|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je to iba strielanie
Od: asfadfkwef
|
Pridané:
18.6.2020 22:32
Je to iba strielanie od boku.
Moze to byt ovela viac aj ovela menej, podla toho, co a ako pocitame - zalezi aj na detailoch.
Menej: v Bratislave som videl Bratislavsky hrad, navstivil som asi 100 miest. Na svete je nech 100 000 miest, takze by na svete by teda malo existovat asi 1000 Bratislavskych hradov.
Viac: zatial som videl hrad so stvorcovym podorysom len v Bratislave. Ked si odmyslim Bratislavu, tak som to nikde inde nevidel, takze je pravdepodobnost vyskytu inde 0. Ide teda urcite o unikat.
Asi takto nejak vyzeraju nase odhady. Kedze pozname len jeden konkretny pripad, tak vlastne nevieme, co vsetko je na to treba a pravdepodobnost nedava zmysel.
|
|
Bratislavský hrad nie je skutočný hrad
Od: prestavba z 18.storočia
|
Pridané:
18.6.2020 22:44
zvolenský zámok
a
ešte tuším vo španielsku je štvorcový zámok 4x veža.
Bratislavský hrad nie je štvorcový ale lichobežníkoví.
|
|
Re: Bratislavský hrad nie je skutočný hrad
Od: M. Terézia
|
Pridané:
18.6.2020 22:56
Krásny symbol rakúska Uhorska.
|
|
Re: Bratislavský hrad nie je skutočný hrad
Od: Ejha
|
Pridané:
19.6.2020 2:54
Skor iba Uhorska. Rakusko sa vzdy nejak lepsie upratalo a pepici sa ku koncu zviezli...
|
|
Re: Bratislavský hrad nie je skutočný hrad
Od: predator vs. votrelec
|
Pridané:
19.6.2020 10:47
tower of london.
Štvorec 4x veža.
Väčšina budov je štvorcová a niektoré majú 4 veže.
Každé kasárne majú buzerplac.
|
|
Re: Bratislavský hrad nie je skutočný hrad
Od: čaputovej ex.
|
Pridané:
19.6.2020 10:49
Treba zbúrať všetky stereotypy.
!!!!!!!!!!!!!
|
|
Re: Bratislavský hrad nie je skutočný hrad
Od: predator vs. votrelec
|
Pridané:
19.6.2020 10:51
Najmä tie gramatické.
|
|
Re: Bratislavský hrad nie je skutočný hrad
Od: jašter MŇAM
|
Pridané:
19.6.2020 10:58
Ľudia čo nemajú stereotypy sa ľahšie lovia.
|
|
Re: Bratislavský hrad nie je skutočný hrad
Od: Bratislavský hrad
|
Pridané:
19.6.2020 11:10
Alcazar historic castle in Toledo.
|
|
Re: Bratislavský hrad nie je skutočný hrad
Od: Hrad
|
Pridané:
19.6.2020 8:40
a v Nitre nie je hrad ale kostol :)
|
|
Re: Bratislavský hrad nie je skutočný hrad
Od: cigani do anglicka
|
Pridané:
19.6.2020 10:56
Slovensko je krasne,
najkrajšie je v lete,
keď Slováci odídu do chorvátska.
|
|
Re: Bratislavský hrad nie je skutočný hrad
Od: spoo
|
Pridané:
21.6.2020 18:50
jak Ranault?
|
|
Re: Je to iba strielanie
Od: jebe jebe jebe
|
Pridané:
18.6.2020 23:18
Porovnávaš konkrétnu vec s kategóriou a tým pádom ideš do absurdizmu.
Kategória - hrad, inteligentný život
Konkrétna vec - Bratislavský hrad, ľudsky život
Ano konkrétna vec je unikát so svojim id. Ale v rámci kategórie môžu byt mnohé iné unikátne konkrétne veci.
PS: zem je plocha, a vesmirne správy su sionistické slobodomurárske divadlo.
|
|
Re: Je to iba strielanie
Od: Nie tak uplne
|
Pridané:
19.6.2020 8:46
Ibaze u mozno unikatov (inteligentny zivot) nevieme, ci je to kategoria alebo konkretna vec.
Inteligentny zivot podla odhadov v clanku - v podstate clovek, co vynasiel anteny, objavil aspon radio a vie ho vysielat, zachytavat a chce s nami komunikovat. A rozprava nasou recou, rozumie nasim nacrtkom. To je este ovela konkretnejsie ako konkretna vec (ludsky zivot), ktoru spominas ty.
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
19.6.2020 5:44
Práveže to nemoze byt ani o jednu viac či menej, vzhľadom na podstatný detail, že vedci na Zemi majú priekazne vždy pravdu.
|
|
Re: ultraradikalny fakticizmus
Od reg.: syntaxterrorXXX. X funCLU. B
|
Pridané:
20.6.2020 13:06
Ty si Ty alebo Ty si on ?
|
|
Re: Je to iba strielanie
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
19.6.2020 14:57
Ved pravdebodobnostou sa riadi cely kvantovy svet.
Pravdebodobne je tu XY paralelnych a cez seba rozne prepletenych dimenzii a vesmirov v nekonecnej slucke.
Preto je Boh rozumej energia inteligencia to naco pri filozofovani narazaju vsetci. V tvojej reci plackov priestor a cas. Ultimatna energia mimo priestor a cas, ktora sa rozhodla ten priestor a cas vytvorit tym, ze ukula vsetko co vidis zo ziariveho toku energie.
Nemusia byt ani mimozemstania staci, ze v paralelnom vesmire sme pokrocilejsi a prideme na to ako cestovat multi vesmirami. Nuz ale vsetko su to len teorie. Vsetko moze byt skutocne.
|
|
Este detail
Od reg.: Zelo_005
|
Pridané:
18.6.2020 22:34
Este by to taky detail... aby sme aj my boli inteligentna civilizacia.
|
|
Re: Este detail
Od: že inteligentných
|
Pridané:
18.6.2020 22:53
Rovnaký článok bol vytlačený v 15tich galaxiách.
|
|
Re: Este detail
Od: inteligentný ako votrelec
|
Pridané:
18.6.2020 22:53
Slovenčina sa používa ešte na troch ďalších planétach v našej galaxii.
|
|
Re: Este detail
Od: chobotnica
|
Pridané:
19.6.2020 6:37
Ja som počula tak šikovní Slováci keď emigrovali do Ameriky v minulom storočí.. tak niektorí šikovnejší pokračovali a emigrovali aj do inej galaxie
|
|
Re: Este detail
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
19.6.2020 5:56
Je to HOAX. Nevydali to americky, ale anglicky vedci. Nenechajte sa zmanipulovat.
|
|
Re: Este detail
Od: Wilijam
|
Pridané:
19.6.2020 9:51
* anglicky vedcy
|
|
Re: Este detail
Od: ffdf
|
Pridané:
19.6.2020 20:34
však to boli tvrďasi :-)
|
|
Re: Este detail
Od: ___
|
Pridané:
22.6.2020 12:45
nastraš!
|
|
Re: Este detail
Od: Trolololo
|
Pridané:
19.6.2020 8:05
Nemusis podla seba sudit vsetkych.
|
|
hovadina
Od: KAKAMILKA
|
Pridané:
18.6.2020 22:50
Ani jedna...
|
|
Zhxhxhxhxh
Od: Gertrudo
|
Pridané:
18.6.2020 23:02
To robili vo volnom case alebo im za taketo vestenie platia?
|
|
Re: Zhxhxhxhxh
Od: havo1
|
Pridané:
19.6.2020 6:59
Oni asi študovali na tej istej škole ako naši meteorológovia. Tí majú také isté odhady.
|
|
Predpoklady
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
18.6.2020 23:03
Divne to predpoklady. Zem mohla mat tolko stastia pri udrziavani ako tak stabilneho prostredia, ze sa to len velmi tazko opakuje.
Mali by sme sa na to spytat klingonov, ci suhlasia. Presda len vsetky rasy maju 2 ruky, 2 nohy a par variacii v tvari, sem tam pozmenene organy. Kominukuju univerzalne prelozitelnou recou vo forme slov, nie su si navzajom infekcni a obycaju planety s hustou atmosferou dychatelnou skoro vsetkymi rasami. Dokonca su si geneticky tak pribuzni, ze sa vedia krizit.
|
|
Re: Predpoklady
Od: Porucik Data
|
Pridané:
19.6.2020 3:00
To bolo vysvetlene v jednej z epizod. Ludia, klingoni, romulanci, atd. boli rozosiati po galaxii nejakou prastarou, uz vymretou, civilizaciou. Vsetci boli z rovnakych predkov.
|
|
Re: Predpoklady
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
19.6.2020 7:15
Pekne, ale imunitu to neriesi.
Je vsak fajn, ze stacia len maskeri.
|
|
Anorganic power life
Od: Nemôžem kýchať
|
Pridané:
18.6.2020 23:33
Na Plute práve teraz učiteľ pluťanským deckám vysvetľuje že na Zemi nemôže byť život lebo všetok ľad z ktorého pochádza život sa tam pri príšerných horúčavách rozpustí až na vodu.
|
|
Re: Anorganic power life
Od: jebe jebe jebe
|
Pridané:
18.6.2020 23:36
A potom sa ta voda vyparí a vzduchu vznikne kvapockova infekcia a to je život, možno aj inteligentný ale nemá to ako povedať, rovnako ako delfíny.
|
|
V našej galaxii
Od: Src1
|
Pridané:
18.6.2020 23:58
Problem nie je v tom zeby neexistovali inteligentne civilizacie. Problem je v case t.j. kedy. Vesmir existuje miliardy rokov. Svetlo, signal, informacia k nam z celeho vesmiru prichadza maximalne rychlostou svetla. Vidime veci okolo nas oneskorene v stovkach, tisickach, milionov rokov. Staci sa minut o par tisic rokov a nenajdeme nic. My sa pozerame len do minulosti, "sucasnost" nevidime a to je problem.
|
|
Re: V našej galaxii
Od: 48484848
|
Pridané:
19.6.2020 1:52
Suhlasim, ze problem je v case, ale skor je problem v casovom okne, ktore je velmi uzke. Ked sa nad tym clovek zamysli, tak vyvoj civilizacie ide exponencialne. Pre nas su ludia zo zaciatku letopoctu absolutne nezaujimavy ako partneri. TO je rozdiel len 2000 tisic rokov. Pre civilizaciu, ktora je o par tisicroci pred nami sme zaujimavy asi tak, ako pre nas su dazdovky. Nemaju dovod nas kontaktovat, iba pozorovat. A mysliet si, ze stale komunikuju radiovymi vlnami je scestne.
|
|
Re: V našej galaxii
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
19.6.2020 6:17
Pokial nevymyslis iny standardny casticovy model tak komunikacia cez radiove vlny je vcelku ok.
K partnerom ...Taka kleopatra ako partnerka podla mna ok. Sebavedoma, majuca jasno v tom ake je pohlavie, a co s tym suvisi. Bez potreby si dokazovat ze ma na to a je rovnocenna s muzmi.
A pravdepodobne nemajuca problem ked jej na verejnosti oktavian poskriabal zadok.
Ked sa minu zdroje ktore vznikali miliony rokov budeme akurat tak pozorovat dazdovky na to aby sme ich ulovili.
|
|
Re: V našej galaxii
Od: brano2
|
Pridané:
19.6.2020 9:47
Pokiaľ viem tak NASA plánuje medziplanetárny "internet" na laserovej komunikácii a tá bude asi ťažko zachytiteľná ak nebude prijímateľ v smere lúča.
A to vravíme o technológií ktorá tu už je, vždy môže prísť niečo novšie a efektívnejšie a tým pádom pre nás aspoň momentálne nezachytiteľné.
Viem si predstaviť napr komunikáciu gravitačnými vlnami, alebo neutrínami by to bolo celkom zaujímavé.
|
|
Re: V našej galaxii
Od: ffdf
|
Pridané:
19.6.2020 20:38
začiatok letopočtu a 2000 tisíc rokov???...kua to musí byť ale "letopočet" :-)
letopočet sa počíta už 2 miliony rokov? Však iba pred 1.6 milionom rokov sme sa oddelili od spoločného predka so šimpanzmi!
|
|
Re: V našej galaxii
Od: 1701
|
Pridané:
19.6.2020 9:14
Podľa toho ako uvažovali si asi myslia, že všetky civilzácie mali éru stredoveku.
To je ale veľmi málo pravdepodobné, takže každá civilizácia čo sa vyhla náboženskému teroru je už dávno niekde inde. Aj my by sme boli inde nebyť náboženstva.
|
|
Re: V našej galaxii
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
19.6.2020 13:45
Tak uplne jednoducho by som to nevidel. Monokultura ci uz liberalna, fasisticka alebo klerikalna pokroku prekaza asi rovnako. To co bolo podstatne, ze existovala skupina ludi co nemala uplne existencne problemy, a mala dost velke iq. Typol by som ze na pociatkoch boli jezuiti co nastartovali vzdelanost potom ako ju rimania v grecku pridusili.
|
|
Re: V našej galaxii
Od: slecna.l
|
Pridané:
19.6.2020 13:55
Coze?! Poznatky z antickych kultur, greckej aj rimskej, boli zachovane vdaka arabskym ucencom, pretoze svata cirkev v stredoveku velmi rada palila vsetko, co nevyhovovalo jej nabozenskym predstavam.
|
|
Re: V našej galaxii
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
19.6.2020 22:14
Pali a zamlcuje kazdy. Admin tu zmaze nejeden prispevok, americky demokrati na faceboku tiez. A Ruska alebo cinska cenzura su ok ? A o moderovani webu sa sveholi aj v EU. A z toho stres nemas. Cirkev palila podla nej hlavne hereticke knihy. V klastoroch sa knihy prepisovali. Skutocny pokrok sposobila knihtlac ktora zlacnila cenu informacie. Druhu velku informacnu vlnu sposobil internet. Ten spristupnil informacie tolko ze sa uz nedali zastavit. A extremne ich zrychlil. Preto vznikli dezinformacne oddelenia. Vznikol webcrawler a tak. A ty pre koho pracujes ?
|
|
Re: V našej galaxii
Od: spoo
|
Pridané:
21.6.2020 18:57
webcrawler nenajde nic
|
|
Re: V našej galaxii
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
19.6.2020 22:31
Takze napriek mnohym veciam treba vidiet aj to dobre co urobila. Trosku objektivity nezaskodi. Ale ano, chvilu boli arabi spickou v matematike. Potom im to cele dodrbal Mohamad a zacali viest vojny. A uz vzdelanost nebola in.
|
|
Re: V našej galaxii
Od: fgdsgdf
|
Pridané:
19.6.2020 15:13
Možno sa vyhli aj politickému teroru a sú ešte viac inde. Aj my by sme boli inde, nebyť všetkých tých zákazov a obmedzení, hlavne v tomto poslednom roku.
|
|
Re: V našej galaxii
Od: obvious
|
Pridané:
19.6.2020 15:44
upravil by som to tvrdenie o pohladu do minulosti. my sa urcite do minulosti nepozerame, pozerame sa na sucasnu stopu minulosti.
ked si spomeniem na jablko, ktore som videl vcera v obchode, tak vskutku tato spomienka alebo myslienka nereprezentuje minulost, ale obraz minulosti, ktory som si vytvoril. uz do toho jablka nemozem zahryznut a spoznat jeho chut.
nejaky mystik by ti povedal, ze sa do minulosti pozriet nemozes, pretoze minulost neexistuje, zhruba rovnako ako neexistuje buducnost.
|
|
Re: V našej galaxii
Od: Src1
|
Pridané:
20.6.2020 19:20
Suhlasim, len som to zjednodusil.
|
|
Takéto výpočty sa robia jednoducho
Od: dozifko
|
Pridané:
19.6.2020 6:38
Takéto výpočty sa robia jednoducho - použije sa na to tzv. bulharská konštanta. :-) :-)
|
|
Re: Takéto výpočty sa robia jednoducho
Od: Enrico F.
|
Pridané:
19.6.2020 8:12
Blbost! Drakova rovnica.
|
|
Re: Takéto výpočty sa robia jednoducho
Od: Enrico F.
|
Pridané:
19.6.2020 8:13
I ked je pravda, ze do tej sa uz bulharske konstanty dosadzaju...
|
|
Re: Takéto výpočty sa robia jednoducho
Od: ffdf
|
Pridané:
19.6.2020 20:41
Enrico Fermi...myslel si Drakeovu...?
|
|
Re: Takéto výpočty sa robia jednoducho
Od: ffdf
|
Pridané:
19.6.2020 20:40
niekedy sa uplatňuje aj tzv. rumunská konštanta...RUM :-)
|
|
Len aby
Od: Keksíča, mláďa Keksa
|
Pridané:
19.6.2020 7:32
A čo keď ich je 42?
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
19.6.2020 8:06
Veď píšu, že s AI civilizáciami priekazne ani nerátajú.
|
|
podivíni
Od: Kpt.
|
Pridané:
19.6.2020 8:10
Nenašli ani jednu jedinú, prečo si dovolia vyslovovať také špekulácie??
|
|
Re: podivíni
Od: ffdf
|
Pridané:
19.6.2020 20:42
je to len a len otázka času...ak existujú, tak ich nájdeme...alebo oni nás tu na Zemi a to bude pre nás katastrofa
|
|
A ja sa pytam:
Od: Enrico F.
|
Pridané:
19.6.2020 8:11
Kde teda vsetci su?
|
|
Re: A ja sa pytam:
Od: Roswell
|
Pridané:
19.6.2020 8:22
V hangari 18.
|
|
Re: A ja sa pytam:
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
20.6.2020 21:34
Presne tak!
Je to blbosť preto, lebo o žiadnej z nich ešte nevieme, hoci za nejakých 100 000 rokov by už o sebe mala aspoň jedna dať vedieť.
Môj názor je taký, že vo vesmíre sme v skutočnosti sami. Sme jediní tak široko-ďaleko, že sme v podstate sami.
A prečo? Lebo zrejme vznik života je oveľa menej pravdepodobný, ako sa tamtí vedci nazdávajú. My vlastne ešte stále nevieme, prečo vzniká život.
My síce celkom vieme, ako pravdepodobne vznikol v jednom určitom prípade – našom – ale s akou pravdepodobnosťou by sa to mohlo inde opakovať, ešte stále celkom dobre nevieme odhadnúť, teda s akou pravdepodobnosťou sa vytvoria bielkoviny potrebné pre život.
|
|
asociácia
Od: Tommy Robinson
|
Pridané:
19.6.2020 8:40
A není to málo, Antone Pavloviči?
|
|
.oOo.
Od: trololoman
|
Pridané:
19.6.2020 8:43
Ale houby, 35 ich je, tú jednu dôverne poznám a inteligentná veruže nie je.
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
19.6.2020 9:30
Holt, lenže vynechaním všetkých čísiel, ktoré môžu v niekom evokovať propagáciu fašistickej symboliky, vedcom tých povolených výsledkov priekazne zas ktoviekoľko nezvyšuje.
|
|
Co ich tomu vedie?
Od: Vlado222
|
Pridané:
19.6.2020 9:28
Vsak to neprospieva ani menu tej Nottinghamskej univerzity, ani nich uz nebudu, medzi serioznymi vedcami, brat vazne. Tych 5 minut slavy stoji za to?
|
|
Re: Co ich tomu vedie?
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
19.6.2020 10:28
2 tyzdne balis babu koli 5 minutam. Dtoji to za to?
|
|
Re: Co ich tomu vedie?
Od: Tommy Robinson
|
Pridané:
19.6.2020 12:05
samozrejme, že stojí... ale tá baba je reálna na rozdiel od drakových bulharských konštánt!
|
|
Re: Co ich tomu vedie?
Od: eee7
|
Pridané:
19.6.2020 12:29
ak si sikovny, staci ti na to jeden vecer
|
|
Re: Co ich tomu vedie?
Od: Notarapist
|
Pridané:
19.6.2020 13:41
najsikovnejsim staci chloroform. Este sikovnejsi Rakusan spravi z 5 minut 24 rokov
|
|
Re: Co ich tomu vedie?
Od: gd777
|
Pridané:
19.6.2020 22:24
ale tu uz sa, zial, pohybujeme za hranicou trestnopravnej roviny
|
|
Re: Co ich tomu vedie?
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
20.6.2020 19:22
No neviem, ak nie si zrovna v totalnej plnke by som spozornel. Lebo aproximujes v case zauvazujes co robila vcera a predvcerom. Potom si spomenies na spolocnu pistalku v rakuskom lyziarskom stredisku a dopad na sirenie covidu v eu.
Alebo si spontanny a ides do toho...
|
|
Chrome zmení prístup ku cook
Od: dsadassas
|
Pridané:
19.6.2020 10:27
K tomuto napíšem len jedno: Temný les
|
|
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Kolozvejr Khaaa-Pusto
|
Pridané:
19.6.2020 12:00
No a na tejto plenete po inteligentnej forme zivota zatial Ani chyru Ani slychu.....
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: kebylen
|
Pridané:
19.6.2020 15:32
pravda, vsade sami kotlebovci
|
|
Život vo vesmíre
Od: Mojemeno je meno
|
Pridané:
19.6.2020 23:13
Len asi vedci vychádzajú z predpokladu že život navznikol na našej planéte alebo v našej galaxii dokonca ani v celom nám známom vesmíre. Tak ho sem moholi priniesť a pokojne v galaxii môže byt viacej inteligentných živočíchov tisíce ...
|
|
Re: Život vo vesmíre
Od: budič
|
Pridané:
20.6.2020 9:52
To je zastaralá a už vyvrátená teória, vznik života na Zemi je všeobecne uznávaný a dokázaný fakt.
|
|
Re: Život vo vesmíre
Od: Mojemeno je meno
|
Pridané:
20.6.2020 19:05
Davno? Este minuly rok platila. Pokial platia zákony fyziky a matematiky , chemie tak pravdepodobnost vzniku zivota na nasej planete sa rovna 0 vznik zakladneho proteinu na to by nestacil nie jeden vek nasho vesmiru ale niekolko. Tak co sa zmenilo ?
|
|
Re: Život vo vesmíre
Od: tvrdej_koren
|
Pridané:
21.6.2020 9:13
https://dopice.sk/owO
|
|
raz dva tri život
Od: budič
|
Pridané:
20.6.2020 10:46
Všetky tie teórie o pravdepodobnosti existencie inteligentného života vo vesmíre tak nejak pracujú s teóriou, že konečným cieľom evolúcie je vytvoriť inteligentný život. Čo vôbec nemusí byť pravda, cieľom evolúcie je v prvom rade vytvoriť organizmy schopné prežiť, čo vôbec nemusí súvisieť s inteligenciou. Na našej planéte vznikli miliardy foriem života a za miliardy rokov sa len jednému jedinému druhu podarilo dospieť do štádia, ktorý my považujeme za inteligentnú formu. A aj tento jeden druh pred tisíckami rokov takmer vyhynul. Nehovoriac o tom, že keby pred 65 mil. v dôsledku dopadu asteroidu nevymreli dinosaury, cicavce by nedostali možnosť presadiť sa ako dominantná suchozemská forma a my by sme pravdepodobne teraz vôbec neboli. Takýchto náhod bolo v našej evolúcií samozrejme viac a aj vďaka nim tu teraz sme môžeme teoretizovať.
|
|
Re: raz dva tri život
Od: budič
|
Pridané:
20.6.2020 10:46
Ďalšia zaujímavá vec ohľadom vzniku života na zemi je fakt, že všetky živé organizmy majú podobnú biochémiu (počet aminokyselín, atd) a spoločný genetický kód, čo napovedá, že všetok život na zemi vznikol na jednom mieste a má jeden pôvod, nevznikal paralelne na rôznych miestach a v rôznych časových obdobiach.
Zaujímavý je tiež proces vzniku komplexného života, prvé mikrofosílie, ktoré sme našli sú staré 3,5 miliardy rokov, prvé viacbunkové organizmy sa objavujú až pred 0,8 miliardy rokov, čo napovedá, že tento proces bol veľmi zložitý a pomalý. Prví hominidi sa objavujú pred 5 miliónmi rokov a homo sapiens len pred 300 tisíc rokmi.
|
|
Re: raz dva tri život
Od: budič
|
Pridané:
20.6.2020 10:46
Do toho si vezmite, že za 1 miliardu rokov už život na Zemi nebude možný (pretože slnko), takže sme to stihli len tak tak, keby nám to trvalo dlhšie (a kľudne mohlo) už by sme to do našej fázy ani nemuseli stihnúť. A to sme mali naozaj ideálne podmienky, keď bolo prostredie na planéte relatívne stále.
Z toho nám vychádza, že objavenie akéhokoľvek komplexnejšieho života vo vesmíre bude extrémne náročné, natož nejaké rozvinuté civilizácie.
|
|
Re: raz dva tri život
Od: Budič
|
Pridané:
20.6.2020 10:56
Alebo ako už niekto povedal: Buď sme vo vesmíre sami, alebo nie sme. Obe možnosti sú úžasné.
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
20.6.2020 13:37
Holt, každému svedomie nedovoľuje povedať, že obe sú priekazne pravdivé.
|
|
Re: raz dva tri život
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
20.6.2020 21:40
O Slnko sa netreba báť, to je v pohode.
Oveľa viac sa treba báť výbuchu nejakej blízkej „supernovy“ – teda výbuchu, ktorý takmer celú hviezdu rozmetá.
https://en.wikipedia.org/wiki/Near-Earth_supernova
|
|
Re: raz dva tri život
Od: abc2
|
Pridané:
22.6.2020 14:00
Preto potrebujes boha, lebo samotnemu vesmiru a evolucii ako nejakemu procesu v nom je naozaj uplne jedno, ci existuje intelgentny zivot. Napriek tomu sa ale vo vesmire udialo a deje mnozstvo udalosti z ktorych kazda mohla akykolvek tazkopadne budovany zivot miliardami rokov znicit. Zivot mohol zdegenerovat alebo nevzniknut. A kked aj vznikol samotne dna je vysoko nepravdepodobne. V podstate ludia co tvrdia ze za coronou je Cina, tvrdia ze priroda coronu nemohla vytvorit nahodou, tak ti isti ludia ale vedecky veria v to, ze prvotna dna vznikla akousi nahodou. Pritom sanca na vznik zivotaschopnej dna je aj za celu dobu existencie vesmiru celkom iste nizsia, nez ze sa objavi par mutacii na coronaviruse.
|
|
Re: raz dva tri život
Od: slecna.l
|
Pridané:
24.6.2020 15:33
Takze boha treba na to, aby sa nejakemu nahodne sa vyskytnuvsiemu ludstvu doprial zmysel vlastnej existencie?
|
|
idioti
Od: astrometrika
|
Pridané:
20.6.2020 20:50
O oblohe viete prd a vaše negramoty sa tu podpisuj. Najväčšia sebranka idiotov sa tu púšťa do komentovania.
|
|
Putin sponzoruje Tisoviny
Od: Neštuduje vedu !
|
Pridané:
20.6.2020 22:14
Tri roky vedeckej učňovky a ideš na to!
|
|
Qwert
Od reg.: C.O.B.R.A
|
Pridané:
21.6.2020 1:22
Ako spoznáte inteligentnú mimozemskú civilizáciu?
Vie o nás a nesnaží sa s nami spojiť.
|
|
Re: Qwert
Od: fiamka
|
Pridané:
22.6.2020 6:03
to je len jedna z mnohich uvah....a dalej sa piska o)))
|
|
Nazor
Od: abc2
|
Pridané:
22.6.2020 13:37
Staci znizit latku co inteligencia je v ramci inkluzie, a inteligentnym zivotom sa to zacne len tak hemzit. Problem je v nas. Slnko obieha okolo zeme.
|