|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
:D :D ze idu na Mars
Od: Sneh
|
Pridané:
21.11.2019 10:17
jedine si mozu ist kupi Mars a MilkyWay do Wallmartu :D , ale pracka je to poriadna to hej , chel by som to manazovat kde hlavne KPI je udrzat poriadnu stratu
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: siirii
|
Pridané:
21.11.2019 12:56
"Práčka" ktorá doslova behom pár rokov dokázala to, čo USA, ani Sovietsky zväz/Rusko nedokázali za dekády. Navyše SpaceX je v zisku už niekoľko rokov, ty strata.
Nabudúce si podobne hlúposti radšej odpusti, robíš so seba iba idiota.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Samo2
|
Pridané:
21.11.2019 13:29
Zemiak zemiakom ostane, šťavnaté jabĺčko z neho veru nebude.
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
21.11.2019 17:10
Presne tak. Že by šlo zemiakom vodku šudiť priekazne nehrozí.
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
22.11.2019 4:48
priekazne ano
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: 33jkl33
|
Pridané:
21.11.2019 15:12
Nože nám konkrétne napíš čo tá "práčka" také dokázala čo USA/RU nedosiahlo ani za dekády. Rád si o tom prečítam. A verím že nielen ja. :D
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Majly
|
Pridané:
21.11.2019 16:02
Lol ty dilino. Ved nosia na obeznu drahu tovar za peniaze a rakety im uspesne pristavaju nazad. Nizsie naklady.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Elirus
|
Pridané:
21.11.2019 16:12
zaviest system rapidnych inovacii v takom bezpecnostne narocnom prostredi ako vesmirne lety a hlavne docielit znovupouzitelnost rakiet vdaka ich elegantnemu (i.e nie cez padak) navratu na zem co sa stale donedavna povazovalo za nemozne a vdaka tomu zredukovat niekolkonasobne cenu letov, duh.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: CPT.obvijus
|
Pridané:
21.11.2019 20:20
ba dum tss
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Effe
|
Pridané:
21.11.2019 19:47
Opakovane použiteľné rakety. Tak už to vieš. A keďže tebe evidentne uniká veľa vecí, kľudne sa ešte hocičo spýtaj.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Wilijam
|
Pridané:
21.11.2019 23:45
Ja by som sa rád na niečo spýtal.
Ten raketoplán, ktorý mala NASA už pred 40-timi rokmi nebol dosť "opakovane použiteľná raketa"?
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Samo2
|
Pridané:
22.11.2019 0:15
Nebol dosť "opakovane použiteľná raketa" lebo jeho cena bola astronomická kvôli veľmi komplikovanej konštrukcii, čo ako sa uázalo bolo nad sily NASA. Nabili ten stroj novými drahými technológiami a zmrazili vývoj. Keď sa ukázalo že dizajn má nedostatky jediná možnost bola meniť drahé súčiastky a dôkladne stroj kontrolovať. SpaceX robí iteratívny vývoj a vďaka tomu sa dostali do bodu keď je tu raketu drahšie vyrobiť novú ako ju opakovane použiť. Poučili sa z chýb NASA, nespoliehali sa na to že to klapne na prvú dobrú ale postupne dizajn vylepšovali a keď niečo nefungovalo ako keď sa okolo roku 2010 snažili použiť padáky na záchranu rakety, zistili že to je slepá ulička tak to zrušili. NASA ten luxus nemala, mali raketoplán a musel fungovať tak ako bol navrhnutý.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Wilijam
|
Pridané:
22.11.2019 9:26
Ja len stručne zhrniem toto vlákno:
- Čo také dokázala SpaceX, čo NASA nie?
- Opakovane použiteľné rakety.
- Raketoplán sa neráta?
- Nie, lebo výraz "opakovane použiteľný" v skutočnosti znamená "lacný".
- ???
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: amerycky ynzynyery
|
Pridané:
22.11.2019 9:47
Vratil sa iba RAKETOPLAN.
Ale to, co ho vynieslo v hodnote cca 150mil kazda - spadlo do mora.
Cize kazdy let +300mil.
Dalsia vec raketoplan sa sice vratil - ale najblizsie mohol letiet az o X mesiacov - lebo "polku trebalo vymenit" a zvysok supernarocne skontrolovat.
Teraz postaci "iba dotankovat" a ide sa.
Realne tak 5 dni - plan je na 1-3 lety denne (moznost, nie povinnost)!
Dalsia vec je, ze raketoplan potrebuje extremne dobre podmienky a obrovsku drahu.
Starshipy pristanu - a aj odletia aj z Marsu.
Dnes - hocikde na lodke 10x20m.
A hlavne - ak cely Musk aj spacex pojde k cudu:
1. uz ukazali, co je mozne!
2. mna/americana to nebude stat ani korunu - prevze uz zarobil stat na daniach a mnohi ludia na krasnych platoch a rozbehnutom biznise - ktore cvakal Musk a kamosi a DOBROVOLNI investori
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Wilijam
|
Pridané:
22.11.2019 10:04
Falcon sa predsa tiež nevracia na zem celý, len PRVÝ STUPEŇ.
O cene sa nehádam, raketoplány boli drahé, ale aj kalkulačky boli pred 40 rokmi drahšie ako teraz.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Asdf3
|
Pridané:
22.11.2019 10:31
Hej. Ale je trosku ine vyvijat ked uz nieco existovalo a vies sa z coho konkretne poucit a ine ked nic take predtym neexistovalo. Logicky je to evolucia. Myslim, ze niesme natolko fundovani tuna aby sme vedeli zhodnotit ci sa im v tej evolucii vyrazne dari alebo vyrazne nedari.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Samo2
|
Pridané:
22.11.2019 10:12
Áno veci opakovane používaš preto aby si ich memusel po laždom raze znova kupovať... Keď by si kupoval nový splachovací záchod každý raz čo sa doňno vys***eš a ten starý vyhodil von oknmom tak by si pol života robil len na záchody. Rovnako ako keby si platil po každom použití drahú opravu lebo má chybu pri ktorj ho každé spláchnutie veľmi opotrebilo, už je to síce pokrok ale nie výrazný, stále by si na to robil 2/5 života a teda nedosiahol si citeľné zníženie ceny za použitie. Preto máš jednoducho mnohonásobne znovupoužiteľný splachovací záchod lebo je vo finále po mnohých použitiach lacný. Raketoplán bol znovupoužiteľný ale vyžadoval drahé opravy. SpaceX dokázala opakovateľne použiteľnými raketami výrazne znížiť cenu za lety do vesmíru, to NASA s raketopláom nikdy nedokázala aj keď to bol dôvod prečo ho vyvýjali. Neviem koľko krát to chceš ešte čítať aby si pochopil...
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od reg.: John D. Bill
|
Pridané:
22.11.2019 11:43
Navyse za lety raketoplanmi platili danovi poplatnici, kdezto lety SpaceX su komercne.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Sneh
|
Pridané:
21.11.2019 16:15
nedokazali vobec nic , sam si idiot ak veris ze prachy od vlady vyuziva efektivnejsie SpaceX ako NASA , do toho ako poriadna pracka funguje sa vyznas evidentne h...o
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Effe
|
Pridané:
21.11.2019 19:53
Ty si taký tĺk, že porovnávaš neporovnateľné. SpaceX nie je konkurentom NASA a ani sa na NASA nehrá. SpaceX nerobí výskum, jednoducho chce ponúkať transportné služby všetkým, ktorí o to prejavia záujem, a za nižšie ceny než konkurencia.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: adkoo
|
Pridané:
22.11.2019 8:24
no tymsi sam tlk ako hrom. Prachy od vlady? pozri si zaciatky, ako spravili prve dve rakety, ktore boli neuspesne, horkotazko dali do kopy dalise desattisice na tretiu, ktora uz uspesna bola. Musk do toho vrazil vsetko co mal z predaja paypal. nakoniec tretia raketa fungovala a biznis sa zacal rozbiehat. mali pracovny harmonogram akymty by si nikdy nezvladol.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Sneh
|
Pridané:
21.11.2019 16:33
NASA bola na Mesiaci pred 50timi rokmi a uspesne prisla naspat , SpaceX tam chce ist o 5 rokov a dnes robi skusobne lety do 200m a vybuchuju jej rakety na Zemi, mimochodom to plati USA FED cez NASA cize to kludne mohla platit FED do NASA bez nich. SpaceX este nikde poriadne nebola na rozdiel od NASA, ktora bola na Mesiaci viackrat, skuma dlhe roky Mars, dalej Rusi co maju/mali vesmirne stanice , a Japoncov ktori si skumaju asteroidy a zbierajú vzorky s lietajucich telies vo vesmire . Jedina jedna vec co ma SpaceX lepsie ako tito je Marketing , a FOMO kkt na cele s plejadou dementov ako ty , inak su to zebraci co im nesiahaju zatial ani po trenky.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od reg.: <5M0K3>
|
Pridané:
21.11.2019 18:09
Sneh = komentare hodne odbornika na hokej z cas.sk...
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Sneh
|
Pridané:
21.11.2019 19:07
vyvrat jeden argument najskor potom mozes hodnotit MOMOK
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Effe
|
Pridané:
21.11.2019 19:51
Vyvracať tvoje bludy ? Veď ty ani nemáš páru, čo sa SpaceX snaží dosiahnuť alebo čo je ich hlavné zameranie. Oni nerobia výskum ako USA/Ruské/Japonské štátne inštitúcie. Gro ich zamerania je transport vecí/ľudí do vesmíru. A dokázali to, čo nikto pred nimi - úspešné opakované používanie rakiet a s tým spojené výrazné zníženie nákladov.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od reg.: little
|
Pridané:
21.11.2019 20:17
ehm... a o tých oných amerických, akožesatolenvolajú... raketoplánoch si už voľačo počul?
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Samo2
|
Pridané:
22.11.2019 0:20
Nauč sa čítať úspešné teda funkčné, let recyklovaného raketoplánu bol pomaly drahší ako jeho výroba. znovupoužiteľnosť pri Falconoch dosiahla úrovne kedy je záchrana lacnejšia a to výrazne ako výroba.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od reg.: little
|
Pridané:
22.11.2019 0:42
... a už ten Falcon vyniesol nejakého človeka na obežnú dráhu? Len aby sme teda oné... porovnávali porovnateľné. Lebo ja si viem recyklovateľnú raketku aj z papundeklu spraviť.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Sneh
|
Pridané:
21.11.2019 23:49
Aky transport?? Koho a kam a naco preboha???????? Ci vozia jednosmerne len 200m do vzduchu ludi a tam ich rovno vyjebu aj z deklom z rakety :D sa zobud , Musk nasiel sposob ako znasilnovat NASA a spravit si z Top vedcov a vyskumnikov prvotriedny nechutny business - dotovany , financovany a esta aj objednavany vladou z dani.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Samo2
|
Pridané:
22.11.2019 0:30
To opisuješ Boeing a jeho "vývoj" rakety SLS pre NASA? Dekáda, 29 miliard USD a stále nič, ani jediný let, pritom to mal byť len recyklát dielov z raketoplánu. SpaceX za vlstné zarobené peniaze z komerčných letov a letpv pre vládu (SpaceX tie peniaze má, majú 60% podiel na celosvetovom komerčnom trhu...) posatvila Falcon Heavy ktorý má asi 70% nosnosti SLS za miliardu, vývoj trval 7 rokov (od predstavenia po let) a let samotný stojí 90 mil UDS oproti SLS s cenovkou viac ako 1 miliardu USD.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Zhuy Mi-Khuy
|
Pridané:
22.11.2019 14:40
to nie je bug, ale feature. Boeing si vie takto zarobit lepsie.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Samo2
|
Pridané:
23.11.2019 9:22
Vie, ale takto len brzdí celý pokrok.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Tliachanice
|
Pridané:
21.11.2019 20:20
Takato smrska bludov vznikne ked idiot nema ziadnu sebareflexiu. Ak by si bol inteligentny a mal nieco nastudovane tak vies ako vela toho nevies a netrieskas od buka. USA sa uz roky snazi zbavit zavislosti na ruskych raketach. NASA je uplne iny typ organizacie ako SpaceX a vsetko funguje inak ked na jedneho inziniera nie je 5 manazerov.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: adkoo
|
Pridané:
22.11.2019 8:32
co dokazali. minimalne riadit raketu pri pristani, kde sa sprava ako inverzne kyvadlo, ak ti to nieco hovori. Mam vystudovanu kybernetiku a riadenie systemov a poviem ti, ze urbvit matematicky model na tu raketu, najst rovnice ktore budu v regulacii a pocitat zo vsetkymi premennymi ktore do toho vstupuju je priam nemozne. A potom to uspesne zostrojit, otestovat. To si zasluzi 3 nobelove ceny, nie jednu. Popritom stiha Teslu, Solarne strechy, podzemnu dopravu. Uz teraz je to clovek vyznamom vacsi ako Einstein. Posuva ludstvo vpred, na rozdiel od teba, co sa iba prizivujes. Sam nieco vymysli. Uloha Nasa je nepochybna, skumaju vesmir sondami co takmer nikdo nedokaze. Rusi podobne, ale uz maju dobre casy za sebou.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Sneh
|
Pridané:
22.11.2019 9:15
aku podzemnu dopravu ? ake strechy ? o com tu dopice tocite? nic z toho v praxi nefunguje, nikto do praxe nic nezaviedol. Tesla je picovina s dojazdom 200km co is Porsche hned na prvom modely spravilo z nej hajzlovy papier. a to v riadnej zime ani neprejde parkoviskom. Ake vysledky ma SpaceX ze sa vobec niekto opovazuje jebat do NASA, Rusov ci Japoncov ? rozumies vobec tomu co je PayPal ako vznikol tento clovek a co vlastne ma robit ?
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Ondiak
|
Pridané:
22.11.2019 11:27
Tesla Model S 85Kwh presla z BA do KE bez tankovania v redakcnom teste slovenskych auto magazinov uz v roku 2014. Si ubohy ako klames.
Vygoogli si ako sa stavia tunel s Boring company vo Vegas a maju dalsich 5 nakontrahovanych.
Solarne panely meskaju to je fakt ale tento rok ich uz zacinaju predavat vo velkom.
PayPal nevznikol len vdaka Muskovi, bolo tam viac dnes velmi uspesnych ludi ale kazdopadne Musk tam mal pekny podiel a zinkasoval asi 400mil takze asi tam nebol len tak mimochodom.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Sneh
|
Pridané:
22.11.2019 11:57
Tesla ma dojazd 200km pri 130-140kmh co je rychlost pri ktorej si na dialnici obiehany pravidelne a mozes ist leda tak v pravom pruhu (Pokial pojdes plny pedal kazdy rozjazd tak z BA do Nitry a dost). Vo velkej zime -15 az -30 ma velky problem s degradaciou dojazdu. Osobne som na medaku uz na dialnici/okreske obehol za posledne roky zo 20ks Tesiel , nevidel som zeby 1 nejaka obiehala mna. PayPal nie je projekt , " vymysli to a si geroj ", ale "dostanes nase povolenie a si geroj" (akakolvek banka to mohla okamzite zreplikovat a aj stae moze, za pre nu zanedbatelny cost).
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Tribald
|
Pridané:
22.11.2019 12:34
20 ročný dízlový meďák z vrakáča. hlavne že si frajer
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Sneh
|
Pridané:
22.11.2019 12:42
kupeny novy , chces mi ho dojst poumyvat? ;)
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: 48484848
|
Pridané:
22.11.2019 16:56
Coze, nezvysili peniaze na umyvarku? ;-) V kazdom pripade, COE WV, Mercedesu, ci porschce maju na Muska iny nazor, vsetci uz priznali, ze Tesla spravila neskutocny impakt na automobilovy priemysel a je pre nich konkurenciou. A to, ze tvoja priorita je predbiahat auta na dialnici, neznamena to, ze tuto prioritu maju aj ostani. V takom USA sa napriklad skoro nepredbieha. Maximalka tam je povacsine 112, alebo menej.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Tribald
|
Pridané:
22.11.2019 17:39
Kúúený nový z vrakáča? boha ty si frajer
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Sneh
|
Pridané:
22.11.2019 19:32
vidim ze nielen chces ale aj musis kkt :D
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Sneh
|
Pridané:
22.11.2019 12:21
za Boring company sa ospravedlnujem , som nevedel ze Musk vynasiel aj tunely pre auta v rigoliku , ozaj by mal dostat tu Nobelovu cenu (alebo Nobelovku nedostal ze?). ja som si stale myslel ze prvy tunel pre auta bol tak 120 rokov dozadu ...
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Sneh
|
Pridané:
22.11.2019 9:19
ake 3 nobelove ceny? ma aspon jednu ten kokot? sa uz zobud , tu o nom pisete ako o Einsteinovi a on totalny KOKOT spravil. Nema jedinu Nobelovu cenu , a nema jediny projekt co by prezil bez vlady , totalny vymyvac mozgov co pritom toci miliardy statnych dotacii a dani >> za toto jedine moze dostat Nobelovu cenu ze zivi trotlov jak ty :D :D
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: 48484848
|
Pridané:
22.11.2019 20:32
To su sprasne picoviny. V tom pripade ziadna automobilka neprezije bez vlady, lebo vsetky poberaju tie iste dotacie ako Tesla. A SpaceX nezivia dotacie. To su zakazky. Ak Ti treba vysvetlit rozdiel medzi zakazkou a dotaciou, tak nie je ani potrebne s Tebou diskutovat. V kozmickom priemysle neexistuje jedina firma, ktora by bola ziskova bez statnych zakazok, ale to sa znemi, prva bude prave SpaceX.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Sneh
|
Pridané:
22.11.2019 21:30
Tesla Motors Inc., SolarCity Corp. and Space Exploration Technologies Corp., known as SpaceX, together have benefited from an estimated $4.9 billion in government support, according to data compiled by The Times.
https://lat.ms/2QHRS9p
zaroven najvacsi zakaznici a najvacsie projekty SpaceX si obejdnava stat alebo institucie , tak o com je tu vlastne rec ? Musk je len nastroj ako dostat FED cash tam kde je potrebne a v tomto je 1ka na svete to urcite.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: 48484848
|
Pridané:
23.11.2019 3:55
Ty si taky jednoduchsi, vsak? Je to presna ako hovorim. Tesla zbiera danove ulavy presne takym istym sposobom, ako ktorakolvek ina automobilka. Deje sa to na celom svete, vratane SLovenska. Aeericky federalny kredit na prvych 250 tisic autmobilov je takisto pre vsetkych znacky. TO us proste pravila, ako hhraju vsetci,
A co satyka SpaceX este raz sa spytam, chapes, co je zakazka? Nedostavaju ziadne dotacie. Zakazka je nieco, kde musis dodat sluzbu, alebo tovar, to je princip podnikania. SpaceX prebrala skoro cely sukromny podiel z kolaca, lebo je najlacnejsia a najrychlejsie pripravena. To znamena, ze su lepsi, nez ostatni a to sutazia s dotovanymi Rusmi a Europanmi. DOdavaju sluzby lacnejsie nez zvysne americke spolocnosti, to sa inaksie ako perfektnym vyvojom a nadskokom pred ostatnymi neda.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Sneh
|
Pridané:
21.11.2019 23:38
Zakaznici: NASA, US Army, US Airforce, NASA, Donald Trump , ...kokotik jaraby jak ide poucovat ked hovno videl a nicomu nerozumie :D Aj funding je z FED a dokonca aj working capital ty dement. To je doublepracka nie obycajna , tato je aj so susickou.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: ZdenoS
|
Pridané:
22.11.2019 0:22
Len nech peru dalej takymto tempom kludne, ja im to prajem. Idu dobre zatial.
|
|
Re: :D :D ze idu na Mars
Od: Samo2
|
Pridané:
22.11.2019 0:51
Zabudol si ako si na Iridium Communications, Intelsat, SES, Thaicom, Orbcomm, CSA, Spaceflight Industries, AsiaSat, ABS (Asia Broadcast Satellite), Eutelsat, SKY Perfect JSAT Group, Spacecom, EchoStar, Inmarsat, Bulsatcom, KT Corporation, Hisdesat, exactEarth, Hispasat, Thales-Alenia/BTRC, Telesat, Telkom Indonesia, CONAE, Es'hailSat, PT Pasifik Satelit Nusantara a Arabsat to sú mená spoločností z celého sveta ktoré na raketách SpaceX poslali do vesmíru svoje stelity, za vynesnenie zaplatili a zároveň nie sú vládnou organizáciou USA. To nepíšem a ďalšej kope zákazníkov ktorí majú na nasledujúce 3 roky zabookované lety .
|
|
A takto to dopadne
Od: Ferdinandus
|
Pridané:
21.11.2019 10:18
A takto to dopadne, milý Elon, keď sa najprv neporadíte s odborníkmi z diskusí na dsl.sk!
|
|
ultraradikalny gamerizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
21.11.2019 10:35
He? Veď odyebať dekel s väčšou pompéznosťou a transparentnosťou priekazne ani nejde!
|
|
Re: ultraradikalny gamerizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
21.11.2019 15:17
priekazne ano
|
|
Re: ultraradikalny gamerizmus
Od: ffdf
|
Pridané:
21.11.2019 20:40
ano ano ano! /:-)/...očuj-nemohol by si písať trebárs "da da da" ???
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
21.11.2019 20:46
Pri používaní priekazne ano ako pravdivosť rozporujúceho protiargumentu v odbornej diskusii treba rátať s faktom, že namiesto priloženia tvrdých faktov myšlienky a modlitby pred dôkazovým bremenom priekazne neochránia.
|
|
Re: ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
22.11.2019 4:49
priekazne ano
|
|
Re: A takto to dopadne
Od: Ripley
|
Pridané:
21.11.2019 10:55
Snad sa uz nabuduce pouci a prestane neuvazene hazardovat s osudom celej misie!
|
|
Vesmirna lod mieru
Od reg.: banana-man
|
Pridané:
21.11.2019 10:26
V istych kruhoch su bombasticke lode, priekazne, velmi ziadanou komoditou...
|
|
dnes má meniny Vítko
Od: Buržuj/
|
Pridané:
21.11.2019 10:32
Stane sa. Rusom bežne vybuchovali rakety aj s kozmonautami. NAS MNOGO!
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: Rabbi Schlomo Goldstein
|
Pridané:
21.11.2019 11:47
en.wikipedia.org/wiki/List_of_spaceflight -related_accidents_and_incidents
Burgeristanov je ocividne 4x viacej
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: Samo2
|
Pridané:
21.11.2019 13:52
To čo sa ti hodí, Rusom zlyhali 2 lode a zomreli 4ia kozmonauti. Američanom rovnako 2 lode ale 14 astonautov, nehodovosť je teda objektívne rovnaká. Nikto memôže za to že raketoplán mal 7 miest a Soyuz iba 1-3. Hodnotil by si rovnako ak by raletoplán mal kapacitu 3och ľudí a soyuz 7? Treba hodnotiť podľa spoločných a stálych parametrov.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: 33jkl33
|
Pridané:
21.11.2019 15:15
Však veď hodnotil. Američanov pri tom zahynulo o dosť viacej. To je neodškriepiteľný fakt.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: 48484848
|
Pridané:
21.11.2019 20:39
Rovnako je neodskriepitelny fakt, ze Americania mali vo vesmire viac nez dvojnasobok astronautov vo vesmire, nez Rusi kozmonautov. A velke mnozstvo z nich letelo viacnasobne. Len raketoplany startovali cca 140 krat, kazdy start mali na palube 7 ludi. Z toho vyplyva, ze ten Tvoj neodskriepitelny fakt je uplne irelevantny, lebo Americania podstupovali riziko nehody podstatne castejsie.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: ffdf
|
Pridané:
21.11.2019 20:43
to predsa vôbec nemôžeš porovnávať...amíci mali astronautov a sovieti/rusi zasa kozmonautov....vidíš/cítiš ten jemný rozdiel??? /poď sem Ty sviňa...chcem Ti vysať krv!/
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: Samo2
|
Pridané:
22.11.2019 0:56
Deformovaný faktom že raketoplán bol schopnejší stroj čo sa kvantity týka....
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: Buržuj/
|
Pridané:
21.11.2019 18:16
Lenže Amerika všetko zverejňovala, beštiálny sovietsky režim mal tich úmrtí bezpochyby x násobne viac. Len hlupák verí komunistom.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: Burzchuj
|
Pridané:
22.11.2019 14:50
Vsetko zverejnovala lol.
1. Operation Mockingbird 1951
2. Operation Northwoods 1962
3. Operation Paperclip 1945
4. Project MKNAOMI 1950-1970
5. MK SEARCH
6.Project Sunshine 1955-1958
7. Tuskegee Syphilis experiment 1932-1972
8. Operation Sea-Spray 1950
9. Operation Big Itch 1954
10. Operation Big Buzz 1955
11. Operation DropKick 1956
Jediny rozdiel je, ze pismenkove agentury v US to uverejnia ked nieco dojebu, alebo az zopar dekad po, ked je to kazdemu jedno.
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: Burzchuj
|
Pridané:
22.11.2019 14:52
12. Cointelpro 1956
13. Operation Tophat1953
14. Holmesburg Program
15. Operation Bluebird
16. Gulf of Tonkin incident
17. Operation Washtub 1954
18. Philadelphia Project
19. Phoenix Program
20 Project Rainbow
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: Burzchuj
|
Pridané:
22.11.2019 14:53
21. Project MKULTRA
22. Operation Gladio
23. Operation PBSUCCESS
24. Operation Mongoose
25. Pakistani Vaccine/DNA collecting drive
26. Operation Chaos
27. Operation Ajax
28. Acoustic Kitty
29. Project ARTICHOKE
30. Project COLDFEET
31. Operation FUBELT
32. Operation Gold/Stopwatch
33. Greystone Operation
34. Project Azorian
35. JMWAVE
Vsetko verejne projekty, vsak burzujko
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: Tommy Robinson
|
Pridané:
21.11.2019 11:55
hej, a v Amerike bežne bijú černochov!
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: dj_v
|
Pridané:
21.11.2019 12:50
Policajti ich skôr strieľajú, ak sa nepostrieľajú medzi sebou
|
|
Re: dnes má meniny Vítko
Od: makwela
|
Pridané:
21.11.2019 15:41
S whataboutizmami zacal burzchuj. Ci opat dvojaky meter?
|
|
Starship Mk1
Od: Starship Mk1
|
Pridané:
21.11.2019 10:51
Stanovisko SpaxeX: "Cieľom dnešného testu bolo natlakovať systém na maximun, takže výsledok nebol úplne neočakávaný".
Podľa článku: https://tinyurl.com/ugjmf3d
Už pred dnešným testom bolo rozhodnuté, že Mk1 nebude letieť.
Elon tiež tweetol, že rovno prejdú na Mk3 dizajn, že Mk1 mal hodnotu pri testovaní výrobného procesu, ale je iný ako letový dizajn.
https://tinyurl.com/th3g939
|
|
Re: Starship Mk1
Od: Robo10111
|
Pridané:
22.11.2019 14:31
Na let toho hopperu potrebovali neviem kolko povoleni ale ked testuju teraz a dekel ti od ebe do este vacsej vyssky to je uz v pohode? :D Takze uplne si nemyslim ze to az tak mali v plane a pocitalo sa s tym iba tak, ze sa to moze stat. Ale nevieme akym mediom to tlakovali, mohlo to byt nieco inertne s podobnou kryo teplotou ako bude mat palivo, aby sa simulovala teplota ale aby ti nerachla nadrz s kyslikom/metanom.
|
|
No jo.
Od: Esteban
|
Pridané:
21.11.2019 11:00
Proste jej odstrelilo dekel.
|
|
Kozmonauti
Od: efr
|
Pridané:
21.11.2019 11:24
Ja byt jeden z tych kozmonautov ktori maju letiet so SpaceX tak som dosr**y riadne
|
|
Re: Kozmonauti
Od: faesrgdtfhjmn
|
Pridané:
21.11.2019 13:34
predpokladam, ze si riadna dosraty aj ked ides zapalit ziarovku - edison vyskusal stovky materialov a dizajnov kym to rozchodil
|
|
Re: Kozmonauti
Od: 33jkl33
|
Pridané:
21.11.2019 15:22
Edison mal inšpiráciu vo vynáleze Henricha Göbela a navyše (tak ako pri laseri) paralelne s ním "vynašiel" žiarovku aj Joseph Swan.
|
|
Re: Kozmonauti
Od: efr
|
Pridané:
22.11.2019 13:40
To si prave prirovnal bezpecnost rakiet pre lety do vesmiru kde mozu realne ludia zahynut k vymene ziarvovky?
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
22.11.2019 13:44
A vari stačí na niečo z toho priekazne menej ako ďeväď policajtov?
|
|
Re: Kozmonauti
Od: bubacik
|
Pridané:
21.11.2019 17:23
tvl, oni letia na uplne inom modeli rakety. Na tom co letela uz 70x.
|
|
Re: Kozmonauti
Od: miro j.
|
Pridané:
22.11.2019 19:06
Secret to success is failure.
Hrat sa na dvore a objavovat uz davno objavene ta neposunie tam kde si este nebol. Takze len nech im vybuchuju rakety a skusaju ake maju limity,vola sa to veda a vyskum...nieco co ty ocividne nikdy nepochopis , lebo si dosraty uz len pri predstave...
|
|
Skoda
Od reg.: bhawk
|
Pridané:
21.11.2019 11:46
Skoda ze to nebol nositel dalsich znecistovatelov oblohy aka satelitov pre internet.
|
|
dobrovolnici
Od: werwe
|
Pridané:
21.11.2019 11:59
uz aby nasadili dobrovolnikov na tu palubu, najlepsie platiacich :)
|
|
Re: dobrovolnici
Od: creve
|
Pridané:
21.11.2019 12:34
Pokial by slo o politicky aktivnych dobrovolnikov, tak by nemuseli ani platit. Stat by im mohol preplatit danu, jednorazovu, atrakciu.
|
|
Hahah
Od: Hahah
|
Pridané:
21.11.2019 17:36
Hahahah
|
|
fsafsf
Od: Robo11111111111
|
Pridané:
21.11.2019 19:20
To co je zasa za titulok :D haha
|
|
Gretino prekliatie
Od: lolgow volkov
|
Pridané:
21.11.2019 19:44
to maju za to znecistovanie...
|
|
Volba (výhra) čaputovej, - resp. SOROSOVSKEJ libtard.politiky white-genocide, a riadene nahradenie bieleho, povodneho obyvatelstva EUropy tymi negro..islamo-negrami, už začala, a prináša prvé \"plody\"
Od: LytaRyta WhiteQueen
|
Pridané:
21.11.2019 23:18
..v BA našli dalšiu, už asi ~~2 ~ 3 mrtvu mladu ženu, všetky v cca v tej istej lokalite..
Volba (výhra) čaputovej, - resp. SOROSOVSKEJ libtard.politiky white-genocide, a riadeného nahradenia bieleho, povodneho obyvatelstva EUropy tymi negro..islamo-arabmi, a muslimo-negrami, už začala, a prináša prvé "plody" .. :/ :/(
|
|
Re: Volba (výhra) čaputovej, - resp. SOROSOVSKEJ libtard.politiky white-genocide, a riadene nahradenie bieleho, povodneho obyvatelstva EUropy tymi negro..islamo-negrami, už začala, a prináša prvé \\
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
22.11.2019 9:18
Čaputovú vôbec nemusím, ale spájať tie vraždy s ňou je kravina, šak tu máš multikulti Viedeň hneď vedľa, inžinieri určite chodia odtiaľ sem na výlety.
|
|
Solidny vykon
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
22.11.2019 9:26
Cim NASA a dalsi obohacuju tento svet?
Odpoved. Nicim.
Ich praca je uplny blud a divadlo. Naco su ludsvu vozitka, ktore aj tak nikam neletia. Rakety, ktore nedosahuju ani obeznu drahu, pretoze ziaden vesmir nieje. Je to iluzia a velmi dobre to vedia.
Tu na pevnej jedinej Zemi, ktoru pozname aj to nie celu mame mnozstvo problemov, ktore treba riesit a ktore su omnoho zavaznejsie a podstatnejsie ako to co je udajne vo vesmire.
Pochopte, ze bohaci zi s Vas robia dobry den a smeju sa na Vas den co den.
Nuz ale je lepsie byt sto rokov za opicami a pouzivat archaicke platidlo a nesnazit sa mentalne a duchovne rozvijat. Do dnesnych dni nikto neriesi otazku, preco si ludia ublizuju navzajom.
Ale jasne sak bezcenne farebne papiere tecu z ruk obcanov do ruk sukromnych spolocnosti, ktore vam na oplatku stavaju pre vas nedostupne stroje.
|
|
Re: Solidny vykon
Od: Ondiak
|
Pridané:
22.11.2019 11:39
Suhlasujem s tebof. Riesme to, ze ako takych retardov ako ty dovzdelame. Ved to je skoro neriesitelny pozemsky problem. Dufam, ze sa nemnozis lebo tak nam len pridavas problemi. Diki
|
|
na tejto stranke
Od: Sneh
|
Pridané:
22.11.2019 10:21
sa normalne najdu dusevni trotlovia co dokazu davat Muska na uroven Einsteina alebo dokonca nad neho :D :D , tato krajina ide fakt dopice:
Einstein - Nobelova cena za fyziku, Teoria relativity, termodynamika, gravitacne vlny, physical cosmology, cervie diery, kvantova fyzika, vibracie atomov , uci sa o nom na kazdej skole na Zemi
Musk - uci sa o nom na hodine marketingu v doplnkovom studiu masmedialnej komunikacie v Trnave
|
|
Re: na tejto stranke
Od: PPSL
|
Pridané:
22.11.2019 14:59
" hodine marketingu v doplnkovom studiu masmedialnej komunikacie v Trnave"
to tvoja prva chyba
Kazdopadne hypeovat musi, tak funguju verejne obch. firmy. Cize z pohladu masmed. komunikacie robi vynikajucu pracu
|
|
Re: na tejto stranke
Od: Sneh
|
Pridané:
22.11.2019 16:43
Cize je na urovni Einsteina vdaka tomu resp. ho uz prekonal , spravne ano?
|
|
xxxxx
Od: niktos
|
Pridané:
22.11.2019 10:28
To mk má hneď napadlo Ford Mondeo Mk1 Mk2 , takže Mk4 bude už lepšie a mk5 bude najlepšie :-)
|