|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Podpora
Od: Zuzin
|
Pridané:
11.8.2022 16:07
Super napad.
|
|
:-)))
Od: lololol
|
Pridané:
11.8.2022 16:19
česká vláda robí zjavne všetko pre skorý návrat Babiša
|
|
ultraumiernený pacifizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
11.8.2022 17:01
Stále je možné, že ústavný súd vysvetlí vládnym úradníkom pojem nedotknuteľnosť obydlia priekazne pred občanmi.
|
|
Re: ultraumiernený pacifizmus
Od: možno
|
Pridané:
12.8.2022 0:13
a možno je ešte možnejšie, že ústavný súd vezme energetickú krízu vážne a nejaké smiešne občianske ústavné práva posunie na druhú koľaj, hneď za záujmy európskej komisie
|
|
ultraradikalny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
12.8.2022 6:46
Akú energetickú krízu? Kríza je predsa, keď je niečoho skutočný nedostatok. Keď niekto vydiera jak debil, tak priekazne len vydiera jak debil.
|
|
Re: ultraradikalny špecifikácionalizmus
Od: možno
|
Pridané:
12.8.2022 9:14
čo píšeš dáva zmysel, preto upravujem svoj príspevok. len doplním, že krízu vyvolávajúci nedostatok nemusí byť spôsobený iba skutočným nedostatkom, ale aj umelým, neúnosným navyšovaním cien alebo obmedzovaním prístupu. obidve tieto situácie ale môžu byť súhrnne nazvané zhruba ako si ich pomenoval ty.
sľúbená úprava príspevku
a možno je ešte možnejšie, že ústavný súd vezme absolutistickú moc do vlastných rúk a nejaké smiešne občianske ústavné práva posunie na druhú koľaj, hneď za záujmy európskej komisie
|
|
Re: ultraradikalny špecifikácionalizmus
Od: Bolave Koleno
|
Pridané:
12.8.2022 15:39
Cele toto "zdrazovanie" je len nenazranost energo firiem, ktora sa vyhovaraju na vsetko - od Ukrajiny az po nedostatok cigariet v trafike v Malavi. Je to taka vyhovorka ako "pes mi zjedol ulohu".
|
|
Re: ultraradikalny špecifikácionalizmus
Od: skoro..
|
Pridané:
12.8.2022 21:33
je to ešte jednoduchšie, nemusí sa nikto ani vyhovárať.. je to brutálne protiľudsky nastavený systém predaja a výkupu energie.. samozrejme pre záujmové skupiny je tento model zlatá baňa, takže asi sa tak skoro meniť nebude ;) za posledné mesiace sme to zažili na mnohých komoditách, veľmi viditeľne a citlivo napríklad ropa a drevo.. bez ohľadu na aktuálnu situáciu a potreby národov, keď je raz niečo kótované na burze, tak každý sa vezie na vlne, keď je to výhodné.. naopak, keby stanovená cena energií/komodity klesne na nulu, nikto ti ju zadarmo nedá, pokiaľ si raz zvykneš soliť za ňu zlaťákmi (viz ceny benzínu a nafty). To máme tak, keď sa členovia kartelu dostanú do riadiacich funkcií trhovej hry, v podstate bankár a hráč v jednej osobe.. skúste si to v monopoloch a bude odpoveď na to, kam to asi povedie ;)
|
|
Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: Bolave Koleno
|
Pridané:
11.8.2022 16:29
A ako to budu riesit v rodinnych domoch? Ked niekto vykuruje drevom tak ako mu to obmedzia? Inak toto je neskutocna kravina, ludia si nakupia elektricke ohrievace a stat vlastne nic nedosiahne.
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: štát
|
Pridané:
11.8.2022 16:41
Málo? Zvýšime aj cenu elektriny.
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: Luko Pepek
|
Pridané:
11.8.2022 19:23
Spriemeruju Ti predoslu spotrebu a ak zistia, ze mas vyssiu, kvoli el. vyhrievaniu, tak Ti daju cenu napr. 5x vyssiu, je to vsetko banda spinavcov.
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: ...
|
Pridané:
11.8.2022 19:35
Vyssiu spotrebu elektriny mozes mat z x dovodov, nemusi to byt len kvoli vyhrievaniu, takze tadialto cesta nevedie.
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: Rado2
|
Pridané:
11.8.2022 19:41
všetka elektrika v domácnosti sa premení na teplo
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: ...
|
Pridané:
11.8.2022 19:47
nepremeni. Iba straty ak odmyslime priamo vyhrevne telesa.
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: Rado2
|
Pridané:
11.8.2022 20:07
a na čo sa premení?
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: ...
|
Pridané:
11.8.2022 20:51
fyzika 6-7 rocnik?
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: Rado2
|
Pridané:
11.8.2022 21:49
väčšina na teplo hneď. Zvyšok prechodne na mechanickú energiu a potom cez trenie na teplo ... alebo na elmg. žiarenie, podľa frekvencií malý zlomok sa vyžiari von z budovy, zvyšok na teplo. 7 ročník bol dávno, na čo som zabudol?
|
|
Všetci v Únií nejak skáču podľa toho zelených blázna. Koľko tá jeho arogancia svet ešte bude stáť???
Od: Kunsch
|
Pridané:
11.8.2022 22:36
Na nič. Proste na teplo. El. energie máme málo, tadiaľ tiež cesta nevedie. Lebo desiatky rokov nedokončený 3. a 4. blok JE Mochovce.
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: koiasdigh
|
Pridané:
12.8.2022 7:54
ty fetujes? alebo si igor?
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: má to vyč íslené
|
Pridané:
12.8.2022 10:55
Nemusíš byť vizionár igor, aby si to pochopil.
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: koiasdigh
|
Pridané:
12.8.2022 11:06
Keby bol, tak by zlegalizoval fet, a eSeSa zo ŠAŠ-kárne by nevyskakovali a bol by kľud.
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: rms_
|
Pridané:
11.8.2022 19:47
Si vybabral. Ešte si pozri príkon elektrických ohrievačov a aktuálne ceny elektriny v ČR.
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: mojnazor
|
Pridané:
11.8.2022 22:00
Docielia to jednoducho, vedia aku si mal spotrebu pred vojnou a vsetko nad zapatís 10 x drahsie.
a dalsi najstroj bude zrusnie hotovosti a budeme v prdeli aleze uplne !
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: ...
|
Pridané:
11.8.2022 22:06
a vyherne cisla do sportky nemas? Lebo neviem ci vestis z pravej alebo lavej gule.
|
|
ultraradikalny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
12.8.2022 7:24
Má len presný zoznam čísiel do športky, ktoré nevyhrajú. Kompletný, naformátovaný, s pekným fontom na kontrastnom pozadí, zalaminovaný,...ale tak požiadavka priekazne neznela, že? No tak nič, možno sa budú hodiť niekomu inému.
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: ekspert
|
Pridané:
12.8.2022 12:18
pozri co spekuluju v izraeli :-)
|
|
Re: Česko chce aj domácnostiam stanoviť nízku maximálnu teplotu vykurovania
Od: ...
|
Pridané:
12.8.2022 13:06
a das aj nejaky rozumny argument preco by ma malo zaujimat co spekuluju v izraeli?
|
|
.....
Od: .....
|
Pridané:
11.8.2022 16:31
Este to chce nejaku komisiu co bude chodit po bytoch a meriat. :)
|
|
Re: .....
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
11.8.2022 17:03
Prizemne bocne byty chladne na 14 a vnutorne 20. Priemer ako vysity. Krasne. Zatlieskajme si, lebo aj babatka budu mat zimu. Ved v minulosti tiez bola zima v bytoch. 120 rokov dozadu bol standard v kupelni 16 a 14 v obyvacke. Kedysi boli aj kanibali. Nekurte, setrite, pojedajte svojich susedov. Budte progresivni. My rusom ukazeme! A zatial sa vedenie EU a statov kupe vo vyhriatych virivkach spolu so spriaznenymi majitelmi firiem a samozrejme prachatych, lebo ich ele. energia z virtualnych zelenych zdrojov je 100% obnovitelna.
|
|
Re: .....
Od: ...
|
Pridané:
11.8.2022 17:42
Ja si myslim, ze takyto navrh nema sancu prejst a ak ano, tak si vlada podpili pod sebou konar. VYmahatelnost je realna len u tych co maju CZT, co maju vlastne kotolne im na to budu z vysoka prdiet. A dosledky presne ako hovoris, krajne byty budu mat ozaj zimu.
|
|
Re: .....
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
11.8.2022 22:11
Všetci začnú kúriť elektrickými ohrievačmi a zhodia sieť. Akurát tam to môže skončiť.
|
|
Re: .....
Od: Bolave Koleno
|
Pridané:
11.8.2022 17:52
Single liberal byvajuc u rodicov, citajuc vylucne DennikN by ta za toto ubil kolobezkou a zabalil do duhovej vlajky :)
|
|
Re: .....
Od: xtcxtc
|
Pridané:
11.8.2022 18:03
podozrivo ovládaš detaily. a akú kolobežku si použil? tier, bolt? :)
|
|
Re: bocne byty chladne na 14 a vnutorne 20...
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
11.8.2022 18:22
Koľko rokov ste mali na poriadne zateplenie a nevyužili ste ho?
|
|
Re: bocne byty chladne na 14 a vnutorne 20...
Od: Poprdeli kalamita
|
Pridané:
11.8.2022 19:47
V zateplenom je 14C inych ako v nezateplenom?
|
|
Re: V zateplenom je 14C inych ako v nezateplenom?
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
11.8.2022 20:02
V dobre zateplených je v bočných rovnako teplo ako vo vnútorných...
|
|
Re: V zateplenom je 14C inych ako v nezateplenom?
Od: ...
|
Pridané:
11.8.2022 20:03
ani omylom
|
|
Re: ani omylom.
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
12.8.2022 2:14
Videli ste už dobre zateplený panelák v SR?
Veď v tomto zapadákove sa nedajú kúpiť ani okná s celkovým súčiniteľom prechodu tepla okna Uw pod 0,5 W/K/m²; už v ČR to nie je problém...
|
|
Re: ani omylom.
Od: ...
|
Pridané:
12.8.2022 7:04
Zbytocna recnicka otazka, nielenze videl, ale take mame na sidlisku. A mam s cim porovnavat, kedze v jednom byvaju rodicia - ako krajny prizemny byt. Vzdy musia kurit viac na rovnaky teplotny komfort ako susedia nad nimi pripadne v strede. Rovnako u mna. Ja mam prevaznu cast zimy radiatory vypnute, krajni kuria v kuse. Mozme sa bavit o tom ,ze to nieje az take kvalitne ako u rodicov (ti maju ozaj specialnu technologiu, boli prvy barak na SK a je to citit) ale aj tak je aj v dobre zateplenom baraku rozdiel medzi krajmi a stredmi. SPodkami a vyssimi poschodiami.
|
|
Re: ani omylom.
Od: Koloman.
|
Pridané:
12.8.2022 8:43
A vieš mi niečo načrtnúť čo to vaši majú na baráku, akú technológiu? Zrejme v ich veku nestavali nový.
|
|
Re: ani omylom.
Od: ...
|
Pridané:
12.8.2022 9:00
Panelak, zatepleny nejakou kanadskou? technologiou. Firma co to robila si na to musela spravit certifikat v zahranici. Nie je tam polystyren, bol to nejaky specialny obklad, neviem si vybavit ten nazov. Izolacia bola myslim nobasil a na tom je obklad. Rozdiel znacny oproti klasike.
|
|
Re: ani omylom.
Od: Koloman.
|
Pridané:
12.8.2022 9:05
A s oknami či dverami niečo robili?
|
|
Re: ani omylom.
Od: ...
|
Pridané:
12.8.2022 9:16
samozrejme, projekt vyzadoval vymenu okien a zasklenie balkonov. Kto nemal vymenene predtym, musel si vymenit pri zateplovani.
|
|
Re: ani omylom.
Od: obkaldac
|
Pridané:
12.8.2022 14:19
tak ked tam je obklad tak tam nieje omietka a obklad na 99% nesluzi ako tepelna izolacia ale ochrana pred dazdom, snehom, vetrom,...
obklad sa dava vzdy s prevetravanou vzduchovou medzerou. hadaj preco asi. zeby plesne?
a pod obklady sa dava nobasil z poziarneho hladiska. pri takomto type izolacie funguje kominovy efekt teda polystyren by vyhorel rychlo bez moznosti uhasenia.
|
|
Re: ani omylom.
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
12.8.2022 10:01
Takže majú zateplenie daných bočných panelov so súčiniteľom celkovej tepelnej vodivosti pod 0,15 W/K/m², hej?
|
|
Re: ani omylom.
Od: skbdiasdia
|
Pridané:
12.8.2022 7:58
no ty si neskutocny hlupak. skoda reci, ale dam sem - mal som podstresny byt, v nom som kurit vobec nemusel, nula, 24/7/365 a 1/4 som mal vypnuty radiator a mal som v zime viac nez dost.. skus to povedat krajnemu bytu (2 steny exterier) na prizemi.
popieras yfziku 6-7 rocnik, ako si vyssie kritizoval niekoho NEPRAVOM.
|
|
Re: ani omylom.
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
12.8.2022 10:05
Čím presne sú izolované tie bočné múry?
Akú majú celkový súčiniteľ prestupu tepla alebo celkový tepelný odpor?
|
|
Re: V zateplenom je 14C inych ako v nezateplenom?
Od: hroch_asdf
|
Pridané:
11.8.2022 23:36
Ja mam spodny bocny byt a standardne dokurujem klimatizaciou v prechodnych obdobiach. Teplotne rozdiely mam cca 3 stupne oproti bytom v strede bytovky bez vykurovania. A to mam aj nove 3skla.
|
|
Re: V zateplenom je 14C inych ako v nezateplenom?
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
12.8.2022 2:08
Aké zateplenie panelov?
Aké dištančné rámiky medzi sklami?
Koľko tesnení v okne?
|
|
ultraradikalny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
12.8.2022 5:34
Popiči zateplenie, popiči rámiky a rovnako presne priekazne popiču tesnení.
|
|
Re: bocne byty chladne na 14 a vnutorne 20...
Od: Freser
|
Pridané:
12.8.2022 11:59
Ano, 14 zateplenych, ktore nikam neunikaju
|
|
Re: bocne byty chladne na 14 a vnutorne 20...
Od: _setril
|
Pridané:
14.8.2022 16:01
Si nepochopil? Si to nakresli v skicari.
14C povedala unia rovnako pasivnemu domu ako domu ktory je nezatepleny namiesto toho aby sa stanovili povedzme povolene mnostva energie cim by to ludi aspon donutilo lepsie zateplit.
Ak dokazu nonstop lamentovat nad benzinovymi normami tak by chujovinu priekazne vymysleli aj pri domoch.
|
|
Re: bocne byty chladne na 14 a vnutorne 20...
Od: Solar Plexus
|
Pridané:
11.8.2022 20:26
O akom zatepleni pises Ty liberalny retard?
Ked uz, vola sa to spravne TEPELNA IZOLACIA a nie zateplenie. Takto to nazyvaju debili, ktori si mylia pojmy s dojmami. To nie je ziadne zateplenie, ale izolacia. Ziadne teplo to nevyraba.
A mimochodom, vsetci ti idioti, ktori sa najskor pobrali uvery v zidovskych bankach, myslicc si naivne ako vydrbu s vyrobcami tepla, si strelili do vlastnej nohy. Pretoze ak koncovy odberatel bude odoberat menej tepla, tak dodavatel/vyrobca tepla zvyknuty na urcite zisky, cenu navysi a zase bude mat zisky ako predtym a debilom zostanu len oci pre plac.
A este nieco, Teba si vsimam uz dlhsie, len mi nie je jasne, ci si retardovany od narodenia, alebo Ta tento defekt postihol pocas zivota.
|
|
Re: bocne byty chladne na 14 a vnutorne 20...
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
12.8.2022 2:36
K veci nemáte samozrejme nič.
A tam, kde nie sú argumenty, zostávajú len trápne pokusy o úbohé nadávky, však?
Existujú aj energeticky nulové domy, dokonca aj energeticky plusové domy (aj v Európe severnejšie od Bratislavy), ale to primitívi ako Vy zrejme ani netušia. ;-)
No a tí nikomu nič platiť za energiu na vykurovanie platiť nemusia.
Naviac, máme už rôznych dodávateľov energie, takže konkurencia nedovolí dvíhať cenu ľubovoľne...
|
|
Re: bocne byty chladne na 14 a vnutorne 20...
Od: ipc422
|
Pridané:
12.8.2022 8:47
Akože v paneláku na sídlisku si môžeš vybrať iného centrálneho dodávateľa tepla ? A myslíš tie pasívne domy, kde si neotvoríš ani okno a všetka rekuperácia a čerpadlá idú na elektrinu ? To, že tam nekúriš však neznamená, že žiadnu energiu nepotrebuješ. A pozitívny vplyv na ekológiu je diskutabilný rovnako ako pri elektromobiloch...
|
|
Re: pasívne domy
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
12.8.2022 10:09
Nie, nemyslím pasívne domy.
Nulové sú lepšie ako pasívne.
A plusové ešte lepšie, samozrejme.
|
|
Re: pasívne domy
Od: xixi
|
Pridané:
12.8.2022 10:42
nulové a plusové :D :D
myslíš tie, ktoré majú na stenách pol metra polystyrénu, na streche 20 fotovoltaických panelov a pred domom vonkajšiu jednotku tepelného čerpadla s "ekologickým chladivom"?? :D :D
presne ako píše kolega, toto je logika elektromobilov.. prelož problémy dneška na zajtra. deti sa ti poďakujú keď budú o 50 rokov ten dom búrať a "ekologicky" likvidovať všetky tie rozpadnuté plastové odpadky, a hlavne "ekologicky" recyklovať zvyšky fv panelov ;)
jano z lesa, ktorý má kamenný nezateplený dom a kúri suchým drevom z lesa, ktorý si udržiava nad domom, je ekológiou niekde úplne inde ako títo novodobí eko bio teroristi.. ale aspoň to dobre vyzerá na instagrame keď tam napíšeš že máš plusový dom. lolo..
|
|
Re: pasívne domy
Od reg.: miggg
|
Pridané:
12.8.2022 11:14
Jano co kuri drevom z lesa, urcite nezatepli. Este to, aby musel chystat menej dreva a menej sa kazdy rok namakat...
Ach tieto recicky, ake je to vsetko na hovno a nedokonale len aby som si mohol odvovodnit, ze som dobre spravil, ze som nic nespravil...
|
|
Re: pasívne domy
Od: Jano z lesa
|
Pridané:
12.8.2022 11:57
miggg tak tipujem, že ty si z tých, ktorí si postavili neúmerne predražený novodom, ocápal ho polystyrénom a pur penou, nahodil solar a fotovoltaiku na strechu z plastovej škridle a aby si zakryl svoje zlyhanie voči prírode a tvojim deťom, teraz všade vykrikuješ aký máš ekologický dom. veď to je výsmech :D :D kto vidí očividné klamanie liberálov (vykrikujem, že robím jedno, v skutočnosti robím úplny opak) vo všetkých životných situáciách, nech dá like !
|
|
Re: pasívne domy
Od: Jano z lesa
|
Pridané:
12.8.2022 12:02
miggg ps.. Jano z lesa sa v živote narobil niekoľkonásobne viac ako ty, tak si nepúšťaj hubu na špacír ďalšími nezmyselnými liberálnymi truizmami, ktoré znejú stračne múdro, ale pritom vôbec nedávajú zmysel, akože veľa robí, aby obhájil, že nič nerobí, šak to sa ani napísať zmysluplne nedá.. a navyše.. nie je to voči nemu fér..
|
|
Re: pasívne domy
Od reg.: miggg
|
Pridané:
12.8.2022 16:52
Mam novostavbu a s cenou som v pohode, mozno ty by si nebol, taky je zivot... A pre tvoju informaciu, kedze sa ta tato zivotna situacia evidentne netyka ale aj tak mas vela reci, dnes nemozes postavit dom, ktory nie je A0... Ale to nic nemeni na tom, ze nevyuzit dnesne technologie na zlepsenie a zlahcenie zivota, ked mozes a su aspon ekologicky kompromis, by bolo ako utierat sa lopuchom miesto toaletaku (lopuch je urcite ekologickejsi). A to ze sa niekto narobil viac ako ja a nemusel by, je skor hlupost ako nieco obdivuhodne... Takze, ked jano chce zit v kameni, aby mohol chystat viac dreva a viac sa narobit, miesto toho aby si dom zateplil a mal potom roboty menej je ako obdivovat cloveka, ktory si dobrovolne odreze jednu nohu, aby sa mu nebehalo prilis lahko...
|
|
Re: pasívne domy
Od: fakt????
|
Pridané:
12.8.2022 21:49
tak ty si ideš s Janom z lesa porovnávať, kto má väčší penis?? :D :D aby si náhodou neprišiel skrátka.. áno, áno, zhruba o takých majstroch sveta ako si ty som písal.. zateplí pol metrovou vrstvou najmodernejšieho extrudovaného polystyrénu a zahrá to na ekologický kompromis. a do Jana, ktorý si v kamennom dome zakúri suchým drevom z lesa, ktoré si mimochodom na svoju spotrebu za život stromu stonásobne zarobilo a nadrobilo aj na rozklad tvojho ekologického kompromisu, si furt len utieraš hubu.. Jano môže aj dvere na maštali každý rok dvakrát smolou pretrieť, stále je tisíckrát ekologickejší ako ten ekonelogický hnoj, v ktorom píšeš, že žiješ.. a keby nebolo Jana, ktorý každé ráno stáva k zvieratám, po večeroch zalieva pole a cez deň chystá v lese drevo, nemal by si čo žrať a tým ekologickým polystyrénom by si si mohol akurát kúriť v tvojom novostavebnom kompromise..
|
|
Re: pasívne domy
Od: pokr.
|
Pridané:
12.8.2022 21:50
Jano kompromisy nerobí, ale nohu potrebuje. kľudne si ju môžeš odrezať ty, aspoň lepšie využiješ dnešné ekologicky kompromisné technológie.. dpc čo je to ekologický kompromis? to si ani nevieš priznať to zlyhanie pred samým sebou, že ostatných presviedčaš, že ten hnoj, ktorý okolo seba ukladáš má niečo spoločné so slovom ekológia????
|
|
Re: pasívne domy
Od reg.: miggg
|
Pridané:
12.8.2022 23:23
Si pripeceny jebo... Tvoj vymysleny ekologicky Jano neexistuje... Nic take ako absolutna ekologia neexistuje, su len ekologicke kompromisy. Aj clovek co doji kravy a zvaza drevo zanechava na zivotnom prostredi stopu. Uz len tym, ze si kupi melon dovezeny cez pol sveta a tym ze ma nejaku elektroniku... A s nikym sa neporovnavam, ved sme tu na IT webe, z nasho oboru nikto netrie biedu... Praveze ty porovnavas ostatnych s virtualnym Janom z lesa, ale nie so sebou - asi by to porovnanie za vela nestalo...
|
|
Re: pasívne domy
Od: Jano z lesa
|
Pridané:
13.8.2022 10:48
nedá sa to objektívne porovnať.. nevolám sa Jano.. ale Jano nie je virtuály.. pozor, to nie. Je to skutočný živý človek. Len aby bolo jasno.
A máš pravdu.. netreba sa porovnávať.. každý človek zanecháva na ŽP stopu. A dôležité je, aká je veľká a či sa úprimne snaží ju minimalizovať, nie ako ju nazve, alebo ako si ju obháji..
|
|
Správne!
Od reg.: Marek B
|
Pridané:
11.8.2022 18:02
Ale sme tým Rusom dali. Len do toho. Ja by som to vypol všetko, až potom by Putin otváral ústa. Európa bez plynu a ropy. Žiadne prechodné obdobie, ale hneď! Veď aj kedysi tak ľudia žili a aha až kam sme to dotiahli. Hurá naspäť do stredoveku. Rusi sa nebudú stačiť diviť ako nám budú závidieť.
|
|
Re: Správne!
Od: Zjem-aj-Vlek
|
Pridané:
11.8.2022 18:06
EÚ sa dohodla s Azerbajdžanom na zdvojnásobení dodávok plynu.
Plynovod Baltic Pipe má dopravovat plyn z norských ložisek do Polska.
Európske štáty oživujú ťažbu plynu. Príkladom je holandsko-nemecká spolupráca v Severnom mori.
Slovensko sa napojilo pred 2 týždňami na severnú vetvu s Poľskom, a uzavrelo zmluvu s Nórskom na dodávanie plynu vo výške 32% spotreby.
V loňském roce Evropská unie z Ruska dovezla 155 miliard krychlových metrů zemního plynu. Ruský plyn se tak podílel zhruba 45 procenty na celkovém dovozu plynu do EU a zhruba 40 procenty na celkové spotřebě plynu v EU.
|
|
Re: Správne!
Od: 53kolonia USA
|
Pridané:
11.8.2022 18:44
to je vsetko pekne, len tie ceny (uplne vsetkeho) take pekne nebudu! teda uz teraz niesu...
ceny stupnu radovo, no platy (a hlavne dochodky) len o par percent!
|
|
Re: Správne!
Od: komunista-anti
|
Pridané:
11.8.2022 18:50
ceny stupaju a potom zase klesaju vsade, to tiez komunisti nepochopia
|
|
Re: Správne!
Od: xixi
|
Pridané:
12.8.2022 0:18
prečítaj si toto o sebe v polovici decembra ty teoretik pojekakaný
|
|
Re: Správne!
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
12.8.2022 12:32
Preco potom byt nestoji 5000€?
Hovno klesa nic klesne. Biliony novovytvorenych penazi. Nezmyselne strasenie ludi a uplne nezmyselne nakupy energii na zaklade ceny na burzach.
Vyrobime megawat za cca 50-150€ a sami sebe si ten megawat predame za 500€. Svet je na hlavu postaveny.
Nepremyslajuce stado a par stovak sialencov na vrchu pyramidy, ktori sa zabavaju na plne gule a smeju sa kazde rano ako s tym stadom vyjebavaju.
|
|
Re: Správne!
Od: msidh
|
Pridané:
12.8.2022 15:33
A ty sa kazde rano budis s takymito myslienkami? Preco to nezmenime, preco je "stado" tam kde je? Kazdy len mrmle a drzi zobak namiesto cinov. Skode len, ze nadavat v internetovych diskusiach nicomu nepomoze.
|
|
Re: Správne!
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
12.8.2022 20:35
Pretoze nikto z triezvo uvazujucich ludi nechce ist do parlamentu.
Vsak si sprav prieskum zo svojho okolia, kolki tvoji sikovni znami by sli do toho hnoja menom politika.
|
|
Re: Správne!
Od: Solar Plexus
|
Pridané:
11.8.2022 20:30
Tupce, az na maly detail, ze ten plyn z Azerbajdzanu je opat len Rusky, len bude s prirazkou, pretoze sme sprosti a v Bruseli sedi banda debilov, ktora likviduje celu Europu.
|
|
Re: Správne!
Od: pseudokomunista
|
Pridané:
11.8.2022 21:23
Azerbajdzan je odkedy rusky? Rubel tam nie je domaca mena. kontrolna otazka, je Kazachstanska ropa tiez ruska?
Kazachstan zmenil názov ropy, ktorú exportuje na svetové trhy cez ruské prístavy. Usiluje sa tak oddeliť svoju ropu od ropy produkovanej v Rusku s cieľom vyhnúť sa možným sankciám a problémom s financovaním.
|
|
Re: Správne!
Od: d i s k u t e r
|
Pridané:
11.8.2022 21:27
Azerbajdžan chce postupne zvyšovať ťažbu zemného plynu.
chudáci azerbajdzanci, ťažia plyn a netušia že patrí moskve. :D
|
|
Re: Správne!
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
11.8.2022 22:57
Azerbajdzanci / Indovia / a dokonca aj Saudi kupuju od Rusov a predavaju Europanom s prislusnou prirazkou za blbost.
|
|
Re: Správne!
Od: antikomunista
|
Pridané:
11.8.2022 23:20
Nevedel som, ze do azerbajdzanskej ropy primiesavaju rusku ropu. :-) Nevies odtien farby?
Matka Slovnaftu MOL získa podiel na azerbajdžanských ropných
poliach a ropovode.
|
|
Re: Správne!
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
12.8.2022 12:15
Azerbajdzanci ani keby rozvrtali celu svoju cast kaspiku, tak nemaju sancu nahradit ani len zlomok objemov z ruska. Nejde o to, ci maju nejake vzorky, ale ci maju pozadovany objem. Co nemaju.
|
|
Re: Správne!
Od: Muheheee
|
Pridané:
12.8.2022 13:55
Uz sa zobudte srat na rusov....z ruska mam doma asi len mtriosky... a lunochod...
|
|
Re: Správne!
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
12.8.2022 14:26
Vsak v poriadku, ked chces zit v stredovekom skanzene, tak nikto ti nebrani. Akurat do toho netlac ostatnych.
|
|
Re: Správne!
Od: arafat
|
Pridané:
12.8.2022 7:24
az na to, ze toto vsetko bude v skutocnosti rusky plyn ocisteny od ruskej ideologie a prehnany cez niekolko priekupnikov
|
|
Re: Správne!
Od: anti-komunista
|
Pridané:
11.8.2022 18:11
servis (airbus, boeing, bwm, VW ...) nam budu zavidiet, lebo im ostane len brat suciastky z vrakovisiek
|
|
Re: Správne!
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
11.8.2022 22:59
Neboj, EU nahodi take pravidla, ze airbus/boeing/bmw/vw svoje fabriky v EU zavru, ved predsa green deal, a budeme tu ako open air skanzen.
|
|
Re: Správne!
Od: antikomunista
|
Pridané:
11.8.2022 23:12
trendom je presuvat vyrobu domov
hmm, jasne EU zavrie fabriky BMW, Airbus, VW...
mozno tak pocas celozavodnej dovolenky na tyzden dva :D
|
|
Re: Správne!
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
12.8.2022 12:18
Trend domov neznamena do EU, ale do Nemecka. Na nejaku EU solidaritu sa ti vykaslu, ked to v EU nebudu moc predavat. Na tie 4 EV co rocne predaju bude takemu VW stacit fabrika v Zwickau, nebude zivit nejaku DNV. Ostatni detto.
|
|
zodpovednosť
Od: Franto123
|
Pridané:
11.8.2022 18:47
Kto bude zodpovedný aj týmto prístupom zlikvidujú všetky ubytovacie zariadenia, kúpele .. a pod.
Kto bude zodpovedný, ak z takejto teploty prechladne človek (dieťa, starý, chorý) a zomrie napríklad na zápal pľúc ?
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
11.8.2022 18:56
Mimo praktikujúcich členov cirkví priekazne jednoznačne matka za výber genetického materiálu.
|
|
Re: zodpovednosť
Od: Bolave Koleno
|
Pridané:
11.8.2022 18:58
Takto to dopada, ked sa politika riadi z barbershopu a veganskeho bistra.
|
|
Re: zodpovednosť
Od: Rado2
|
Pridané:
11.8.2022 22:00
je to nezmysel, nebude to tak, reálne je že dotované ceny energií budú po nejakú hranicu, keď zateplený dom bude dosahovať prijateľné teploty. Spotreba navyše bude za trhové ceny a to si potom ľudia rozmyslia, či zateplia, alebo si priplatia, alebo si v zime oblečú sveter ako za starých čias.
Ale poznám rodinu, kde kúria na trenkovú teplotu asi 26 stupňov a deti jedia ATB ako cukríky, lebo samozrejme otvoria okno a hneď ich ofúkne. My kúrime roky na 21-22 a nič okrem občas bežných viróz (čo sa ani nelieči ATB)
|
|
Re: zodpovednosť
Od: ...
|
Pridané:
11.8.2022 22:11
Suhlasim, avsak navrhovane obmedzenie na 18 stupnov zdrave nie je. Keby upravili navrh tak, ze sa zrusi zvysene nad 20 stupnov, je to z mojho pohladu ok. Takto je to bud nepriechodne, alebo politicka samovrazda.
|
|
Re: zodpovednosť
Od: Rado2
|
Pridané:
11.8.2022 22:19
18 je už naozaj nepríjemne chladno. V spálni s dobrým paplónom to je zdravé a v pohode, až na to ranné obliekanie.
Ale v domácnostiach nikto nebude kontrolovať a riešiť teplotu, jedine spotrebu. V štátnych budovách a úradoch sa teplota kontrolovať dá a je to aj jednoduchšie, ako kontrolovať spotrebu, lebo nadspotrebu by aj tak platil len štát
|
|
Re: zodpovednosť
Od: Kemr.
|
Pridané:
11.8.2022 23:08
Nekúrim celý rok nikde a podo mnou má izoláciu takú, že byt v byte... Na spaniue mávam tak 15 stupňov, to som v zime pod dekou. A činťiaky nejaký "experti" nastavili tak, že aj keď sa rozkrájaš, z radiátorov viac ako 23 stupňov mať nikde v miestnosti nebudeš, pritom viac ako polovica riadiátora je vlažná až chladná a dosť nahlas šumia. A ten "šum" mi vadí viac ako akože zima.
|
|
Re: zodpovednosť
Od: ...
|
Pridané:
11.8.2022 23:45
zle vyregulovana sustava ked ti to sumi. ALe viac ako 23 by si ozaj nemal mat ak mas, tak termostaticke hlavice ti nebudu pustat viac tepla. Ak je ti zima, ries to zo spravcom nech ti odblokuje hlavice. Ak ich mas otocene naplno a bez zmeny, tak je to 100% zle vyregulovane. Ja mam zase opacny problem. Ja mam v byte 26-27. V zime mam takmer vypnute radiatory a viac vetram ako kurim ,tak som na 21 stupnov. Takze som optimista a dufam, ze prestanu dochodcovia prekurovat.
|
|
Re: zodpovednosť
Od: Kemr.
|
Pridané:
11.8.2022 23:59
Veď píšem že nekúrim, nie že je mi zima. A to ostatné boli skúsenosti. Mám tie isté radiátory ako pred 89-ym rokom a vtedy nešumeli, ani som netušil že radiátory dokážu dosť nepríjemne šumieť a vtedy šlo mať v izbách aj 25-26 stupňov. Ale to sme nikdy nemali, ale išlo to. Dnes to neriešim. Proste nekúrim. Aj v zime mi vonku stačia kraťase.
|
|
AI Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Rado2
|
Pridané:
11.8.2022 19:11
fosilákmi sa aj tak plytvalo, dobrá správa pre prírodu ;)
|
|
Vyderžaj pijaňér
Od: ľadový medveď
|
Pridané:
11.8.2022 19:30
Treba si zvykať v Rusku majú bežne v bytoch 15°C a ešte chcú vyvražďovať. Nám sa smejú akí sme slabí a rozmaznaní až si nezaslúžime existovať. Ja s tým ale nemám problém som pôvodný Slovák otužilejší a silnejší než ktorákolvek ruská spitina.
|
|
Re: Vyderžaj pijaňér
Od: Solar Plexus
|
Pridané:
11.8.2022 20:32
Vyvrazdovala a vyvrazduje na Donbase ukravinska banderovska spodina a Rusi tomu davaju len STOPKU. tak si zvykaj na realitu blbce a suchaj nohami. Ale chapem, zgumovani libtardi radi zdochnu pre americke zaujmy. Kto sa sprosty narodil, sprosty aj zdochne.
|
|
Re: Vyderžaj pijaňér
Od: ...
|
Pridané:
11.8.2022 20:52
aha dalsi pomyleny kokot.
|
|
Re: Vyderžaj pijaňér
Od: Rado2
|
Pridané:
11.8.2022 21:53
no to je prauda, veď to na facaboku písali, aj mydlič tak vraví
|
|
Ctime si tradície.
Od: Bežný užívateľ
|
Pridané:
11.8.2022 19:42
Teplota by sa mala merať jedine tradičným spôsobom ako u detí a začať treba pohlavármi.
|
|
Re: Ctime si tradície.
Od: Kavalier
|
Pridané:
11.8.2022 22:37
Ortuťovým teplomerom do úst alebo pod pazuchu?
|
|
Re: Ctime si tradície.
Od: bla bla bla bla bla bla bla bla
|
Pridané:
12.8.2022 7:36
ŇIE...
|
|
Re: Ctime si tradície.
Od: Freser
|
Pridané:
12.8.2022 12:05
Nie, najskor do zadku a pre kontrolu potom priamo do ust .....
|
|
Jdjdjd
Od: Jdjdjdj
|
Pridané:
11.8.2022 23:38
Ja osobne také teploty vítam, tých letných 27 je pre mňa väčší problém. U nás ľudia prekuruju neskutočne, ak chcem mat v zime v byte znesiteľne tak musím mat radiátory vypnuté a v noci ešte otvorím okno. Od mala som bol zvyknutý z 50 ročného domu, že sa večer prestalo kúriť a ráno bolo kľudne aj 12. To už bývali ale extrémy, kde sa človek obliekal ešte pod perinou do svetra :D ale pre bábätka, ženy a starých ľudí to zrejme nie je nič príjemne. Najmä v kúpeľni je to dosť malo.
|
|
nechápem
Od: Kunsch
|
Pridané:
12.8.2022 0:06
Výsledok dvoch magorov,, alebo skôr roztopašnosti či neviem akej pýchy, alebo čo to je, nejakého s niečim zeleným v mene.
|
|
nezmysel
Od: vážne?
|
Pridané:
12.8.2022 0:44
niekto za posledné roky napchal tisíce eur do izolácie a znižovanie energetickej spotreby domu práve preto, aby s určitým množstvom energie vedel vykúriť dom a čo najdlhšie tú teplotu udržať. iný dom, s tým istým množstvom energie vykúri na nižšiu teplotu a kratšie ju udrží. jeho problém, princíp trhovej férovosti, čo neinvestoval do zateplenia zaplatí na energiách. teraz príde nejaký kokot spoza stola a stanoví plošne MAXIMÁLNU VYKUROVACIU TEPLOTU? aj vám to príde že si zaslúži lopatou po hlave? ako keby rozhodnutia robil na kolene od brucha retardovaný igor, nedáva to zmysel ani ekologicky, ani ekonomicky a ani to nič nerieši čo sa tvári že to riešiť má? to ako keď sa niekto dal pred rokom zaočkovať pod vidinou slobody a potom v zime ho čakala rovnaká šikana ako najposlednejšieho dezolátika..
|
|
Re: nezmysel
Od: saiuhdiusadiyag
|
Pridané:
12.8.2022 8:36
presne tak, lenze 90% ludi to zrejme nepochopi, pretoze ich kapacity su prilis nizke z tych dennikov N a istagramov..
|
|
Re: nezmysel
Od: fifkdkc
|
Pridané:
12.8.2022 21:56
nj, malo by to byt od energetickej narocnosti budovy…
|
|
Re: nezmysel
Od: presne tak
|
Pridané:
13.8.2022 10:51
presne, buď tak, alebo každému dať na deň 10kW za dotovanú cenu a ak niekto bude potrebovať ďalších 10kW lebo žije v plechovej búde a kúri si ventilátorom, tak si ich za "trhovú" cenu kúpi.. ale zdá sa mi, že princíp spravodlivosti a férovosti zákonodarcu moc nezaujíma..
|
|
Re: nezmysel
Od: OriginalnyKoumak
|
Pridané:
13.8.2022 11:09
Mam 20kW dennu spotrebu, pricom 10kW mi zoberie iba 80L bojler a 2 chladnicky a 1 mrazak, takze zvysok ostava pre cely chod domacnosti - TV,PC,MW,Sporak,Svetlo,... podla tvojho vyjadrenia ak sa mam zmestit do dotovanej ceny, co mam zrusit? Mozem prestat varit, pouzivat net, pozerat TV, alebo?
|
|
Re: nezmysel
Od: alebo?
|
Pridané:
14.8.2022 14:13
alebo nebyt kokot a pochopit, ze 10 kW som tam hodil od brucha a pochopit pointu toho, co som chcel povedat.. use your common sense.. is that too much to ask?
ps. kludne si tam namiesto 10 kW napis 20kW a precitaj si to cele este raz, mozno to pochopis.. alebo si povedz, ze 10 kW som myslel iba na kurenie a ty si ten stastlivec, ktoremu to staci (prosim ta len sa nespytaj ako statne organy rozlisia spotrebu el. energie na kurenie a na vsetko ostatne).. alebo dospej..
|
|
Re: nezmysel
Od: OriginalnyKoumak
|
Pridané:
14.8.2022 15:05
Ze si blby nemusis verejne prezentovat. :)
Tych cca 10kW/den je aktualne naozaj dotovana ciastka, precitaj si co Sulik dohodol a co sa schvalilo... To, ze si sa teda strafil aj napriek svojej nevzdelanodti je vlastne iba nahoda podla tvojich slov :)
|
|
Re: nezmysel
Od: aha..
|
Pridané:
14.8.2022 19:01
tak potom je to jasné.. nečum toľko na telku, spravíš tým službu nám všetkým.
|
|
Nemecke prasata
Od: arafat
|
Pridané:
12.8.2022 7:31
Cesi platia nenazratym nemeckym prasatam vypalne v podobe vysokych cien vlastnej elektriny predavanej za lacno na burzu a spetne vysoke nakupne ceny a plynu, ktory mohli mat lacny, ak by urobili zmluvu tak, ako Madarsko. Ako u debilov na dvore.
|
|
Re: Nemecke prasata
Od: iExploder
|
Pridané:
12.8.2022 9:17
to nie je take jednoduche, cesi nepredavaju nic na burzu - tie firmy ktore su sprivatizovane a vyrabaju elektrinu to predavaju, a co s tym ma urobit stat? uz nie je komunizmus, teraz mame staru dobru neviditelnu ruku trhu...
|
|
Re: Nemecke prasata
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
12.8.2022 12:20
Stat ma zabezpecit svoju prevadzkyschopnost. A ze su to sukromne firmy? No, monopoly a strategicke podniky podliehaju regulacii, tak len tu regulaciu spravne realizovat a nedivat sa opacnym smerom.
|
|
Re: Nemecke prasata
Od: trhový mechanizmus
|
Pridané:
12.8.2022 9:22
je to o prioritách.. liberálna vláda nemôže dovoliť takýto sebecký zásah do trhového mechanizmu a pokrivenie trhu tým, že by niekto spotrebovával energiu, ktorú aj sám vyrobil! to už radšej zbedačí vlastný národ. na druhej strane národná vláda sa radšej vykašle na samovražedné príkazy neoliberálnych vygumovancov a spraví rozhodnutie podporujúce svoj národ. jedna časť národa chce liberalizmus a volí liberálne strany, druhá časť chce národný blahobyt a volí národne orientované strany. jednoducho niekto je kokot, niekto rozmýšľa. tak to je vo všetkom..
|
|
Re: Nemecke prasata
Od: iExploder
|
Pridané:
12.8.2022 10:07
strategicke podniky by mali byt vlastnene statom a manazovane privatnym sektorom
|
|
V príručnej taštičke.
Od: Andrea Špitková - Snina
|
Pridané:
12.8.2022 8:55
Každý by mal nosiť so sebou kresadlo s bavlnkou a vreckový nožík.
|
|
.....
Od: half life
|
Pridané:
12.8.2022 11:06
Wim Hof je vysmiaty
|
|
dsfssdsdfsf
Od: sdfdsf
|
Pridané:
12.8.2022 11:53
joj len aby to nebolo tak ze na kolejach budu vypinat kurenie.
|
|
Re: Môj názor2
Od: boh8000
|
Pridané:
12.8.2022 15:01
jebnuty ako cela eu z amerikou a ten diktator od nacistov Ukrajinskych to este neprikazal lol
|
|
Pan jméno mé, mám už renomé, Pan se jmenuju a jsem Bůh Pan Bůh všech stád vás má, slečno, rád, jen Pan je pro vás ten pravý.
Od: Lyta nasrata a chudobna
|
Pridané:
12.8.2022 16:19
bude chlano v chyzi! !
|
|
Preco paneboze preco!
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
12.8.2022 21:22
Tak kazdy riesi krizove scenare, pise postupy. Na slovensku riesime ci sulik streli znovu vladu dolu , pripadne zaborska riesi potraty.A aby sa neprevalilo ze ropa uz bola zastavena par krat a nevznikla panika. Myslim ze netreba podliehat depresii, po pade vlady nas mudra peleho vlada zachrani. Chlapci co si do dubaja zriali letecku linku odletia na zimu do teplych krajin, nariadi sa praca z domu a podaktorym bude trosku zima.
|
|
Zaviest povinne vsade
Od: Krujtandrath
|
Pridané:
12.8.2022 22:18
Vsak to su normalne teploty, to len niektori prekureni zhniti lenosi si musia vykurovat, prekurovat vsade ako pridrbani, sedia na ritiach nehybu sa tak im je "zima", povalaci...
|
|
Re: Zaviest povinne vsade
Od: aj hej, aj nie
|
Pridané:
13.8.2022 10:59
veľa ľudí proti tomu nebude mať nič, na druhej strane sú tu dôchodci a chorí ľudia, ktorých to možno pekne načne.. ale skôr ide asi o princíp, keďže tu tá energia je, vieme si ju prebytkovo vyrobiť (na Slovensku) rovnako ako doteraz, v takom množstve, aby ľudia mohli žiť v príjemnom prostredí, kto chce v 18 stupňoch, kto chce v 22.. len niekto sa rozhodol, že zrazu bude drahá a bude jej nedostatok, lebo je to ekonomicky výhodné a zahrá to na energetickú krízu, hodí to na koronu alebo na putina a mastí si vrecká.. takže by som moc ľudí nebičoval, dosť toho majú od oligarchov, pretože toto je skôr o dojení a obmedzovaní ľudí ako o pomoci životnému prostrediu či ekonomickému vyhrávaniu vojny..
|
|
Prekurenci
Od: Krujtandrath
|
Pridané:
12.8.2022 22:19
Je to dobry bic na vsetkych prekurenych zateplenych idiotov
|
|
Re: Prekurenci
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
13.8.2022 11:09
Ono je to v prvom rade bic na idiotov, co stale nechapu svet okolo seba a myslia si, ze ich sa to nedotkne. Ale ano, dotkne, to je pointa.
|
|
teplota
Od: OriginalnyKoumak
|
Pridané:
13.8.2022 11:02
Ludska hlupost nepozna hranic a presne taketo nariadenia su aj ukazkou pravdivosti tohto tvrdenia.
Nasi zakonodarcovia a pilitici akosi absentovali v skole na fyzike, biologii a dalsich predmetoch, takze ich ani len nenapadlo take nieco ako rosny bod, vdaka ktoremu dokazu plesne rast astronomickou rychlostou. Kazdy normalny clovek, ktory pozna v zivote aj nieco viac ako je facebook, twitter a youtube vie, ze pri pozadovanych teplotach nastava v bezne vetranom, resp. nevetranom objekte idealny stav pre mnozenie plesni, hub a bakterii, ktore rozhodne nie su zdraviu prospesne.
Takze cierne kuty, plesnivejuce podlahy a koberce budu ako bonus k takymto nariadeniam. Doktori na alergologii, koznom a plucnom sa uz tesia z buduceho vyrazneho narastu pacientov... Vyrobcovia protiplesnovej chemie detto...
|