|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zapojenie do nasu
Od: Fghxjx
|
Pridané:
28.9.2021 23:57
Ako to zapojim do nasu? Resp ktore nasy ich vedia podporovat?
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od reg.: Koky05
|
Pridané:
29.9.2021 9:34
Synology DS720+ napríklad:
Compatible Drive Type:
3.5" SATA HDD
2.5" SATA HDD
2.5" SATA SSD
M.2 2280 NVMe SSD
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
29.9.2021 10:51
A kto dá toľké peniaze za takúto nadbytočnosť? Nikto nemá úložište niekde na cloude? Však je to jedno ak to cestuje Internetom. Čisto na doma je to hlúposť vlastniť a firemné veci do práce môžete mať každý niekde "inde" nie v nejakom predraženom NASe.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od reg.: Houston
|
Pridané:
29.9.2021 11:08
Urob si prvu ciarku - JA!
Vdakabohu svet je roznorody a rozhodne nie je iba podla teba. Ked to prijmes, budes stastnejsi.
Cloud mi nevyhovuje napriklad pre:
- TCO je vyssie
- Obcas potrebujem viacej dat naraz a WAN pripojka je uzke hrdlo
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
29.9.2021 11:43
Však na to máte doma počítač, načo ešte NAS?
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od reg.: Houston
|
Pridané:
29.9.2021 12:43
Kedysi davno, ked vsetky data boli radovo v GB a v domacnosti bolo iba jedno IT zariadenie a cloud bol iba oblak na nebi, by mala tvoja otazka zmysel.
Bohuzial, je bezna doba, ked udajov byva viac aj IT zariadeni byva viac a obcas sa hodi mat pristup k datam aj ked som odcestovany. Tvoja otazka uz zmysel nedava.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
29.9.2021 13:10
Prístup - odcestovaný. Takže cez sieť Internet, alebo ako, kade?
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
29.9.2021 12:51
1) NAS mava vyssiu kapacitu ako pocitac a za mensie peniaze. 1 TB na 3.5" HDD pre NAS je vyrazne lacnejsi, ako 1 TB na M.2 NVMe pre pocitac.
2) Tych pocitacov v domacnosti byva viac a chces zdielat data medzi nimi.
3) Su aj ine zariadenia ako pocitace, ktore pracuju s datami. Napr. mobilne telefony.
4) Pocitace nemas stale zapnute. NAS ano. Ocenis, ked chces napr. synchronizovat nove fotky z mobilu.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
29.9.2021 13:09
A NAS je potom lacnejší? A ste nevideli jeho ceny, stále zapnutý kvôli občasnej potrebe? S mobilom pristupovať do NAS? A prečo si nenosiť potrebné údaje v mobile so sebou? Mne tieto dôvody prídu ako potreby pre malé deti.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od reg.: Houston
|
Pridané:
29.9.2021 13:37
- Celkove TCO pre NAS mi vychadza ako lacnejsie.
- Dvojdiskovy NAS zacina okolo 250 Eur
- Je mi jedno co budem mat stale zapnute - potreba je casta nie obcasna. NAS ma mensiu spotrebu ako PC.
- S mobilom pristupovat do NAS hlavne kvoli zalohovaniu.
- Ako som pisal: vdakabohu svet je roznorody a rozhodne nie je iba podla teba. Ked to prijmes, budes stastnejsi.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
29.9.2021 13:52
Mám skúsenosť, že najviac "NAS" potrebujú žiaci strednej školy, najmä tí, ktorí ani jednu rozvitú vetu ktorá by dávala aj zmysel vedeli vytvoriť. A sotva bude niekto živiť 400 Eurovú a drahšiu potvoru. Však každý má úložíšť na Gmailoch a iných emailových službách habadej, kto nemá, má určite nejaké "cloudy" - najmä vo firmách a na školách a mnohí dnes nosia mobily s min 64 GB pamäte, záložné médiá a čo ja viem čo všetko, aby sa nemusel spoliehať na ďalší elektroodpad niekde hrčiaci a žerúci elektrinu doma.
Som doma, zapnem PC, idem z domu, vypnem PC. načo by mi ešte niečo malo bežať? Čo také neuveriteľné dôležité, o čom neviem vopred by som z domáceho počítadla tak asi potreboval? A takto zmýšľa drvivá nadväčšina ľudí.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od reg.: Houston
|
Pridané:
29.9.2021 14:11
- Je velmi smutne, ze mas iba take skusenosti. Treba sa trosku rozhliadnut aj po svete.
- Pri priemernom plate v SR 1.133 (viac ako 1.000 Eur vo vsetkych krajoch) si viem nasetrit par sto Eur na NAS.
- Nepouzivam GMAIL a ine emailove uloziska - JE TAM OBMEDZENA kapacita a stale menia UI a podmienky. Okrem toho priepustnost WAN je pre mna velmi obmedzujuca.
- Firemne cloudy su pre FIREMNE udaje. Nic sukromne by som si tam NIKDY neulozil. Co s tym maju skoly ????
- Nemenim telefon kazde 2 roky, nemam telefon s min 64GB pamate - namiesto toho mam NAS a nemusim sa bat, co sa stane ked sa mi telefon pokazi / strati / ...
- Z domu mozes ist aj na viac ako par hodin a objavi sa nieco dolezite alebo jednoducho len na nieco zabudnes. Vtedy NAS s malou spotrebou v necinnosti ocenujem
- Prestan riesit ako rozmysla drviva nadvacsina ludi. Na NASy pokial viem minaju ich a NIE TVOJE peniaze. Vdakabohu svet je roznorody a rozhodne nie je iba podla teba. Ked to prijmes, budes stastnejsi.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
29.9.2021 14:23
Napríklad v lese, že? A zasa potrebuje človek nejaké "šidítko" aby sa k "NAS" pripojil, že? Takže nie že by som nevedel byť roztopašný, ale takto tú zelenšiu Zem nikdy nevybudujeme. Súkromie si každý nosí so sebou, ja na USB či iných zariadeniach. Súkromie je napr. na emailoch, free 15 GB úložište x xyz kont mi bohato na "prenosné" súkromnie stačí. A pracovno všakovaké súbory je jedno či sú zazipované na cloude, raz to ide cez internet. Alebo Váš NAS nevyužíva sieť Internet? Potom potrubnú poštu, či ako komunikuje? Nepoznám všetky ftípky.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
29.9.2021 14:59
Sukromie na emailoch a free 15 GB ulozisti? To fakt myslis vazne? Fakt nie si pod vplyvom omamnych alebo navykovych latok?
Toto je ako argumentovat, ze naco ti je vlastny byt, ked mozes prespavat na ubytovni, ved tam na teba tiez neprsi a je tam ako-tak teplo, tak to staci.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
30.9.2021 10:05
Emaily je jedno či mi kto vidí, myslím Obrovského brata. Citlivejšie súkromie je nanajvýš tak na nejakom USB, nikdy som žiaden nestratil. A nerobím teroristické a ani iné podzemné plány pre TOSHIBU, takže ano, nosím si časť súkromia so sebou. A aby som mal .iso súbor na gmail drive mi nevadí. Hoc ho považujem ako súkromno-pracovný. To s tým bytom je nesprávna pochopenie jeden druhého.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
30.9.2021 13:09
USB je OK na prenesenie maleho suboru z bodu A do bodu B, ale na archivaciu je to zle. USB kluce odchadzaju rychlejsie, ako disky v NAS, plus stale je tam obmedzena kapacita.
Neviem si predstavit, ze by som mal mojich 500 GB foto (za poslednych 20 rokov) na nejakom USB. Za tie roky disky, na ktorych boli priebezne odchadzali, ale jednoducho vymenil sa disk, dalo opravit pole a zivot isiel dalej. To s USB diskom nespravis.
To s tym bytom je priklad, aku kontrolu mas nad stavom v jednom a druhom priklade. Cloud storage je stale podobne zariadenie ako NAs, ale vlastni ho a rozhoduje o jeho vyuziti niekto iny - koncepcne je rozdiel presne ako v pripade tvojej vlastnej nehnutelnosti vs ubytovne.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
1.10.2021 8:11
500 GB foto má asi len nejaký maniak. Toľko hlúpostí nemám ani na HDD, ale potrebné veci mám na či už prenosných 500 GB 2,5" diskoch, alebo na PC diskoch a niekde odložených, alebo proste nikde. Načo aj?
Ale NAS je pre mňa drahý a žerie mnou platenú elektrinu, v tom je ten podstatný rozdiel!
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
1.10.2021 11:16
A skusal si niekedy mat ten USB disk tak pol roka, rok niekde odlozeny a potom z neho dostat data? Vela stastia.
No a ked je pre teba NAS drahy, skus si najst nejaku brigadu, napr. v McDonalde alebo nejaku inu, nenarocnu pracu. Zarobis si a budes mat.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
1.10.2021 13:46
Aj niekoľko rokov. Prečo?
Aj keby si tie zbytočné peniaze mal, nejaké NAS považujem za úplne zbytočný kus elektroodpadu. Tu nejde o to, či by som to nejako vedel občas využiť. Ale načo? Mám množstvo iných a lacnejších možností a nemusí sa mi v ňom nejaký expert počas dňa hrabať.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od reg.: Bytrit
|
Pridané:
29.9.2021 14:06
Prosím ťa maniak už stačilo. Nedrístaj.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: Maniak 5.03
|
Pridané:
29.9.2021 14:11
Byt v riti už stačilo. Drízdaj.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: ja osobne
|
Pridané:
30.9.2021 12:14
PC + HDD + NVME (write/read cache) + freeNAS vyjde lacnejsie a máš:
- ZFS
- podporu virtualizácie
- deduplikáciu
- NFS/SMB/iSCSI/DLNA
- NVME write/read cache
- cenovo 1/4 ceny SYNOLOGY (keď beriem HW bez diskov a NVME)
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
30.9.2021 13:04
Ale stale je to pc, ktore huci a zerie.
Mam Synology a nehovorim, ze bolo lacne, ale: cely board je malicky, ma to Atom (na domaci NAS to staci), samotne NAS zerie nula cela nic (gro spotreby su disky), je to tiche a v mojom pripade aj rack-mountable do comm racku (30 cm hlbka a zmestim sa aj s kablami).
Ano, dalo by sa zlozit podobne PC, ale cenovo by vyslo podobne ako Synology. Plus druha stranka toho co dostanes v cene Synology je software. Je to pekne nizkoudrzbove, a mas tam aplikacie, ktore useri chcu a ktore truenas nema a musel by si to nejako riesit (napr. Drive).
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od reg.: Houston
|
Pridané:
30.9.2021 16:14
Pri Synology zacinas nieco nad 400 Eur pri 4-bay rieseni:
- BTRFS
- podporu virtualizacie
- NFS/SMB/iSCSI/DLNA
- NVMe write/read cache
+ pekne prevedenie
+ super spotrebu v idle rezime
+ out-of-box funkcnost
Deduplikaciu nepotrebujem - u nas prinasala mizive uspory, skoda energie
Prosim o PC za 1/4 ceny.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
30.9.2021 17:05
Este jedna vec, co Synology ma a vlastne PC nie: hotswap ramceky na disky.
Toto je neocenitelne, ked odide disk ("ked", nie "ak"). Staci vybrat disk, dat tam novy, kliknut na jeden button a vsetko pokracuje tak ako ma. Ziadne vypinanie, rozoberanie, rypanie sa v skrini a dufanie, ze to nabootuje s poskodenym polom.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
1.10.2021 8:14
Jasné, najmä ak nie si doma.
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od reg.: Houston
|
Pridané:
29.9.2021 11:01
Treba ale povedat aj to, ze tie M.2 sluzia iba ako cache. Pokial viem zatial vo VSETKYCH Synology je to tak.
Pre tvoj DS720+:
Cache acceleration - 2 x built-in M.2 2280 NVMe SSD slots
|
|
Re: Zapojenie do nasu
Od: 523qfsa
|
Pridané:
30.9.2021 9:47
Ano sluzia ako read/write cache. Preto je dobra otazka ktore zariadenia to vlastne vedia vyuzit.
|
|
NASu je jedno aký je tam disk, ak sa pripájam zďaleka.
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
29.9.2021 7:24
Skôr sa spýtam ktoré "NAS" nie sú sieťové? Však hádam všetky sú sieťové, inak je to(aj tak je) úplne zbytočné zariadenie.
|
|
Re: NASu je jedno aký je tam disk, ak sa pripájam zďaleka.
Od reg.: Bytrit
|
Pridané:
29.9.2021 8:09
Úplne zbytočný je tvoj komentár akurát
|
|
Re: NASu je jedno aký je tam disk, ak sa pripájam zďaleka.
Od: asd1236
|
Pridané:
29.9.2021 8:50
Áno. NAS - Network Area Storage ;).
|
|
Re: NASu je jedno aký je tam disk, ak sa pripájam zďaleka.
Od: berny.
|
Pridané:
29.9.2021 9:20
Network-attached storage
|
|
Re: NASu je jedno aký je tam disk, ak sa pripájam zďaleka.
Od: hejejhfbfjd
|
Pridané:
29.9.2021 12:06
Áno. Pomýlil som si to s SAN.
|
|
Re: NASu je jedno aký je tam disk, ak sa pripájam zďaleka.
Od: Wuhan Clan
|
Pridané:
29.9.2021 9:21
Nie. Rapper. Nas.
|
|
Toto neviem
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
29.9.2021 8:04
Aky je dovod rozptylu pre maximalnu sekvencnu rychlost citania pre rozne modely? Presnost merania?
|
|
Re: Toto neviem
Od: Err
|
Pridané:
29.9.2021 8:18
Iny pocet cipov. Vyssia kapacita=vyssi pocet -> viac iops
|
|
Re: Toto neviem
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
29.9.2021 9:35
Maximum je ale v strede.
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
29.9.2021 10:20
No a? To je ako keď sa Kubkovi s Maťkom ovce po pažiti roztratili. Čím viac ich bolo, tým viac mohli difúziou dizruptovať lokálne gravitačné pole, takže šlo Dunčovi jedinému priekazne onakvejšou rýchlosťou zavracať.
|
|
Re: ultraradikalny objasňovačizmus
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
29.9.2021 12:04
Tiez ti to nesedi. Cim ich je viac, tym je funkcia lokalneho gravitacneho pola po castiach viac rastuca. Takze dunco to nezachrani bez prepojenia gravitacie a temnej energie v jednom modeli.
|
|
ultraumiernený prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
29.9.2021 12:37
Len ak Kubko s Maťkom skanibalizovali svoj lietajúci tanier, aby mohli pažiť vybaviť inerciálnymi tlmičmi a vznášajú sa v prázdnote vesmíru, tak Dunčo to uhrá i so starými krpcami, kdežto sexuálna frustrácia už pri ovečkách problém funkcie lokálneho gravitačného poľa priekazne upozadí.
|
|
Re: ultraumiernený prakticizmus
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
29.9.2021 17:33
Zo starymi krpcami len 5 ligu. My mame ciel 1 ligu.
|
|
ultraradikalny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
30.9.2021 7:31
No a? Že nie sú na dvanásť centimetrových opätkoch špecifikácia priekazne neudáva.
|