|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dilema
Od reg.: Keksíča, mláďa Keksa
|
Pridané:
16.4.2021 11:48
Čo to prakticky znamená? Že všetko teplo odrazia do okolia, tj. prehrejú mestá ešte viac, alebo že vďaka tomu, že budú chladné, budú ulice chladnejšie?
|
|
Re: Dilema
Od: liliputin
|
Pridané:
16.4.2021 12:05
je to cele rasisticke, biela, bielsia, najbielsia, vsade biela, preco nie cierna, alebo aspon hneda... BLM
|
|
Re: Dilema
Od: mmmnooooo
|
Pridané:
16.4.2021 13:18
lebo čiernu najčernejšiu už minuli, na autá, to si nečítal?
|
|
Re: Dilema
Od: progresívne
|
Pridané:
17.4.2021 17:58
Aktuálne rasové nepokoje v USA budú mať dopad na používanie tejto farby, až do vtedy, pokiaľ vedci nevymyslia čiernu farbu s genderovo rovnakými vlastnosťami.
|
|
Re: Dilema
Od: Plagiator z Trnavy
|
Pridané:
16.4.2021 13:24
lebo ludia su ako sneh. Najkrajsi je ked je biely.
|
|
Re: Dilema
Od: inžimír
|
Pridané:
16.4.2021 14:00
BLM - Bieli lives matter
|
|
Re: Dilema
Od: obvious
|
Pridané:
16.4.2021 13:54
uz ani neviem ci povedat, ze DSL sa meni alebo sa uz davno zmenilo. je to tu cista zumpa. clovek tu nedokaze otvorit normalnu diskusiu k teme, vzdy mu pridu tieto radoby vtipne odpovede. vzdy sa mi pacilo, ze sa tu objavili vtipne komentare, v diskusii ich treba ako sol. lenze sol je dobra v malom mnozstve. tu mame vrucnych kucharov, ktori vsetko strasne presolia
|
|
Re: Dilema
Od: Wernher
|
Pridané:
16.4.2021 14:05
Ser na to. Čo nevidíš aká je doba?
Nabielim budovu a zároveň na ňu naklepem 20cm polystyrén alebo čo a pochop kto môžeš.
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
16.4.2021 14:44
Ale veď to len preto, lebo mladý by chceli všetko hneď. A staré štruktúry pumpujú cez citové vydieranie všetko do zdravotnej starostlivosti, aby sa toho priekazne nemuseli vzdať.
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: :facepalm:
|
Pridané:
16.4.2021 15:54
uprimne sa cudujem, ze ta to este bavi furt sa strapnovat syntaxjebor
|
|
Re: ultraradikalny jazykolamizmus
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
16.4.2021 16:05
ta pravopisna chyba ho prezradila je to nas premier Heger...
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
16.4.2021 16:18
Predsa nebudem popierať tvrdenie, že všetci ľudia sú si rovný, keď ak mňa, tak strápňovať sa musí de jure priekazne ešte baviť všetkých.
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: slecna.l
|
Pridané:
19.4.2021 10:55
V množnom čísle "mladí" a "rovní".
Prosím, uvedom si to pri písaní, lebo takéto drobné chyby kazia zážitok z lúštenia významu viet.
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
19.4.2021 11:00
V akom množnom čísle? Predsa aby si mohli byť rovný, musí každý fungovať ako priekazne samostatná individualita.
|
|
Re: Dilema
Od: ____________________
|
Pridané:
16.4.2021 14:58
to zial neplati len pre toto tu
|
|
Re: Dilema
Od: qweasd
|
Pridané:
16.4.2021 15:05
Otazky k veci tu redakcia pravidelne premazava.
|
|
Re: Dilema
Od: BTC.
|
Pridané:
16.4.2021 15:20
Zbierajte Free Bitcoin (každú hodinu zdarma, registrácia zdarma): https://1url.cz/QMJ24
Brigado - Registrácia zdarma tu: https://1url.cz/Yzp6Q
|
|
Re: Dilema
Od: alojzko
|
Pridané:
16.4.2021 18:05
Aj u mňa v záhrade môžte zbierať. Majú podobu pásikoveho chrobáka na zemiakoch a volajú sa bitcoiny jebo.
|
|
Re: Dilema
Od: CPT.obvijus
|
Pridané:
16.4.2021 18:00
aby si sa neposral
|
|
Re: Dilema
Od: 7756588854751
|
Pridané:
16.4.2021 19:31
Vďaka komentárom ako tvoj, sa zas až tak na žumpu nemení.
|
|
Re: Dilema
Od: White Privilege
|
Pridané:
16.4.2021 19:22
https://youtu.be/67XDjwxO0kw
|
|
Re: Dilema
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
16.4.2021 12:46
Pise sa o strechach. Cisto biele budovy v mestach by boli hrozne, clovek by pocas slnecneho dna nic nevidel vdaka oslepeniu.
Priklad: mame 2 polia, jedno je cele zasnezene, teda biele. Druhe je zorane a bez snehu. Hadaj, ktore pole sa ohreje viac pri aplikovani slnecneho svetla?
Zorane pole je hnede, hneda farba, poda, absorbuje vacsiu cast spektra svetla a premiena sa teplo, ktore absorbuje. Samozrejme toto teplo sa kontaktom s velmi hustou atmosferou Zeme dostava do vzduchu, navyse existuje aj radiacia tepla. Take pole, budova, auto jednoducho ohrievaju okolie, teda aj mesto.
Ak mame biele pole, velka cast slnecneho ziarenia (viditelneho svetla, infra) sa odrazi nas5 do atmosfery, kde je ciastocne znovu absorbovane, ale vyrazna cast unika dalej mimo atmosferu Zeme do volneho vesmiru.
|
|
Re: Dilema
Od reg.: bzucobzuco
|
Pridané:
16.4.2021 17:57
Treti odstavec spomina vseobecne vonkajsi nater, cim je myslene hlavne fasady budov, ktore maju vacsiu plochu ako strecha samotna. Na strechy staci dunajsky strk, ten plni ulohu na vybornu. Naviac po horucom dni rozhorucena strecha nie je az taky problem, ale skor fasada po ktorej naakumulovane teplo stupa hore a cez otvorene okna v podvecernych hodinach lezie do izieb.
Ani v mestach by to nebol az taky problem, len netreba s tak uzkou zrenickou vbehnut do budovi :D. Santoríííni 8-)
V rovnikovych oblastiach budu pravdepodobne prioritou natery striech. V nasich zem. sirkach fasady a ked tak sikme strechy.
|
|
Re: Dilema
Od: novedzato
|
Pridané:
16.4.2021 18:08
Ešte jedno vyuzitie by tu bolo do mojho indooru pekne odrazat svetielko na zelene rastlinky.
|
|
Re: Dilema
Od: bla bla bla
|
Pridané:
16.4.2021 19:05
Zabudol si na jednu PODSTATNÚ ba najpodstatňejšiu VEC!
To ťeplo z tej pôdi odparuje VODU!
A to je DOBRE!!
Terazki keď napadol na pol hoďinu sneh, tak to bolo krásňe viďieť.
Tam kďe bola zem/tráva, tam sa táto plocha hlavňe odparovaňím vodi lepšie vichlaďila, ňež betón a asfalt na priľahlích chodňíkoch!
Pretože z tíchto plôch sa jednoducho nemá aká voda viparovať! A preto sa tieto plochi len prehrievajú!!!
A krásňe to bolo viďieť ako na zemi/tráve zostal sňech, ale na vihriatich chodníkoch sa veľmi ríchlo roztopil (absorboval ťeplo z chodňíka.)
|
|
Re: Dilema
Od: 7756588854751
|
Pridané:
16.4.2021 19:35
Súhlasím. Škoda, že tento princíp nie je zatiaľ možné vysvetliť správcovi bytovky resp. družstva a naďalej udržiavajú tmavozelené alebo tmavosivé strechy, ktoré sa v lete rozpaľujú kľudne na 65C a viac. Odmerané.
|
|
Re: Dilema
Od: duskoľ
|
Pridané:
18.4.2021 21:58
Čo to trepeš.
|
|
Re: Dilema
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
16.4.2021 12:48
Vsetko sa nezmestilo:
Mesta nechavaju velmi silnu infracervenu stopu, vidno to krasne zo satelitov (s infra kamerou) v nocnych hodinach, kedy vietor fukajuci cez mesto vytvara kilometre dlhu infra stopu s vyssou teplotou vzduchu, ako ma okolie mesta.
Pomoze to proti globalnemu oteplovaniu, ako velmi, nikto nenapisal.
Ak by sme celu Zem natreli takou farbou a bola by ciela biela (aj oceany), mali by sme tu riadne dlhu a mrazivu dobu ladovu.
|
|
Re: Dilema
Od: sváko spod grúňa
|
Pridané:
16.4.2021 15:00
Neodporuje to prvému zákonu termodynamiky? Náter na budovách by musel odraziť slnečné žiarenie až do exosféry, za hranicu exopauzy, ak by sme chceli týmto spôsobom bojovať s globálnym oteplením.
|
|
Re: Dilema
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
16.4.2021 17:50
Odrazi ho az do vesmiru s istymi stratami. Zalezi od vrstvy tzv. sklenikovych pynov, ktore su schopne reflektovat ziarenie znovu s5 na povrch Zeme.
|
|
Re: Dilema
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
16.4.2021 22:36
Snad sa pri tazbe a vyrobe nevytvori viac tepla ako to co to odrazi naviac voci vapnu. Neochladi to nic, len znizi uroven prehriatia.
|
|
Re: Dilema
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
18.4.2021 9:26
Ťažko povedať, čo znamená "ochladí". Chladnička tiež vo výsledku len hreje. Toto síce zabráni prehriatiu, ale to robí takisto aj chladnička, keď už je dlho zapnutá -- striktne vzaté nechladí, iba zabraňuje ohriatiu vnútra.
|
|
Re: Dilema
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
18.4.2021 9:57
Stlacis gomgik a teplota klesne, cize naozaj chladi. Dalsi nater naviac a teplota neklesne.
|
|
Re: Dilema
Od: WisdomSpeaker
|
Pridané:
17.4.2021 19:38
Debilko. Klimatizacie nezahrievaju okolie? A este aj zeru elektrinu a aj teplo z nej pridavaju do tepla vytiahnuteho z budov. Co si mal z fyziky 6-?
|
|
Prechadzka
Od: trhsrtgaedggda
|
Pridané:
16.4.2021 11:48
Takze pojdem po ulici a bude mi este teplejsie lebo ma bude hriat odrazene teplo z budov?
|
|
Re: Prechadzka
Od: hehehe
|
Pridané:
16.4.2021 12:27
Takze uz ani nebudes potrebovat borovicku!? A barmani nebudou mit co zrat...
|
|
Re: Prechadzka
Od: Adrique1
|
Pridané:
16.4.2021 14:20
ale budú mať čo piť
|
|
Re: Prechadzka
Od: rouen
|
Pridané:
16.4.2021 12:54
Ked si vysoky ako Godzilla, ze vidis strechy, tak ano.
|
|
Re: Prechadzka
Od: sensei-san
|
Pridané:
16.4.2021 12:56
Nemáš chodiť po ulici ale sedieť v tej budove. Ako ja.
|
|
Re: Prechadzka
Od: 324rfs
|
Pridané:
16.4.2021 13:07
vacsina ludi sedi v tych budovach :(. A v dobe ked zelene strechy stale nie su standardom je to asi lepsie natriet na bielo ako nechat ako dnes.
|
|
NAJBELŠIU.
Od: ja.
|
Pridané:
16.4.2021 11:53
NAJBELŠIU.
Ešteže vy nežobrete platby ako niektoré médiá, zadarmo teda máte prepáčené.
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
16.4.2021 11:56
Pecka! To stačí nagebriť na chladič a sa dá priekazne pasívne overclockovať!
|
|
nuze...
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
16.4.2021 11:56
93 m^2 a 10 kW = 107 W/m^2 iba nejakou farbou
ziarivy vykon Slnka je ani nie 1,4 W/m^2 na povrchu Zeme
co tu nesedi?
|
|
Re: nuze...
Od: mar5
|
Pridané:
16.4.2021 12:14
No co asi tu nesedi ? Ked je to priblizne 1.4 kW/m2 na urovni vonkajsej atmosfery, 1 az 1.1 kW/m2 na povrchu Zeme v idealnom pripade.
|
|
Re: nuze...
Od: hehehe
|
Pridané:
16.4.2021 12:21
asi to, ze to nie je 1.4W/m2 ale 1.4kW/m2
|
|
Re: nuze...
Od: JojoF
|
Pridané:
18.4.2021 22:01
Pičuš a jeho múdrosti.
|
|
Re: nuze...
Od: Stephen Kokot
|
Pridané:
19.4.2021 8:23
Pekne si sa identifikoval
|
|
.....
Od: budič
|
Pridané:
16.4.2021 11:59
rasizmus! Čistý rasizmus! Zažalovať, až zčernajú!
|
|
Re: .....
Od: sensei-san
|
Pridané:
16.4.2021 12:57
Prečo "zčernajú"? Lebo basa => čierny? To čo si dovoľuješ!
|
|
Re: .....
Od: budič
|
Pridané:
16.4.2021 13:47
lebo černa je farba lásky
|
|
asdfasdf
Od: hehehe
|
Pridané:
16.4.2021 12:10
98.1% odrazeneho ziarenia - to uz sa docela blizi zrkadlu... nemali by tam dat upozornenia, ze nepozerajte sa priamo na budovu, moze poskodit vas zrak?
|
|
Re: asdfasdf
Od: Adrique1
|
Pridané:
16.4.2021 14:22
celkom zaujímavé by tie biele strechy mohli byť pre pilotov lietadiel
|
|
Re: asdfasdf grrrrrrg
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
16.4.2021 18:14
piloti ignoruju biele strechy.. ale zato miluju sklenikove plantaze pri bezoblacnej oblohe cez den...
|
|
Re: asdfasdf
Od: grepfruit
|
Pridané:
16.4.2021 16:16
to bude osratych striech od vtakov ktore si to budu mylit s (pod)vodnymi hladinami :)
|
|
Re: asdfasdf
Od: _M_M_M_
|
Pridané:
16.4.2021 17:08
Zrkadlo odraza bez difuzie; tato biela zrejme s difuziou. Takze kludne moze byt zrkadlo odrazajuce len 50% svetla a biela farba co odrazi 98% svetla, ale obraz svoj bozi v nej neuvidis.
|
|
Re: asdfasdf
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
17.4.2021 9:37
Nie. Slnko je pre zrak o mnoho rádov škodlivejšie.
|
|
_____________________
Od: ______________________
|
Pridané:
16.4.2021 12:19
uz by tym vysielacom sprav mohol dat niekto pohrabacom po ...
|
|
alobal
Od: Rado2
|
Pridané:
16.4.2021 12:21
a nestačil by alobal?
|
|
ničivý prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
16.4.2021 12:30
Hypoteticky snáď, ale autonómne vozidlá by boli priekazne dosť v sračkách.
|
|
Re: ničivý prakticizmus
Od: ____________________
|
Pridané:
16.4.2021 12:34
humor jak havlova s deresim
|
|
____________________
Od: ___________________
|
Pridané:
16.4.2021 12:22
a dsl na https
|
|
Re: ____________________
Od reg.: Beavis and Butt-head
|
Pridané:
16.4.2021 13:02
... https na dsl sk neni treba. "HTTPS by se měl využívat u jakýchkoliv webů, kde by zcizení či pozměnění dat mohlo způsobit nenapravitelnou škodu"
|
|
Re: _______________
Od: _____________________
|
Pridané:
16.4.2021 13:08
len cumilov od usra po server ...
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
16.4.2021 13:48
Presne tak. A keďže predpokladom priekazne nenapravitelnej škody je absolútna pravda, s výnimkou monoteistických cirkví je využívanie HTTPS priekazne znevažovaním náboženstiev.
|
|
Re: ____________________
Od: Rado2
|
Pridané:
16.4.2021 14:30
Presne to sa môže stať, že nejaký zlomyselník spraví MITM útok na dsl.sk kde poprepisuje všetky detekovať na detegovať.
|
|
Re: ____________________
Od reg.: Beavis and Butt-head
|
Pridané:
16.4.2021 15:53
Tag to by bola hrubá prasárna ;)
|
|
Biela bielsia, bielizen cistejsia!
Od: Palinoo
|
Pridané:
16.4.2021 12:23
Typek bude spokojny https://youtu.be/DjdFn1RYHDE
|
|
Prosím, opravte ma
Od reg.: Beavis and Butt-head
|
Pridané:
16.4.2021 12:51
Teda BaSO4 upravili tak, že kryštalizuje nehomogénne. Tým docielia ešte trocha vyššiu odrazivosť tých nerovnakých kryštálikov v širšom spektre ... .
|
|
.....
Od: prihl.uz.
|
Pridané:
16.4.2021 13:06
https://en.wikipedia.org/wiki/Barium#Toxicity
|
|
Re: .....
Od: __________________
|
Pridané:
16.4.2021 13:25
oni radi oznamuju ako kurvia ostatnym zivot
|
|
Re: .....
Od: Gustiik Husak
|
Pridané:
16.4.2021 13:39
Teoreticky to tak hrozne nebude:
en.wikipedia.org/wiki/Barium_sulfate #Safety_aspects
Prakticky to moze dopadnut ako Azbest :)
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
16.4.2021 18:15
Nejde o toxicitu, ale že bárium sa používa pri röntgenovaní! Keď sa tým natrie budova, stačí Googlu pri fotení na street view prekalibrovať foťáky a budú vidieť priekazne až dnu!
|
|
Re: ultraradikalny objasňovačizmus
Od reg.: Beavis and Butt-head
|
Pridané:
16.4.2021 18:37
A terazky mi povedzte, Kefalíň, čo vy si predstavujete pod takým slovom prekalibrovať foťáke ?
|
|
Re: ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
17.4.2021 13:09
Využiť na zmenu nastavení výstupy kalibračnej sondy priekazne štandardným spôsobom.
|
|
Re: .....
Od: _xxx
|
Pridané:
16.4.2021 19:10
Ale, ale. pan je chemik. tak to ti neodporucam zrat sol, lebo obsahuje Sodik a Chlor. oba prvky su dost toxicke.
|
|
Re: .....
Od: slecna.l
|
Pridané:
19.4.2021 11:13
A co taky dihydrogen monoxid. Kazdy, kto s nim prisiel do kontaktu, zomrel alebo zomrie!
|
|
simyslim
Od: menovec
|
Pridané:
16.4.2021 13:27
rip oči
|
|
malo by to byť opačne
Od: Wernher
|
Pridané:
16.4.2021 13:37
Prečo potom zatepľujeme budovy, keď ich vzápätí chceme chladiť?
|
|
Re: malo by to byť opačne
Od: Gustiik Husak
|
Pridané:
16.4.2021 13:40
Aj do termosky si mozes dat zmrzlinu, ak tam teda uz nemas kavu :)
|
|
Re: malo by to byť opačne
Od: OriginalnyKoumak
|
Pridané:
16.4.2021 14:07
Ale ved kava so zrmzlinou nie je zla. Fajnsmekri si ju pochvaluju v lete :)
|
|
Re: malo by to byť opačne
Od: Armani Lakatos
|
Pridané:
16.4.2021 14:29
Ja v termoske nosim kavu aj zmrzlinu a vzdy sa mi zmrzka roztopi a kava ochladi. Tak som si kupil dve termosky.
|
|
Re: malo by to byť opačne
Od: zmrzka
|
Pridané:
16.4.2021 15:22
A do obidvoch si davas kavu so zmrzkou
|
|
Re: malo by to byť opačne
Od: dsfdsd
|
Pridané:
16.4.2021 20:11
Budovy sa nezatepluju ale izoluju!!!!
To zateplovanie je zludovely a nespravny vyraz.
Ta izolacia ta chrani rovnako pred chladom a aj teplom ro vnako ako spominana termoska.
|
|
Sú tu závažné problémy s označením.
Od: Oponent
|
Pridané:
16.4.2021 13:47
Bude zaujímavé sledovať, ako sa bude označovať najnovšia farba. Tradičné označenie je zatiaľ 255, 255, 255 alebo FFFFFF. Zrejme bude nutné prijať konsenzom špeciálne označenie na túto najbielejšiu farbu.
|
|
Re: Sú tu závažné problémy s označením.
Od: Wernher
|
Pridané:
16.4.2021 14:06
Ešte je Alfa kanál 256 úrovní priehľadnosti.
|
|
Re: Sú tu závažné problémy s označením.
Od reg.: bzucobzuco
|
Pridané:
16.4.2021 17:35
Podla mna si nazov uz nevystaci s 8bit. Pojde to do 16/32bit a teda ciselna hodnota bude vyjadrena realnymi cislami nad 1.0
|
|
fshsgs
Od: TTTT
|
Pridané:
16.4.2021 13:49
BLACK ROOFS MATTERS
|
|
Re: fshsgs
Od: _xxx
|
Pridané:
16.4.2021 19:12
but your ajcovy tatko anglictinar doesn't.
|
|
Re: fshsgs
Od: Tttt
|
Pridané:
17.4.2021 19:40
In the U.S., roofs is the standard plural of roof; elsewhere rooves is fairly common but becoming less so. The same holds true for an increasing number of words ending in “f.”
|
|
chce to zmenu
Od: Wernher
|
Pridané:
16.4.2021 14:50
Viete mi niekto poradiť ako sa stať porotcom pre SOČ? Teda súťažných prác z rôznych odborov na stredných školách? Kto ich pasuje, navrhuje? Lebo mi nejde do hlavy že sú v mnohých školách vyše 20 rokov stále jedni a tí istí...
|
|
Re: chce to zmenu
Od: Oponent
|
Pridané:
16.4.2021 15:01
Asi treba mať pomer s riaditeľkou príslušnej strednej školy. To je zrejme najschodnejšia cesta.
|
|
Re: chce to zmenu
Od reg.: Beavis and Butt-head
|
Pridané:
16.4.2021 15:54
V prípade niektorých grizloidných riaditeliek to nie je najschodnejšia cesta ...
|
|
ide to len dolu vodou
Od: Kašo
|
Pridané:
17.4.2021 8:44
No ak si uvážime, že väčšina "učiteľov" prakticky nikdy nerobila v žiadnej firme(fabrike) počas svojej "kariéry" a porotcov robia najčastejší tí, čo prakticky okrem školy nikdy nič nerobili a ani sa nesnažia rozumieť tomu, čo urobil žiak a čo je ukradnuté napríklad z Internetu. Potom je to dosť smutné. Väčšina niekdajších elektro škôl zamestnáva ľudí aj vyše 30-40 rokov, tak ako tí chcú hodnotiť súčasné zručnosti žiakov?
|
|
papun end dekl
Od: khejml
|
Pridané:
16.4.2021 20:01
znamena ze tie papierove budy s mizernou izolaciou uz nebudu zozierat planetu, juesej:O
|
|
Re: papun end dekl
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
18.4.2021 10:08
V japonsku papier zostane. Je lahsie opravovat dom po zemetraseni kanagonom.
|
|
hadam k veci
Od: hana.g2
|
Pridané:
19.4.2021 14:50
hadam prispejem k veci, podla mna si viem predstavit idealne biele plochy, kde nechcem aby sa ohrievali a naopak dokonale cierne, ktore sa naopak budu ohrievat, lebo to chcem. tak napr. strechu mam bielu a na nej mam slnecne kolektory. Pre mesta buducnosti to moze platit podobne...akurat to barium bude asi problem problem pre prirodu i pre nas.
|