neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Helikoptéra na Marse poletí znovu budúci týždeň, vo výške 10 metrov

Značky: MarsNASA

DSL.sk, 20.5.2021


Šiesty let dronu Ingenuity Mars Helicopter na povrchu Marsu sa má uskutočniť budúci týždeň.

NASA o tom informuje v tomto oznámení.

Ingenuity mal pôvodne naplánovaných päť letov demonštrujúcich možnosť lietať na povrchu Marsu. NASA následne ale rozhodla o predĺžení misie a plánovaní ďalších letov už demonštrujúcich, ako prieskum terénu a ďalšie funkcie môžu reálne pomôcť budúcim misiám na Marse.

Pri šiestom lete vytvorí Ingenuity stereo snímky povrchu a zároveň pristane v lokalite, ktorú predtým dron nepreskúmal. Lokalita by mala byť ale relatívne rovná a mať len malé množstvo prekážok podľa snímok zo satelitu MRO.

Ingenuity už pri piatom lete po lete vo výške 5 metrov v cieľovej lokalite vystúpal do výšky 10 metrov, pri šiestom lete zrejme uskutoční celý let vo výške 10 metrov.


Tretí let Ingenuity na Marse (video: NASA / JPL-Caltech / ASU / MSSS)



Najskôr bude letieť 150 metrov juhozápadne, následne začne vytvárať farebné stereo snímky lokality a letieť južne 15 až 20 metrov. Po skončení snímkovania poletí 50 metrov severovýchodne do cieľovej lokality a pristane.

Letieť bude rýchlejšie a dlhšie ako pri predchádzajúcich letoch, maximálna rýchlosť má dosiahnuť 4 metre za sekundu a vo vzduchu bude 140 sekúnd. Pri predchádzajúcich letoch to bolo maximálne 3.5 metrov za sekundu a 117 sekúnd.

Vozidlo Perseverance už šiesty let nebude natáčať alebo fotiť, keď sa vozidlo pripravuje na štart svojej vedeckej misie.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky


Diskusia:
                               
 

Asi ju potrebujú rozbiť aby s ňou nemuseli lietať.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Zdá sa mi že Li-Ion v podobnom prevedení ako 18650
Odpovedať Hodnotiť:
 

prosim ta 18650 su uplne totalne pase, uz pred 3 rokmi tesla presla na trocha vacsie 21700 (+30% energie) a na jesen minuleho roka mali svoj "tesla battery day" a zacali si vyrabat svoje 46800 s vylepsenou chemiou a asi 4x vacsim objemom ako 21700-vky ze sa a ne nechytaju ani 26650-tky ci dokonca ani 32650-tky
https://bit.ly/3wnUQkR

18650: 16,54 kubika
21700: 24,24 kubika
26650: 34,51 kubika (https://bit.ly/3u7bC6w)
32650: 54,45 kubika
46800: 132,95 kubika


Odpovedať Hodnotiť:
 

v e-autach su ale iba nizko-kapacitne monoclanky (cca 1500-2000 mAh pre 18650; 2000-2500 mAh pre 21700 a pre 4x vacsi objem 46800-vky to teda vychadza okolo 10000 mAh)

proste v e-autach (aj vseobecne v e-kolobezkach atd ...) nie su najspickovesie a najenergetickejsie monoclanky (cca 3400-3500-3600 mAm pre 18650, 4800-5000 mAh pre 21700 a tie 46800-vky by dnes bolo technologicky mozne vyrobit mozno aj v kapacite cca 20000 mAh, ale jeden taky monoclanok 46800-vky by stal 150 € miesto nejakych dajme tomu 30-40 € pri polovicnej kapacite, takze 150 000 € by bola iba bateria tesloveho auta s tisic kusmi 46800-viek)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mňa skôr udivuje, či zaujíma, ako sú tam toľké batérie poprepájané. Asi sériovo-paralelne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi asi
Odpovedať Hodnotiť:
 

Batteries are six Sony SE US1865o VTC4 Li-ion cells with 35–40 Wh (130–140 kJ, nameplate capacity of 2 Ah) with 273 g weight and costs $5 per cell.

https://t.co/6IzJO9ZyVC?amp=1 - strana 15
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ty brdo, fakt 18650-tky, 6 ks
zdochnem
to tam nemohli dat 21700-vky, 26650-tky, 32650-tky?
mali by viac stavy na lietanie ...

Odpovedať Hodnotiť:
 

a este k tomu 2000 mAh 18650-tky ... preco tam preboha ziveho nedali 3400-3500-3600 mAh? to neni seriovo vyrabane e-auto
Odpovedať Hodnotiť:
 

No hádaj. Asi potrebovali nejaké so zaujímavými vlastnosťami. Napríklad je tam dosť zima.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cize ta ista technologia je v jednom pripade viac mrazuvzdorna ? Alebo clanky s nizsou kapacitou maju iny gel ze nezamrzne?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na snímkach od čínskeho zariadenia vrchy nie sú a od tohto sú. Tým by sa mala zaoberať horská služba.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Číňanom sa už viacej nechcelo zadrbávať sa sadrokartónom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

By mohli skúsiť nejaký loping alebo aspoň podletieť most, aby nevymrelo obecenstvo od nudy priekazne celé.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

americania si asi povedali ze vyska 10 metrov je priekazne dostacujuca aby im ten helikopotvor nedal dole cinan s bambusovou palicou..
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Raz, keď bude Mars kolonizovaný kompletne, sa naše praprapra vnúčatá budú chodiť kukať na hentú bazmečinu do marťanského múzea.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár