neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Windows 11 testuje lepšiu podporu displejov s vysokou obnovovacou frekvenciou

Značky: Windows 11displej

DSL.sk, 31.7.2023


Spoločnosť Microsoft pridala do novej testovacej verzie Windows 11 dve vylepšenia manažmentu obnovovacej frekvencie displejov, ktoré majú byť prínosom najmä pri displejoch podporujúcich vysoké obnovovacie frekvencie.

V posledných rokoch začínajú byť v osobných počítačoch bežnejšie displeje s vysokou obnovovacou frekvenciou dosahujúcou 100 Hz až niekoľko stoviek Hz.

Mať vždy nastavenú maximálnu obnovovaciu frekvenciu, aj keď sa na displeji nezobrazuje obraz schopný využiť vysokú frekvenciu, často nie je žiadúce okrem iného kvôli spotrebe samotného displeja, spotrebe grafiky, potrebe intenzívnejšieho chladenia grafiky a prípadne skrátenej výdrže na batériu.

Jedným z testovaných vylepšení vo Windows 11 je tak pri používaní viacerých displejov povoliť a zrejme automaticky manažovať rozličné obnovovacie frekvencie na jednotlivých displejoch podľa podporovanej obnovovacej frekvencie daného displeja a obsahu zobrazovaného na tomto displeji.

Ak napríklad na jednom displeji užívateľ hrá hru a na druhom sleduje video, na displeji s hrou môže byť nastavená vyššia obnovovacia frekvencia a na displeji s videom nižšia obnovovacia frekvencia dostatočná pre sledovanie videa.

S druhým vylepšením Windows 11 pri povolenej dynamickej obnovovacej frekvencii, DRR, a zapnutom režime šetrenia batérie pre zníženie spotreby a šetrenie batérie používa nízku obnovovaciu frekvenciu a nenastaví vyššiu obnovovaciu frekvenciu kým užívateľ nevypne šetrenie batérie.

Oznámenie detailne nepopisuje ako fungujú doterajšie verzie Windows 11 v týchto prípadoch a aké možnosti nastavenia má užívateľ v súčasnosti.

Novinky sú testované v novom testovacom zostavení 25915 v kanáli Canary v rámci programu Windows Insider, ktoré bolo vydané na konci minulého týždňa. Kedy by sa vylepšenia mohli objaviť v stabilnej verzii Windows 11 oznámenie neuvádza.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži
Sprístupnená prvá testovacia verzia už Androidu 16
Starship má dnes uskutočniť ďalší let, video
Google chce údajne na notebooky nasadiť Android namiesto ChromeOS


Diskusia:
                               
 

treba ihneď 250 Hz!! :-))
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nevidíš ani polovicu.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Cize pri porovnani 120 Hz a 240 Hz displayov uz nie je viditelny rozdiel pri hrani hry, ktora vie generovat snimky vzdy pri frekvencii zobrazovania displaya?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oko nemáš tak rýchle ani náhodou.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Hlavne nech sa neskladá ten displej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akože ja chápem, že sa ti prevráti celý svet, ak neverí rovnakým výplodom rôznych pseudovedcov, ale argumentovať v tak zúfalo obrannom postoji náhodou priekazne silu fákt nenahrádza.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mas, cca do 1000 fps. Co uz dokaze podvedome stihat spracovat tvoja gebula je vec druha, nad 240 Hz je to uz ale velmi tazke rozpoznat aj pre profikov, prekazatelny dopad to vsak stale ma.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Iste. Aj preto sa vyrábajú "zoslabovače" do hudobných aparatúr na doma s rovnou charakteristikou aj do 100 kHz, hoc samotné uch slúšajet tak sotva 16 kHz. Len tu s obrazom je situácia celkom iná. Na každý jeden Hertz je iné zoskupenie farieb pixelov? Wav, a kto by to zabezpečoval???
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ja vidim aj 1000Hz. To ze ty potrebujes okuliare neznamena ze kazdy vidi tak zle.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Vyhral si.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Odporúčam pár dní používať 144 Hz alebo 240 Hz monitor pred tým než začneš komentovať nezmysly.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

144 Hz je malo, odporucam 1488 Hz.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Hej, daj ešte jeden.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Skoda zbytocne plytvat hercami.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

50Hz 220kV sa tiez ujal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podľa mňa ide o bohuľúbu aktivitu, nakoľko každý, kto hrá na jednom monitore hru a na druhom sleduje film, si poriadne neužije ani jedno a práve takúto citovú prázdnotu adresuje potenciál blahodárnej úľavy z napĺňania vízií o znižovaní emisií priekazne radikálnym znížením spotreby zásluhou zmeny obnovovacej frekvencie.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Nieco podobne som nedavno riesil, lebo mam PC audio zapojene cez HDMI do AV receivera. Kedze inherentne HDMI technologia je vymyslena tak, ze naraz posiela aj video aj zvuk a nie, neda sa nastavit jedno alebo druhe, vo windowse sa hned ukaze ten AV Receiver ako druhy zapojeny monitor...

Problem je, ze realny monitor mam na 144hz a ten ghost monitor toho Receivra isiel defaultne na 60hz a vdaka tomu GPUcka mala problemy pretoze kalkulovala na jeden obraz 144hz a na druhy 60hz a tympadom mi na monitore trhal obraz (hry, windows animacie, scrolling)...

... vyriesil som to ale tak ze som nastavil custom resolution a herze na tom ghost monitore na 720x a 144hz a hla... problem solved.

Co toto riesi, a ci toto vyriesi tieto problemy... nemam dojem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jedno pozitívum pri toľkých negatívach ? Je to dosť ?
NIE! JE TO MÁLO!!!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár