neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
Tesla dosiahla rekord v počte vyrobených aj dodaných vozidiel

Značky: Tesla Motors / Tesla

DSL.sk, 3.1.2023


Automobilka Tesla naďalej zvyšuje svoju produkciu elektromobilov a podobne ako v treťom štvrťroku aj vo štvrtom štvrťroku uplynulého roka opäť dosiahla nový rekordný počet vyrobených aj dodaných elektromobilov za štvrťrok.

Vyplýva to z oznámenia spoločnosti.

Tesla vyrobila 439.7 tisíc vozidiel, z toho 419.1 tisíc vozidiel Model 3 a Y a 20.6 tisíc vozidiel Model S a X.

Spoločnosť dodala 405.3 tisíc vozidiel, z toho 388.1 tisíc vozidiel Model 3 a Y a 17.1 tisíc Model S a X.

Predchádzajúcimi rekordami z tretieho štvrťroku bolo 365.9 tisíc vyrobených vozidiel a 343.8 tisíc dodaných vozidiel.

Za celý rok 2022 spoločnosť vyrobila 1.37 milióna vozidiel, z toho 1.3 milióna Model 3 a Y a 71.2 tisíc Model S a X, a dodala 1.31 milióna vozidiel, z toho 1.25 milióna Model 3 a Y a 66.7 tisíc Model S a X.

Spoločnosť tak nedosiahla svoj cieľ narásť v uplynulom roku o 50%, keď v roku 2021 vyrobila celkovo 930.4 tisíc a dodala 936.2 tisíc svojich elektromobilov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte


Diskusia:
                               
 

Tak to Nikolovi Teslovi blahoželáme k úspechu
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

tak nikolaj sa v hrobe otaca z tolkych cisiel a to chcel bezdrotove nabijanie uz vtedy ked zil
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Otaca? Tak rychlo na neho magnet a okolo rakvy cievku :)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ty chces dat na Nikolu Teslu magnety??? Si sa s konom zrazil? Magnety si mozes davat na Edisona... Na Nikolu Teslu treba namotat priekazne kopec cievok, a okolo neho tak isto, pretoze on vyraba striedavy prud..
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Jedina prava Tesla bola ceskoslovenska, lenze ono aj to nam museli kapitalisti ukradnut. Sa pozri co pouziva Tesla v autach...ukradnutu nasu technologiu.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

btw, tá pôvodná CS Tesla vznikla ako TEchnika SLAboprúdu alias TESLA, takže s tou krádežou TM to nie je úplne pravda...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na bezdrotove nabijanie musíme práve v tomto priekazne požehnanom čase v kontexte širších súvislostí nahliadať ako na obraz nepoškvrneného počatia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú super: 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá neporovnateľne dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

a 4. majú vyššie emisie v krajinách, kde je uhlie významným zdrojom energie
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

bullshit
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

bullshit je tvoja odpoved..
pise pravdu, pozri si Nemecko, kde nahradzuje atomky uholnymi elektr.
jednoducho potrebuju kompenzovat vypadky "cistej" energie (veternej/slnecnej).

takto si asi "green" deal nepredstavoval nikto.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Ktokolvek prisiel s napadom "podme nahradit cistu energiu uhlim, lebo nam to nevychadza" by mal zvazit, ci by nebola lepsia eutanazia. Pretoze ak nam taketo cudo zanecha geofond, tak to tu bude o par rokov vtipne.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

true true, bro

za to moze ten trend v zapadnych krajinach (resp. v EU parlamente).. kde sa ludia zo "zelenych" stran dostali k moci.. a potom sa len predbiehaju, kto bude "zelensi" a zdravy rozum ide bokom.

neviem, komu/kedy sa prisnilo (ano, pozeram sa na teba Nemecko), ze atomova elektraren je zla. aktualne je to to najcisteji zdroj energie.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

rozpíšeš trochu viac?

EVs sú pekná technologia, ale potrebuješ to napájať z jadra, vetra, vody, solaru,.. prípadne aspoň plynu. Uhlie malo svoju éru v 19.stor., ale už by sme potrebovali, aby skončila - nezabudni, že sa nejedná len o emisie CO2, ale aj CH4, SOx, NOx, popol a iné.
Napájať týmto sajrajtom EV je z pohľadu ekológie svinstvo.

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To sme este nezacali s temou "battery disposal"
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak nas pouc.
Btw, Toyota postavila gigawatt baterku. Pouzili na to baterky z Priusov, ktore odhnili, ale baterky su stale OK. A pouzili z tych aut aj inverteri, takze tak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To uz ekologickejsi je druhy zivot dizlovej oktavie z nemecka na slovenskom vidieku. Baterka dobre funguje od +10 do +30 stupnou. Recyklacia ekonomicky nezmysel, suroviny vlastni cina.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale bude cloveka hriat zeleny pocit, resp. "zelena dohoda" bude mat radost.


//sarkasm off

akoze pre beznych ludi je to zatial utopia.

tento električný vehikl bude mat zmysel, ked budu baterie v autach na tom lepsie, ale ze fakt lepsie (napr. viac ako 2-3 nasobok dojazdu pri 15 minutovom dobijani) a Nemci prestanu ako sialenci vypinat atomky, resp. postavia dake nove, pripadne fuzny reaktor uvidi svetlo sveta a elektrina bude lacnejsia ako maslo.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

fuzny reaktor je mokry sen. je tam tolko technologickych problemov, ze aj keby vsetko fungovalo a vyrobilo to viac energie ako to spotrebuje, za kratky cas by tam boli take dlhe a drahe servisne odstavky, ze to nebude davat ekonomicky zmysel ani za 100 rokov.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tiez mam taky pocit z toho.
ale tak treba verit, ze jedneho dna take daco bude, aj ked pravdepodobne nie za nasho zivota.

preto stale hovorim, ze atomky su zatial to najlepsie, co mozeme mat. ziadne spalovanie smradov do vzduchu a ani nicenie okolia.

ze je problem s odpadom? ved sa ulozi do zeme, kde bol aj predtym radioaktivny, tak pre Zem ziadna zmena.. a to nehovorim o tom, ze vyhorene jadrove palivo sa este moze vyuzit inak.

ludia sa boja vybuchu atomky? okrem jedneho pripadu, kde bol vazne problem v ludoch, tak ostatne neboli tak vazne, ako sa nam uz niekolko dekad snazia "zeleni" ukazat.
kolko rocne zomrie ludi na respiracne ochorenie z uhlia alebo spalovni?
rocne su to miliony na celom svete, ak nie viac.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Vyhorele palivo je neporovnateľne nebezpečnejšie než urán ktorý ťažíme, bude tam treba ešte vyriešiť veľa problémov. Ale inak súhlas.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Toto sa hovorilo o všetkých technológiach výroby elektriny. Dlhú dobu boli nerentabilné, a potom to zrazu išlo. Veľa technológií ktoré dnes používame prešlo stovkami rokov vývoja, to len my sme takí netrpezliví že sa nám zdá pár desaťročí neprekonateľnou bariérou.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Len tak pre moju predstavu, daj jednu zo stovkami rokov vyvoja....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hydro, para (parné stroje až dnešné turbíny), ICE motory. Stepne reaktory tiež nevznikli za deň. A čo tu máme dnes sa ani nedá porovnať s prvými pokusmi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To ze v kolarove stoji 200 rokov mlyn, neznamena 200 rokov vyvoja. Asi by sme si mali povedat co je to objav, vyvoj, udrzba a drobna zmena.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veď ale tak, ako pri debugovaní antivírusu na real-time OS, sú všetky tie technologické problemý len na kaskáde štyroch úrovní ochrany, ktorá je tam lebo šak čo keby čosi, a dvoch kvázi nezávislých monitorovaniach, lebo šak čo, keby čosi. Fúzia somotná je teda bezúdržbová, ale kým keby čosi, tak jednoducho priekazne nič.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neznela ale otázka pôvodne, akú mantru používali majitelia dvadsaťročných dízlových oktávií kombi v základnej výbave pri pravidelnom týždennom servise priekazne PRED nástupom elektromobilov?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najzabavnejšie na tom všetkom je to, že tieto znôžky drístov najviac vykrikujú jedinci, ktorí v elektrickom aute v živote nesedeli a nikdy si ho nevyskúšali. Ja mám aj elektro a aj fosila. Fosila sa idem zbaviť a kúpiť ďalšie elektro. To je reálna skúsenosť po dvoch rokoch používania elektra.

Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

pocuj ty teliatko bozie, tu sa nikto nebavi o jazdnych vlastnostiach, kde elektromotor je jednoducho lepsi/silnejsi, atd., proste iny svet.

tu sa bavime o udrzatelnosti/zmyslu elektrickych aut vzhladom na aktualne moznosti a spolocnost a nie, ze sa v tom dobre sedi a jazdi.


Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

v týchto témach je tu tiež väčšina mimo, keďže
1. Nemecký grid, aj napriek vypínaniu atómiek, je čím ďalej tým ekologickejší. Občas sa zapne aj uhlie, ale celkovo emisie klesajú, čiže kto tvrdí, že Nemecko nahrádza jadrové elektrárne uhoľnými, klame.
2. nie sme v Nemecku. Na Slovensku máme zelený mix. Z uhlia je len okolo 10%, ak nie menej
3. elektromobility vôbec nepotrebuje 2x dojazdu a 3x rýchlejšie nabíjanie. V EU je už 10% predaných áut elektromobilov a to napriek nehorázne vysokým cenám (ktoré sa držia vysoko, lebo automobilky nestíhajú vyrábať, nie preto, že by výroba bola tak drahá). To, že Slovensko je zaostalá riť sveta a percentuálne sa tu predá menej elektromobilov, ako v Číne, aj keď máme ekologický mix elektriny, je čisto problém tejto krajiny, nie elektromobilov. Nóri, aj napriek zime, čo tam majú, dokážu prežiť so súčasnými časmi nabíjania a dojazdom, no zjavne v našej krajine je to nepoužiteľné, ako v jedinej na svete
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to je nejake PR pre EV a Nemecku energiu, ci co? :)
1. to je pekne, ze maju vela veternej alebo slnecnej energie, ale tento rok bolo pekne vidno, ako to vykryvaju. a kedze este asi vypnu vsetky atomky, tak ako budu vykryvat tie vypadky? ci ako doteraz? uholne a plynne elektr. plus nakup energie od francuzov, ze?
2. u nas je to celkom ok, u nas je viac ako polovica energie z jadra. plus tu mame vodne elektr., co su tiez pomerne ekologicke. ale co okolite krajiny? ci ten splodinovy smrad z inych statov EU nedostane viza na Slovensko? :)
3. k tomu nie je co dodat. to ze sa predavaju EV neznamena, ze to je vozidlo vhodne pre vsetkych (a teraz nemyslim len cenu). jednoducho aby EV boli vhodne pre vsetkych, tak tam musi byt mega vyhoda (ako som spomenul v diskusii napr. 2-3x vacsi dojazd za kratku dobu nabijania).
btw. skandinavske krajiny maju najmensiu hustotu obyvatelstva v EU, tak mozno preto je to tam trendy, lebo si to za prve mozu dovolit (cena) a maju kde nabijat (vela z nich zije v domoch).
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

1. vypadky budu vykryvat ako doteraz. Oni budu mat spike a zachranovat ich prenosovu sustavu bude stredna europa.

Ekologizacia vyroby energii nie je zla volba. Akurat prenosove sustavy treba na to aj pripravit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tolko klamstiev v jednom prispevku.

1. Nemecko ide nazad k uhliu, pretoze ich zelena politika bola postavena cisto na tom, ze brali lacny plyn z Ruska (vdaka Gerhardovi a jeho Nordstream 2). To obdobie sa skoncilo a zistuju, ze zelene energie nemaju sancu utiahnut celu prenosovu sustavu. Kedze si vypli atomky tak im ostava len uhlie a nic ine.

2. Elektromobilita je draha, pretoze cely proces je drahy. Takze ak si myslis, ze na elektricke auta su poradovniky, tak neviem naozaj v akej dimenzii zijes. Dneska nemas problem kupit elektricke auto doslova zo dna na den, problem nastava az potom :) Dost pochybujem, ze Nori v zime dokazu s elektro autom prejist to iste co v lete. Noze daj nejaky dokaz nech sa pobavim.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kúp si ich hneď 10. Čo Ty vieš čo bude? A keď sú také úžasné, no nie?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

A čo Ty rátaš s tým, že nik nevie čo bude? A toto Ti z toho vychádza? Veď to je na reklamáciu! Pri profesionálnom výplachu mozgu sa priekazne nemôže stať, že v ňom ostávajú takéto škvny dedičného hriechu!
Odpovedať Hodnotiť:
 

U nas sa nakupili elektricke auta, lebo firma chcela posobit akoze ide s dobou. Po 4 rokoch sa vraciame nazad k spalovacim motorom. Takze tolko k tomu, ale ja viem, majitelia elektrickych aut su to iste co Applisti.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Navrhujem, aby majitelia elektrickych aut, mohli parkovat na miestach vyhradenych pre ZTP. Myslim, ze viac dokazov o opravnenosti parkovania ani netreba. :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a hlavne ak je to celé poháňané myšlienkov že chceme znížiť CO2 čo je len čiastočný problém climatických zmien. Máme úplne zlý vodný manažment a meníme úrodnú pôdu na hlinu a to nikto nerieši ...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A este osvetlujeme prirodu aj v noci a po novom aj svetlom s modrou zlozkou svetla. Priroda a zivocichy ani nevedia, ze je noc.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vsimol som si po europskych dialniciach ze elektrikari na Teslach a spol chodia po dialniciach 90-100km/h lebo si rozmyslia ako casto budu dobijat a inac tie rychlonabijacky vyjdu drahsie ako palivo.
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

True story, nedavno trasa Kamenica - Lipany. Usek kde sa bezne chodi 100kou siel cavino v Tesle ledva 70 pretoze sa ocividne obaval, ci dojde do mesta :D Pri navrate nazad stal na nabijacke takze tolko k tomu. Naozaj neviem, preco maju majitelia EVciek taky problem si priznat, ze si kupili somarinu za drahe peniaze.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Zevraj pri elektrickom aute s vychodenou (slabou) baterií vyjde lacnejsie kupit privesny vozík s diezlovym generatorom ako novu bat
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Az na to, ze pocas jazdy nemozes nabijat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak zastavis, vyfajcis krabicku cigariet a ides dalej.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Pripadne si urobis titul na vysokej skole v Skalici.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Veď i rekuperácia funguje priekazne len na parkovacej brzde pri státí.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nic proti elektrickym autam maju aj plno vyhod ale to by museli stat menej ako fosilne, ved tam netreba agregat ani drahu prevodovku ... a vely den kocept je dojebany na technologie baterie. Fyziku nikdo neodrbe ani Tesla a vsedli viete ake to je. Taxikari na EV co som sa s nimi rozpraval (co nabehafu aj 150-200K za 2 roky) by vam vedeli vypravat o baterkach a datach dojazdu
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

DZE SU TOTE CASI KEDZ CLOVEK KUPIL TESLI A MOHOL SA VOZIT ZADARA. DNES ALEKTRIKA DRAHSZA JAK ROPKA
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ak by cela Petrzalka nabijala auta tak neklakne elektricka siet? KAzdy z okna tukabel do auta
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

ved totok.. je to nedomyslene.

ludia v rodinnych domoch este ako tak, ok... ale ludia v panelakoch? co maju byt pol dna na "pumpe" a pozerat sa na auto, ako sa nabija?

a presne, co elektricka siet? ved ta by nevydrzala ani v obci, kde budu v noci vsetci nabijat svoje EV.
v mestach, kde zije vela ludi na kope, tak kable budu horiet ako v australskom lese.
a to za predpokladu, ze v buducnosti sa vyriesi nedostatok el. energie + plus masivna rezerva. t.j. stovky atomoviek alebo fuznych reaktorov.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Všakovaké "štúdie" už dlhšie tvrdia, že rozvodná sieť to zvládne. Len si už nepamätám, ako to mali vymyslené. Vraj to nie sú až také veľké výkony čo treba. tak ja neviem...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

pravda, nie som elektrikar/expert, ale bez vymeny chrbticovych sieti az po byt/dom to asi nepojde.

uz len ked startujete auto s vybitou autobateriou, musia byt kable hrube jak fras, pri diesloch minimalne 25 mm2 hrube.
alebo ako vyzeraju tie nabijacie kable, co idu pri EV do aut.

nechce sa mi verit, ze to aktualna siet zvladne bez vymeny (ak teda buducnost predpoklada, ze moze kazdy svoje EV nabijat doma (dom/panelak).

ak je tu nejaky znalec (elektrikar), mohol by sa k tomu vyjadrit.

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

No využívajú aj to, že sa nepripojí v jednom okamihu tisícka áut na nejakom sídlisku na rýchlonabíjanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rychlonabijacka ma aj 250kW cize 1000/h aut je 250MWh co uz je dost velke cislo. Ja som pocul ze keby kazdy v panelaks zapne elektricky ohrievac len s 2-3 kW tak to klakne
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Vsetko je vyriesene. Aut bude tak tisicina a bude stacit siet. V zime sa nebude behat ale sediet doma. Alebo to este potiahneme ako je a za par rokov bude take pocasie ze nebudu ziadne schodne cesty a auta nebude treba.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:

Pridať komentár