Let sa ma v biznis ci prvej triede uzivat.
Pozdravuje tvoja slovenska celebrita :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

kvoli handram sa trepat niekam 12h+ :)))))
to si na urovni kamionistu co ide do Turecka
Odpovedať Hodnotiť:
 

staci
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dajme do pozornosti, že nie sú započítané elektrické autíčka čo kočujú spolu s cirkusom a kolotočmi. To sú tie s tyčou vzadu, čo fungujú ako trolejbus a užívatelia v nich do seba bezuzdne vrážajú, pričom obsluha - podgurážený pán sa hnevá a kričí.

Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Pomerne ostro sa vymedzujem voči rozptyľovaniu pozornosti hubárov od detekovania medveďov a plne chápem stanovisko nezávislého občianskeho združenia Znepokojený rodinný príslušníci hubárov z takto priekazne necistlivého prístupu.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

No...na cestách...rovnako štatisticko-analyticky bude väčšina z nich stále priekazne na nabíjačke.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Prechod nemeckých občanov na elektromobily sa po zrušení štátneho nákupného bonusu koncom roka 2023 extrémne zastavil. Od júla do septembra 2024 súkromné osoby, ktoré predtým mali auto so spaľovacím motorom, prešli na čisto elektrický pohon len v 3,9 % všetkých zmien vozidla. Od začiatku roka bol podiel len 3,6 %. V porovnaní s úrovňou v poslednom štvrťroku 2023 to predstavuje pokles približne o 40 %. A predpovede nového HUK-E-Barometra sotva naznačujú rýchly a výrazný obrat trendu. Z približne 4 200 opýtaných reprezentatívnych nemeckých občanov takmer polovica (47 %) tvrdí, že čisté elektromobily považujú za "menej dobré" alebo "vôbec nie dobré". A 29 % si chce kúpiť čisto elektrické auto len vtedy, keď je zo zákona povolená registrácia iba takýchto vozidiel. Aspoň každý tretí by bol ochotný zaplatiť o viac ako 10 % viac za čisto elektrické auto ako za to isté auto so spaľovacím motorom.
https://dopice.sk/t7d
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Spaľovák má cca 40% účinnosť. Ešte je čo riešiť...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Ale tá energetická hustota paliva je proste super. Nie tak dávno sa bežne predávali osobné vozidlá s hmotnosťou len okolo 1 tony a plná nádrž k tomu nepridala skoro nič. Dodnes by sa také vedeli vyrábať, keby nie hlúpe predpisy EU. Oproti 2,5 tonovému elektromobilu je to neskutočná výhoda. Naozaj - tými baterkami je ešte čo doháňať a cieľ je v nedohľadne.
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

Šak veď to, že spaľovák má cca 40% účinnosť aj okolo 1 tony, čo 2,5 tonovému elektromobilu umožňuje konkurovať priekazne zhruba od... a sakra.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Netrep blbosti Tesla3 je len o cca 200 kg tazsia ako rozmerovo porovnatelny superb
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Alebo i ako Honda Jazz, že? Lebo keď kvôli dojazdu treba kvôli odporu vzduchu všetko ponaťahovať, tak sú tie vonkajšie rozmery pre porovnanie priekazne dosť k hovnu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Takže podľa tvojich výpočtov má baterka v elektromobile presne 1,5 tony? Alebo je to trochu ináč a tie nafúknuté 2,5-tonové hovädá sú aj benzínové aj naftové aj elektro...

Čo tak nejakými daňovo-nejakými bonusmi prispieť ku kupovaniu 1-tonových mestských autíčok či už elektro alebo benzín, a prispieť tak k životnému prostrediu? Väčšina jázd všetkých áut okrem obchodných cestujúcich sa udeje v meste a má do 50 km.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Lenze v tomto ohlade to tak trochu kurvi EU so svojimi nariadeniami. Jednak je zle nastavena metodika merania emisii, potom do toho sa riesia zbytocne systemy na "zvysenie bezpecnosti". No a to vsetko potom predrazuje male auto a tie si to odseru prve. A potom zacne ta penazenkova logika - ak si mam kupit triedu A/ B za 20 litrov, tak za 25 si uz kupim C a mam univerzalnejsie auto.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ad2 co som zabudol doplnit - ohladom lahkych aut do mesta, to je taky tiez spomienkovy optimizmus, pretoze pod tonu aj pred 25 rokmi nevazilo takmer nic. To boli vynimky. Taka jednotkova fabia mala cez 1,1, podobne felicia. Pre porovnanie moj stary hatchback z prelomu milenia vazil 1.6 tony. Tolko dnes vazi moje 7miestne SUV o triedu vyssie.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Je to tak. Či presne 1 tona ako mala Š105 alebo 1,2, to už je jedno. Zostáva len zmeniť nariadenia pre malé autá, tie by snáď nemuseli mať všetkých asistentov a airbagy aj pre psa v kufri...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak a mame tu genia, co vie vyriesit tento problem, gratulujem,
Ty nemas iq nad sto na sto percent
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fiat 500 ma tusim pod 900 kg
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nema. Resp mohol mat pred tymi 20+ rokmi a to je tych par vynimiek. Dnes ma 1055.
Odpovedať Hodnotiť:
 

renault thalia mal pohotovostnú hmotnosť 940kg
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Čo tak nejakými daňovo-nejakými bonusmi prispieť ku kupovaniu ..." bonusmi nie, ale trestami.
1. Zakaz vjazdu do mestskych casti pre automobily so spalovacim motorom.
2. Zavedenie povinnej dane z vlastnictva automobilu pre vsetkych (v Nemecku KFZ Steuer). Nastavit vysoku uroven s "ulavou" pre elektromobily.
3. Dialnicne znamky taktiez odsadit podla typu pohonu vozidla.

Potom budu vsetci spokojni. Vlastnictvo spalovacich mot. vozidiel bude riadne znevyhodnene voci elektromobilom a to tak, aby sa elektromobil oplatilo kupit. Problem vyrieseny, jamky nasadene (Pelle) a mozeme ist dalej.

Aka krasna vie byt spolocnost, v ktorej sme si vsetci rovni. Teda len pokial nehovorime o peniazoch, povinnostiach, pravach ci sluzbach zdravotnictva alebo dokonca nastupom do armady. Jaj, ani Slnko nesvieti na kazdeho rovnako. Preto sme bieli a nie cierni.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ty si dobrý demagóg. Z mojej citácie si odrezal koniec, kde som napísal, že by sa mali zvýhodniť... nie elektrpmobily ale 1-tonové mestské vozítka. Totiž tie patria do mesta a nie 2,5-tonové opachy. Paríž sa už trochu spamätal a znevýhodnil SUV, čo sa určuje podľa hmotnosti. To je podľa mňa cesta...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tiez patris k tym egoistom, co bezohladne fajcia a vypustaju skodlivy dym na zastavke malym detom a vsetkym naokolo, ze?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

nie bezohladne, naschval a s potmehuckym usmevom :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

europsky vyrobcovia su v ...., staci si precitat par clankov na autoforum.cz - el. okrem par nadsencov nikto nechce - maly dojazd, dlha doba nabijania a hlavne vysoka cena. napr. v 07/24 predala skoda v CR 39ks EV, (https://lnk.sk/kadq), kto chce auto za 50 tis. euro s dojazdom 250km a 1/2h nabijanim (https://lnk.sk/gua1) ?
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

to este tych 250km je zrejme silno optimistickych, ked ide auto s vetrom odzadu fukajucim, po rovine, netreba kurit ani klimovat, sedi tam 50kilovy grinpisak a ma obute ekogumy, ktore sa smyknu aj na flusanci.

Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

autoforum.cz je jednoznačne etalón objektivity informácií o elektromobiloch
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

No keby len o EV, ked nemali tuto vdacnu temu, mali ine na ktorych dokazali pisat uplne sprostosti.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tak sa opýtaj priamo v škode koľko tých elektrosračiek predali.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Aj veganska bageta keby stoji 2x viac ako salamova by si nechcel byt vegan... Resp. moc vtedy clovek nema na vyber.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za 2024 cisla este nie su, ale v 2023 predali viac Enyaqov, ako Superbu. A len o malo menej ako Fabii (81k vs 94k). Enyaq stupol o 51%, Fabia o 1.9% v porovnanim s predchadzajucim rokom.
Zdroj: https://www.best-selling-cars.com/
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

k fabiam si pripocitaj Scala, lebo kreteni zrusili fabiu combi
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je síce pekné ale miešaš hrušky s jablkami. Daj čísla z českého trhu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre skutočne nespochybniteľnú praudu o elektromobiloch by som mal skúsiť ešte dieselforum.sk, tdiforum, dymicforum alebo naftomilovnik.sk
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Sú dosť drahé. Na o si bežný tuctový smrteľník len tak nenašetrí...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Buhaahahahaha...šme še pobaveeeľi. :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako kto.
Už aj lietadlá špekulujú na eletriku
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

aj tvoj análny kolík je na elektriku a nezaujíma ma to
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Ak to vydá ako René mládenca príhody a skúsenosti, 2.časť, nikoho nebude zaujímať, koho to zaujíma, nakoľko to bude priekazne povinné čítanie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Análny kolík na naftu vydrží aj 1100 km vkuse, aby s s ním mohol prejsť bez zastavenia krÍžom celú Československú republiku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Europske automobilky zaspali dobu. Tie ich smrady uz cinania nechcu a navyse tlacia do vyroby baterii a aut tolko penazi, ze sa z nich nase smradlave auta o chvilu naozaj poseru. Rozmyslam kto z trojice mercedes, bmw a vw zhasne posledny. A Tesla nebude tou znackou co ich polozi. V EU nevieme vyrabat baterie a akosi kompetentni zabudli zabezpecit primarne suroviny na ich vyrobu. Tak sa teraz krutia a obhajuju ako ked zdochynala nokia.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

gfsg
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kaslat na nich zatial mi staci RAM 1500 2022 a ked tak dalsie bude F-450 :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

odist z eu. vcera bolo neskorp
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár