Dnes si predstavíme prehliadač Torpark integrujúci Firefox prehliadač a proxy klienta pre prístup do anonymizačnej siete Tor.
Torpark poskytuje svojím užívateľom možnosť skutočne anonymného browsovania zabezpečeného kryptograficky a zároveň ochranu súkromia v podobe šifrovania prenášaných dát.
Torpark
Torpark je webový prehliadač založený na portable verzii Firefoxu dostupný pod GPL licenciou ako open source. Aktuálna verzia integruje Firefox 1.5.0.7 a proxy klienta pre Tor sieť verzie 0.1.1.23.
Torpark prehliadač v štandardnom nastavení využíva SOCKS proxy poskytovanú Tor klientom a na webové stránky sa tak pripája plne anonymne. Tor sieť kryptografickými metódami zabezpečuje užívateľom využívajúcim túto sieť, že nie je možné odsledovať na akú IP sa daný užívateľ pripája, respektíve na strane servera z akej skutočnej IP sa pripája užívateľ.
Zabezpečuje to prepojením TCP spojenia užívateľa cez reťaz viacerých serverov Tor siete, pričom každý z nich pozná len adresu bezprostredne predchádzajúceho a nasledujúceho servera.
Dáta sú navyše po ceste k cieľovému serveru šifrované, poskytuje tak ochranu prenášaných dát proti odpočúvaniu. Viac informácií o Tor sieti podporovanej EFF, ktorú používajú okrem iného žurnalisti a ostatní obyvatelia krajín s obmedzenou slobodou slova, sme priniesli v tomto článku.
Torpark poskytuje užívateľovi technickú anonymitu, keď nie je možné zistiť jeho IP adresu. Identitu užívateľa ale samozrejme môže odhaliť obsah samotnej dátovej komunikácie užívateľa.
Ako na to
Torpark sa po stiahnutí neinštaluje, inštalačný balíček sa iba rozbalí do určeného adresára.
Vytváranie Tor okruhu
Po spustení Torpark najskôr vytvorí Tor okruh, cez ktorý sa bude pripájať na webové servery. Torpark nemôže byť súčasne spustený s Firefoxom.
Torpark
Po rozbalení má Torpark nastavenú vlastnú Firefox tému, zmeniť je ju ale možné na štandardnú rovnako zahrnutú v distribúcii.
Torpark môže pristupovať do Internetu anonymne cez Tor sieť ale tiež priamo. Prepínať sa medzi týmito dvoma režimami je možné tlačítkom "Tor Network" v lište, aktuálny spôsob pripojenia sa zobrazuje v stavovom riadku.
Tor sieť približne 750 serverov v súčasnej konfigurácii neposkytuje dostatočné rýchlosti, nie je tak cez ňu možné napríklad ťahať veľké súbory. Užívatelia ju často používajú iba jednotlivo v prípade potreby, napríklad pri pripájaní cez nedôveryhodné pripojenie.
Vypnuté používanie Tor siete
V súčasnosti po medializácii Torpark klienta sa dosahované rýchlosti na Tor sieti ešte viac znížili, v prípade extrémne pomalého okruhu je možné tlačítkom "Flush Circuit" vytvoriť nový okruh.
Nastavenie ochrany súkromia
Torpark je štandarne nastavený na mazanie všetkých privátnych dát po svojom ukončení.
Okrem podpory Tor siete prichádza s predinštalovanými rozšíreniami AdBlock, NoScript a LiveIP, ktoré v pravidelných nastaviteľných intervaloch zisťuje aktuálnu viditeľnú externú IP adresu užívateľa a zobrazuje ju v stavovom riadku. Po vytvorení nového okruhu nie je ale adresa automaticky aktualizovaná, preto istý čas môže zobrazovať staršiu hodnotu.
Nastavenie Tor rozšírenia
Torpark štandardne spustí na porte 9050 nastaviteľnom v konfiguračnom súbore Tor SOCKS proxy server, ktorý sám využíva. Tento proxy server je možné využívať pre prístup cez Tor sieť aj inými aplikáciami podporujúcimi SOCKS.
Torpark zároveň pre anonymné browsovanie resolvuje pri aktivovanom používaní Tor siete doménové mená cez túto sieť a nie pomocou lokálneho DNS, keď požiadavky na preklad adries by mohli nepriamo odhaliť identitu užívateľa.
Tor sieť je samozrejme možné využívať aj pomocou ľubovoľného prehliadača so samostatným Tor proxy, cieľom Torpark je poskytnúť jednoduchú alternatívu bez potreby zložitej konfigurácie, zároveň je vhodný na použitie z USB kľúča.
Tor sieť ako väčšina riešení poskytujúcich ochranu súkromia svojim užívateľom má ale problémy s užívateľmi zneužívajúcimi získanú anonymitu napríklad na nelegálnu činnosť. Skôr tento mesiac bolo napríklad políciou v Nemecku zabavených v súvislosti s vyšetrovaním prípadu detskej pornografie aj niekoľko Tor serverov, cez ktoré boli realizované prístupy na stránky s nelegálnym obsahom.
Torpark je možné sťahovať zo stránky tohto projektu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
instatná anonymita
Od: instatná anonymita
|
Pridané:
21.9.2006 9:46
instatná anonymita? staci pridat vodu a zamiesat :)
|
|
haha
Od: haha
|
Pridané:
21.9.2006 9:47
Zaujimavy napad, idem to skusit
|
|
haha
Od: haha
|
Pridané:
21.9.2006 10:20
skusim na skolskych pc hh
to s tou vodou
|
|
fafo
Od: fafo
|
Pridané:
21.9.2006 10:38
inac staci si vsimnut ze je pri diskusnom prispevku taka kolonka ze odpovedat, skus pouzit =)
|
|
jkl
Od: jkl
|
Pridané:
21.9.2006 12:18
by ma zaujimalo co na to napr megaupload :) ci sa bude dat s neho tahat aj cez toto ?
|
|
Peter Tarasovic
Od: Peter Tarasovic
|
Pridané:
21.9.2006 12:30
tato siet je urcena pre ludi, ktory potrebuju istotu sukromia, napr. novinary v krajinach, kde neexistuje sukromie ani na internete a vsetko je sledovane. Tor siet je postavena na serveroch dobrovolnikov. Ludia ako ty, kazia cely projekt blbymi napadmi, ked tuto siet zbytocne, ale uplne zbytocne pretazuju surfovanim na nete, ked vobec nepotrebuju byt anonymny a najlepsie na tom je, ked takyto clovek este zacne stahovat nejake hluposti vo velkom mnozstve.
Preco sa vzdy musi najst niekto, kto zneuziva dobru vec? Preco?
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
21.9.2006 13:36
Mate pravdu, pri p2p je to aj tak neprakticke a proti malware staci obycajne proxy.
|
|
HAHAHA
Od: HAHAHA
|
Pridané:
21.9.2006 15:13
Nepisal si ty nahodou pod nickom wave do predchadzajuceho clanku o Tor?
Pretoze gramatickymi chybami a aj stylom ktory zodpoveda cloveku navstevujucemu 7.B (a pred dvomi rokmi v matematickej sutazi ziska horko-tazko 1.7 bodu z 25)...
|
|
bozz
Od: bozz
|
Pridané:
21.9.2006 17:21
LEbo si retard
|
|
jkl
Od: jkl
|
Pridané:
22.9.2006 14:36
nemienim to pouzivat LEN sa pytam. neviem ci sa pozname ked ma s takou istotou odsudzujes ale pravdepodobne patris k tym co zbytocne moralizuju. ci potrebujem byt anonymny to laskave nechaj na moje zvazenie. pokial viem tak na to mam pravo.
|
|
Spejcy
Od: Spejcy
|
Pridané:
21.9.2006 13:25
az na tu odozvu je to super.
konecne tu mozeme osierat jeden druheho bez nejakeho postihu. Este ze sa tu na dsl nemusime registrovat
|
|
Jano®
Od: Jano®
|
Pridané:
21.9.2006 15:01
Zatial som neskúšal, ako rýchlo to cez ten tor šlape ( práve cuckám), ale tú anonymitu môžem potvrdiť, lebo na test.mohelnice.net keď ste pripojený cez proxy server, aj tak vám zistí vašu IP a vypíše ju ako vnútornú – pri torparku vypíše vonkajšiu IP posledného servera a vnútornú nedetekuje.
|
|
Jozo@
Od: Jozo@
|
Pridané:
21.9.2006 15:09
Trt, ked si pripojeny cez high-anonymous (elite) proxy, tak ti to tvoju ip moze akurat tak vyvestit z krystalovej gule. Ked pouzivas transparetne alebo anonymne proxy, tak sa nediv, lamca....
|
|
tom
Od: tom
|
Pridané:
21.9.2006 15:48
no len toto je nieco ine. tu je anonymita a utajenie prenasanych dat (samozrejme nie pred cielovym serverom a poslednym tor serverom v retazi) kryptograficky zabezpecena.
u proxy nemas garantovane nic, nevies ani len, ci si neuchovava logy a ci neni deravy tak, ze si tvoju identitu zisti aj posledny lama a nieto cinska tajna sluzba...
|
|
Jozef@
Od: Jozef@
|
Pridané:
21.9.2006 19:10
Jasne, obzvlast to sifrovanie je dolezite, reagoval som na to "anonymitu mozem potvrdit lebo mi narozdiel od proxy neukaze ip", coz je blbost.
Ale ani tu nemas zaruku a ako sa da docitat nizsie (servery poskytuju ludia - ved jednoduchy sposob ziskavania hesiel je vytvorit na svojom kompe proxy a nahodit sa do proxylistu). Moze to byt ale napriklad velmi vhodne v nezabezpecenych free sietiach, ved staci prist na namestie pred magistrat v Bratislave zapnut WireShark a cakat...
|
|
hohohe
Od: hohohe
|
Pridané:
21.9.2006 21:24
mhm,mne nezistili vnutornu ani ked mam operu:)takze sux
|
|
anonymous
Od: anonymous
|
Pridané:
21.9.2006 16:05
Zaujma ma kto plati prevadzku tych 750 anonymnych proxy serverov?
(napoveda: ze by nejaki policajti?)
|
|
tom
Od: tom
|
Pridané:
21.9.2006 16:19
tie servery poskytuju bezni ludia, zvycajne napr. administratori nejakych serverov, ktoru su pripojene na rychlu konektivitu. v pouzivanom tor server softe sa da obmedzit, ake pasmo povoluju.
EFF ich a ti ludia navzajom sa strazia, ked tam aj prenikne nejaka cast policajtov alebo naopak mafianov, to im nepomoze. jeden ani niekolko serverov utocnikov tam nezmozu nic, jedine ze by si trafil na taky na vystupe, vtedy bude vidiet, co posielas, IP ti ale aj tak neodhali.
aby mali nejaku dobru percentualnu sancu systematicky spehovat, su nejake vypocitane odhady, potrebovali by tusim 1/3 tych serverov, aby mali sancu vystopovat s nejakou tusim 1:5 sancou dvojicu IP src, IP dst. a aby mali ani 1/5 serverov, to nehrozi.
|
|
anonymous
Od: anonymous
|
Pridané:
21.9.2006 17:13
Aha ok , dik za vycerpavajucu odpoved.
|
|
emir0n
Od: emir0n
|
Pridané:
21.9.2006 16:53
neviem,ale nic zvlastne ... toto sa da urobit i s normalnym firefoxom cca 10 min prace
|
|
Pete S.
Od: Pete S.
|
Pridané:
21.9.2006 17:02
nie celkom, ale to je samozrejme jedno. toto je pre ludi, co nepotrebuju rozumiet konceptu, nevedia kde sa meni SOCKS proxy respektive http pre privoxy a na co vsetko si maju davat bacha, aby to nahodou nemali nastavene tak zle, ze anonymitu fakticky nemaju
a inak ako to vo firefoxe vypinas a zapinas? a za druhe, ako riesis DNS? ide ti normalne cez windows resolver?
|
|
fero d
Od: fero d
|
Pridané:
22.9.2006 21:25
mozes poradit ako nastaviz firefox? Myslim SOSKS a tovsetko, Dik feri
|
|
4JOKE
Od: 4JOKE
|
Pridané:
21.9.2006 18:08
Zatial sa mi to nezda az tak pomale :
Rýchlosť Vašeho pripojenia je 594.4 Kbps (Kilobitov za sekundu) alebo tiež 74.3 KB/sec (Kilobytov za sekundu).
Test zaznamenal 10 vrátených paketov z 10 všetkých paketov, čo predstavuje 0.00% packet loss.
Priemerný nameraný ping predstavoval 10 ms.
|
|
4JOKE
Od: 4JOKE
|
Pridané:
21.9.2006 18:09
..myslim to surfovanie cez Torpark, aby si niekto nemyslel ze pisem offtopic;)
|
|
ehm
Od: ehm
|
Pridané:
21.9.2006 18:49
ak mas 2Mbit linku tak ked ti to ide tych +-600 tak to nie je bohvieco
|
|
Od:
|
Pridané:
21.9.2006 19:07
pouzivam podobnu kombinaciu, vpodstate to iste.
ide o program TOR a program privoxy. jednoducho sa dal aplikovat aj do starsich verzii firefoxu.
jedina nevyhoda bola ze TOR bezal ako dosacke aktivne okno a niekedy sa stalo ze som ho nechtiac vypol a uz bolo po anonymite:)
|
|
kozec
Od: kozec
|
Pridané:
21.9.2006 21:17
Fajn, toto sa bude hodit. Nieze by som to nezvladal ale nechce sa mi to furt v opere prepinat. Dik za dobry clanok :)
|
|
wave
Od: wave
|
Pridané:
21.9.2006 23:18
stahujete detske porno co? NA OSTROV S VAMI!!!!
|
|
ttr
Od: ttr
|
Pridané:
22.9.2006 16:25
Nie, ale ty si v nejakom hral (wave ma 12 rokov inac), ked tu furt tak pixujes?
|
|
ttr
Od: ttr
|
Pridané:
22.9.2006 16:33
Nie, ale ty si v nejakom hral (wave ma 12 rokov inac), ked tu furt tak pixujes?
|
|
enom
Od: enom
|
Pridané:
22.9.2006 16:34
DPC aj s refreshom.
|
|
wave
Od: wave
|
Pridané:
22.9.2006 19:28
DETOM DO TROCH ROKOV SA PRISPEVOK AUTOMATICKY UVEREJNI 2X!!!
|
|
vlna
Od: vlna
|
Pridané:
22.9.2006 22:58
A 12-rocnym retardovanym trapnym detickam sa automaticky zverejni velkymi pismenami.
|
|
vlna
Od: vlna
|
Pridané:
22.9.2006 22:58
A s tymi 12 rokmi nekecam, wave ma skutocne 12 rokov a navstevuje 7.B (aj ked sa tu snazi nakecat ze ma davno 40).
|
|
-0-
Od: -0-
|
Pridané:
23.9.2006 14:38
A tento chlapec prednedavnom do mna pi...al ze pisem chujoviny co nesuvisia s temou. Sa zobud a najprv si uvedom ze ked nieco napises tak si za tym aj musis stat ale ty si to teraz prave porusil z coho vypliva ze bud mas vazne 12 rokov (nie 40 ako si tvrdil) a prave vchadzas do puberty tak to s tebou plieska alebo si clovek bez nazora a absolutna nula ktora v zivote nic nedokazala tak si svoj zivotny neuspech ventiluje na internete.
|
|
wave
Od: wave
|
Pridané:
22.9.2006 8:23
chcem sa nieco opytat. ako zabezpeci tor ochranu ked niekto monitoruje vas? ved predsa on blokuje len to, ze ked niekto navstivy stranky ktore su monitorovane tak nezistia kto to bol lebo jeho ip... sa zastavy na prvom tor servery...
ale ked monitoruju vas tak predsa tie data idu smerom od vas aj ku vam...su sice sifrovane, zeby to stacilo?
|
|
One
Od: One
|
Pridané:
22.9.2006 21:03
V Nemecku bolo zabavených viacero serverov anonymizačnej Tor siete
http://www.dsl.sk/article.php?article=2556&title=
|
|
martin
Od: martin
|
Pridané:
14.2.2007 17:36
mne to vobec nefunguje som skusal na rapidshare a mi to nejde vobec
|
|
blazej16
Od: blazej16
|
Pridané:
30.3.2007 10:39
Tor mě běží ale když se dostanu na rapida,hlásí mě to chybu Jawascriptu,že ho mám aktivovat,přitom nastavenej si myslím je,pomozte nějakou radou HELP!!HELP!!HELP!! Moc dík
|
|
apocalypz
Od: apocalypz
|
Pridané:
23.6.2007 16:00
kokos deti ..! a co, ked sa nudim ... citam dsl.sk diskusie =]
|
|
Junior
Od: Junior
|
Pridané:
28.6.2007 11:02
caute,nebudem pridavat komentar k tym hadkam...chcem len poradit a kto sa mieni hadat nech ide na pokec...o TorPark sa zaujimam z jedineho dovodu...pracujem na pc ktory je v sieti monitorovana adminom...nemam pristup na niektore stranky-proste ich mam zablokovane...na pc mam vlastne konto..moja otakza je, ze ked pouzijem torpark ci admin zisti z akeho uzivatelskeho konta respektive z ipky som sa dostal na tu a tu stranku...respektive ci su udaje natolko kryptovane, ze nevie o ake info som sa zaujimal...alebo ci vie ci ten alebo onen panacik(cize ja)pouzil programik na to aby som ho osral...vdaka za odpoved
|
|
Miro
Od: Miro
|
Pridané:
13.9.2007 22:00
Nevie dakto kde sa dá stiahnuť
|
|
???
Od: ???
|
Pridané:
5.8.2007 17:13
ja mam jeden dotaz ci tento torpark pouziva aj proxy,lebo stm sommal dost problemy a uz to necem zazit, dik za odpoved :)
|