neprihlásený
|
Utorok, 24. decembra 2024, dnes má meniny Adam, Eva |
|
Predaje PC v uplynulom roku výrazne narástli
Značky:
PC
DSL.sk, 13.1.2022
|
|
Počet dodaných tradičných PC sa v minulom roku oproti roku 2020 zvýšil až o 14.8% a dosiahol 348.8 milióna kusov.
Informuje o tom analytická spoločnosť IDC.
Po viacerých rokoch poklesu predajov PC bol vďaka výraznému rastu v rokoch 2020 a 2021 počet dodaných kusov v minulom roku podľa IDC najvyšší od roku 2012.
Výrazný rast dopytu a dodávok PC odštartovala situácia s epidémiou koronavírusu, kvôli ktorej viac ľudia pracujú a vzdelávajú sa na diaľku z domu.
Dopyt od spotrebiteľov a v oblasti vzdelávania na niektorých rozvinutých trhoch sa už podľa IDC znížil, dopyt spotrebiteľov na menej rozvinutých trhoch a celosvetový dopyt firiem bol stále silný aj v poslednom štvrťroku 2021 a množstvo dodaných kusov bolo obmedzené pokračujúcimi problémami s nedostatkom okrem iného komponentov na strane výrobcov a náročnou logistickou situáciou. Počet dodaných PC tak mohol byť ešte vyšší, ak by sa tieto problémy nevyskytovali.
Najväčším výrobcom za minulý rok bolo Lenovo s podielom 23.5% pred HP s 21.2%, Dellom so 17%, Apple s 8% a Acerom so 6.9%.
IDC medzi klasické PC zaraďuje notebooky, desktopy a pracovné stanice, samostatné štatistiky pre notebooky a desktopy spoločnosť nezverejnila. Podľa analytickej spoločnosti Canalys, podľa ktorej sa počet dodaných kusov v minulom roku zvýšil o 14.6% na 341.1 milióna kusov, sa zvýšil počet dodaných kusov notebookov aj desktopov. Notebooky a mobilné pracovné stanice dosiahli rast o 16% na 275 miliónov kusov a desktopy a desktopové pracovné stanice rast o 7% na 66 miliónov kusov.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Začali si ho stavať o 7 %viac.
Od: Skladač
|
Pridané:
13.1.2022 9:03
S príchodom nových procesorov Intel si ľudia začali húfne stavať svoje pc. Radi si osadia výkonné čipsety s vysokým boostom na jadro.
|
|
Re: Začali si ho stavať o 7 %viac.
Od: kakipuki
|
Pridané:
13.1.2022 9:04
Chystali sa na tuhú zimu
|
|
Re: Začali si ho stavať o 7 %viac.
Od: ktooosooom
|
Pridané:
13.1.2022 9:35
presne tak, co niekedy v minulosti platilo o AMD, to teraz plati o Intelu, tkzv. multifunkcne zariadenie idealne na zimu. Spracuje CPU instrukcie aj vykuri (zohreje).
|
|
------
Od: MAJAK - neregistrovany original
|
Pridané:
13.1.2022 9:05
kompletované zostavy na domáce použitie sa nikdy nevyplatilo kupovať.
iné je to samozrejme s proprietárnymi zostavami HP/Compaq, Dell, IBM/Lenovo do (napríklad) kancelárií...
|
|
Re: ------
Od: piko-piko-man
|
Pridané:
13.1.2022 9:20
Pičovina... Za 300 eur skôr kúpiš komplet/repas ako vyskladas...
|
|
ultraumiernený prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
13.1.2022 9:35
Tak si vytiahni stopky a meraj, aby bolo, čo je väčšia, neoddiskutovateľne priekazne jasné.
|
|
Re: ------
Od: no jasne
|
Pridané:
13.1.2022 10:11
To áno, ale ten komplet za 300 eur má skriňu ako z papiera, jeden slot RAM na divnej doske...a podobné špeciality
|
|
Re: ------
Od: ...
|
Pridané:
13.1.2022 10:19
Tak zase zavisi od pouzitia. Ak vies co robis, tak za 300 si kupujes z bazaru, nie nove. Ak to ide niekomu na "dozitie" len na zakladne ukony, tak je uplne jedno ze ej skrina z papiera, ci ma jeden slot na ram. No a ak si drzgros zamestnavatel, tak kupujes take "repasy" svojim zamestnancom lebo ich nemas rad a tesi ta, ze ta preklinaju pri kazdej potrebe taky pc pouzit.
|
|
Re: ------
Od: lololol
|
Pridané:
13.1.2022 10:24
preklínajúci zamestnanci sú už len taký príjemný bonus ;-)
|
|
Re: ------
Od: Pravy_Bozzz
|
Pridané:
13.1.2022 15:09
Hlavne ked ti sef s fungl novou X6M hovori, ako nema peniaze a mas byt rad, ze mas aspon cosi (o cracknutom Office ani nehovorim).
|
|
Re: ------
Od: ...
|
Pridané:
13.1.2022 16:22
Hej, verim tomu, ze tento jav sa vyskytuje az smutne casto. Ale je to potom aj chyba zamestnancov, ze neujdu niekam za lepsim sefom. Tam, kde ked povies, ze ti treba monitor za liter, tak dostanes odpoved - na, tu mas vyber si.
|
|
Re: ------
Od: filozofer
|
Pridané:
14.1.2022 8:12
ja si zafilozofujem trosku mimo temy.. viem, ze je vas tu dost socialisticky zmyslajucich a zrejme sa vam to nebude pacit, ale skusim:
Sef a podriadeny, manazer a robotnik, obchodnik a programator, predajca a vyrobca... vzdy potrebuje jeden druheho. Je to symbioza, ako tvoje telo potrebuje crevne bakterie. Dokonca sa ani neda povedat, kto koho potrebuje vacsmi, bakterie bez teba zdochnu, ty bez nich zomres, ale bude ta to omnoho viac a dlhsie boliet. A to si omnoho zlozitejsi mocnejsi a schopnejsi organizmus nez ony.
Ja som cely stastny, ze nemusim robit sefovu/manazerovu/obchodnikovu robotu, len svoju programatorsku. Lenze keby som ich nemal, tak by som nemal zakaznikov, aspon nie dobre platiacich. Nezavidel by som mu noveho dzipa (aj ked nasi su neni taki sprosti aby si kupovali SUV).
|
|
Re: ------
Od: filozofer
|
Pridané:
14.1.2022 8:15
pokracovanie:
Najlepsi vztah je asi taky, ze na zaciatku sef povie: budes robit toto za tolkoto, ber alebo bez. Aby si nepindal na vybavenie, kup si ho sam, ja kupovat nebudem a dam ti penezi radsej na vyplatu/fakturu, ako sme sa dohodli. Ak nam ostane moc penazi, budu este odmeny. Ak chces monitor za 1000, tak odmena bude o 1000 mensia. Ak nebudes chciet novy ntb kazdy rok, tak budu vyssie odmeny. Lenze to chce logicke uvazonvanie zamestnanca, nie ako ze "ked nedostaneme stravne listky, pomrieme hladom".
|
|
Re: ------
Od: ...
|
Pridané:
14.1.2022 8:26
Velmi zjednodusene z tvojho pohladu. Ak si zamestnanec, potrebujes pracovne naradie. Monitor ci ntb takym je a cuduj sa svete sa opotrebuva ako naradie mechanika. Netvrdim tym, ze z roztopase treba neefektivne vyhadzovat peniaze na nepotrebne veci (a rozhodne prirovnanie k socialistovi beriem ako urazku). Narazal som skor na to, ze ked poviem sefovi, ze toto potrebujem k praci a stoji to tolko a prinesie to vyhody v konecnom dosledku vo vyssej efektivite, tak pokial nie je hamizny a hlupy, nema s tym problem. Za predpokladu, ze prostriedky na to su. Stale je to vsak firemny majetok.
|
|
Re: ------
Od: ...
|
Pridané:
14.1.2022 8:32
Pokracovanie.
Netusim preco by zamestnancovi mal na to prispiet, ked potom pojde o sukromny majetok a naviac ho to stalo viac. Pretoze sukromna osoba to musi nakupit s DPH za vlastne a to hovorime o "prispevku", ktory je nielen zdvihnuty o DPH, ale este aj o odvody. Takze aky ma firma zaujem ti prispiet 1000€ na cokolvek, ked realne naklady su 1352€ a keby to kupil sam ho to stoji 800 a este to da do nakladov? Ci hovorime o ojebavani, kedy "zamestnanec" je SZCO a robi zavislu pracu ako zamestnanec a ojebavaju stat ako pracovnik tak jeho "zamestnavatel"? V takom pripade kazdy kope sam za seba a ano hrat sa s tym da vselijako, ale stale su to ojeby.
|
|
Re: ------
Od: ...
|
Pridané:
14.1.2022 8:41
*Oprava. Pri sume 1000€ v cistom je super hruba mzda 1927, co su ralne naklady zamestnavatela na ten liter. Takze pri veci za liter mas dalsich 170€ dph co z toho robi skutocny rozdiel takmer 1100€ (927+170) Takze ano zamestnavatel urcite radsej zaplati takmer dvojku lebo je to vyhodnejsie ako kupit to za nieco malo cez 800 a vyse litra si odlozi. Tuto situaciu nikto pricetny neschvali.
|
|
Re: ------
Od: filozofer
|
Pridané:
14.1.2022 9:35
hej, to som trochu nedomyslel. Samozrejme netvrdim, ze ked zamestnavatel vyhodi 1000 na vybavenie, ma to rovnaky efekt pre zamestnanca ako ked mu ich da na vyplatu. Bral som to zo svojho prikladu, ze mam jedno, ci si nieco kupim a dam do nakladov, alebo mi to kupi zamestnavatel (lepsie povedane odberatel) a da si to do nakladov on. Rovnako si da do nakladov moju "vyplatu" (fakturu) ako moj nb, tak je jedno ci mi da 1000, alebo nb za 1000 (ten nb mi totiz ostane). Najprehladnejsie by bolo, keby aj zamestnancom sa vyplacala super-najsam-hrubsia cena prace a oni by z toho 1. platili odvody 2. videli, kolko to stoji. Moj zamestnavatel napriklad povie: mam za tvoju robotu X eur mesacne. Ak chces, dam ti ich vsetky na fakturu, ak chces, tak rovnake peniaze na vyplatu (v cistom dostanes cca x/2), skratka aby bol rovnaky naklad.
|
|
Re: ------
Od: filozofer
|
Pridané:
14.1.2022 9:41
Ale nie o tom som chcel. Chcel som poukazat na to, ze 1. ne-robotnici su rovnako potrebni 2. nik nema peniaze zo vzduchu, a zamestnanec rovnako ako zivnostnik si musi zarobit na svoje pracovne pomocky (preco by to malo zavisiet od toho, akou formou dostava odmenu?), v praxi je to najcastejsie tak, ze sa na to obaja zlozia, aj ked to nevidno. Su to jednoduche kupecke pocty, ktore sa zakony a aj zdieraci aj vydieraci snazia zahmlievat.
|
|
Re: ------
Od: ...
|
Pridané:
14.1.2022 10:46
Suhlasim s tym, ze sa takto skryva vysoke odvodove zatazenie prace. A vycita nam to aj OECD. Suhlasim do istej miery, ze by to malo byt viditelne pripadne nejaka forma ako vravis. Ja dostanem, ja si zaplatim. A samozrejme suhlasim aj s tym, ze peniaze sa zo vzduchu nevytvaraju a netvrdim tym, ze kazdy podnikatel je odrbavac a ani, ze podnikat je lahke, ci kto je dolezitejsi v tomto vztahu. Poukazane bolo skor na tych, co vedia optimalizovat novym autom za 120k kazdy druhy rok ale ma problem kupit adekvatny HW/naradie atd, alebo "chlapi, odmeny nebudu, nedarilo sa tento rok" s telefonom na uchu: Ano Janka, zabookoval som 2 tyzdne v Alpach/Maldivach hotel, jasne allinclusive ako si chcela.
|
|
Re: ------
Od: filozofer
|
Pridané:
14.1.2022 11:41
Tak s tym zase ja nemozem nesuhlasit.
Len ze pricasto sa tu stretavam s takymi prispevkami, ze podnikatelia maju vela, ostatni nic, ja este menej a vsetko je tu predrazene a mal by som mat aspon 2x vacsi plat. Niezeby sa tu neodrbavalo a nezdieralo, ajajaj, len sa mi zda, ze toho neni tolko a tak, ako sa tu toho popise (a nepredpokladam, ze tu chodia pisat sami bezdomovci a zivitelia velkych rodin).
Teba som neodhadol, mal som diskutovat s dakym inym, no clanok sa uz prepadol dole, tak tu uz nik nebude kukat.
|
|
Re: ------
Od: ...
|
Pridané:
14.1.2022 12:48
Ono to je tak, realny naklad na zamestnanca malo nie je - ja ked citam pasku napriklad z decembra, vzdy sa mi chce plakat ked vidim cenu prace a potom to, co mi pride na ucet. A pracujem prave pre zamestnavatela, kde ako pisem nemam problem s tym, ze ked nieco chcem, tak to dostanem, pretoze je to nakoniec obojstrane vyhodne.
Ale poznam zo svojho okolia presne aj taky typ - novy range rover, samozrejme zamestnane deti na "fakturacnom" s podobnymi autami a chlapi pracuju za minimalku a zvysok su diety.
|
|
Re: ------
Od: Kolomann
|
Pridané:
16.1.2022 6:34
Alebo nechá dievčence naťahovať sa so 40 kg balíkmi ktoré majú poslať zakazníkom a on (big bozz)si radšej ide do fitka, ako im to nejak uľahčiť a keď sa nejaká ozve, ukáže jej dvere...
|
|
:-)))
Od: lololol
|
Pridané:
13.1.2022 10:19
ľudia húfne kupujú nový HW, aby mohli vyskúšať Windows 11 :)
|
|
Kvoli grafikam?
Od: Kamikaze1
|
Pridané:
14.1.2022 8:56
Ja by som kludne povedal, ze to je aj kvoli grafikam, par rokov dozadu sa vo velkom v decembri predavali skladacky ktore sa do statistik nepocitaju. Tento rok slo viacej prefabrikovanych PC pretoze i so 1650 gpu boli lacnejsie ako skladat nieco sam. Grafiky bud neboli alebo boli za cenu celeho PC prefabrikovaneho.
|
Pridať komentár
|
|
|
|