neprihlásený Piatok, 24. mája 2024, dnes má meniny Ela
V prvom polroku sa predalo viac ako tisíc elektromobilov, najviac malo značku Škoda

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 31.7.2023


V prvom polroku tohto roka sa na Slovensku predalo respektíve zaregistrovalo 1086 nových osobných čistých batériových elektromobilov, teda vozidiel iba s elektrickým motorom.

Vyplýva to z údajov Zväzu automobilového priemyslu SR, ktoré ZAP poskytol DSL.sk.

Hoci medziročne ide o nárast o takmer 64%, celkovo sa na Slovensku v prvom polroku zaregistrovalo takmer 45.5-tisíc nových osobných automobilov a podiel elektromobilov je tak v porovnaní s ostatnými európskymi krajinami naďalej nízky.

Najviac elektromobilov malo značku Škoda, 212. Nasledoval Mercedes so 139 vozidlami, Volkswagen so 134, Hyundai so 108 a na piatom mieste Kia so 78 vozidlami.

Ďalších 1267 registrovaných vozidiel bolo typu plug-in hybrid, 11942 bolo iných hybridov bez dobíjania zo siete a jedno vozidlo bolo na vodík. 936 vozidiel bolo na benzín a LPG, 53 na CNG.

Takmer dve tretiny nových vozidiel malo iba klasický spaľovací motor na benzín alebo naftu, z toho 22302 na benzín a 7870 na naftu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Skylink začína šetriť, zmenil parametre na náročnejšie, ukončí dva transpondéry, prejde z HD do SD
Sonda Psyche k asteroidu zapla elektrické motory
Raspberry Pi vstúpi na burzu v júni
Firefox pripravuje vertikálny zoznam kariet a skupiny kariet
Vesmírny Boeing nepoletí ani v sobotu, nový termín nebol oznámený
Vydaný minimalistický Alpine Linux 3.20, už aj pre RISC-V
Šifrovanie odolné kvantovým počítačom podporuje ďalší softvér, Zoom
Starship znovu poletí o dva týždne
Známy výrobca PC chladičov začal ponúkať ventilátory pre domácnosti, postavené na PC ventilátoroch
Intel už vyrába novú generáciu CPU, uvedie ju v treťom štvrťroku


Diskusia:
                               
 

esteze mozem domov na Oravu jazdit na fajnom BMWcku. Kde by som tankoval elektriku ?
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Priekazne si tento prispevok nemohol napisat z Oravy, nakolko tam podla teba nemate elektriku.
Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

ved nie som. Pracujem v Bradavici na Dunaji.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Nerob si na grc.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

vsak si donesie elektriku nacapovanu v bateriach z mesta predsa, takze pisanie by sme vedeli podchytit
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Na Oravu sa viac hodí traktor diesel.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

traktor. diezel. Orava. To chces ako startovat v zime? Na mojom Bavku mam vebasto, ench sa rozkuri.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Bývam na Orave a mám aj elektrické BMW a dokonca "tankujem" elektrinu úplne v pohode ;)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A keď si urobíš solárnu elektráreň na streche, tak budeš predávať elektriku aj susedom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oravec s autom je priekazne zradcom Oravskej strely!
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

to sa ti to machruje, žejo..

"prišiel si z vyjebanej dediny, pochádzas z chudobnej rodiny"

atd..
celkem pravdu mal, a pravdu napsal, a spíval..

kdo v tej BA není, víc, al. méne, toten "zlatokop", - nech sadne na trnavskú káru, a príde sem, do fraštágu!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Keby ZAP uvádzal aj značky, ktoré tu nemajú oficiálne zastúpenie, tak prvá priečka je jednoznačne Tesla.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

A keby Tesla nevyrábala elektromobily, bola by v takom prípade prvá priečka priekazne jednoznačne zle.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Predalo respektive zaregistrovalo. Chapem to zle?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

áno, chápeš to zle. Predaj musel nastať v SR, čo Tesla nespĺňa
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak potom tam treba respektive nahradit spojkou a.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

skor to vyzera, ze tesla bola jednoducho zaregistrovana menej nez 78krat
Odpovedať Hodnotiť:
 

Všade vo svete patrí Tesle buď prvá alebo jedna z top 3 priečok. Buď sme absolútne odlišný, ako celý svet, alebo proste metodika ráta len predané autá na Slovensku, pričom pri kúpe Tesly sa predaj deje v Holandsku.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nasinci kupuju aj jazdene elektricke auta zo zahranicia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nakoľko z tej štatistiky nevyplýva ani že si tie elektromobily nepredávajú len predajcovia medzi sebou, aby budili zdanie hýbajúceho sa trhu, dá sa nej vyvodiť priekazne čokoľvek.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ale maloktory predajca predal elektromobil do vesmiru na rakete Flacon9 :P
Odpovedať Hodnotiť:
 

tento predaj sa ,žiaľ, do tejto štatistiky tiež nedostal..
Odpovedať Hodnotiť:
 

TESLA Piešťany urobila taký technologický skok? Od elektróniek po elektroautomobily? Viem, cez hooodne neúspešnú výrobu pamätí EPROM 1kB...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

TESLA Stropkov ty kokot
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ale on to myslel v dobrom, prečo mu v zlom nadávaš? Bude mať v noci zlé sny, málo spánku a ako rušňovodič ťa sepáli na priecestí, bo karma je kuleha !!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nebola až tak neúspešná..

mám tu zrovna knížku, (Historia cz-sk, cesko-slovenskej mikro- elektroniky" ),

a dalšia, zrovna zvlášt venovaná Tesle (ale nejen) Pny, sa práve pomaly chystá..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takmer 70% zmätkovitosť tomu hovoríš úspech? Zopár rokov vydržali fungovať obvody napr 8225A len vyrobené v Maďarsku...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vyrábal ich TUNGSRAM ako výpomoc podniku TESLA PN. Aj 8080A aj 8255A a neviem či aj ďalšie. EPROM vyrobené v Piešťanoch boli ako som už spomenul pre nich veľmi ťažko zvládaná katastrofa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hmn..
vedel by si doplnit nejaké veci, info, do publikácie, robil si priamo tam, alebo mal neco spoločné, nejaké kontakty, v tesle Pn. ?
(kdyžtak na martinmh1516@gmail.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyspovedaj Kišša a uvidíš koľko toho zaprie. Hajzlík...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

kišša ?
kdo to
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spolutvorca genitálneho mikropočítačíka pre malé deti: PMI-80
Odpovedať Hodnotiť:
 

A motal sa aj okolo PMD-85
Odpovedať Hodnotiť:
 

A uz ti pol dna cakam na toho hnupa co vypisuje ze EV nikam nedojde, stoji viac ako spalovak a nedava to zmysel. To akoze takto sa chodí do práce na hejtovanie? Nemám na Teba celý deň, ja som už pripravený na značkách sa s Tebou jedovať !
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú super: 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá neporovnateľne dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

Veď napíš, koľko km jazdíš denne.
A či ti auto v noci nestojí a nemôže sa nabíjať.
A náklady sú aspoň 4x menšie, takže vyššia cena sa vráti (záleží, koľko km najazdíš, čím viac - tým skôr).
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mne stačí zájsť tri krát do roka na mojom dízly do Prahy a stačí mi natankovať plnú 70litrovú nádrž a mám to na cestu tam aj polku cesty späť. A to som z východu. V zime ma netrápi zima a v lete teplo. Pri klíme je zvýšenie spotreby zanedbateľné. Nemusím sa báť, že keby som ostal v zápche tak si to môžem hodiť do kríkov pri ceste. Elektromobil vybavením môže dosiahnuť úroveň auta so spaľovákom, ale strach z toho, že ostaneš visieť uprostred cesty je neporovnateľne vyšší. A so stúpajúcim vekom zvlášť. Ani v jeden deň nebudeš mať istotu. Stačí náhla zmena počasia a si v prdeli. Elektroauto iba ak do mesta. Keď ti skape dôjdeš peši. Jedine na to je to dobré. A tie nerecyklovateľné batérie ani nespomínam. Keď sa ti náhodou chytí v gáráži tak ti vyhorí celý dom a hasiči sa budú môcť iba prizerať lebo to svinstvo z batérie neuhasia!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Už viac ako 3 roky jazdím a nič z toho čo píšeš ma netrápi.
3* doroka na dlhú cestu si požičiam auto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

prajem ti, aby to tak zostalo.. a tiež aby si si nemusel požičiavať auto.. ale to je tvoja vec.. elektromobilov je na SK cestách možno 0,1%. požiar z bateriek sa občas vyskytne ale hneď je to ututlané, tak ľudia nadobudli pocit, že sa to nestáva. Uvidíme, keď ich bude na ceste (niekde v Holandsku, kde ten dojazd nemáš kde minúť, nikdy nie u nas :D ) tak 50% a budeš počuť o vyhorení, ktoré sa bez ohľadu na tvoju vedomosť deje a ktoré aj bude zverejnené, tak raz za týždeň, či to budú ešte poisťovne poisťovať, resp. za koľko :D
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Majitelia bmw by ti mohli rozpravat ako vdaka poruche na EGR zacalo auto tiez znicoho nic horiet za jazdy - tiez sa to podla tvojej logiky "ututlalo" a ludia maju pocit, ze sa to nestava.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podľa údajov nemeckých poisťovní zhorí denne v nemecku 40 áut so spaľovacím motorom a v USA 150 denne
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veru strach z toho, ze ostanes niekde visiet, je vylucne elektromobilny. Ved vsetky auta co kedy cakali na odtah pri krajnici boli elektromobily...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dá sa predpokladať, že niektorý z progresívnych prispievateľov komentárov tu, si zakúpil vodíkový automobil. Priznajte sa ktorý to bol!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No, staci si spomenut ako to tu funguje a vyjde ti to ako trojclenka. Nakupili sa vodikove autobusy. Niekto to schvalil. Ten niekto ma vodikove auto za velmi dobru cenu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vodík v autobuse? Wav! To aj niekto schválil?!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ano, tam to ma totizto zmysel oproti osobnej individualnej doprave. Takisto vlaky. Vodikove plnicky maju vyznam pri velkom odbere a ked vozidlo stale jazdi - takze ideal velke mesta pre MHD. Vodik nema zmysel v osobnom aute a tym menej, cim dlhsie auto stoji.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Zrejme si nepochopil jeho úžas. Ono aj mne to príde divné, dávať hydrogén tech do priekazne vozidiel masovej prepravy ľudí nemusí byť to najšťastnejšie riešenie. Keby to aspoň ošetrili pancierovými nádržkami neobsahujúce väčší objem ako liter. To je inšia sranda ako lpg. Už ten liter by ti vyhladil priemernú dedinu na lúky a polia.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Všetko nezmysel, a pritom tu máme dovedený lacný zemný plyn. Čisté palivo. Modrá planéta. Kocúrkovo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To bude ten bus čo včera dávali v správach. 600 tisíc eur! Ale zato kúpaliska odstavené. Vidieť priority, veď načo šetriť tam kde sa môže. Vlastný národ a priority preň je po pukrajincoch priekazne až terciárny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Po volbach, ked pride k moci Republika, sa to zmeni. Strana zatoci s majitelmi elektrickych aut, skoncia ako robotnici vo fabrikach tazkeho strojarstva a budu radi, ak im stat dovoli kupit si Zigulak. Vsetci liberali, bradaci, lgbtiqixzxc a dalsi sa mozu tesit na to, ako budu budovat tuto krajinu. Nie z kaviarni vypisovat na instagram plackoviny kym bezny lud musi na ich lenive zadky robit. Pekne pojdu stavat dialnice, opravovat zeleznice. Veganov nazenieme do masokombinatov, kde budu konecne poriadne pracovat a nie cez pracovnu dobu v korporate obzierat travu pred budovou.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Na to tu vraj pozvali, no, pozvali. Zakvótovali súdruzi z EU nemecká tlustokurvka s krivou hubou, špatným xichtom s ešte zakomplexovanejšim účesom ako aj držaním tela, mmmmakrelaaaaa. Keby došlo k tak razantným móresom voči našim dôchodkodarcom, obávam sa že zutekajú niekde tam do liberálnejšiej krajiny EÚ. Ja by som prv natiahol ostnaté drôty a guľomety po hraniciach, a potom menil ústavu. Mládež obzvlášť typu hypster a LGBT by som priekazne nechal utratiť automaticky, kazí to náš prevažne konzervatívny image. S vegánmi ti to je uber nápad, schvaľujem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Po voľbách kde by prišla k moci republika by sa zrejme ako prvé budovali posilovne v suterénoch ministerstiev, po druhé zamestnali rodinní príslušníci na úradoch a po tretie zaviedli oslavy 9. mája. Samozrejme by sa námestia SNP premenovali na Tisove námestia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Republika nie je kotleba. A ich predvolebné sľuby sú rovnako krásne ako hocikoho iného ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čítajúc "podiel elektromobilov je tak v porovnaní s ostatnými európskymi krajinami naďalej nízky" mi odľahlo. Chvála bohu! Slovenský národ, priekazne väčšina vekovej kategórie dokazujúca dospelosť má viac rozumu ako sa nám média a gemblavý kokoti z internetu snažia namaľovať hádam už aj na hajzlové dvere ktoré denne obdivujeme až niekoľko krát; narozdiel od tých automobilových, o elektromobilových radšej pomlčím, aby som deťúrencom s plagátmi tesly nad postieľkami nedopatrením neublížil. Ešte by sa nám mládež začala zo zajakania po nocách pošikovac.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To je asi tak, že chvalabohu, že žiaľbohu sú naše platy nízke.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Normálny jedinec si škodu nekúpi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jeho škoda
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár