Ingenuity mal pôvodne naplánovaných päť letov demonštrujúcich možnosť lietať na povrchu Marsu. NASA následne ale rozhodla o predĺžení misie a plánovaní ďalších letov už demonštrujúcich, ako prieskum terénu a ďalšie funkcie môžu reálne pomôcť budúcim misiám na Marse.
Pri šiestom lete vytvorí Ingenuity stereo snímky povrchu a zároveň pristane v lokalite, ktorú predtým dron nepreskúmal. Lokalita by mala byť ale relatívne rovná a mať len malé množstvo prekážok podľa snímok zo satelitu MRO.
Ingenuity už pri piatom lete po lete vo výške 5 metrov v cieľovej lokalite vystúpal do výšky 10 metrov, pri šiestom lete zrejme uskutoční celý let vo výške 10 metrov.
Tretí let Ingenuity na Marse (video: NASA / JPL-Caltech / ASU / MSSS)
Najskôr bude letieť 150 metrov juhozápadne, následne začne vytvárať farebné stereo snímky lokality a letieť južne 15 až 20 metrov. Po skončení snímkovania poletí 50 metrov severovýchodne do cieľovej lokality a pristane.
Letieť bude rýchlejšie a dlhšie ako pri predchádzajúcich letoch, maximálna rýchlosť má dosiahnuť 4 metre za sekundu a vo vzduchu bude 140 sekúnd. Pri predchádzajúcich letoch to bolo maximálne 3.5 metrov za sekundu a 117 sekúnd.
Vozidlo Perseverance už šiesty let nebude natáčať alebo fotiť, keď sa vozidlo pripravuje na štart svojej vedeckej misie.
Re: ktovie aké batérie do nej dali
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
21.5.2021 21:05
prosim ta 18650 su uplne totalne pase, uz pred 3 rokmi tesla presla na trocha vacsie 21700 (+30% energie) a na jesen minuleho roka mali svoj "tesla battery day" a zacali si vyrabat svoje 46800 s vylepsenou chemiou a asi 4x vacsim objemom ako 21700-vky ze sa a ne nechytaju ani 26650-tky ci dokonca ani 32650-tky
https://bit.ly/3wnUQkR
Re: ktovie aké batérie do nej dali
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
21.5.2021 21:05
v e-autach su ale iba nizko-kapacitne monoclanky (cca 1500-2000 mAh pre 18650; 2000-2500 mAh pre 21700 a pre 4x vacsi objem 46800-vky to teda vychadza okolo 10000 mAh)
proste v e-autach (aj vseobecne v e-kolobezkach atd ...) nie su najspickovesie a najenergetickejsie monoclanky (cca 3400-3500-3600 mAm pre 18650, 4800-5000 mAh pre 21700 a tie 46800-vky by dnes bolo technologicky mozne vyrobit mozno aj v kapacite cca 20000 mAh, ale jeden taky monoclanok 46800-vky by stal 150 € miesto nejakych dajme tomu 30-40 € pri polovicnej kapacite, takze 150 000 € by bola iba bateria tesloveho auta s tisic kusmi 46800-viek)