Vo štvrtok bola sprístupnená nová očakávaná hra Age of Empires III: Definitive Edition, remake populárnej hry prinášajúci najmä vyššie 4K rozlíšenie.
Hra je opäť dostupná len pre Windows 10 a je k dispozícii na Steame a Microsoft Store, za 20 eur.
Age of Empires je úspešnou a populárnou sériou real-time strategických hier od Microsoftu, ktorej posledná hlavná verzia III bola vydaná už v roku 2005.
V roku 2013 bola vydaná HD verzia Age of Empires II, v roku 2018 následne 4K remake prvej verzie Age of Empires I pod označením Definitive Edition s podporou hrania na vysokých rozlíšeniach až po 4K. Minulý rok bol následne vydaný 4K remake Age of Empires II: Definitive Edition, obe Definitive Edition verzie priniesli aj viaceré ďalšie novinky.
Trailer Age of Empires III: Definitive Edition (video: Microsoft)
Age of Empires III: Definitive Edition prináša okrem podpory 4K grafiky podľa tvorcov aj vylepšené 3D, modernizované užívateľské rozhranie, vylepšený soundtrack a audio, dva nové herné módy Historic Battles a The Art of War a k 14 civilizáciám v pôvodnej hre pribudnú dve nové civilizácie, Švédovia a Inkovia.
Ale aby si postavil taku "velku" armadu tak si musel urobit strategicky lepsie rozhodnutia...
Ale je pravda ze RTS zaner sa vobec nikam neposunul za posledne dekadu, Posledny klinec do rakvy bol CnC4 kde nasilu pretlacali development orientujuci sa na mobile nie na desktop. Microsoft pretlacal konzolove ovladanie na ukor klavesnice a mysi (Halo Wars 1 2).
AoE4 bude asi podobny grc ako Company of Heroes a asi aj dopadne ako Dawn of War 3. Jednoduho na dvojadrovom CPU sme mali uzasne RTS, teraz ked bezne ludia maju 4-6-8 jadro mame tupejsie hry typu TheyAreBillions /Conan Unconquered kde hra bola zdegenerovana na obycajnu tower defense, (few piont of interest defense) . A ani budovanie lore uz nieje take dolezite (kvalitna a singlepalyer kampan s kvalitnym lore (ako napr warcraft 3,AoE 1 2, CnC 1 2 3) kde veci davaju aj zmysel a nieje to cudny mackopes...)
4K remake by bol fajn keby to MS nezneuzil na nasilu pretlacenie Windos10 a UWP rakoviny , a KEBY sme aj dostali neake tie NOVE hry, ale poslednu dekadu nic poriadne nevyslo. Vsetkoo len lacne rychlokvasky. AncestorLegacy malo potencial ale zabilo to konzolovo orientovane UI a ovladanie, a jednotky az prilis splivali s prostredim a kampane boli az prilis kratke na vybudovanie lore.
A nesmiem zabudnut na Spellforce 3 kde developeri sa vymaznali s grafickymi detailami (hra vypada uzasne) ale zabudli konecne zlepsit ovladanie a kameru, ktore su OTRASNE (hru som kvoli tomu ani nedohral), a hra je aj velmi slabo optimalizovana :/
jednoducho RTS zaner skutocne ukaze kvalitu programatorov, (je to jeden z najtahsich zanrov na spracovanie) a ako vieme kvalita dnesnych programatorov upada, pameta si niekto na CnC Tiberium Wars a pocet jednotiek ktore vsetky riesili pathfinding vcelku rozumne(a to len na 2jadrovom CPU!!)
Neviem kde je taký pohodový office, vo verejnej správe vybavíš problém položíš a už pritom zvoní ďalší a takto 8 a pol hod v kuse. Kumulácia funkcií v plnej sile. Meetingy len skoro ráno a tiež popri práci. Keď nestihneš porobiť úlohy ktoré prišli mailom, nevadí počkajú ťa do zajtra. Radšej by som robil normálne v práci ale keď sa nedá tak sa nedá.
ultraradikalny gamerizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
16.10.2020 14:06
Že už to majú pripravené, len cez Find & Replace vo Windows Explorer to ide pomaly, tak potrebujú dokončiť WSL 3, a potom že už stačí nad všetkými zdrojákmi naraz priekazne len spustiť
sed -i 's/for{ i=0; i<1920; i++}/for{ i=0; i<3840; i++}/g' && sed -i 's/for{ j=0; j<1080; j++}/for{j=0; j<2160; j++}/g'
aoe si isiel
Od: khejml
|
Pridané:
16.10.2020 14:39
nevyzera to nic moc, volakedy som kupoval level a honieval nad casopisom flirt kttory mi pani zo stanku nie a nie predat, neviem cim to je , ale v grafike nevidim velky rozdiel, hry uz nehram, ale cakal som viac od roku 2020,zrejme to dopadlo ako s bolsevickymi predstavami roku 2000. lietajuce auta,pokoreny vesmir, no zatial ide akurat vsetko do hajzlu, ludia prefetovani zeny promiskuidne monstra a diesel liazky aj polaci stale smrdia
Re: aoe si isiel
Od: ttl
|
Pridané:
16.10.2020 19:38
prosim ta ten ide po sichte domov metrom v moskve do nejakeho pekne prehniteho bytu, otvori flasu vodky, do vecere stiahne a pocuva pritom putinove prednasky o skurvenom kapitalizme na zapade...
Re: aoe si isiel
Od: khejml
|
Pridané:
16.10.2020 21:33
mam krasny zivot, pijem vinko a hulim len kvalitne high endove modely, niesom politicky orientovany, mam rad zidovsku hudbu, a volakedy som fandil kompjutrom, lenze, tie hry mi pridu uplne napicu, taky hajtman 47 to bola moja detska srdcovka, aoe2, stronghold atd, lenze mderne hry ma jednoducho neohurili, lebo to vypada dost podobne napicu ako vtedy.
Re: aoe si isiel
Od: Djopjska
|
Pridané:
17.10.2020 20:56
Vsak dnes sa robia iba rychlokvasky a herne kasina zabalene do hry, kto by v tom hladal kvalitu a ZABAVU??
RTS je najtahsi zaner, to nieje pre gender equal all dump programers a zaostalych skripterov. Na kvalitnu RTS potrebujes prvotriedneho C++ programatora ktory dokonale optimalizuje pathfinding, a aj ked sa SEGA snazi v TotalWar zdokonalit "Colision detection" algoritmus, stale to nieje ono (a to je korporacia z velkym budgetom)
A tu je treba zabrat, dokial nebudu kvalitne algoritmy optimalizovane na 6-8 jadro tak to stale bude "stagnovat"
Keby MS zrealnil podporu klavesnice a mysi pre xbox hry tak by sa mozno znova objavili nove a pokrokove hry.
Dalsi problem je aj nenazrany monopol Steam, ktory developerov vyziera 1/3, aked sa ti nepaci tak nemas kde publikovat...
Re: aoe si isiel
Od: lukaaaas
|
Pridané:
18.10.2020 11:29
Publikovat a predávať cez Steam sú 2 rôzne veci. Je spusta hier kde pathfinding funguje super. To ze niekto nevyvijal v hre práve pathfinding neznamená že je zlý. Herný biznis je velmi luxusný pre vývojárov a rozhodne netrpí nedostatkom kvality.