|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Operacny system pre velkacov
Od: martiiiiiinHK
|
Pridané:
15.10.2021 4:21
Jednoducho genialne. Co som presiel na Ubuntu, tak mi pocitac bezi 3-krat rychlejsie (boot trva 20 sekund, pri windows10 aj 5 minut, programy spusta okamzite)
No a ako je vidiet, deti ktore si potrpia na Windows, lebo Ubuntu im nerozbehne ich jednu jedinu volnocasovu aktivitu (pocitacove hry), tak su ticho.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: ffdf
|
Pridané:
15.10.2021 5:22
To, že si do systému naťaháš kadejaký spyware je hlavne tvoja chyba. Win10 je odladený a bezkonkurenčne najlepší OS. Mal by si dať ruky preč od PC ak si neschopný aj ten windows používať.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: foo
|
Pridané:
15.10.2021 5:42
"Najlepší OS" je subjektívny názor, každému vyhovuje niečo iné.
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
15.10.2021 7:29
Ale popieranie boha názorom, že "Najlepší OS" nemôže byť objektívne tvrdenie je naviac priekazne hanobením naboženstva.
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: asekfjadfh
|
Pridané:
17.10.2021 21:11
A preco vlastne Ubuntu robi kazdu verziu *.10 len tak kratko podporovanu?
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: Hadatko
|
Pridané:
15.10.2021 8:27
Windows este stale nieje OS. A sposob akym sa snazi dostat na Linux jadro dokazuje ze ma cestu este pred sebou. Mozno uz nie dlhu. Urcite to nieje user friendly system.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: Windowsak
|
Pridané:
15.10.2021 9:40
Pises o linuxe, vsak, ze sa dotahuje a snazi napodobnit windows uz dlhe roky :)
A ze linux nie je user frendly s tym suhlasim, kto chce zabijat cas nastavovanim a ladenim os trn si nainstaluje linux desktop :), to mas miesto hrania hier
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: Windowsak
|
Pridané:
15.10.2021 9:40
Pises o linuxe, vsak, ze sa dotahuje a snazi napodobnit windows uz dlhe roky :)
A ze linux nie je user frendly s tym suhlasim, kto chce zabijat cas nastavovanim a ladenim os trn si nainstaluje linux desktop :), to mas miesto hrania hier
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: Windowsak
|
Pridané:
15.10.2021 9:41
Pises o linuxe, vsak, ze sa dotahuje a snazi napodobnit windows uz dlhe roky :)
A ze linux nie je user frendly s tym suhlasim, kto chce zabijat cas nastavovanim a ladenim os trn si nainstaluje linux desktop :), to mas miesto hrania hier
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: Marian Walczak
|
Pridané:
15.10.2021 12:05
máš na svojom windowse dáku chybu, hodilo to sem tvoj príspevok trikrát.
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
15.10.2021 19:31
To zvyknú robiť repeattre na podmorských optických kábloch. Vo facebooku priekazne opať ččosi optimalizujú na rootovaní.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: Windowsak
|
Pridané:
16.10.2021 9:19
Hej, hej, pisal som to na ipade …daj rozumnejsi koment …
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: Janko Zygelitki.
|
Pridané:
18.10.2021 14:43
aaale na ipade? microsoft nerobi tablety alebo windows na tablety nie je ani nahodou ready? :D
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od reg.: Fet_u_Číny
|
Pridané:
15.10.2021 12:48
Gentlemani klud.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: Falcon
|
Pridané:
15.10.2021 11:18
Nemusis mat spyware a ine blbosti. Uplne postaci ked ho pripojis do firemnej siete , domeny ... naistaluju sa ti tam rozne sluzby a podporne appky ,aby ti bezali veci a uz to je znatelne citit. Takze bol by som opatrny pouzivat vyraz "neschopny aj ten win pouzivat"
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: ffdf
|
Pridané:
15.10.2021 13:36
Tomu sa hovorí neschopný adminko. Keď pripojiš win do domény a on ti tam nechá nainštalovať kopec chujovín. Vlastne je to aj tvoja chyba, že takému lemplovi veríš a necháš PC pripojiť do ním spravovanej domény.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
15.10.2021 14:18
Uz vidim, ako prides za sefom a zacnes mu rozpravat, ake mate neschopne IT oddelenie, ze ti nainstalovali antivirus a kopec podobnych veci, co ti spomaluje firemny pocitac. Daj potom vediet, ako si dopadol.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: ffdf
|
Pridané:
15.10.2021 19:15
Dopadol som tak, že mi dali výnimku a dovolili mi spravovať si PC sám, pokiaľ dodržím niektoré firemné bezp. opatrenia ako je sila hesla, práca s externými zariadeniami, firewall a pod.
Stačí sa len ozvať. Keď si dobrý pracant, 2x si rozmyslia, čo s tebou spravia.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
15.10.2021 19:24
Slaba firma, z bezpecnosti nesmie mat vynimku ani jediny pocitac.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: sloboda geekovania
|
Pridané:
15.10.2021 19:31
aj tá babka hovorila:
"keď všetkých tak všetkých" :-)
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: ffdf
|
Pridané:
16.10.2021 8:33
No veď hovorím, neschopný adminko. Keby nebol neschopný, tak sa postaví proti výnimke aj za cenu, že ho vyhodia. Asi vedel, že je neschopný tak radšej povolil a mne kolegovia závidia, ako mi dobre ide ten systém.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: Janko Zygelitki.
|
Pridané:
18.10.2021 14:46
mozno len nechcel stracat cas s kokotom co ma na salame nejaku ISO-27000*, ibaze by mala bezpecnost na salame cela firma :D
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: Amaterko
|
Pridané:
16.10.2021 9:24
Tak tato firma si velmi svoje data nevazi, bol by som zvedavy co by urobili ak by tvoj pc napadol firemnu siet a zasifroval firemne data …
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: ffdf
|
Pridané:
17.10.2021 11:11
Jednak to je potom neschopný adminko, lebo však zálohovanie má byť a to tak, že zálohy nie su na sieti dostupné.
Dvak, základne AV riešenie ideálne s nejakým monitorovaným honeypotom by tam mal mať.
No a nakoniec, ak by to šlo odo mňa, nemám problém znášať napríklad finančné následky.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: Janko Zygelitki.
|
Pridané:
18.10.2021 14:48
"nemám problém znášať napríklad finančné následky" ten bol dobry, velmi dobry :D nemas predstavu o sankciach, ktore mozu firmu postihnut v pripade hacku,uniku udajov a podobne?
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: ffdf
|
Pridané:
21.10.2021 9:31
Mam, hlavne ked viem, co ta firma robi a ake ma data, cize zname riziko. Zaroven sa viem starat o svoj PC, zjavne lepsie ako nejaky adminko, co mi tam necha nainstalovat spomalovacie kokotiny (a to nehovorim o AV). Uplne v pohode.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: takako?
|
Pridané:
15.10.2021 23:47
Akoze, “ze nechas firemne PC pripojit firemnemu IT pracovnikovi do nim (firmou) spravovanej domeny”? Hadam ty nebudes firme hovorit co ona s vlasnymi PC moze robyt alebo nie. Vsevedkovia ako ty su najhorsi.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: ffdf
|
Pridané:
16.10.2021 8:38
Budem. Resp. robit si mozu co chcu ale maju to napiču, lebo neschopný adminko. Dali mi nástroj, kt. je napiču. Buď ma nechajú ho fixnúť a budem mať vyššiu produktivitu alebo dovidenia.
Hádam nejdem pracovať niekam, kde budem trpieť neadekvátne podmienky pri nejakom očakávanom výkone.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: Takyto
|
Pridané:
16.10.2021 9:26
Tak teba by sme ako admini v nasej firme rychlo “upratali “
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: ffdf
|
Pridané:
17.10.2021 11:02
Ak by nechali inštalovať taký bordel, čo tak spomaluje systém, tak by neupratali. Takí neschopáci sa zvyčajne nepostavia nariadeniu z hora.
Je to jednoduché - buď je neschopný a potom ustúpi / letí alebo je schopný a nie je potrebné riešiť výnimky.
Z toho siláckeho vyjadrenia je jasné, že vy budete vo firme ten neschopný prípad. Veď daj firmu, dojdem tam robiť a do pol roka sa ukáže pravda. Potom budem chcieť ospravedlnenie.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: Trdelnik
|
Pridané:
16.10.2021 10:58
A co, zmenil si si pozadie na ploche? Dalsi majster svetla a pre firmu dovod preco sa takehoto problemoveho pracovnika zbavit. Ale ako pises asi by ti tvoje poziadavky stacilo zamietnut a odisiel by si sam.
Alebo si ty jeden z tych vyvojarov co na svojom PC potrebuju mat vsetko povolene, lebo inak im ten ich produkt fungovat nebude?
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: ffdf
|
Pridané:
17.10.2021 11:08
Tak s mentalitou - nevystrkovať hlavu, čušať, súhlasiť so šéfom môžeš ísť do SMERu či OĽANA robiť podržtažku a možno ti nájdu nejakú trafiku.
Ja nepotrebujem mať všetko povolené aby to fungovalo. Ja to potrebujem na to, aby som vedel napríklad otestovať rôzne podmienky za kt. môže aplikácia bežať.
Či už základné - ako málo ramky, disku ale aj odsniffovať komunikáciu pri debuggovaní, či nastaviť systém tak, ako to majú v rôznych firmách a otestovať to na tom. Už len základná inštalácia nejakej virtualizačnej platformy, či len blbý docker bežne takí chuji ako ty nedovolia a pritom to je základ.
Mne nejaký blbý adminko nebude klásť polená pod nohy, keď potrebujem použiť z jeho pohľadu viac advanced techniky vývoja.
|
|
Re: Operacny system pre
Od: ajtacka
|
Pridané:
17.10.2021 12:36
Niektorí považujú za správne, aby šéf rozhodoval a vedel vytiahnuť to najlepšie z podriadených a keď je tu nejaký rozpor, šéfovi sa nechce neustále vysvetľovať niečo, na čo má vážny dôvod. Keď to je ale opačne, znamená to, že možno chýba nejaké školenia niekde. Napríklad v istých firmách sú vyžadované polročné-ročné školenia na to, aby človek ovládal nejakú technológiu alebo predaj navyše ešte k tomu, čo sa človek naučí na škole alebo v odbore...
A keď je potreba niekoho zastúpiť, napríklad padlého admirála, padlého veslára alebo delostrelca, tak môže byť vážny problém ktorý môže prehrať bitku a spôsobiť inváziu alebo jej prerušenie ako sa to neraz stalo v Španielsko-anglických vojnách a nielen tam...
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: Falcon
|
Pridané:
18.10.2021 12:11
Evidentne sme sa nepochopili. Skús pracovať pre stredne az veľké technologické spoločnosti , skús tam diktovať tvoje podmienky, ktoré vychádzajú z tvojich znalosti administrácie Windows a skús hejtovat IT oddelenie o veľkosti niekoľkobdesiatok až stoviek ľudi. Skús im do očí povedať že sú debilkovia, ktorí nevedia spravovať stovky až tisíce koncových stanic. Ani len netušíš o čom píšeš.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: martinccc
|
Pridané:
15.10.2021 6:53
Linux Mint je najpodobnejsi ak clovek prechadza z WIN. Na Steame nainstalujem hru a rovno hram cez Proton bez nejakych nastavovani takze ani hranie uz nie je problem.
|
|
Re: Operacny system pre velkacov
Od: kdkdjfkf
|
Pridané:
15.10.2021 7:26
Za predpokladu ze to nie je World of Warships, kde z neviem akych dovodov sa Steam a tvorcovia hry odmietaju dohodnut a nie je mozne hrta pod svojim vlastnym uctom = cely postup v hre je v <>
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
15.10.2021 6:02
Teda releasovanie distribúcie so snapom je už značne neetické. Sa musí chudák Linus v hrobe obracať. Šak to tam už mohli rovno trepnúť exáč a priekazne nepredlžovať trápenie.
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: martinccc
|
Pridané:
15.10.2021 6:53
Linus priekazne zije
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
15.10.2021 7:11
Tak že s tým ani nepočkali, je už priekazne dupľom neetické.
|
|
......
Od: deeeer
|
Pridané:
15.10.2021 7:46
Ospravedlnujem sa za OT...
Po rokoch som dosiel znova kuknut a vidim, ze DSL stale nema HTTPS, stale nepodoruje linky a emotikony v diskusii, stale existuju dve verzie (s www. a bez www.), stale neexistuje reset hesla.
Toto uz nie je ani trapne ani smutne.
Stale plati ponuka pre pana webmastera, ze mu horeuvedene techologie dorobim do DSL.sk zadarmo.
|
|
Re: ......
Od: Ripley
|
Pridané:
15.10.2021 8:13
Zadarmo? Takto sprznit DSL by ti nemalo byt dovolene ani keby si za to zlatu tlaciaren v pozlatenom velkom kancly ponukal.
|
|
Re: ......
Od: MAJAK - neregistrovany original
|
Pridané:
15.10.2021 19:30
ešte dobre, že dsl je jedna z posledných mohykánov, kde funguje všetko tak, ako sme zvyknutí - svieži jednoduchý vzhľad, ktorý funguje aj na symbiane. ďalšia taká stránka je už snáď len radia sk... kyberiu nepočítam. :-)
|
|
Re: ......
Od reg.: Beavis and Butt-head
|
Pridané:
15.10.2021 8:30
Takých by bolo ...
|
|
Re: ......
Od: Shasho
|
Pridané:
15.10.2021 8:38
Aj taky indiani dostali rezervacie zadarmo.
Je to pre nich vyhra? Potrebovali oni rezervacie? Bude im terakzy lespie?
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
15.10.2021 11:49
Ale to bolo ešte pred kovidom. To sa mohlo stať, že je reštaurácia plná a keby ich bolo veľa, by bez rezervacie nemuseli zohnať voľný stôl. Terakzy s novou vládou je už priekazne vsektym lespie.
|
|
Re: ......
Od: Danka Bednárová
|
Pridané:
15.10.2021 8:54
Ale to by ste mohli zneužiť, že ste im robili zadarmo a trvali by ste na tom aby vám nemazali oplzlosti v diskusii.
|
|
Re: ......
Od: Reikii
|
Pridané:
15.10.2021 9:24
Ale aspon vies, ze Tereza ma dnes meniny, tak bud ticho a nestaraj sa!
|
|
Re: ......
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
15.10.2021 11:29
Urobit si tu backdoor by chcel kadekto...
|
|
Re: ......
Od reg.: bzucobzuco
|
Pridané:
15.10.2021 13:17
My sme nieco ako Borgovia, kolektivna inteligencia spojena v spolocenstve. My linky ani emotikony nepotrebujeme, pretoze sme navzajom previazani a vieme kto kam smeruje a kto sa ako tvari. Pri strate hesla nam vzdy niekto v kolektive zabudnute heslo nasepka. Pri https by digitalny svet ani pod lupou nebol vidiet.
Nikto nas nema rad, ale mam pocit, ze my vsetkych ASI MILUJEME.
|
|
Re: ......
Od reg.: bzucobzuco
|
Pridané:
15.10.2021 20:59
Navzdory tomu, co vsetko portal DSL nema, ma jeden unikatny system na regulaciu, usmernovanie a utlmovanie prispievatelov, ktori vehementne a za kazdu cenu musia "inteligentne" zareagovat na prispevky inych prispievatelov, ked im dava cim dalej tym menej zivotneho priestoru v podobe zuzujucich sa ich vlastnych textov prispevkov odsuvanych k pravemu okraju uz aj tak uzkej stranky.
Kto nestihne vcas takyto zuzujuci sa priestor opustit, velmi rychlo v ociach inych zanika, pretoze pravy spodny roch je z psychologickeho pohladu vplyvu webovskej stranky na cloveka najmenej vsimane miesto.
|
|
Re: ......
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
17.10.2021 16:07
Nechcem žiadne pubertálne emotikony. Toto nie je Pokec.
|
|
smrt linuxu
Od: zaba na prameni 2
|
Pridané:
15.10.2021 10:49
smrt linuxu
|
|
Re: smrt linuxu
Od: Reikii
|
Pridané:
15.10.2021 12:20
Čau ty pojebaný pičus. Nájdem si ťa, odtrhnem ti postupne všetky prsty a dám ich zožrať tvojej rodine. Potom tvojej rodine vydlabnem oči a tie dám zožrať tebe.
|
|
Re: smrt linuxu
Od: zaba na prameni 2
|
Pridané:
15.10.2021 15:30
smrt tebe
|
|
Re: smrt linuxu
Od: ffdf
|
Pridané:
15.10.2021 19:17
Čau ty pojebaný kokotus. Nájdem si ťa a zabijem ťa upálením, potom, čo dokončím tie predošlé úkony.
|
|
ô§ô§§ô§
Od: arch_bastard
|
Pridané:
15.10.2021 11:49
Install Arch
|
|
Re: ô§ô§§ô§
Od: sudo apt-get install linux
|
Pridané:
15.10.2021 18:40
Pre mňa Debian 11 je stále top. Ale chápem, Ubuntu môže byť pre niekoho lepšie ako Debian 11. Ubuntu je možno pohodlnejšie, sú tam niektoré veci v porovnaní s Debianom už naservírované a na Ubuntu nebolo treba ladiť. A pre Ubuntu asi vygooglite všetko. Ak zmeníte farbu vysvietenia textu z oranžovej na modrú, obyčajný používaťeľ nevie, či má Windows alebo Ubuntu.(v Debiane 11 je default modrá :) Nový PC aj starší všetky ovládače s linuxom OK (iba ak máte samostatnú grafiku, možno bude treba ovládač. A na moju tlačiareň tuším nebol driver, stačilo tuším nainštalovať len cups v Debiane a tlačí to kvalitne (možno nebude ukladať stránky po poradí, ale tlačiť to bude) Celkovo, trochu práce dala install samostatná grafika a tlačiareň, ináč nebolo s tým až tak veľa roboty.
|
|
Re: ô§ô§§ô§
Od: sudo apt-get install linux
|
Pridané:
15.10.2021 18:40
Ak máte chuť a energiu sa učiť, môžete si dobre prispôsobiť aj Debian 11, možno to dá zabrať trochu, ale väčšina snaživých by to mohla zvládnuť.
Ak sa chce človek trochu učiť, Linux je dobre vyskúšať. Pre mňa poradie 1.) Debian 11, 2.) Ubuntu, 3.) Kubuntu, 4.) Linux Mint, 5.) Zorin OS
Výhoda je, že inštaláciou Linuxu sa zbavíte ducha oplzlého Billa Gatesa, ktorý deti opichával vakcínami a teraz chce opichať celý svet
|
|
Re: ô§ô§§ô§
Od: Longterm Problem Solved
|
Pridané:
15.10.2021 18:50
Ešte mi prosím vás niekto vysvetlite, ako je to možné, že s Win som mal problémy s očami s monitorom pri zníženom jase a na Debiane vôbec!!!! Vždy som mal najnovší driver od grafiky a po niekoľko krát preinštalovanom Windowse a skúšaní rôznych verzií Windows (7 aj 8.1) stále problémy s očami. Dal som Debian 11 a dokonca môžem znížiť jas, oči ok! Čo pod Windowsom nehrozilo ani na notebooku ani na stolnom PC, proste som to riešil tmavými fóliami. Ak som znížil jas na Windowse napr. na 70% začali mi schnúť oči a zachvíľu boli krvavé. Na linuxe na Ubuntu ani na Debiane s tým nie je problém (!) Tak čo to má znamenať? Pämätám si, že keď som mal prvý driver, ani na Windowse nebol problém. Potom som aj menil grafiku aj driver najnovší stále... nechápem, pod Windowsom problémy s očami a s linuxom problém nie je, Windows neviem čo spravili alebo ako k tomu došlo
|
|
Re: ô§ô§§ô§
Od: easjkh
|
Pridané:
16.10.2021 21:59
Moznosti je viacero, GPU virus, dodrbane TrueType vyhladzovanie textu, PWM na monitore...
|
|
Re: ô§ô§§ô§
Od: LTP Solved
|
Pridané:
17.10.2021 18:49
skúšal som aj viaceré monitory, nevedel som to vysvetliť. Stačilo prísť za 15 minút práce pred zrkadlo a očko krvavé. Pri jase 100% všetko OK, až na tie bolesti večer... Skúšal som znížiť jas, proste to nešlo, dochádzalo k vysychaniu očí, aj na ntb aj na stolnom PC aj pri jednej grafike, aj pri druhej, aj pri jednom monitore aj pri druhom.... Kúpil som aj nový monitor, aj novú grafiku, skúšal som viac vec, reinstall win, inú verziu win.... Zrazu linux a odvážil som sa znížiť jas a nič. Dám to aj na ntb, skúsim znížiť jas a nič... Ešte ma napadlo, môže AIčko nejako takto zasiahnuť a upravovať nejaké frekvencie? (H, vertical, PWM frekv. alebo čo?) Ľudovo povedané, skrátka môj PC ma nútil aby som na ňom nepracoval... Bežný človek by si myslel, že má kaput oči, ale ajťák keď robí s veľa PC a veľa monitormi...
|
|
Re: ô§ô§§ô§
Od: LTP Solved
|
Pridané:
17.10.2021 18:56
PWM cítim a cítil som to odjakživa, pri úrovniach jasu blízkych nule. Je to záber na oči, radšej preto preferujem vyšší jas poriadne klasické žiarovky (120W spolu) a veĺa svetla. Na prácu s PC a na oči má vplyv aj osvetlenie, používam stále iba klasické žiarovky, nemenil som.
Na jeseň niektorých ľudí bolieva hlava pri práci s PC a býva to z LEDiek ak s tým svietia, LEDky podľa mňa by nemali byť na svietenie vôbec. Niektorým stačí pridať jednu žiarovku k ledke a bolesti hlavy hneď skončia. Osobne by som zatiaľ LEDky ako osvetlenie nikomu neodporúčal, je to stále experimentálne osvetlenie....
LED sú problém, monitor som skúšal aj CCFL aj LED, robilo to pod Win to isté, s linuxom už nie.
Únavu oči pri LED podsvietení častokrát dosť podstatne vyriešia okuliare s filtrom modrého svetla, pomôže to dosť niekedy.
|
|
Re: ô§ô§§ô§
Od reg.: bzucobzuco
|
Pridané:
17.10.2021 18:03
Preco existuje tak strasne vela distribucii linuxu, ak sa nemylim, su to uz stovky? Je to trochu cudne, ked si vezmeme kolko percent populacie aktivne vyuziva len linux, alebo ho ma aspon ako jeden z dvoch OS v PC.
|