|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bum bác
Od: Já jááá, ding dong
|
Pridané:
13.10.2020 13:40
Bude šupa, veľká rana.
|
|
Re: Bum bác
Od: Diagnostici
|
Pridané:
13.10.2020 14:27
U Vas uz supa bola, vsak?
|
|
Titulok
Od: Tup
|
Pridané:
13.10.2020 14:02
"Crew Dragon má potenciálnu kapacitu až sedem ľudí, v letoch pre NASA je loď v konfigurácii pre štyroch ľudí." - toto je už neaktuálna informácia. Crew Dragon malo mať kapacitu 7 ľudí vo verzii, ktorá pristávala na pevnine pomocou motorov. Neskôr však zmenili dizajn a pristáva na vode, pomocou padákov. Keďže náraz na vodu je tvrdší, ako pristávanie pomocou motorov, ktoré brzdia postupne, potrebovali zvýšiť "pruženie" a pevnosť sedadiel, čím ich popresúvali a kvôli čomu zaniklo miesto pre ďalších troch ľudí. Čiže aktuálne maximum sú štyria ľudia. Je pravdepodobné, že sa to ani nezmení, keďže namiesto redesignu Crew Dragon vidí SpaceX budú v Starshipe so 100 pasažiermi
|
|
Re: Titulok
Od: MZ-X
|
Pridané:
13.10.2020 15:39
A vieš aj dôvod, prečo zmenili dizajn?
|
|
Re: Titulok
Od: mdl...
|
Pridané:
13.10.2020 15:47
podla mna nasa videla riziko v nozickach a v tom, ze to bude pristavat motorom.
a pre spacex bolo jednoduchsie sa prisposobit a riesit radsej starship..
|
|
Re: Titulok
Od: MZ-X
|
Pridané:
13.10.2020 16:46
Tak, to by som sa im vôbec nečudoval.
|
|
Re: Titulok
Od: Hadimrška
|
Pridané:
15.10.2020 18:40
Ano, dovod bol ten ze NASA povazovala padaky za jednoduchsi, casom overeny dizajn, ktory bude jednoduchsie certifikovat pre ludsku posadku.
Az pocas testov SpaceX zistilo, ze povodne dizajny a matematicke vypocty neboli vobec take bezpecne ako si vsetci mysleli, a Apollo malo velke stastie, ze pri kazdom pristati zafungovali bez problemov.
Druhy faktor boli pristavacie nohy, ktore by mohli potencialne oslabit tepelny stit, kedze by nebol jednoliaty. Po skusenostiach s Columbiou sa asi nikomu nechcelo riskovat, a SpaceX jednoducho islo cestou lahsieho odporu.
|
|
Re: Titulok
Od: mdl...
|
Pridané:
13.10.2020 15:42
true story..
|
|
Re: Titulok
Od: Getrudo
|
Pridané:
13.10.2020 16:55
Poprosim odkaz na zdroj tohoto tvrdenia. Crew dragon ma 7 ci kolko ton. 300 kg navyse pri pristani len tazko moze sposobit ludom zranenia. To by pristaval o cca 5% rychlejsie.
Mimochodom keby velmi chceli tak tie motory nie je problem pouzit aj pri finalnom brzdeni na vode. Namontovane tam su a sekundove spustenie pred dopadom nie je velky problem.
|
|
Re: Titulok
Od: bubacik
|
Pridané:
13.10.2020 17:21
9 ton + 3 tony nakladu a posadky co dokaze zniest dolu.
NASA sa boji pristavania na motoroch aj do vody!!! (Zkonstnatela organizacia a ako statna origanizacia vzdy zavisla na politickej milosti -> boja sa rizika. Pristavanie do vody bez motorv odzkusalo Apollo.)
Akekolvek pristavanie na motoroch => vacsie tlmice na sedacky. Kedze primarny zakaznik pre tu verziu pre posadku je prave NASA, tak ho SpaceX navrhol tak aby nepristavalo na motoroch ci uz do vody alebo na sus.
|
|
Re: Titulok
Od: MZ-X
|
Pridané:
13.10.2020 17:35
Prečo, lebo neriskujú zbytočne životy svojich astronautov? Vieš ty, koľko úsilia,času a peňazí stojí ich výcvik? Nech si testujú na turistoch, nikto o nič nepríde..
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
13.10.2020 17:43
Ono to nie je až také jednoznačné, nakoľko hranica medzi zákaznikom a vychcanou štetkou sa s každým ako má niečo správne fungovať priekazne nekompromisne zužuje.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: MZ-X
|
Pridané:
13.10.2020 18:09
Mi chceš povedať, že astronaut je vychcaná štetka? Čo ťaháš?
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: MZ-X
|
Pridané:
13.10.2020 18:12
Nemáš tam náhodou "ako" preklep?
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: MZ-X
|
Pridané:
13.10.2020 18:18
Alebo si myslel NASA kompletne? Lebo potom musíš fakt..
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: ???
|
Pridané:
13.10.2020 18:55
Určite je v danom kontexte rozumné fakt zrovna vymedzovať ako to myslel?
|
|
Re: Titulok
Od: gertrudo
|
Pridané:
13.10.2020 21:26
Znovu, nejaky zdroj o tom ze dragon nemoze odviezt 7 ludi.
Podla napriklad tohoto dragon 7 ludi zvladne.
Specialne pre vozenie turistov je viac ludi viac penazi.
https://dopice.sk/oXr
" Benji Reed ze SpaceX uvedl, že firma možná někdy v budoucnu využije Crew Dragon pro přepravu více než čtyř lidí"
|
|
Re: Titulok
Od: Samo2
|
Pridané:
14.10.2020 14:46
To je tvoja domienka, reálne sa nedávno NASA vyjadrila že využije potenciálne dostupnú vyššiu kapacitu a radšej bude voziť náklad "Crew Dragon is capable of carrying up to seven passengers but will carry up to four
astronauts for NASA missions, and is designed for water landings." Tu je link na press kit pred misiou Demo 2 v máji (teda aktálna informácia) kde nájdeš mnou citovaný text vyššie. https://go.nasa.gov/3711t3j
|
|
Re: Titulok
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
14.10.2020 17:28
Odkedy su na stanici dierky treba nosit viac kyslika a dusika. Takze je to logicke, ze menej ludi.
|
|
GPS satelitom
Od: Slovak co vsetko vie
|
Pridané:
13.10.2020 14:42
A pritom staci pouzivat Waze a je po probleme...
|
|
Re: GPS satelitom
Od: konspirator4.4
|
Pridané:
13.10.2020 14:51
skor keby namiesto turba pouzivali hladke diesle, tak sa im to nestane.
|
|
No neviem.
Od: Motorista
|
Pridané:
13.10.2020 16:48
Tieto prepĺňané trojvalce sú značne nespoľahlivé.
|
|
Re: No ja viem.
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
13.10.2020 17:45
Jasne ked tam priekazne chyba dalsich 5 valcov..
|
|
Re: No ja viem.
Od: mandelinka zemiakova
|
Pridané:
13.10.2020 22:19
v dobrom samozrejme
|
|
automatizacia dalekej buducnosti
Od: trolololo
|
Pridané:
14.10.2020 16:42
Dsl ma super redakcny system, ked deteguje slovo Falcon alebo SpaceX v nadpise clanku, automaticky sa na koniec doplny odstavec "Po ukončení programu raketoplánov v 2011 musela NASA v posledných rokoch využívať pre vynášanie astronautov na ISS služby ruského vesmírneho programu Roskosmosu. V roku 2014 si následne objednala vynášanie astronautov od súkromných spoločností SpaceX a Boeing."
|
|
Re: automatizacia dalekej buducnosti
Od: vedec44
|
Pridané:
15.10.2020 8:05
jj, v minulosti bola automaticky pridavana fotka Muska, tu uz ale zrusili.
|