neprihlásený
|
Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement |
|
Arm sa zaregistrovala pre vstup na burzu Nasdaq
Značky:
ARMITbiznis
DSL.sk, 22.8.2023
|
|
Spoločnosť Arm podala americkej komisii pre cenné papiere SEC oficiálnu registráciu pre skôr avizovaný a očakávaný vstup na burzu Nasdaq.
Arm o tom informuje v tomto oznámení.
Podľa oznámenia počet akcií, ktoré budú uvedené na burzu, ani navrhovaná cena zatiaľ neboli stanovené. Plánované ohodnotenie spoločnosti pri vstupe na burzu tak zatiaľ nie je známe.
Oznámenie neinformuje ani o presnom termíne uvedenia akcií, ktoré by sa mali obchodovať pod označením ARM. Podľa skorších neoficiálnych informácií by sa tak malo stať v druhej polovici septembra.
Podľa skorších neoficiálnych informácií spoločnosť plánuje mať pri vstupe na burzu ocenenie 60 až 70 miliárd dolárov a uviesť má výrazne menšinovú časť akcií, keď má plánovať získať 10 miliárd dolárov.
Medzi počiatočnými investormi do spoločnosti Arm pri jej opätovnom uvedení na burzu majú byť podľa neoficiálnych informácií viacerí významní výrobcovia čipov, ktorí navrhujú vlastné čipy a prípadne ich aj fyzicky vyrábajú, Apple, Samsung, Nvidia a Intel. V predchádzajúcich mesiacoch sa objavili informácie aj o ďalších spoločnostiach, s ktorými Arm rokovala o nakúpení akcií pri uvedení na burzu. Malo ísť tiež o Google respektíve Alphabet, Microsoft a TSMC.
Spoločnosť Arm stojí za mimoriadne dôležitou procesorovou architektúrou ARM, vyvíja a licencuje samotnú architektúru, zároveň vyvíja a licencuje vlastné ARM jadrá označené Cortex a Neoverse a tiež grafiky Mali.
Arm je od roku 2016 vlastnená spoločnosťou SoftBank, SoftBank ju kúpila za 24.3 miliardy libier. Predtým sa akcie Arm obchodovali na burze. SoftBank v septembri 2020 oznámila plán predať Arm spoločnosti Nvidia za celkovú sumu do 40 miliárd dolárov. Akvizícia mala ale problém so schválením regulačnými úradmi kvôli obavám z dopadov na konkurenčné prostredie, proti akvizícii namietali aj viaceré veľké IT spoločnosti a vo februári minulého roka bolo oznámené zrušenie akvizície. Následne SoftBank oznámila zámer uviesť spoločnosť na burzu.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kupujteee
Od: dufus
|
Pridané:
22.8.2023 11:54
kupujteee kupujteee kým je to uacneee
|
|
ultraumiernený prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
22.8.2023 12:45
A ako, keď dohodnutý počiatočný investori ešte aj z toho 10 miliardového balíka akcií hneď čosi utrhnú? Sa ani nevyplatí ísť kvôli tomu zvyšku priekazne do banky rozmieňať na drobné.
|
|
Sankcie a licencie
Od: monopol
|
Pridané:
22.8.2023 13:40
Podľa mňa vďaka sankciám a licenčným poplatkom za ARM prejde veľa spoločností pod RISC-V. Prvé budú istotne lacnejšie a menej výkonné značky, čím sa ich cena ešte zmenší, keďže nebudú musieť platiť ani licencie.
|
|
Re: Sankcie a licencie
Od: Gádžuľo
|
Pridané:
23.8.2023 7:26
Presne! To akoby si do písmena môj názor napísal. Verím že sa s tým po svete ztotožnuje viac ľudí než čo stojí za arm samotným. Drtivá väčšina ani nevie co ten arm v smartfóne vôbec je.
|
|
teplo je, kofolu by som si dal
Od: Ing Kralik
|
Pridané:
22.8.2023 13:54
Tak si nalejme cisteho vina o tom ,ze ARM bude druhy dot.com crash na burze. Toms Hardware publikoval clanok, kde obycajny AMD procesor vykonovo porazil Apple ARM M2 procesor (zdroj: http://bitly.ws/SMZ4) .. Zastanci Applu budu v testoch hladat chyby, ale potvrdzuje sa to, ze ARM je proste pre pocitace nevhodne. Takze ludia, ktori si kupica ich akcie, budu mat doma do 5 rokov beznecnne papiere, hodne tak na kurenie.
To, ze gro aplikacii v pocitacoch, ktore maju ARM bezia v emulacii sa bavit ani nemusime. Cize naco to je dobre? Do tabletu, telefonu, elektrickej kolobezky..prosim tam to ma zmysel.
Navyse kde SoftBank prisiel k sume 60 -70 mld dolarov? Mozno by som bol ochotny akceptovat 5mld max.
|
|
Re: teplo je, kofolu by som si dal
Od: Kofo
|
Pridané:
22.8.2023 15:10
Nuž niekto rád bubliny. A bubliny sa rady nafukujú...
|
|
ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
22.8.2023 15:38
Akurát že bubliny sa nenafukujú. Nafukuje sa napríklad žuvačka a až nafúknutím vzniká bublina. A keď vzniká pri limite integrity membránového tlaku, bez zmeny externého systému priekazne ani dodatočne prifúknuť nejde. Napríklad sklári tomu procesu i vravia vyfukujú, aby neboli za kokotov.
|
|
Re: ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: Gádžuľo
|
Pridané:
23.8.2023 7:40
lol pádny príklad hodný priekazne kvetov! Posielam!
|
|
ultraradikálny konsenzualizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
22.8.2023 17:59
Akože aktívne chladenie a pár jadier naviac sa ešte dá akceptovať, ale keď už M2 bežalo na Linuxe, je pri AMD kvôli férovosti objektívne zohľadnovať len výsledky priekazne dosiahnuté s macOS.
|
|
Re: ultraradikálny konsenzualizmus
Od: Ing Kralik
|
Pridané:
22.8.2023 20:17
A to je prave chyba. To je to iste, ako keby Mercedes tvrdil, ze ich auta maju v testoch bezpecnosti 5 hviezdiciek ak narazis maximalne rychlostou 40km/h. Apple prezentuje M2 ako nieco prevratne, pritom akonahle to das na nieco ine, tak to nejde alebo to ma biedny vykon. Takze v podstate klamu pouzivatelov.
|
|
Re: ultraradikálny konsenzualizmus
Od: PhilipMoris
|
Pridané:
22.8.2023 21:30
Kazdy vie, ze Apple stavia na optimalizovanom OS na ich specificky hardware. Ked na Apple HW das "nieco ine" a hlavne ak tam das Linux ktory zbastlio par hobbistov bez oficialnej podpory tak jasne ze to nebude "bavit". Rovnako, ako ked das na Mercedes kolesa z furika nemozes cakat, ze to bude jazdit ako ma...
|
|
Re: ultraradikálny konsenzualizmus
Od: Gádžuľo
|
Pridané:
23.8.2023 7:38
Apple je jak bose, ja som mal debila kolegu, ktorý si myslel že len že ma bose systém tak moje custom audio je biedne bez toho aby to zažil, na bose nemá nič a pritom vieme že bose je nič len software odzig. Rovnako ako keď som mu oznámil že moja Xperia xzpremium je rovnako výkonná ako jeho ifón X za pol. cenu s faktom že môj mobil bol na trhu už hodnú dobu. Okamžite vyvracial že nie nie a nie. Debilom proste nevysvetlíš, oni vážne veria že m2 či m3 je proste naj čip na svete, a môžeš im tvrdiť opak, dáš im bench results a sú v tom v sekunde stratený, to sú tak tupí niektorí ľudia že ich blbosť snáď nepozná hraníc. Kde na tú blbosť vlastne chodia? Ako je to vôbec možné?
|
|
Re: ultraradikálny konsenzualizmus
Od: PhilipMoris
|
Pridané:
23.8.2023 17:55
Nesuhlasim. Apple proste dodava komplet package pre ludi ktory nechcu riesit komponenty a chcu vec ktora funguje (a nemaju problem si zato zaplatit). M2 nieje urcite najlepsi cip na svete, ale na to naco bol postaveny funguje super. A ukaz mi iny ntb ktory zvladne 20+ hodin vydrz.
|
|
Re: ultraradikálny konsenzualizmus
Od: Gádžuľo
|
Pridané:
24.8.2023 6:58
Hrušky s jablkami porovnávaš. Klasika výkonný book za čo i len desatinný zlomok takej priemer. ceny jabĺbČnice vykoná operácie priekazne násobne rýchlejšie než niečo na báze arm, softu a koncového analýzéra špecificky prispôsobeného naň. Vážne ideš porovnávať smartfón s fullflag x86 cpu a sťažovať sa na spotrebu prúdu? Si zošalel?
|
|
Re: ultraradikálny konsenzualizmus
Od: PhilipMoris
|
Pridané:
24.8.2023 11:39
To ty si zozasel ak ides porovnavat cisty vykon x86 procaku s aktivnym chaldenim postavenym na vykon s pasivnym ARM chipom postavenym na efektivitu/spotrebu ktory zaroven dycha na krk tym tvojim x86. To ako by si porovnaval Mercedes AMG s kombajnom na drag race. Apple ma svoju cielovku (ktorou ty zjavne niesi) a tam ma uspech lebo dava ludom to co potrebuju a co im funguje. Apple nezaujimaju ludia co si honkaju na benchmarkoch, pre tych je tu AMD, Android a pod. Kto ma Mac vie preco ho ma a preco si ho kupil. Ale to je pre teba tazko pochopit kedze ty riesis len papierove parametre a nedokazes pochopit, ze su aj ludia pre ktorych je vacsia hodnota kompletny kvalitny funkcny produkt, ktory navyse aj vykonovo splna potreby 90% uzivatelov od kancelarskych veci az po strih 8k videa, audio, 3d grafiky a pod... To je tak ako clovek s Octaviou nechape jak si niekto moze kupit predrazeny mercedes, sak "moja oktavka" rovnako jazdi a este ma aj lepsiu spotrebu a mam tam vybavu co potrebujem...
|
|
Re: ultraradikálny konsenzualizmus
Od: p12
|
Pridané:
24.8.2023 14:43
Mac sa nekupuje kvoli dobremu hardveru, ale kvoli softveru. Inak je to dost bieda. Apple je pomaly najhorsi vyrobca, predrazeny, nekompatibilny s nicim, pajkuje SSD cipy na dosku, takze ak odide SSD, ani sa nedaju vymenit (alebo ponuknu opravu za 1000 USD), baterku tiez lepi ku konstrukcii, neponuka nahradne diely (napriklad pri poskodeni displeja potrebujes kupit cely modul displeja aj s krytom, samozrejme sa dost vela), plus kopec inych veci robi, co slusni vyrobcovia nerobia.
Bol by som ovela radsej, keby predavali operacny system, ktory by sa dal nainstalovat napriklad na lepsi Lenovo laptop.
|
|
Re: ultraradikálny konsenzualizmus
Od: Mr.nobody
|
Pridané:
24.8.2023 16:09
Suhlasim, to ze zacali vsetko lepit na dosku a tym znemoznili opravy sa nepaci ani mne. Na starsiom macbooku sa dalo vymenit vsetko, RAM, SSD, Baterka, Wifi/BT modul atd. Kazdopadne je to dan za mensie rozmery a urcite aj $$$ pre apple za drahy servis resp. motivacia ku kupe novsieho HW. To iste robia uz dlho aj automobilky. Nezarobia tolko ak si clovek kupi auto a ma ho 15 rokov lebo vsetko funguje...
Co sa tyka OS, ak by apple predaval OS pre iny HW tak by to podla mna dopadlo ako Windows alebo Android. Niekde by to islo v pohode a niekde uz az tak nie. A to je nieco co prave Apple nechce.
|
|
gsagagsaga
Od: Robo10111
|
Pridané:
23.8.2023 8:47
Burza nieje nasdaq, nasdaq je index, priemer hodnoty 100 najvacsich technologickych firiem.
|
Pridať komentár
|
|
|
|