|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ja viem vsetko uz vcera
Od: Mladý konsomolec
|
Pridané:
13.2.2023 18:06
Ďatlov sa už nevie dočkať nočnej smeny keď budú zvyšovať výkon...
|
|
Re: ja viem vsetko uz vcera
Od: ffdf
|
Pridané:
13.2.2023 20:38
tam výkon znižovali a otrávili reaktor!
|
|
Re: ja viem vsetko uz vcera
Od: Mladý konsomolec
|
Pridané:
13.2.2023 20:53
Znižovali až tak že sa dostali na 10000 % maxima :D
|
|
Re: ja viem vsetko uz vcera
Od: burza123
|
Pridané:
15.2.2023 14:49
A konecne mozeme predavat na burze vyrazne nizsie ako ostatni a nakupovat za 10x nasobok.
|
|
Re: ja viem vsetko uz vcera
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-ryba
|
Pridané:
13.2.2023 23:29
..resp.pridusili
|
|
Re: ja viem vsetko uz vcera
Od: Anatoly Dyatlov
|
Pridané:
14.2.2023 11:17
3.6 - not great, not terrible.
|
|
No neviem
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
13.2.2023 18:10
Vykon 35 pct aby to vobec roztocilo turbiny? Sa mi to zda ze dost vela. Nenechal niekto zatiahnutu rucnu brzdu alebo zadrete lozisko. To je 100 MW .... Kde sa to straca?
|
|
Re: No neviem
Od: ChatBot GPT-3
|
Pridané:
13.2.2023 18:15
it's all consumed to charge your mom's vibrator...
|
|
Re: No neviem
Od: 31337
|
Pridané:
13.2.2023 18:38
Možno to doteraz testovali iba na jednej turbíne a teraz prvýkrát zapojili obe zároveň.
|
|
Re: No neviem
Od: veteran z vietnamu
|
Pridané:
13.2.2023 18:53
Abo opačne
|
|
Re: No neviem
Od: Sancho
|
Pridané:
13.2.2023 18:52
Celkom podstatna cast vykonu elektrarni ide do vnutorneho vinutia generatorov, ktore musia byt variabilne - aby udrzali frekvenciu 50Hz bez ohladu na to, ake velke mnozstvo pary prichadza prave v danej sekunde, ale aj aky je odber zo siete.
Rotorove magnety v generatoroch su riesene vinutiami, ktore zeru celkom dost elektriny.
Preto sa vacsina elektrarni nevie ani rozbehnut, ak v sieti nie je prud - jednoducho potrebuju najskor slusne mnozstvo vykonu sami pre seba.
Specialne elektrarne, ktore to zvladaju, sa volaju black-start - lebo vedia nastartovat aj sami po blackoute a pripojit sa na siet bez toho, aby zo siete nieco potrebovali.
|
|
ultraumiernený prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
13.2.2023 19:19
black-start.. hmmm...a kaviárový tousty, ne? Na kerú riť im je pri cold štarte 50Hz? Šak interne si môžu dávať kľudne aj 3 či 200 kým si rotorove magnety v generatoroch umravnia ego a do siete sa zapoja, keď bude jasné, kto je tu priekazne pánom.
|
|
Re: No neviem
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
14.2.2023 17:49
No neviem o tom nic, ale cakal by som ze v reaktore vznika para ktora roztaca turbinu. Za turbinou je generator. Ak by v nom nebola ziadna stava, tubinu nic nebrzdi, ta to da do nejakych kritickych otacok a potom sa rozsype. Ak ma generator turbinu brzdit, pocitovo by som rozdelil vykon 50 : 50 medzi stator a rotor. Nevidim dovod pri slabom vykone tlacit do vinuti. Bez odberu sa snad 100MW nestraca vo vinuti alebo v plechoch.
|
|
Re: No neviem
Od: ffdf
|
Pridané:
14.2.2023 21:19
To píše niekto, čo o tom nemá ani páru...nie ešte tak paru!!!
|
|
Re: No neviem
Od: dsfadf
|
Pridané:
15.2.2023 9:47
pri reaktoroch typu VVER nevzniká para v reaktore, ale v parogenerátoroch.
|
|
Re: No neviem
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
13.2.2023 22:03
Ak chceš niečo ťažké a veľké pohnúť musíš dať veľa energie na začiatku a potom už len to udržiavať v pohybe menšou energiou. Keď sa s autom rozbiehaš tak berie 10 litrov na krátku chvíľu, keď sa rútiš po diaľnici už je spotreba len 5 litrov alebo menej.
|
|
Re: No neviem
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
14.2.2023 18:21
Pravdu mas, ale rozbeh by som nedaval dlhsie ako minutu, kam ide 100mw cely dalsi cas?
|
|
ultraradikálny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
13.2.2023 18:37
Keby projekťáci verili kvalite aspoň svojej práce, tak to vyjebú na plné gule a potom ešte 20% pridajú, nech je vo velíne poriadna blikajúca dydžina a systém sa testne v pohode priekazne jedným vrzom.
|
|
Re: ultraradikálny optimalizatorizmus
Od: gigaCHAD
|
Pridané:
13.2.2023 19:00
" tak to vyjebú na plné gule a potom ešte 20% pridajú,"
to nie je volume knoflik na tvojej hifi veži, ty jebo.
|
|
ultraumiernený prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
13.2.2023 19:27
Vyjebať na plné ide aj s posuvným voličom. Akurát bude treba vylomiť kus asi plastu na tých 20% priekazne naviac.
|
|
Re: ultraradikálny optimalizatorizmus
Od: _iso
|
Pridané:
13.2.2023 22:00
zase si kupoval prací prášok s nápisom o 20% viac zdarma ?
|
|
Re: ultraradikálny optimalizatorizmus
Od: OriginalnyKoumak
|
Pridané:
13.2.2023 22:03
Ked zelezobeton prudko ohrejes, alebo ochladis, tak praskne. Rovnako aj ocelove potrubia.
Preto na to musia ist postupne aj pri zapinani aj pri vypinani.
|
|
ultraradikálny fakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
14.2.2023 6:40
To akože ten betón, čo má pri poruche zabrániť šíreniu radiácie vtedy popraská? To tam už fakt mohli hodiť zo dve lopaty cementu naviac. Ale zas keď i na trubky použili železo, žo sa sťahuje chladom i teplom, priekazne až také divné to nie je.
|
|
Ffaktura za ele
Od: Elektromer
|
Pridané:
13.2.2023 19:07
Hmm takže elektrina zlacnie o 35% … ?
|
|
Re: Ffaktura za ele
Od: fdgdb
|
Pridané:
13.2.2023 19:32
Nie, preda sa to do zahranicia drahsie o +150%. Aj napriek vacsim stratam na dlhsom vedeni.
|
|
Re: Ffaktura za ele
Od: Majster Fero
|
Pridané:
13.2.2023 21:11
Nie. Ta elektrina ide tebe domov za 61€, hoci trhová cena je 150€.
|
|
Re: Ffaktura za ele
Od: citajtepozorne
|
Pridané:
13.2.2023 21:36
uz to podpisali ?
|
|
Re: Ffaktura za ele
Od: Lóbert
|
Pridané:
13.2.2023 21:43
tak sa to robí, do psej netere
|
|
Re: Faktura za elektrony v drotoch po celom svete
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
14.2.2023 9:50
A to akože z akého dôvodu by nás v tejtokrajine mala zaujímať cena elektriny v inej krajine? Keď si v inej krajine dokázali povypínať jadrové elektrárne, nech si tam majú elektrinu drahú.. je to ich problém a nie náš..
|
|
Re: Faktura za elektrony v drotoch po celom svete
Od: !jupiii
|
Pridané:
14.2.2023 10:11
Rozumny nazor! Je jasne, ze okolo teba neprudi nadbytkova elektrina inak by si ju tiez predal na ukor obcanov, ktori z dani nechali postavit vsetky elektrarne.
|
|
Re: Faktura za elektrony v drotoch po celom svete
Od: sensei-san
|
Pridané:
14.2.2023 12:38
> A to akože z akého dôvodu by nás v tejto krajine mala zaujímať cena elektriny v inej krajine?
Zaujíma nás to preto, že tú elektrinu tu vyrobil niekto, kto ju v tej inej krajine môže bez problémov predať.
Tú elektrinu si nevyrobil ani ty, ani ja, ani naši poslanci, ani "ministerstvo elektriny". Ten, čo ju vyrobil, si s ňou môže robiť čo chce. Pokiaľ teda netrváš na tom, že štát ti zoberie to, čo si vyrobil a tebe dá almužnu.
A preto je to _náš_ problém, že nemáme prachy, aby sme preplatili toho zahraničného kupca.
|
|
Re: Faktura za elektrony v drotoch po celom svete
Od: qwertyman
|
Pridané:
14.2.2023 15:40
hm, nema nahodou stat 51% ? Stat sme my takze 51% by malo ist obcanom za vyrobnu cenu. ci ?
|
|
Re: Faktura za elektrony v drotoch po celom svete
Od: Lavy Jozko
|
Pridané:
14.2.2023 23:40
Nie, pozdravuj Gorilu Miklosa a Dzurina. Stat ma 33%.
A Miklos sa dokonca tym pysil.
|
|
Re: Faktura za elektrony v drotoch po celom svete
Od: qwertyman
|
Pridané:
15.2.2023 8:02
Hmm noteda ... ale ved celá jéééj Ú je len pravda,dobro a láska a teraz toto :)
|
|
Re: Faktura za elektrony v drotoch po celom svete
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
15.2.2023 8:57
Ty si druk.
Ak sa ti zda normalne, ze parta robinov hoodov si zmyslela, ze zacnu obchodovat elektrinu na burze tak ja neviem kam ludstvo speje.
|
|
Re: Faktura za elektrony v drotoch po celom svete
Od: jonjon
|
Pridané:
15.2.2023 12:18
Pretoze sme (chvalabohu) aj v energetike sucast vacsieho systemu, ktory svojim sposobom reguluje cenu.
Ukazkove slovenske zmyslanie funguje takto: ked mame elektriny dostatok, tak vtedy "nedame, minme si sami lebo je to za nizku cenu"
Ked je jej ale malo a kupujeme zo zahranicia tak vtedy je to OK ze mame pravo kupovat za oficialnu trhovu cenu, a nie od madara/poliaka za nekrestanske peniaze ;) Potom si clovek pozrie predvolebny prieskum, prve a druhe miesto a je mu jasne kolko károv tu zije.
Podobne je to aj s kavou ktoru asi pijes - videl si ju u nas niekde pestovat? Mas predstavu kolko by ta stala salka s frajerkou keby si si ju musel nejako vypestovat tu a nie kupit za trhove ceny?
|
|
Re: Faktura za elektrony v drotoch po celom svete
Od: kseftar
|
Pridané:
15.2.2023 12:24
Vies kolko sa exportuje repky a slnecnice?
|
|
Re: Ffaktura za ele
Od: Mamka Postkova
|
Pridané:
15.2.2023 8:13
Praveze nie - elektrinu vyrobime z jadra, co je v podstate zadarmo. Potom ju Sulik preda na burze a mi ju kupime za 650 euro :)
|
|
titulok
Od: hknmtt
|
Pridané:
13.2.2023 19:16
no, len aby to sem neprisli americania zase vyhodit do vzduchu. ved norstream sem, mochovce tam. im je to z druhej polky zemegule jedno.
|
|
Re: titulok
Od: Muhehee
|
Pridané:
13.2.2023 19:30
No len aby sem nejaky kindzal nedoletel....
|
|
Re: titulok
Od: !jupiii
|
Pridané:
14.2.2023 10:05
Ak je kindzal politicky orientovany, ma pravo sa tak rozhodnut a demokraticky mu v tom lgbti nebude branit.
V opacnom pripade kindzal nepoleti na krajinu, ktora si svoju protivzdusnu obranu prenajala s doplatkom za nevratenie.
|
|
Trinity
Od: sibyla
|
Pridané:
13.2.2023 20:19
Vsimol si niekto ze hodne dlho nevytopilo ziadnu tovaren na flash ? Toto je ticho pred burkou.
|
|
Re: Trinity
Od: awwda
|
Pridané:
13.2.2023 20:30
presne tak, jar a voda sa už blíži!
|
|
Re: Trinity
Od: ChatBot GPT-3
|
Pridané:
13.2.2023 20:32
topiči!
|
|
A prečo ich
Od: ffdf
|
Pridané:
13.2.2023 20:40
nespravili už modernizované ako tie vo V2?? VVER 440 tam dávajú 505MW!
|
|
Re: A prečo ich
Od: Majster Fero
|
Pridané:
13.2.2023 21:15
Áno. Blok na to pripravený je. Ale najskôr musia spustiť podľa parametrov v stavebnom povolení. Potom budú robiť power uprate. budú sa musieť upravovať na to turbogeneratory.
|
|
ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
14.2.2023 11:03
Turbogeneratory to budú až potom, takže z pohľadu plánovacích procedúr sa budú musieť upravovať len priekazne obyčajné generatory.
|
|
Sicke len aby nas z koze zdrali
Od: Laco zos spiskeho stvrku
|
Pridané:
13.2.2023 21:53
Americane by nam esci i jadro zobrali, keby mohli. Uz nech pridu bratia madari a rusy a nech nam pomozu! Boha jeho. A nepojdzem bojovac ani keby me zastrelic mali! Uz som sebe podal i lajster!
|
|
Re: Sicke len aby nas z koze zdrali
Od: Kvadratór
|
Pridané:
14.2.2023 18:23
Ňe bojovac! Ty budzeš tote makovniky posypovac v zakopu. Bo maš ľajster.
|
|
Pan jméno mé, mám už renomé, Pan se jmenuju a jsem Bůh Pan Bůh všech stád vás má, slečno, rád, jen Pan je pro vás ten pravý.
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-ryba
|
Pridané:
13.2.2023 22:01
just 3,6 ? not much, not terrible!
|
|
Re: Pan jméno mé, mám už renomé, Pan se jmenuju a jsem Bůh Pan Bůh všech stád vás má, slečno, rád, jen Pan je pro vás ten pravý.
Od: Laco zos spiskeho stvrku
|
Pridané:
13.2.2023 22:03
Co ty tu po cehunsky pises. Do pice. Na slovensku po slovensky! ALebo po rusky! Ale ne po cesky, rozumel si?!
|
|
Re: Pan jméno mé, mám už renomé, Pan se jmenuju a jsem Bůh Pan Bůh všech stád vás má, slečno, rád, jen Pan je pro vás ten pravý.
Od: testerovac
|
Pridané:
14.2.2023 10:04
Samsung si s diskami tiez nieco podobne vravel posledne tyzdne.
|
|
boha dze to sme?
Od: Laco zos spiskeho stvrku
|
Pridané:
13.2.2023 22:09
SOm dneska pozera Fica na facebuku, tak som sa tak najebal, do pice! To neni mozne, co tu na nas kuju za pikle v totom bruseli a amerike. Boha jak by mi teraz dakdo prisol do cesty ta se nestrimem!
|
|
Re: boha dze to sme?
Od: veteran z vietnamu
|
Pridané:
13.2.2023 22:40
Nestrimeš? By si sa vysral pred ním na chodník s rozbehom?
|
|
Re: boha dze to sme?
Od: Laco zos spiskeho stvrku
|
Pridané:
13.2.2023 22:56
No ale ta neni to salene co sa deje? Caputova boha prezidenta Ameriky - by nas vsetkych najrdasej na frontu poslala. Jak jej z Ameriky recuju ta tak tancuje... Do pici. A potom ze sa ma clovek strimat.
|
|
Re: boha dze to sme?
Od: Laco zos spiskeho stvrku
|
Pridané:
13.2.2023 23:18
A nech skusia tote nase Migi krasne darovat! Nase krasne slovenske Migi ze budu na dajaku Ukrajinu posielac?! A kto nam nase jadrove elektrarne ochrani potom? 3 svetovu by chceli, stvaci vojnovi
|
|
pre admina
Od: Laco zos spiskeho stvrku
|
Pridané:
13.2.2023 22:12
A mi skusi admin zmazac kometare! Ta se fakt nestrimem a pridzem vam tam urobic poradek do dsl.sk
|
|
Za co ja platim, ha!!?
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-ryba
|
Pridané:
13.2.2023 23:23
ocuj, pocuvaj ma sem, kamarat!
tu, sem mi prides spravit tie internety!
toten internet mi tu zrobis sem!
|
|
Re: Za co ja platim, ha!!?
Od: Laco zos spiskeho stvrku
|
Pridané:
13.2.2023 23:33
Uz mi kokot admin zamindrakovany zmazal komentar pod clankom o SSD diskoch...
|
|
Re: Za co ja platim, ha!!?
Od: ...
|
Pridané:
14.2.2023 6:37
este by ti mohol dat na tyzden ban nech je klud.
|
|
Re: Za co ja platim, ha!!?
Od: ffdf
|
Pridané:
14.2.2023 21:34
Nehááj! Hloupého je třeba vyslyšet né umlčet! mlčící hloupý se těžko pozná!!
|
|
kvety
Od: lololol
|
Pridané:
14.2.2023 11:03
Projektanti a stavitelia Mochoviec urobili jednu velmi zavaznu chybu. Pred spustenim sa neporadili s odbornikmi na dsl.sk, aky vykon maju pustit a vobec, ako celu elektraren prevadzkovat.
|
|
Aaaaasaa
Od: @rooterik
|
Pridané:
14.2.2023 16:51
Asoon vidime,aki blbci sem lezu,ked si niekto mysli,ze elektrarne su z 51% statne.Cisti hlupacikovia cele dsl.sk
34% stat, 33% eph a 33% enel
|
|
Re: Aaaaasaa
Od: ta déeseľ ňe ?
|
Pridané:
14.2.2023 18:24
Súhlas, až na to, že oni sem nelezú. Oni sú tu furt a občas sem príde niekto normálny.
|
|
Re: Aaaaasaa
Od: qwertyman
|
Pridané:
15.2.2023 8:04
Si pametam toho Mikloza ako hovoril ze Stat je zly vlastnik :) .. no bodaj by nie, ked do vedenia nanominuje poskokov ktory robia tak ze Stat je ozaj zly vlastnik, no a dnes sa zda podla dnesnych "nominantov" v najvyssich kruhoch ze stat je este aj idiot.
|
|
jako sa spúštajú jadrové ele., s reaktormi typu VVER-440
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
14.2.2023 19:14
a čo (naftové) diesel-generátory, na naftu, /benyziny ?
tie sa nedajú použít na nna-štartovanie jadrov.elektr.,
(ked sa po celom svete používajú jako záložné, resp. "preklenovacie", dočasné apu zdroje, zdroje ~~
sa nedajú použít,
al. sa nepoužívajú, - prečo ni ?
|
|
Re: jako sa spúštajú jadrové ele., s reaktormi typu VVER-440
Od: Lyta Hochbatnica 2rybá
|
Pridané:
14.2.2023 19:28
..alebo majú diesel-generatory slabý, nedostatočný výkon, - alebo iné nevhodné paramatre, na použitie jako "štartér u "JE, atomiek ?
používanie naft./benzin. dísl-generátorov, jako zdrojov ~~, jako štartérov jadrov.elekrární, by malo aj nejaké výhody, aspon tú, že by sa tak nezatažovala hlavná sústava, primárný obvod, okruh pri nábehu JE..
(zatažoval by sa, používaním, ten díszl-generátor-y..ä)
|
|
A to starý nebohý
Od: ffdf
|
Pridané:
14.2.2023 21:15
Miro Potaš vravel, že "století páry" už skončilo...ktovie ako na to prišiel!
|