neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Ďalšia krajina EÚ plánuje obmedziť maximálnu teplotu vykurovania

Značky: Nemecko

DSL.sk, 13.8.2022


Po Španielsku a Česku plánuje aj ďalšia krajina z EÚ, Nemecko, obmedziť pre súčasnú situáciu s energiami maximálnu teplotu vykurovania.

Plánovaná legislatíva v tejto krajine vo verejných budovách stanoví maximálnu teplotu vykurovania na 19 stupňov Celzia, uviedol pre noviny Süddeutsche Zeitung nemecký minister hospodárstva Robert Habeck.

V Španielsku pomerne rýchlo uviedli do praxe podobné opatrenie, ktoré obmedzuje teplotu vykurovania a v tejto južanskej krajine aj teplotu klimatizovania viacerých typov budov. Opatrenie sa týka len rozličných verejných priestorov a umožňuje klimatizovať priestory na pomerne vysokú teplotu 27 stupňov Celzia, na nižšiu teplotu budovy nie je možné klimatizovať. V prípade vykurovania stanovuje maximálnu teplotu vykurovania na 19 stupňov C.

Ako sme informovali v tomto článku, v Česku sa pripravuje dokonca legislatíva obmedzujúca teplotu vykurovania aj v domácnostiach a nielen vo verejných priestoroch a to ešte na nižšiu teplotu 18 stupňov C.

Navrhovaná vyhláška Ministerstva priemyslu a obchodu ČR stanovuje priemerné teploty, na ktoré bude možné vykurovať rozličné typy priestorov vrátane domácností ústredným kúrením iba na fosílne palivá alebo zo sústav zásobovania tepelnou energiou, ak majú podiel energie z obnoviteľných zdrojov najviac 80%.

Vyhláška má platiť v stave núdze v teplárenstve ale tiež pri predchádzaní stavu núdze. Za akých podmienok bude vyhlásené predchádzanie stavu núdze a budú platiť teploty z vyhlášky, nie je jasné.

Vyhláška stanovuje v každom prípade pomerne nízke teploty, obývacie miestnosti v domácnostiach budú môcť mať priemernú teplotu 18 stupňov Celzia, vedľajšie miestnosti ako predsiene 15 stupňov. Teplejšie bude môcť byť len v kúpelniach, 19 stupňov C.

Podobne kancelárie, internáty a izby v hoteloch budú môcť byť vykurované na 18 stupňov C, učebne v školách na 19 stupňov C, izby v nemocniciach a domovoch dôchodcov na 20 stupňov C.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou


Diskusia:
                               
 

Ako verejné budovy sú jedna vec, ale vo verejných domoch už môže ísť pri takých teplotách priekazne o marenie úlohy verejným činiteľom, výkonu neúradného rozhodnutia, exekučného konania, výkonu neodkladného opatrenia i investície.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

niekto to rád horúce
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak v tomto kontexte, už aj 80 metrový geotermálny vrt vychádza ako teplejšie riešenie.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Aj ten bude limitovaný. Nebude si tu kdejaký geotermálny vrt robiť čo sa mu zachce. Keď obmedzenia tak pre každého. Každý teplejší vrt bude upchatý.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Keby EU nerobila somariny a v 2020 by znovu podpisali dlhodobe kontrakty, ako sa to robi, a nie tie ich cachre machre na burze, tak plyn vyhlasia za zelenu energiu a kurime za vsimne...
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

EU velmi dobre vie co robi a umyselne nici svoju ekonomiku
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

Aby sme boli presní tka pohrobkovia fašistov v EÚ a globalisti presne vedia čo robia, agenda 2030 sa blíži, boh s nami
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nemas aktualne informacie. Uz je to agenda 2023, museli to urychlit, ludia sa prebudzaju...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mudro vravis, ale toto cloveku, ktory cita vylucne DennikN nevysvetlis. Automaticky ta oznaci za prokremelsku trubu :D
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

Dennik Nenávisť je žumpa vhodná pre takých dezolátov, ako dovičin. A ešte to čítajú bezmozkovia a onanisti nad čuzanou pičutovou.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ešte, že ty si plný návisti :-D
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Nedá sa naraz tvrdiť, že stavba ITER-u ide podľa plánu i podpisovat dlhodobe kontrakty priekazne v súlade s rozpočtovými pravidlami EU.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Jo pico.

Bola to ruská federácia co odmietla nove dlhodobé kontrakty.


Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

No tvl, EU odmietne dlhodobe kontrakty, lebo "chcu ist na burzu", dotlaci do toho aj slabsich clenov, a zrazu tu mame myslitela, ktory zadre, ze to rusi odmietli nove dlhodobe kontrakty.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Z Rusmi su Ti kontrakty naprd. AK si to doteraz nezistil, mi je Ta akurat tak luto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zase si si nieco slahol?
Odpovedať Hodnotiť:
 

to že vyhlásiš plyn za zelenú energia sa z neho zelená energia nestane
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Práveže stane. To je priekazne celý rozdiel medzi zákonom a konštatovaním.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ja navrhujem obmedziť aj maximálnu teplotu na Slnku.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tak toto je cisto techbicky clajok lebo teplarne bezia na ms-dos. Len to zabudli spomenut.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nehovor to pred nejakym progresivnym europoslancom, lebo to zacne presadzovat v Bruseli. Poroucime vetru desti II.

Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Nie, oni uvalia sankcie na slnko za to, ze svieti na rusko a nasledne prestane svietit aj na europu. Nasledovat bude tabulka doporucenych ziaroviek pre kazdu domacnost.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

A co takto sa uz konecne vykaslat na celu UA, nedodat im tam uz ani jeden naboj, do tyzdna tam bude po vojne a ked zrusime zaroven vsetky nezmyselne sankcie voci RU, tak mozme kurit aj na 30'C a bude nam znovu dobre aj budeme mat plne pupky.
UA nam nikdy nikomu nevrati to, co naslubuje, vie to kazdy obyvatel SK/CZ ktory vyrastal este pri zavadzani CB televizie...
EU riadia sialenci, ktori cez svoje ego nevidia, ze ich uz davno ovlada niekto iny. UA prezident diktuje ako diktator co mame robit, aby ON mohol vyhrat a blbe ovce v EU mu iba tlieskaju a postupne posluchaju. Kam sme to len dospeli.
Dufam, ze ked bude tvrda zima a nemcom zacne voda v poharoch a na WC mrznut, tak sa konecne spamataju a spomenu si, ze raz uz aj vojnu prave koli zime prehrali a tadialto cesta skutocne nevedie.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Fakt vyborny napad, kde na ne chodis?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale ten jeho nápad je fakt výborný. A to bez irónie.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Zrejme "cita internet"
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Otazka je ked sa nezastavi na UA kde budeme utekat pri tejto taktike ? Na MARS ? Nebude jednoduchsie naliat do vody vsetkym ludom mimo RF polonium aby sme im rychlejsie uvolnili priestor a konecne by zavladol mier ?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Každý normálny človek už má toho zeleného plné zuby.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

ti co maju zeleneho plne zuby maju hnede v hlavach.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Ty máš ešte málo rokov na nejaké životé skúsenosti. Trafilo. Ťa vzdelanie, ale tu nie moc dobrým smerom. Radšej sa spýtaj, prečo mnohí ľudia takto uvažujú a nie ich hneď zostreliť!
Odpovedať Známka: -2.1 Hodnotiť:
 

Jasne, to pocuvam od tragedov uz desatrocia. Takto uvazuju len "geniovia" z vysokej skoly zivota. Nemusim sa ani pytat preco tak uvazuju, lebo to budu kokotiny.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Jaj, som si aj myslel, potom také isté a ešte horšie sú aj tvoje vyjadrenia len kokotiny. Logik...
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Nemyslel, lebo to ti velmi nejde.
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

Ani Tebe. Jediné čo dokýžeš, furt urážať a zhadzovať všetkých Ty velbloud.
Prosím Ťa z ktorej východnej predele si chodil do školy??
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

mas preklep "geniovia" sa pise genitalovia
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Ved dobre ale po zelenom pride oranzovy, potom ruzovy. Ak vyhra ruSSko bude cerveny. Co dalej ? Denacifikuju kazachastan ? SR ? Poliakov? Kde skonci denacifikacia ? Ked planeta bude cela cervena ?
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Ale neboj...- Rusi sa síce furt niekam rozťahovali, ale ak máš tieto akože rečičky, pprečo potom učiš na strednej škole?

Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

A co chces za podporu nacizmu , odmenu? Este sa nestalo aby prezident SR heiloval po ukrajinsky. Dostaneme co si zasluzime.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

hlavne nech prezident SR dostane, co si zasluzi.. my ostatni si budeme vysluzku hladat inde, diky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

normalny clovek ma plne zuby putina a jeho vrazdenia, nie cloveka ktory je obet a brani sa tomu.

a putinovi je uplne jedno kto ma coho plne zuby, po ukrajine sme na rade bud my alebo pobaltie. to je jasne kazdemu kto nema v hlave uplne nasrane. co asi nebude tvoj pripad, co?
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Nie, otázka je priekazne inak.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

a čo, debilkovi nedochádza, že usa rozpútava ďalšie lokálne konflikty, srbsko, taiwan, turecko ...
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

Ty odkial beries tu iluziu, ze Putin chce obsadit celu Europu alebo nebodaj vytvorit byvali sovietsky zvaz.
Kde na to chodis? Odhliadnuc od propagandy.
Vypocujem si predstavitelov USA, Eu, vypocujem si predstavitelov Ruskej federacie.
Po vypocutom a bez hypotez si utvorim nazor.
Putin nikde explicitne vo svojich prihovoroch netvrdi nic o ovladnuti ani vytvoreni sovietskeho zvazu. Ba co viac nechce ani celu Ukrajinu. Ba co viac Rusko chcelo ist do NATO a hadaj co? USA sa to nepacilo. Nebolo by snad fajn mat ako spojenca Rusko? A spolocne si vytvorit dalsiu hrozbu z Ciny a Indie? Uz ti docvakava?
Ten konflikt ma priciny davno pred rokom 2014.
Toto nieje ziadna vojna. Nic poriadne, este sa aj putin zasmial tam nespravili.
Co by UA robila ak by tam slo 800 bombarderov 2000 stihaciek, vsetko delostrelectvo a 600000 kusov pechoty.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Najnechutnejsie je to, ako Bohom vyvolena zapadna spolocnost sa meni na fanatikov a Rusofobov. Co s tym maju bezni Rusi? Cista hra ludi v kravatch a na vysokych postoch. Mocenske zaujmi atd.

Uz som sa stretol s nazormi ako treba Rusko znicit ovladnut rozdelit si ho a vyhladit.

Pre Adolfa hrozba Zidia. Brali sa im prava. Trpcil zivot a teraz toto chcu propagandou vymietnuti ludia urobit Rusom.

Pritom stacilo aby si USA hrala na svojom piesocku a nepchalo sa do Europy a nerobili si zo statov svoje vysunute kurvicky.

Obranne NATO, ktore s UA armadou robili cvicenia na mozny utok na Rusko. Potom sa cudujte.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Ja suhlasim, nech Rusi odtiahnu z UA a nemusime dodavat UA vobec nic.
Odpovedať Známka: 3.2 Hodnotiť:
 

A USA odkiaľ odtiahnu?? Tí vadia Rusom najviac.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Ano, preto Rusom tak vadi USA, ze zacali vojnu s ukrajinou - asi nevedia citat a na mape sa im pri hladani USA stratilo to "S", tak nejak ty logik?
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Prečo im aj my dodávame zvbrane a zapájame sa tak do konfliktu?? Prečo sa nejaký zelený obúva do nemeckého vysokopostaveného politika? To kde chodí na takéto spôsoby táto bábka?
Odpovedať Známka: -3.2 Hodnotiť:
 

Pretoze uznavame suverenitu UA? Pretoze mame skusenosti s rusmi a nechceme ich mat na svojich hraniciach? Pretoze je to moralna povinnost zastat sa slabsieho?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

jáááj... No hej. Za takúto cenu?
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

za taku cenu? akoze menej kurit v zime je vela? chces radsej o 5rokov utekat z tvojho baraku? vtedy i uz kurienie bude jedno
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Ked nebudes skakat do Rusov a nechas ich na pokoji, nebudes musiet utekat. Jednoducha matematika.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

V ktorej alternativnej realite sa bojuje na ruskom uzemi?
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

No asi v tej istej, v ktorej Rusko plánuje obsadiť Slovensko a západnú Európu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

zapadnu europu nie, slovensko jednoznacne. pogoogli si vyjadrenia lavrova, peskova, dugina, vladka ... ak ich niekto nezastavi tak sa ide po hranice varsavskej zmluvy.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Treba aj pocuvat, co hovoria.

Oni povedali, ze NATO treba vratit do stavu pred 1997. Nie, ze chcu niekoho obsadit. Jednoducho Europa na nich za poslednych 1000 rokov kazdych 80-100 rokov zautocila, tak chcu mat neutralnu zonu. Americania by tiez nezvladali ruske zakladne v Mexiku a Kanade.

A to by sme mali chciet aj my. Obzvlast ked uz sme na 80. Naposledy ich to stalo 26 milionov zivotov; uz to nedopustia. Ale je im jedno ak budu zomierat europania pre svoju blbost. Nam by to jedno byt nemalo.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

paneboze co su toto za dristy. Rusi tesne pred druhou svetovou vojnou uzavreli s Nemcami dohodu o rozdeleni sfery vplyvu v Europe a nasledne velmi kratko po nich zautocili na Polsko. Nie je to ziadna nevinna obet, ktora bola napadnuta, ale vojnovy agresor, ktory chcel a nakoniec aj ovladal polovicu Europy. A teraz sa im nepaci, ze to je len minulost a velmi radi by to obnovili. Keby nebolo pobaltie v NATO, uz su davno tam.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A takto to vyzera, ked sa totalny ignorant vyjadruje k veciam, o ktorych nic nevie.

Rusi s dohodou Molotov-Ribbentrop uzavreli presne taku istu dohodu, aku s Nemeckom mali ostatne europske staty, vratane Polska (1934 Pilsudski-Hitler) a Velkej Britanie (1938 Chamberlain-Hitler). Na Polsko ZSSR zautocit nemohlo, pretoze ked sa posunuli k Curzonovej linii, Polsko uz niekolko tyzdnov neexistovalo. Takze si zobrali uzemie nikoho, ktore 20 rokov predtym Polsko vzalo im (poucit sa o Polsko-Sovietskej vojne!).

Ale to nevinnucke Polsko si odkuslo z Ceskoslovenska po Mnichove, vsak? Co urobime s tym? Alebo s tym, ze clenovia Pilsudskeho vlady chodili na zjazdy NSDAP?

Ako hovorim, sup sup doucit sa historiu, nech netrepes blbosti.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

No skús mi ich pogúgliť sám, veď je to nezmysel. Spamätaj sa.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ani manželstvo s neviem akou "nádherou" predsa nebudeš zachraňovať za neviem akú neuveriteľnú cenu, zaťahovať všetkých do toho a ešte si myslieť aký to má pekný zmysel.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Za co? Za mierny diskomfort za to, ze si rusi vydrbu celu armadu a prestanu rypat? Prijatelna cena. A cim presne platis ty, ze sa ti to nepaci?
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

Už po nejakých 2 mesiacoch AU kričali že 100 miliárd na odmínovanie území bude málo. To kedy to tí Rusi tooľko toho stihli a kto to zaplatí??
Odpovedať Známka: -2.8 Hodnotiť:
 

Ty si dobry kokot. Ceny paliv, nehnutelnosti, potravin, energii, .... Len ty asi zijes niekde inde.
Odpovedať Známka: -4.6 Hodnotiť:
 

Ano kokot sa vyznacuje tym, ze vie predvidat a pripravit sa, pripadne, ze sa ho ceny nedotknu. Vyska prijmu sa ti nezvysila za poslednych 8 rokov o nic? Ak nie, tak asi robis nieco zle. A preco to spominam? Pretoze v roku 2014 stal liter benzinu 1,5€. Pametam si to velmi dobre, pri zapocitani inflacie by rovnaka cena mala byt 1,62€/l. Kde je dnes? Na "horibilnych" 1,73/l. Ak by som mal tankovat za nominalne "rovnake" prachy ako v 2014, tak by benzin musel stat 4€/l. Ak ta spasi 5-6€ na nadrzi, tak by si mal zvazit ci auto nie je pre teba luxus, ktory si nemozes dovolit. Potraviny ano - povedz rusom, nech nekradnu a nelikviduju obilie. Energie - to iste, povedz kamosom rusom, nech prestanu robit kokotiny odtiahnu nazad a mozme sa bavit normalne. Nehnutelnosti rastu od poslednej krizy od 2009 (ps akurat som kupil pozemok za 100k+) mas este nieco?
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

Budeš na tom pozemju, prepodkladám podľa ceny že niekoľko ha pestovať zemiaky, jahodu sú veľmi sezónny kšeft.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Tak to predpokladas samozrejme zle. To je stavebny pozemok. Resp este len bude.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Stavebný pozem bolo to najpodradnejšie za oných čias. Stál cca 20 halierov za 1m2. Teraz nejak nechápem, či sa chváliš alebo sťažuješ. Ale asi to druhé. Iba vôl dá toľko za malý pozemok. A stavebný... a jesť budeš čo? kúpiš si v LIDLi? Fakt ten Tvoj Gauss si musel na Tebe naozaj vyblázniť.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Dotycny sa stazoval, ze nehnutelnosti sli hore a zijem inde. Tak som mu len ozrejmil, ze som si vedomy cien a to dokonca aktualnych. To koho povazujes za vola a comu chapes a nechapes(toho bude viac) je tvoj problem, nie moj.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

ak budu regale v lidli prazdne tak ta plna spajza a pivnica nezachrani, pride taky chaos ze sused ta pride navstivit s macetou
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ak si to kupil ako bela, ktory v ramci R7 odrbal aj vlastnu rodinu, tak ok. Ak ale ako investiciu, v tejto realitnej bubline kde pozemok je v jarovciach 2x drahsi ako v rajke a aj ako v rakusku, tak to moze byt lahko fail. Bublinka bez prizivovania moze prasknut a spoliehat sa na to ze ju prizivia ukrainci? Fakt je ze eu sa rozhodla trochu pozmychat z penazi a spustit inflaciu. Je to snaha o ozivenie po korone? Alebo green deal brzda? Vela otazok a kazimir nic nehovori.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Vzhladom k tomu, ze byvam v byte, tak som si pozemok nekupil ako investiciu. Vzhladom k tomu, ze v lokalite, kde som je dopyt nepochopitelne obrovsky a ponuka prakticky ziadna, tak ziadna "bublina" nehrozi. Vzhladom k tomu, ze sledujem nehnutelnosti denne odkedy som kupil byt a to su uz ozaj roky, mam velmi realnu predstavu o tom co a ako bude. Pochybovaci ma nezaujimaju, mudrlanti tiez nie. Ja som za svoj nazor postavil 6 cifernu sumu - to je dostatocny dokaz o nejakom presvedceni. Samozrejme cas ukaze ci sa k stavaniu dostanem, ale vsadim na to dalsich 100k, ze na tom neprerobim aj keby som sa to rozhodol v buducnosti predat.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Takže čo budeš jesť?
Len tak pohodený kus pozemku... Bežný sloivák je dostatočne blbý na to, aby si vzal pôžičku na 20 rokov, zadĺžiť všetkých naokolo a jesť bude z LIDLu. Nemáte ani len záhradku, aby si mal predstavu na čo sa pýtam?
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

To, co doteraz? Neviem, ty mi povedz co som tie desiatky rokov jedol, ked nemame zahradu? Zili sme zo vzduchu? Co len teraz budem robit? Tvoj problem je, ze prave ty si ten bezny blby slovak, co je nespokojny so vsetkym, pravdu nema v nicom a najviac ho serie, ze niekto ma viac ako on a to pri uplne inom pohlade na vec. Spytas sa jednu vec, dostanes odpoved, tak si najdes zase len to, do coho by si mohol rypat aby si si to "svoje" obhajil. Vtip je v tom, ze mna vobec nezaujima co si o tom ty myslis, ze co a ako by som mal zo svojimi peniazmi robit, co kupit a co realizovat.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Fúha... a toto si vykúzlil sám, alebo Ti pritom aj niekto pomáhal? Rodičia majú VŠ vzdelanie?
Ja si svoje neobhajujem, ale žijem s nohami na zemi.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Tak skus odpovedat na otazku a nepytaj sa dalsie, ked sa ti nepacia odpovede.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Netuším z toho, či máš záhradku. Nedá sa mi odpovedať. Chlieb si doma nepečiete a ani kravu nechováte. Neviem, preto kladiem ďalšie otázky.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

tak nevies citat, pretoze si na to odpoved uz dostal.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Asi neviem, prepáč, nie každý utrpel vzdelanie.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

som ti vsade naklikal minus 10 haha
Odpovedať Hodnotiť:
 

Boha jaký zima, že? Aj hrubšie kraťasy si v takej zime dávam.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chvíľu sa kvôli niečo omeškala platba za transport ropy a hneď AU prišktili "kohútiky" aj smerom na Slovensko? A tomuto šašovi musíme pomáhať? A na našich zvysoka sereme roky??
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Nakoľko sme si ale všetci rovný, je táto moralna povinnost priekazne nulitná.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ťažko tu môže mať niekto skúsenosti z doby, v ktorej nežil. Tobôž z miesta konfliktu.
Leda tak z médii, na ktorých teraz krásne vidno ako sa formuje história.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ak cerpas historicke informacie z medii, tak sa nedivim, ze si na tom tak zle.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Ja cerpam vyhradne z ruskych ucebnic dejepisu. 1968 nebola ziadna okupacia ale cista krystalicka bratska pomoc z lasky.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Maďari, Poliaci, Nemci... nielen Rusi...
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

vazali to mali rozkazom a dlho sa nezdržali
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mali to rozkazom? Aj Rumuni? Preco Rumuni nedosli?

A kto ze vydaval rozkaz? Breznev? A to ze bol Rus? Ukrajinec to bol, presne taky, ako dneska alzak.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Sám vidíš aké sračky nám "naše" média strkajú pod nos.
A sú rečičky aj o Kuciakovi ako predvoj tohoto konfliktu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pocuj zbal si veci a pal do cccp....
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

Tahaj už do piče maniak
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Z tejto moralnej povinnosti mi priamo primarne vychadza zakaz interupcii. Snad som to desifroval bezchybne.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Ty mas ake skusenosti ? Kde sa beriete blbci, preco usa spravili prevrat na ukrajine ? Na co tam stavali svoje zakladne ? Preco NATO neustale odstraslovalo rusov na ich hraniciach ? Uz sa zacalo rusi bat ? Takto to vyzera ked sa boja ? Dufam ze si zaockovany a sterilny.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Blbca vidis ked sa pozries do zrkadla. NATO odstrasovalo rusov na hraniciach? WTF? RUske cvicenia na hraniciach s NATOm boli potom o com? Rusko svojou geopolitikou nahana do NATO clenov a to este aj tych najviac neutralnych. V priebehu jedneho desatrocia napadne svojho suseda,vraj brata, dvakrat. Ale jasne za to moze USA. Tupci ako ty videli aj za vrazdou Jana Kuciaka Sorosa. A ked uz spominas ty absolvent vysokej skoly zivota v odbore imunologia a virologia ockovanie, tak samozrejme, ze som zaockovany. Podla takych ako si ty som uz pred rokom mal na ockovanie umriet.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ako dvakrát napadli? Myslíš Ukrajincov čo začali hádzať bomby a poslali tanky na svojich vlastných obyvateľov? Na civilných obyvateľov.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Nie, myslim ruskych dovolenkarov co ujebali krym a vyhlasili separatisticke uzemia. A samozrejme nemyslim ziadnu z ruskych vymyslenych historiek co sa tam akoze "stalo" a nikdy sa nedokazalo.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Akože "stalo"? Na základe čoho tvrdíš, že sú to vymyslené ruské historky? Diery po bombách tam skutočne sú, tanky tam takisto po meste lietali, strieľali, atď... Tí "teroristi" boli obyčajní ľudia.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Na zaklade toho, ze si to rusi vymysleli alebo sposobili sami? A ked uz ti tak to udajne strielanie na civilov vadi, tak co vravis na tie mierumilovne ruske obranne rakety, ktore triafaju skoly, skolky, nemocnice a domovy civilneho obyvatelstva? Co na to pan pokrytec?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie, naozaj si to nevymysleli ani nespôsobili sami. Ukrajina (teda to čo vzniklo po násilnom zvrhnutí vlády) videla, že na východe krajiny hrozí rovnaký scenár ako na Kryme. A jednoducho to riešila silou. A to doslova. Začali masakre ako v Odese, a končilo to bombardovaním a tankami. Voči civilistom. A to všetko čo sa tam dialo, sa nedá ani zďaleka porovnať s tvojím tvrdením o ruskom triafaní škôl a nemocníc.
Skús sa zamyslieť, z akého dôvodu tam strieľali. Toto už nebola vojna voči civilistom.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Jasne, hlusenie separatistov aka "civilistov" sa neda porovanavat s tym, ze rusi jebu rakety na civilne budovy. Ozaj nie. ani nahoodu. Vravim pokrytec.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Aký pokrytec? Dokážeš si predstaviť, že tvoja vlastná krajina na teba pošle armádu? Na obyčajných ľudí? A toto porovnávaš porovnať s "triafaním" škôl. Z ktorých strieľali na ruské tanky asi deti a učitelia, nie? Alebo z akého dôvodu by tam tí Rusi strieľali?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Tak este raz. Rus napadne krajinu a ukradne uzemie. Ked sa krajina brani a chce vystvat separatistov podporovanych "tajne" ruskom tak to je fujfuj. Ked pride o necelych 10 rokov rus znovu a jebe rakety hlava nehlava, to je vlastne ok lebo sa "brania". Lebo v skolkach a nemocniciach sa zasadne skryvaju "vojaci" a to je fujfuj. Pojebany acohentista.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Veru, so slušnosťou človek voči chrapúnstvu ďaleko nezájde.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ono ze ukrainci to nedavali a sa schovavaju medzi vlastnych civilov snad tu nebudeme spochybnovat. A tiez ze rusi maju prevahu 20:1 a bez silnej nasej a zapadnej pomoci by uz boli na prach. Co osobne mi vadi, ze nam ukrainci odstavuju za to ropu. A to nie ze by som chcel za susedov rusov.... Politika je svinstvo uz v takej prdelu ako je slovensko nieto este na velkej sachovnici.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si vymet.

Ano napadli prvy ale Ukrajinci v zaujme obcanov a infrastruktury civilnej nemali utok opatovat.

Jedine co mali, je vytvorit podmienky na rokovanie. Ziadne utoky Ukrajinci nemali opatovat. Je 21 storocie.


Aky by bol problem, keby tych rusov nechali rozmiestnit svoju armadu. Nasledne bez opatovneho vystrelu zacat rokovat. Vies, ked sa vystrel opatuje potom to dopada takto.

UA armada sa schovavala v civilnych budov a vyuzivala ich, preto boli ostrelovane.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Aha, takze niekto ta napadne a ty budes rozpravat. Keby ukrajina len rozpravala miesto toho aby bojovala, tak dnes uz ziadna ukrajina nie je. A rozhovor mozes viest len s niekym, ktoje inteligentny. S tupou agresivnou hlavou rozhovorom nedocielis nic, ten pozna len hrubu silu a iba tu respektuje.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A kedy bola uznaná ako štát vlastne??
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Bud nechces prelievat krv a budes rokovat.

Alebo za seba posles ludi na smrt.

Ak ma pamat neklame prve rakety zasiahli len vojenske ciele. Hned na to mali zacat komunikovat a zastavit dalsie palby. Uz po prekroveni RF vojsk mal Zelensky kontaktovat Putina a viest dialog. Tak sa chrania obcania a vojaci. Vrahovia su to obaja bez rozdielu.

Nemozes tvrdit, ze by ziadna UA nebola. Bola ale bez krviprelievania.

Dialog je dolezity, nie boje. Hlavne nie, ked si panko prezident z UA a RF sedkaju v bezpeci a posielaju za seba zomierat ludi. Tomu vravim mat gule.

Ked ta niekto naserie zacnes utocit? Utocis bezne na uradoch, ked nieco nejde podla teba? Si slovny vulgarny bojovnik?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ved daj adresu, spravime intervenciu silou a uvidime ako budes kludny. Inak len tliachas do vetra.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Co tliacham.

Mal si pocit, ked tu boli Rusi na tankoch, ze sme na nich hromadne utocili?

Keby si aj prisiel a znicil mi obydlie aj tak by som s tebou vyjednaval. Mafia robila to iste. Nicila majetky a vidierala ludi. Co myslis, ak by sa kazdy vzoprel mas mnoho zbytocne mrtvych ludi.

Rusky predstavitelia sa dlhe roky pokusali rokovat, nielen z UA ale aj z USA. Zelensky je obycajny biely kon USA. Pokial tam boli nazvem to pro rusky prezidenti, nie pro USA dosadeny po majdane bol tam pokoj.

Si poloz otazku, preco zapadu vadilo, ked Rusi chceli byt clenmi NATO. Zapad ti z Rusov urobil umelu hrozbu. Rusi desiatky rokov, nemali problem dodavat ropu, plyn a dalsie nerasty. Spolahlivy obchodny partner. Ved nebud ako tago. Spolocne projekty so svetom a mnoho dalsieho. Zrazu cirou nahodou hlavne po roku 2014 je Rusko hrozba pre svet. Aka nahoda.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

mal som rozpisany dlhy prispevok, ale nechce sa mi to delit, lebo z toho bude len gulas. Takze Nie, Rusi robia agresorov svojimi skutkami. Na to nepotrebujem ani ja ani rus ziaden zapad. Vies ako zistis, ze Rus klame? Otvara usta.

PS: ano, najviac sa mi paci ta svetova spolupraca - kedy o tom ako hnusny zapad a USA a pritom ma RUsko s USA spolupracu na vesmirnom programe. Ked boli kolegovia v rusku v jednom byvalom vojenskom areali s aktualnym vesmirnym programom, tak ich kontrolovali na kazdom kroku. Pri tretej vratnici po 200m sa pytali ci su pricetni robit taketo blbosti. Odpoved: ak by ste boli obcania USA, mozte sa tu pohybovat volne po celom areali. Kedze nie ste, musime vas kontrolovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To PS skutočne pobavilo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hej, ruska tragikomedia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja vidím tragikomédiu inde, a ani netreba tak ďaleko pozerať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak snáď by označenie prvým viac náležalo útoku Ukrajincov na Ukrajincov v 2014 na Donbase. Tam začali padať bomby.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Akurát nikoho nezaujíma, čo Rusom vadí. Rus môže držať hubu a šúchať nohami, to je všetko.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

rusovi nevadi nic. Putlerovi vadi vsetko co ho neoslovuje vase velicenstvo vase milosrdenstvo vasa nekonecna cistota vase bozstvo.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ako vidis, Rusovi ked nieco vadi, vie s tym nieco robit.

A co s tym urobis ty? Budes drzat hubu a suchat nohami?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Rusi aj Ukrajinci žili stáročia spolu. Tá vojna je nezmysel. Kde sa vzala tá nenávisť? Komu z nich vyhovuje?
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Tak si budes musiet dostudovat historiu poriadne.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

A síce??
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

Kde sa vzala nenavist? Ta bola vzdy a vsade. A ukrajina nie je vynimka, to ze zili spolu neznamena ze sa mali radi... Polovica ukrajiny hovori po rusky (ukrajinske skoly tam neboli skoro ziadne ked studovali dnesny 40-tnici) alebo nejakym narecim podobajucim sa rustine a uz to tam vzdy bol dovod na nenavist... Su sice v srackach a solidarita je na mieste, ale nemusime si ich idealizovat. Ale ved ani u nas to nie je velmi ine. Taky cech v tatrach alebo "tešik" v potravinach na juhu malokoho necha bez negativnej reakcie...
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

No hej, ale my ich neoznačujeme za teroristov a neposielame na nich tanky a rakety. To sa so Slotovými výrokmi skutočne nedá porovnať.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

A pre presnejšie porovnanie, to by nebol konflikt Slovákov s Čechmi alebo Maďarmi, ale konflikt Slovákov so Slovákmi východniarmi.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Ty hlupak, vsak 8/10 dnesnej okrajiny su Ruske uzemia, ktore k okrajine bez pytania sa Rusov a v rozpore s vtedajsimi zakonmi jednostranne pripojili oxrati ukrajinski smradi. Rusi su tajm doma. Okrajinci maju svoje uzemie len banderovsky flal okolo Lvova pri Polsku. Vsetko dalsie su Ruske uzemia: Kyjevska Rus, Podkarpatska Rus, Novorusko, Malorusko. Rusi si len beru naspat co im patri. Keby neboli okrajinci 8 rokov vrazdili ludi na Donbase, nebola by ani akcia Z. Nackovia placu, lebo dostanu co si zasluzia.
Odpovedať Známka: -3.2 Hodnotiť:
 

Zase tieto sracky. Nie, ruske to nebolo odjakziva a nie, nestaci zajst do historie ktora vyhovuje len ruskej verzii. Kokotiny o vrazdeni ludi na donbase si zozral ruskej propagande a nadavas niekomu do hlupakov. Sam si hlupak. Ale suhlasim ,Russki nackovia dostanu co si zasluzia.
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

Sracka je vypln Tvojej hlavy.
Skoda hadzat perly sviniam. Cim Ta tatko robil, tym si aj zostal. Dezolatov nezaujimaju fakty, len zeru slaboduchu lzivu propagandu a nevedia o historii ani hovno.
Odpovedať Známka: -3.9 Hodnotiť:
 

Presne, dezolatov nezaujimaju fakt, len zeru propagandu a o historii nevedia ani hovno. Si sa presne vystihol.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Akým IQ koníka dokážeš byť tak neskutočne presvedčený iba a len o Tvojej verzií?? Na Vyhodze?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Tvoja brilantna dedukcia je v cudu, pretoze ja z vychodu nie som. A dalsia, ze moje IQ je na gaussovej krivke na pravej strane. Pochvalis sa so svojim?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

A? Paštekárska oblasť to tiež nebude. IQ je nanič...
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

Ze ma neprekvapuje tato klasika. Sam nieco vytiahnes, dostanes odpoved a nepaci sa ti, so svojim sa chvalit nebudes, lebo nie je cim a tak je to cele na nic.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Poznám človeka s IQ nad 130, ktorý sa rád hrabe v kontajneroch. A aj on je egocentrik. Zaujímavé.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

130 má priemerný stredoškolák, nemyslím dnešný,,,
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

A mimochodom, rozmyslali vobec niekedy prookrajinski dezolati, co vobec znamena ten nazov Ukrajina? Napadlo im v tom kuracom mozocku, ze je to slovna zlozenina a znamena to doslova U KRAJA... Pretoze to je presne ich uzemie. Fliacik vedla Polska. A vedia vobec tito dezolati, co to bola Chazaria a kto to bol kral Swiatoslav? A co sa udialo a co bolo po tom? Dezolatov nezaujimaju priciny, riesia len nasledky, pretoze su hlupi a lahko manipulovatelni.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

to je dobre, že ruská propaganda sa už musí spoliehať aj na slamky ako slovné hračky
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

Hovori sa tomu etymologia. Ale tym sa netrap, to je na teba prilis zlozite.
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

a horna zem tzv. "felvidek" sa uz konecne pripoji spat k madarsku?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Len ak pripoja aj Becs.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pal do pic3 ty neschopna najebana socka.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

lol neh su tie uzemia koholveek prvy uznal ukrajinu rus! 24. august 1991 (vyhlásenie nezávislosti od Sovietskeho zväzu) 26. december 1991 (oficiálny vznik nezávislej Ukrajiny). Akurat blbe si to rusko rozmyslelo :D :D je to komicke, bizardne a smutne zaroven. Mohli to uzemie mat nemuseli byt vojny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved nech ua prehlasi, ze nikdy nevsupi do nato a rusi ju nechaju na pokoji ...ale to by usa prisli o investovane peniaze, tento konflikt najviac vyhpovuje im , preto ho živia, preto žiadne rokovania, len dodavky zvraní, ktoré končia v tretích štátoch a peniaze nza ne v schránkových firmách danových rajov, viď Zelensky a pandora papers !
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Ano a Putin je americky tajny agent, lebo sa mu podarilo tam dostat aj Finov a Svedov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

S Finskom to bude este zaujimave, boli v druhej svetovej na porazenej strane a mierova zmluva im uklada zachovat neutralitu a nevstupovat do vojenskych zoskupeni. Vstupom do NATO to porusuju a tym padom to Rusi mozu povazovat za jej vypovedanie.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ktoru Fini vypovedali uz pred 30timi rokmi. Uz sme tu na tuto temu debatu raz mali, nemienim sa opakovat.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nefantaziruj tolko. Porazeny vo vojne si nevie povedat, ze uz nie je porazeny.

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nech všetky armády aj vojenské základne zmiznú z cudzieho územia , USA Rusko Nemecko atď.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Ty lenivá nezamestnaná štetka. Drz chrap.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

EU je horšia ako Sovietsky zväz súdruhovia
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

Počúvaj ty konsomolec - vôbec netušíš o živote v Sovietskom zväze! Nerobím si ilúzie o živote na západe o USA už vôbec ale máme kurva šťastie, že môžeme žiť v EU!
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Drogy jsou spatne ano?


Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

Z plodnej diskusie vyplynulo, že komisia na kontrolu teploty v bytoch by si mala nosiť vlastné papuče.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Skor teplota na internatoch naznacuje, ze si je potrebne najst par ktory zahreje chrbat. Toto riesi aj populacne problemy.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

vzhľadom na pohlavné rozdelenie internátov (stredoškolských) to skôr rieši depopulačné problémy.. už vidím, prečo by sa niektorí chlapci pred začiatkom školského roka rýchlo prehlasovali za dievčatá.. aby si "užili" strednú školu..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kupelne na max 19C!? Wow, plesne zaziju boom!
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

neboj, ziadne plesne nebudu, EU nariadi plesniam maximalne nizsiu teplotu a vsetko bude OKA
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Idu z tofu vk lcizl ividie idú rúk h ôk ci v furt p GB u sv v q žrď k k idú o g vodu v cic
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Keď si uvedomíš a mám piču vyťahnú jak demänovská jaskyňa slobody na jeden deň v roku šíri hoax ahoj ja som sa len nasral a ja som anča z hornýho konca a mám piču vyťahnú jak demänovská jaskyňa slobody na jeden deň v roku šíri hoax ahoj mami prosím ťa pošli mi číslo na mobil a mám pocit že sa tento rok nedá vypadnúť do piči ahoj ja som anča z môjho Samsung Galaxy a mám pocit že som to mal byť láskou môjho života v meste Banská Štiavnica a mám piču ahoj Alexandra a noel vy mrtki na penis pred rokom som to dal do sáčku na penis.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Navrhujem obmedzit aj volty v sieti z 220V na 110V
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie, napatie podla usa sa musi stupnovat …
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Ved zo 110V sa da stupnovat priekazne viac.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Už dávno je povinných 230V
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

A komu sa nepáči 230V ten sa môže odsťahovať.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Napríklad k susede.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Špica. Tak priekazne nič robiť netreba.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

230V je zbytočné plytvanie elektrickou energiou
Odpovedať Hodnotiť:
 

jak hvarili komunisci "ani zrno na zmar" ,zda sa,ze az teraz to svet pochopil
Odpovedať Hodnotiť:
 

EU ten krestansky blok uz by mal skoncit konence...
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Rusko porazime sankciami

ak dovtedy nepomrzneme
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Akási Slovenská firma vyvinula nový procesor ktorý je 4x rýchlejší ako najrýchlejší súčasný Intel a AMD procesor. Neviete o Tom niečo? Cpu sa volá Tachyum Prodigy
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Americko-slovenska firma nie slovenska! Maju problemy s vyrobou, kedze nemaju vlastne linky. Asi to skonci rychlejsie ako to zacalo. Ako vsetko kde boli slovaci.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Meh , granty, dotacie. Treba potahat cecky. Europske, americké, slovenské. Keď dôjdu prachy spravia to este raz.

Par kusov zahojenych, prinajhoršom to predaju, zaujimave napady niekto pouzije. Bohužiaľ
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ak vyhra beziaci spor za obstrukcie s vyrobcom, moze sa este aj zahojit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ten procesor sa bude montovať do lietajúceho auta na vodík
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Lietajuce auto je podla mna iba projekt, ktorym vytahaju co najviac penazi z roznych fondov. Kde s tym kto bude lietat, parkovat, pristavat ... ak niekto ma na to peniaze, tak si kupi radsej lietadlo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jasne, lebo kto má záľubu v zastavovaní dopravákmi, si ešte primontuje vysielačku, aby mu do riadenia mohli pičovať ešte priekazne aj letecký dispečeri.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

len pre info, ustava na ktoru nasi politici, policajti a generalna prokuratura seru jasne hovori:

Čl. 21


(1) Obydlie je nedotknuteľné. Nie je dovolené doň vstúpiť bez súhlasu toho, kto v ňom býva.


(2) Domová prehliadka je prípustná len v súvislosti s trestným konaním, a to na písomný a odôvodnený príkaz sudcu. Spôsob vykonania domovej prehliadky ustanoví zákon.


(3) Iné zásahy do nedotknuteľnosti obydlia možno zákonom dovoliť iba vtedy, keď je to v demokratickej spoločnosti nevyhnutné na ochranu života, zdravia alebo majetku osôb, na ochranu práv a slobôd iných alebo na odvrátenie závažného ohrozenia verejného poriadku. Ak sa obydlie používa aj na podnikanie alebo vykonávanie inej hospodárskej činnosti, takéto zásahy môžu byť zákonom dovolené aj vtedy, keď je to nevyhnutné na plnenie úloh verejnej správy.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tiez ma toto napadlo - verejne pristupne budovy - rozumiem. Statom vlastnene a spravovane budovy - rozumiem.
Ale ako bude kto kontrolovat, ci doma vykurujem na 18, alebo 28 stupnov? To by ma teda velmi zaujimalo.
Rozumiem, preco schvaluju taketo navrhy (faktom je, ze Europa prekuruje a prechladzuje o zivot), ale zahrnut do toho domacnosti mi pride velmi pravne otazne.
Kazdopadne je cas zacat nie len priskrcovat spotrebu, ale aj dotovat tepelne cerpadla a solarne panely daleko viac a daleko sirsie, ako doteraz.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Doma ti to nikto kontrolovat nebude. Jednoducho ti obmedzia dodavky a potom zvazis, ci budes kurit, varit ..., co je vlastne dobre. Zijeme v dobe, ked je kazdemu jedno kolko minie. Nikto sa nezaujima odkial je energie, len nech je. Sankcie a vyssie ceny ludi snad trochu schladia.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Poprosim technicku realizovatelnost ako ti obmedzia spotrebu elektriny? A na zaklade coho, jednoosobova domacnost bude mat inu spotrebu aj potrebu kurenia/varenia/prania atd, ako 4+ clenna domacnost. Rozdiel bude logicky aj medzi domom a bytom. Rozdiel bude pri roznej kombinacii. Ak ma niekto plyn a elektrinu, tak bude mat ine zlozenie spotreby ako ked ma niekto len cisto elektrinu. Toto chces sledovat v nasich podmienkach presne ako? Mas nejaku zmluvu s dodavatelom a odpojit ta moze len za nejakych podmienok. Naviac mas tut ozmluvu so sukromnym subjektom. TYm netvrdim, ze treba plytvat ale tato tvoja predstava je na urovni hurvinka.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ak nebude energia, tak si tou zmluvou mozes s prepacenim vytriet zadok. Mas svoju zmluvu nastudovanu? Nebude tam niekde odstavec, ze v pripade neocakavanych udalosti moze spolocnost prerusit dodavku? Podla mna to maju osetrene a ak nie zasiahne stat a ten moze vsetko! Ak nebude plyn, tak trubky budu prazdne, zreguluje sa to samo. v pripade elektriny mozu odpajat jednotlive segmenty alebo odpoja 2 fazy z 3, aby ludom fungovali aspon zakladne veci.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A ty zmluvu nastudovanu mas ked rozumy davas? Kvalita elektrickej energie ma nejake parametre - to hovori norma, nie stat a nie dodavatel a nie zmluva, ale pouc ma o tej svojej. Ze ta odpoja - ano, to sa stat moze, ale odpoja vsetkych, nie jedneho. Odpoja 1-2 fazy? Lol, vies co to sposobi v sieti? Preto som sa pytal na technicku realizovatelnost, pretoze si to prestavujes privelmi jednoducho a na zaklade toho co si opisal vidim, ze ani z bla netusis ako funguje ES. A nie, stat rozhodne nemoze vsetko, moze len to co mu zakon dovoli. Naviac som nedostal odpoved na to, na zaklade akeho kluca chces rozhodovat o spotrebe roznych domacnosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked napr. na jednej ulici odpojis dve fazy. Co to sposobi v sieti? Nic. Ak bude malo energie, je irelevantne kolko teraz ktora domacnost spotrebuje. Jednoducho sa najde optimalna hodnota RD x kWh, Byty y kWh. Ked hodnotu prekrocia, tak ich odpoja. Technicky to moze byt problem, ale riesenia by sa nasli. Riesit to raz bude treba. napr. elektromery s predplatenou tarifou.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ani nenašepkávaj, lebo istotne sa také somariny už dakde vyvíjali.
Odpovedať Hodnotiť:
 

:D to "nic" je jedna z beznych poruch, ktoru ti kompenzacne prvky vyhodnotia na urovni ES a odpoja vsetko. Na urovni "ulice" ti to sposobi fazovy posun a asymetriu faz a tym vyvolanu zmenu napetia na tej fungujucej. Ako hovorim hurvinek. Kto urci, ze co je optimalna hodnota? Uradnik? To nemoze byt na zaklade domacnosti, ale musis zahrnut aj pocet osob v opacnom pripade jednoosobove domacnosti mozu plytvat a viac clenne naopak mozu mat problem len so zakladnymi potrebami. Proste kraviny. K odpajaniu dochadzat nebude, realna moznost je skor, ze si "nadspotrebu" zaplatis. Ale ani jedno z toho nie je nic nad cim by sa mal bezny clovek vzrusovat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Do každého činťiaku idú 3 fázy. Vytioahnu nám 2 nožové poistky na skrinke činžiaku? Wav. Takže 2 tretiny domu nebudú fungovať. Napríklad určite aj výťahy. Ešteťe nebývam na samom vrchu. Ale hej, je to hudba budúcnosti, ale myslím si, že to niekam do podobnej riti speje. Ľahšie drbnutý matelkovič zruší hliníkáreň, ako milión domácností.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Presne, tak. Jedna faza bude napriklad pre mrazak, chladnicku... Ak bude malo energie na vytah zabudni. To je luxus. Jasne, ze domacnosti sa budu riesit na koniec
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Jasne, a ked mas mrazak a chladniku na dvoch roznych, tak budes prekopavat elektroinstalaciu? ALebo budes doma robit pavucinu z predlzovaciek aby ti nieco fungovalo? Co taka indukcia, ked je zapojena na 2-3 fazy? Ta bude fungovat podla technickeho analfabeta ako? Bude malo energie na vytah zabudni - imobilni a dochodcovia s KO klbami sa istotne potesia.

Akoze predstava nadherna, potom si asi otvorim popri praci este aj zivnost, to bude dobry balik co zinkasujem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem čo je myslené slovom "indukcia" proste furt má možnosť ísť na 1 ľubovoľnú fázu. Samozrejme s obmedzeným výkonopm, ale na zohriatie stravy to stačí.
Iné ako peniaze Ťa v živote zaujímali?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ten obmedzeny vykon sposobi, ze budes varit dlhsie a tudiz mat na konci vecsi odber - to iste sklokeramika, tam bude z tohto dovodu zvysena spotreba a na varenie ti "len" zohrievanie nestaci. Samozrejme, ze ma zaujimalo kopec inych veci ako peniaze. Napriklad dodrzanie normy o kvalite EE.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preto majú ľudia doma šporáky na plyn. Elektriky by som sa nedoplatil. Plyn má výhrevnosť ako sviňa. Skúsile sme to na x litrových hrncoch pri všakovakom varení. Sklokeramické dosky sa mohli aj posrať. Plyt to v pohode uvaril a len si tak pohorieval. Ale hej, rúru mám elektrickú...
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Ja nemam doma sporak na plyn, ja mam indukciu, lebo to posledne s cim by som sa chcel jebat je propanbutanova bomba.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Všetky činžiaky mali rozvod plynu. Aké jebať? Nič neptrebujem urobiť iba pootočím gombík. Hovorím príklad. Ak nemáte zemný či aký plyn, tak táraj na eletrike, ale tá môže byť časom rovnako zraniteľná. Ja našťastie nie som odkázaný na teplé jedlo 3x denne.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nie všade je dostupný plyn, a to aj v mestách. Kopec novostavieb aj v BA plyn nemá. Aj keď je plynovod nablízku, dáš si žiadosť o prípojku, tak ti plynári kľudne povedia, že ťa nevedia pripojiť lebo nemajú kapacitu.

No a potom samozrejme je kopec obcí, kde plyn nie je vôbec.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ani kanalyzácia. Hlavne že všetci vreštia chceme Internet, optiku...! Drbnutý nádor, pardon národ.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Mame sice vlastnu plynovu kotolnu, ale plynove rozvody nemame. V meste ani jedna bytovka nema rozvod plynu. Svagor v inom meste ma rozvod plynu aj v bytovke a za tento benefit ma 1f pripojenie. Fakt vyhra.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a zabudol som dodat - aby ti to na jednu fazu slo, tak to musis ale aj tak nastavit a to presne na konkretnu. A ak budes mat "stastie", ze trafis tu, ktoru musis fyzicky prepojit, tak vravim bude pekna ryza - to si 95% uzivatelov urobit nevie. Teda za predpokladu, ze by ten technicky nezmysel ktory sa nestane naozaj niekto zrealizoval.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A prečo by to zariadenie nemohlo vedieť vnútri automaticky urobiť? No problém postaviť takú eletriku, načo by sa niekto zvonku s tým ebal??
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pretoze to nevie. Standardne ked mas 2fazovu indukciu, tak mas spojene 2 zily dokopy. Ak to teda nechces na 230V ale na 400V musis to rozdelit. A potom nastavit na dovoleny vykon. Ak je to rozdelene a budes mat funkcnu jednu s povodnym nastavenim na dve, tak elektronika vyhodi poruchu na vstupe a si dosiel. Kolko uzivatelov napadne zmenit nastavenie na nizsi vykon?. A z tych co to napadne, ked budes mat zivu prave tu "druhu" nie hlavnu, tak ti to nezapne vobec.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechcem do toho mudrovať. napájanie treba zjednodušiť, napríklad 3/6-cestým usmerňovačom a aký je problém?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Si si vybral tazku cestu ked si sa jeho logicky problem rozhodol riesit ako keby bol technicky :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

skôr si vybral najťažšiu cestu riešiť jeho problém, ako keby bol riešiteľný ;)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Čo je na tom také zložité, poslať 3-fázy do usmerňovača a podľa výsledného js napätia umožniť vf výkon do platní???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dalsi logik... Co je zlozite na tom prerabat vsetky sucasne 3f instalacie na slovensku, aby sa mohlo znizenie spotreby riesit najdebilnejsim sposobom a to odpajanim faz?

Uz sa tym prosim vas nezaoberajte - pre jednoduchsich: nie, neda sa to takto spravit, je to ako voda v kosi, pouzivanie hlavy namiesto kladiva, atd. - teoreticky mozne, ale nema to ziadny zmysel - ani ekonomicky ani materialny ani umelecky ani iny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neviem kde sa vzalo to hlúpe prirovnanie "voda v koši"...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vzalo sa tam, kde existovali vyhradne pletene kose, v ktorych bolo neefektivne prenasat vodu (z logc
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preklepol som sa nechtiac na odoslat a uz sa mi nechce, tak si zvysok domysli, ak chces...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nezmysel obhájeným nezmyslom.. to je ako z ukrajinskej učebnice.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Kto este nepocul o existencii prirovnani? Tak aby si vedel, ked budes pocut, ze si blby ako kybel gytu, znamena to, ze si jebo...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môže to napríklad znamenať len to, že hodnotí fanúšik skupiny Horkýže slíže, ktorý má rád vodu v koši.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Maniak, ked uz si dedinsky clovek zijuci v sulade s prirodou, urcite pouzivas cirkularku. A tak ako ti nepojde na jednu fazu, rovnako nemoze ist 3 fazovy transformator na jednu fazu. Toto by mohol vediet ziak na strednej, nieto ucitel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie ručnú pílu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak co potom riesis elektrinu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Macko, tu nepíšeme o debiline 3-f transformátor. Ale ano, aj ten by mal prakticky nejako fungovať na 1 jedinú fázu. Neviem ako vo veľkom, ale v malom to fungovať bude. Aspoň principiálne ano. Ale písalo sa o 3/6 cestnom usmerňovači a proti spoločnému vodiču N. A ak mi ktorákoľvek kombinácia fáz chýba, ale mám aspoň ľubovoľnú 1 fázu - tak môžem odobreť výkon do meniča pre tie indukčné či aké platne. Neoblbujte ma, ak ste mali z eletriky 4 a horšiu známku. Takto sa to bežne robí a nevidím v tom drastický problém.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Doma ti nebude nikto hovorit, kolko mas kurit. Ak budes plytvat a energie nebude, tak ta jednoducho odpoja od plynu, elektriny ...
Treba si uvedomit, ze v srackach sme vsetci, tak sa treba uskromnit a nie sa ohanat paragrafmi na co vsetko mas pravo! Plyn, ropa su neobnovitelne zdroje, ktore sa raz minu. Cim sa budes ohanat potom?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ale prd sme v srackach vsetci; je len zopar indivudii, co tento stav sposobili. Staci ich odstavit od moci, vyvodit zodpovednost a dat k nahrade uvedenie do povodneho stavu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Jednoducho sa budes musiet uskromnit. Nic uz nebude v povodnom stave, aspon dufam.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Preco by som sa mal uskromnovat. Ty si s tych, co ked ta biju, tak panovi velkomoznemu poda bicik, aby to islo lepsie?

Drbnuta povaha, toto.

Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Nepíše podávať bičík ani bič. Ale dokedy budeš držať bičovanie? Určite je lepšie sa dohodnúť.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Citame s porozumenim.

Pise "budes sa musiet uskromnit", ergo Agenda 2030. Nasrat tymto ludom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dohodnúť o čom? Šak keď ho nechá dohrať celé "najprv pán, potom pes" samého, netreba priekazne nič dohodnúť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V lete nesmieme chladiť, v zime nesmieme kúriť, máme menej jazdiť. To sme dopadli...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Poslednú vetu si často hovoria parašutisti po úspešnom zoskoku.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Prva vlna tohto prisla zaciatkom 20. storocia kedy plyn isiel hore a Ficko odpredal cast SPP. Vtedy kopa ludi presla na drevo naspat do stredoveku. Verim tiez tomu, ze komunisti vedeli co robia ked umoznili a podporovali aby si dom staval kdejaky dezolat bez regulacii - vsade tepelne mosty ze aj cpu chladic by zavidel, diery, izolacia neexistujuca. Potom si ludia pripadaju ze ziju horsie. Komunizmus a vychodna Europa je rakovina sveta.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A zamrznut sa v nasom podnebnom pasme neda v interieri ak sa rovno nevyzleciete. 11-12 v interieri si pamatam ako beznu vec ked proste 3 pracujuci ludia nemali sancu zaplatit plyn.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

toto je ten moment, kedy by som ti pri osobnej konverzacii prijebal
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

A kvôli čomu? Že Ty si žiješ v blahobyte??
A to sa ešte ten multiotecko chváli nejakým bývaním. Ale sLováci sme bedač, jeden chce čo najviac odrbať toho druhého. Našo je komu x bytíkov, len aby špekuloval? A ešte to nejakí mladí análny litici podporujú a doporučujú ako formu investovania? Je mi na grcanie z nás akí jebnuití sme národ.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nie, nie. kvôli tomu, čo napísal.

proste tam bolo tolko triggerov, že by toto bolo najrýchlejšie a najefektívnejšie riešenie.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Urcite je lepsi vlastny dom ako byvat v najomnom byte kde ti zostane hola zadnica. Som videl tie americke domy z drevotriesky s zivotnostou do prveho silnejsieho vetra alebo pokym si ta nevsimnu termity. Co je na tom ekologickejsie?
Akoze ked mi to navrhne a spocita spickovy architekt ktoremu padli 3 budovy to bude s zarukou coho?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dá sa predpokladať, že povolanie kurič získa znova na vážnosti a vygeneruje nové tváre v politike.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Kurič Matovič? Lepšie by znelo Jáchymov Matovič...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Puťin je isto matka tereza...
Keď mi tu buďeme mrznúť... tak on buďe plakať z toho ako plaťíme 10x toľko, ale odoberáme len 10%...
Veď to ho musí isto zabiť!
Majú to Naši DemaGógovia veľmi dobre premislené!!!

Klobúk dolu!

PS: Je čistá konšpirácia že bi mali priekupňíci na liŇe a rope svoju províziu! A že plaču spolu s emirátmi, ktoré tiež dodávajú ropu od rusa...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na liŇe = na pliňe..
Odpovedať Hodnotiť:
 

čo sa bojíte, v zime si stačí pustiť eurovíziu a hneď vám bude teplejšie
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Možno by stačilo prepašovať do Kremlu malú atómovú bombu a v pravý čas odpáliť.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A na bombu napísať "pozdrav zo Slovenska".
Odpovedať Hodnotiť:
 

čo takto k vám domov, kokoti opiconaďovskí-čapútkovskí?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A rovnakú poslať aj zelenému s pozdravom USA a EÚ
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

staré židovské príslovie hovorí: Lepšie je mať zastavený plyn od Rusa, ako pustený od Nemca!
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

žid zarobí aj na tom, že ti rus zastaví plyn aj na tom, že ti ho nemec pustí..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

jeden by povedal, že teplí náckovia budú na tuhú zimu navyknutí už od Moskvy a Stalingradu, ale zrejme už zabudli ako skončili dedovia, tak si zimku zopakujú s bonusom, že sa budú triasť doma...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ukrajinci sa nebudú triasť od zimy, tí si budú stále kúriť lacným plynom od úhlavného nepriateľa.. to iba eurokokoti sú takí prechcaní, že sa potrebujú pomstiť na vlastných ľuďoch..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale ved to je woodoo praktika. Akurat tie babky sme my a eu do nas picha spendliky urcite to pomaha putin nemoze koly tomu spavat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

chlano bude v chyzi!
Odpovedať Hodnotiť:
 

V zime som vždy mal okolo 24-25 stupňov a aj to bolo málo. 19 nerozchodím :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak ti je 24 malo a nevracias sa z pobytu v exotike, daj si vysetrit krv a stitnu zlazu.

My mame v zateplenom panelaku v zime stabilne 20-22 bez kurenia, a to byvame uplne dole. Akurat citim, ak niekto vetra na schodisti, a po par minutach zatvaram okna. Dokazem sa aklimatizovat aj na menej, ale vtedy musim mat poruke deku.

Odpovedať Hodnotiť:
 

a prečo by sme sa mali vlastne aklimatizovať na menej?? kvôli šetreniu životného prostredia, alebo tým zrazíme Putina na kolená? alebo nejaká iná absurdná pičovina?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Teplota 20-22 je úplne v poriadku.
Avšak vidno to západné pokrytectvo, ak by na životnom prostredí skutočne záležalo toľko koľko sa o ňom hovorí, tak sa šetrí už dávno a úplne inak a inde.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár