neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
Legislatíva pre eKasu je protiústavná, rozhodol Ústavný súd SR

Značky: e-governmentSlovensko

DSL.sk, 10.11.2021


Legislatíva pre systém eKasa, systém automatického plošného zasielania údajov z pokladničných bločkov cez Internet do IT systémov štátu, je v súčasnom znení v rozpore s Ústavou SR.

Na svojom dnešnom neverejnom zasadnutí o tom rozhodol Ústavný súd Slovenskej republiky.

V rozpore s ústavou je konkrétne podľa rozhodnutia ustanovanie o povinnom zasielaní "unikátneho identifikátora kupujúceho, ak je predložený kupujúcim pred zaevidovaním prijatej tržby". Oznámenie ústavného súdu neinformuje o pozastavení účinnosti tohto ustanovenia.

Kompletné znenie rozhodnutia a odôvodnenie zatiaľ zrejme nebolo zverejnené.

Na nesúlad navrhovanej legislatívy o eKase s európskym nariadením o ochrane osobných údajov a zásah do práva občanov na ochranu osobných údajov upozornila už v roku 2018 analýza občianskeho združenia EISi, European Information Society Institute. Informovali sme o tom v tomto článku.

V roku 2019 následne poslanci strany SaS a hnutia OĽaNO podali podnet na ústavný súd, pričom namietali zasielanie unikátneho identifikátora kupujúceho a tiež uvádzanie a zasielanie daňového identifikačného čísla a detailných informácií o nakúpených tovaroch a službách. O podaní sme informovali v tomto článku.

Ústavný súd teraz rozhodoval o tomto podnete, pričom vyhovel len vo veci zasielania unikátneho identifikátora kupujúceho.

V dôvodovej správe k zákonu sa uvádzalo, že identifikátor si zvolí kupujúci, môže byť uvedený na pokladničnom doklade po dohode kupujúceho a podnikateľa, je to nepovinný údaj a predajcovia nebudú sankcionovaní ak tam tento údaj nebude. Aké všetky situácie spĺňajú podmienku v zákone, čo predajcovia považujú za takýto identifikátor a takúto dohodu a najmä aká časť respektíve ktorí najmä z väčších predajcov takýto identifikátor reálne zasielali a v akej podobe nie je jasné.

Strany poukazovali v roku 2019 najmä na identifikáciu zákazníkov cez vernostné karty.

Legislatíva je v napadnutých bodoch zrejme stále v rovnakej podobe. Zatiaľ nie je známe, akým spôsobom vláda nesúlad s ústavou vyrieši.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu
NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia


Diskusia:
                               
 

Dnes konšpirácia.. o 6 mesiacov realita..
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

mali by sme si tie vernostne karty zdielat :P
cele mesto nakupi na jednu ;)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

este to skus aj vysvetlit.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Sulík sa hanbí za to čo nakupuje. Ja nie.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

... lebo Sulík nakupuje S-ká a ja XXL-ká extra lubrikované.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Niektori slovaci su hanblivi. Pred casom sa zrusila dan z dedicstva aby to naskrabane nebolo treba deklarovat, teraz nikto by nemal vediet ze kolko hluzovky som nakupil za mesiac.
Dokonca by nikto nemal vediet ze som sa predbehol na ockovanie.
Divne ze pre niekoho je takato silna gdpr anonymizacia, pre ineho kamery nad hlavou v robote a zber dat z mobilu ci pc. Paradoxy...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

žiadny paradox
Ide o to kto môže a kto nie.
Predpokladať rovnosť je nezmysel, lebo sú prípady, keď niekto musí.
Nemôžeme byť indiáni, nemáme bizóny.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Mimochodom, máme/mali sme zubry.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Musi je ale velky pan...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked si ludia svoje prava nebrania, tak o ne pridu. Vzdy to tak bolo.

Zberu dat z mobilu a pc sa da zabranit bud technickymi alebo politicko-pravnymi prostriedkami. Kamera nad hlavou v robote moze byt v niektorych pripadoch opravneny zaujem zamestnavatela, ale nasadzuje sa to vecsinou len preto ze neexistuju odbory a/alebo zamestnancom je to jedno.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Veď ale svoje práva. Že nejaká tlupa konšpirátorov splodí nejaký ďalší set, ktorý nahráva jej zámerom a snaží sa ho propagovať ako "náš" o ktorý sa treba spoločne báť i starať je už priekazne hranicou diagnózy zastupiteľskej demokracie.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Hej, ale to je z toho ze sa neuci na skolach z coho tie prava vznikli a ake nasa spolocnost naozaj uznava. Za tym je totiz riadna filozofia a casto aj veda, len o tom malokto vie. Vecsina ludi si mysli ze su to len nazory, ze kazdy moze mat svoj ...

Kedysi sa o tom viedli ucene debaty a pisali knihy. Dnes sa dezolati v supermarkete hraju na amaterskych pravnikov. Preco by aj nie, ked profesionalny pravnici ako napriklad ha-ra-bin sa spravaju rovnako.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zaujímalo by ma akú máš na to kvalifikáciu ty keď sa k tomu vyjadruješ. Aj keď podľa toho ako si sa vyjadril sa tvoja kvalifikácia dá dosť dobre odhadnúť. :)
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Naozaj? No schvalne, ci uhadnes ...

Inak naozaj by som odporucal vsetkym precitat si knihy tvorcov systemu v ktorom zijeme. Oni totiz nemohli ukazat prstom a zakricat 'fasista', ako to robi moderna lavica, alebo teraz uz vlastne aj krajna pravica. Je celkom zaujmave citat obhajobu zakladnych prav a slobod, ked k nim nepristupuju ako k samozrejmosti, ale ako k niecomu o com treba ludi presvedcit aj napriek silnemu odporu vtedajsich autorit a zvyklosti.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Či kazdy moze mat svoj je len priekazne logickým vyústením známych faktov https://youtu.be/HMQkV5cTuoY?t=3m43s
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto sa ti podarilo, naozaj neviem ci to video je parodia alebo to myslia vazne :-D

A ano, kategoricky imperativ poznam, aj ked si myslim ze to ma slabiny ale bol to celkom dobry pokus. Len nemci to (zasa) trochu prehanaju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Psi hlas do neba nepride. Snad si niekto nemoze mysliet ze si kameru nad hlavou ludia zelali. Co je to opravneny zaujem v tomto pripade? Ked kamera na wc musela byt zakazana zakonom....
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nezelali, ale ani proti tomu nebojovali. Neboj sa, keby v momente odbory vyhlasili strajk pri niecom takom, hned by kamera zmizla.

Opravneny zaujem je napriklad ked chceme aby policajti mali pri zasahu kamery, aby sa dalo dokazat ci bol postup spravny. Alebo kamera nad bankomatom - tiez ti to nahrava xicht, ale je to nutne aby sa zabranilo podvodom a kradeziam. Alebo kamionista ked nahrava okolie auta koli bezpecnosti.

Takych pripadov ked je to opravnene je ale malo, a samozrejme kamera na wc k nim nepatri. Celkovo kamery na pracovisku zbytocne zvysuju nedoveru a stres, lebo ludia zmenia svoje spravanie ak vedia ze su sledovani.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na nefungujucom trhu prace, na slovensku, kde za horalku a krabicu sampanskeho vybavis co len chces, kde je 150k odrbavacov budu mat odbory vahu asi len batatovu. Typicky sefovi niekto zaplati a odbory urobia hned akciu. Kapitalista z talianska necha sekeru, ludom nezaplati za rok roboty a ani odbory,ani stat nic...
Takze kamera, kde to takto funguje, bude skor marginalny problem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prilezitost robi zlodeja. Jasne ze zamestnavatel da kameru na wc ked vie ze mu ludia zborovo neodidu. A ked su ochotni pracovat bez vyplaty, preco by im platil.

Cele je to symptom toho ze ludia sa neorganizuju. Ani stat nic dobre nespravi len tak, ludia ho k tomu musia donutit. My slovaci nemame tradiciu obcianskej spolocnosti, miesto toho mame komunisticku tradiciu drzat hubu a krok, zavidiet si navzajom a nevytrcat z radu. Kym sa toto nezmeni a zamestnanci si nechaju skakat po hlave, preco by to niektori podnikavci nevyuzili.

Pozri si ako dopadol mcDonalds v dansku ked odmietol respektovat odborove dohody. Zamestnanci vsetkych firiem s ktorymi spolupracovali odmietli sa co i len dotknut tovaru urceneho pre nich. Alebo vo francuzku ked vlada ludi naserie tak su plne ulice a celonarodny strajk. U nas sa ludia boja vlady, v tychto krajinach sa vlady boja ludi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja narazam na tu <> o konspiracii a realite.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Ty snad chces aby stat vedel co nakupujes?

Neskutocne ako ludom nevadi takyto panoptikon. Pravo na sukromie existuje z dobreho dovodu.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ziadna konspiracia. Vela ludi o tom vedelo, a kritizovalo to. Myslim ze som to tu rok dozadu aj spomenul dakde, ze stat dostava detailne informacie o tom co nakupujes (teda nie len vyslednu sumu ale aj konkretne polozky).

To je dovod preco nikdy nepouzivam platobnu kartu, ani nic co vyzaduje registraciu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie kazda konspiracia sa stane realitou
ale tejto vete dnes vela ludi nerozumie
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

A ja som dumal dumal preco ten LIDL a Kaufland zaviedli
tie ich "klub karty" "Karta verneho zakaznika"
aby mohli posielat statu ze si kupim 2 jablka mlieko a toaletak...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

aby bača vedel, koľko ktorá nadojí.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prvy ovciarsky vtip na ktorom som sa fakt ze zasmial. Zlateho bludistaka!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tak hlavne že polícia obviňuje z útoku na verejného činiteľa a výtržníctva bývalého vojaka, ktorý blokovaním pokladne priekazne bránil v protiústavnej činnosti.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Bločky zo supermarketov by sa mali dávať na chodbovú nástenku a domový dôverník by mal mať prehľad, čo kto a ako často nakupuje. V takom prípade by vedel v súčinnosti so susedským výborom podať pomocnú ruku a nakúpiť niekomu vo vchode keby to potreboval. To sú v zahraničí bežné veci.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Ja som sa s tým začal hrať a pozerám sa už na tom trochu inak:

- tie dáta si viem ako používateľ/kupujúci k sebe stiahnuť. Čiže mám dáta, ktoré by som inak nemal (resp. má o mne obchodník, štát nevie, kto bol kupujúci, obchodník ak sa použije aj vernostná karta to vie).

- cez sw si kategorizujem potom svoj nákup - trochu trvá to trénovanie, ale dá sa to. Čiže viem, na čo míňam

- plánujem si porovnávať ceny v obchodoch, kde nakupujem a podľa toho optimalizovať, kde sa mi čo oplatí nakupovať. Prípadne ak budem mať viac dát aj plánovať nákupy a kombinovať ich z akciami/zľavami.

Čiže pre mňa ako kupujúceho je to super krok. Pre obchodníka nie, lebo sa musí zdielať so mnou s dátami, ktoré má u seba zamknuté.
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

tie data by si inak mal, keby si si ich po kazdom nakupe prepisal - ked si na to vypestuejs rutinnu, nepotrebujes ziadne aplikacie
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

> Čiže viem, na čo míňam

Toto ma fascinuje. Míňam na to, čo potrebujem. Čo nepotrebujem na to nemíňam. Čo je to za kravinu, že odložiť si X€ na začiatku mesiaca, aby som ju neminul? Keď ich nepotrebujem minúť, tak ich neminiem a teda mi na konci mesiaca ostanú aj keď som si ich na začiatku mesiaca neodložil.

> Čiže mám dáta, ktoré by som inak nemal

Tebe tvoja banka nevie urobiť prehľad, koľko si minul na potraviny, koľko na auto a koľko na pravidelné platby za elekrinu/plyn/teplo? mBank to vie.

> optimalizovať, kde sa mi čo oplatí nakupovať.

U mňa je to tak, že najčastejšie nákupy sú potraviny. A potraviny kúpim v jednom z 3 obchodov okolo ktorých idem cestou z práce. Kamkoľvek inam sa to neoplatí lebo ma to stojí +čas a +dopravu. No a medzi tými troma aj tak rozhodnem podľa toho, či tam majú to, čo tam chcem, alebo nie.


Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

To s tym odlozenim je skor cielene na skupinu 80%+, ktora odkladat jednoducho nevie a vsetko prezere. Samozrejme, ze ked mas silnu platobnu disciplinu, tka je uplne jedno ci peniaze odlozis na zaciatku alebo na konci, lebo je vysledok je rovnaky.

Mne napriklad nestaci vediet kolko som minul v obchode, ja si kategorizujem vsetky nakupene polozky - robim to pracne po kazdom nakupe, ale nezaberie to viac nez minutu a mam prehlad o vsetkom za posledne roky co som kupil, kolko som toho kupil a aj ako sa vyvija cena. To mi ziadna banka a zrejme ziadna bezna aplikacia neposkytne. Ked strelis akykolvek datum za poslednych asi 8 rokov, tak ti viem prekopcit defacto cely "blocek".

Posledny bod bude asi individualno-lokalny. Kazdy ma rozne moznosti.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No s tymi 80%+ pozor. Uspory prirodzene viac tvoria ludia co lepsie zarabaju, nie koli nejakej platobnej discipline, ale preto lebo im po beznych nakladoch na zivot este nieco zostane. Znacna cast ludi nic neuspori nie preto ze by rozhadzovali za zbytocnosti, ale preto ze im plat/dochodok staci sotva na zaplatenie beznych zivotnych nakladov (a mnohokrat ani na to nie).

Samozrejme existuju aj ludia ktori kupuju zbytocnosti (vecsinou krajsia polovicka ludstva co som si vsimol), ale dovolim si tvrdit ze to nie je vecsina.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Keď im príjem ledva stačí na zaplatenie životných nákladov tak im žiadne sledovanie a kategorizácie výdavkov ani stratégie odkladania nepomôžu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Iste, vsak to som sa tym aj snazil naznacit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja si dovolim tvrdit opak, pretoze to dokazuje takmer cele moje okolie. Viac ako 90% ludi si neurobi alebo nevie urobit audit vlastnych financii. Z mojho okolia a to pripustam, ze nie je nejaka extra relevantna vzorka, ale rozhodne plati na vecsinovu spolocnost plati, ze hoci maju nizsi prijem, platia za veci, ktore mne pridu absurdne. A tym nemyslim, ze len kupia nejaku jednorazovu blbost - casto kvantum zbytocnych sluzieb, alebo "potrieb". A tym rovno reagujem aj na ten dalsi prispevok, bez toho aby si niektore veci kategorizoval netusis kde ti prachy odchadzaju. A ked to nevies a nemas to stale pred ocami, tak len velmi tazko spravis nejaku zmenu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Audit financii ... no, zalezi to o akom okoli to hovoris. Ak o (vyssej) strednej vrstve, povedzme, tam su ludia co maju bordel vo financiach.

Ale pre nizsiu strednu vrstvu, a pre chudobnych obzvlast, vecsinou plati ze ziju z vyplaty do vyplaty. Tam dost vazne pochybujem ze nemaju tusenia za co platia, a ze mozu usetrit nejakymi kategorizaciami viac nez 5% nakladov. Jedina vynimka je samozrejme alkohol, ktory znacna cast populacie pouziva ako unik z reality, ale to je ina tema.

Mohol by si byt konkretnejsi a uviest par prikladov aby sme mali predstavu o com hovoris, ked sa to ma tykat celeho tvojho okolia?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nebudem pisat omacky, ale rozhodne to plati viac pre nizkoprijmovu skupinu, resp taku, ktoru pokladas skor od vyplaty k vyplate, pretoze minaju na hluposti aby sa vyrovnali k tym co maju viac - nejake psychosocialne aspekty. Hned nazaciatok bankove ucty za 6€ mesacne, najlepsie 2 (sam som odporca jedneho spolocneho), ale ked im povies aby zmenili banku, nie on potrebuje bankomat a pobocku. Hoci tam nepachol 3 roky najmenej a domovsky bankomat pouzije 2x v roku. Dalsi musi platit 50€ za internet a kablovku s telefonom a + netflix, spotify a pod. Znovu nemam nic proti ked to naplno vyuzivas alebo ti prinasa nejake uspokojenie, ale rozhodne nepotrebujes drahy internet a potom este extra sluzby - hlavne, ked ti na konci vyplaty ostava este "vela tyzdna".
Odpovedať Hodnotiť:
 

pokracovanie ...
Svagor siel "setrit" teplo tym, ze kupil "smart" termostaticke hlavice. Ked som mu povedal, ze je to kokotina - a co je horsie nasledne vypocital, tak sa urazil. Platit deckam gamepassy, menit telefony, miliony obalov na telefony (skor zeny) a uz viac veci si nespomeniem, lebo sa do druhych velmi nestaram, tak neviem co este leti. A to este nehovorime o nevhodnych poistkach alebo IZP. A tiez zabavna tema - kupil som si auto za ~34k, svagor1 kupil tiez, lebo vsak nove je lepsie ako jazdene. No ved ok, len keby som sa (on) netvaril, ze na to mam a zadotovali mi 3/5 z ceny rodicia... Svagor2 sa rozhodol, ze nebude horsi a kupil pred 2mi mesiacmi tiez. Definicia sice nove, ale slabe, bez vybavy, male ale hlavne drahe sa oplati. To su konkretne priklady, ale napriklad vseobecne - ked sa niekoho spytas kolko mesacne mina penazi, odpovedat nevie. Lebo to netusi - iba tak nejak hmlisto tusi kolko ma vyplatu a minie skoro vsetko. Debata o spotrebe vody/elektriny je ciste scifi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este cigarety su vdacna tema. Ja napriklad si kupujem lego. Ked sa nahodou niekto u mna ocitne, tak ma hmmm no nazvime to zvlastne pocity. Je tam udiv - hlavne nad mnozstvom, ale ked sa dostaneme k cene, tak poviem, ze tam vidi necelych 4k € aktualne a cca 45k dielikov (46 433) Ja fakt pocitam vsetko, beriem to ako hobby a pre niekoho uchylka. Ked to dotycnemu rozratam na mesiac, zistime, ze keby som do toho daval tolko penazi, co priemerny fajciar do cigariet, tak by som toho mal tak 5-6x tolko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prave preto ma zaujimali konkretne priklady, lebo minanie na zbytocnosti je najvecsi omyl bohatych o chudobe ktory casto pocut. Ide tu tiez o zivotnu potrebu - bez zabavy sa zit neda, ak si nechces privodit depresiu. Ked som si pozeral o tomto vedecke studie, z vecsiny vyslo ze najlepsi prediktor uspor je jednoducho prijem, a ze taketo mikrosetrenie nema velky vplyv.

Konkretnejsie, prakticky vsetko o com pises su bud jednorazove drobne vydavky, alebo sa to tyka prave strednej vrstvy. Chudobni nemaju auta a uz vobec nie investicne poistenie. Teda tieto vydavky su to co robi strednu vrstvu strednou vrstvou.

Z tych mesacnych nakladov co spominas vecsinou plati ze sa tazko znizuju a usetris tym minimum. Napriklad poplatky za banku - s vynimkou online bank ma dnes poplatok za ucet prakticky kazda. A 6 eur za mesiac nikoho z biedy nevytrhne. Rovnako poplatky za energie - ked nemas peniaze na zateplenie domu alebo podobnu investiciu, tazko znizis mesacne naklady.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Respektujem, ale nesuhlasim. poplatok za banku je +/-6€ = 72€ rocne, ak su dvaja uz je to takmer 150€ rocne. Tych 150 sa ovela viac hodi na vianocne darceky ako platit za nieco, co nemusim. Ano 5-6€ z biedy nikoho nevytrhne, ale ked je to x 10 mesacne za rozne veci, tak rocne je to uz kludne jeden plat. Takze kto nevie hospodarit v malom, nebude vediet ani vo velkom. Zabava byt musi, ale nie na vsekty strany tak, ze to ani neviem vymenovat co vlastne vsetko platim => stracas prehlad => stracas peniaze. Pripadne casto z pohodlnosti bud nieco vybavit, alebo niekde napisat radsej dalej platim sluzby ktore nevyuzivam.
Pochadzam z pomerov, kde oco prechlastal a prehulil 1/3 vyplaty - co je tiez realita a paradoxne vo velkej casti u nizsieprijmovej skupiny. Taktiez viem ake je to zit z 200€ na mesiac, kde polovicu das na byvanie a druhu za plienky a mlieko, a tych 5€ co ti ostane pories ako sa vystravujete dvaja... takze ak mne niekto zacne rozpravat ako sa setrit neda, tak ho zvycajne poslem do <>.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj ja respektujem, a dokonca aj suhlasim ze to o com pises je realne. Iba si myslim ze len u mensiny to ma taky vyznam aby sa oplatilo robit detailne kategorizacie vydavkov. Alebo aby som pouzil tvoje slova, to ze niekto nevie hospodarit v malom zacne byt vyznamna nevyhoda az vtedy ked realne moze zacat hospodarit vo velkom.

Vsimni si ze aj v tvojom priklade je iba jeden vydavok nahradeny druhym. Je na to dobry dovod, lebo s 72 eurami rocne ani nic ine nez ich minut nema zmysel. Setrenie sluzi na to aby si clovek vytvoril 'vatu', a to sa efektivne da robit az od urciteho prijmu. Ked niekto mina 'na vsekty strany tak, ze to ani nevie vymenovat co vlastne vsetko plati', tak ma zjavne zivotnu uroven dost vysoku aby nebol povazovany za chudobneho.

A ano, chlast a zavislosti vseobecne su tema sama o sebe. Ako som pisal vyssie, jedna sa o unik z reality, ako psychologicky obranny mechanizmus voci zlym podmienkam, ktory ich ale este zhorsuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej, nieco do seba to ma a urcite cim vecsi prijem, tym vecsia moznost aby ti na konci ostalo. V mojom konkretnom priklade - svagor2 kupil auto za nejakych 15k€. Cislo nie je ani tak podsatne ako informacia, ze 10k dostal ako vyrovnanie majetkovych pomerov od jeho svagra a zvysnych 5 mal svoju rezervu, ktoru celu do auta vylial. Obaja partneri pracuju do 500m od domu, auto nebola nutnost, ale vyhadzali sa zo vsetkych svojich penazi a obratom minuli co dostali na nico co nepotrebuju. A to je rodina, ktora sa do strednej triedy jednoducho radit nemoze. On robi nejaku poziciu vo velkoobchode do 1000 hrubeho a ona je ucitelka v skolke za este nizsiu sumu. 5 clenna domacnost, ktorej ked ostane 100€ tak sa tesia kolko usetrili. Z mojho pohladu suma, pri ktorej by som zacal rozmyslat, ze co musim zmenit aby to nebolo tak zle.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej, to mas pravdu, to co popisujes je priklad minania na blbosti. Obzvlast preto, lebo to auto im este zvysi mesacne naklady.

Akurat ze ked obaja v rodine maju stabilne zamestnanie niekde okolo priemernej mzdy, a este mali aj nieco nasporene, tak by som ich uz zaradil do strednej triedy (teda mimo bratislavy).
Odpovedať Hodnotiť:
 

A takto sa sprava vela ludi. Vidia, ze napriklad ja mam. Lenze to ze mam, nie je zapricinene tym vyssim prijmom. To je dosledok toho celeho spravania. Ak by som mal prijem rovnaky ako oni, aj tak by som mal viac ako oni. A potom je este rozdiel - ak potrebujem nejaku vec, tak si ju kupim. Ak ju nepotrebujem, tak si na nu nasetrim hoci si ju viem kupit hned - to je ta disciplina.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj ked to uz asi nikto nebude citat, tak s tebou absolutne suhlasim. Nielen ze mi (ako dietatu) otec prechlastaval dost slusnu mzdu (okrem pravidelne strhaneho z uctu najmu na byt) aj s cigaretami bol vzdy na nule aj v minuse, neskor zrusil aj najom. Zil som aj z ukrutne malej sumy mesacne 80 Eur v 2001 a este mi ostalo na pouzivane casti HW do PC vramci roka. Teraz je to uz uplna nuda - aj ked mam penazi vyrazne nad limit, tak so slusnym stravovanim, par krat objednavka, par krat navsteva restauracie mesacne s manzelkou miname cca do 320 Eur.

Stretavam presne takych ako ty stretavas. Poznam viacero chudobnych aj bohatsich parov, kde im nestaci dvom len na stravu 500 Eur a do restauracie idu len na skromnu oslavu. Aj chudobni, aj bohati musia mat dve auta, ti "rozumnejsi" maju jedno do prace a druhe uspornejsie ale kvalitnejsie na dovolenky, vikendove dlhsie jazdy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pokr...
Tipek mal 600Eur v Hrubom + 200E na ruku + 250E zarobil odrbavanim nacierno, ma kratkodobe dlhy, uvery, vyplatu musi dostavat v hotovosti, aby deklaroval, ze nema nic, splaca len nutne veci (uvery do 300 Eur), byva u rodicov, a on nema po 2 tyzdnoch prachy!!! Siel robit do zahranicia, kde mal 450 Eur tyzdenne, uz v piatok zistoval, kto by mu pozical do pondelkovej vyplaty.

Ked som mu vysvetloval, ako lahko a rychlo vyplati dlzoby, po len asi 7 mesacnej jemnej skromnosti a bude uplne bez dlhov... nie. To by neutiahol. Ma retardovany 40Eurovy pausal, ktory nevyuzival ani z casti, skor ho plytval len preto, ze ho mal. A sak prezvon... mam nekonecne minuty. Musel si kupovat travicku, aby nemal depresie z dlzob. Musel mat "znackove" oblecenie, aby nevyzeral ako gadzo - nike,addidas... sedlacke leskle bundy so znackou na chrbte - hlavne ze sa oplatila... bola v zlave.
Tento bol sice trosku extrem, ale takych jeho kopii som stretol neurekom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dalsi tipek... daval celu vyplatu na ucet zene a vkuse skemral prachy. Pretoze ked ich mal v ruke, tak ho palili. Ked som vyzvedal, ze ci manzelka setri? Ze nie, vkuse kupuje nejake <>oviny do domacnosti a uz tyzden sa nevie dockat na jeho vyplatu! Ale aspon byvali. To mi bol par.

Dalsi par - spolu asi 3700E v hrubom... po 4 rokoch spolunazivania este bez deti, kazdy svoj ucet. Proste mali cislo, ktore ked sa na ucte prekrocilo, tak ho minali, ved este mozem... musim si uzit zivota. Prislo dieta... ani na byvanie nemali (ani na splnenie hypoteky), museli si pozicat.

Z opacneho stada: tipek zral pasteku a rozky, nosil si obed, vkuse fajcil, nepil, bez deti, bez zeny. Asi 900 v Hrubom. Po 9 rokoch v praci vyhlasil, ze uz ma nasetrene 93 000 Eur, ze ked bude mat 100, tak si kupi dom. To bolo v 2014. Neverim, ze si ten idiot nasetril na dom, pri tejto inflacii a raste nehnutelnosti. Aj ked ma nasetrene 130 000 Eur...z toho dom nebude, len bungalov, alebo "dom" co si bude 5 rokov stavat sam s kamaratmi.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Neverim, ze vacsina "len na to proste nema". Vacsinovy hlupak, aj ked dostane 5000 mesacne, tak len zvysi naroky na minanie - ved nebude kupovat lacne smejdy!

Ti ludia bud stupidne setria, alebo ziju na dlhovy sposob, alebo ak vidia pozitivne cislo na ucte, tak preklikavaju obchody, co by sa este dalo objednat.

Niekde som videl prave taku statistiku, ze vacsina (zamestnancov - nie podnikatelov al. zivnostnikov) s nadpriemernou mzdou nemala pred vyplatou na ucte nic pouzitelne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano, niektori ludia sa spravaju ako popisujes, ale v priemere to tak nie je. Preto sa nedrzim na priklady ale na statistiky a studie. Prakticky kazda ekonomicka studia o setreni ma ako hlavny faktor zarobok, data proste nepustia.

Podla centralnej banky mal priemerny slovak v roku 2019 nasetrene 13700 eur. To je sice stale malo, ale zjavne az taky rozhadzovacni nie sme.

Tu mas strucny prehlad statistik spotreby za rok 2018 (teda pred covidom): https://dopice.sk/qeN

Docitas sa tam ze v priemere su najvecsie vydavky na byvanie a stravu. Je to problem hlavne pre chudobnych, lebo tieto naklady neustale stupaju.

A tu mas okrem ineho kolko ludia v ktorom kraji priemerne mesacne usetria: https://dopice.sk/qeO

Nie je ziadnym prekvapenim ze je to zoradene podla zamestnanosti a priemerneho zarobku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prepac, ale to su hluposti. Za prve, SLSP si robi PR na setrenie a poistenie, aby si zvysila u svojich klientov sance na hypoteky.
Velmi dobre poznam, ako to vo vnutri SLSP funguje. Vsetky "mozne" prachy odvadza do Rakuskej Erste Bank - cize robi si PR na uvery.

Za dalsie, nasiel som si clanok, kde VUB tvrdi z februara 2019, ze to je 13 300 Eur, ale to je tiez "papierova" hlupost.

Ludia s financnymi problemami, tam casto nie su spravne zapocitani, ti si totiz drzia na ucte minimum, aby splacali len vynutene splatky.

Ludia, ktori su zadlzeni v inych "nebankovkach" tam nie su zapocitani. Ludia, ktori su v exekucnom konani, tam nie su zapocitani - pretoze by "uspory" tahali do minusu.



Odpovedať Hodnotiť:
 

Je verejne zname, ze zadlzenost rodin kazdym rokom stupa. Cize uspory <> od skutocnych uspor (1x hypo nepocitam).

Je verejne a matematicky zname, ze "priemerny" neznamena 50% Slovakov. Typickym cislom byva, ze pod 13300 Eur ma 65-70% Slovakov.

Ak je krajina z uzemnej stranky financne nerovnomerna, tak v bohatsich regionoch maju ludia nielen ze viac uctov, ale aj viac (nebankovych investicii). Cize ti maju uspory castejsie neskutocne vysoke v sucte.

V takych pripadoch sa moze stat, ze na ucte sumu 13300 nedosiahne ani 80% Slovakov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takym bankovym spravam ja zasa vobec neverim - su vycucane z prstu, len aby sa ovce uskromnili, stupla v bankach na Slovensku aka taka uspora a oni mohli viac uverov poskytnut.

Ak ludia, maju na vyplatu 2000 Eur, naklady na zivot 800 Eur, hypo 400 Eur, kratkodobe uvery 1100 Eur - najblizsie 3 roky, ale na ucte maju 10 000 Eur... sa nepocitaju za "uspory". V bankach to ale vyzera cool dobre, lebo vacsinu poziciek takych ludi nevidia - lebo by im pri refixe dali 3% urok.

Ziadna banka neprizna pravdu o svojich klientoch uz len z konkurencnych dovodov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja napriklad usporim (po odratani nakladov na zivot) s manzelkou mesacne 1500 Eur, na jednej banke mame len rezervu na hypo, a dokopy s druhou bankou mame max 12 000 Eur - proste to tam nenechavame pre dobro bank.

Usporim? ci neusporim? Som v statistike?

A co ti, co usporia 3000 mesacne a nechavaju to tam? Tym vykryje kopu skromnych mamiciek, ktore prezivaju a myslia na deti. A kopa hlupakov, co stretavam, tie prachy vzdy len do 0 (ak nie do minusu) rozhadzuje za blbosti.

Potom vyjde trapny clanok zo SLSP, ako si mame vsetci setrit a poistit sa. :-D


Odpovedať Hodnotiť:
 

A toto je presne priklad toho preco som chcel po predchadzajucom diskuterovi detaily.

Si bohaty clovek, a vyjadrujes sa s velkou istotou o pricinach problemov chudobnych. Pri tom odmietas statistiku, ale vlastnu nedolozis. Presne odtialto vznikaju tie myty, ze chudobni su preto chudobni lebo 'nevedia narabat s peniazmi'. Uvedom si ze vecsina slovakov nie su bratislavcania s vysokoskolskym vzdelanim a platom 2000 eur...

Tie statistiky co som ti poslal boli len priklad. Ano, median uspor urcite bude nissi nez priemer. Ale pointa bola ze vecsina slovakov nejake uspory ma, a teda je schopna setrit. Problem je ze nedokazu usetrit dost aby im to pomohlo v tazkych casoch, lebo pomer prijem/minimalne naklady je prilis nizky.

A to o co sa ja opieram nie su len nejake statistiky bank na slovensku. Solidne vedecke studie z celeho sveta dokazuju ze hlavna pricina chudoby je nizky prijem, casto sposobeny nerovnostou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som bohaty nie majetkom, ale som bohaty na prijmy a vydavky. Prestal som "setrit" ako kreten na zaklade vystrasenia od financnych poradcov a zamestnancov bank a poistovni. Zacal som sa vyraznejsie vzdelavat v tom, v com skoly absolutne pohoreli - financie. Vdaka tomu mi prislo to druhe. Vazim si toho, ale nezijem tak, nechovam sa tak.

Setrenie FIATu je z dlhodobeho hladiska absolutna hlupost. Len to ludi obera o energiu a hodnotu. Taki ludia budu vzdy chudobni.

Praveze sa opieras o statistiky tych, ktori prave z ludi chudobnych robia. Aj ten tipek, co si pol zivota u matky setri (na ucte cez 90 000E) na dom a ked ho kupi (bez hypoteky), tak sa stane najchudobnejsim clovekom. Zabudol na vybavu domu, naklady, udrzbu, rekonstrukcie. Do dochodku minie vacsinu svojich vyplat na dom a zitie v nom. Pride dochodok a neutiahne udrzbu domu, bude klesat na hodnote. A podobne konaju skoro vsetci, co tak hlupo setria v banke.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To že niekto zarába lepšie neznamená že má viac úspor. Logicky by to tak malo byť, ale v realite to tak nebýva.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V priemere to plati, a to dokonca tak silne ze pomer mzdy ktoru clovek priemerne usetri (po zakladnych vydavkoch) ma v ekonomii meno: marginal propensity to save. Bezne sa to pohybuje okolo 35-70%, v zavislosti od krajiny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď som bol malý, tak moji rodičia si tiež viedli kockovaný zošit a zapisovali jednotlivé položky ... Zdedili ten systém po svojich rodičoch.

Myslím, že písať to po položkách je prehnané. Dôležité je mať tú disciplínu a nekupovať to, čo človek nepotrebuje. Asi pomáha, keď to človek vidí odmalička u rodičov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kockovany zosit nemam, ale mam to v exceli - dnes to vie s par funkciami krasne vykreslovat grafy a pocitat rozne cisla bez toho aby to clovek robil pracne na papier. Po polozkach to mam preto, ze som si povedal, ze ked uz, tak poriadne a uvidime co to prinesie. Lebo ze som na nakupy minul o 200 € viac v tomto mesiaci mi nestaci ak si nepametam preco. Napriklad ja som s udivom zistil s odstupom casu, ze v lekarni nechavam +/- takmer 50€ mesacne. Keby som to po polozkach nemal, tak na to nepridem, ale principialne staci na zdravy prehlad iba to co vravis.
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ polsko-migranti-pohranici -obyvatele-belorusko. A211110_115335_ zahranicni_jhr/diskuse

..je to všetko záplava, stealth invázia, hybridná vojna, - stá-tisícových, 10-milionových tlúp muslimo -negro-opíc, islamo-NEGRO-cigkánov..

..všetko sú to beztak agresivní muslimo-cigáni.., diví, islamistickí, barbarskí, islamskí,
negerskí, muslimskí..

Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Tak tak proruska hybridna vojna voci europe. Bieloruska babka trciaca na spagatiku z ruskeho analu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ turecko-recko-migranti-egejske-more-pirati. A211110_103717_zahranicni_kha
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Jak ze ta neprimu v Blave?
Odvoz a Likvidacia Odpadu stale hlada: smetiar naskakovac.
Aj platy su tam celkom dobre sa mozes dostat k cca 1000,-.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bieli muzi nevedia skakat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neboj, policia uz o tebe vie.
Este zopar takychto komentov a budes mat ubytovanie aj s ochranou.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Dost pochybujem, ze si to nahlasil.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a kde konkretne porusil nejaky zakon? Podla mna prejavil relevantny nazor dokonca podlozeny zdrojom.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

A ty si Adriana Krajnikova? Tym by sa vysvetlil tvoj stupidny komentar.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Toto ale priekazne nie je pripad pre policiu ale pre psychiatra.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Firmy by na tom mali zamakať, aby bolo akceptovateľné nejaké riešenie, ktoré aj spoločnosť prijme.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spoločnosti na Slovensku to je jedno. Nejaká ochrana súkromia je ľuďom ukradnutá až kým nebude neskoro. Každý sa odvoláva na to že nemá čo skrývať tak prečo by ho nemohli sledovať. Totálne nepochopenie rizík a dôsledkov zberu dát a ešte takým pochybným subjektom akým je štát.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

to mas recht! az sa divim, ze len 30 rokov od komunizmu a uz si nevieme tu slobodu vazit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj v tom sociku si mal viac slobody, ako mas teraz. Jo, je to smutne...
A to im este stale ludia tlieskaju.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

"tak urcite"
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

> Nejaká ochrana súkromia je ľuďom ukradnutá

Ale zaočkovať sa nedajú, lebo sú v tom sledovacie čipy. Tento svet nedáva zmysel.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Takému géniusovi ako si ty to predsa musí dávať zmysel. V prípade ak by ti to zmysel nedávalo tak si daj posiľnovaciu vakcínu.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Bežné pokladne v obchodoch sú dnes na Wi-Fi, vyžarujú obrovské dávky do okolia niekoľkokrát za minútu. Stáť pri takejto kase je zdravie ohrozujúce, takisto toto žiarenie poškodzuje vodu a potraviny.
Existujú ordinácie lekárov, kde vám kážu vypnúť mobil, ale ich kasa vyžaruje do okolia tak, že niektorí ľudia, čo tam prídu si ešte odnesú zdravotné problémy!
Mnohí ľudia nechápu, prečo ich zrazu na určitých miestach bolí hlava, je im zle a majú problémy sústrediť sa a robiť bežnú robotu. Ale veľa ľudí si už všimlo, že to súvisí s inštaláciou Wi-Fi stĺpov, Wi-Fi, mobilných antén a bezdrôtových zariadení tam, kde predtým neboli! Niekedy to dopadne tak, že ak zamestnávateľ dotrepe nový router alebo novú pokladňu, ľudia sa nemôžu sústrediť a kto môže, berie si radšej prácu domov.
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

A ak vám postavia BTSku pred okná, na výber je niekoľko možností: 1.) skúsiť to odtieniť 2.) nechať to tak a čakať čo to spraví, príp. písať na MinDop, ktoré aj tak nerobia žiadne merania len kontrolujú papiere 3.) zapáliť to alebo zničiť, alebo sa odsťahovať
A dnešné mobilné zariadenia, nové smartphony a nové Wi-Fi zariadenia sú malé BTSky, vyžarovanie sa zvrhlo úplne do extrému! Kto to chce podporovať, môže chodiť stanovať na stožiare s anténami, ale človek by mal mať možnosť žiť v normálnom prostredí a nie stále vedľa nejakých žiaričov. Potom ak to ľudia ničia alebo zapaľujú, nech sa tomu nikto nediví.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

len privela slovami povedane, ze si kokot.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

lebo lepsi argument ta nenapadol. Proti pravde sa tazko argumentuje.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Jasne, pravda to sice nie je ale mohla by byt. Ze sa elektrosmog zvysuje sa popierat neda, ale tvrdit, ze ekasy produkuju "nadmerne" mnozstvo je kokotina. Detto s BTSkami a vypalovaniu dalsich stanic.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

na wifiny mas presne stanovene limity. v eu je to 100mW. viacej dostanes v panelaku, kde to na teba svieti kazdy sused ako v obchode.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Na jednu moznost si zabudol: Nastudovat si z doveryhodnych zdrojov (= vedecke casopisy) o (ne)skodlivosti wifi a 'ziarenia' (skodlive je iba ionizujuce ziarenie, to musi mat vysoku frekvenciu aby malo dost energie na rozbitie chemickych vezieb, cize ultrafialove spektrum a vyssie), a nasledne prestat trpiet paranoidnymi zachvatmi.

Mozes zacat tu: dopice.sk/qeh
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Počuj, Kefalín, čo si predstavuješ pod "obrovskou dávkou"?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

predstavovat si nemusis. Jednoducho pozri si namerane data elektrosmogu po meste. Tiez si pozri graf ako signifikantne neustale stupa tato hodnota pocas dekad.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Kde sú tie dáta? A v akých jednotkách sa to meria?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Dáta z meraní nových Wi-Fi pokladní:
https://dopice.sk/qeg
bežná reg. pokladňa 40-60.000 mikroWatt/m2
(bežná predavačka je v tesnej blízkosti okolo 7 hodín)
Ak je nariadenie deštruktívne, ako napr. testy, ktoré môžu poškodiť zdravie a zaviesť do tela vírus, tak také nariadenie nebudem rešpektovať, ani keby bolo dané zákonom!
Podobné je to aj s Wi-Fi reg. pokladňou, sú to zdravie ohrozujúce a nebezpečné zariadenia! Kto chce môže ich používať, ak si myslí, že neškodia.
A kto si myslí že škodia, zbaví sa toho, nedovolí to inštalovať, alebo ten Wi-Fi modul stadiaľ vyberie.

Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Ak štát vynucuje iba jedinú možnosť, tak to má byť bez zásahu do osobnej integrity jednotlivca, potom to nikomu vadiť nebude. Ale ak je iba jedniná možnosť, napr. rúška, testy vakcíny alebo blízkosť mobilných staníc, EM žiaričov alebo Wi-Fi, človek má právo a vo väčšine prípadov aj povinnosť to odmietnuť, a nikto proti tomu nemôže namietať. Ak chcete byť moderní alebo mať "slobodu", musíte to robiť tak aby ste neotravovali a neožarovali druhých.


Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Vlastne ohladom wifi nemas ani ty pravdu. Moze si ju instalovat a pouzivat kazdy ako sa mu zachce. (bolo by dobre keby to oznacovali)
Teba ako jednotlivca nikto nenuti pohybovat sa na miestach kde ta wifi je.
Alebo ta niekto dotiahol za ucho do niektoreho obchodu so slovami pod a trp.
V okrese RS su stale 3-5 dedin ktore nemaju ziaden mobilny signal, tak sa tam kludne mozes nastahovat a jest lesne korienky aby si nemusel byt vystaveny ekasam.
Aj rusi ti zadara daju pozemok niekde na sibiri.

Moznosti je dost len sa netreba stazovat, treba riesit. (idealne tak aby si neobmedzil druhych)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a kde mas teda zdroj tych hodnot? Ja vidim len nejaky vrgrcany clanok bez autora a relevantnych zdrojov.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Zúčastnil som sa merania, merali to prístrojom Extech 480846 (frekv. rozsah do 8GHz) Každý by si mal sám urobiť vlastný výskum a nie spoliehať sa na zdroje. Pre normálne zarábajúceho sú dnes cenovo dostupné špičkové prístroje.
Pri dnešných potravinách by nebolo jednoduché preukázať ani neškodnosť babkiných koláčov. Nemohol by ich nikto vnucovať ľuďom žrať, ani keby preukázal bezpečnosť. O Wi-Fi a bezdr. zariadeniach je toho známe hodne. Bežne človek nepotrebuje študovať, aby mu bolo jasné, že bezpečné to nie je a nikdy nebude!
Každý, kto má zdroj bezdrôtového signálu, mal by zabezpečiť, aby sa signál nedostával k susedom. Wi-Fi v panelákoch a na verejných miestach by malo byť zakázané, pretože dlhodobé účinky zatiaľ nie sú známe, je to experiment so ľudskými životmi! Ľudí bežne vystavujú experimentom, súčasná rúško-testovacia-vakcinacizačná propaganda je iba vrchol ľadovca
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Na to tvoje meranie, ktoreho si sa zucastnil sa mozem z vysoka vysrat ked nepozname moetodiku ani data, len tvoju verziu rozpravky. A rozhodne teda budem verit viac relevantnym datam ako bajkam. Na utvorenie nazoru je predpoklad nejakych vedomosti alebo schopnosti dohladat relevantne informacie. Len "mysliet" nestaci, to je podmienka nutna, ale nie postacujuca. A vzhladom, ze zacinas do toho pchat ruska a vakcinacie a picoviny o propagande, tak mi je jasne, ze nejake fakty ta nezaujimaju a ani neverim, ze nejakymi datami disponujes.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Nehaj ho ved ma pravdu skoro.
S tymi pristrojmi namerias aj indukciu klasikych 230V kablov v stenach panelaku (aj vsade inde).
No a kedze je to vsetko take nebezpecne tak to nasi predkovia ktori zili ked sa to zavadzalo neprezili. Iba ze by ano.
Alebo sa im narodili zvery, muuuu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

píšem o jednom konkrétnom prístroji, ktorý je určený na meranie intenzity vysokofrekvenčných elektromagnetických polí. Nedá sa s ním merať nízkofrekčné EM pole, teda EM pole v okolí káblov sa s tým nedajú merať. Na to sú určené iné prístroje, takisto som mal možnosť zúčastniť sa meraní, z ktorých vyplýva:
Aj polia okolo netienených káblov sú nebezpečné, o vaše zdravie sa nikto nestará, starajte sa sami. Silno odporúčam aj káble od tlačiarní a všetky elektrické káble, prepäťovky atď. buď vypínať alebo zabezpečiť čo najväčšiu vzdialenosť tela o nich. (najhoršie u nás vyšla prepäťovka a kábel od tlačiarne) Tak ako nie je zdravé mobilné žiarenia, WiFi a pod., rovnako nie je zdravé spávať ani sedieť v blízkosti zásuviek alebo niektorých elektrických káblov.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Ano, akurat bez kalibracie a certifikacie je ti to tvoje meranie silno informativne. To je ako ked prides merat hrubku laku na aute s meracom z lidla. Vypovedna hodnota nula.
Ale v jednom mas pravdu - je dobre aspon spat v miestnosti, kde nie je ziadna elektronika. Ziaden mobil pri hlave ako budik, ziadne PC ci TV. A ano mozes vypnut aj wifi (napriklad ja mam vypnutu a vsetko mam LAN) avsak je mi to hovno platne, ked ich na mna ziari dalsich 30 zo susednych bytov. A hoci som aj uvazoval spravit z bytu faradajovu klietku, tak mobilny signal potrebujem.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Keď meranie spochybňujú tí, ktorí nerobia žiadne merania... To je ako spochybňovať niekoho kalkulačku! Môžeme sa baviť s ľuďmi, ktorí robia nejaký výskum a majú vlastné merania a najmä jasnú, konkrétnu predstavu o problematike. Lebo ak človek nemá predstavu, koľko vyžarujú konkrétne bezdrôtové zariadenia a aké to má na niektorých ľudí následky...
Napr. tento podnet na MinDop kôli extrémnym hodnotám žiarenia v meste:
https://dopice.sk/qes
MinDop odpovedalo, že na meranie osoba nemá papiere, že podľa nich nie je oprávená osoba...
MinDop nerobí žiadne merania, iba kontroluje papiere a na základe toho vydáva operátorom povolenia! (!)
Aké právo oni majú vydávať povolenia, keď nerobia žiadne merania? Asi také ako väčšina z vás písať ... k tomu, o čom vôbec nemáte predstavu. V takomto prostredí každá zbytočná kvapka elektrosmogu môže byť prekročením kritickej hranice
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

bla bla bla. Doloz meranie a metodiku merania. Ak nie, tak si mozes vsetky tie srdcervuce vylevy strcit do zadku. A ano, merat (cokolvek) nemoze bezny jozko ako ty, ked na to nema opravenenie (na to sa vykaslat) ale nema potrebnu certifikaciu, ktora je akou takou zarukou, ze pristroj nie je suvix a ze clovek co to obsluhuje vie co robi. Preto ked aj nahras na kameru dopravny priestupok, tak sa prihliada len na ten priestupok a nie aku mas rychlost podla GPS, lebo hoci je to celkom presne, netusis s akou chybou pristroj meria a certifikaciu aj kalibrovane pristroje a zaroven pravomoci ma len policia. A tak je to spravne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pokracujem - Naviac tvrdis, ze nejake konkretne zariadenie malo vyzarovanie v intervale - to je tvoje tvrdenie. Ked som sa spytal na podrobnosti, tak akosi to nevies podlozit, len sa furt vykrucas a snazis sa svoju neschopnost preukazat to otocit na mna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak chces vediet merania, metodiky, data a vsetko mozne o elektrosmogu:

https://elektrosmog-info.voxo.eu/

ja osobne mam pristroj za 400 eur na meranie elektrosmogu a testoval som kadeco aj znamym po bytoch a potom sme robili nejake napravy na znizenie smogu aby sa im lepsie spalo v spalni. A maju teraz lepsi spanok.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To nerozporujem, on vsak tvrdi nejake cisla na konkretnych veciach bez toho aby meranie ci metodiku dolozil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono je aj metodika s názvom: Vycucané z prsta, aj keď netvrdím, že je to tento prípad. V týchto prípadoch však aplikácia môže byť ale niekde pravdivá a niekde aj nie, záleží čo tá metodika hovorí na tých konkrétnych veciach.

Príklad: To auto je pekné, len je to dízlový smraďoch(a bez drahého filtra ešte väčší).

Zaujímavejšia je však otázka, prečo ten drahý diesel viac smradí v meste ako benzín. Neexistuje technológia, ktorá by to aspoň vyrovnala a ktorá by sa mohla nasadiť?

A keď je nejaké staré auto, napríklad nejaké benzínové Ferrari, nevieme s tým niečo spraviť, aby bolo košér? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

jeho to absolútne nezaujíma, nehádž sviniam perly.
ak niekedy mal ženskú a povedala mu poď, tak si od nej pýtal metodiku a možno chcel aj aby doložila, že to naozaj chce! Chápeš čo tým chcem povedať, že ak by ho to čo tu píšem naozaj zaujímalo, mal by inakšie otázky. Ak by som tušil čo i len trošičku z jeho strany záujem, napísal by som do detailu všetko a najskôr by nepovedal ani slovo! Ak by nebol cez Košice, tak by si kľudne vygooglil čo stojí ten prístroj, pre teba len poviem, že citlivosťou sa na ten Extech 480846 nechytá ani prístroj s takmer 30 cm anténou a v porovaní s kalibrovaným prístrojom v rukách profíka sú hodnoty Extech 480846 prakticky identické
Odpovedať Hodnotiť:
 

"O Wi-Fi a bezdr. zariadeniach je toho známe hodne. Bežne človek nepotrebuje študovať, aby mu bolo jasné ..."

No, ten tvoj paranoidny vylev jasne dokazuje ze potrebuje. Zmerat si mozes aj sirku ritnej diery, ale studovat potrebujes na to aby si vedel co to znamena a ako to pouzit.

Tak napriklad o skodlivosti wifi, mirkovlniek a podobne pise kde aky pavedec uz od vzniku tychto technologii, a napriek tomu zatial nic take dokazane nebolo. Stat ma predpisy obmedzujuce vykon ktore su zalozene skor na principe opatrnosti nez nejakych dokazanych negativnych dosledkoch.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:

Pridať komentár