neprihlásený Sobota, 25. mája 2024, dnes má meniny Urban
Veľký satelit pre mobilné siete je niekedy jasnejší ako takmer všetky hviezdy

Značky: satelity

DSL.sk, 4.10.2023

Veľký satelit BlueWalker 3 americkej spoločnosti AST SpaceMobile, ktorý je určený na poskytovanie mobilných sietí z vesmíru pre bežné smartfóny na povrchu planéty, je v niektorých časoch jasnejší ako takmer všetky hviezdy viditeľné zo Zeme a môže tak okrem iného narúšať astronomické pozorovania.

Zistil to tím astronónom pozorujúci jasnosť satelitu dlhodobejšie po dobu 130 dní, ich zistenia publikoval Nature.

Satelit vypustený v septembri minulého roka umožňuje z nízkej orbity poskytovať mobilné siete aj štandardov 4G a 5G, pričom spoločnosť už oznámila úspešné otestovanie pripojenia z bežného smartfónu zo Zeme na 4G aj 5G sieť z tohto satelitu a dosiahla maximálnu rýchlosť sťahovania dát 14 Mbps.

Satelit má veľké pole antén s plochou až 64 metrov štvorcových, podľa minuloročných informácií je na orbite nad 500 km.

Jasnosť satelitu sa mení podľa jeho polohy a natočenia antén, napríklad 10. novembra minulého roku a 3. apríla tohto roku mal zdanlivú magnitúdu 0.4. Podľa NewScientist zistenia znamenajú, že satelit bol jasnejší ako všetky hviezdy na oblohe okrem siedmich najjasnejších hviezd. Napríklad známa hviezda Polárka má magnitúdu približne 2, pričom nižšia hodnota znamená vyššiu jasnosť.

Satelit mal v niektorých časoch aj výrazne menšiu jasnosť, na konci decembra mal magnitúdu 6. Aj to je ale viac ako napríklad odporúčania astronómov z americkej National Science Foundation a ITU, ktorí odporúčajú pre satelity minimálne magnitúdu 7.

Veľké konštelácie satelitov pre poskytovanie Internetu, ktoré už buduje alebo pripravuje viacero spoločností, môžu spôsobovať viaceré problémy. Astronómovia upozorňujú na vplyv na astronomické pozorovania vo viditeľnom ale aj rádiovom spektre, ďalším problémom je výrazné zvýšenie množstva objektov na orbite. AST SpaceMobile podľa stanoviska pre Nature spolupracuje na riešení vplyvu jej satelitov na astronomické pozorovania so skupinami astronómov a NASA.

Spoločnosť plánuje v prvom štvrťroku už vypustiť päť komerčných zrejme podobne veľkých satelitov označených BlueBird a celkovo podľa informácií Nature plánuje mať 90 satelitov.

Legendárny instant messenger ICQ končí
Nový formát menších pamäťových modulov CAMM2 použitý už aj v desktopovej doske
Postkvantové šifrovanie by na Androide spomaľovalo, Google ho nezapol. Spomaľuje aj Chrome na PC
NASA po poškodení pamäte obnovila na sonde Voyager 1 už aj funkčnosť vedeckých prístrojov
Nová verzia Windows 11 sa blíži dokončeniu, už sa testuje
Skylink začína šetriť, zmenil parametre na náročnejšie, ukončí dva transpondéry, prejde z HD do SD
Sonda Psyche k asteroidu zapla elektrické motory
Raspberry Pi vstúpi na burzu v júni
Firefox pripravuje vertikálny zoznam kariet a skupiny kariet
Vesmírny Boeing nepoletí ani v sobotu, nový termín nebol oznámený

cim viac satelitov, tym viac smazenia, cim viac smazenia, tym menej problemov.. ale hej no, je celkom bezne, ze clovek na oblohe vidi tieto opachy poletovat, coz je dost skoda a viem si predstavit, takeho fotografa hviezdnej oblohy, ze uz ju moc hviezdnu vlastne ani nema..

A preto som v bytofke vrtal extra roxory.

Aspoň už nebudú BTS-ky špatiť budovy.

Ako sorry, ale posledných cca. 500 majú exluzívny lock a hovno výsledky, takže z pohľadu os kľudne kill -9 a kým sa nenaučia ošetrovať interné deadlocky, nechať kdesi priekazne v sandboxe.

*500 rokov priekazne

Zostreliť.

Ale tak aby padali Muškovi na hlavu!

koho, hviezdy?

Najprv sa ľudia sťažujú, že kvôli svetelnému smogu nie je vidno hviezdy. A keď sa snažia doplniť tie, ktoré už nie je vidno, tak sa zase sťažujú. Ľuďom nevyhovieš.

Presne tak. Namiesto aby si nechali vysvetliť časový paradox, tak ho rovno robia, čím robia z mesiášov pravdy celý ten čas priekazne bandu kreténov.

Ked uz netreba tie povodne hviezdy, mali by vyrobit nieco poriadne, nech to rovno nahradi poulicne osvetlenie. Usetri sa elektrina na nabijanie tesiel. Polovicna robota.

reklamné plochy na oblohe! :-)

Naveť, nech si idú za ručičky spolu s nasa aj všetkými vedcami priekazne do pI.
Planetária. Furt sa snažia nás ohúriť kokockími blbinami, blbáci blbí. Nech si vzájomne onanujú v kruhu s hlavami natočenými vzhúr, máme to ťažko tam, v prdeli.

z objavov astronomov ma ludstvo hovno, tak nech drzia huby ked niekto spravi nieco pouzitelne

Dopady mozu byt katastrofalne, EM radiacia nie je len o tepelnych ucinkoch.
Podla vyskumov je cast DNA elektromagneticke vlnenie:
Specificky k tejto teme sa daju dohladat uzasne veci.
A teraz skuste byt uplne kludny, ked nejaky expert co ma meracich pristrojov ako dieta anglicakov vystupi v mediach, ze ved to nic, vsak to je malo Watt/m2 (resp. Volt/m)
O zlomoch na DNA v dosledku expozicie EM polu prednasa prof. Henry Lai v tom odkaze hore, je tam link v tom clanku.
Da sa predpokladat, ze niekto presne vie, co robi a toto je depopulacny + mind control experiment (zmeny na EEG pri hodnotach EM ziarenia menej ako 1V/m:
Ak niekto tlieska Muskovi alebo IT weby pisu o novych Wi-Fi a mobiloch, preco zamlciavaju klucove veci? S kazdym novym bezdrotovym zriadenim (okrem samostatnej GPS) cloveku ide o zivot a bezpecne tieto veci nie su, EM ziarenie je zivotu nebezpecna radiacia.

Aj blaha sa vyjadroval ku kovidu...

to je kategoria pseudoexpert

Problémom ale nie je, že sa vyjadroval, ale že sa nemýlil o nič viac viac ako mnoho priekazne renomovaných expertov.

Vy ste sa tu dvaja našli. Idioti na pohľadanie.

Ešte tretí idiot pod nami čo verí na plochú zem gádžulo.

aj pilotov mas za idiotov? ti vedia, ze Zem je plocha, staticka a nerotujuca:
Jednak, vidiet priam dokonalu ohromnu rovinu z lietadla, dalej letove trasy (v zavere videa) potvrdzuju tvar Plochej Zeme a natocenie kontinentov ako Azimuthal map, alebo aj UN map (mapa OSN) Atmosfera vo vakuoovom vesmire by ako existovala? Voda na povrchu malej gule sa neudrzi, ako by sa mohla udrzat na velkej?
Gulozem je sialena teoria globalistov!
Zem nie je planeta, je to nieco uplne ine a opytajte sa sami seba, co o Zemi skutocne viete? Clovek by mal chciet vediet, kde zije, je to jedna s najdolezitejsich veci. Vedci z univerzit sa tym zaoberaju, tu su vysledky:

Už to nefetuj nerobí ti to dobre.

Keby si nemal v hlave nakadené až po dekel a niekedy cestoval lietadlom, vedel by si dobre, že už z 12 kilometrov zakrivenie celkom dobre vidieť. Pokles horizontu vidieť voľným okom už z 1 km.

Piloti tvrdia, že žiadne zakrivenie nevidia, že Zem je plochá:
youtu.be/wLZHDemOcts
A ešte k tomu, iný chaos by bol s lietaním na rotujúcej Zemi!
Aj na guli by bolo lietanie problematické, podľa dnešných curvature calculatorov vychádza zakrivenie až 7 km na každých 300km. Znamená to, že lietadlá by museli korigovať výšku, pretože ak by leteli rovno, na guli by sa dostávali stále vyššie.
Kľudne si môžete veriť čomu chcete, ale guľozem logiku nemá, je to hoax!
Z lietadla je Zem až fascinujúca rovina! Ilúziu nejakého zakrivenia je možné vidieť tak na násype chemtrails na horizonte. Podobne, ak lietadlo zanechá dlhý chemtrail, javí sa ako zakrivený, lebo svetlo sa ohýba, viď. refrakcia, perspektíva, atmosféra * kľúčové video na pochopenie viacerých veľmi podstatných vecí súvisiacich nielen s Plochou Zemou:

Letel si uz lietadlom?

Nejdem ti tu vyvracat nejake nicneznamenajuce hypotezy nejakou dostredivou silou a inymi vecami, co to lietanie okolo gule umoznuju, pretoze to je rovnako pre teba nicneznamenajuca hypoteza. Ale ked uz tvrdis, ze poznas nazor pilotov, tak aj ked osobne poznam len pilotov prskoletov, neosobne (cez niekoho) poznam aj nadzvukovych a nikto nieje plochozemsky orientovany... A jejda nenky, zijeme na malickom slovensku, tu kazdy ma znameho, co ma znameho, ktory uz urcite nejakeho pilota pozna, tak sa spytaj priamo...

Kľudne si môžete veriť čomu chcete, ale plochozem logiku nemá, je to hoax!

Plochozem je sialena teoria youtubistov!

A tak to potom aj toto je priekazne len satelit, a ja že sa jedná o dezinformačnú konšpiračnú teóriu ktorú najlepšie podkladal eric dubay.
Cez 30sek vidko z odysee s názvom
The Moon Below The Horizon

A tu priekazne priamo z kokpitu.
17sek vidko z odysee s názvom.
The horizon behind the moon and sun
Papkajte panáci, a nezabudnite dezinformovať že je to z MS flight sim-u.
Na rozdiel od msm, ktoré používa na svoju pro-pukrajinskú agendu zábery z Arma3. Lól a s takými dementmi čo mimo konzumu msm ešte nevedia prekuknúť a prekusnúť prúsery editorov nasa tu idú hrať múdrych. Ale tak do toho, mne to žili netrhá, vám evidentne áno.