|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poucte ma... nemam to sice rad, ale mate moznost
Od reg.: drobec255
|
Pridané:
15.4.2020 20:59
Dá sa to prerobiť tak aby sa to po výpadku prúdu v baráku samé zaplo a nastaviť ako NVRko pre kamery??
|
|
Re: Poucte ma... nemam to sice rad, ale mate moznost
Od: KarolK
|
Pridané:
15.4.2020 21:04
Jedno relé a batéria... no a kondenzátor na prekrytia výpadku napájania po dobu prepnutia relé.
Toť vše.
|
|
Re: Poucte ma... nemam to sice rad, ale mate moznost
Od reg.: Wolfgang
|
Pridané:
15.4.2020 23:11
Maliny priekazne rastu v distancnene kontrolovanych polohach s vyskytom suchozemskeho planktonu obzieraneho kaki Mammalianmi. Ich vykonne predaje budu u nas prevazovat pocas Panny pri autostradach vykonavane sikovnymi kaki grupami.
Maliny su super, treba ich podporit.
Zehnam vam
|
|
Re: Poucte ma... nemam to sice rad, ale mate moznost
Od reg.: holden
|
Pridané:
15.4.2020 21:39
Kup k tomu APC UPS 3000VA. To by malo stacit Kappa.
|
|
Re: Poucte ma... nemam to sice rad, ale mate moznost
Od: Komentátor
|
Pridané:
15.4.2020 21:57
> po výpadku prúdu
Vtedy to má fungovať pomocou napájania z nejakej batérie? To samozrejme ide, len si budete musieť zabezpečiť aby sa to napájanie z batérie pre Raspberry Pi nejako automaticky zaplo práve vtedy, keď vypadne elektrina. Určite to nejako ide a spôsob toho ako to vyriešite je nezávislý na tom, čo potom budete z batérie napájať.
Akurát ak to chcete používať na nahrávanie z IP kamier, tak tie kamery samotné musia mať tiež zabezpečené nejaké napájanie pri výpadku elektriny.
|
|
Re: Poucte ma... nemam to sice rad, ale mate moznost
Od: KarolK
|
Pridané:
15.4.2020 22:31
Napr. PoE...
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorXXX. X
|
Pridané:
16.4.2020 8:38
Pri predstave napájania IP kamier cez PoE už ale treba rátať s tým, že Raspberry Pi ubudne priekazne i z pamäte a jadier procesora.
|
|
Raspberry Pi
Od: Vargová
|
Pridané:
15.4.2020 21:09
Raspberry Pi je fakt krasne riesenie pre vsetko mozne...
Btw. nemate nejake info, ci neplanuju nejaku inovaciu pre Pi Zero? Na vacsinu veci samozrejme plne postacuje, ale mozno nejaky vykonnejsi CPU by celkom prospel.
|
|
Re: Raspberry Pi
Od: KarolK
|
Pridané:
15.4.2020 21:25
A kde je tam tá RAMka??
|
|
Re: Raspberry Pi
Od: Tribald
|
Pridané:
16.4.2020 8:43
Na plošáku
|
|
Re: Raspberry Pi
Od: karolK
|
Pridané:
16.4.2020 9:43
Myslím si, že prevedením je to ten nepopísaný čipe vedľa akože CPU.
Onoho času som si myslel, že sa to k tomu nejako pripája.
|
|
dnes má meniny Malér
Od: Buržuj/
|
Pridané:
15.4.2020 21:13
Nepoužiteľné. Skúšal som to už mnoho krát, ale jednak chýba potrebný softvér (VS Code) a ten výkon je tragický, aj keď kodíte jednoduchú React appku.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od reg.: a3a3a3
|
Pridané:
15.4.2020 21:16
ok boomer
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Tribald
|
Pridané:
15.4.2020 21:18
Nauč sa kódiť blbeček
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: chobotnica
|
Pridané:
15.4.2020 21:47
Toto si všímam dlhodobejšie.
Horšie ako plastove sáčky v mori.
všetci kódiči... uplne na smiech jak deti
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Q..
|
Pridané:
15.4.2020 23:54
Žiaľ kódovanie už dávno nie je to čo bývalo ...
Optimalizácia sa už si "nenosí"
... kódovanie je žiaľ často ponímané už hlavne ako zliepanie kódu ... prípadne vyklikávanie / vyskladávanie s mamutími knižnicami.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Buržuj/
|
Pridané:
16.4.2020 1:12
Veru, už to nie je čo bývalo. Dnes už sú nároky na programátora ďaleko väčšie ako niekde v 90. rokoch, kedy to robil hocaký blbeček, čo vedel pracovať s PC. Preto dnes u nás ťažko stretneš programátora, čo má nad 50 rokov, lebo neboli schopní udržať krok s dobou.
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX. X
|
Pridané:
16.4.2020 5:45
Ono zas pre cestovanie v čase schopnosť udržať krok s dobou nemusí byť ale ani priekazne nevyhnutnou.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: 484848
|
Pridané:
16.4.2020 7:22
To si teda dobre zahlodal. Vtedy programovaní ľudia, ktorých to bavilo, zväčša matematický nadaní. Teraz ide programovať každý bulo, lebo si myslí, že zarobí. Priemerné IQ programátorov pred 30rokmi bolo omnoho vyššie, než teraz. Áno terajší najlepší programátori sú niekde inde, poznatky, vyvoj, doba predsa pokročili. Ale čo sa týka priemeru, kedysi bola latka podstatne vyššie, než teraz.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Us sme aj dalej.
|
Pridané:
16.4.2020 7:31
Bohuzial, mas pravdu. Ja uz Zasnem ked kadejaky PHP a kadejaky javascript programator sa povazuju za programatorov, ked nahodou zabrdnu do sveta mikropocitacov alebo napriklad sveta linux kernelu, tak su v takzvanom Pecku.
Zazil som aj java borca (pricom java sa povazuje a aj je ozajstny programovaci jazyk) ktory mal problem s ifom kde boli 3 podmienky || a && a mal s tym teda kruva problem :D, ale to EGO to bolo nepriehladnutelne.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Buržuj/
|
Pridané:
16.4.2020 8:40
Rozprávky starej matere. Takéto reči majú ľudia, čo poznajú kodenie len veľmi okrajovo, kadejaká IT lúza, čo vie nainštalovať Arch a považuje sa hneď za administrátora. Alebo nejaký prihriaty študent informatiky prvého ročníka, čo štúdium ani nedokončí. Normálny programátor takéto hlúposti netrúsi.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Ojojoj no toto
|
Pridané:
16.4.2020 11:28
Buržuj veď ty máš predsudky :O
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Uz sme aj dalej
|
Pridané:
16.4.2020 15:45
Normalny programator, co ma nejake tie desatrocia za sebou sa len pousmeje, lebo uz zaucal do programovania novacikov, pripadne ich projektovo viedol a teda s nimi aj cosi zazil, a jednoznacne vie o com som pisal :D. Nizsie jeden reagoval velmi rozumne a zvozil ma za generalizovanie podla jazyka, v com mal pravdu.
Ja ale generalizovat o jazykoch budem stale lebo viem ze programatori tory zacinali na PHP maju neskor s prechodom na C c++ velky problem s preciznostou a s chapanim toho co kod robi, proste benevolencia v PHP zanechava stopy v programatorskom mysleni a ja si myslim ze napr PHP by nemalo byt to na com sa zacina. ale to len tak pre dovysvetlovanie.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Buržuj/
|
Pridané:
16.4.2020 17:25
Prečo by mal prechádzať niekto, kto robí weby na c++ preboha. Taký človek prejde na nodejs alebo .net core.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: ajajaj
|
Pridané:
16.4.2020 20:45
Napr lebo moze dostat lepsie platene miesto ak presedla na nieco seriozne, co nezvlada kazdy.. la eako bolo pisane vyssie u kolegu - lebo ego nepusti.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Uz sme aj dalej
|
Pridané:
17.4.2020 3:41
Alebo casto aj preto ze potrebuje naprogramovat nejake MCU napr mala ATMega.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: KarolK
|
Pridané:
17.4.2020 8:35
Tu, pre malé Atmel či PIC požívam len Asembler alebo len C.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: delavei
|
Pridané:
16.4.2020 9:47
Neda mi sa neuchylit k nepresnemu generalizovaniu. Ja ked niekoho vidim, ze posudzuje ineho programatora podla jazyka, tak si tiez o nom myslim, ze tomu asi velmi nerozumie. Na elementarnej urovni su predsa vsetky jazyky rovnake (vetvenie, cyklus, datove struktury, proceduralne vykonavanie prikazov), na vyssej urovni pouzivaju "jazykovo nezavisle" koncepty funcionalneho, proceduralneho, logickeho alebo objektovo orientovaneho programovania (co je vlastne fancy proceduralne).
Konkretne jazyky su potom uz len nastroje prisposobene konkretnemu ucelu, ktore pouzivaju davno abstrahovane koncepty. Dalo by sa povedat, ze su to "implementacne detaily". Vyjadrenie, akoby php a javascript neboli ozajstne programovacie jazyky, je trosku na smiech. Tieto veci su optimalizovane na to, co je ich ucelom. Je predsa nezmysel programovat web v C a operacny system v javascripte.
Podla mna je teda takisto jednym znakom neznalosti, ked posudzujes schopnosti programatora podla toho v akom jazyku pracuje :D
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Uz sme aj dalej
|
Pridané:
16.4.2020 16:03
Mas aj pravdu, ale aj ju nemas. :) Mas pravdu s urcenim jazykov na nejaky ucel a s tym generalizovanim podla jazyka som to prehnal ale vysvetlim preco:
Nie je mozne naprogramovat realnu aplikaciu tak ze len zmena syntaxu umozni prepis do ineho jazyka. Zvycajne sa programuje do nejakeho programovacieho jazyka. Jasne, je mozne napisat jazykovo neutralny kod, ale to je skor akademicka vec, nie realna. A ten fakt ze sa aplikacie programuju do jazyka hovori aj to ze PHP programator mysli v jazyku PHP, Javascriptar zas mysli v intenciach javascriptu a C/C++ programator zase mysli v tom svojom Ccku. Zakladne algoritmy (cykly podmienky, ...) jasne ze su podobne ale celkovo aplikacia ani nahodou. Takto som to skor myslel.
Mam kolegov programatorov ktory nemaju ziadny problem od MCUciek cez C/C++ javu, javascript az po php (a nie v style hello world) aj ked sa daju spocitat na jednej ruke :)
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: delavei
|
Pridané:
16.4.2020 9:48
A este jedna vec. Hadam ked niekto len zabrda do vyvoja kernelu, je asi logicke, ze bude dost strateny. Kedze je to nova oblast a chvilu trva, kym sa zorientujes. Podobne ako kazda ina nova technologia, do ktorej zacnes zabrdat. Takisto kernel vyvojar by chvilu bol v pecku, keby pride do nejakeho weboveho php backendu.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Buržuj/
|
Pridané:
16.4.2020 8:35
Hlúposti. Ja poznám ľudí, čo robili vtedy "programátorov". Mali rovnaké drísty ako ty, proste hlavy vymyté socialistickým školstvom, škoda reči. Na západe to bolo diametrálne odlišné, ale aj tak dnes je tá úroveň programátorov úplne niekde inde.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Ajajajaja
|
Pridané:
16.4.2020 11:07
LOL, kokoti, ako Ty sa ešte aj v roku 2100 viniť za všetko socializmus a komunizmus...
Je 30 rokov po socializme, väčšina mladých produktívnych ľudí netuší, čo socializmus je, tak sa naň láskavo konečne prestaňte vyhovárať. Keď je niekto kokot, socializmus za to nemôže.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: ajajaj
|
Pridané:
16.4.2020 20:51
Tvaris sa ze mi kradnes nick ??
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Uz sme teda dalej
|
Pridané:
16.4.2020 7:33
Pouzivanie "Vyklikavatok" a nerozumenie tomu co robi tvoj program povazujes za "krok s dobou" ?
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: danaaaaa
|
Pridané:
16.4.2020 8:37
a ty snad vies co robi prekladac a jak vyzera strojovy kod ked pouzijes v cecku nejaky prikaz? nebud cynicky
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od reg.: Wolfgang
|
Pridané:
16.4.2020 13:07
ano
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: danaaa
|
Pridané:
16.4.2020 14:10
rozumiem, si clovek co zaspal dobu a este aj ignorant ktory nechce pochopit ze je aj nieco ine a ze svet nieje ciernobiely
skus si robit v cecku proxy servisy, statistiky, reporty, ETL-ka a podobne..
development uz nieje len programovanie v cecku..
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Uz sme aj dalej
|
Pridané:
16.4.2020 15:48
Ako nic :)
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: danaaa
|
Pridané:
16.4.2020 20:55
machrujes ze vies cecko, ale chovas sa jak primitiv. Podla teba su ludia co vedia cecko nieco viac? pretoze zatial dokazujes opak
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Uz sme aj dalej.
|
Pridané:
17.4.2020 3:32
Mam pocit ze sa ta to dotklo, nececkari nie su viac ako cekari, to som nikde nenapisal, len maju statisticky vacsi sklon k odpisu toho co tu je prakticky skoro od samotneho zaciatku pocitacov, a pritom si neuvedomuju ze skoro vsetko je na tom "prastarom a zbytocnom C" postavene.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: rudooo
|
Pridané:
17.4.2020 11:08
nikto nehovori ze je cecko zbytocne, je len extremne nevhodne a neefektivne v tom dnes vyvijat drtivu vacsinu veci.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Poleno ako také
|
Pridané:
17.4.2020 15:14
Kašli na to, chalan musí ešte dospieť, aj keď sám si o sebe myslí, že už je, v skutočnosti nie je. Viem to, lebo tiež som si to kedysi myslel o sebe, a neskôr som pochopil, že nie som taký borec, ako som si myslel.
V zásade dobrý programátor potrebuje dve veci: 1. chuť učiť sa a napredovať, 2. ovládať techniku TDD :) Potom je úplne jedno, aký jazyk používal alebo bude používať.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: sensei-san
|
Pridané:
16.4.2020 18:32
Tie tvoje proxy servisy, štatistiky, reporty a ETL-ka všetky pracujú len s dátami, ktoré vyrobil kód v céčku :-)
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od reg.: Wolfgang
|
Pridané:
16.4.2020 18:33
Nie
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: danaaa
|
Pridané:
16.4.2020 20:47
Nie
proste si zaspal dobu
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: asdasdads
|
Pridané:
17.4.2020 10:03
preco tie data nevyprodukoval linuxovy server?
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: rudooo
|
Pridané:
17.4.2020 11:05
what?
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od reg.: Wolfgang
|
Pridané:
16.4.2020 13:06
Pokrok s dobou je priekazne dany aktualnymi dobovymi suvislostami, neznamena to nutne progresivno utopisticke uchopovanie veci pozitivneho charakteru.
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: Lacog
|
Pridané:
16.4.2020 7:53
Týka sa to aj programátorov v COBOLe?
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: ...-
|
Pridané:
17.4.2020 18:15
V COBOLe už nie, lebo už sme ich nahradili starým dobrým BASICom s číslami riadkov...
|
|
Re: dnes má meniny Malér
Od: danaaaaaaaaaaaa
|
Pridané:
16.4.2020 8:34
nic ti nebrani si nacitat z kniznice iba to co potrebujes, da sa to v cpp aj v py.
kludne mozes ist a zabit polku svojho zivota programovanim vlastnej kniznice ako nahradu na opencv, a zisits ze to mas 10x pomalsie..
|
|
2GB RAM
Od: Juraj M.
|
Pridané:
15.4.2020 23:29
Tiez som kupil nedavno 2GB verziu. Super lacne, funguje s USB-C nabijackou od tabletu a ten vykon je brutalne lepsi oproti verzii 3b+.
Mam z toho urobeny domaci server.
Len clovek s tym zabije dost casu ale prijemne :)
|
|
Re: 2GB RAM
Od: bzano
|
Pridané:
16.4.2020 9:56
to že stým zabiješ dosť času je chyba medzi stoličkou a klávesnicou
zabiješ stým presne toľko isto času ako s akýmkoľvek iným serverom - možno dokonca menej lebo flashnutie SD karty je rýchlejšie ako inštalácia OS
|
|
Re: 2GB RAM
Od: danaaa
|
Pridané:
16.4.2020 10:14
pochybujem ze SD karta je rovnako rychla ako dnesne disky na serveroch
pokial nejaku technologiu na nejakej platforme robis prvy krat, proste ti to trva
nie kazdy pouziva linux denne, a nieje na tom nic zle
|
|
Re: 2GB RAM
Od: kapytalysta
|
Pridané:
17.4.2020 7:34
kefaline, a co si vy predstavujete pod pojmom "dost casu" ?
|
|
100 k8s clustrov tyzdenne
Od: ..........................
|
Pridané:
16.4.2020 8:46
100 k8s clustrov tyzdenne...
|