neprihlásený Nedeľa, 6. októbra 2024, dnes má meniny Natália
Helikoptéra na Marse poletí znovu budúci týždeň, vo výške 10 metrov

Značky: MarsNASA

DSL.sk, 20.5.2021


Šiesty let dronu Ingenuity Mars Helicopter na povrchu Marsu sa má uskutočniť budúci týždeň.

NASA o tom informuje v tomto oznámení.

Ingenuity mal pôvodne naplánovaných päť letov demonštrujúcich možnosť lietať na povrchu Marsu. NASA následne ale rozhodla o predĺžení misie a plánovaní ďalších letov už demonštrujúcich, ako prieskum terénu a ďalšie funkcie môžu reálne pomôcť budúcim misiám na Marse.

Pri šiestom lete vytvorí Ingenuity stereo snímky povrchu a zároveň pristane v lokalite, ktorú predtým dron nepreskúmal. Lokalita by mala byť ale relatívne rovná a mať len malé množstvo prekážok podľa snímok zo satelitu MRO.

Ingenuity už pri piatom lete po lete vo výške 5 metrov v cieľovej lokalite vystúpal do výšky 10 metrov, pri šiestom lete zrejme uskutoční celý let vo výške 10 metrov.


Tretí let Ingenuity na Marse (video: NASA / JPL-Caltech / ASU / MSSS)



Najskôr bude letieť 150 metrov juhozápadne, následne začne vytvárať farebné stereo snímky lokality a letieť južne 15 až 20 metrov. Po skončení snímkovania poletí 50 metrov severovýchodne do cieľovej lokality a pristane.

Letieť bude rýchlejšie a dlhšie ako pri predchádzajúcich letoch, maximálna rýchlosť má dosiahnuť 4 metre za sekundu a vo vzduchu bude 140 sekúnd. Pri predchádzajúcich letoch to bolo maximálne 3.5 metrov za sekundu a 117 sekúnd.

Vozidlo Perseverance už šiesty let nebude natáčať alebo fotiť, keď sa vozidlo pripravuje na štart svojej vedeckej misie.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

HDD by mali dosiahnuť 50 TB o dva až tri roky
OpenZFS konečne dostáva podporu pridania ďalších diskov do RAID-Z
4ka oslavuje výročie, zákazníkom dá 1 GB dát
Prvý WiFi router od OpenWrt v predaji
Alza v Česku spustila predaj liekov, na Slovensku ho zatiaľ nechystá
Seriál Fallout podľa počítačovej hry dosiahol 100 miliónov divákov
NASA laserom komunikovala takmer na pol miliardy kilometrov
Ďalšia generácia Intel CPU bude predstavená o týždeň, dostupná o ďalšie dva
Tesla zvýšila objem výroby elektromobilov, za svojimi rekordami stále zaostáva
Qualcomm chystá ešte nižší model Snapdragonu X, zrejme umožní lacnejšie PC


Diskusia:
                               
 

Asi ju potrebujú rozbiť aby s ňou nemuseli lietať.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Zdá sa mi že Li-Ion v podobnom prevedení ako 18650
Odpovedať Hodnotiť:
 

prosim ta 18650 su uplne totalne pase, uz pred 3 rokmi tesla presla na trocha vacsie 21700 (+30% energie) a na jesen minuleho roka mali svoj "tesla battery day" a zacali si vyrabat svoje 46800 s vylepsenou chemiou a asi 4x vacsim objemom ako 21700-vky ze sa a ne nechytaju ani 26650-tky ci dokonca ani 32650-tky
https://bit.ly/3wnUQkR

18650: 16,54 kubika
21700: 24,24 kubika
26650: 34,51 kubika (https://bit.ly/3u7bC6w)
32650: 54,45 kubika
46800: 132,95 kubika


Odpovedať Hodnotiť:
 

v e-autach su ale iba nizko-kapacitne monoclanky (cca 1500-2000 mAh pre 18650; 2000-2500 mAh pre 21700 a pre 4x vacsi objem 46800-vky to teda vychadza okolo 10000 mAh)

proste v e-autach (aj vseobecne v e-kolobezkach atd ...) nie su najspickovesie a najenergetickejsie monoclanky (cca 3400-3500-3600 mAm pre 18650, 4800-5000 mAh pre 21700 a tie 46800-vky by dnes bolo technologicky mozne vyrobit mozno aj v kapacite cca 20000 mAh, ale jeden taky monoclanok 46800-vky by stal 150 € miesto nejakych dajme tomu 30-40 € pri polovicnej kapacite, takze 150 000 € by bola iba bateria tesloveho auta s tisic kusmi 46800-viek)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mňa skôr udivuje, či zaujíma, ako sú tam toľké batérie poprepájané. Asi sériovo-paralelne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi asi
Odpovedať Hodnotiť:
 

Batteries are six Sony SE US1865o VTC4 Li-ion cells with 35–40 Wh (130–140 kJ, nameplate capacity of 2 Ah) with 273 g weight and costs $5 per cell.

https://t.co/6IzJO9ZyVC?amp=1 - strana 15
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ty brdo, fakt 18650-tky, 6 ks
zdochnem
to tam nemohli dat 21700-vky, 26650-tky, 32650-tky?
mali by viac stavy na lietanie ...

Odpovedať Hodnotiť:
 

a este k tomu 2000 mAh 18650-tky ... preco tam preboha ziveho nedali 3400-3500-3600 mAh? to neni seriovo vyrabane e-auto
Odpovedať Hodnotiť:
 

No hádaj. Asi potrebovali nejaké so zaujímavými vlastnosťami. Napríklad je tam dosť zima.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cize ta ista technologia je v jednom pripade viac mrazuvzdorna ? Alebo clanky s nizsou kapacitou maju iny gel ze nezamrzne?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na snímkach od čínskeho zariadenia vrchy nie sú a od tohto sú. Tým by sa mala zaoberať horská služba.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Číňanom sa už viacej nechcelo zadrbávať sa sadrokartónom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

By mohli skúsiť nejaký loping alebo aspoň podletieť most, aby nevymrelo obecenstvo od nudy priekazne celé.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

americania si asi povedali ze vyska 10 metrov je priekazne dostacujuca aby im ten helikopotvor nedal dole cinan s bambusovou palicou..
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Raz, keď bude Mars kolonizovaný kompletne, sa naše praprapra vnúčatá budú chodiť kukať na hentú bazmečinu do marťanského múzea.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár