neprihlásený Utorok, 16. apríla 2024, dnes má meniny Dana, Danica
Tesla sľubuje batérie lacnejšie o 56% a elektromobil za 25 tisíc

Značky: Tesla Motors / TeslabatérieElon Musk

DSL.sk, 26.9.2020


Spoločnosť Tesla na tohtotýždennej prezentácii Battery Day avizovala plánované výrazné zlepšenie parametrov batérií v jej elektromobiloch.

V minulom roku sa objavovali informácie o novej technológii batérií, ktorá umožní Tesle zvýšiť životnosť batérií na dojazd milión míľ. Aktuálne Tesla ale nepredstavila žiadnu podobnú jednu technológiu, ktorá by dramaticky zvýšila životnosť batérií.

Namiesto toho avizuje viacero pripravovaných zlepšení v piatich oblastiach, ktoré postupne zlacnia batérie pri prepočte na kWh kapacity o 56% a predĺžia dojazd na jedno nabitie o 54%.

Tesla zásadne zmení podobu článkov, keď prejde z formátu 2170 na výrazne väčší formát 4680, teda s rozmermi 4.6 cm x 8 cm. Zároveň zmení podobu vnútorných kontaktov na elektródy. Tieto vylepšenia umožnia znížiť cenu o 14% a zlepšiť dojazd o 16%.

Zlepšenia v procese výroby batérií umožnia zlepšiť cenu o 18%. Napríklad pri výrobe elektród Tesla vypustí použitie rozpúšťadla a nanášať bude priamo suchý materiál a zvýši tiež rýchlosť pohybu vyrábaných článkov v továrni a tým zrýchli výrobu.


Stretnutie akcionárov Tesly a prezentácia Battery Day (video: Tesla)



Tesla prejde na nový lacnejší spôsob výroby anódy z kremíka, čo umožní zlepšiť cenu o 5% a dojazd o 20%.

Spoločnosť zmení zloženie katódy, zjednoduší proces jej výroby, začne využívať materiál z USA, sama si začne ťažiť lítium a zlepší recykláciu a bude recyklovať viac batérií. To umožní zlepšiť cenu o 12% a dojazd o 4%. Čo sa týka zloženia, konkrétne zvýši podiel niklu, odstráni kobalt a použije nové prísady.

Tesla bude tiež integrovať batérie novým spôsobom, keď začne používať celistvé diely pre prednú a zadnú časť podvozku z novej zliatiny a batérie budú súčasťou štruktúry vozidla. To umožní znížiť cenu o 7% a zlepšiť dojazd o 14%.

Jednotlivé zlepšenia zároveň umožnia spoločnosti veľmi výrazne zmenšiť továrne a znížiť investície do tovární pri prepočte na kapacitu vyrábaných batérií.

Niektoré zlepšenia už Tesla začína nasadzovať, napríklad v pilotnej prevádzke vyrába články nového formátu. Reálne majú prísť prvé výrazné zlepšenia po 12 až 18 mesiacoch a všetky majú byť nasadené do troch rokov.

Zároveň Musk avizoval, že vďaka tomu bude mať Tesla pravdepodobne o tri roky plne autonómne auto za 25 tisíc dolárov. Takúto cenu už Musk ale podľa dostupných informácií sľuboval, v roku 2018 tiež o tri roky.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple
Zatiaľ posledný Star Trek seriál bude mať ďalšiu sériu, ohlásený aj nový film
Nový Android 15 je k dispozícii v beta verzii
Samsung má spustiť výrobu takmer 300-vrstvovej flash tento mesiac, budúci rok dosiahnuť 430 vrstiev
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 20-krát
Apple čoskoro uvedie ďalší sci-fi seriál


Diskusia:
                               
 

Tesla sľubuje...
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

Boris pomàha...
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Sľuby sa sľubujú, opatrenia proti koronavírusu sa sprísňujú...
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

co je priekazne dobre
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

To by bolo pred 2 tyzdnami. Teraz je to mozno dostatocne.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Matovič robí opatrenia, Pellegriny kričí: prečo obmedzujete a strašíte ludí. Matovič nerobí opatrenia Pellegríny kričí: ty vrah! ...Nechceli ste mobilné sledovanie cezhraničných tak tu to máte. Aj prezidentku úplne zblbli spolustranníci.
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

Matovič je šašo
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Císař pán není vůl, císař pán je korunovanej!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A čo chceš? Každému dať TESCO tašku na hlavu a zahrabať ho hlboko do studne? To nie je riešenie! Čísla boli a budú.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Ja dám Max dve čísla za noc.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Takže to tretie sa už priekazne deje bez teba.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Patvar "priekazne" skús nepoužívať.
Onanuje tu ním jeden pablb...
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Pokiaľ si niekto zvolí tŕnistú cestu osobnostného rozvoja, nejaký rezignovaný skostnatený prisluhovač systému bez vízií ho priekazne nemá šancu zastaviť!
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

:D
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Presne tak, netreba nechat nejakych obmedzencov obmedzovat aj inych, co priekazne vediet k psychickym a osobnostnym porucham.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

a reálne aj niečo robí...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tesla aj plni ale nikdy nie podla avizovaneho casu
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Ono zas predpokladať, že pokiaľ niekto rapídne zníži emisie už včera, tak začne čo len avizovaním tancovať do časového rytmu niekoho, kto sa v halucinácii akurát tak smernicou pokúša zaviazať výrobcov, že ich v ďalšej dekáde znížia na polovicu, nemusí byť práve priekazne najnediskriminovateľnejšie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

lenze jej sluby sa skor ci neskor aj plnia
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Super, dalsia teslicka bude do zbierky
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Este keby slubili, ze prestanu brickovat auta cez internet, ked zistia, ze auto nebolo servisovane v Tesla servise ale tretou stranou...
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Yep, toto je presne feature, ktora mna osobne odradza od akehokolvek nakupu Tesly...
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

A co sa musi servisovat na elektroaute? Pelovy filter a doliat vodu do ostrekovacov?
A este dofukat pneu.
Zda sa ze mafianske sposoby maju reprezentantov kade tade.
Ms updatami klatil w7. A potom prispejem na riesenie oteplovania. Srdcervuce videjko uviaznutych velryb, medved na mini kryhe v spravach.
Hnus velebnosti.


Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

Lebo tam nie sú ložiská, že? A kopu iných strojárskych dielov ktoré sa opotrebovávajú.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Tebe menili v ramci servisovania loziska? Tie sa robia zvycajne na zivotnost auta, statisice km. Iba ak by bolo vadne, co diagnistikuju aj amateri.
A este samozrejme gumicky na stierace a brzdove dosticky. Ale mozno mi das toho spustu co sa naozaj servisuje pri standardnych prehliadkach.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

a ty si myslis, ze na aute sa servisuje len motor? vsetko ostatne je rovnake u elektroaut ako aj u spalovakov
a u elektro aut su tam veci ohladne baterii, co moze servis auta riadne predrazit, lebo dnesne spalovacie auta maju zivotnost 20-30 rokov aj pri priemernej udrzbe ale baterka pochybujem ze vydrzi tak dlho takze cely ekosystem predaja aut to riadne narusi

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zivotnost baterie je 6-8 rokov, mozno 10. A to nebudes jazdit na Aliaske a ani niekde v Saudskej Arabii. Tesla ma rezervu a starnutie baterii maskuje. Ak baterie odidu, realna cena auta je 0. Na zapuzdrenej baterii nenaservisujes nic. Zmeras vnutorny odpor a vymenis cely blok. A nova tak za 15 tisic.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ono to robia vsetci vyrobcovia eaut, daju realne vacsiu baterku ako prezentuju a potom ako klesa kapacita tak v prvom rade ukrajuju z tej skrytej rezervy a tak sa to zda, ze baterky nestarnu tak rychlo
samozrejme ale zakaznik zaplati aj za tu skrytu kapacitu, aby si nahodou niektori nemysleli, ze automobilky to robia pre ich dobro a davaju im vacsiu baterku ako si zaplatili
tam ide hlavne o zaruku na baterku, lebo tu vacsinou davaju tak, ze garantuju, ze za X rokov neklesne pod napr. 80% a ked takto schovaju napr. 10% baterky tak hned maju 10% k dobru
system ukaze, ze kapacita klesla o 20%, ale vskutocnosti klesla o 30%
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto je celkom zaujimave tvrdenie, vies to aj niecim podlozit?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ked v usa horelo, na dialku uvolnili kapacitu naviac.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ložiská, brzdové platničky, kotúče, tlmiče, brzdová kvapalina, čapy, ramená nápravy, nastavenie geometrie, servis klimatizácie, sťahovanie okien, motor stieračov a kopa ďalších elektrických sprostostí čo sa tam zaručene bude kaziť...? Tu je vidno že títo elektofanatici vedia hvno a pri kúpe tohto elektroodpadu si myslia že zachránli planétu
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Nic z toho nie je na dialkove odstavenie auta. Dokonca rekuperacia by mohla zivotnost brzdovych platniciek vyznamne predlzit.
Vsetko sa riesi az pri chybe a proaktivne sa nemeni
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To je otazka. Ak sa pouzivaju malo, tak zase zhrdzaveju. Si nepomozes, vela veci v aute ma aj casovu zivotnost. Nutne ich ale vymenit nemusis, kazdeho volba..
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Pokiaľ na 300-koňovom dvojtonáku zhrdzaveju brzdové platničky, tak toho debila, čo tam nedal organické alebo keramické cechmajstri priekazne vyváľajú v perí.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Tesly trpia na nekvalitne buzirky. Fuci elektrika potom... Vraj... Iny problem nemaju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tiez sa mi to nepaci, maju ale good point - nemozes nechat servisovat novu technologiu hocikoho. Baterie su velmi nebezpecne, ak presne nevies, co robis. Pri takejto kapacite baterii ti zhori cely servis. Pripadne sa moze chyba prejavit neskor a zhori ti auto pod zadkom. Pri novej technologii je kriticke pre zhotovitela mat ju na zaciatku plne pod kontrolou. Inak mozu nehody sposobit, ze ju ludia odmietnu. Verim ale, ze aj kvoli iniciativam ako "Right to repair" to nebude trvala restrikcia.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

v eu nieco take je protizakonne, nemozu ta nutit robit servis len v tzv. autorizovanych servisoch a dokonca ani len garancne prehliadky vramci zaruky.
vyrobca musi spristupnit technologicke postupy opravy aj neautorizovanym servisom
a take nieco, ze ti zablokuje auto ak ho das niekomu inemu opravit tak to by si koledoval o riadne mastnu pokutu.

ako je to v usa neviem
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je komplikivane, lebo servis bude musiet na druhu stranu garantovat, ze ma kvalifikovaneho opravara a pouziva spravne nastroje. A tie specificke pre teslu mozu but dost drahe. Tesla nema problem s tym, aby niekto vymenil loziska na kolese, ci tlmic. Ale ak nahodou pri service blatnika poskodia radar ci posunu kameru, mozeto mat velke nasledky pre samoriadiace funkcie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tie ich baterky uplne zaspali dobu. Ved staci zobar task tisic tuzkovych AA a tie pouzit. To funguje lepsie jak tieto ich zmetky.

Aj tak si vsak kupim druhu Teslu.
Odpovedať Známka: -7.7 Hodnotiť:
 

Ty si mozes kupit nanajvys takuto Teslu na baterky https://lnk.sk/knrw
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tuzkove baterky si mozes vopchat. Tesla baterky su ovela vacsie a ich kapacita aj zivotnost je neporovnatelna. Su to najlepsie baterky na trhu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak. A nikto netvrdi, ze keby sli vopchat i Tesla baterky, argument s trvanim dobijania by priekazne neodpadol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemas pravdu. Je lepsie pouzit vela tuzkovych bateriek ako jednu takuto velku marhu. Odide ti clanok a vymenit ho vs, musis vymenit celu marhu. Jedna velka baterka je uplne chory a nahovno pristup. Vidi to kazdy len okrem zaslepencov, fanusikov a majitelov Tesiel.

Navyse tie ich baterky vybuchuju a dost rychlo odchadzaju (do 60tis km mas 54% sancu). Otvor oci, nekupuj to. Ak mas, daruj, ja ju na svoje naklady dam zosrotovat a urobim sluzbu ludstvu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To logo na trickach mi z dialky pripomina logo Blizzard.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tricko si mozete objednat tu a tu.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Nezdal sa Vám Musk trochu nervózny?
Akcie mu zdá sa dosiahli strop a zacali klesalat Po tej prezentácií sa začali hýbať zas hore. Akoby potreboval zas namotat ľudí a vedel o tom že splní iba 50% sľubov. Tých druhých 50% nesplnených sľubov bude asi cena auta. V USA to bude nakoniec 30k $ v EU 40k €
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Pyco, tych 25k$ je bez dane. Takze 30k$ v EU, ne 40k€ bo uz na to buduju obrovsku faktorku v Berline.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co maju baterky s plne autonomnym autom?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Aby mohol centralny pocitac auta kerovat potrebuje energiu z baterky.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Zatial keruje ako moja zena. Na zaciatku velky hrdina a pri prvom probleme krici, ze rob s tym nieco. Na odvoz z krcmy asi dobre.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Plne autonomne auto je vec legislativy
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Takze namiesto programatorov mali najat pravnikov?
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Pokiaľ plne autonomne auto nepotrebuje i doktorát z psychológie, liečbu komplexu menejcennosti, ku ktorej sa radí i riadenie legislatívou, praktikovať nemusí, takže v takom prípade priekazne ani moc nie.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

presne ako hovoris, ked legislatva povie ze eMBecka 100 r.v. 1971 je plne autonomne auto, tak jednoducho je

mas svatu pravdu, je to vec legislativy
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Z debaty vyplynulo, ze drviva vacsina prispievatelov do diskusie si Teslu zaobstara. Ano, je par rebelov, co si radsej budu v garazi lestit starinu, ale vacsinovy trend je zrejmy.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Za 25 litrov si kúpim SUVečko na naše špatné cesty
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

A načo Ti bude?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Má to štyri kolesá a volant. Hádam, že na presun z miesta A do miesta B?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Auto za toľké prachy??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na to aby bol akýkoľvek obchod úspešne dokončený musia byť dvaja. Jeden čo by chcel za nejakú sumu predať a druhý čo by to bol ochotný za danú sumu kúpiť. Ak sa tí dvaja dohodnú, tak názor tretieho je v podstate irelevantný.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A protimonopolny urad poznas?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Poznám, je to jeden z tých úradov ktoré s tým čo som písal nemajú veľa spoločné.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Sa skús prepraviť v utesnenej garáži pradením motora elektromobilu priekazne ku brehu rieky Styx, ty intelektuál.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ved si kup esuvecko ale nebude na baterky za tych 25tisic.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak nemá garáž s elektrickou prípojkou, tak je SUV, kľudne mild hybrid, logickou voľbou
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár