neprihlásený Pondelok, 25. novembra 2024, dnes má meniny Katarína
iPhone údajne nebude mať žiadne porty, bude úplne bezdrôtový

Značky: iPhone

DSL.sk, 6.12.2019


Spoločnosť Apple má chystať pomerne zásadnú zmenu, keď u jedného z jej ďalších modelov smartfónu iPhone údajne odstráni aj Lightning port, na telefóne nezostane žiadny port a pripájať a nabíjať sa bude iba bezdrôtovo.

Má sa tak stať u najvyššieho modelu ale až o dva roky, v roku 2021.

Tvrdí to analytik Ming-Chi Kuo, ktorý opakovane presne predpovedal produkty Apple. Upozornil na to 9To5Mac.

Po odstránení všetkých portov by sa mali dať teda pripojiť aj slúchadlá už len bezdrôtovo a telefón sa bude dať tiež nabíjať len bezdrôtovo. Obe technológie už Apple ponúka, stále je ale možné nabíjanie a pripojenie slúchadiel cez port Lightning.

Bezdrôtové nabíjanie je podporované od iPhonu 8 spred dvoch rokoch. Od iPhonu 7 spred troch rokov vypustila Apple 3.5-mm zdierku pre slúchadlá a od tohto modelu sa slúchadlá pripájajú cez Lightning alebo bezdrôtovo, pričom spoločnosť zároveň uviedla svoje bezdrôtové slúchadlá AirPods.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

A ako potom budem nabíjať v posteli svoj telefón ak ho chcem používať?
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Jednoducho - nebudes. Chcu byt strasne inovativni, ale toto sposobi vela zbytocnych problemov. Ako si napr. nabijes ajFon v aute? V autobuse? Vo vlaku? Jaj kktkovia, co si kupia ajFon 12 za $2000 vlastne vobec necestuju.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Presne tak. Veď už ako štartujú bez kľuky je priekazne obrovská záhada.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

nebude mat ziadne porty znamena ze ich bude mat

spravne nebude mat porty
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Tato veta je vo vyzname, ze nebude mat ziadne druhy portov
Spravne by malo byt ze bude mat ziadne druhy portov?
Slovencina umoznuje vo vete dva zapory, ci?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Umožňuje. Týpek odkazuje na iné jazyky, ktoré vyžadujú exaktné tvrdenia. V slovenčine môžu existovať dva zápory a slováci a ľudia ovládajúci slovenčinu tomu v 99,9999% rozumejú.
Príklad veta "Nikto tu nie je".
V slovenčine, keď chceš klásť dôraz, kladieš to záporom na sloveso byť ("je") v kombinácii s vymedzovacím zámenom ("nikto"). Oboje pritom znamenajú to isté a ak nekladieš dôraz môžeš v situáciach s kontextom oboje vynechať. Príklad: otázka - "je tam niekto?", na ktorú môžeš odpovedať "nikto", alebo aj "nie je". Ak chceš klásť dôraz, odpovedáš "Nikto tu nie je".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kto by tu jedol????
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V angličtine sa významovo tá istá veta, "nobody's here" kladie dôrazom čisto na sloveso "nobody", ktoré má exaktné podoby a významy. Ak by si chcel uplatniť slovenčinu v angličtine a dať zápor na sloveso byť, znie to "Nobody is not here". V tom prípade vravíš osoba/vec s názvom "nobody" tam nie je. Vďaka angličitne teda v tomto prípade odkážeš na rôzne situácie ktoré môžu nastať. V Slovenčine by práve táto situácia spôsobila nedorozumenie. Ak by bola osoba/vec s menom/názvom "Nikto" a ty povieš "Nikto tu nie je", druhá osoba nevie či je tam 0 osôb alebo či tam nie je osoba s menom Nikto. V angličtine by si v tomto prípade presne vedel, či tam nie je nikto (0 osôb) alebo či tam nie je len osoba s menom "nikto" :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čiže angličtina pokrýva viac situácií (aj situácie s takmer nulovou pravdepodobnosťou - aká je šanca že niekto sa volá nikto, že?) a slovenčina je zase trochu logickejšia a nevyžaduje exaktnosť.
Nedávno sa mi ale stalo, že chlapec z rodiny, ktorý denne zje veľmi málo jedla, zjedol celý obed a ešte si pýtal. Tak som chcel toto "nadšenie" zdielať s priateľkou, tak som jej povedal "dnes je dobre". Ona sa na mňa ostala pozerať a opýtala sa, "čo by malo byť dnes dobré?", viem že vie anglicky, tak som jej povedal, "nie, chcel som povedať - he eats well today".

čiže :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

boze, dalsi dement, co sa naucil anglictinu z youtube a zo slovenciny ani nezmaturoval. Super. Len tak dalej, preto mudrujes na fore a aj zle.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved to je idealny stav pre predrazene prislusenstvo k iphonu. Drziak do auta s bezdrt. nabijanim uz od (iba) 449e.
Nalepovacie bezdrt. nabijanie, ktore drzi na iphone aj v posteli iba za 299e. No nekup to.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

logicky, na cestovanie im uz nezvysi
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Alebo ani cestovat nebudes moct. Ked zalozis obidve oblicky, tak permanentne na dialyze, ziadne cestovanie :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nechapem, co stale riesite ceny apple zariadeni, vas to nejak stve, ze na to nemate?
Ja tiez neodsudzujem ludi, co si kupia lacny cinsky smejd a vkuse nadavaju ako im nic nefunguje a ine neriesia ...
Ved nech sa kazdy bavka ako on chce :)
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Urcite vznikne powerbanka, ktora bude vo forme obalu na iPhone a cez indukciu bude dobijat telefon.

Apple teda odstrani vsetky uzitocne konektory, len preto aby si si kupil dongle, ktory ti ich zase vrati.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Budicek! Powerbank s bezdrotovym nabijanim, dokonca s QC standardom je na trhu kopec. Cize staci, aby Apple inovativne objavilo tuto alternativu.
Jediny, kto asi zostane skratka, budu uz len Apple fap boys, kedze uz nebudu mat kde strcit.. samozrejme v dobrom.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

efektivita? som zvedavý ako to vyargumentuješ :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

beriem to ako ironiu a suhlasim! Akurat som poukazal na nie prilis prakticky napad s obalom na telefon.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Garantujem ti ze samsung a huawei a ostatne znacky coskoro ohlasia to iste a hadam uz nebudes taky kratkozraky
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

krátkozrakosť? keď to ohlási samsung, tak to bude len ďalšia firma od ktorej si hlúposť nekúpim :) keď huawei, tak ďalšia, čo je na tom? Ja mám doma kopu slúchadiel a zariadení s 3,5mm jackom, preto to hypoteticky vyžadujem aj od nového mobilu. Nadával som keď odstránili jack v apple, nadával som aj na ostatné firmy a taký mobil bez jacku som si nikdy nekúpil a dokým ide môj PC, 2 ročný mobil a aj NTB, ktoré 3,5mm jack majú a dajú sa nabíjať/napájať cez port, tak to budem vyžadovať aj od budúcich zariadení. Navyše mobil mi vyhovuje, batériu to malo 4Ah (teraz už len cca 89% kapacita), ale ešte vydrží, keď bude kapacita pod 50% tak ju vymením za novú a keď mobil nebude vyhovovať vtedy ho vymením za taký, čo bude mať nabíjací port :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

skrátka ja som krátkozraký, kvôli tomu že firma vyrába zariadenia, kde overenú technológiu napájania, ktorú používa 99% elektronických zariadení (kanvice, televízory, práčky, mikrovlnky, počítače, notebooky, sústruhy, honovačky, ohýbačky, zváračky, vŕtačky, zbíjačky, brúsky, cirkuláre, pílky, spájky, frézky, vysávače, kuchynské roboty, mixéry, chladničky, stolové lampy, stropné lampy, umývačky riadu, sušičky, klimatizácie, ohrievače, dvojplatničky atď. atď.) dajú technológiu ktorá je pomalšia, má väčšie straty, je menej dostupná a absolútne nemobilná. Keď mám mobil zapojený na nabíjačke s 1,5m dlhým káblom, mám s ním akčný rádius 1,5 metra. Keď je na bezdrôtovej podložke, tak má rádius 1,5cm (bez podložky) a s podložkou je hlúposť, lebo tú aj tak musíš mať na kábli, tak aká je pointa? Ďakujem neprosím.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Prepac, mas pravdu, mal by si sa dokonca vratit k “drotovym telefonom” lebo tie maju vyssiu prenosovu rychlost ako obmedzene bezdrotove mobily
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

panko sa snazi, ale nejde. aj ten 3.5mm jack... roky sa tu zjednocovalo, konecne bol 3.5mm jack vsade, kompatibilita de la tutti a potom pridu "inovatori" s tym, ze ho treba dat prec. Z toho my vychadza len velky hlad po peniazoch ale inovuju ini, jablcko len okopiruje a vylepsi, to co bolo davno hotove. no a potom je tu ta zakladna fandov, ktori vidia len jablko. mne to nevadi, ale hadky s nimi su vzdy na pobavenie :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

K iphonu soom si kupil airpods a uz by som nikdy nechcel bezdrotove sluchadla, opakujem nikdy! A ze su drahe? Ich cena je 1/10 z ceny telefonu takze porovnatelna. A ano mam na taky telefon, kuim si zo z 2 tyzdnoveho platu, je to cisto moja vec, ci som ochotny kupat tuto znacku. Telefon nam v obale a nikto nevidi, ze je to apple...
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

tvoj nazor. moj nazor je, ze bezdrat nikdy v kvalite nenahradi kabel :) a vyskusal som uz niekolko BT veci, ta kvalita je proste nizsie. o dost. ale niekomu to staci, nie kazdy ma dobry sluch :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Veď on tiež tvrdí, že by už nikdy nechcel bezdrôtové.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ked sa pomyli aj pravdu napise.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ty počúvaš na androide cez high-endove sluchadla muziku?
nežartuj,
podľa mňa 99% ľudí nerozozná, či hrá hudba na mobile po kábli alebo bezdrôtovo.
počul si už hudbu na airpods Pro, alebo niečom podobnom?
Silne pochybujem.

Odpovedať Hodnotiť:
 

mozno sa budes divit, ale kvalita D/A prevodu sa lisi kus co kus... niekde tragedia, niekde celkom fajn. Navrhujes kupit mi nejake logitechy alebo nepocuvat flacy v mobile vobec?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nebudem sa divit a preto sa divim, ked niekto chce zatracovat kvalitu bezdrotovych sluchadiel na mobile. 99% ludi tu kvalitu nerozozna a bavime sa o iphonoch, kde je spickovy hw v porovnani s vacsinou androidov. Nevidim najmensi problem pouzivst bezdrotove sluchadla. Pokial som hudobny “fajnsmeker” obstaram si k tomu aj high-endovu aparaturu a mobil s drotovymi sluchadlami to urcite nebude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kúpia druhý na striedačku :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zavislaci na obrazovke ste. Mas spat a nie pouzivat telefon. Pocas spanku sa regenerujes.

Za druhe, ked uz chces nabijat za jazdy mas nfc powerbanku, cize si svoj kram mozes nabijat.

Ak to Apple urobi tak nasledovat ich budu vsetci lebo je to jedna banda v pozadi co z Vas doji peniaze.

Ak si si kurva este nevsimol vsetko smeruje k bezdrotovemu presnosu energie po vzore Teslu. Cize pride cas, ked nebudes potrebovat ani baterie, lebo vsetko napojis z energie z okolia.

Ale mlat muchy budzoganom.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Akoby si nepoznal apple. Najprv vyrobia problem, aby po mesiaci mohli prist s nejaky prevratnym riesenim ako tento problem vyriesit. Vid napr. airpods a snurka k nim, aby si ich nestratil. Alebo odstranenie 3,5mm jacku, aby si si musel kupit redukciu za 50E.

Takze predpokladam, ze sa objavi nejaky specialny obal/drziak, ktory bude mat v sebe kabel, cez ktory budes moct telefon nabijat a zaroven pouzivat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak ze pri posteli budes mat Android telefon
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

tak ze nabijacka sa bude pripajat magneticky podobne ako pri apple watch. Bud nabijacia podlozka, alebo kabel s magnetickou cievkou.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Kúpiš si obal na telefón, ktorý bude stáť ako menšie auto. Ten bude mať v sebe bezdrôtovú nabíjačku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No predsa bezdrotovo
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja myslím, že vtedy už bude bezdrôtové nabíjanie také rýchle, že keď si z postele odskocis na cikpauzu a položís fon na nabíjačku, tak po skončení cikpauzy už bude na 80% nabitý.
Myslím ze by to mohol byť dobrý krok k vodotesnosti. A o to tam možno ide...
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

vidíš, pravda. Dnešnými technológiami (2020 +-5 rokov) to ale Apple docieli jedine tak, že tam dá buď:
normálnu, súčasnú bezdrôtovú nabíjačku ale telefón bude mať len 300mAh batériu
alebo
ponechá batériu normálnej kapacity a k tomu vytvorí bezdrôtovú nabíjačku, rozumej mikrovlnku bez faradayovej klietky o výkone 3500W (cca 15 ampérov, až to v EÚ nevystrelí 16A istič).
Prvý prípad - výdrž telefónu na jedno nabitie asi 30 minút.
Druhý prípad - Rakovina všetkých v miestnosti, batéria zničená do pol roka.

A za čo to chceš vymeniť? za to že môžeš s telefónom skočiť do bazéna? k úplnej vodotesnosti ale ešte potrebuješ e-sim, bezdrôtový mikrofón a reproduktory
Odpovedať Hodnotiť:
 

*odstrániť reproduktory, resp. prijímať hovory/počúvať hudbu v bezdrôtových slúchadlách, reproduktoroch
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hovadina. Ani 3500 W mikrovlnka v miestnosti ti rakovinu nespôsobí. Možno si upečieš zopár dôležitých orgánov, ale rakovina z toho nikdy nebude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

r u sure? mikrovlnne ziarenie predsa niekde dopada, nie je sice ionizujuce, ale na proteiny zivych latok urcite posobi. cize co si hovoril?
Odpovedať Hodnotiť:
 

V pohode, das si k posteli otvorenu mikrovlnnu ruru... Mozete si nabijat s frajerkou naraz.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jednoducho kúpiš si druhý telefón do série na párne a nepárne dni. Pozor na 31. v mesiaci.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ty kokot asi nijako. v posteli treba spat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak až teraz sa z iPhone stane pravá tehla alebo ťažítko :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Práve naopak! Akonáhle sa ich Apple zbaví, všetci ostatný výrobcovia si ich budú musieť prelepiť, aby zasúvaním káblov šírením genderových stereotypov nedochádzalo k priekazne diskriminačnému kriveniu voľného trhu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a dotykovy display este bude stale fungovat, hej?
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

už bude bezdotykový
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

innovations... bezdratove nabijanie: zbytocne straty pre niekoho rozmach, efektivita nizsia nez pri kabli, dostupnost nabijania: len na miestach s dokmi, inde nenabitelny. Toto kupit???
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Predpokladam ze dalsi krok bude odstranenie portu/slotu aj na SIM.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

O e-sim uz pan pocul?
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

No konecne sa zbavym debilnych kablov :)
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

Dal som ti plusko. Viacej ziarenia potrebujeme
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Diki
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

jj, konecne mozes vsetky kable hodit do kosa...
Tu indukcnu podlozku aj s ajFonom si poloz na slnko a staci nejaky cas pockat a mas to nabite... A uplne bez kablov...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

s tym odstranenim portu pre sim si neudrel az tak daleko nakolko sa zacina nasadzovat esim, co je len cip v telefone kde vlastne operator aktivuje telefon softwarovo
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://youtu.be/JGaBU5cKluU
Odpovedať Hodnotiť:
 

Klasický Apple. Kupis si predražený výrobok a aby si ho mohol plnohodnotne používať musíš si dokúpiť predražené doplnky.
Myslím že nie je problém pre akéhokoľvek výrobcu telefónov spraviť telefón bez portov ale na čo by to robili keď väčšina obyvateľov na svete používa nabíjací kábel.
Nech skúsi niekto cestovať s takým mobilom bez portov po svete a pýtať sa ľudí či si môže nabiť telefón lebo on si zabudol svoju bezdrôtovú nabíjačku.
To je tak maximálne využiteľný telefón do mesta ako LA a podobne mesta.
Už teraz viem že bezdrôtová nabíjačka do auta bude stáť minimálne polovicu ako ten telefón.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Nebude. iPhone maju bezdrotove nabijanie rovnaky standard ako pouzivaju ostatni vyrobcovia. Nemusis pouzit nabijacku od Applu
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

...zatial
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

V dobrom, samozrejme ;)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Podobne ako Windows nebude platená služba, že.
Odpovedať Hodnotiť:
 

apple mam rad, ale toto je hovadina. Print vyvyjani appiek pre iPhone music mat stale kabel, ink nemozem ani debugovat na realnom zariadeni. `neviem si predstavit, ze to pojde cez wifi. Nie ze by to neslo, ale nepaci sa mi to.
Okrem toho aj tak bude nutne mat iPhone polozene na bezdrotovej nabijacke, pretoze pri debugovani telefon vybijem za par hodin prace.
A ked som niekde v prirode na viac dni, tak budem akoze bezdrovu nabijacku nabijat z powerbanky a stratim prenosom 40% energie? Volovina je to podla mna.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Prosim ta, odkedy sa Apple zaujima o developerov?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

A ako si nabijem telefon vo svojej Felde?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Kúpiš si do nej bezdrôtovú nabíjačku a tým jej zdvojnásobíš hodnotu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja len tak, ze bezdrotovo som nabijal Lumiu 830 uz v 2014-tom.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Len tak, ta Lumia mala aj moznost drotoveho nabijania.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nabijanie v aute ide este skosi vyriesit, ale co pripojenie s vozidlom (CarPlay)???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napr. použitím wireless CarPlay?
K novému iPhonu si predsa kúpiš aj nové auto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zase je tu vsade odbornik, ze ako sa to bude nabijat, a uz spekulacie, ja si myslim ze ta firma ma dost mozgov na to aby vymyslela zariadenie tak aby to bolo pokrokom. a nechapem co tu picujete na ceny, uz niesme v ere meciara ked ste cakali pri kure kym vysere vajco aby ste ho mohli zozrat. je takmer rok 2020, mozes si kupit co sa ti paci, mozes ist kde sa ti paci, a ked na to nemas tak sa zamyslaj nad sebou a nie kde si mozes svoj fjučr smarfoun nabijat, kedy prestane ludom jebat?
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Vtedy keď prestanú nadávať v diskusiách na internete.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zrusili 3,5mm jack, nic sa nestalo.
Zacali predavat bezdrotove sluchadla uspech ako svina.
Dali esim.
Dali bezdrotove nabijanie.
Takze z tejto cesty sa tento krok dal predvidat.
A nemyslim ze zakaznici sa neprisposobia.
Na kazdu vacsiu zmenu hundrali miliony ale predaje neklesali.
To iste bude aj toto.
Co sa mne na tom trochu paci je ze bude moct byt telefon viac vodotesny.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Najnovší iphone nebude mať žiadny hardware, bude sa uchovávať len v myšlienkach
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dvoch rokoch - správne po východniarsky ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A jak je správne ? spred dvech rokoch ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nie je to az taka zla novinka.kazdy telefon bude hned vodeodolny
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ja už vidím, že o pár rokov najnovší iPhone nebude mať displej, a ďalej budú pokračovať s mikrofónom a reproduktorom. :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Už dosť čo sa iPhony nabíjajú celú večnosť s tými trapnými 5 W, ešte to bude aj bezdrôtové :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A na tejto hovadine je čo také úžasné a prevratné? Že chuji budú počúvať .mp3ky ešte skreslenejšie než kde si ich nakradli? Alebo že vlaky či aftobusy, autá budú ešte viac zamorené elektrosmogom, lebo nejaký mantynel si bude 3x denne nabíjať nejaký debil bezdrôtovo?! Fakt úžasné!!!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nic s tym nespravis. odkedy inteligenti ustupuju jednoduchsim, zacinaju sprosti ovladat svet :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:

Pridať komentár