|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gaftangle
Od: Mr X
|
Pridané:
31.3.2022 10:11
Majú tam lanovky, zjazdovky a nemajú na osvetlenie...
|
|
Re: gaftangle
Od: MAJAK - neregistrovany original
|
Pridané:
31.3.2022 10:42
tie má už dávno niekto iný...
pôvodné TLD nefungujú
|
|
Re: gaftangle
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
31.3.2022 17:03
Tak ten iny to ma fajn, ked nemusi platit dane.
|
|
Re: gaftangle
Od reg.: Keksíča, mláďa Keksa
|
Pridané:
1.4.2022 8:55
A ani cibulu.
|
|
osvetlenie
Od: pol128
|
Pridané:
31.3.2022 10:12
to sme to dopracovali, v 21. storočí nieto peňazí na verejné osvetlenie...
|
|
Re: osvetlenie
Od: 65432122
|
Pridané:
31.3.2022 10:24
Ide o to koľko kto kradne a nie o to aké je storočie.
|
|
Re: osvetlenie
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
31.3.2022 13:13
*potlesk*
|
|
Re: osvetlenie
Od: Menšia väčšna
|
Pridané:
31.3.2022 13:51
Takže dnes sa kradne ešte viac ako v minulosti, keď kradli všetci?
|
|
Re: osvetlenie
Od: Menšia väčšna
|
Pridané:
31.3.2022 13:52
Kradne tu ešte niekto ďalší? EÚ?
|
|
Re: osvetlenie
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
31.3.2022 17:39
Nejde o absolutne ci relativne pocty zlodejov, ale o skody, ktore napachaju hospodarstvu.
|
|
Re: osvetlenie
Od: Menšia väčšna
|
Pridané:
31.3.2022 21:32
Však práve na to poukazujem.
Kedysi napriek tomu tie lampy svietili, kúrilo sa do nebies, a neviem čo všetko.. tak kto a kam?
|
|
Re: osvetlenie
Od: Janko Zygelitki.
|
Pridané:
1.4.2022 9:18
V minulosti sa na to, ze "nie je z coho" zaplatit zvysoka sralo. "Stat" zafinancoval, lebo nie je predsa mozne aby sme svietili menej ako prehnity zapad, do psej matere sudruhovia!
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
2.4.2022 6:44
Jáááj, lenže to trebalo poukazovať, kým bolo osvetlenie. Po tme nevidieť, takže už priekazne nadarmo otŕčaš.
|
|
Prasiatka prisli ku valovu
Od: Vizionar
|
Pridané:
31.3.2022 10:26
A co robili doteraz uz davno mohlo byt led osvetlenie, naco tam ti ludia sedia ked nic nerobia a nechaju to zajst az k tomu ze sa "musi" vypnut osvetlenie (akoze wtf).. Toto su podla mna vsetko len klamstva a vyhovorky aby si mohli dat peniaze do vacku...
|
|
Re: Prasiatka prisli ku valovu
Od: Janko Zygelitki.
|
Pridané:
1.4.2022 9:21
na kompletnu vymenu led osvetlenia zrejme nebol budget. a ten nebol, lebo by vymena dosiahla kriticku vysku, ktoru niekto nevedel ospravedlnit pred obyvatelmi/poslancami. teraz bude verejna podpora + PR a vsetko za par noci bez svetla. neni o com :D
|
|
Tak to hadam nie
Od: BolaveKoleno
|
Pridané:
31.3.2022 10:28
Na to, ze v Tatrach stoji kazdy prd 10 krat tolko, je to dost hanba. Mna posledne vysiel polotovarovy smazeny syr, hranolky, kofola na ludovych 12 euro. V obycajnej tackarni.
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
31.3.2022 10:39
Tak to už je úplný vrchol! Človek ide k tej vidlači strúhať frajera vo firemnom aute na operatívny lízing cez ten týždeň dovolenky, čo neminul na péenky, a oni ho takto priekazne na hulváta zotrú.
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: kecalek
|
Pridané:
31.3.2022 15:23
Tomu sa vraví "vysokohorská prirážka" - čo je niekedy 100-200%.
|
|
Re: Tak to hadam nie
Od: Rado2
|
Pridané:
31.3.2022 16:08
si si istý, že to bol syr?
|
|
Re: Tak to hadam nie
Od: BolaveKoleno
|
Pridané:
31.3.2022 16:58
Bol, ale frajerka ho zozrala cely aj s tatarkou...oschnute nesolene hranolky som musel jest.
|
|
Re: Tak to hadam nie
Od reg.: Keksíča, mláďa Keksa
|
Pridané:
1.4.2022 8:57
Surové si to žrau? A si si na to chuť robeu, ale pahliak zežrau, však?
|
|
Re: Tak to hadam nie
Od reg.: Keksíča, mláďa Keksa
|
Pridané:
1.4.2022 8:58
Zmysel to dáva. Možno aj tie energie tam stoja 10krát toľko. Nie je sranda nosiť elektriku a plyn na chrbte do kopca.
|
|
Male Alpy?
Od: Tatrofka200025000
|
Pridané:
31.3.2022 10:35
Cakal by som cokolvek ale aby VT nemali peniaze na svietenie?
To kam idu vsetky tie vysoke poplatky za kazde parkovanie, penziony, ubytovacie dane atd?
Ci sa to podelilo kamaratom za kamaratske peniaze a na mestsku pokladnu sa kazdy vykaslal?
Smutne.
|
|
Re: Male Alpy?
Od: to je jedno
|
Pridané:
31.3.2022 15:17
kam idu vsetky loowe? no predsa do vreciek sukromnikom-kamaratom, ktori vsetkko ziskali za babku od mesta. mesto ostalo s holou r****.
aspon budu mat mackovia co sa tam v noci prechadzaju, vacsi pokoj, a svietit sa nebude dovtedy, pokial nejaky ten macko pod ruskom tmy niekoho nedodriape.
|
|
Velka hanba
Od: gorgor
|
Pridané:
31.3.2022 10:36
Kazdym dnom sa cim dalej tym viac hanbim za tuto krajinu. Mame pekne hory a to je tak vsetko. Co sa da, nasi obcania dojebu.
Hlavny tah rozjebany tak, ze sa asi aj ukrajinci budu divat, ci nam nejebe alebo ci tu uz neboli rusi (vlastne vsak boli...).
Aby mesto vysoke tatry, ktore musi mat penazi plnu rit, vzhladom na to kde sa nachadza nemalo 50 000 na svetlo je dost odveci.
Nase riesenie? Za vrutkami dame znacku rozbita cesta 9km. Opravi sa ked sa opravi.
Aj by ma zaujimalo, preco este nemaju LEDky ale radsej ma to nezaujima...
NDS nedavno zverejnila doslova "uchvatne zabery zo stavby privadzaca a tunela na D1 visnove-dubna skala. Po 30 rokoch sa mozno o par rokov dockame tej stavby, potom ju rusi za tyzden rozjebu a budeme spokojni. Oni sa tym este chvalia. By som sa schoval do kuta a ospravedlnoval sa kazdemu koho vidim keby som s tym mal co docinenia.
Hanba, velka hanba tato krajina.
|
|
Re: Velka hanba
Od: awwda
|
Pridané:
31.3.2022 19:38
pekne si to napísal, len by som mal výhrady k tomu, že za tie veci čo popisuješ nemôže krajina/občania, ale vláda... takže hádzať všetkých do rovnakého vreca nie je úplne pekné. Na druhú stranu, väčšina ľudí išla voliť a niekoho tam zvolila...
|
|
Re: Velka hanba
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
31.3.2022 21:34
Vlada sú tiež len občania, volení ostatnými občanmi. Takže veľa ľudí by tam robili len to isté.
|
|
Re: Velka hanba
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
31.3.2022 21:39
Ja ti poviem prečo to tak je, pretože keď v nemecku alebo anglicku majú stavať diaľnicu, stretnú sa odborníci a začnú o tom uvažovat, diskutovať a pracovať na realizácii do posledného detailu. Slovač ti nepostaví diaľnicu lebo naši ,odborníci' prídu do roboty a povedia že diaľnica alebo tunel sa postaviť nedá ale o pálenke, ktorú slopali cez víkend budú kvákať do posledného detailu ako to pili aké to bolo, lahodné, palive, chutné a ako stiahli litrovku za pol hodinu. Preto nemaš diaľnice, železnice, tunely..atď.
|
|
Re: Velka hanba
Od: xnzmzk
|
Pridané:
1.4.2022 10:44
Picovina. Takto to je mozno u vas na lazoch ked sa ma stavat taborovy ohnik. Dovolim si tvrdit, ze problem je niekde inde.
|
|
.....
Od: half life
|
Pridané:
31.3.2022 10:44
Bars nech si tam vypnú prúd úplne, Tatry už ani nechodím, ľudí je tam vždy jak nasraných ja radšej prírodu, cez ktorú sa nepremele 1000 ľudí denne.
|
|
Re: .....
Od: Robo10111
|
Pridané:
31.3.2022 11:27
pravda, je to katastrofa, hlavne cez sezonu a vikendy, na beznych cestach, posledne sme isli v dvojici normalne v zastupe ako v skolke.
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
31.3.2022 11:47
Ale jasne. Tatranci občas pošlú do novín nejakú fotošopnutú fotku s álp s davmi turistov, občas postnú príspevok o nehoráznych cenách za klobásu či parkovanie, a v skutočnosti nikde ani nohy, a po večeroch sa pri zakázanom ohníčku bavia, ako so všetkými vypiekli a majú to tam priekazne sami pre seba.
|
|
Re: ultraradikalny objasňovačizmus
Od: Robo10111
|
Pridané:
31.3.2022 12:33
pre seba a pre janka tribulu a toho druheho vlasateho.
|
|
Re: ultraradikalny objasňovačizmus
Od: usb styk
|
Pridané:
1.4.2022 10:46
jozo kubani alias kamzik s mikrofonom
|
|
Svetlo
Od: gizi
|
Pridané:
31.3.2022 11:10
na druhej strane, dobre tak. aspon to osvetlenie nemyli ludi a je to isto prirodzenejsie aj pre okolie :)
|
|
Re: Svetlo
Od: Erzika
|
Pridané:
31.3.2022 13:59
chcel som to napísať ja no predbehol si ma. Tuším sa presťahujem do vysokých tatier aj hviezdy tam bude vidno
|
|
Re: Svetlo
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
31.3.2022 15:18
Zabudni, Tatry sú riadne svetelne znečistené a odkedy sú LEDky, je to úplná katastrofa.
|
|
Re: Svetlo
Od: kecalek
|
Pridané:
31.3.2022 15:28
No - asi tie LEDky majú len na papieri a zobrali za to dotácie, ale v skutočnosti tam majú "po novom" tepelné zdroje, ktoré ako vedľajší produkt vyžarujú svetlo....
|
|
Re: Svetlo
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
1.4.2022 11:11
LEDky má minimálne Poprad a niektoré dediny okolo. Ale ani pred nimi to nebolo bohviečo, tam je proste priveľa ľudí.
|
|
Re: Svetlo
Od reg.: Keksíča, mláďa Keksa
|
Pridané:
1.4.2022 8:59
Ale medveďom sa bude horšie smetiaky vyberať. Zas nikto nemyslí na chúďatka medvede.
|
|
nič tam netreba
Od: Kelišovie
|
Pridané:
31.3.2022 11:31
Načo svietiť? Aby zamotrovali nočnú oblohu svetelným smogom? Ako budú pozerať na hviezdy?
|
|
Re: nič tam netreba
Od reg.: Keksíča, mláďa Keksa
|
Pridané:
1.4.2022 9:00
Podľa hviezd sa teraz budú navigovať.
|
|
svet je krasny a uchvatny
Od: jahôdka
|
Pridané:
31.3.2022 11:35
niet nad to, ked naslahaju do verejneho osvetlenia 5kK ziarivky..
|
|
Re: svet je krasny a uchvatny
Od: Kelišovie
|
Pridané:
31.3.2022 14:00
Aj 7000 K dávajú
|
|
svetlo
Od: Benjamín31
|
Pridané:
31.3.2022 11:40
prichadza doba temna
|
|
Re: svetlo
Od: fjfjjxkx
|
Pridané:
1.4.2022 10:48
áno, práve som sa vysral. včera som toho pojedol.
|
|
Re: To je podraz
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
31.3.2022 11:44
No s tym vypnutym osvelenim je to teda velky podraz na nase tatranske medvede.. Tie si uz zvykli na osvetkenie, ze nemusia hladat tie kontajnery plne zradla, a zrazu tam maju tmu...
|
|
ultraradikalny psychoanalyticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
31.3.2022 12:23
Predovšetkým to má ale obrovský dopad na vznik duševných porúch ako napríklad schizofrénia, nakoľko napríklad dištinktívnou rozlíšiteľnosťou sa vyznačujúce mačky mätie, že zrazu bác a zaraz je potme priekazne každá čierna.
|
|
Aby sme si nemysleli, ze sa idu setrit nejake peniaze
Od: Setric
|
Pridané:
31.3.2022 12:27
Efektivita sodikovych lamp nie je ovela nizsia (ak vobec) oproti LED lampam. Takze ked nemali na elektriku doteraz, asi si nepomozu ani potom. Len ci si niekto zase nechce prihriat euro-polievocku.
citaj napr. https://dopice.sk/qGo
|
|
Re: Aby sme si nemysleli, ze sa idu setrit nejake peniaze
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
31.3.2022 12:36
Vsak dopestovali pod tym matros. Logicky, ze svietit uz nemusia.
|
|
Re: Aby sme si nemysleli, ze sa idu setrit nejake peniaze
Od: blablabla
|
Pridané:
31.3.2022 13:17
A beries do uvahy vsetky parametre? udrzba, zivotnost, ale napr. aj to, ze vies pri ledkach regulovat jej jas, pripadne to, ze im nevadi caste vypinanie/zapinanie? takze sa osvetlenie moze zapnut az ked zaznamena pohyb.
Drobnosti, ale v konecnom sucte vedia usetrit dost energie a penazi.
|
|
Re: Aby sme si nemysleli, ze sa idu setrit nejake peniaze
Od: csdvfb
|
Pridané:
31.3.2022 14:47
realne tie LEDKy az tak dho nevydrzia, vadi im vselico a ako bonus, ak nemas speci LEDky, tak napriek silnemu svetlu neuvidis dobre na niektore veci, napr. diery v chodniku a pod.
|
|
Re: Aby sme si nemysleli, ze sa idu setrit nejake peniaze
Od: Peter Kazimir
|
Pridané:
31.3.2022 14:53
Jedine co LEDkam vadi je vysoka teplota. LED svietidlo s dobre poriesenym chladenim a solidnym zdrojom vydrzi velmi dlho. Problemom su vacsinou skor tie zdroje ako samotne LEDky. Druhy popisovany problem by mohol zavisiet od teploty (chromaticity) svetla, pre dobru viditelnost netreba nejake speci LEDky, staci, aby nemali prilis studene svetlo. Teple svetlo je zaroven lepsie pre zive organizmy, no teple LED maju zial nizsiu energeticku ucinnost.
|
|
Re: Aby sme si nemysleli, ze sa idu setrit nejake peniaze
Od: juHele
|
Pridané:
31.3.2022 15:33
Som fanda lediek, ale na poulicne svetlo sa mi zda to sodikove svetlo ovela vyhodnejsie niektore zdoje uvadzaju 200lm/w a pekne zlte svetlo co nerusi spankovy rezim. Ok zozltnute a zatecene plasty boh vie co to urobi zo skutocnou efektivitou. Ale ledkam tiez klesa vykon dokonca sa pocita so 70% poklesom vykonu (standard priemyselny L70) takze celkova bilancia lediek nemusi byt taky zazrak. Snad len so znizovanim vykonu by mohli byt celkove cisla lepsie.
|
|
Re: Aby sme si nemysleli, ze sa idu setrit nejake peniaze
Od: Spejbl
|
Pridané:
3.4.2022 14:42
A to ich truhlíci vyrábajú tak, že pri zapnutí nemajú pomalý prúdový záber, takže sa na uliciach stáva, že vyhodia bežný B-čkový istič- lebo príliš veľký prúd pri zapnutí.
|
|
Re: Aby sme si nemysleli, ze sa idu setrit nejake peniaze
Od: BolaveKoleno
|
Pridané:
31.3.2022 14:28
Netreba zabudat, ze sodikove lampy musime poslat na smetisko dejin. Nie kvoli efektivite, ale preto, ze starostov svagor uz ma iso zalozenu firmu na vymenu osvetlenia a caka sa len na eurofondy.
|
|
Re: Aby sme si nemysleli, ze sa idu setrit nejake peniaze
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
31.3.2022 15:19
Hlavne sodíkové lampy majú odfiltrovateľné žlté svetlo, ktoré sa navyše oveľa menej rozptyľuje.
|
|
Popičifálny kokotizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
31.3.2022 12:48
Vypovedá to o akútnej potrebe nového verejneho osvetlenia, ktoré bude spolufinancované participáciou obyvateľov Vysokých Tatier, ktorí priekazne nebudú chcieť žiť v tme.
|
|
inde sa svieti aj cez ceň...
Od: ipc422
|
Pridané:
31.3.2022 13:29
a v Blave technologický leader Siemens doteraz nebol schopný zmeniť časovanie spínania verejného osvetlenia, aby po posune času nezačali svietiť lampy ešte za svetla (a na jeseň naopak, ráno svietia do blba a večer je ešte hodinu tma). ale veď čo v "tejto krajine" funguje normálne... máme obchat za ťažké prachy, ale bez najdôležitejšej križovatky. zodpovednosť? tu, tu a tu...
|
|
Re: inde sa svieti aj cez ceň...
Od: BolaveKoleno
|
Pridané:
31.3.2022 14:28
"technologický leader Siemens" ... to si myslel dufam ako vtip.
|
|
Re: inde sa svieti aj cez ceň...
Od: Menšia väčšna
|
Pridané:
31.3.2022 21:37
Siemens? A rozhodla už EÚ či prejdeme na letný alebo zimný čas?
|
|
Re: inde sa svieti aj cez ceň...
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
1.4.2022 11:23
Pruzna zmena casu podla casoveho pasma, zapadu/vychodu slnka a svetelnych podmienok, to ti je zlozita veda. To sa neoplati riesit v takej vieske ako Bratislava. Mozno New York, to ano.
|
|
Re: inde sa svieti aj cez ceň...
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
1.4.2022 12:01
2-3 fotoclanky z ktorych sa to bude riadit, internet + hodiny.
|
|
Re: inde sa svieti aj cez ceň...
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
1.4.2022 12:31
Pravda. Odhadujem to na nejakych 70000 EUR + praca.
|
|
Re: inde sa svieti aj cez ceň...
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
1.4.2022 12:45
Ked horne krkahaje usetria 100k v blave to musi byt brutal viac. Za 69.9k im to urobim.
|
|
lolol
Od: Peter Kazimir
|
Pridané:
31.3.2022 14:35
Mesto s najdrahsimi sluzbami v krajine nema na prevadzku verejneho osvetlenia, ci jeho vymenu :D Inak ako brutalnou vykradackou si toto vysvetlit neviem.
|
|
Re: lolol
Od: BolaveKoleno
|
Pridané:
31.3.2022 14:39
Sa rozkradlo viac, ako sa planovalo.
|
|
Všetky kopce zastavať a výťahom sa voziť
Od: Teplaky značky Lučíno
|
Pridané:
31.3.2022 15:05
LED svetla uže mali byť všuďe
|
|
Re: Všetky kopce zastavať a výťahom sa voziť
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
31.3.2022 15:19
Naopak, LED svetlá by mali v exteriéroch na nočné osvetľovanie zakázať úplne.
|
|
Re: Všetky kopce zastavať a výťahom sa voziť
Od: ...
|
Pridané:
31.3.2022 15:27
Naopak, uz davno mali byt, ale vybrat ich niekym kto sa aj rozumie problematike - a nie len svetiel. A nie cez verejne odrbavanie, ktorym sa vyberie najhorsia moznost s najhorsich a nakoniec ani najlacnejsich.
|
|
Re: Všetky kopce zastavať a výťahom sa voziť
Od: Robo10111
|
Pridané:
31.3.2022 16:37
Naopak, nieje led ako led
|
|
Re: Na Slovensku po Slovensky
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
31.3.2022 17:38
samé Čechizmy tu používate.. hovorí sa predsa : nie je ľad ako ľad
|
|
Re: Všetky kopce zastavať a výťahom sa voziť
Od: BolaveKoleno
|
Pridané:
31.3.2022 18:07
Lenze to by nikto nezarobil. Treba kupit to najlacnejsie na trhu a vysutazit to za maximalnu moznu cenu.
|
|
Re: Všetky kopce zastavať a výťahom sa voziť
Od: ...
|
Pridané:
31.3.2022 21:03
ano preto tvrdim, ze verejne obstaravania su jedna velka fraska a mali by byt zrusene. Vysledok rovnaky, len sa to natahuje niekedy aj roky.
|
|
Re: Všetky kopce zastavať a výťahom sa voziť
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
31.3.2022 22:16
Urcite je to lepsie ako tender s emisiami na nastenke ministerstva. Problem je ,ze za zbabrany tender nikto nevyletel, a pripadne tender dostane na starost biely kon.
|
|
Medvede a iné
Od reg.: Richard F.
|
Pridané:
31.3.2022 15:13
No aspoň to nebude rušiť medvede a iné zvery. Do kontajnera trafia aj potme.
|
|
V Tatrach LEDky radsej nie
Od: koss
|
Pridané:
31.3.2022 16:33
Z hladiska ochrany prirody, ktora by mala mat Tatrach prioritu je urcite lepsie ze vypinaju svetla, ako keby tam mali dat ledky.
LED su zname tym ze narusaju prirodzene cykly zivocichov (aj ludi) https://tinyurl.com/yckwdsc3.
Tatransky wildlife je uz aj tak stresovany tym lunaparkom, ktory tam spravili sedlaci z TMR.
Nehovoriac o zhovadilosti v bachledovej doline kde postavili chodnik v korune stormov ktory v noci svieti. Takze namiesto hviezd a prirody si mozete pozriet ledky a umele zvierata z lediek. https://tinyurl.com/3bjs4erd
|
|
LEDKY VÔBEC!
Od: Nové výskumy o bielych LED
|
Pridané:
31.3.2022 17:55
Na prvom mieste by mala byť bezpečnosť, tá je u LED pochybná (melatonín, modré svetlo, kmitanie)
https://dopice.sk/qGq
Subj. to svetlo z našich LED lámp v meste je príliš ostré a keď vstanem od PC, tým uličkám osvetleným LED sa vyhýbam. Unavuje mi to oči! LED považujem skôr za krok späť! Kvalitu života jednoznačne zhoršujú, úspora je otázna:
"Sodium vapor lamps are some of the most efficient lamps in the world. They have an efficiency of up to 190 lumens per watt compared to an incandescent street lamp which has between 15 and 19 lumens per watt." Jediny problem sodikoviek je ze su nechutne zlte, ale za par rokov budu tie krasne biele ledky zase menit za zlte 3000k lebo to rusi spankovy rezim :D biznis a biznis a este raz biznis. Kvalitne ledky maju max 180lm/w, bezne dostupne cree a osramacke nejakych 120-150..." Viac tu:
https://dopice.sk/qGr
|
|
Re: LEDKY VÔBEC!
Od: ...
|
Pridané:
31.3.2022 21:31
ech zase tieto kokotiny z biblika.... autor co vidi po dvoch dnoch v miestnosti modru travu a zmenu vnimania farieb ci dokonca myslienkovu kontrolu by mal vyhladat pomoc odbornika z oboru pschychiatrie. UZ davno si mal ty chuj pouzivat okuliare s filtrom, ked ti tak led monitory vysusuju oci.
|
|
nem LED na osvetlenie
Od: Kelišovie
|
Pridané:
4.4.2022 14:00
Však už ťa našiel.
Až tak strááášne od veci nepíše.
Väčšinou všade vidieť príliš ostré LED svetlo. No hej, a vidím pod ním horšie ako pre doterajších spôsoboch svietenia. A ozaj, koľkože rokov sa dožijú? Lebo aj keď minimalizujú všemožne náklady na LED prerábky, že napr. vymenia iba samotné svietidlo a všetko ostatné zostane pôvodné. Kábel, hrdzavý stĺp, úchytky, niekde aj ističe či poistky a čo ja viem čo...
|
|
ultraradikalny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
31.3.2022 19:27
Verejné osvetlenie je normatívom určená súčasť zmluvy o štátnom občianstve. Možnosti výnimky z normy "na základe nedostatku finančných zdrojov" priekazne špecifikuje iba legislatíva o odstúpení vlády.
|
|
chlapi
Od: ratibor z trstic
|
Pridané:
31.3.2022 18:19
Treba si este urobit video, ked funguju aspon poniektore lampy, raz to budeme ukazovat detom, ako zazrak.
|
|
Qwert
Od reg.: C.O.B.R.A
|
Pridané:
1.4.2022 0:26
Na horách netreba svietiť. Aspoň bude vidno hviezdy.
|
|
DSL pozná svojich čitateľov
Od reg.: Keksíča, mláďa Keksa
|
Pridané:
1.4.2022 8:56
"...vo viacerých častiach úplne vypína verejné osvetlenie, ktorého jediným účelom je samozrejme svietiť v čase tmy."
Je vidno, že DSL pozná svojich čitateľov. Viem si predstaviť, že by sa hneď strhla diskusia na tému "Na čo nám je verejné osvetlenie, aby svietilo cez deň?" Ešte že to ozrejmili.
|
|
Re: DSL pozná svojich čitateľov
Od: skskxk
|
Pridané:
1.4.2022 10:39
No ale niekde sa naozaj svieti aj cez den
|
|
Re: DSL pozná svojich čitateľov
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
1.4.2022 12:40
Objednane mnozstvo kwh a aj posypovej soli sa musi minut.
|
|
Re: DSL pozná svojich čitateľov
Od: skskxk
|
Pridané:
4.4.2022 2:19
Tak to potom niekdo tie kwh vie paradne preratat aj s naddimenzovanim... raz nam to tu svieti od 6.30 a druhy den od 8.30
|