neprihlásený
|
Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília |
|
Európski astronómovia vyzývajú zvážiť zákaz Starlinku a iných veľkých satelitných konštelácií
Značky:
veda a výskumvesmír
DSL.sk, 21.3.2023
|
|
Po tom, ako sa SpaceX v januári dohodla s americkou organizáciou National Science Foundation na obmedzení vplyvu Starlinku na astronomické pozorovania, aktuálne skupina európskych astronómov vyzvala vedcov, aby pomohli zastaviť narúšanie nočnej oblohy umelým svetlom a veľkými satelitnými konšteláciami.
V článku popisujúcom negatívne dopady satelitov navrhujú, aby sa zvážila aj možnosť zakázať veľké konštelácie satelitov.
Nezanedbateľný vplyv na astronomické pozorovania má zatiaľ najmä Starlink od SpaceX, ktorého konštelácia má na orbite už 3.8-tisíc satelitov a SpaceX plánuje ešte výrazne viac satelitov.
Starlink satelity majú pre vysokú jasnosť a samozrejme využívanie elektromagnetického žiarenia na komunikáciu vplyv na astronomické pozorovania vo viditeľnom, infračervenom aj rádiovom spektre a Starlink bol terčom kritiky astronómov od vypustenia prvých desiatok satelitov. Pri vypúšťaní a lete desiatok satelitov za sebou na nízkych orbitách boli satelity často dokonca viditeľné voľným okom.
SpaceX uskutočňovala priebežne niektoré úpravy svojich satelitov, ktoré mali reagovať na kritiku astronómov, a v tomto januári bola oznámená dohoda s NSF o obmedzení vplyvu Starlinku na astronomické pozorovania. Informovali sme o tom v tomto článku.
SpaceX podľa NSF v dohode súhlasila pracovať na znižovaní optickej viditeľnosti satelitov, aby sa priblížila odporúčaniam NSF. Podľa nich by mala byť jasnosť znížená minimálne na magnitúdu 7 a SpaceX by mala zverejňovať informácie o orbitách satelitov, aby astronómovia mohli plánovať svoje pozorovania. Takáto jasnosť by znamenala, že satelity nie sú viditeľné voľným okom, na astronomické pozorovania ale stále budú mať vplyv.
SpaceX tiež súhlasila, že bude spolupracovať s rádiovými observatóriami a satelity v ich blízkosti počas pozorovaní teleskopov nebudú vysielať svoj hlavný lúč. Týka sa to ale iba observatórií v USA.
Satelity Starlinku aktuálne už prekročili hranicu 50% všetkých aktívnych satelitov Zeme. SpaceX má povolenia ale až na takmer 12-tisíc Starlink satelitov prvej generácie a zatiaľ 7.5-tisíc satelitov druhej generácie, pričom plánuje až takmer 30-tisíc satelitov druhej generácie na orbitálnych výškach 340 až 614 km.
Starlink ale nebude jedinou veľkou konšteláciou v dohľadnej dobe. Okrem iného ďalšou konšteláciou s viacerými tisíckami satelitov, ktorá sa evidentne má vybudovať už v nasledujúcich rokoch, je Kuiper od Amazonu. Táto konštelácia má mať viac ako 3.3-tisíc satelitov na orbitálnych výškach 590 až 630 km.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a teraz kecy o vesmirnom odpade ... tri ... dva ... jeden ... teraz
Od: čo som nakúpil
|
Pridané:
21.3.2023 12:41
Všetci piati?
|
|
Re: a teraz kecy o vesmirnom odpade ... tri ... dva ... jeden ... teraz
Od: Nie som robot
|
Pridané:
21.3.2023 12:59
Áno, boja sa o ľahko zarobené peniaze kukaním do ďalekohľadu ...
|
|
Re: a teraz kecy o vesmirnom odpade ... tri ... dva ... jeden ... teraz
Od: jahôdka
|
Pridané:
21.3.2023 13:02
niektore veci peniazmi nevyvazis
|
|
Re: a teraz kecy o vesmirnom odpade ... tri ... dva ... jeden ... teraz
Od: brekeke
|
Pridané:
21.3.2023 13:45
Najmudrejsia vec co som tu cital za poslednych par rokov. Syntax by si to mal priekazne dat vytetovat na celo.
|
|
Re: a teraz kecy o vesmirnom odpade ... tri ... dva ... jeden ... teraz
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
21.3.2023 18:46
Dobre vravis, v casoch vysokej inflacie a krachu bank rabin odporuca investicne zlato. Skoda len ze jeho cena vyskocila hore 2 mesiace pred oficialnym zaciatkom covidu. Asi nahoda...
|
|
Re: a teraz kecy o vesmirnom odpade ... tri ... dva ... jeden ... teraz
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
21.3.2023 13:12
Áno, akurát dnes ráno som sa vo vani skoro utopil v 500eurovkách.
|
|
neverim
Od: hujer9000
|
Pridané:
21.3.2023 13:06
A keď to Európa zakáže, tak Elon si smutne zoberie svoju VDBTPL a pozvešiava starlink satelity z oblohy?
|
|
Povolenie?
Od: Iwk
|
Pridané:
21.3.2023 13:12
Ma povolenie od koho? FCC spravuje aj vesmír resp. priestor nad inými krajinami? Na zaklade čoho?
|
|
Re: Povolenie?
Od: lenja
|
Pridané:
21.3.2023 13:23
Ak sa Musk rozhodne dať preč satelity umiestnené nad Európou, vnikne priestor, aby si tam satelity umiestila Európa. O to tu ide.
|
|
ultraradikálny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
21.3.2023 16:05
Konanie na základe niečoho je propagáciou dedičného hriechu, čo v súvzťažnosti s božími prikázaniami vyúsťuje do propagácie hnutí, smerujúcich k potlačeniu základných práv a slobôd osôb a preto len samé od seba je panenskou čistotou priekazne bohuľúbe.
|
|
Re: Povolenie?
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
22.3.2023 7:19
Vsak od najbohatsich rodin na planete, ktori to cele financuju.
Rovnako tak chystaju obrovske vypoctove centra a ty budes mat v rukach displey alebo v sosovke akebo okuliaroch a vsetky vypocty budu prebiehat na serveroch. Tam sa sustredia chipy. Nie na domace pc a pod. Nam stacia obrazovky, par jednoduchych chipov na spracovanie obrazu a pripojenie na siet.
|
|
naspoko
Od: volajumaklara
|
Pridané:
21.3.2023 13:16
A co ešte európsky astronóm môže zakázať? Jed v potravinách nemôže? Ci garanciu občianskych práv? Vzrušujúce
|
|
SÚVISLOSŤ RAKOVINY S EM ŽIARENÍM
Od: Doba Jedová 7 Elektrosmog
|
Pridané:
21.3.2023 14:26
"Početné štúdie dokazujú, že v dôsledku expozície EM poľu dochádza k poškodzovaniu a mutáciám v DNA - teda v genetickom materiáli, ktorým sme vymedzení ako jednotlivci i ako druh. Usudzuje sa, že mutácie v DNA predstavujú počiatočné štádium rozvoja rôznych typov rakoviny." cit. z knihy Dr. Martin Blank, Doba jedová 7 - Elektrosmog
Ľudia sa ako zhypnotizovaní pozerajú, ako okolo nich stavajú mobilné antény, vypúšťajú silné Wi-Fi satelity a potom Bourla vyhlási: "Každý tretí človek bude mať rakovinu!" Čo sa musí stať, aby sme tento bordel začali čistiť a nahánať propagátorov Starlink, Kuiper a 5G ako zločincov? Toto je treba robiť organizovane takéto akcie a vyhlásovať to za ochranu životného prostredia:
https://dopice.sk/rFk
|
|
Re: SÚVISLOSŤ RAKOVINY S EM ŽIARENÍM
Od reg.: Nechcem vodík
|
Pridané:
21.3.2023 15:51
Vážený paranoik, 5G vysiela aj v bývalom TV frekvenčnom pásme, čiže žiarenie, ktoré tvoj dedko chytal na streche anténou. Ak sa z nej zdrbal a zomrel v 65, nezomrel v 75 na nádor prostaty. Čím sa viac dožívame, tým je väčšia šanca zomrieť na nádorové ochorenie. Súvisí to s menej úmrtiami na iné choroby a nie je to dôkaz, že by mali na to vplyv vysielače. Na svete je veľa miest, kde ľudia žijú v blízkosti veľkých vysielačov, ale rakoviny tam viac nie je. Český dlhovlnný rozhlasový vysielač na frekvencii 270, neskôr 272kHz bolo možné chytať po celom svete a v čase vrcholu výkonu mal príkon 1,5MW. 3-4km od neho je dedina, kde hrali pokrievky a hrnce bez antény, ale rakoviny tam viac nebolo. Veľa zdaru.
|
|
Re: SÚVISLOSŤ RAKOVINY S EM ŽIARENÍM
Od: prof. Henry Lai
|
Pridané:
21.3.2023 17:34
Co tym chcel basnik povedat? Ze ak v nejakej dedine fajcili Detvy a nikto nemal s plucami problemy, moze sa to brat ako dokaz, ze vdychovanie dymu je normalna vec, ktoru mozno odteraz odporucit aj detom? Umiestnit ludi vedla 1,5MW vysielaca je experiment ako z labaku s potkanmi. A co ludia v okoli 20, 50, 100 kilometrov, na ktorych to prazilo priamo? Dopady na prirodu, potomstvo, kognitivne funkcie, imunitu? Jedna velka neznama! Je omyl nazyvat EM ziarenie neionizujucim ziarenim, je to radiacia, ktora ma urcitu pravdepodobnost fyzicky poskodit bunky a to je znama vec:
youtu.be/JrBjQJhHfzk
Z toho treba vyvodit minimalne predbezne opatrenia, zatial je to na kazdom jednotlivcovi. Dalsie resenie je coskoro asi take, ako s fajcenim na verejnosti - vystrahami v okruhu vysielacov a zakazmi Wi-Fi a mobilov na verejnosti, v obcodoch, restikach a verejnej doprave
|
|
ultraradikálny fakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
21.3.2023 18:15
A koľko uznávaných matematikov je zapísaných v oficiálnom poradovníku na strávenie dlhého života v spoločnosti paranoikov, priekazne disponujúcich "štatistickými dôkazmi"?
|
|
Re: SÚVISLOSŤ RAKOVINY S EM ŽIARENÍM
Od reg.: Nechcem vodík
|
Pridané:
22.3.2023 3:55
Ako som pisal, tym v najblizsej dedine aj volne pokrievky hrali v rytme hudby, ci hlasu z radia. Dalej to bolo slabsie. Mozes si to pohladat na nete v clanku, aj ked je ich vela o tom vysielaci, sam som cital asi 7, o pokrievkach pise minimalne/iba 1.
Ked tu strasis s WiFi, vies o tom, ze jej vykon je nie vacsi, ako 0,2W, aj to neviem, ci sa mylim a je to len 0,02W? Je pravda, ze je to rezonancna frekvencia vody, ale je to malo a mobil v zakladnej 2G sieti moze mat vykon 1, alebo 2W.
|
|
Re: SÚVISLOSŤ RAKOVINY S EM ŽIARENÍM
Od: Aria2Netopyr
|
Pridané:
22.3.2023 20:55
Takze Wi-Fi podla teba neskodi, lebo ma malo Watt?
Zaklad pre Wi-Fi a bluetooth je 2,4GHz, teda 2,4 miliardy oscilacii za sekundu (pri novych standardoch 5 miliard a viac) Cim je vyssia frekvencia tym je vyssia pravdepodobnost fyzickeho poskodenia buniek. EM ziarenie z Wi-Fi, bluetooth a mobilov fyzicky poskodzuje bunky, toho si vedci vsimli pri uplne inom vyskume - napriklad znamy prof. Henry Lai (na youtube Henry Lai cell phone DNA damage) Urcite si nikto nemoze mysliet, ze zdroje EM su bezpecne, v kazdom pripade sa to bude riesit (ak tato civilizacia bude existovat) podobnymi opatreniami ako ochrana nefajciarov. EM radiacia je jed, otrava, kontaminant ktory poskodzuje bunky a pravdepodobne poskozduje molekuly vody a vzduchu, niektori lekari tvrdia, ze mobily su absolutne nezlucitelne so zdravim:
https://dopice.sk/oWf
Nove EM polia (Starlink) a navysovanie frekvencii (5G) moze priniest chripkovu alebo inu epidemiu, o ktoru nazvu novy virus. Wu-Chan bolo jedno z prvych miest pokryte 5Ģ
|
|
Re: SÚVISLOSŤ RAKOVINY S EM ŽIARENÍM
Od: Aria2Netopyr
|
Pridané:
22.3.2023 21:13
Wu-Chan - jedno z prvych miest pokryte 5G. Choroba je vlastne otrava, nedostatok alebo ine poskodenie. EM ziarenie je polutant a nasledky EM ziarenia mozu byt zapalove ochorenia, chripka, virus - vlastne choroba ako napr. chripka je aj detoxikacia tela od jedov aj vylucovanie poskodenej DNA (ak sa to deje rychlo, tazko sa dycha, v plucnom tkanive vyvolava efekt mydlovych bublin)
Jedy menia samozrejme aj psychiku (EM a rozvoj psych psych. ochoreni) Choroba vlastne nie je nepriatel cloveka, ktoru treba riesit, v pripade chron. chorob a epidemii treba hladat kontaminant (jedlo, voda, prostredie aj myšl. nastavenie)
Niektore zdroje tvrdia, ze 60GHz posobi problemy s dychanim. Starlink, 5G a 60GHz opakovace, ktore vo velkom pribudli na BTSkach... Je zaujimave, ze potom zrazu idu ludia k lekarovi, lebo sa dusia, a lekar ich lieci na "virus". Top videa o ucinkoch EM ziarenia na youtube spickovy vedec Eric Dollard
|
|
Re: SÚVISLOSŤ RAKOVINY S EM ŽIARENÍM
Od: Gertrudo
|
Pridané:
21.3.2023 16:36
Dobre ze nevies kolko a akeho ziarenia na teba posobi kazdy den zo slnka.
By si zil v pivnici.
|
|
Re: SÚVISLOSŤ RAKOVINY S EM ŽIARENÍM
Od: ehkjk
|
Pridané:
22.3.2023 1:57
Tak mu to raz a navzdy vysvestli a doloz kvalitnymi datami, kolko v akej intezite a celkovo za rok (lebo by sa mohol hadat ze je aj rozdiel ak na teba prazi nieco par milisekund vo vysokej intenzite alebo v malej inteznsite par hodin denne)
Telo ma schopnost regenracie no aj ta je obmedzena a odtatuu hlavu uz nezregenerujes...
|
|
Re: SÚVISLOSŤ RAKOVINY S EM ŽIARENÍM
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
22.3.2023 7:12
Lenze co ak nie je problem s vysvetlenim ale s pochopenim?
|
|
Re: SÚVISLOSŤ RAKOVINY S EM ŽIARENÍM
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
22.3.2023 14:04
Maximálne 1000 W/m^2 po nejakých povedzme 1000 hodín ročne. A navyše maximum spektra je okolo 500 THz a nie nejaké smiešne jednotky až desiatky GHz v rádovo mW/m^2. Dosiaľ som nevidel jediný dôkaz, podložené podozrenie a vlastne ani náznak vysvetlenia, akým mechanizmom by nízkoenergetické a nízkofrekvenčné elmag žiarenie malo poškodzovať DNA alebo čokoľvek iné v ľudskom tele.
|
|
Re: SÚVISLOSŤ RAKOVINY S EM ŽIARENÍM
Od: vojvoda3
|
Pridané:
26.3.2023 20:45
Video prof. henry Lai, hovorí o poškodní DNA elektromagnetickým žiarením z mobilov:
youtu.be/JrBjQJhHfzk
Ďalej ešte existuje tunelový jav, v tejto diskusii je to vysvetlené:
https://dopice.sk/qTW
|
|
Re: SÚVISLOSŤ RAKOVINY S EM ŽIARENÍM
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
27.3.2023 16:21
Nie že by tunelový jav neexistoval, ale oproti iným zdrojom je to úplne zanedbateľné.
Ak sa na to pozrieme ako na tok fotónob, každý má určitú energiu E a za jednotku času ich cez jednotku plochy prejde nejaké množstvo N. Ak je E malé, nespravia nič, je to ako pomaly prejsť cez roj múch. Muselo by ich byť fakt neskutočne veľa, aby nejak škodili (a to je napríklad mikrovlnka, kde sa absorbujú a skončia ako teplo, a tiež je to dôvod, prečo netreba stáť pred vysielačom letiskového radaru).
Naopak ak je E veľké, stačí aj málo fotónov a je problém. V tejto analógii je potom každá častica ako náboj zo samopalu.
|
|
Re: SÚVISLOSŤ RAKOVINY S EM ŽIARENÍM
Od: Kráľ Slnko
|
Pridané:
23.3.2023 13:52
Aj nadbytok slnečného žiarenia môže poškodiť telo. Dnes je slnečného a potrebného UV žiarenia skôr málo, kôli chemtrails. Vonku je ustavične z tých lietadiel naprášené, hmla aj cez deň, hnus. Normálne počasie a slnko veľmi chýba.
Ale s mobilmi, satelitmi, anténami a Wi-Finami sa ľudia opaľujú stále. Dá sa dobre zasmiať na tejto vete:
AK ŠAŠO NEVERÍ, ŽE EXISTUJE GRAVITÁCIA, ROZPĽASNE SA
https://dopice.sk/rFZ
|
|
ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
21.3.2023 13:47
Tak ono zas prísť po stáročiach prezentovania výsledkov na úrovni asi, možno či nie je vylúčené s nejakou výzvou, odôvodnenou potenciálnym znížením presnosti ďalších výsledkov priekazne odvahu nezaprie.
|
|
Re: Vesmír je giganticko giganticky
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
21.3.2023 14:11
Nech sa europski astronomovia nevzrusuju a nech si laskavo odstahuju svoje dalekohlady na uzemie, kde je momentalne v Europe najmenej svetelneho smogu. - Na Ukrajinu.. Tam im veru nebude vadit ziadna kostelacia Muskovych Starlinkov.. ani si ich v tej miliarde hviezd na ukrajinskej oblohe nevsimnu..
|
|
.....
Od: Budič
|
Pridané:
21.3.2023 14:12
A ďalší podobný systém si už pripravuje Čína, no skúste jej to zakázať :)
|
|
Treba to podporiť.
Od: Konšpirátor
|
Pridané:
21.3.2023 15:16
Na znak solidarity by sa mal každý zvážiť ráno na lačno a vypočítať si bmi.
|
|
Re: Treba to podporiť.
Od: Blbcoň
|
Pridané:
21.3.2023 21:18
A odísť do roboty na BMW?
|
|
Re: Niektoré skutočnosti su vskutku zaijimave
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
22.3.2023 6:43
Brigadnici v Lidli chodia na Slovensku do prace priekazne iba na BMW.
|
Pridať komentár
|
|
|
|