neprihlásený
|
Pondelok, 25. novembra 2024, dnes má meniny Katarína |
|
Musk sľubuje znovu ďalší termín pre prvý orbitálny let Starship
Značky:
StarshipSpaceX
DSL.sk, 22.9.2022
|
|
Elon Musk aktuálne avizoval znovu ďalší plánovaný termín pre prvý orbitálny let novej lode Starship spoločnosti SpaceX.
Podľa Muska sa prvý orbitálny let možno uskutoční na konci októbra ale s vysokou pravdepodobnosťou v novembri. V tom čase bude mať spoločnosť podľa neho pripravené dva prvé stupne a dve lode.
Termín prvého orbitálneho letu SpaceX už viackrát posunula. SpaceX okrem iného chýbalo aj povolenie amerického úradu FAA, či ho už má nie je jasné.
Ešte v júni minulého roka avizovala spoločnosť zámer uskutočniť prvý orbitálny let v júli. V októbri Musk avizoval, že loď by mala byť pripravená na prvý orbitálny let v novembri, ak všetko dobre pôjde. V novembri Musk oznámil plán uskutočniť let v januári a v marci avizoval, že dúfa v uskutočnenie prvého orbitálneho letu v máji.
V máji minulého roka podanie SpaceX na americký telekomunikačný úrad FCC kvôli povoleniu na využívanie komunikačných frekvencií popisovalo podobu prvého letu, či platí naďalej nie je jasné.
Podľa stručného podania má Starship už aj s prvým stupňom Super Heavy odštartovať zo základne SpaceX v Texase a letieť okolo Zeme smerom na východ. Prvý stupeň má pristáť v Mexickom zálive.
Starship má obletieť Zem a pristáť tiež v oceáne približne 100 km od Havajských ostrovov. Let má trvať hodinu a pol, v akej výške bude Starship letieť podanie neuvádzalo.
SpaceX už uskutočnila so Starship niekoľko úspešných nízkych letov a v máji minulého roka aj prvý plne úspešný vyšší testovací let aj s plne úspešným pristátím. Prototyp s označením SN15 vtedy letel podobne ako prototypy pri predchádzajúcich vyšších letoch približne do výšky 10 km.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
musk a jeho napady
Od: jelen z muska
|
Pridané:
22.9.2022 11:48
Steve Jobs bol priekopnik a vizionar.
Elon Musk je podvodnik, a v tom je vlastne tiez priekopnik.
Vdaka mu za elektroodpad na cestach. Fajn idea, ale studie dokazuju ze elektro vs benzinak vyjde na stejno co sa emisii tyka. Len jedno ich vyprodukuje pri vyrobe + za dobu zivotnosti, druhe len za zivotnosti.
Vdaka mu za SpaceX, aspon maju v usa konecne raketu co ich donesie na ISS.
Vdaka mu za Starlink. Technologicky prekonane a nerentabilne riesenie uz pri jeho spusteni. Teda ak jeho ucel nie je vytvorit najvacsie bombardovacie zariadenie obyvatelov zeme a skladku odpadu na orbite.
Vdaka mu za Hyperloop, nic neriesiaci system prepravy, ktory uz storocia efektivnejsie, ekologickejsie a lacnejsie zvlada zeleznicna a cestna doprava.
Vdaka mu za udajnu manipulaciu crypta a akcii.
|
|
Re: musk na hrad
Od: herojom sláva
|
Pridané:
22.9.2022 12:32
nesúhlasím, pred Muskom žiadne prvé stupne rakiet nepristávali, čím sa ušetrí 80% nákladov pri znovupoužití
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: StalinGulag
|
Pridané:
22.9.2022 12:38
...Starlink pre bombardovanie putlerových vojsk na cudzom území, ja som za!
crypto je hodnotovo nestabilné, hodnota 0 alebo milión, nikto za nič neručí, len špekulácia získat bez práce peniaze, vždy sa musí prepočítavať k usd alebo euro, tak načo taká mena? pre mafiu
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: Cpx
|
Pridané:
22.9.2022 12:42
Studie ukazuju ze EV ma rovnake emeisie ako ICE? Tvoj ozrany stryko a teta s hlinikovou foliou na hlave by som neoznacoval ako vedecka studia.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: ergo sum
|
Pridané:
22.9.2022 13:36
precitaj sie nieco mimo stranky tesla a platenych marketingovych EV clankov. Zrazu zistis, ze znecistenie z EV baterii a spol. je horsie (a tazsie na prostredie) ako znecistenie Co2 (ak si odmyslis stavbu zvysku auta) a to si ich este "nerecykloval". hawg.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: zlatko moje
|
Pridané:
22.9.2022 13:49
Zlatko moje, ty si daj pristrihnut bradu, skoc do kaviarne, posed chvilku so silnieckarskymi kamosmi a potom chod domov a nestraj sa do problematiky, o ktorej vies nic.
Pokial si vo svojej prenajatej izbe nezostrojil funkcny a naozaj v realnom svete vyuzitelny fuzny reaktor tak o EV autach a tom, ze za dobu zivota vyprodukuju menej emisii a poskodia zivotne prostredie menej ako klasicke spalovaky mozes iba snivat.
Jadrovu energiu nechces, fuzny reaktor nemas, solarna a veterna energia su na prd, teda pokial nechces nicit zivotne prostredie po tom co si vyrobis, kupis a sprevadzkujes to svoje EV auticko. Tak kde presne je EV viac prirode prospesne?
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: Sept
|
Pridané:
22.9.2022 13:52
Bla bla
Linky na studie by neboli?
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
22.9.2022 14:46
Kto si nevie ani nájsť linky na štúdie, tak je to čistá strata času, lebo tie štúdie priekazne aj tak nepochopí.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: z1a2s1w5
|
Pridané:
22.9.2022 14:49
bla bla, Google poznas? Tak daj kavicku nabok a hladaj.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od reg.: miggg
|
Pridané:
22.9.2022 15:43
Ale jedno dymi a huci hentam daleko a druhe na mna na ulici. Ja som tiez prirodny produkt, tiez ma treba chranit... A nie rakovinu fukat ludom na chodnikoch rovno do pluc... Ehm, laicky povedane...
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: Pjetro_De_Lamancha
|
Pridané:
22.9.2022 15:55
Skor by sa mali liecit homo ludia v zariadeniach pre homo ludi.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: Pjetro_De_Lamancha
|
Pridané:
22.9.2022 16:59
To je moja teplucka sebareflexia a takto ju chcem zo seba vyhnat. Najviac mam rad spotenych orangutanov v posilnovni.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od reg.: miggg
|
Pridané:
22.9.2022 17:17
Ale ved nech sa liecia, ak su chori, to je ich vec... A co to ma s dymovnicami na ceste?
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: half life
|
Pridané:
22.9.2022 12:47
vďaka tebe za závistlivé a nenávistné drísty, vďaka tebe si uvedomujem, aký som vlastne šťastný človek, keď nemám potrebu sa takto vylievať kdesi pod dákym článkom :-)
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: Karolko Za Kolko
|
Pridané:
22.9.2022 13:59
Bola to prave Tesla, ktora rozbehla segment EV - ja osobne EV neznasam, ale toto mu musim uznat.
SpaceX sa ukazuje ako vyborny projekt, to co nevedela spravit NASA sa im podarilo za par rokov viac menej na kolene. Otazka je, ako to bude fungovat v ostrej prevadzke. Kazdopadne znizit naklady na let doslova na minimum je uspech.
Starlink sa moze osvedcit bud v bojovych podmienkach alebo v oblastiach postihnutych katastrofou. Ano za**rierame si oblohu, ale kde je dopyt tam je ponuka. Ak by to nespravil on, spravil by to niekto iny.
Hyperloop - kazda firma, ktora sa motala okolo hyperloopu mala rovnaky modus operandi - ukazat par nakresov, spravit tlacovku, vybrat prachy od statu, investorov, skrachovat a ide sa dalej. Musk toto nespravil, jeho firma realne hyperloop stavia, je to ale koncept avsak ma vysledky.
Takze neviem o com tu tocis.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: Smutný Elon
|
Pridané:
22.9.2022 14:55
so všetkým súhlasím až na ten hyperloop - to je fakt len tunel
|
|
Re: musk a jeho napady
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
22.9.2022 23:48
Nie len :-)
Dnešný stav je žiaľ veľmi hlúpy, obrovské množstvá energie míňame na miešanie vzduchu pri preprave kadečoho . Fyzikálne vzaté, množstvo energie potrebné na prepravu milióna ton tovaru z Číny do Európy je totiž presne nula. A vlaky a lode sa k tejto hodnote zatiaľ vôbec nepribližujú, ale hyperloop alebo vákuový maglev by sa mohol.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: siirii
|
Pridané:
23.9.2022 7:11
Jaj títo závistlivci, ktorí si myslia, akí sú strašne múdri a ako to celé prekukli.
Tesla priniesla revolúciu do automobilového priemyslu. Aktuálne predáva stovky tisíc áut ročne. Štúdie si žiadne nedal (samozrejme, že nie), ale ak by aj tie emisie boli rovnaké, tak po zapojení mozgu človek ľahko zistí, že emisie produkované mimo prehustených miest sú lepšie, ako keď mi výfuky stoviek áut stojacich na križovatke emisie fúkajú rovno do pľúc.
SpaceX priniesla revolúciu do raketového priemyslu. Aktuálne reálne nemajú konkurenciu (BlueOrigin nejako zaspal, ale snáď sa zobudí), dokonca sa im podarilo od biznisu odstaviť aj rusákov, čo je v dnešnej dobe ešte dôležitejšie ako predtým.
Starlink je technologicky prekonaný? A čím, optikou? Starlink v odľahlých oblastiach nemá konkurenciu, preto ho začali používať na stanici McMurdo na Antarktíde a dosahujú násobne vyššie rýchlosti, ako predtým.
Počítam, že rentabilitu si firma ako SpaceX vie spočítať a vie o nej o čosi viac, ako náhodný internetový trtko.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: ry zen dma
|
Pridané:
23.9.2022 11:07
SpaceX ma so Starlinkom asi tolko spolocne ako ty s rozumom.
Starlink je a vzdy bude nerentabilny ako firma. Ano dosahuje vyssie rychlosti, ale opat za cenu nerentability.
Pre teba ako usera to je zatial nepodstatne, mas net v strede nicoho za par supiek a honkas cele noci (ten isty net ti da aj uz existujuce satelitne firmy, ale ten nema 1ms ping, a tebe treba honkat rychlo, ta ne). Ale o 10 rokov az ti nahodne padne 500kg srotu tu, tu ci tu to az taka sranda nebude.
Podobne Tesla. E-mobility je super. Len pokial pozeras co dychas ty a nie na to, ze tazbou a spracovanim nezvratne nicis Zem 1000km od teba. A to si este nevyprodukoval "zelenu" elektrinu.
Problem je, ze nedokazes pozerat do buducnosti - ako take t.u.p.e zvieratko - napriklad ovca.
Rovnake je to pri Tesle. Vidis co chces a nevidis co nechces.
Starlink, ale ma tam aj viac: https://www.youtube.com/watch?v=2vuMzGhc1cg
Clanky - pouzi Google.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: siirii
|
Pridané:
6.10.2022 9:20
"SpaceX ma so Starlinkom asi tolko spolocne ako ty s rozumom."
Vzhľadom na to, že SpaceX je výrobcom a prevádzkovateľom Starlinku, tak sa ti konečne podarilo napísať niečo pravdivé, gratulujem.
"Starlink je a vzdy bude nerentabilny ako firma."
Áno? Lebo si povedal, tak to tak bude? Šašo.
"E-mobility je super. Len pokial pozeras co dychas ty a nie na to, ze tazbou a spracovanim nezvratne nicis Zem 1000km od teba."
Lebo ropa rastie na stromčekoch?
DEBUNKING STARLINK je jedno z tých tupších videí Musk haterov. Reagoval som naň už pred rokom:
1. Are you seriously using cost of commercial Falcon 9 launch as a price for in-house launch?
2. Why are you comparing REAL speeds of StarLink with declared speeds of its competitors used for marketing purposes?
After that, I stopped watching. This video is so extremely biased against StarLink and Musk and author doesn’t even bother to hide it. Awful.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: siirii
|
Pridané:
6.10.2022 9:32
"Clanky - pouzi Google."
Aha. Takže ty niečo trepneš a ja to mám hľadať. Určite.
Mimochodom, keď už sem dávaš hento mimoriadne hlúpe video, rád by som poukázal na dve veci.
1. Description videa je:
"Yet another Elon Musk project that doesn't live up to the promises - and this one might be the worst one yet!"
Vieš povedať, ktoré sľuby konkrétne Starlink neplní.
2. Prečítaj si komentáre pod tým videom, špeciálne od ľudí, ktorí Starlink používajú.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: tislava ba
|
Pridané:
23.9.2022 11:14
Takze kolko krat na to McMurdo dojdes pozriet? Lebo ak ani raz tak je ten net zbytocny a staci ti 2,3,4,5,6G, Wifi, WiMax, existujuci Satelitny Internet, optika, (nieco)dsl.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: siirii
|
Pridané:
23.9.2022 7:11
Hyperloop Musk nikdy aktívne neriešil, jediné čo spravil, že hodil do placu ideu.
Ešte si zabudol na Boring Company a Neuralink. Obe fungujú, uvidíme čo z nich bude.
Čiže podvodník je človek, ktorý prinesie revolúciu do dvoch úplne odlišných mnoho miliardových priemyslov a dá svetu niekoľko revolučných produktov?
Si smiešny trtko, ktorý by sa dosral od šťastia, keby dosiahol v živote jednu tisícinu z toho, čo Musk.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: Yuk Ya
|
Pridané:
23.9.2022 11:20
Neuralink je fantazmagoria.
Pozri si na youtube rozbor Teddiskusie - sedi Musk co vie o vsetko prd makovy a vedla neho vedci co zalozili tu firmu, ale rozprava vylucne on a oni gulaju ocami. Potom par z nich vyhodi, lebo sa mu nepaci, ze jeho vyroky o pokroku a time lines neguju ako nerealisticke. Vyhodi ludi co tu firmu zalozili. Bravo ovecka, beee.
Nie je clovek, ktory robi pump and dump na crypte a akciach (twitter by porozpraval) a smeje sa ti do ksichtu podvodnik? Alebo clovek co predava "Sny" o Neurolinku naivkam ako ty a pritom realita je, ze sme stale v bode 0 a nie "par mesiacov od cyberpunku".
Teraz chod beeekat do kosiara.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: Majly
|
Pridané:
23.9.2022 7:15
Elektromobil ani nahodou nevyprodukuje tolko emisii ako spalovak. Alebo ratas s najazdom za zivotnost auta do 30 000km? Nastuduj si to.
A k spalovakom pridaj co sa nerata a to rafinerie, havarie ropnych tankerov, vrty a rizika vo vytazenych loziskach. Potom zacni splietat o emisiach.
Auto nabijane jadrom je to najlepsie pre planetu. Co potrebujeme su solid state baterie, nizsie hmotnoati, vyssiu energeticku hustotu.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
23.9.2022 8:08
Realna buducnost je elektrina cez troleyove vedenie, s mini baterkou na dojazd. Tazba litia tiez nie je uplne zelena. Vyznamne lepsie baterie nebudu urcite v dohladnom case. Prazdny nord stream by sa mohol pouzit ako hyperloop. Uz len dotiahnut cast rusko-cina.
|
|
Re: musk a jeho napady
Od: Kucifajo
|
Pridané:
24.9.2022 8:38
To sú aké tie "solid state bnatérie???"
|
|
To najdôležitejšie
Od: ajtacka
|
Pridané:
22.9.2022 11:57
Chýba to najdôležitejšie: Štempel ............. (na meno lode :)
|
|
Dve lode, ba až motorové člny.
Od: Krištof Kolumbus
|
Pridané:
22.9.2022 14:08
S dvoma loďami sa už dá uvažovať o oboplávaní sveta.
|
|
Re: Dve lode, ba až motorové člny.
Od: peterse.
|
Pridané:
22.9.2022 14:58
Jedine ak nedezertuje posádka. prípadne obe.
|
|
Re: Dve lode, ba až motorové člny.
Od: Róbert Kulifaj
|
Pridané:
26.9.2022 14:55
Posádka dezerty zásadne neje...
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
22.9.2022 15:39
Slovo sľubujem má aj tak význam len v prvej osobe singuláru a v ostatných sa len tak bezprizorne potĺka medzi citovým vydieraním a obviňovaním...ruky vo vreckách, pľuje opovržlivo pomedzi zuby a celkovo vyžaruje dojem, že tu ti môžem slúbiť leda tak priekazne zo dve natiahnuť, keď ma sem neprestaneš ťahať.
|
Pridať komentár
|
|
|
|