neprihlásený
|
Streda, 30. októbra 2024, dnes má meniny Šimon, Simona |
|
Dostupnosť Raspberry Pi sa má obnoviť v nasledujúcich mesiacoch
Značky:
Raspberry Pi
DSL.sk, 19.5.2023
|
|
Situácia s dostupnosťou populárnych minipočítačov Raspberry Pi s architektúrou ARM by sa mala v tomto roku vyvíjať ako výrobca avizoval na konci minulého roka, kedy avizoval dosiahnutie štandardnej úrovne zásob v predajných kanáloch na konci tretieho štvrťroka tohto roka.
O situácii s dostupnosťou aktuálne informoval Eben Upton, šéf britskej organizácie za projektom, v tomto rozhovore.
Aj Raspberry Pi podobne ako iné počítačové zariadenia zasiahli tvrdo problémy s nedostatkom čipov a najmä SoC procesorov, kvôli čomu výrobca nedokázal pokryť dopyt.
Výrobca v poslednom období pri nedostatku svojich minipočítačov uprednostňoval dodávky priemyselným zákazníkom. V predvianočnom období minulého roka chcel zlepšiť situáciu pre individuálnych zákazníkov a dal na trh viac ako stotisíc kusov modelov Raspberry Pi Zero W, Raspberry Pi 3 Model A+ a Raspberry Pi 4 s 2 GB a 4 GB pamäte. Následne sa ale v prvom štvrťroku tohto roka predalo iba 750 až 800-tisíc kusov, čo bol najnižší počet od Q3 2015.
V rokoch 2020 a 2021 sa predalo po 7 miliónov kusov, na konci roka 2021 ale dosiahli nevybavené objednávky až 4.5 milióna kusov. V minulom roku sa následne predalo už iba celkovo 5 miliónov kusov.
V druhom štvrťroku tohto roka by sa mali podľa Uptona predať 2 milióny kusov, v druhom polroku by už výroba a predaje nemali byť obmedzené nedostupnosťou čipov a spoločnosť bude môcť zrejme vyrobiť potrebný počet kusov pre pokrytie dopytu. Výrobu by mohli obmedziť len výrobné kapacity, ak by to bolo potrebné spoločnosť by dokázala ale tento rok dodať 10 miliónov kusov.
V decembri Upton avizoval, že na konci tretieho štvrťroka už majú byť v predajných kanáloch štandardné úrovne zásob v stovkách tisícov kusov. Aktuálne nespresnil očakávaný presný termín, kedy by mali byť vybavené všetky nevybavené objednávky a produkty by mali byť bežne dostupné, zrejme to bude závisieť aj na modeli.
Aktuálne má zo štandardných modelov najlepšiu dostupnosť Raspberry Pi 3 Model A+ a zlepšila sa dostupnosť Raspberry Pi Zero W, následne by sa mala zlepšiť dostupnosť Raspberry Pi Zero 2 W, Raspberry Pi 3 Model B a 3 Model B+ a ku koncu tohto štvrťroka by sa mala zlepšiť aj dostupnosť modelov Raspberry Pi 4.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Veru budú
Od: Záhradkár
|
Pridané:
19.5.2023 11:15
Studený máj, v stodole raj.
|
|
Re: Veru budú
Od: Dedoo
|
Pridané:
19.5.2023 11:38
Hej? Na kajakoch odvezieme...
Ale ovocia - jabĺk nebude.
Čo tam po nejakých malinách...
|
|
Re: to len na madaroch pomrzlo
Od: netáraj
|
Pridané:
19.5.2023 20:33
Sliviek bude na slivovicu dosť. A blavaci môžu páliť zemiaky.
|
|
Re: to len na madaroch pomrzlo
Od: neuveris
|
Pridané:
20.5.2023 17:27
neuveris aj v BA bude dost sliviek mam 3 stromy
a kazdy ma pomerne vela nasadenych plodov
pojdu do flasky a do kolaca ;)
|
|
Re: to len na madaroch pomrzlo
Od: Ľubihoax Blaha
|
Pridané:
20.5.2023 21:32
fuj
chceš mať cukrovku?
Slivky sa musia destilovať.
|
|
Re: Veru budú
Od: Záhradkár
|
Pridané:
19.5.2023 22:06
Jablká, hrušky budú tiež. Mrazom utrpeli najviac marhule, broskyne a dokonca aj čerešne.
|
|
Re: Veru budú
Od: oravec
|
Pridané:
20.5.2023 21:31
iba na Maďaroch
cha cha
|
|
Re: Veru budú
Od: MAJAK - neregistrovany original
|
Pridané:
20.5.2023 2:10
Studenič mal, v Devíne dom...
|
|
neskori
Od: neskoro
|
Pridané:
19.5.2023 11:38
Ich problem, uz si ich mozu napchat dopr. Skoncili. Nove projekty objavili Orangepi 5, Nanopi Neo 3, Banana Pi, atd... Asi si neuvedomuju o kolko zakaznikov prisli a ako drasticky si posrali marketshare tym ze nepredavali realnym nadsencom a vyvojarom. Prave takyto ludia im priniesli ksefty, teraz ich zacne valcovat konkurencia ktoru si nikto nevsimal, ale maju vyrazne vykonnejsi HW a moznosti za tu istu cenu.
|
|
ultraradikálny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
19.5.2023 12:28
Zas ale keby bol v pekle nedostatok kuriva, tiež by primárne prikladali pod priekazne najväčšími hriešnikmi.
|
|
Re: ultraradikálny optimalizatorizmus
Od: Jan Meravy
|
Pridané:
19.5.2023 12:35
Zas ale keby bol v pekle nedostatok kuriva, stačí keď tam prídeš ty a hneď je tam ťepľúčko.
|
|
Re: neskori
Od: 31337
|
Pridané:
19.5.2023 13:17
Vyrobcovia ktorých spomínaš nie su nová záležitosť. Orange Pi mám od cca 2016 (PC+). V poslednej dobe mi ani nepride ze by ponukali nieco rozumne vykonne za 20-30€. Ale hlavne nikdy nebudu mať takú úroveň podpory ako Raspberry. Softvér ktorý dodáva OrangePi je vtip. Na Allwinner H3 trvalo komunite asi 5 rokov kym sa objavil ovládač na HW akcelerovane prehravanie video.
|
|
Re: neskori
Od: MiroRRRR
|
Pridané:
19.5.2023 15:49
Netvrdim, ze su novi. Ale ze firmy a nadsenci boli donuteni si ich vsimnut/skusit, pretoze zname RaspberryPi jednoducho nebolo. Firmy a nadsenci co zacinaju s SBC najprv chcu RPi, pretoze to pozna kazdy... Ale dnes nie je problem najst vykonnejsiu alternativu aj k Pico, Zero 2 W, atd... Napr. vyrobca friendlyelec. Netvrdil by som, ze zrovna Raspbian je vyhra. Ja som s nim mal nedavno problem, ked som riesil na Zero 2 W HW dekoder z JPEG a HW enkoder do H264 videa (USB endoskop kamera pouzita ako H264 video RTSP server). Potreboval som novsie ffmpeg, gstreamer. Ovladace na video su len pre 32bit system. Rozchodil som to riadne az s Manjaro. Podpora pre RK3588 (Orange Pi 5) sa do kernelu dokoncuje, ale vykonnostne RPi 4 B valcuje. Co sa tyka ovladacov na video, tie uz teraz su funkcne a uplne iny vykon ako najlepsi RPi (8k 30fps). Samozrejme OrangePi SW by som zahodil, ale preco by som ho musel pouzit? Hned treba siahnut po rolling-release ako Arch/Manjaro.
|
|
Re: neskori
Od: 31337
|
Pridané:
19.5.2023 20:42
Ak sa situácia fakt takto zlepšila ohľadne podpory Orange Pi ovládačov v mainline linux kerneli tak to je super správa. Keď som to riešil ja tak som to nikomu nevedel doporučit.
|
|
Re: neskori
Od: Miron
|
Pridané:
22.5.2023 17:53
Keby si si ten rozhovor pozrel tak by si pochopil co stalo za tymto rozhodnutim
|
|
Re: neskori
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
19.5.2023 14:29
Lenže si veľa ľudí neuvedomuje že tá konkurencia nemá tak veľkú komunitu, softvérovú podporu, GNU/Linux OS distribúcie atď.... všetky open-source projekty sú na Raspberry pi zamerané a pri iných SoC je potreba bastliť, kompilovať, buildovať, DKMS-ovať, proste kokotiny, strácať čas, energiu s ovládačmi, firmware atď atď ale pri Pi to je väčšinou out of the box funkčnosť alebo aj keď nie tak apt install menobalíčku a je to hotové... takže z časti súhlasím že si trośku pojebali sami svoj image tým že dodávali firemným zákazníkom ale na druhej strane ja osobne by som naozaj nesiahol po konkurencii len preto lebo aby som mal niečo... Radšej si počkám na Rpi kde HW a SW je vyladené, kompatibilné a stabilné...
|
|
Re: neskori
Od: MiroRRRR
|
Pridané:
19.5.2023 16:03
Je to asi uhol pohladu a hlavne aky je ucel. Ak nemam za ciel vyzdimat maximum, ale jednoduhsie veci, s rezervou a istotou ze ma nic neprekvapi, tak ano berem starsie, ale stabilne verzie balikov a OS a urcite nesiahnem po novom CPU, ktory sa dokoncuje do kernelu. Inak ano suhlasim, je s tym jebanie. Ked som riesil HW dekoder a enkoder na video, jedine co som sa docital je ze na Zero 2 W to proste nejde. S novymi verziami balikov to islo ale musel som vtedy to manjaro. Ja si myslim, ze tieto uvodne bolesti boli vseobecne s SBC, ale teraz je ten vlak uz rozjety a budu vznikat rozne alternativy, ktorych sa clovek nebude musiet bat, lebo je to open source a ta komunita neustale rastie. A tymto ich politickym rozhodnutim zrychlili rast "konkurencnych" komunit
|
|
ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
19.5.2023 16:48
V hlbšom kontexte je podstatné, či veľkosť zahŕňa dezolátov s priekazne toxickým naratívom.
|
|
Re: neskori
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
19.5.2023 14:29
poznám projekty typu ArmBian a tam je malá komunita, podpora nulová a môj NanoPi Neo plus 2 som musel dist-upgradeovať z Focal 21.02.1 verzie na najnovšiu 23.02.2 Jammy aby som mal USB2.0 rýchlosť na HDMI-USB captue karte lebo na každej verzii novśej ako Focal (a aj to len jeden prvý image) som mal USB1.1 rýchlosti...
|
|
Re: neskori
Od: ....
|
Pridané:
19.5.2023 15:38
Mne banan po mesiaci pouzivania zhorel. :(
|
|
Re: neskori
Od: niktos1
|
Pridané:
19.5.2023 21:08
mne zhorel skor. uz je asi v kremikovom nebe. kedze vyletel kominom v OLO :D
|
|
Re: neskori
Od: jan amos dzinovy
|
Pridané:
22.5.2023 12:41
raspberry ma jednu dost velku a podstatnu vyhodu oproti vsetkym tymto cinanom.
Dokumentacia a odladeny system. na orange pi som mal stale nejaky problem, raz neslo to, inokedy hento.
Kupil som raspi a zrazu vsetko ide plynulo, dokonca mi to ide aj bez sd karty - system sa startuje priamo z hdd, ktory mam pripojeny cez redukciu na usb.
|
|
v predajných kanáloch
Od: ZX Spectrum+
|
Pridané:
19.5.2023 16:10
v predajných kanáloch
|
Pridať komentár
|
|
|
|