neprihlásený Nedeľa, 8. septembra 2024, dnes má meniny Miriama
Na západnom Slovensku sa plánuje viac ako stovka veterných turbín, štát chce podporiť ďalších 30 až 40

Značky: elektrická energia

DSL.sk, 16.8.2023


Rozličné spoločnosti plánujú na západnom Slovensku postaviť až približne dve desiatky veterných elektrární, parkov veterných turbín, spolu s viac ako stovkou turbín.

Vyplýva to z dokumetov predložených v posudzovaní vplyvov na životné prostredie, EIA, a ďalších zverejnených informácií, pričom po rozličných individuálnych informáciách pomerne rozsiahlu štatistiku z dokumentov EIA zostavili v júli noviny Pravda.

Noviny identifikovali až 17 plánovaných projektov parkov veterných turbín na západnom Slovensku. 16 z nich má mať 6 až 8 turbín a inštalovaný výkon okrem jedného prípadu 36 MW až 58 MW, jeden park má mať 6 zrejme menej výkonných turbín s celkovým výkonom 18 MW. Jeden park má byť menší iba s 2 turbínami a inštalovaným výkonom 12 MW.

Celkový predpokladaný počet turbín týchto 17 projektov spolu má podľa informácií novín dosahovať 111 turbín a inštalovaný výkon zhruba 750 MW.

Tento zoznam navyše nemusí byť a ani nie je úplný, keď niektoré plánované projekty v tom čase neboli alebo stále nie sú v procese EIA. Takéto projekty sú minimálne dva, keď SPP okrem dvoch projektov v zozname oznámil zámer postaviť aj ďalší park na Záhorí a do procesu EIA odvtedy vstúpil aj ďalší menší park s 2 turbínami v okrese Galanta.

Na druhej strane sa samozrejme niektoré z týchto projektov nakoniec nemusia zrealizovať.

Okrem týchto projektov plánuje podporu veterných elektrární aj štát v rámci plánu obnovy a odolnosti. Štát má podľa doterajších informácií vytvoriť dve tzv. go-to zóny, pre ktoré štát zabezpečí posúdenie vplyvov na životné prostredie a následne investori budú môcť v týchto lokalitách postaviť veterné turbíny rýchlejšie bez potreby individuálneho posudzovania vplyvov na životné prostredie.

Tieto zóny majú byť pre 30 až 40 turbín, umiestnenie zón ale zatiaľ nebolo oznámené. Samozrejme nemusí ísť o dodatočných 30 až 40 turbín, keď potenciálne niektoré z vyššie spomenutých projektov nakoniec môžu zmeniť lokalitu a umiestniť turbíny v týchto zónach.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vesmírny Boeing sa úspešne vrátil na Zem, bez posádky
Oficiálne linuxové jadro by od ďalšej verzie mohlo podporovať real-time funkčnosť
Qualcomm údajne zvažuje záujem o časti divízií Intelu navrhujúcich čipy, najmä pre PC
SK-NIC spúšťa aukcie doteraz neuvoľnených 1-znakových až 3-znakových .sk domén
NASA schválila odlet vesmírneho Boeingu z ISS v noci na zajtra
Bluetooth má novú verziu 6.0, prináša určenie vzdialenosti s centimetrovou presnosťou
Súkromný vesmírny let Polaris Dawn sa má uskutočniť v sobotu
Turbulentné zmeny v Inteli pokračujú, preskočí proces 20A a nové CPU bude vyrábať TSMC
Uvedené lacnejšie ARM notebooky, cena má ešte klesnúť
Trailer filmu Minecraft


Diskusia:
                               
 

granty a fondy vedia byt niekedy strasna rakovina
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Viac sa ti pozdava mesacna platba uskladnovanie jadroveho paliva pre lepsie zajtrajsky?
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Ano
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Na západnom Slovenku ANO.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Najviac dotovaný je ropný priemysel a zdravotníctvo.

To je základ úspechu.

Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Tak to je omyl! Najviac dotovane su dochodky. To je zaklad uspechu! Staci sa pozriet ako si dochodcovia lilkuju
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

40 rokov buduješ republiku, ničíš si zdravie a potom dostaneš biedny dôchodok, to nie je dotácia, ale krádež.

Takto dopadne každý, kto investuje svoj čas a zdravie do štátu, ktorý vedú klamári a sociálni demokrati.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Raz ropa dojde.
Ci sa vtedy nebudeme vytešovat zo solarnych clankov, ktore sa dovtedy este sa zdokonalia.

https://www.youtube.com/watch?v=7nKWcYavoaI

Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Nedôjde, ropa je, ako to povedať priekazne laicky, organická a regeneruje sa, v zemi je na 100 nevyčerpateľná a bude tu roky po nás. Ďalej máš hydrogenové domáce generátory na 12V DC prúd, alebo do plechového súda nahádž kúsky odpad. dreva, hermeticky to uzavri s jediným otvorom rúrky s uzáverom, zvonku opaluj ten súd ohňom a výpary z vnútra súdu napoj na karburátor motora. Podobným princípom fungujú plast. sudy s ekopalivom v nich, len sú slabé a náročné, plus ten smrad. Ešte máš parné motory čo napojíš na komerčný generátor. Všetko spomenuté si môžeš doma zbúchať sám ak vieš zvárať, hydrogenu sa ale vyhýbaj, je to najjednoduchšie ale najfatálnejšie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Je to dotacia. Maju pekne nasporene z platu a nakradnute z minulosti. Keby to bolo ako pises, preco by volili tych, co im davaju almuzny a zvysuju ich o odrobinky? No proste to je dotacia a dochodcovia si lilkuju a chcu jej navysenie.

Tieto dotacie je len sproste okradanie mladych a dotovanie starych, lebo vacsina dobre vie, ze by im decka za vychovu dobrovolne dali este menej.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Likvidácia jedného atómového reaktora stojí 1,5 miliardy.
v máji roku 2020 bola cena za 1MWh 17eur.

To znamená že reaktor by musel ísť v kuse 22rokov, aby zarobil na likvidáciu.

22rokov*365dní*24hodín*470MWh*17EUR=1,5miliardy EUR


Odpovedať Známka: -5.5 Hodnotiť:
 

A plot bude kto zadarmo natierať?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Fair point, ale nejaky konkretny dovod preco si si vybral prave cenu z maja 2020? Aktualna cena je okolo 90, v auguste 2022 bola okolo 400. Celkom to meni tie vypocty. A tiez nie je prilis ina rozumna alternativa, takze v tom zmysle to je aj trochu jedno.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Preto že ja chcem lacnú elektriku, nie drahú.

Fotovoltika =lacná elektrika

Veľký atomový reaktor=drahá elektrika

Malý modulárny reaktor=možno lacná elektrika


Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

Záporožská jadrová elektráreň = žiadna elektika

úspech = decentralizácia
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Dnes mas viac fotovoltiky nez kedykolvek predtym. Ako je teda mozne, ze nie je elektrika najlacnejsia v historii? Klasicky demagog.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Keby si mal na strecha FVE a v garáži batériu, mal by si lacnú elektriku a mastil by si si vrecká.

Všetko je v poriadku. Idioti platia.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

zoberme si jeden reaktor v mochovciach a vykon 460 MW (bohunice tusim mierne nad 500 MW) dodavany pocas jednej hodiny - to mame 460 MWh energie

Mochovce nech stali/budu stat bars aj 20 miliard € (vsetky 4 reaktory so vsetkymi nakladmi okolo na stavbu a prevadzku aj kupovanie paliva pocas celej zivotnosti a likvidacia reaktorov), co je 5 miliard na jeden reaktor

ten jeden reaktor ma planovanu zivotnost prevadzky cca 80 rokov, co je 700 tisic hodin, co vychadza 700 000 € na poskytovanie vykonu 460 MW pocas jednej hodiny a teda na poskytnutie 460 MWh energie

a ten vykon 460 MW je poskytovany FURT !!!!!!!!!!! v januari o polnoci a aj v juli na poludnie !!!!!!!!!!!

pri solarnych poaneloch treba pocitat s:
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

* peak-cisto-teoretickym vykonom, ked julove Slnko kolmo prazi na panel zvrchu z jasnej modrej oblohy bez obcika a
* average vykonom v istej geo-lokalite, u nas je average vykon iba 20% (t.j. jedna PATINA) z peak vykonu solarnych panelov

je to logicke, pocas celeho jedneho roka (ked prebehnu vsetky slnovraty a rovnodennosti a vystrieda sa 16 hod dnes a 8 hod noc a opacne), tak je to vzhladom na cely ROK spriemerovane na polovicu, t.j. polovica casu je noc/tma a polovica casu za rok je den/svetlo, uz tam je koeficient 1/2

lenze existuju aj mraky a za neni tajiomstvo je Slnko nemoze kolmo svietit na solarne panely furt pokial je nad horizontom, aj ked sa panely za Slnkom krvopotne otacaju jak slnecnice = pri nie kolkom dolade vykon klesa

suma sumarum avarage vykon (pocas dostatocne dlheho obdobia napr. ten jeden ROK) solarnych panelov je u nas patina peak vykonu

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ako keby sme mali málo parkovísk a striech obchodných domov.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Na Slovensku máme 3 610 699 vozidiel
Do auta sa zmestí 100kWh batéria to je 0,36TWh na sklad.

To je záloha elektriky na 7dní.

Spotreba Slovenska je >0,05TWh za deň.

Väčšina aut v noci stojí. A cez deň jazdí 2hodiny.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Neviem, kde si prisiel na tu 100kWh bateriu - to maju tak najvykonnejsie Tesly. Vacsina aut ma od 60 do 80kWh baterku.
Zbytok 100% suhlasim.
Plus, uz stupa pocet ludi, co si instaluju aj domace baterky...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

3 milióny bateriek nevyrobíš za rok.
O 10 rokov nebude mať zmysel vyrábať battery pack menši ako 100kw.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zmestí sa.
A dobre sa to počíta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zabúdaš na fakt že tie batérie potrebujú teplotu cez 22-25 celzia. Ideš s teplotou dole, kapacita sa razantne v zime vytratí za pol dňa v mrazoch, v lete musia byť chladené inak hrozí prevarenie, nabopnanie a priekazne skraty, v prípade nádychu vzduchu inferno ak nie rovno explózia ak sú uzavreté v tlaku ako to robí rivian. Sny o tých bateriách sú bohužiaľ fuč v momente keď zistíš že nemajú dostatok kapacity ani na to aby sa samé klimatizovali dlhšie ako deň, nanajvýš dva. A skladovať to v garáži čo je súčasťou domu, že je sklad. miestnosť ohrievaná, je horšie než hrať ruskú ruletu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Človek potrebuje 25 stupňov Celzia.
Lítiová baterka funguje −20 to 55 C ideálna teplota je v strede. Nikto nesedí v aute pri -5, ale si zakúri.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lítiová baterka funguje od -22 do 55 C.
Keď sa používa tak sa zahrieva a treba ju chladiť.
Je nezmysel aby 3milióny aut zavadzali na parkovisku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jasne .. a vsetci majitelia tych elektroaut si ochotne nechaju nicit/opotrebovavat najdrahsi komponent auta len tak


Odpovedať Hodnotiť:
 

Baterka sa ničí keď stojí vybitá v mraze.
Baterka dokáže na seba zarobiť, keď sa používa.

Odpovedať Hodnotiť:
 

aha .. teda do aut uz nedavaju baterky, ktore maju obmedzenu zivotnost/pocet cyklov ..

zase rozpravky .. daj dalsiu .. ides
Odpovedať Hodnotiť:
 

" .. Baterka dokáže na seba zarobiť, keď sa používa..."

jasne, preto ich nemci stavaju vo velkom .. ops, ved oni ich nestavaju takmer vobec, kde asi robia chybu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pjekne rozpísané pjetro. By sa mi nechcelo toľko polemizovať do detailov, ešte k tomu rátať toľko cifier. Ani z rána ani naobed ani večer. Tu Ťa za to neplatia ale vidieť že si detajlista, a priekazne že dobrý. Akurát som chcel dodať že je tu ešte faktor chladenia panelov. Keď sa ohreju na šialené teploty, čo je pri stred-dennom slnku bežné, produkovaná kapacita klesá, nepamätám si to presne ale tuším aj pod 50% alebo na 60%. Predávajú panely s pasív heatsinkami ale sú min. dvojnásobne drahé ako tie bežné komerčné sračky čo ani nemajú produkčný výkon. Aj tak na nich bohatne najmä ten blackrock čo okupuje vojnou rozdziganú pukrajinu za drobné.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Videl som panely, ktoré mali najvyššiu tú ich aj tak mizernú účinnosť, niekde pri teplotách -38 stupňov. To je des!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

a teraz si vypocitaj kolko metrov stvorcovych solarnych panelov (vzhladadom na average vykon u nas) by bolo treba na 460 MW

1 m^2 moze mat 300 Wp (watt peak) co je u nas 60 Wa (watt average)
na 460 MW je teda treba necelych 8 000 000 m^2, teda komplet plocha takmer 3x3 km
vzhladom na to ze medzi panelmi musia byt medzery na cesty, udrzbu, natacanie (aspon 2x tak velky plac medzi panelmi, ako by boli velke samotne panely), sme na 3+6 km jedna strana stvorca, teda 9x9 km

k tomu samozrejme nejaku "powerbanku" s kapacitu aspon nejakych par 100 MWh (idealne aspon 1/2 GWh), ktora tiez nebude zadarmo, ale bude to peknyyyyych par sto milionov €
+ kazdy pablb vie ze baterecky nevydrzia 80 rokov, takze to je riadne na hovno ukladnovanie z dlhodobehgo hladiska, potom jedine nejake gravitacne studne (pretoze budovat na suchu precerpavacie nadrze je tiez na trt)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Zabudni na to ze mochovce budu mat zivotnost 80 rokov a aj celych tych 80 rokov pojdu na 100% vykon. Navyse ty nevies co bude za 80 rokov, naroky na bezpecnost sa stale zvysuju tie tvoje mochovce mozno za 20 rokov nebudu splnat nejaky euro parameter a budes mat moznost elektraren odstavit alebo ju upgradovat za dalsie miliardy. Ani si len nevies predstavit kolko je okolo jad. elektrarni servisnych nakladov, to su desiatky milionov rocne. Navyse elektraren spotrebuje zhruba 10-20% toho co vyrobi len na samotny chod a bezpecnost.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

ano pardon sekol som sa, je to "iba" 60 rokov, ako vidno pre bohunice3 a 4:
https://shorturl.at/bHIQX
a mochovce celkovo:
https://shorturl.at/kGRUZ
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nie nie je to na 60rokov.
Je to na veky.
Ak by sme niekomu platili len 50tisic EUR ročne za uskladnenie rádioaktívneho paliva na 100000rokov tak to je

5MILIARD.

Potom budeme mať 1MWh z reaktora za 1240eur namiesto 110eur.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

za 50000tisic ročne nezaplatíš ani SBS-ku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak vyhorete palivo nebude dalej spracovane, tak bude zabetonovane v hlbokej bani a zamknute. Naklady 0.0 eur.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ha ha ha.
Geologický monitoring, Kontrola podzemných vôd, Zabráneniu vstupu bezdomovcom, Archivácia evidencie ......
Len za ceduľku s nápisom pozor nebezpečný odpad budeme účtovať 500EUR.

ZLATÁ BAŇA SD SOCIALNY PODNIK poďme na to.

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Vyhorete palivo sa nebude ukladat hocikde ale do stabilnych geologickych formacii. Geologicky prieskum spravis raz. Bezdomovci ziju v mestach, nie v pustatine... Nevies o tom nic, tak ako tvoj kamos baterka.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Také v Európe nie je.
Z geologického hľadiska je Európa len predkožka. Stabilné geologické prostredie začína až vo Fínsku a na východe Ukrajiny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nehovorí sa že Japonci majú baktérie čo ten materiál konzumujú?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preco by som mal palivo uskladnovat tak dlho? Hadam by som ho chcel najskor minut nie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aha Ača ja mam nožík.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vidis, aj bohunica 1 a 2 boli na 60 rokov a odstavili ich o 25 rokov skorej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak to všetko dobre pôjde, tak Mochovce odstavia o 15 rokov pri najhoršom o 30 rokov.

Možno sa podarí predať ich na Sibír tam si budú na nich zemiaky variť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsak nemci vdaka hysterii odstavili este skor. Ludia zo sklonom k hysterii by nemali o nicom rozhodovat.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Atómová elektráreň je na dlh.
Malý modulárni reaktor má šancu ak zvládnu marketing.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Atómová elektráreň je na dlh len kvôli rešpektovaniu náboženských slobôd veriacich v priekazne výhodný úrok.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Za obete vedy sa môžeme už len pomodliť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A? Černobyl je tiež stále aktívny, napriek tomu že tam jeden blok explodoval. Vezmi si aké otrasy to prežilo, aké je to staré a furt to beží. Také veci sa vyrábajú naddimenzovane. Ochudený urán je tiež využiteľný, lenže vyššie mocnosti držia patenty v tajnosti. Inak by sa prišlo na to, že nám ropu, plyn ani uhlie ako zdroj energie netreba. Taktiež jadrofyzik z uSSa, skôr kajucník tvrdil že sa v tom kúpal. Celé bububu s jadrovým ozarovaním je bluf a počas prednášky pred ľuďmi zjedol urán. Rovnako dve elementy o seba narážal až to iskrilo. Geiger meter mu z úst trepal jak šialený. Ťažko dnes veriť čomukoľvek.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oni by nemali mat problem ist cez 100 rokov a dodrziavat technologicke upgrady tak ako to bolo. My sme JE zatvorili cisto iba s politickych dovodov, inak by nas Rakusania nepustili do EU.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toľko hektárov odrážaného sln. žiarenia späť do troposféry nie je žiadna sranda. Tú solar farmu čo bola v kružnici namerali že odráža šialene horúčavy v stovkách stupňov celzia až natoľko že prelietavajúce vtáky doslova ľuďom padali do úst pečené chrumkavé. Nehovoriac o hektároch plochy kde skladujú toxické staré, nové či obmenené panely, je to hrôza a des. Po novom ich pre enviro-závady začínajú zahrabávať metrovými vrstvami hliny, aspoň v nevade, pokiaľ si spomínam správne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A) ked uz fotovoltaika, tak aspon 3 kWp (3000 wattov peak) co je u nas iba 600 Wa (600 wattov avarage)

B) ked uz baterka, tak aspon 10-15 kWh aby to pokrylo spotrebu baraku na 2-3 dni, idealne aj na tyzden

C) instalacia

ked sa to spocita, sme na humusnej 5-cifernej sume, takze by som musel minut radovo sto MWh enerie, aby sa mi to vratilo

a aj s nejakymi dotaciami by som si musel vyrobit a minut/predat desiatky MWh, co sa pri spotrebe 250 kWh/mes a platbe panelakovaho cloveka 50 €/mes jednoducho nestane, tam sa mi tresnem zbrucha 20000€ vrati za 20000/50 = 400 mesiacov = 30 rokov, dakujem velmi pekne, dovtedy solarne panely zrejme aj skapu

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Hlúpi nechcú, fajn ostane viac pre mňa.

jeden meter štvorcový FTV 60EUR
225Wp 2hodiny denne to je 164KW =16EUR za rok.

Návratnosť panelu je 3,75 roku ak by slnko svietilo 2hodiny denne.

Baterka dokáže byť rentabilná aj bez fotovoltiky sama o sebe.

Elektroinštalácia vydrží 120ROKOV.

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

plateny troll, daj mi dokaz a rozpis na

Návratnosť panelu je 3,75 roku ak by slnko svietilo 2hodiny denne.

totiz FVE nie je len panel, pokial si nedas odporovy drotik do otvoru na ktorom sedis, aby ta zohrial..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ako že ti mám vysvetliť ako zarobiť 30000eur za 5 rok?
Na silu?

Investuj do atómovej elektrárne. Na Bohuniciach zarobíš, iba ak si sociálny demokrat a tvoj tato ma zmluvu na kosenie trávy okolo reaktora.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Menic vydrzi kolko, Sto rokov?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano, kazdym prispevkom dokazujes ze o tom prd vies ..

tak si to nainstaluj, ked to vies tak vyhodne a zarabaj na tom

ako som napisal uz viac krat - ano navratnost JEDNEHO (a jedineho) panelu pre domacnost je realna (pretoze zabezpeci par % spotreby) a nepotrebuje vela elektroniky okolo seba .. ale akonahle to budes chciet riesit ako sebestacnu instalaciu, tak je to ekonomicky nezmysel, pretoze si na nasobkoch ceny elektriny z atomky
Odpovedať Hodnotiť:
 

Baterky velmi predrazuju vsetko, pokial ich vynechas a budes panelmi cez den nabijat priamo auto(ladnicku, obehove cerpadlo, tj veci ktore idu skoro stale), tak usetris najviac. Lebo ked mas elektro-auto tvoja spotreba el. energie bude dvojnasobna. S cca 10kWp panelmi a prislusnym menicom( cca 5000euro), sa vozis prakticky pol roka na aute zadarmo. 5000e je cca 4 roky prevadzky auta na palive, tj za 10 rokov si uz 2500euro v pluse s elektroautom, za predpokladu rovnakej ceny el. energie zo siete. Baterky pre domacnosti nevedia otocit take mnozstvo energie aby sa zaplatili. To este len pride ked zachnu vyradovat elektroauta baterky, ktore nakoniec skoncia v domacnostiach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Baterky sú svätý grál energetiky.
Je ich nedostatok momentálne.
Investori sa boja investovať do nových technológii.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale hovnoo. Len ich treba ohrievať a chladiť. Keby tak kondenzátory s priekazne vhodným odporom. Viem si predstaviť to nebezpečie napätia pri termináloch ale. Ja hovorím keď baterka tak klasický akumulátor, ale tie hovädné do masívnych el. vysokozdvižných vozítok. Inak, drevo je víťaz, čo príroda dá, prírode vrátiš pálením. Veď co2 potrebuje každá rastlina, strom, ešte aj riasy v moriach a oceánoch, a následne produkujú kyslík. Nechápem čo všetkým dziga o zel. energie. Greta je puťka, saroš je jej strýc.
Odpovedať Hodnotiť:
 

...budeš ešte dlho kúriť uhlím a spať v kabáte a ušianke.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty budes ten investod to rych turbin, pretoze take hluposti ako ty tu nikto iny nepise... plateny troll na DSL.sk, panna maria s nami
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak by si to mal, tak by si vedel, ze je to blbnost

je totiz mam na streche FVE a v garazi baterku - a pri optimistickej zivotnosti ma vychadza elektrina na 2-nasobok aktualnej (dotovanej/kompenzovanej) ceny

rozumnu realnu navratnost FVE pre domacnosti ma len ako doplnkovy zdroj (nie ako dominantny) - idealne par "balkonovych" panelov .. inak je to nenavratna investicia (az na par vynimiek, ked je niekto schopny si to spravit komplet samodomo aj s baterkami)


Odpovedať Hodnotiť:
 

Máme málo batérii.
Tento priemysel bol 50rokov zanedbávaný, lebo vždy konkuroval rope.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Celá tech bola zanedbaná lebo ropný magnát Rockefeller nechcel ľuďom zanechať slobodu https://m.youtube.com/shorts/L8vFcYsLIYk o tech srba Nikolai Tesla nehovoriac
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Fotovoltika =lacná elektrika" somarina, resp. klamstvo az to boli

uz sme ti pod inym clankom vysvetlili, ze ak si zapocitas vsetky suvisiace naklady na obdobie 60+rokov, tak fotovoltika je nasobne drahsia ako JE
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pekné, ako si si vybral prave mesiac s najnizsou cenou za posledne roky. Najaktualnejsia cena co som nasiel je z juna 2023 - 96euro/MWh. Pri tejto cene sa likvidacia splati za 4 roky :). Nehovoriac o tom, ze minimalne prve dva bloky Mochoviec maju planovanu zivotnost 60 rokov.

Ak to ludia citate, kasli na prispevky tohto ekoaktivistu - je to demagog.


https://www.statista.com/ statistics/1314560/ slovakia-monthly-wholesale-electricity-price/ (zmazte dve medzery)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Keď zdražie elektrika, zdražie ropa a zdražie aj likvidácia reaktor.

Likvidácia reaktora bude lacná, iba ak bude lacná elektrika.

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Dosli ti argumenty tak si vymyslas bachorky? :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Lebo chlieb zlacnel, keď zdražela elektrika.
A roboty jazdia na chlieb.

1,5 miliardy dnes je 15miliard o 20 rokov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty tie cisla riadne strielas. Inflacia by musela byt 12% kazdy rok tych 20 rokov aby sa cena zdesatnasobila. Nema cenu sa s tebou bavit. Klames a vymyslas si hluposti.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Priemerná inflácia za celý rok 2022 dosiahla úroveň 12,8 %

Nároky na bezpečnosť stúpajú rýchlejšie ako inflácia.
Cena práce stúpa rýchlejšie ako inflácia.

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

a pri takychto prepoctoch bude vyroba FVE panelov a potrebnych bateriek (ktore pocas zivotnosti atomky musis 3x obnovit aj zlikvidovat) asi zadarmo ..

samozrejme .. demagog a rozpravkar .. kludne daj dalsiu .. a svist to potom balil do folie
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je cista a zamerna demagogia:

"Atómový reaktor nezarobí za 22 rokov ani na plat vrátnika.
Od: +Baterka- | Pridané: 16.8.2023 14:43

Likvidácia jedného atómového reaktora stojí 1,5 miliardy.
v máji roku 2020 bola cena za 1MWh 17eur."

nemecko nema ziadnu atomku, za minuly rok im FVE+VTE vyrobili necelych 40% vsetkej elektriny a to maju instalovany vykon (FVE+VTE) na urovni 200~300% potrebneho vykonu - teda zatial to maju predimenzovane len 2~3 nasobne a stale z toho zabezpecia len slabych 40%

POZOR a to ide o v Nemecku VYROBENU, nie spotrebovanu elektrinu - pretoze ked dobre fuka, alebo svieti, tak nie su schopny tu elektrinu spotrebovat ci distribuovat a tak velku cast vyvazaju a zas ked nesvieti/nefuka tak zas vo velkom dovazaju

Odpovedať Hodnotiť:
 

a napriek takejto masivnej investicie/pretlacania "lacnej" vyroby elektriny sa u nich cena pohybuje na urovni 100+EUR/MWh .. a ty tu davas do vypoctu pre atomku 17EUR/MWh ?!?
Odpovedať Hodnotiť:
 


a este na doplnenie .. napriek tomu ze maju 2~3nasobne predimenzovany potrebny instalovany vykon v paneloch a veternikoch, tak musia prevadzkovat este fosilne zdroje elektriny (ktore same o sebe by zabepecili 100~160% potrebyu)

teda celkovo ma nemecko instalovany vykon "elektrarni" na urovni 3~5-nasobku spotreby (napriek tomu su posledne mesiace v podstate cisty dovozca)

a ak chcu splnit svoje ciele a mat z OZE 80%, tak musia mat v nich instalovany minimalne 4~6nasobok potreby a k tomu este stale aj 100% fosilnych zdrojov

ak by sme sa mali k tomu postavit skutocne pragmaticky, tak nam netreba stavat ziadne FVE ani VTE, ale len posilnit linky do nemecka - pretoze ak bude dobre fukat ci svietit, tak budu mat take prebytky, ze nimi zadarmo zasobia polovicu europy (a mozno este aj priplatia aby sme odoberali) ..

Odpovedať Hodnotiť:
 

Netusim odkial mas tie ceny ale kedze zivotnost reaktora je 60+ rokov (projektovany je na 60 rokov ale realne by mal vydrzat ovela viac), tak kde je problem? Tiez netusim odkial mas tych 17EUR.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To sú platby autorských poplatkov za interpretovanie diela Lakomec. Samotné skladovanie je bez sledovania priekazne grátis.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To nie ale napríklad sú slovenské firmy, ktoré ponúkajú tzv. IT (etc.) školenia z fondov v cene 1000+ EUR za pár týždňové online školenie/kurz. Kam sa hrabe Code Academy, Udemy a spol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked nam to tu riadia babkoherecky a podobne individua... Zacinam byt celkom rad, ze nas este nerozpredali do sveta ako nahradne organy. Miera debilizmu pri minani eurofondov vie byt naozaj ohromna. Ale je to len chyba nasej spolocnosti, ze sa necha ovladat psychopatmi.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Mafia má štýl, kam sa hrabe bábkoherečka.
Zločinci držia spolu, lebo im ide o veľa.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Dobre vies ze jedina skutocna mafia ktora niekomu vadi je curilovska, ako bravel starter boris.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Basa je plna nevinných zlodejov. A vždy bola.
Každý zlodej nadáva na políciu.
Neviem prečo by som mal obhajovať oligarchov a nadávať na policajtov.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne si to vystihol. Paliva a toho paliva mame na tisicrocia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len z neho vieme vyuzit iba zlomok..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ak myslis celkovu teoreticku vyuzitelnost tak ano, snad sa to niekedy zlepsi, ale stale sa to da opakovane vyuzit (REMIX, MOX,..) tak ze zostane minimalny skutocny odpad
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak, naviac nove generacie reaktorov slubovali ovela vyssiu vyuzitelnost + uzatvoreny palivovy cyklus. Suma sumarum jadrovy odpad by tvorili iba latky s realtivne kratkym polcasom rozpadu v radovo 10tkach rokov, cize by ten odpad existoval kratsie nez plastovy odpad, ktory tu mame vsade vokol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A preco? Co si myslis? Zeby to bolo preto, ze najvacsie investicie do jadra za poslednych 30 rokov robili Rusi a Cina? Jadro sme este ani nezacali realne pouzivat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Raz pride aj doba, kedy sa bude jazdit na lil diskusne prispevky a to sa bude inak frcat!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Musis si kupit vacsi vibrator a nezabudat vsade spomenut akym pohlavim si sa rano identifkoval a ze si vegan.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to budú prebytky elektrónov
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cim viac takychto sprav citam, tym mi jadrove elektrarne pripadaju viac a viac predrazene. 6 000 milionov ci kolko vytasat za zariadenie do ktoreho budeme potrebovat palivo od vojnoveho stvaca, no neviem neviem... Samozrejme mi je jasne, ze vyrovnat vykyvy nie je jedboduche.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Citaj viac pomoze to
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Je to tak, som za jadrove elektrarne ale vyhodnejsie su vo velkych krajinach, francuzko, nemecko, usa atd. Pre nas je to velmi riskantny a bohuzial aj drahy zdroj elektriny, aspon ze je cisty. Operacne naklady jad. elektrarne na stavbu, prevadzku, birokraciu, kvalifikovany personal a likvidaciu odpadu su enormne. Veterna elektraren je hnusna opacha ale okrem sklolaminatoveho odpadu(ktory vieme zomliet do asfaltu) to je prakticky elektrina(ak fuka teda alebo nieje porucha) bezpecna, lacna a obnovitelna.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Aj jemne rádioaktívna voda v Hrone je hnusná opacha.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

To nie je pravda, vhodne su aj v malych krajinach kde sa instaluje nizsi vykon.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som za to, aby o tomto rozhodovali politici, ktorý neberú almužnu za to, aby v prospech všeobecného blaha vykonávali informované rozhodnutia priekazne v súlade s poslaneckým sľubom.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To už kupujeme palivo z Ameriky? To asi ešte nie.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

este tabletky od moskovskeho okupanta
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

on ta niekto okupuje?
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

v minulosti ano, a z moskvy sa vyhrazaju, ze to vratitia znova

https://obetiokupace.dejepis21.cz/
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nepamatam si, ze by nam zobrali fabriky, banky, telekomunikacie, energetiku, dopravu a diktovali, co mozme pestovat a co nie.

Dnes tu mas viac "spojeneckych vojakov" ako tu kedy bolo za komosouv. Aj ti nas "okupuju"?
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Nesúhlasím.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Preto chodia Slovenky umývať zadky Rakúšanom.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A určite aj predky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a nestaci ze okupuju suseda?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

oslobodzuju od zivota :/

pre uplnost

Japonsko 1904, Ukrajina 1918, Azerbajdžan 1918, Polsko 1920, Mongolsko 1924, Cína 1929, Ukrajina 1937, Azerbajdžan 1937, Japonsko 1938, Po¾sko 1939, Fínsko 1939, Japonsko 1945, Cina 1946, Severná Kórea 1950, Cína 1950, Východné Nemecko 1953, Maïarsko 1956, Laos 1960, Vietnam 1961, Alžírsko 1962, Egypt (Spojená arabská republika) 1962, Jemen 1962, Sýria 1967, Ceskoslovensko 1968, Cína 1969, Kambodža 1970, Bangladéš 1972, Angola 1975, Etiópia 1977, Libanon 1982, Afganistan 1979, Azerbajdžan 1988, Gruzínsko 1991, Tadžikistan 1992, Moldavsko 1992, Gruzínsko 1992, Azerbajdžan 1992, Ingušsko 1992, Cecensko 1994, Azerbajdžan 1994, Dagestan 1994 a 1999, Gruzínsko 2008, Ukrajina 2014

Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

To by bola dosť úbohá pravda, keby na ňu priekazne trebalo toľko dôkazov.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Dost ubohe vylistovat konflikty a tvarit sa, ze Rusko je vinnikom. Skus k nim dat aj background.

Napr. Polsko vzniklo v roku 1918 po rozpade R-U, odtrhlo si uzemia byvaleho R-U a Nemecka, a dostalo chut aj na ruske. A tak v roku 1920 napadlo Sovietsky zvaz. Ukrajina 1937 podobne, ako samostatny stat neexistovala a podkarpatska rus zacala existovat az v marci 1938 (presne ako Slovensky stat, ale to nebudeme spominat, vsak?). Japonsko 193x -- si si vedomy toho, ze to Japonci napadali Sovietov? V krajinach Magrebu sa pritomnost sovietov nepacila francuzom, samotni africania boli s nou OK -- v podstate tak, ako dnes v Nigeri...Dagestan je sucastou RF a anglosasi tam podporovali separatistov, v Gruzinsku napadali Gruzinci Osetov a KFOR jednotky z RF. A takto by sa dalo pokracovat doblba, ale taketo informacie demagog samozrejme zataji, pretoze by hned bolo vidno jeho rusofobiu.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Pan je urcite historik :D

"Polsko vzniklo v roku 1918 po rozpade R-U".

Odpocitaj tisic rokov ty Uhrik.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Pocul si uz o deleni Polska, ty historik?

Ked budu takto pokracovat, bude aj stvrte.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Rusko nie je náš spojenec.
Prestaňte strieľať do vlastnej bránky.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ja som nikde nepovedal, ze je.

Treba si presadzovat vlastne zaujmy, nie stale niekomu liezt do prdele. Ako Anglani - nemaju spojencov, maju zaujmy. Presne tak isto musime postupovat aj my.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak choď okopávať zemiaky, aby si bol potravinovo sebestačný.
Ja si dám steak z Írska.

Sme v NATO a v EU, preto je v mojom záujme, aby NATO a EU prosperovala. Nikomu nikam neleziem, vojna je zisková, pokiaľ sa nestrelíš do kolena. (vývoj zbraní je drahý, najlepšie sa trénuje v boji)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Nedas, lebo zeleni sudruhovia z EU chov krav zrusia. Centralne, rozkazom, lebo CO2 je modla. Namiesto toho si budes davat mucku z cvrckov.

Ziadna prosperujuca EU neexistuje, ked nebude schopna vykradat kolonie, tak krachne -- sleduj co sa deje Francuzsku v Afrike prave dnes. EU sudruhovia vas uz na to pripravuju, budete povinne chudobni a budete stastni. No a prave na Ukrajine mozes vidiet, ze NATO zbrane su vyvijane na predaj, nie na boj. Ono je totiz rozdiel medzi komplexnymi (drahymi, zlozitymi na udrzbu) a efektivnymi (prinasajucimi vysledky na bojisku).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Čo sa babe chcelo to sa babe snilo.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

OMG aspon si nieco o tom nastuduj nez tresnes takuto hovadinu. V poslednej dobe sa tieto zelene mozgy zacinaju objavovat castejsie a castejsie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Celé roky sme kupovali palivo od okupanta, ktorý v Čechom vyhodil muničný sklad do vzduchu a v Bratislave mal základňu.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

No vidis, tak si mal priplatit a mohli sme si ho kupit od Francuzov, ktori to maju od Africanov, za misku psenice.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ty si cely vojnovy stvac.

Daj si respirator, aby si niekoho nenakazil covidom. Co si myslis, ze sa prestal sirit?

Niekoho mozes zabit. Nos ho stale, ked ides do spolocnosti. Mozes byt bezpriznakovy. Preto ho nos.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Rusi sú mierotvorcovia, v 68 nás zachránili pred prosperitou a pokrokom. 20 rokov sme mohli závidieť Nemcom spoza plota a ešte stále sme ich nedobehli.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Veď vidieť kam až to dosiahli a ťahajú nás ku dnu spolu s nimi. Sa obuj do pantoflí a vyráz do západného sveta ak sa ti na východe nepáči. Rovno do Bruselu, zamestnaj sa v centrálnej banke čo zotročuje budúce už 3 generácie pre papier. Ja by som skôr šiel do Bieloruska ale každý sme iný. Ty máš výhodu EÚ, ja nie. Neboj ale, vyzerá to tak že až Poliaci pôjdu do broju, cez severovýchodnú hranicu budem môcť čoskoro do toho Bieloruska zájsť prekročením pomyselnej čiary.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Maju vesmirny program? Maju. Vyrabaju si vlastne cpu? Vyrabaju. A mnoho inych dalsich veci.

Co vyrabame my? My sme montovna pre zapad a lacna pracovna sila. Ukradli nam vsetko co malo cenu. To je zapad.

A na oplatku nam tu chcu presadit zvysenie dani a umelo nam zdvihol ceny viac ako v celej eurozone. Dakujem za ten skvely zapad.

Neustale maju predstavitelia zapadu potrebu strasit. To je teda spolocnost.

Normalne high future vyspeli sme. Nenormalne cosi, ten zapad. Musime znicit cely vychod, aby sme mali kam expandovat. Hmmmm... To preto je Rusko hrozba, potom bude Cina a Potom india a potom Zapad pride s mimozemskou civilizaciou asi. Lebo hrozba, hrozba, hrozba, hrozba.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

V skotsku bola cyklo tour, poflakoval sa tam aj Sagan. V polke zavodu sa Ekoteroristi prilepili o cestu. Tak vrtulnik letel 20 min dokolecka a pustal zabery na prirodu. Konkretne na 30 veternych turbin. Tocila sa jedna, pozvolna.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

nj, pamatam si tie casy, ked ludia brutalne zbrojili proti EU kvoli ziarovkam a vykonnym vysavacom. niektori v panike nakupovali stare ziarovky

po rokoch tu mame efektivne svetla bez tepla a tiche vysavace co zeru koberce..

niekedy asi treba trh trochu nakopnut

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ty si ako zabludil do diskusie na DSL???
Vdaka za to, dnes to nemusim konecne pisat ja.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ano, riesila sa spotreba tych vysavacov. Za domacu ulohu si vypocitaj, kolko ti taky vysavac usetri elektriny, kedze bezi tak max par hodin tyzdenne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tie EU-žiarovky sú úplne na prd, svietia slabšie jako sviečka, a aj sa rozsvecujú strašne pomaly,

a aj tie všetky nové vysavače sú úplne na hovby,
že "žerú koberce" ?
to vb ktorej alternatívnej, sluníčkárskej realite ?
resp.- tak asi tí BA-zbohatlíci, sorošovskí, vítací, tí si můžu dovolit také výkonné vysavače, ale mi, my, chudobní plebs, bioedni, ni vyučení, čo ešte nvm to "Hello, World" - nemáme ani tušku,
nemáme ani guvno,
všetjko stojí ya hovno!
všetko je nanič
nič se nedarí!

aj tie nové EU-vysavače nestoja za nič, resp. sú strašne drahé, stoja spústu €$. predražené, a nevysajú ani vlas, ani omrvinku, stoja za hovno,

nj, je to mižéria, aj letos, aj vlani, aj tohto roku, aj napresrok.., je to mizéria, veru, zatrolená mižéria..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A to sme sa ešte nezamerali na zbytočnosť umývačky riadu. To je nám priekazne maximálny prepadák spotrebič milénia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

akurat ze nemecko to nakopava uz cca 20-rokov a stale im to nevychadza .. uz maju v paneloch a veternikoch 2~3nasobok potrebneho vykonu/spotreby a stale nimi nezabezpecia ani 40% spotreby (realne mozno ani 30%, pretoze velku cast vyvazaju v podobe prebytkov a potom zas dovazaju elektrinu vyrobenu z fosilu a fuj jadra)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ach nie. Nerobte z nas v tomto Rakusko. Nech si to nechaju postavit tam.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A uz sa len pozerat ako cena energií klesa. Gratulujem a posielam kvety
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja by som kazdeho aktivistu co sa postara o postavenie nejakej tej turbiny niekde na uzemi Slovenska povinne prestahoval aj s celou jeho rodinou rovno k tej turbine nech si ju uziva po zbytok svojho zivota..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ja bys om dal jednu turbinku na Bratislavsky Hrad! Alebo aj 4, ved ma 4 veze.. To by bola krasa...Kto je za?
hlasujem ZA
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na Dankov stožiar, ideálne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

REDAKCIA DSL.SK

Prsoim vas slusne a pekne, budete zistovat, ktore obce budu dotknute? Idealne mapky, kde budu tie zony.. To aby som vedel, kde nekupit pozemok pre rodinu v buducnosti, kedze naozaj nemam naladu riesit take opachy maju brutalny radius odkial je ich vidiet..

The facilities were found to be visible to the unaided eye at >58 km (36 mi) under optimal viewing conditions, with turbine blade movement often visible at 39 km (24 mi).

To znamena, ze aj Stredne Slovensko bude vidiet niektore tieto turbinky turbinecky..
Odpovedať Hodnotiť:
 

According to research in 2014 by the London School of Economics, wind farms can cut as much as 12% off the value of homes within a 2 kilometer radius, reducing property vales as far as 14 kilometers away.23. 9. 2015
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže škole, čo má lokáciu priamo v názve, takže sa môže presťahovať len v rámci košiara, vychádza, že usadlíci sú postihovaný najviac...nemôžem úplne presvedčivo tvrdiť, že ma to priekazne náramne prekvapuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=bwt3c6c4UoE

The True Cost of Wind Turbines and Wind Industry
Odpovedať Hodnotiť:
 

To tak stlstli a vlasy im vypadali z tých turbín.
Taký bledí farmári nie sú ani v Antarktíde. To musia poriadne tieniť tie turbíny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď máš dom z paprndeklu, tak máš ticho iba v pivnice.

Odpovedať Hodnotiť:
 

čo tí chudáci čo bývajú pri diaľnici.
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://dopice.sk/s3b

Dubovce a Radošovce sú dve susedné dediny na Záhorí na hlavnom ťahu zo Senice do Holíča. Cesta to nie je ničím výnimočná, z auta vidno iba široké polia, druhú stranu lemujú stromy a pasúce sa kone. Celkom iný pohľad sa môže naskytnúť o pár rokov, keď na neďalekom kopci vyrastú veterné turbíny.

Pasúce sa kone patria k žrebčínu Kobylany, ktorý má byť najbližšou stavbou k pripravovanej elektrárni s menej ako kilometrovým odstupom. Z hlavnej cesty k žrebčínu vedie takmer nebadaná odbočka, za zastaranou rampou sa pred zrakom rozprestiera niekoľko historických budov barokového rázu, ktoré vlastnil rod Czoborovcov a okolo roku 1700 ich kúpili Habsburgovci. Dnes je areál národnou kultúrnou pamiatkou.

Jeho súčasný majiteľ, ktorý sa predstavil iba ako Martin, sa po otázke, čo hovorí na potenciálne turbíny, najskôr nedôverčivo pýta, na čej strane sme. Po prvotnom váhaní napokon rázne odpovie, že je proti podobným zámerom.


= nepredajny pozemok.. krasna to krajina na zivot vivat EU.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nepredajný pozemok? Také neexistuje. V mene globálneho varu mu to vypalníci obehnú MASER technológiou, hádam si videl čo to pred týždňom aj par dňami spravilo s Maui na Havaji? Či ty si jedným z tých čo si myslia, že za to mohlo počasie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ajééje, vidiš, to je nápad!

jadrový odpad (úložiskoä), a hoc aj tie veterné turbíny!

resp.hocico, HOCICO, - z čoho,

z čoho budem mít, konečne, KONECNE, aspon po 40letech..


ha! budú!, budú ~~ bubačiky! !!

konečne, KONECNE, už! !!

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 


(..sa bude prenajímat, čezu, Enelu, hockomu,
na jadrové úložište ( "odpadů" )
abo hoc aj mob bossom, na "betonové boty",
místa, plochy, zeme, v extravioláne,
máme, budem mít, na "Dolnej Zemi,
od chotára - cez 3chotáre,
od obzoru - po obzor!

..a hned jak se to sejde,
hned sa bude volat čezu,
do CEZu písat, aj Enelu,
ponuky, a bubačiky budú!

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ale elektrina lacnejšia nebude možem ich kúruvat
Odpovedať Hodnotiť:
 

treba to do LIMBACHU a na pezinsku babu,tam zije elita, tam treba GREEN DEAL potiahnut...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veterných elektrární nie je nikdy dosť. Ale keďže som ľudomil, mám pre ľudí ktorí žijú v dotknutých oblastiach dobrú radu. Naučte sa poriadne po slovensky rozprávať! dementi tupí, kto má počúvať tú vašu hatlaninu v správach.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

oprav si tam chybu, ludomil
Odpovedať Hodnotiť:
 

jedna sa o financny tunel a kikvidaciu urodnej pody.
najviacej zastavanej pody vychytracili uradnici na juhozapade. naco poda, ked mozeme nakupovat zo spanielska atd
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mňa by zaujímalo či by pomohol podobný protest aké poslednou dobou predvádzajú tí pseudo-enviroMENTÁListi. Niečo mi hovorí, že akýkoľvek pokus by bol rušený priekazne novými mladými a blbými fašocajtami po ktorých zuzhanenka tak ohromne vlhne až jí z toho kape do bot, špyna hlúpa šeredná blueeeh!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dosť veľký problém fotoelektrických článkov je aj ich enormne vysoká cena k tomu čo dodávajú a s tým ide aj veeeľmi mizerná účinnosť. Ak by mali k súčasnej cene aspoň 50% účinnosť, efektivitu, hádam by ľudia menej váhali. Iný problém je, čo s meničom a ako úložište na neskôr buď chemickú batériu alebo el. rozvodnú sieť - ako to ponúka napr. ZSE. Tento tzv. hurá systém neviem či je zrovna najlepšie riešenie. A ešte si zasrať aj to málo zostávajúcej úrodnej pôdy... Vrtule tu nemajú čo robiť, nech si ich nacpú na kopce alebo niekde do púšte. Kto by chcel takéto pomníky???
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár