neprihlásený Sobota, 4. mája 2024, dnes má meniny Florián
Vo vlakoch do Prahy sa výrazne zlepší WiFi

Značky: Wi-FiČesko

DSL.sk, 27.2.2024


Český štátny železničný prepravca České dráhy výrazne zlepšuje pripojenie na Internet vo vlakových vozňoch, kde bola doteraz inštalovaná najstaršia technológia pripojenia na Internet pre cestujúcich.

Spoločnosť o tom informuje v tomto oznámení.

Nové inštalované routery budú podporovať najnovšie mobilné siete pre zabezpečenie pripojenia na Internet a zároveň novšiu verziu WiFi pre pripojenie zariadení cestujúcich k týmto WiFi routerom.

Zariadenia budú podporovať aj 5G mobilné siete a všetky využívané frekvencie od 700 MHz po 2600 MHz, zároveň budú na území Česka využívať siete všetkých teda troch mobilných operátorov. WiFi bude podporované na frekvenciách 2.4 GHz a 5 GHz vo verzii WiFi 5, pričom podľa oznámenia v budúcnosti s možným vylepšením na WiFi 6.

Aké technológie boli doteraz podporované vo vozňoch, kde prichádza k výmene, oznámenie neuvádza. Výmena už začala, realizuje ju dcérska spoločnosť ČD - Telematika.

Celkovo sa nová technológia nasadzuje v 195 vozňoch, z toho v 131 rýchlikových vozňoch, 12 poschodových vozňoch Pražskej integrovanej dopravy a 49 vozňoch v jednotkách Railjet. Čo sa týka rýchlikových vozňov, ide o modely Apee, Bdmpee, Ampz, Bhmpz, Bdmpz a Bmz241 a 245.

Nové nasadené technológie budú môcť využívať na českom území aj cestujúci zo Slovenska, keď uvedené vozne sa podľa oznámenia okrem iného používajú aj v EuroCity vlaku Metropolitan medzi Budapešťou, Bratislavou a Prahou. Zároveň podľa oznámenia bude technológia pripravená aj na prevádzku na území Slovenska, Rakúska, Maďarska a Nemecka. Prepravca ale neinformuje, či v týchto krajinách bude pripojenie poskytovať.

V dnešnej dobe samozrejme užívatelia bežne využívajú mobilné dáta cez mobilné siete, zabezpečenie pripojenia cez WiFi vo vlakoch má ale svoje výhody. Zahraniční cestujúci nemusia využívať mobilné dáta v roamingu, zároveň kvalitnejšie modemy a antény inštalované vo vlaku majú typicky lepší signál najmä v slabšie pokrytých riedko osídlených oblastiach a to aj kvôli útlmu mobilného signálu vo vnútri vozňov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Prvý let vesmírneho Boeingu sa zrejme konečne uskutoční o tri dni
Spotify zrejme pripravuje uvedenie bezstratovej kvality audia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry si za 2 týždne pozrelo 65 miliónov ľudí
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci na nedeľu nebude fungovať internetový predaj lístkov
Satelit so solárnou plachtou je úspešne na orbite
K Microsoft účtom sa už dá prihlasovať bez hesla pomocou passkeys
O2 zvýšilo pokrytie 5G, podiel 5G zariadení rastie len pomaly
Telekom začal ponúkať nové programy Swipe pre mladých s veľkým objemom dát
Avizovaná nová verzia distribuovaného súborového systému Ceph, je v ňom viac ako exabajt
iPhony majú aktuálne problém s budíkmi, nebudia


Diskusia:
                               
 

Keby tak zabezpečia aspoň plne pokrytie signálom na aspoň hlavných tratiach, inak im je celé lepšie wifi na 2 veci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

WiFi routre kúpiť vedia. Ale ovplyvniť pokrytie mobilnými operátormi nevedia. Aj tak možno používajú triple band router.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Vedia. Kazdy to vie. Staci ovplynit politikov, ktori rozhodnu. Akou formou, to je na nich :).
Odpovedať Hodnotiť:
 

PRIEKAZNE
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Ide o logický postup, nakoľko cestovný lístok si je možné zakúpiť anonymne, ale pri registrácii na wifi je možné celú GDPR záťaž priekazne preniesť na dobrovoľnosť zákazníka.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Rovno zariadenia Wi-Fi 7 by uz nemohli?, trosku future proof
Odpovedať Hodnotiť:
 

future co? si volnocasovy amatersky lektor anglictiny z appky 1,2,3 english for free alebo co?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

A bude sa dať prísť aj rovno pre hotový papier?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Lepšie vlaky majú na wc aj papier.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to by bol sen na slovensku. ale nielen vlakove wifi by bolo treba vynovit, nad tym som uz davno zlomil palicu, ved dnes ma takmer kazdy nejaky internet v telefone. ale ist vlakom a pokusit sa pracovat cez rdp je akonahle clovek vyjde z vinohradov nemozne. a to tie vlaky nejdu nejak extra rychlo aby btsky nestihali prepinat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Pokiaľ ústava deklaruje, že hospodárstvo Slovenskej republiky sa zakladá na princípoch sociálne a ekologicky orientovanej trhovej ekonomiky, tak to "najdôležitejšie" čo vlak potrebuje, určuje priekazne zákazník.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A kde ste pani zlata Kelisova citali, ze je to to najdolezitejsie? Kedze je toto diskusia pod clankom o internete vo vlaku, cakate ze sa tu bude riesit spinavy hajzel?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

A napríklad aj to, že často nie je kde sedieť a naši "sprievodcovia" vás kľudne nechajú v rýchliku, hoc ide aj 160kmúh stáť na chodbe, na schodoch, pri hajzlíku. Tam nemáte čo robiť, ale lovákom to nevadí. Smutné...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Každý má právo si sadnúť na miesto, na ktoré má zakúpenú miestenku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

My sme mali zakúpenú miestenku a vlakvedúci nám povedal, že daný vozeň nepripojili lebo sa pokazil.
V medzinárodnom rýchliku.
Keby sme vedeli, tak miesto miesteniek, kúpime fľašu navyše...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ako to dopadlo? Ty si kupis miestenku na konkretne mjesto, vozen s tvojim sa pokazil a nepripojili. Ako si to vyriesil?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Reklamujes a vrátia ti euro. Už som to raz riešil, keď som mal miestenku na Bike a stojany boli obsadené s tým že sprievodca dal od toho ruky preč. Ani tak mi nešlo o to euro, ale o princíp.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veď normálne - sadneš si do uličky. Čo máš robiť keď je všade plno?
Cestou späť sme mali tiež zakúpené miestenky, ale kamoš stratil lístky a nevedeli sme, že ktoré miesta.
Takže zase sme boli v uličke a navyše sme si museli druhýkrát kúpiť lístok...
Bola to zábavná rozlúčka...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tu je debilita aj tie miestenky. Vlak z Paštekárne do Košíc, napr. má označené miesta, kde sú miestenky. Tam si ľahšie povahy moc nesadnú. Lebo tam chýba údaj odkiaľ - pokiaľ tam je zerezervované miesto. Ja si sadnem a je mi u predel či niekto má alebo nemá miestenku. V autobusoch je to iná tragédia. Tam si zvyčajne ešte nejaký miestenkový debil nastúpi ako posledný a teraz ide staručký manželský pár vyhadzovať z miesta, hoc je okolo voľné, alebo naopak aj mňa, lebo už niet kde sedieť. To je taká fičúra...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zišlo by sa aj zvýšiť priemernú rýchlosť na lokálkach aspoň na 50 km/h. Wifi až taký problém nie je.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Priemernú rýchlosť je možné zvýšiť okamžite i na 350 km/h, avšak medzinárodné záväzky neumožňujú vylúčiť z dopravy zahraničných návštevníkov, takže to je vecou ministerstva zahraničia, nakoľko niektoré vzdelávacie ustanovizne ako napríklad Harvard či Oxford neposkytujú absolventom dostatočné znalosti time menežmentu, aby takéto rýchlosti zvládali priekazne i mimo hlavných koridorov na lokálnych tratiach.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Zvysovanim rychlosti vlaku sa nezarucuje aj zvysenie rychlosti internetu. Prave naopak, ak vlak sa vlak vzdaluje od btsky, kam je pripijeny je priekazne jasne, ze internet spomaly, nakolko packety budu meskat a musia dobehnut vzdialenost. V pripade, ze sa vlak priblizuje k aktivnej btske sa rychlost internetu zvysi, co je jasne, lebo packetom sa vzdialenost priekazne skracuje.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ano aj pri mobiloch sonm kedysi cital nejake veci o maximalnej rychlosti pohybu, aby "nesekal" signal a tak.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár