neprihlásený Sobota, 8. októbra 2022, dnes má meniny Brigita
Tresty za mobil pri šoférovaní sa sprísňujú, možné bude aj odobrať vodičák

Značky: dopravaSlovenskomobily

DSL.sk, 16.6.2022


Na Slovensku sa sprísňuje trestanie používania mobilných telefónov počas vedenia vozidla, keď takúto novelizáciu zákona o cestnej premávke dnes definitívne v treťom čítaní schválil parlament.

V súčasnosti je používanie mobilného zariadenia okrem použitia handsfree počas vedenia vozidla zakázané. Porušenie tohto zákazu musí byť vybavené prednostne v blokovom konaní a podľa sadzobníka ministerstva vnútra je možné uložiť pokutu do 100 eur, v konaní pred správnym orgánom do 200 eur.

Zákon konkrétne zakazuje "počas vedenia vozidla držať v ruke alebo iným spôsobom obsluhovať telefónny prístroj alebo iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo obdobné zariadenie okrem použitia systému "voľné ruky" alebo vykonávať inú obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla".

Po schválenej novelizácii bude porušenie tohto zákazu označené za porušenie pravidiel závažným spôsobom. Podľa dôvodovej správy tak bude možné v blokovom konaní uložiť pokutu do 150 eur a v konaní pred správnym orgánom pokutu od 60 eur do 300 eur ale tiež aj sankciu zákazu činnosti v trvaní do dvoch rokov.

Zároveň zmena podľa dôvodovej správy umožní policajtovi rozhodnúť "z hľadiska predovšetkým závažnosti skutku, spôsobu jeho spáchania, následkov skutku, okolností, za ktorých bol skutok spáchaný, na mieru zavinenia, na pohnútky a na osobu páchateľa" či vec vybaví v blokovom konaní alebo vec predloží správnemu orgánu, ktorý môže uložiť aj zákaz činnosti.

Novela mala navrhovanú účinnosť od 15. júla tohto roka, nakoniec sa zrejme schválila s účinnosťou od 1. augusta.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Ďalšou verziou linuxového jadra s dlhou podporou by mala byť 6.1
Sonda na Marse má kvôli prachovej búrke nedostatok solárnej energie, NASA vypína posledný prístroj
V českých vlakoch sa má výrazne zlepšiť mobilný signál, vďaka opakovačom
Nedávna verzia jadra môže poškodiť displej na notebookoch
Predaje skladateľných smartfónov majú viacnásobne narásť
Samsung plánuje zvýšiť počet vrstiev flash pamäte na viac ako tisíc
Samsung plánuje už v 2027 vyrábať 1.4-nm čipy
V novej verzii Windows 11 hlásený ďalší problém, s pripojením na vzdialený desktop
Ďalšie mesto vypína každú druhú lampu verejného osvetlenia
India zablokovala sťahovanie VLC, tvorcovia pohrozili indickej vláde žalobou


Diskusia:
                               
 

No asi bude rozvod, lebo tie letné šaty čo teraz nosí v kombinácíi s mojou rukou šmátralkou bude asi tá iná činnosť, či?
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

No len aby si nedopadol ako ja, ze zena sedi vzadu, lebo vpredu su deti ;)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ja vozim zenu aj dieta vzadu a vpredu mam klud :)
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Ja sa necham vozit zenou a dieta je v predu. V zadu mam klud :)
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Podla pravopisu ta vzadu vozi m a ma ;)
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Nemam zenu ani dieta. To je este len klud :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no future
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak smatras dietatu pod suknou, odporucam odbornika.
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

Len aby ta ruka smatralka neviedla k inej cinnosti "... ktorá nesúvisí s vedením vozidla", konkretne vrestanim po detoch, aby sa nemlatili pocas cesty a nevrieskali ako opice pocas parenia ci trestanci pocas najhorsieho mucenia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V budúcnosti tieto problémy odpadnú, nakoľko na volania sa budú používať Google okuliare, ktoré budú zároveň zobrazovať v zornom poli šoféra aj údaje o jazde.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Raz som videl ako mala vodicka prekrizenu jednu nohu cez druhu a lakovala si nechty
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ty vidis vodicom na nohy pocas jazdy?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

napr z autobusu ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kto uz by len pozeral na pornicko z autobusu.
Je rozdiel pozerat v HD a v MHD.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na elektromobil stačí jedna noha.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj na benzinomobil...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Obsluha rádia má súvis s vedením vozidla? Alebo vybranú stanicu si musím naladiť pred jazdou vopred? :D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Všetko co je v aute keď vyjde z továrne prešlo cez certifikáciu bezpečnosti jazdy. Všetko môžeš kedykoľvek legálne obsluhovať. Aj keď to nie je vždy najlepší nápad s dnešnými touchscreenmi.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Vacsina tych hovadin je tam preto, aby boli auta drahsie. Aby 8" displej a fm radio stali 600€. To nie je len tak.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Čo je to v porovnaní so 6 palcovým mobilom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

8" displej a fm radio. Celkovo dosť málo vecí sa v porovnaní so 6 palcovým mobilom mení na niečo iné, z čoho nám už logicky vyplýva, že ak sa v porovnaní so 6 palcovým mobilom niečo mení, je to s väčšou pravdepodobnosťou priekazne práve 6 palcový mobil.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kde stoji fm radio v aute 600e? Mozno vo fabii kde nieje ani central v zakladnej vybave.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Z rovnakého dôvodu nedávam smerovky.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Ale hadam pouzivas Park Anywhere Button a parkujes cez 4 invalidne boxy v Auparku?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Za otvorenie okienka v aute budu v buducnosti tak isto tazke tresty, pretoze to nijako nesuvisi s riadenim osobneho vozidla..
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

Suvisi to s vedenim vozidla, preto sa funkcnost stahovania okien kontroluje na STK
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

som take este nezazil, neprehanaj
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

tak si to vsimni ze vzdy skusaju okna
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

A keď stiahnuť nejde, tak nič, môžeš jazdiť ďalej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

hovno, neprejdes technickou kontrolou. krute, ze?
Odpovedať Hodnotiť:
 

som take este nezazil, neprehanaj
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Tak to si nebol na stk.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

no naozaj stahuju
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Môžeme si položiť otázku, kto z nás by chcel byť v koži policajta, ktorý z takéhoto dôvodu obmedzí slobodu pohybu kvantového fyzika, začne mu vysvetľovať, ako niečo s niečim nesúvisí, z okienka sa vysunie ruka s prázdnym papierom, perom a zašveholí priekazne tichý hlások: "Dokážte to."
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Len si robte srandu, smejte sa z toho, ale az vas na dialnici rozmazne v 130tke (a mozno aj viac...), tak vam ten usmev na tvary ostane zamrznuty navzdy...

Otazka je, kedy zacnu policjati ludi pokutovat za nevenovanie sa vedeniu vozidla, namiesto pokut za rychlost. Lebo ak sme tu mali (neviem ci este mame) krajinu, kde NEBOLI rychlostne limity, jasne sa dokazalo ze rychlost nieje tym hlavnym problemom.

Ale u nas ludia za volantom robia kadeco, sam som sa mohol presvedcit velakrat, ale pokuta sa zväcsa udeluje iba za to, ked ide vodic nad rychl. limit. Co je pre mna nonsens, kedze ta dialnica tu je na to, aby sme skracovali dobu cestovania. (myslim ze je lepsie ak rychlejsie auta idu dalej a nezhlukuju sa do karavan, co zvysuje sancu na koliznu situaciu)

Ale kludne jedzte dalej, bavte sa so spolujazcami, cumte do mobilov, fajcite... Vyva la idiocizmus.

Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Dal som ti plus. Rychlost nie je problem, vodici su. Pomala jazda nudi, vodic sa nesustredi.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

To, ze si za jazdy po dialnici lustim krizovku, ujedam popritom Sahibov sen a popijam kofolu je cisto moja vec. Ked sa bojis, chod autobusom.
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

prazdna rovna cesta, nikde nikto, iba ja a policajti, vyberajuci pokuty
plna cesta, kopec aut, niektori jazdia ako ovce, ale ziadni policajti
fakt mi je jedno ako kto ide rychlo (tych sa nebojim, pokial nechodia cez plne ciary v zakrutach), ale ked niekto nevnima celu dopravnu situaciu a vidi len seba, tak sa zacinam modlit, aby aspon do mojho auta nenabural
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

asi nechcú dýchať ten smrad, radšej idú na cesty, kde nikto nechodí. Robiť policajta, keď sú okolo ciest vysielače a autá majú radary - to je ako za trest. Človek dostáva obrovské dávky EM žiarenia, ktoré poškodzuje DNA a k tomu ešte jedy vo vzduchu, chemtrails, smrad z nafty a benzínu - fuj! Vždy si pomyslím, že iba retadovaní ľudia mohli vymyslieť niečo také ako vo veľkom spaľovanie nafty, benzínu a kerosínu! TO je totálna likvidácia Zeme (zvlášť lietadlá so spotrebou 8 ton na hodinu a podobne, novšie lietadlá cez 2 tony/hod. spotreba) a potom to padá dolu (!!!!!) Ešte šťastie, že táto civilizácia končí, lebo ak by to išlo takto, žiť by sa tu vôbec nedalo a ten narastajúci tlak (žiarenia z mobilov, ustavičné chemtrails a tie ďalšie satanistické zvrhosti ako tie ustavičné zbytočné vojny a hry na vírus - toto by tu neprežil z ľudí vôbec nikto!
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Rýchlosť mie je problém? Rýchlosť je rozhodujúci faktor. Pri 40 km/h pravdepodobne neprídeš o život ani so zavretými očami.

(pokiaľ nespadneš z útesu)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

jaj ty mudrlant.. nikto tu nehovorí o extrémoch! keď ideš v obci 50 alebo 60 kmh je podstatne zanedbateľnejšie ako či čumíš na cestu alebo si pri tom honíš péro.. nemyslíš?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A ako vidím, trebalo by to obmedziť už na 30 km/h, na diaľnici max 60.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

A este by bolo dobre urobit poriadok s elektrickymi kolobezkami a bicyklami. Tieto prostriedky nepatria napriklad na hradzu. Jedinu vynmiku maju mat drzitelia ZTP. Ale ked pupkaty trtenko, v hansgrohe dupackach na ebajku ide skoro 50 km/h po hradzy plnej ludi tak s takym treba urobit poriadok.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tak zacal by som tym, ze elektricke kolobezky uplne vylucit z akychkolvek chodnikov a smer cesta k dalsich ucastnikom s "motorom" pohananym vozidlom, lebo toto ma s kolobezkou pramalo spolocne.

Slovac si nakupila lacne esmejdy, ale IQ jej ostalo.

rajer si to reze po hlavnej ako keby bola cela jeho, ziadne MPR, ziadna prilba, a chodci su vlastne ako kuzele v GTA, ktore treba efektne tesne minut alebo zrazit - podla toho ci ide na high score alebo len tak pre zabavu.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

No a to je dalsi problem.

Ked treba, argumentuje sa, ze to nie je motorove vozidlo (ked ide o splnanie podmienok, co musia motorove vozidla). A ked treba, tak to je motorove vozidlo (ked ich treba vyhnat na cestu).

Motorove vozidlo musi mat ECV, pravidelnu STK, zaplatene PZP a vodic musi mat vodicak. Za mna ok, mozu na cestu, ked budu splnat to, co musia ostatne vozidla na ceste.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Netaraj. Hadam by si nechcel chodit na stk aj bicyklom? Praveze treba urobit z cyklistiky pritazlivejsi sposob prepravy aby sme nechali auta doma, prip. Ich vobec nekupovali.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Príťažlivejší? Krv obetí medveďov je na rukách tých cykloaktivistov, čo každé mľandravé tlusté megero posielajú na e-biku rušiť kľud hôr, kam by sa po vlastných priekazne nikdy nevygúľalo.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

pozor, pozor.. tej krvi pustenej medveďmi zase až toľko nie je a určite nie o moc viac, ako minulé roky.. keď sa niečo začne vo veľkom medializovať, treba tam hladať inú príčinu ako je na prvý pohľad zrejmé.. v tomto prípade sa, žiaľ, domnievam, že pôjde o lobby poľovníckych združení, resp. krvilačných zbohatlíkov, pretože je len málo vecí, ktoré ti pred podobne postihnutými kamarátmi zväčšia penis ako to, že si dal dole medveďa.. a keď za lístok dá aspoň 15 000 EUR, tak je to ešte aj dobré pre biznis..
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

pozor, pozor.. nezávislé prodemokratické médiá už z princípu zachovávania objektivity a vyváženosti nemôžu podliehať tlaku záujmových skupín, čo akúkoľvek inú príčinu ako relevantný zdroj korelačnej analýzy priekazne štatisticky vylučuje.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

takto som nad tým nikdy nerozmýšľal asi preto, že to tak nikdy nebolo..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akože nebolo!? Veď Ústava Spojených štátov amerických pánu Sorosovi podporovať prostredníctvom nadácií iné médiá priekazne ani neumožňuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale my nežijeme v Spojených štátoch amerických! Ešte nie!
Odpovedať Hodnotiť:
 

presne tak, priekazne som žiadneho medveďa(okrem auta) v petržalke nestretol, takže neviem čo stresujú
Odpovedať Hodnotiť:
 

vau, ake teple slova ;) aky mas problem s autami (nie so sofermi, s autami)?
Odpovedať Hodnotiť:
 

blbost.. na kolieskove korcule ani na bicykel nepotrebujes vodicak a zaroven na chodniky ani do pesej zony s nimi ist nesmies..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem aky je predpis ale e-bicykle až s určitým výkonom motora sa považujú za motorové vozidlá. Ak maš kolobežku so 100W motorikom nebudeš si nato nahadzovať značky a chodiť na STK.
Inak nie všetky motorové vozidlá musia mať EČV. Závislé trakcie ako sú napr. Trolejbusy, môžu po cestách jazdiť a EČV nemajú ani keď majú doplnkový agregát alebo baterky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to iste plati uz aj pre male skutre a trojkolky do 50ccm. Uz nemusia chodit na stk.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V cechach je vsetko s motorom co umoznuje jazdu rychlejsiu ako 30kmh povazovane za motorove vozidlo, otazka je ako to u nas.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

v EU by to malo byt jednotne 25kmh. Preto vacsina ebikov z vyroby vypina motor pri tejto rychlosti. to ze deges si ho upravi tak, aby mu to slapalo 50 po hradzi uz fakt neni chyba toho biku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To ze si to upravi je jedna vec, druha vec ze policajti ho mozu skontrolovat a "motivovat", aby to uz viackat nerobil.

Napr. v istom state, dnes clenovi EU, svojho casu odchytavali skutristov na malych skutroch a davali na vacle. Ked isiel viac ako 45 km/h, tak po nich chceli k tomu prislusne papiere ;).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to nie ako scifi v nasich koncinach, aby daval niekto na valce bicykle :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V Slovakistane sa toto bude naramne tazko kontrolovat a ktory policajt si bude chciet do*ebat den, pre nejakeho debila?

Najlepsia motivacia pre policajtov bude zvysit pokutu na 1000 ejro, zaviest ze to polis musi dokazat fotkou a to by sme az videli ako by zrazu fiflenka na SUVecku od buchaca ci sefik na zanovnej audinke za 4999 z nemecka po prvom majitelovi zrazu nemuseli kontrolovat instagram.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Neviem či nutnosť zvyšovania sadzieb pokút znázorňuje práve vzrastajúci rešpekt a dôveru k vládnym nariadeniam, ktorý by k takémuto kroku priekazne logicky oprávňoval.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Uz som videl ako spolujazdiaci policajt ma v ruke kameru a ked ta predbiehaju, tak si krasne nahra video, kde je jasne zachytene, ci sa venujes alebo nevenujes riadeniu.

Dokonca maju aj civilny autobus, aby mohli takto kontrolovat aj kamionistov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ako to je s gdpr v tomto pripade? Ved na sedadle spolujazdca moze byt blondynka a nebola upozornena ze je tu kamerovy zaznam...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ak sa nemylim, tak na dokazanie trestnej cinnosti to mozu pouzit
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak policajti mozu, ale obcania nie? Kolko tu bolo clankov o tom, ze kamery v aute su nezakonne a zaznam neprijatelny pred sudom...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môžeš mať v aute kameru a záznam použiť na právne úkony, záznamy z kamier sa pred súdom uznávajú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz sa to uznava? Tak super.
Odpovedať Hodnotiť:
 

uznavalo sa to vzdy. Problem su aj motoristicki novinari co vedia 10 rokov opakovat rovnaku sprostost.
Nahrat si pre vlastne potreby mozes co len chces. Jedine, ze to nesmies zverejnit bez suhlasu druhej strany. Ak suhlas nemas a chces zverejnit, tak by si mal odstrnait identifikacne znaky (ECV, tvar apod).
Dokazny material pre OCTK nie je zverejnenie a sud na takyto dokaz prihliadat samozrejme bude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Joj ty si vždycky múdry ako handra na zem...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

a mas aj nieco k veci, ci si sa mal len potrebu vygrcat?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Super skontrolujem to pred pandorfom do mna niekto tukne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://dopice.sk/qTN

Nemas za co
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak asi tu kameru radsej nebudem vystavovat pred policajtom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba zakázať kopuláciu za volantom. Ináč to nejde.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kopuláciu za volantom treba trestať skartovaním vozidla v šrote... Ináč to nejde...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Skartovaním spolu s posádkou? To by bol vrchol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no jo. kadejake makeup-y, facebooky, instagramy, manikura. Za to by mali byt omnoho vyssie pokuty ako za rychlost. Pri rozumne prekrocenej rychklosti je aspon sanca, ze vodic sa riadeniu vozidla venuje.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Lenže keď príslušníkom vysvetľuješ, že prekročenie rýchlosti je dôsledkom ich primárnej požiadavky na prvoradé prispôsobenie jazdy svojim schopnostiam, akoby sa v nich priekazne čosi navždy zlomilo.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Schopnosť sa dá merať. V metroch, promile.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A podľa kodaňskej interpretácie je také meranie priekazne garantovane nepresné.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

po zaokrúhlení nepresnosť zmizne
Odpovedať Hodnotiť:
 

minule to zenskej na Gcku skapalo tri krat(automaticka prevodovka, co nechapem ako dokazala) a hrozne sa rozculovala a rozhadzovala rukami, potom tu packu pod volantom konecne dala do spravnej polohy a rozbehla sa, samozrejme vsetko za krasneho V8 zvuku :D Stali sme v zapche a ja som bol vedla nej v protismere, docela ma pobavila.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár