Prvý let súkromnej spoločnosti vynášajúci na orbitu ľudskú posádku, let Demo-2 spoločnosti SpaceX, má naplánovaný konkrétny dátum.
Tým je podľa Erica Bergera z Ars technica 7. máj tohto roka.
Zatiaľ nie je vylúčené, že sa dátum ale posunie na neskôr alebo prípadne aj na skôr. Zatiaľ sa nemalo rozhodnúť ani o dĺžke misie, pri ktorej loď Crew Dragon vynesie posádku na medzinárodnú vesmírnu stanicu ISS.
SpaceX má so svojou loďou už za sebou všetky potrebné letové testy bez posádky, naposledy v druhej polovici januára pri teste simulujúcom problém s raketou loď krátko po štarte úspešne aktivovala svoje motory a unikla od rakety Falcon 9.
Raketa odštartovala po podobnej trajektórii ako pri plánovaných letoch na ISS. Po dosiahnutí bodu letu s maximálnym mechanickým namáhaním rakety, známym ako Max Q, sa vypli motory Merlin prvého stupňa a aktivovali sa motory SuperDraco lode Crew Dragon. Tie zabezpečili oddelenie a vzdialenie sa lode od rakety, neskôr sa na reorientáciu lode použili motory Draco a loď pristala pomocou padákového systému Mark 3 do oceánu za menej ako 10 minút po štarte.
Prenos z posledného letového testu Crew Dragon (video: SpaceX)
Po oddelení lode sa raketa Falcon 9 rozpadla nad oceánom.
Pri letoch do vesmíru im to ide.
Pri výrobe automobilov vo vedľajšej továrni (Tesla) radšej aktuálne nedávno oklieštia podmienky záruky na minimum (v porovnaní voči iným serióznym zabehnutým automobilkám) ako by mali zlepšiť kvalitu výroby a priblížiť sa kvalitou hoci len bežným vozidlám iných značiek.
PS: nové technológie sú O.K., spokojný zákazník je však až na poslednom mieste (zaslepení nadšenci sa nepočítajú).
Kvalita sa v Tesle zlepsuje neustale. Prve kusy boli problemove ale kazdy dalsi kus prechadza upravami a zmenami. Podla poslednych merani uz bola kvalita praveze vysoko nadpriemerna oproti priemeru.
"Kvalita Tesel zůstává mizerná, automobilka to „vyřešila” úpravou záručních podmínek" autoforum.cz, včera
youtu.be/WUo3ljwMRlY
youtu.be/UMrjcuDEIKw
...
"Kvalita Tesel je teď tak mizerná, že lidem reznou jen pár měsíců stará auta" autoforum.cz, 7.8.2019
...
"Zákazník Tesly vynesl na světlo případ dokazující nadále tragickou kvalitu výroby" autoforum.cz, 6.8.2019
...
"Zaměstnanci Tesly vynesli ven fotky ukazující i nadále tragickou kvalitu výroby" autoforum.cz, 16.7.2019
...
Prosím nemiešať vyspelosť nových technológií s kvalitou výroby.
Re: hmm, zaujímavé
Od reg.: MagyG
|
Pridané:
11.2.2020 15:25
keby si sa v problematike trochu vyznal tak by si chapal suvislosti. nakopirovanim zopar clankov a titulkov z webu, ktory je zamerany trochu dost smerom "anti e-car".
Tesla je pod drobnohladom a kdejaky prehresok, aj sebemensi, sa nafukuje. Je to logicke, je novacik a vytreli zrak zavedenym automobilkam, ktorych manazeri sa najprv smiali, ze Tesla nema sancu prezit a uspiet, teraz im usmev zmrzol na tvari, a vyzera to, ze im zmrzne aj daco ine.
Ukazuje sa, ze aj napriek tomu, ze maju niekolko rokov k dispozicii vysledky reverzneho inzinieringu od Sandyho Munro z tesiel Model S a 3, tak stale nie su schopni postavit jedno zmysluplne konkurencieschopne e-auto. Tie hrozy typu BMW i3, Chevy Bolt (alebo aj Nissan Leaf s prehrievajucimi sa bateriami) teslam konkurovat nemozu.
Odporucam skvele zhrnutie Munroovych zisteni od youtubera Teslacek: https://youtu.be/4IzW6sZ8Wsg
ma to len hodinku. A rozhodne odporucam si to pozriet cele a vnimat, co tie informacie znamenaju.
Mozno teliatko pochopis, kde je realita.
Keby len Mumnuro, koncern kúpil vlastný model 3 (jeden z prvých keď ich do EU ani sama Tesla nevozila) a ostali im oči pre plač. To auto je postavené na zelenej lúke, platforma navrhnutá čisto pre elektromobil, takú luxus si koncern, BMV a Mercedes nemôžu dovoliť v masovo vyrábanom aute a ich aktuálne pokusy sú len konvenčné auté do ktorých natlačili nasilne batérie a elektromotor len aby čo najviac dielov vyrábali na existujúcich linkách ktoré sa ešte nezaplatili.
oni si to dovolit mozu, len nechcu. su tak skostnateli zauzivanymi (rozumej zastaralymi) postupmi a procesmi, ze jednoducho nedokazu vyliezt z tej skatulky a rozmyslat inak.