neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
Británia zakáže spaľovacie autá už v 2030

Značky: elektromobilyVeľká Británia

DSL.sk, 17.11.2020


Veľká Británia posúva svoj plán zakázať predaj nových áut so spaľovacím motorom a predaj áut iba so spaľovacím motorom zakáže už od roku 2030.

Avizujú to noviny Financial Times, podľa ktorých premiér Boris Johnson oznámi nový plán tento týždeň.

Predaj hybridov bude povolený do roku 2035.

Pôvodne Veľká Británia avizovala zámer zakázať predaj áut so spaľovacím motorom od roku 2040, na začiatku roka ale vláda avizovala posunutie termínu na rok 2035 pre autá iba so spaľovacím motorom aj hybridy.

Johnson má oznámiť viacero tzv. zelených iniciatív a napríklad aj plán na väčšie využívanie veterných elektrární a tiež plán vybudovať ďalšie atómové elektrárne a financovať malé modulárne reaktory.

Zámer zakázať predaj áut so spaľovacím motorom oznámili v poslednom čase viaceré krajiny. Nórsko a Holandsko, kde elektromobily už aj v súčasnosti tvoria vysoké percento nových predávaných vozidiel, zvažujú termín už od roku 2025. Izrael plánuje po 2030 povoliť už len predaj osobných elektromobilov, podobný zámer naznačilo Švédsko. Dánsko chce zakázať predaj áut čisto na benzín a naftu po 2030 a predaj hybridov po 2035 a Francúzsko chce zakázať predaj áut so spaľovacími motormi od 2040.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte


Diskusia:
                               
 

A petro mafia nebude mat co zrat
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

A že budú spaľovacie autá na mesačný paušál ovplyvní petro mafiu asi tak priekazne ako?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Dnes je to presne 30 rokov čo som kachličkoval. Bolo to prvý a posledný raz, keď som sa skúšal živiť vlastnými rukami, ale nedalo sa na to pozerať tak som sa vrátil do politiky.
Podstata mafie nespočíva vtom, že vyrába autá, ale v tom že drží po kope. Pozrite na mňa kam som to dotiahol vlastnou hlavou.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

ja som aj kachlickoval a pohoda. som aj v politike a pohoda. robert, si to ty? sak si vravel ze s politiky pojdes prec. mal si si to uvedomit uz ked si kachlickoval.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Nemám rád keď ma generácia kojená mliekom s prímesov silikónu volá robert, ja patrím do generácie ktorá pila tak ako sa patrí mlieko s vodkou.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Malibu s mliekom.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

az na to ze elektro auto ma vyfuk niekde inde ... fabrika, elektraren, vyroba baterii.. .... a casto horsi ako tie spalovace
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ešte stále im ostane stávkovanie UEFA a FIFA.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem si celkom dobre predstavit tu miliardu kamionov, stavebnych strojov, dieslovych lokomotiv, kerozinovych lietadiel, generatorov a co ja viem este coho co fahci na ropu ze za 10 rokov len tak zmizne
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Rozumeju sa tym osobne auta a nie vsetky dopravne prostriedky. Sice sa tlaci na ekologizaciu aj tam ale maju svoje normy.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Som si myslel, tym padom uplna kravina. Osobne auta urobia v emisiach prd rozdiel, ked bude na cestach dalej milarda ci dve kamionov.

Nie som principialne proti "ozelenovaniu", ale toto je zase take politicke rozhodnutie bez domyslenia dosledkov a suvislosti.
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

Nie je to ziadna kravina, naopak je to iba zaciatok. Nikto nepovedal, ze teraz nic dalsie nebudu schvalovat. Pomoze to odburat emisie v mestach a obcach a presunut ich mimo. Pride isto aj na nakladnu dopravu. Osobne auta na elektrinu su uz dnes dostupne, ale tie nakladne sa zatial iba vyvijaju, cize dava zmysel, ze zatial sa rozhodli pre to, co na trhu je. Napr. existuje projekt, kde je okolo dialnice vybudovane trakcne vedenie a existuju kamiony, ktore sa na to vedia pripojit. Ked sa to osvedci, je dost mozne ze o par rokov budeme hufne stavat trakcne vedenia okolo dialnic. Planuju sa napr. emisne dane na nakladnu dopravu, aby sa oplatilo tovar vyrabat lokalne a nie ho dovazat z velkych dialok.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Emisne dane su blbost, nerealizovatelne. Aj dnes su uz dane(povolenky) a co sa s nimi robi? Obchoduje sa s nimi, spekuluje,... Dnes krivia trh aj dotacie.
Kopec veci sa lokane nikdy neoplati vyrabat. Jedine riesenie je ekologicka doprava.

Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

A kto ich potom kupuje ked nefunguju? :D To akoze firmy len tak kupuju tie limity na emisie, pre srandu, nie?
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Nie pre srandu.

Ale napriklad Tesla predava, lebo ma "navyse" a druhy kupuju, lebo ich auta produkuju viacej.

Nepride ti divne, ze preco by mala Tesla predavat nieco taketo? Ona nema nic navyse.

To iste funguje aj v ramci firiem.

je chore pridelovat niekomu emisie a umoznit s nimi potom obchodovat.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

O to tam ale práve ide - motivovať priemysel investovať do technológii znižujúcich emisie a následne na tom zarobiť predajom týchto povoleniek. Limity sa postupne sprísňujú a ak nejaká spoločnosť investovať nebude, povolenky si bude kupovať stále za drahšie, pretože ich nebude dostatok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne ako lokalne vyrabane: banany, mandarinky a klokanie maso. Je to nezmysel. Ak nemame prostredie vhodne na produkciu niecoho, nebudeme to nezmyselne tu produkovat.
Prave naopak, vsetky tie dane znovu zaplati obycajna populacia. Samozrejme, nie len tieto dane systematicky nicia tzv. strednu triedu. Bohatych sa netykaju, lebo ako vzdy, presunu sa naklady na pracujucu chudobu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

problem je ze energeticke siete niesu pripravene a nikto do nich neinvestuje. norsko ma 10% aut elektro a maju vypadky uz teraz ...
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

Zdroj?
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Ten zjavne chýba, keď majú výpadky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prúdu či napätia?
Ale vraj sú aj "ľudské zdroje" - tie som od eletriky teda nikdy nepochopil...
Odpovedať Hodnotiť:
 

to funguje uz roky,vola sa to trolejbus -))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To uz sa nebudu po londine prevat aventadori V12? A ako budu miestne deti na seba upozornovat? Teslou?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tesla ma mat tesla roadster 2020 2nd generation a to je proste supersport
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Maximálny dojazd pri plnom výkone je pre kategóriu supersport definične priekazne nepostačujúci!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ak staci eko dragster, tak staci.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Predsa ajfonami a napismi na trickach. Dnes je to moderne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Emisie su zamienka. Pointa je, ze plebs sa nema co prevazat z miesta na miesto, musi im stacit cesta na panske, pre zradlo a domov. Na elektro auta bez dotacii nebude stacit almuzna z montovni. Navyse sa splni sen panstva, ze plebs nezavadzia na ceste.

A niektori tomu este aj tlieskaju.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

V podstate mas pravdu, ceny elektroaut by museli ist dole este viac.
Kopec ludi kupuje iba jazdenky, lebo na ine nemaju.
Uvidime teda na akej urovni sa ustalia ceny jazdenych elektromobilov, hlavne ked sa ukazeco bude stat generalna oparava.
Na aute so spalovacim motorom si clovek vymeni rozvody (+pravidelna vymena oleja) a jazdi dalsich 150-200tis. km. A cena je par stovak.

Kolko bude stat vymena starych baterii a co vsetko bude potrebne menit je stale otazne.

Ak bude servis elektrojazdeniek drahy, ani pes po nich nestekne... ;)

Samozrejme potom je tu filozoficka rovina: My si tu (v Europe) skrtime ekonomiku takymito pravidlami a v Azii sa tesia ako nas prestia o to skor. Lebo tam tie normy nikto neriesi. Hlavne v tej jednej "malej demokratickej" republike. ;)

A to je neico,co sa z nejakeho dovodu prehliada a naco moze draho doplatit. Pretoze si v podstate pilime konar na ktorom sedime v zaujme ekologie. Ekologia je fajn, ale je potrebne sa na problem pozriet z viacerych uhlov.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Nie je to iba o cene aut, aj ked ano, vymienat baterku v jazdenke nebude sranda.

Mas dojem, ze sa posilnuje vyroba, transmisia alebo distribucia elektriny? Ze nie? A preco? Pretoze sa nepocita s tym, ze by elektroauta boli tak rozsirene ako ICE. Jednoducho ti, co maju dnes auto, budu mat maximalne kolozezku, alebo pouziju MHD. A este sa to plebsu preda ako zelene mesto.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Podla mna je v plane zredukovat pocet vozidiel minimalne o polovicu. Mozno ponechaju drobne presuvadla s malym dojazdom na nakupy. Budu dotovat kolobezky skutre a ine prkotinky ktore nezatazia siet tak ako velke auto na osobu. Citim v kostiach ze sa drasticke zmeny udeju. Hlavne sa urobia zmeny v nasich predstavach ako by cestovanie malo vyzerat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Napriklad cestovanie moze byt pomerne drahe. Vlastnenie vozidla bude v tej dobe iba bre najbohatsich ludi. Ale obchodny dom ti posle automaticky taxik a uhradi polku cesty do obchodu a naspak. Cestou tam ti bude na displeji ukazovat akcny letak. Kurence, syr v akcii. Smeruje vsetko k tomu ze takto nejak to tu bude vyzerat o 25 rokov.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

> vymienat baterku v jazdenke nebude sranda.

Ja teda túto oblasť moc nesledujem, ale počul som o nejakom takom koncepte, kedy na nabíjacej stanici nebudeš nabíjať svoje auto niekoľko hodín, ale v priebehu pár minút vymeníš vybitú batériu za nabitú. Z toho mi vychádza, že výmena batérie nemusí byť taký zázrak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto je uz neaktualne.

Baterka je najdrahsia suciastka na ev, a zaroven je to spotrebny material. Nikto, kto ma relativne novu/s mnozstvom cyklov nabijania pred sebou takuto nevymeni za nejaku nahodnu/pred koncom zivotnosti, aby mu zostal v ruke cierny peter.

To znamena, ze aby takato vymena baterii fungovala, tak by nemohli byt predavane ako sucast auta, ale prenajimane - vsetky v danej sieti vymmennych stanic by vlastnil on a menil by ich iba za vlastne. No a ten, kto by ich prenajimal, tak by v tom mal viazany dost podstatny kapital - vid prva veta v druhom odseku, plus na seba berie riziko poskodenia pri vymene. Takze poplatok za prenajom baterky by bol dost podstatny, tak sa na to vsetci vykaslu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neboj sa všetci budeme chodiť na elektrokolobežka, elektrokolobežka s radlicou elektrokolobežka s pluhom elektrokolobežka vstavaný žeriavom a elektrokolobežka prívesov atď
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ta predstava je spravna, nezmizne a skonci na smetisku. A zrejme sa to tyka aut, co by som videl z toho co si vymenoval mozno na kamiony.
Ovela zaujumavejsie znecistenie robia zrovna lode, ktorych je v Holandsku po pristavoch asi dost.

Zaujimava je v clanku myslienka o atomovej energii ako o zelenej alternative.
Ako bude dochadzat ropa, budeme vidiet este rozne zaujimave alternativy. Predlzenie zivotneho cyklu vyrobkov to ale zjavne ako vhodne riesenie nebude. A dokonca aj virtualne vyrobky ako soft, by niektore firmy radi zaradili do vhodnej doby zivotnosti...

Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Už 50 rokov tvrdia že ropa dôjde za 50 rokov. A pritom je zaujímave že znova otvárajú už vyťažené vrty lebo je v nich zasa ropa. keby došla ropa tak sa vrátime do stredoveku, celý chemický priemysel skončil, tak isto aj výroba trapných električiek kde sa na recykláciu batérií zasa míňajú tony ropy
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Tak ono sa v poslednej dobe ukazuje že ropa na zemi nebude až taká vzácnosť a náhoda ako by sa mohlo zdať.

https://dopice.sk/p6A

search google: "Původ vody a ropy na Zemi – pěkně to začíná do sebe zapadat"
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Je uplne jedno ci vznikla z hviezdneho prachu alebo lokalne na zemi. Spotreba je mnoho nasobne vyssia ako tvorba. Znovuotvaranie zatvorenych vrtov znamena ze sa vytazuju aj menej efektivne. Takze ropa dochadza, a pokym este je, bolo by dobre postavit metro v bratislave.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ten článok nie ie podstatný. Najsrandovnesie sú komentáre pod ním. "Ak veríme wikipedii,....."
Odpovedať Hodnotiť:
 

A pritom nejde o dôveru wikipedii, ale jej správcom. Je vôbec možné veriť niekomu, kto venuje svoj voľný čas priekazne bezplatne cenzurovaniu?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ked dojde ropa, tak auto bude posledny problem, z ropy sa robi vsetko , napr. plasty
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Nemôžeš tvrdíť že plasty, lebo eko-dementi sa ešte budú tešiť že bude menej plastov. Z ropy sa vyrábajú ešte veci potrebné pre riedidlá, farby, izolácia na káble, lieky, kozmetika, žiadne počítače a hlavne žiadne Iphony pre dementov
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

osobne by som privítal aspoň nápoje včetne mlieka v skle
Odpovedať Hodnotiť:
 

Problem je, ze to vsetko je dokonanle nahraditelne konope a stale sa pouziva ropa.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Jedno z najdolezitejsich vyuziti ropy je vyroba hnojiv. Bez toho sa hektarove vynosy vratia na uroven pred 100 rokmi. To potom budu hladomory.

A nie, konope to nenahradi ;)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

na druhej strane, tie hladomory budú ekologické
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby tak v 2022 na SK zakazali predaj naftovych osobakov a v 2025 aj ich pouzivanie, tak by sme sa stali ikonicky cistym statom a mozno by aj rakusania nam zavideli, kedze oni si znecistuju ovzdusie vsetkym moznym koli elektrine, kedze nemaju atomovky...
Zakazat benzinaky je hlupost, ale ved civilizacia na to casom pride.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

A co takto miesto zakazovania nieco zacat budovat, napr. lepsiu mestku hromadnu dopravu v mestach alebo cyklochodniky v mestach(rozumej dlhsie ako 200m). Som za ekologiu ale preco to mam platit(kupou noveho draheho auta), ved svoje dane tu v setci odvadzame statu. Ci bude to take dobrovolne ako celoplosne ockovanie? Ze uplne dobrovolne ale ked chces chodit do prace tak len s papierom?
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

S papierom by sa malo chodit vsade, nie len do prace. Nikdy neviete kde vas pritlaci a potom je problem. Nie vsade su lopuchy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak, tak, dneska mi poslúžil aj servítok
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zatial co u nas sa planuje dostavat atomka s technologious z '80 rokov.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

No dostavujú Mochovce neuveriteľne dlho, lebo sú v tom veľké prachy a mnohé firma aj 10-násobne predražovali faktúry...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vsak robotu si treba setrit, co ked sa minie? ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak, je to zatial jedine rozumne vysvetlenie.
Jednoducho lebo sa tam kradlo. -.-
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a tak tam nabehla NAKA a bylo vymalováno!...a půjde se sedět!!!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na Svk sa kuri pevnymi palivami v takej miere, ze by nam zavidelo aj 15. storocie. Dajte si v zime prechadzku po ktorejkolvek dedine kde nie su vacsina domov novostavby. Aj ked tam je zavedeny plyn, kurit nim celu zimu stoji 6-8 vyplat, drevo a podobny sajrajt jednu. Toto ma vacsie dopady na zivotne prostredie a zdravie ludi ako zopar aut, ktore by sa tymto vymenili za elektricke.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Vtip je v tom, ze tam plyn casto zavedeny nie je. Plynofikacia Slovenska (a aj Ceska) bola zastavena v roku 1989. Napr. na takej Orave vacsina dedin plyn nema, akurat mesta a byvale papalske vily. Dediny maju docela smolu.

Ono kurit drevom alebo drevnou stiepkou tiez nie je sranda, bud vecer rucne prihodis a rano mas zimu, alebo musis investovat do poriadneho kotla s automatickym podavacom a to potom uz plyn vyjde lacnejsie.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Akože na Orave znenazdajky zmizli všetky duchny, len aby logika a pádnosť argumentu priekazne sedela?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

duchny sú napikaču...telo sa potí a krk mrzne!...nikdy více
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tož, vidieť, že o technikách spania pod duchnou vieš hovno, takže kebyže je na to škola, titul za diplomovku je priekazne lege artis.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hej na objeme prachovych castic pm 2.5 sa podielaju domacnosti skoro 80%


https://dnesdycham.populair.sk/ znecistovanie-ovzdusia
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Drevo :plyn je 1:3 v eur cca. A to sa pri dreve zohrejes aj niekolko x naviac. Na kadeco sa minali eurofondy, na jednoduchu lacnu prestavbu domacich kotlov na efektivnejsie to nie.
Drevo ma uzatvoreny cyklus. A nepridava dalsi uhlik do atmosfery.
Problem je, ak sa kuri inym ako drevom.
Nepouzivat samoobnovitelny zdroj by bola blbost. Len treba za vyrubany les nasadit nove stromy.

Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ono zas kebyže sa hasičom netreba pretŕčať pred kamerami i cez dva okresy už keď horí chvojina či kerová vrstva, šlo by to i bez sadenia priekazne i prirodzenou obnovou.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

to su sprostosti. Plyn je najlacnejsia forma kurenia. Drevo vychadza lacnejsie iba ked: 1.mas svoje drevo a zaroven 2.mas ho kde uskladnit a zaroven 3. mas cas sa s tym mesiac v kuse jebat - tj ist do hory si ho napilit, stiahnut, mrdat sa s pilenim za humnom, zajebat plochu s uskladnenim. Co samozrejme je vynutene tym, ze mas na to techniku alebo si ju vies v ramci susedskych vztahov pozicat. Ked to vsetko spocitas, zistis, ze drevo je oproti plynu rozhodne drahsie. Fascinuju ma ludia, co minu 2 tyzdne dovolenky v lete na spracovanie dreva - lebo je to "lacne". Ti ludia nevedia pocitat.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Treba kupit nastiepane, narezane. Takto vidis realne naklady. Uskladnenie neobabres, a treba obsusene 2 roky.
Mierna praca ktora ma zmysel je lepsia ako dake fitko.
Existuju bohuzial ludia ktory nemaju peniaze, ale cas ano. Pre tych to nutnost ak chcu nieco usetrit.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Ano, ti co maju kopec casu a nemaju do coho pichnut a maju svoje, tak ano pre toho to ma vyznam. Pre nikoho ineho. Plyn je jednoducho lacnejsi. Potom su ti, ktori k nemu nemaju pristup, ale ti si uz potom vyberat nemozu.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

čas sú peniaze, čiže ak majú čas, tak musia mať aj peniaze!....?? :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto nevysvetlite ludom co pracuju za 5 e na hodinu. Ti si cas nevazia. Vidia trcanie v praci ako jedinu formu zarobku, dovolenku ako priestor pre chystanie dreva a prace na zahrade (ktorymi tiez vraj setria ale nakoniec aj tak kupuju zeleninu v tescu lebo uroda o nicom). Je to chore. A toto iste rok co rok. Ked som pracoval mal som kolegu, co bral 2x do roka dovolenku - raz na kopanie zemiakov a potom na rubanie dreva. I give up, neda sa im to vysvetlit.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Radšej kúpiť permanentku do fitka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nahodou, pri takom rubani dreva, vies ako dobre si odpocinies od vsetkych tych chujov co stretavas v ramci prace?

Akurat to dlho nevydrzi, zvycajne ta vytocia prvy den po navrate z dovce.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

aj by som súhlasil, až na to že táto práca v hore ma viac napĺňa, ako váľanie sa pri bazéne
Odpovedať Hodnotiť:
 

To ti neberiem. Ludia o ktorych ale hovorime to neberu ako oddych. To su ti, co sa vecne budu stazovat ako maju malo, ako nikam nemozu ist lebo drevo, hydina, dobytok, zahrada ... co zerie cas, alebo pripadne, ze inak by na to nemali. Pricom chlast a cigarety budu aj keby nebolo co zrat.

Ak si niekto oddychne pri makani v hore tak beriem. Fyzicka praca je dobry relax, ak bezne pracujes hlavou a potrebujes ju vycistit. Inak nie. Pre starych ludi je dobra aj zahrada hoci uz tolko nevladzu - nuti ich to byt trochu v pohybe a neopustaju sa tak. Ked to ma niekto konicek tiez dobra vec. Ale robit tieto veci z nejakej formy donutenia nie je ani dobre ani zdrave a o nic lepsie ako akekolvek ine zle neduhy.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Malý modulárny reaktor do každej rodiny!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Snáď by sme si aj fallout zahrali naživo potom :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

anglicania nie su na tom financne tak dobre, neviem si predstavit ze do 10r vymenia komplet vozovy park, jedine tak keby zacali dovazat lacne cinske elektromobily alebo skutre :D
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

nemyslim si, ked tam platis za poistku 1000 libier rocne za auto typu fiat 500 rozmyslis si ci budes chodit na vraku, 10 rocne auto v britanii kupis za vtipne ceny, taku 10 rocnu octavku tam kupis za 500 libry pripadne uz ide do srotu, tu ich predavaju aj za desat nasobok
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Lenze to je sposobene zase specifikom britskeho trhu. Tie ich auta totizto nikto nechce a mimo UK su takmer nepredatelne preto ich maju lacne
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prečo ich nezkážu oveľa skôr?
Aj u nás je kopu sprostých ľudí a najmä mladých. Každý chce auto - lacný smetiak. Načo? Aby pri činžiaku mala rodina 3-4 autá? Ľuďom jebe a ešte dlho bude.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Suhlasim s tym, ze dnes ma bezna panelakova domacnost aj 3-4 auta a to je na hlavu. Ale pricinou je, ze su jednoducho lacne. Auto pre pubertaka stoji menej nez bike, takze toto sa da vyriesit len dvomi sposobmi - predrazenim prevadzky/vlastnictva vozidla (co sa mi z duse nepaci) alebo sa konecne naleju peniaze do fungujucej MHD a infrastruktury co ma zodpovedat pomaly polke 21.storocia aby pre vecsinouvu masu bola taktato forma dopravy pohodlnejsia ako mat auto. Inak sa to nezmeni.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ono tam je este dalsi dovod: s rodicmi byvaju aj 30+, takze potom ano, je viac aut na domacnost... pretoze si nedokazu dovolit vlastnu domacnost.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

To je len ciastocne ospravedlnenie preco 30+ rocni ziju este doma v byte u rodicov, ale do tejto temy sa pustat nechcem. O takych som kazdopadne nehovoril. Dnes aj stredoskolaci maju auta.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Leniví si trochu pošetriť peniaze na možné bývanie. Pobyt u rodičov ich k tomu nenúti. Rozhádžu si nakoniec po baroch a koníčkoch, frajerkách všetky peniaze.
Stredoškolák nerieši peniaze na cigareta, ani na šoferák či auto a už vôbec nie to, kde ho bude parkovať. Na drzovku sa nasere pred školu na cudzie vyhradené miesto. Nerieši že poistka aj niečo stojí a benzín už vôbec...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

To tiez nie je len tak ciernobiele. Su taki, co sa staraju o invalidneho rodica. Taki, co nemaju moznosti alebo schopnosti si najst adekvatneho partnera. Ano potom si ti pohodlni a svet gombicka, ale to je chyba rodicov ked im to nevadi, tak komu ma?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Jasné, teraz si pre tvoj dobrý pocit zoberiem na krk celoživotnú hypotéku na dom ktorý vôbec nepotrebujem nakoľko bývam v dome kde sa všetci v pohode zmestíme a kde každý má svoje súkromie.

Peniazí mám odložené dosť a popri tom som dokázal kúpiť 3 nové autá.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A kam budu nase automobilky vyvazat auta ? :/
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

... a žiadna veľká matematika k elektrifikácii automobilov. Počet automobilov odhad SK 2030 cca. 4M5. Priemerný príkon 50kW. Uvažovaná priemerná doba prevádzky denne 4h. Denná spotreba energie na auto 200kWh. Odhad potrebnej energie pre automobily na deň 900GWh denne. Ročná spotreba všetkých automobilov 328500GWh.

Doterajšia spotreba SK v 2016 (predpoklad bez elektrických áut) 30103GWh.

Dalo by sa predpokladať, že ak chceme elektrifikovať bežný vozový park, potrebujeme za 10 rokov +- zdesaťnásobiť výrobu elektrickej energie.

Je to možné ?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

pomoze ti fakt, ze tu jednoducha matematika neplati? Ze cele je to komplexny problem a tym padom je tvoj vypocet uplne mimo realitu.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Pokial je to v principe jednosmerny prud, staci jednoducha matematika. Na prechodove javy uz komlexne cisla. Nech je problem akykolvek, elementarnu fyziku neobabres. Dojde ropa a z aut bude dekoracia vedla ciest. A ak by sme za 10 rokov aj 10 nasobne zvysili vyrobu v jadre, tak to nemozes pouzit lebo nabijas vecer, v noci a cez den jazdis. Toto jadro nevie dynamicky menit. Takze MHD alebo zelene kolobezky...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Ked dojde ropa, tak ze nemas na com jazdit bude tvoj a spolocnosti posledny problem. A preto, ze je problem komplexny sa na to nemozes pozerat stylom - zvysime vyrobu v jadre. To je sice jednoducha matematika ale nic platna.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Netreba zabudat, ze ak dojde ropa, vieme stale premenit uhlie na "ropu" - je to drahe, ale urcite neostaneme bez produktov "z uhlika" - len teda nebude liter benzinu za 1,2 eura ale za 12 eur.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som v rámci rozsahu nechcel písať X-stranovú analýzu. Za to by som vari zobral aj 1M€. Ale rozumiem tvojej námietke. Chcel som len naznačiť "máme problém".
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Rozumiem co si chcel nacrtnut, lenze proste akekolvek zjednodusenie je spravidla len o uzkom pohlade a nepochopeni situacie. Ak by sme dnes vymenili polovicu aut za EV, tak jasne, ze je problem. Ale ako sa budu menit naroky a au pribudat, zmenia sa aj niektore principy celym spektrom spolocnosti a tym padom mozme na jednoduche vypocty zabudnut. Staci na naburanie hypotezy ,ze pripojene auta, ktore aj tak 90% casu stoja mozu posluzit ako zdroj energie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ja si myslím, že moje zjednodušenie je dosť presné ;) . Aké problémy má ?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ze sa zaklada na tom ze logika fyziky nepusti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

bežný slovák najazdí ročne v priemere 20000km, tj denne 55km. Priemerná spotreba elektromobilu 16 kWh/100km, čiže 8,8KWh na 55km. To je dosť veľký rozdiel oproti 200KWh na deň
Odpovedať Hodnotiť:
 

tvoja "malá" matematika spôsobila chybu "len" o jeden rád

Spotreba fosílnych palív v SR:

benzín 574 000 t = 25 000 TJ = 6950 GWh
nafta 2 028 000 t = 85 200 TJ = 23 700 GWh
LPG 41 000 t = 1900 TJ = 530 GWh

Spolu 31 180 GWh

To nie je všetko, účinnosť spaľovacieho motora = cca 30%
31 180 * 0,3 = 9354 GWh

Záver - úplný prechod celej dopravy v SR na elektrinu by spôsobil zvýšenie spotreby elektrickej energie o približne jednu tretinu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Prečo si to posledné násobil?
Aby si porovnal zhruba 90-95% u elektročrepu so spaľovacím motorom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

účinnosť spaľovacieho motora je cca 0,3 násobok výhrevnosti,

účinnosť elektromotora je cca 90%
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze si zabudol zapocitat ucinnost baterii. Takze realne tam mozes este hodit konstantu okolo 70% do vypoctu k tomu elektromotoru.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A dobre by bolo este zapocitat ucinnost modernej tepelnej elektrarne ktora bude elektrinu realne vyrabat max 40 pct, lebo jadro nemoze, fotovoltaika je len odrb, veterne u nas nie, a vodne asi budu klesat lebo prestava prsat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako to súvisí s porovnaním spotreby elektrickej energie teraz a po úplnom elektrifikovaní dopravy?
Ak by boli fosílne palivá také výhodné prečo sa neoplatí z nich vyrábať elektrickú energiu?

Odpovedať Hodnotiť:
 

Zda sa ze skor elektrizaciu aut neohajujem, lebo elektrina bude z uhlia ucinnost .4*.7 a nahradi benzin ucinnost .35.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte by som dodal že len samotný Slovnaft spotrebuje ročne 930 GWh elektrickej energie
Z toho nech si urobí záver každý sám.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Matika ti moc nejde. 200kWh denne na auto je cca cyrazne viac, ako realne potrebuju elektromobily dnes.
Susedia s Teslami nabijaju cca 1x za tyzden so 75kWh bateriou, kolegyna s Leafom asi raz za 2-3 dni, ked jej bateria klesne pod 40%.
Cize ked prezeniem, nech elektroauto priemerne zozerie 10kWh energie denne. To je 20x viac, ako si vypocital.
Plus, okrem postarov a zavoznikov nepoznam nikoho, kto by denne stravil v aute 4 hodiny jazdou - trcanie v zapche s elektroautom spotrebovava minimum energie.
Prepocitaj si este raz, zober do uvahy energeticku ucinnost elektro vs ice a daj nove cisla.
Kazdopadne, co sa energie tyka, urcite pojde spotreba prudko hore, ale nie kvoli autam...
Odpovedať Hodnotiť:
 

1 minuta gugel:
https://t1p.de/vg6f
Germanie, Sweden, Canada, USA povedzme +-50km ujetych denne
versus tvojich 4h v aute

https://t1p.de/n28w
0,15-0,20kWh/km odpoveda cca 10kWh denne na elektroauto, cize zhruba 20x menej ako uvadzas
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dobry sposob ako zvysit cenu za pohyb "po slobode"
auta budu drahsie a menej ludi bude cestovat, to je cele.
inflacia
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nj, všetci my bielý, sa budeme uskromnovat, mrznut, takmer hladovat, mrznut, od húb-y si odtrhat, - aby sa 5 - 6 miliard tých premnožených, agresivných negro -islamov mohlo užívat, za x-tisícové € dávky, v nemecku, a vôbec Záp.Europe, žrát a znásilnovat ješte více..

bielý ozaj aby jen chodil na to panské, ted pomaly ešte ani do toho obchodu nemože ist, -resp (najma v čechách) mu, im to budú ešte limitovat, a stopovat, merat, a normovat - každý (biely, ovťemže, jen biely..( bude mít limitovaný, obmedzený čas iba 15minut na 1nakup..

nj, bielý človek, bielým limitujú všetjko, biely staro-usedlik - má všetko obmedzené - VšSETKO! !!!

ted ich, čechov (bielých) budú doslova hnát, /okrem robot na tých panských) nahánat v tých obchodech, jak zduté kozy, - budú mít ted normu, limit 5 - 10 minut na 1nakup, v obchode..

Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 


aby sa páni, (nosatí), a negri ( = nová panská rasa), a negro-arabi, - islami, mohli ešte více zabávat, šikanovat, a chechtat, na nás..

..a cestou z toho panského, jako aj cestou na nákup, ešte povinne sa poklonit pred negrami, nechat sa znísilnit, podrezat, a políbit nohy, boty, - a pak íst (ešte s usmevem (mikimauza), na panské...

njn, vidište, ***Kdyby jsme se líííííííííííýýýýýýýp učiiiiiiilyyyyyyyy***
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak oni po Brexite budu radi ak budu mat co jest.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Radšej viac atómových elektrární, ako ropa v oceánoch a rafinérie s horiacimi komínmi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ide o to, ze aj pneumatiky sa vyrabaju z ropy. Toto sa musi zmenit a treba ich vyrabat setrne z bambusu. Je to vsestranna plodina, vyrabaju sa z nej aj ponozky.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Problem je, ze bambusove ponozky sa sice nedaju nosit, za to sa nedaju pouzit ani ako handra. A zivotnost tiez nizsia ako u bavlny. Ale podstatne, ze je stoja viac a to sa oplati.

Inu toto je cely problem. ekologicke riesenie nesmie byt xnasobne drahsie ako neekologicke, lebo sa nikdy nepresadi. Treba si uvedomit, ze vecsina sveta je chudobna a to s tym suvisi zasadne. Ked sa riesi existencny problem, nikoho nezaujima dlhodoby nasledok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na čo sú nam elektromobily, treba sa orientovat na Rusko, dohodnut sa na lepsiech cena ropy tak ako ma Bielorusko a nebude nam treba elektoroauta. Veľmi oceňujem občanov že sa nebáli prísť na včerajšie protivládne protesty, ukázali ze uz viac nebudú mlčať, ukázali ze majú dosť tejto neschopnej vlády, dost sorošovskej prezidentky, majú už dosť Európskej unie! Slovensko na Západ nepatrí, Slovensko patrí na Vychod k našim ruským a bieloruským bratom Na protestoch zaznela jednoznačná požiadavka po predčasných voľbách treba požiadať o ekonomickú, morálnu a predovšetkým vojenskú pomoc od Ruskej federácie!!! Vystúpenie z Európskej unie tak ako to chce Marián Kotleba a LSNS je jediná cesta ako začať naprávať krivdy ktoré sa tu začali diať po voľbách v roku 1998 kedy sme zišli z východnej cesty.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Ako recesia dobre, ak to nie je recesia, tak nikto ti nebrani zdvihnut rit a odist do milovaneho ruska a zober so sebou aj kamosov. Aspon tu prestanete vy hnede hovna smradit.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Technicka poznamka: hnede hovada prisli zo zapadu, nie z ruska.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No, ono to nie je také jednoduché. Prisťahovať sa a získať občianstvo RF je komplikované. Je požadovaná perfektná znalosť ruského jazyka, trvalý pobyt na území RF v dobe 5+ rokov, trvalý pracovný pomer v RF, bezpečnostné previerky, jazykové skúšky, čistý trestný register a podobne.

Neviem, či by to niekto z vyššie myslených dal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dokonca a zriecť sa občianstva RF je veľmi komplikovaný dlhý a drahý proces - rádovo v tisícoch EUR. Koniec koncov, kde inde hľadať matku byrokracie ak nie v semenisku boľševizmu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja bysom to zjednodusil len na politicky azyl. Kazdopadne byrokracia nebyrokraci, ani polovica obyvatelov moskvy, co tam zije nacierno si z toho ocividne nic nerobi, takze ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

1) Skus sa zbavit US obcianstva (robi sa to kvoli daniam) a potom hovor, co je drahe...

2) Matka byrokracie je Rakusko-Uhorsko. Nikto nemal taku sialenu byrokraciu ako R-U a staty, ktore dnes funguju na jeho uzemi udrzuju tradiciu.

3) Komunizmus bol do Ruska dovleceny zo Zapadu. Skus si pozriet, kde sa narodili, kde zili a ako sa zivili pani s menami ako Marx alebo Engels.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Len tak mimochodom, Historicky aj geograficky je Slovensko súčasťou západnej Európy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Frankovia uzemie Slovenska nikdy nedobili, takze nie, nemas pravdu. Slovensko nebolo sucastou ziadneho zapadoeuropskeho utvaru, od Rimskej rise po Svatuu rimsku risu nemeckeho naroda. Bolo sucastou Rakusko-Uhorska asi 400 rokov ako interna kolonia, co na to, aby sa stalo historicky a geograficky sucastou zapadnej Europy nestaci.

Dokonca ani Nemci sa nepovazuju za zapadnu Europu. Oni ti povedia, ze oni su stredna Europa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prestan trepat o ruskych bratoch. Po vojne odvliekli do ruska z vychodu mrte ludi a zodrali ich tam. Odvlacili uran ktory by bol do elektrarni a dali nam za to velke gulove. Nikto nam nic neda len tak.
Dokonca nasi mafiani vyvlacili co sa dalo do danovych rajov a na spriateleny blizky vychod.
Bud sa postarame sami alebo tu nemame co robit a to tu obsadia blizkovychodni migranti ktorych sem natlacili mimochodom robkovi obchodni priatelia. Nevlac sem politiku, nemam rad politikov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No neviem si predstavit v takom Londyne ako chcu nabijat auta, hlavne ti co byvaju v bytoch alebo ti co na ulici parkuju ... Vsak ked je peak time, tak cakas este aj niekolko minut na benzinke aby tam clovek natankoval tak ako to bude s nabijanim ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Snáď nečakáš od mysliteľa typu BoJo odpovede na podobné otázky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

buducnost je vo vodiku, baterkove auticka su pi....
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ak by si povedal palivove clanky, tak to som este ochotny akceptovat. Vodik tu nebude fungovat nikdy ty picovina - z jeho podstaty fyzikalnych vlastnosti a problemy s jeho uskladnenim. Ak je niekde slepa vetva v aktualnom vyvoji, tak prave vodik.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

zaujímavé, že ľudia zatiaľ na neprišli. Osobne si tiež myslím, že voziť si v aute natlakovaný vodík, ktorého získavanie nie je lacná záležitosť, to asi nebude budúcnosť
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hold vodik ci jeho pribuznosti kratko uhlikove zluceninky je jediny "sirokomasovy" variant. Lenze uhlik sa tlaci do atmosfery, a to ju celu prehrieva. Takze nakoniec len z isteho vodika je odpad voda.
Na vyrobu sa daju pouzit silno kolisave, nestabilne zdroje ako fotovoltaika, ale aj jadro.
Hold ale cigaretka pri tankovani asi nebude uplne ok napad.
Elektroauta je pre par ludi, ak teda niekto nevie lacno fuzovat litium.
A potom este je moznost sharovane auta. Ak sa ale pozriem ako vyzeraju referentske auta tak takyto komunizmus je blbost ako voda v kosi.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár