|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hmmm, hneď 4 chcem
Od: Babrak Karmal
|
Pridané:
25.8.2022 12:46
Kamzíkom je už hej.
Aj medvede si už môžu pozrieť kde je najbližší turista.
|
|
bude klesat a klesat
Od: antikomunista
|
Pridané:
25.8.2022 13:09
nakoniec na Starlink všetci prejdeme lebo bude najlacnejsi
|
|
Re: bude klesat a klesat
Od: asad
|
Pridané:
25.8.2022 13:59
Nebude.
Podla mna len zmenili taktiku. Beriem to ako pokus dostat o cosi viacej cash-flowu do tohto projektu. Elon na tomto musi poriadne prerabat.
Plus kvalitou/rychlostou/kapacitou to optiku nedobehne. Je to vo vesmire - servis poruchy, vplyv pocasia - burka a mas po internete.
Naklady musia by minimalne o rad vyssie ako maju ISP na zemi.
Budu sa musiet poriadne snazit aby to aspon negenrovalo stratu.
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
25.8.2022 14:04
Naklady musia by minimalne o rad vyssie ako maju ISP na zemi? Šak bez nájmu priestorov len za elektriku oproti nim ušetria satelity pri zvýšenej cene priekazne aspoň 500%.
|
|
Re: bude klesat a klesat
Od: nemo22
|
Pridané:
25.8.2022 14:59
Urcite je to nachylnejsie na poruchu ako bezny pozemny ISP?Pocasie, teda z pohladu burky, na to vpliv asi mat nebude lebo to by ti pri burke potom odchadzala vecsina komunikacie na svete.Tych satelitou co maju byt dostupne z jedneho miesta ma byt viac, redundancia, takze ani vypadok jedneho na danej lokalite by nemal sposobit vypadok internetu.Naopak, pozemny operatory pri dnesnom pocasi zacnu mat problemy. Extremne burky, lejaky, zosuvy pody a podobne, dnes aj energeticka narocnost siete.
Vstupne naklady su asi vyssie pri Starlinku ale mozno po par rokoch je to uz v pohode oproti beznemu ISP.
|
|
Re: bude klesat a klesat
Od: OriginalnyKoumak
|
Pridané:
25.8.2022 16:05
Vzdy zalezi na kvalite anteny a samotneho TX/RX LNBcka, takze tiez by som to nevidel extremne ruzovo s tou stabilitou a rychlostou pri silnej burke.
Tiez som si cez vikend vymenil LNB na satelite, lebo evidentne to stare uz zacalo oslabovat a pri silnejsej burke mi padal aj signal aj kvalita uplne krkolomne. Teraz po vymene mi na STB teplomeroch padla sila signalu zo 100% na 80% a kvalita az na 0% pri digi STBckach a na 20-30% pri vlastnych STBckach, pricom vsak obraz ostal aj na slabych frekvenciach stale OK bez prerusenia, co bolo u predosleho LNB naposledy tak pred 5timi rokmi.
Ono vidiet ako sa ten starlinkovy satelit sam nataca az sa pripoji je celkom zabavne, ale ked ti zacne rusit moc signal, tak sa zacne vrtiet ako tenecnica pri tyci.
|
|
Re: bude klesat a klesat
Od: clavin
|
Pridané:
25.8.2022 17:13
neboj sa, nevypadne predtym nez stihne stiahnut to, co treba a ty mozes ist na to ;-)
|
|
Re: bude klesat a klesat
Od: Luigi Sthur
|
Pridané:
26.8.2022 18:48
Krasthne sy to napÝsau !
|
|
Re: bude klesat a klesat
Od: 33jkl33
|
Pridané:
25.8.2022 14:15
Hej, tak ako plyn dovážaný tankerom z usa vs plyn dodávaný plynovodom z RF. :D
|
|
Re: bude klesat a klesat
Od: džoin
|
Pridané:
25.8.2022 16:18
veru ten sa platí chladničkami, životmi a nedobrovoľným sexom
|
|
Re: bude klesat a klesat
Od: 33jkl33
|
Pridané:
26.8.2022 19:27
Veď počkaj na budúce vyfaktúrovanie energií. Práčku predáš pred tým než sa pôjdeš zakvačiť. A možno dôjde aj na ten nedobrovoľný sex. :D
srala u kravína
|
|
Re: bude klesat a klesat
Od: predkožka
|
Pridané:
25.8.2022 14:20
Ak bude mať Starlink opačnú tendenciu ako naši operátori, tzn. každý rok nebude ceny dvíhať, ale znižovať, tak prečo nie ...
|
|
Re: bude klesat a klesat
Od: Gertrudo
|
Pridané:
25.8.2022 16:20
Kabel je kabel.
Aj ked bude starlink za polivcnu cenu optiky tak si dam optiku.
A ani nehovorim o tom ze frekvecne pasmo nie je nekonecne, a teda nebude moct byt pripojenych naraz na jeden satelit 1000000 ludi alebo viac.
|
|
Re: bude klesat a klesat
Od: x3m
|
Pridané:
28.8.2022 19:14
Ked si v pokryti optiky, tak to je jasne. Ale ked nie si, tak moznost rychleho internetu je pozehnanie.
|
|
AI Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Rado2
|
Pridané:
25.8.2022 13:15
všimol som si, že napr. aj Tedi zhľadňuje cenami kúpnu silu. Kadejaká prkotina má cenovku DE 8€, SK 9€
|
|
Re: AI Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Lues de Funes
|
Pridané:
25.8.2022 14:38
Aj ty fičíč na Tedi ? ;-)))
|
|
Re: AI Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Rado2
|
Pridané:
25.8.2022 15:42
nie, bol som tam raz vyslaný na nákup niečoho do vlasov :))
|
|
Re: AI Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: OriginalnyKoumak
|
Pridané:
25.8.2022 16:08
Ja tam rad kupujem baterky. Sice vydrzia menej ako tie konkurencne, ale zato ten pocit, ze som ich kupil o chlp drahsie ako zapadniari a o 2 chlpy lacnejsie ako inej znacky, tak je k nezaplateniu :)
|
|
Re: AI Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: p b
|
Pridané:
25.8.2022 17:08
Pičovinárium
|
|
Re: AI Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: robotbot
|
Pridané:
26.8.2022 11:10
Čo je Tedi?
|
|
Re: AI Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: miggg
|
Pridané:
26.8.2022 17:59
Miesto, kam sa ide z Pepca, potom ako si bol v Kiku. Kde nakoniec zistis, ze klasicky otvarac na pivo, bez svajciarskeho prislusenstva nemaju nikde...
|
|
starlink
Od: valibuk
|
Pridané:
25.8.2022 13:38
Zacina to byt zaujimave.
|
|
Starlink na Slovensku aj v ďalších krajinách veľmi výrazne zlacnil
Od: Tvoja_Ajtacka
|
Pridané:
25.8.2022 13:38
Zlacnili az po tom, ako sa na DSL.sk rozbehla ostra diskusia ohladom vysokej ceny. Inak ten zriadovaci poplatok je stale vysoky. Clovek dostane kus plastu v hodnote par centov.
|
|
Re: Starlink na Slovensku aj v ďalších krajinách veľmi výrazne zlacnil
Od: Martin Kocik
|
Pridané:
25.8.2022 13:48
Tak to sa celkom mylis, je to vymakana antena a ta cena je este dotovana
|
|
Re: Starlink na Slovensku aj v ďalších krajinách veľmi výrazne zlacnil
Od: Rawvegan
|
Pridané:
25.8.2022 14:18
Sklamem ta, dotovana nie je a vyrobne naklady su naozaj par euro. Viacere testy ukazuju ze ide o kus lacneho plastu.
|
|
Re: Starlink na Slovensku aj v ďalších krajinách veľmi výrazne zlacnil
Od: aasami
|
Pridané:
26.8.2022 8:21
Ako ten "obycajny plast" funguje mas vysvetlene na tomto pol hodinovom videu.
https://www.youtube.com/watch?v=qs2QcycggWU
Je to uzasny "kus plastu".
|
|
Re: Starlink na Slovensku aj v ďalších krajinách veľmi výrazne zlacnil
Od: 33jkl33
|
Pridané:
25.8.2022 14:21
Vymakaná anténa bola už na magnafóne MX2020 - odvtedy uplynulo už 22 rokov...
|
|
Re: Starlink na Slovensku aj v ďalších krajinách veľmi výrazne zlacnil
Od: OriginalnyKoumak
|
Pridané:
25.8.2022 16:13
Vymakane anteny sme tu mali za sociku, len teraz uz kazdy chce vsetko miniaturizovat (teda okrem chlapskych udov) a akosi sa opominaju zakony fyziky a ze zosilnovac vsetko neporiesi ani nahodou.
|
|
Re: Startrek na Slovensku ?
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
25.8.2022 16:18
z fyzikalneho pohladu je antena zosilnovac... konkretne parabolicka, cim je vacsia a kvalitnejsie vyrobena, tym menej potrebujes zosilnovac..
|
|
Re: Startrek na Slovensku ?
Od: 33jkl33
|
Pridané:
26.8.2022 21:47
Podľa mňa miešaš niekoľko vecí dohromady a ešte si aj odporuješ. Konkrétne na parabolickej anténe je najdôležitejšia vec vlnovod a elektronika. Čím kvalitnejšie tieto komponenty sú tým menší "tanier" potrebuješ.
|
|
Re: Starlink na Slovensku aj v ďalších krajinách veľmi výrazne zlacnil
Od: Trololololo
|
Pridané:
25.8.2022 17:51
Odkial mas ten udaj o lacnom plaste? Pretoze na internete koluju vyrobne ceny medzi 1000-1500$.
|
|
Re: Starlink na Slovensku aj v ďalších krajinách veľmi výrazne zlacnil
Od: Chlebik
|
Pridané:
25.8.2022 20:50
Na internete koluje kopa somarin. Vyrobne naklady su niekde okolo 100 dolarov nech nezeriem. Dost pochybujem, ze to budu dotovat.
|
|
Re: Starlink na Slovensku aj v ďalších krajinách veľmi výrazne zlacnil
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
25.8.2022 21:44
Tak urcite ked len start rakety vyjde 15 milionov ....
|
|
chytanie signálu právačkou
Od: ajtacka
|
Pridané:
25.8.2022 13:52
V niektorých obciach Towercom nemá nejaké pokrytie, v niektorých obciach nemá Towercom nejakých zákazníkov napriek pokrytiu, takže čo s tým?
Chytanie signálu, keď dnes už na trhu by mohli byť zosilňovače TV signálu(lenže aby to bolo legálne, čo teda podľa mňa je zakázané), ktorý nejaký starosta si nechá natiahnuť Magio alebo voľačo a pustí to lokálnym vysielačom alebo to bude niečo fikanejšie, čo obohatí miestnu pokladnicu a nepôjde cestou Musk najprv niekam do prdele a odtiaľ naspäť napríklad na objednanie nejakej pičoviny na zosilnenie signálu...
|
|
Co v tom všechno asi je
Od: jv.
|
Pridané:
25.8.2022 14:14
Mě by zajímalo, co všechno za funkce v těch satelitech jsou. Určitě to není jen "internet".
|
|
jedno treba uznať
Od: hnis
|
Pridané:
25.8.2022 14:28
Jedno sa musí uznať - pustiť sa do takého obrovského projektu s planetárnou oblasťou pôsobenia ... tie ceny vlastne nie sú až tak zlé. Asi si neuvedomujete škálu tohto riešenia. Telekom Orange, O2 sú technologicky veľké hovno oproti tomuto a aké peniaze pýtajú ... Pokryť 100-tisíc domácností je neporovnateľne lacnejšie ako vyrobiť jeden satelit a posadiť ho na orbitu.
Nechcem obhajovať Muska, sám ho veľmi nemusím, ale vzal si riadne bremeno na plecia. Má guráž a hádam aj 2 vajcia.
Buďme radi, že aj Starlink je na trhu. Aj to je konkurencia pre dnešných operátorov, každá konkurencia sa ráta. Minimálne Starlink nie je súčasťou slovenského telekokartelu.
|
|
Re: jedno treba uznať
Od: jahôdka
|
Pridané:
25.8.2022 14:50
osobne by som bol radsej, keby sa pri pohlade na nocnu oblohu nemusim divat na prelievajuce satelity kazdu chvilu
|
|
Re: už je to tu.
Od: Ľudevít Š.
|
Pridané:
25.8.2022 17:06
A máme tu jedno krásne "keby je". Do zbierky chýba ešte IMHO, mrte a či.
|
|
Re: už je to tu.
Od: Genyó
|
Pridané:
25.8.2022 17:11
Hát, keby vynechal "sa", tak by sme mu to prepáčili vzhľadom na jeho potenciálne maďarské pohlavie.
|
|
Re: jedno treba uznať
Od: nemo22
|
Pridané:
25.8.2022 15:05
zase porovnavame neporovnatelne co... Starlink si asi nestrcis do vrecka a nebudes s nim behat.Najmensie "vozidlo" na ktore by asi malo zmysel to namontovat je karavan, kdezto mobil mozes nosit strceny aj v slipoch (gsm modul v iot zariadeni aj v niecom mensom). Stavat BTSky v hornatej a clenitej krajne ako je Slovensko tiez nie je zrovna easy. A ak sa teda bavime len o Slovensku tak keby sa aj O2/Orange a Telekom rozkrajali tak viack ako +/- 5M zakaznikov nedosiahnu (ok este nieco business zakaznici). Starlink ma potencial 7mld zakaznikov, to je trochu iny trh...
Samozrejme za tu cenu uz zacina byt Starlink zaujimavy.
|
|
Re: jedno treba uznať
Od: Genyó
|
Pridané:
25.8.2022 17:10
Je to porovnateľné aj neporovnateľné. Mobilné siete teraz bokom. Starlink je parametrami pozoruhodný na to, o aké riešenie ide. Latencia dosahuje 45-85 ms, (V)DSL od 25-55 ms, optika 5-15 ms; rýchlosti porovnateľné s lacnejšou optikou (za 10-15 €); nezávislosť od polohy a terénu; znášanie extrémnych prevádzkových podmienok (teplota, rôzne žiarenia a pod.). Veľkou výhodou je redundancia. Ak si 4K pornomaník niekde na lazoch, Starlink môže byť niečo, čo ťa stále podrží nad vodou, ak na vedľajšiu lúku jebne satelit a zabije všetky kravy a ovce.
Zaujímalo by ma, ako je to s energetickou bilanciou riešenia Starlink a pozemných káblových sietí, mám na mysli len prevádzku siete.
Starlink je šialená ale aj fascinujúca vec zároveň.
|
|
Steam
Od: Cpx
|
Pridané:
25.8.2022 14:35
Preco steam nezohladnuje kupnu silu krajiny v cenach?
|
|
Re: Steam
Od: Rawvegan
|
Pridané:
25.8.2022 14:49
Pretoze cesko je z pohladu marketu trt v mori. Tych par sto ludi ich z biedy nevytrhne.
|
|
Re: Steam
Od: 31337
|
Pridané:
25.8.2022 22:45
Zohľadňuje, len nie v rámci EU. Pozri si brazílske či ruské ceny.
|