|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pohľad
Od: Wernher
|
Pridané:
29.10.2019 11:36
Pokiaľ existujú firmy, ktoré neustále predávajú predražené napr. fotovoltaické panely a sersámy k nim, tak sa nečudujme tej obrovskej sume a menšiemu výsledku, ako by mohol byť. Proste nenažranosť predajcov nepozná hranice. Bežne zoženiete aj lepšie batérie a lacnejšie aj o 20% než sa snažia mnohé "eko" firmy predávať...
Panely predávajú stále veľmi draho aj tie s veľmi nízkou účinosťou(okolo 14%).
|
|
Re: Pohľad
Od reg.: bt4w_
|
Pridané:
29.10.2019 11:45
predraženie 20% je nepodstatné, stratí sa. mne skôr vadí predrženie v ráde 200% a tak.
|
|
Aj toto treba započítať do skutočných nákladov na Eurofondy
Od: vsevec
|
Pridané:
30.10.2019 6:57
Aj toto - cenu nariadenia, ktoré prišlo z Brusela, 3 000 000 000€ - treba započítať do skutočných nákladov na eurofondy / europolitiku.
|
|
Re: Pohľad
Od: Dndnddn
|
Pridané:
29.10.2019 14:34
Napis dobre firmy.
|
|
Re: Pohľad
Od: Asdf3
|
Pridané:
29.10.2019 14:48
Ked si nasiel dieru na trhu tak sa realizuj :)
|
|
Re: Pohľad
Od: Wernher
|
Pridané:
29.10.2019 15:02
Nie dieru. Veľa nenažraných krtov.
|
|
Ukazka legalneho \"ojebavania\"
Od: mmichalll
|
Pridané:
29.10.2019 11:43
Presne takto si robi biznis par vyvolenych. Peniaze nas vsetkych do vrecak par vyvolenym.
A ludia ich este aj oodporuju a hlasaju "zelena energia je ultra super spasa pre Zem"
Keby nebolo tychto vyzieracov,ktorych dobrovolne dopujeme vsetci, mame najlacnejsiu energiu v EU.
A ludom to ako vydim vobec nevadi...
Stale platia ako ovce...
Takychto prikladov je v SR milion...
|
|
Re: Ukazka legalneho \\
Od: huanggg
|
Pridané:
29.10.2019 12:23
nemoze im to vadit, ked vacsina z nich o tom ani nevie :P
|
|
Re: Ukazka legalneho \\
Od: Rajesh Mukdaparta
|
Pridané:
29.10.2019 14:15
Nechcem ti brat iluzie, ale ano, ta "zelena energia" je jedina moznost ako ist dalej. Pod pojmom zelenej engerie nemyslim vylucne fotovoltaicke elektrarne/panely. To, ze sposob ako sa to dotuje je nahovno, s tym suhlasim.
|
|
Re: Ukazka legalneho \\\\
Od: Cirrus Logic
|
Pridané:
29.10.2019 22:50
Aha, takže ak zoberiem solárny panel s negatívnou energetickou návratnosťou (cca všekty inštalované do roku ~2010) v lokalite s vysokým počtom slnečných dní .... a osadím ich v lokalite s podpriemerným počtom slnečných dní fixne na strechu viacmenej v žiaden moment nikdy kolmo na dopadajúce slnečné lúče (t.j. de facto nižšia plocha kam dopadajú. ako plocha panelu) tak zachraňujem planétu. WOW.
Hej, a veterné elektrárne nás taktiež spasia ...... s negatívnou energetickou návratnosťou.
Keby si absolvoval ZŠ, tak by si možno vedel, čo je vysoká pec.
Nehovoriac o tom, že sú stavané často v (pre aspoň nejakú efektívnosť) v trasách prirodzeného prúdenia vzduchu, ktorý využíva vtáctvo k energeticky nenáročnému letu.
Dúfam, že tú súčasnú absenciu cca 70% vtáctva v EU nahrádzaš jedením plodov so semenami a celý deň serieš v rozstupoch tak, aby si rozšíril semená týchto rastlín.
|
|
Re: Ukazka legalneho \\\\\\\\
Od: VVER
|
Pridané:
30.10.2019 6:32
Mozno tym myslel jadro... Ale to nie je free eko bio raw progresivne neomarxisticke a ked sa minule Greta v rozhovore prekecla, ze jadro je ok, tak jej babkoherci rychlo zasiahli, lebo to by sa za peniaze naozaj vyprodukovala uzitocna energia a nesli by do nezmyslov typu spoplatnene hodnotenie progresivnosti obchodov (dajte si do Googla "Ingmar Rentzhog").
|
|
Re: Ukazka legalneho \\\\
Od reg.: DakuHonoo
|
Pridané:
31.10.2019 8:35
Nemôžem povedať, že by som ti do toho nechcel kecať, ale jedniná možnosť ako ísť ďalej je jadro.
|
|
Re: Ukazka legalneho \\
Od: pppppppppppppp
|
Pridané:
29.10.2019 14:29
Odsudzovat myslienku zelenej energie na zaklade rozkradania penazi vagabundskym slovenskym statom je dost pomylene.
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
29.10.2019 17:37
V porovnani s uzurpovanim prava na vlastny priestor a cas kazdej myslienky ale ide o principialne priekazne cisty anarchizmus.
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
30.10.2019 18:33
priekazne ano
|
|
Kde to je
Od: Focll
|
Pridané:
29.10.2019 11:43
A tie ako kde skončili? Podpora zelenej energie je ok, ale toto slovenské prevedenie je úžasne. Možno tie plné kamiony dreva a vyrúbané narodné parky to je asi výsledok tej investície. Za takúto sumu by sme mohli byť leadrami v obnoviteľných zdrojoch v celej Európe
|
|
Re: Kde to je
Od reg.: bt4w_
|
Pridané:
29.10.2019 11:46
https://www.slov-lex.sk/static/ pdf/2019/291/ZZ_2019_291_20200101.pdf
|
|
Re: Kde to je
Od: Janko Zygelitki.
|
Pridané:
29.10.2019 14:17
jezis, ten paragraf 7 to su ake kokotiny :D
|
|
Re: Kde to je
Od: Janko Zygelitki.
|
Pridané:
29.10.2019 14:18
ahaa ono to je podpisane Jahnatkom, tak teraz uz mi je to jasne :D
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
29.10.2019 11:47
Všetkým, ktorým leží na srdci ekológia je jasné, že tak smiešna suma je len chybou štátu, lebo namiesto zriadenia účtu, na ktorý by šlo posielať dobrovoľné príspevky len priekazne parciálne paberkuje!
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
29.10.2019 14:48
priekazne ano
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: Trolololol
|
Pridané:
29.10.2019 20:11
Priekazne ti dobre zajebalo na karbit
|
|
----------------
Od: ParaNoik
|
Pridané:
29.10.2019 11:49
Presne. Elektrina je nova a hlavne skryta dan.
Bezny clovek ani len netusi, kolko ho mesacne stoja EU chu....y, ktore musia energeticke spolocnosti implementovat, aby dostali licenciu. Dalsi priklad su Inteligentne meracie pristroje, ktore su na urovni bezneho spotrebitela uplne zbytocne, ale kazdy ich vo svojich fakturach pekne a pomaly zaplati.
|
|
Re: ----------------
Od: slecna.l
|
Pridané:
29.10.2019 13:12
Podme vsetci lutovat energeticke spolocnosti, ze musia dodrziavat diktat z EU!
Alebo sa zamyslime - ak by sa riadili iba podla svojich zaujmov alebo na mieru usitych slovenskych zakonov, obavam sa, ze by nikto nekontroloval dopady ich cinnosti a spotrebitelia by aj tak platili podobne sumy.
Mne hlavne vadi, ze spotrebitel vzdy zaplati tymto spolocnostiam vyrobne a distribucne naklady (plus primerany zisk), preto sa vobec nemusia snazit znizovat ich.
(A nechcem obhajovat predrazenost inteligentnych meracich zariadeni, ale kedysi som videla aj rozuctovanie s bulharskymi konstantami a to boli ine palky!)
|
|
Re: ----------------
Od: Janko Zygelitki.
|
Pridané:
29.10.2019 14:22
nuz bulharske konstanty a koeficienty.. tie by pan nad tebou radsej
|
|
Re: ----------------
Od: ParaNoik
|
Pridané:
29.10.2019 14:24
Pozri si cenu na burze za 1MW a pozri si kolko za to zaplatis na fakture. Nehovorim o distribucii. Rozdiel medzi tym su dane a chmuloviny, ktore nikomu netreba, ale vsetci ich platime. A ano, niekde tam v tom rozdiele je aj 5% zisku.
|
|
Re: ----------------
Od: Janko Zygelitki.
|
Pridané:
29.10.2019 14:20
tak nam popis, ake kokotiny to musia implementovat, o ktorych nemame potuchy a kolko nas mesacne stoja "EU chujoviny" ja sa rad poucim, pretoze ty to ocividne ovladas. ibaze by nie a dristas? :)
|
|
Re: ----------------
Od: ParaNoik
|
Pridané:
30.10.2019 10:36
Napisal som to už vyššie, inteligentné meracie prístroje. Ďalej niekoľko zmien ročne týkajúcich sa elektronickej komunikácie a výmeny dát. Neustále zmeny v reportoch a nové a nové reporty,...volá sa to inak byrokracia. Uvedom si, že Ťa stojí +/-30% toho čo platíš mesačne za elektrinu.
|
|
mochovce
Od: Samo2
|
Pridané:
29.10.2019 11:50
AE mochovce 3 a 4 budú stáť 6mld. a budú fungovať 60 rokov. OZE produkuje zlomky výkonu voči dvojbloku Mochoviec, bude fungovať do 30 rokov a stojí to už teaz rovnako ako jeden jadrový blok!!! OZE je fajn doplnok energetického mixu pre veľké krajiny ale ekonomická katastrofa pre tie malé ako Slovensko aspoň do doby kým OZE nebudú v cene na kwh blízke konvenčným zdrojom ako AE.
|
|
Re: mochovce
Od: Asdf3
|
Pridané:
29.10.2019 14:21
Do tych 6mld si zaratal aj udrzbu a uskladnenie vyhoreteho paliva na 100k rokov?
Niesom zastanca OZE. Len ked porovnavame porovnavajme jablka s jablkami a nie s hruskami.
|
|
Re: mochovce
Od: Janko Zygelitki.
|
Pridané:
29.10.2019 14:25
a pocitas aj so znovupouzitim jadroveho paliva v novsich generaciach reaktorov? asi este nie, vsak?
vies kolko jadroveho odpadu by si vyprodukoval, za cely zivot, za predpokladu vyuzivania jedine jadrovej energie? plechovku Monstra. hlavna vyhoda je koncentrovanie znecistenia planety.
|
|
Re: mochovce
Od: Asdf3
|
Pridané:
29.10.2019 14:36
A uz to vedia znovupouzit?
Problem je, ze ked to rachne tak to nevies skoncentrovat ale ovplyvnena je cela zemegula. Asi treba kombinaciu aj aj. Napr. pri FVE beries aj energiu ktora by sa inak odrazila do atmosfery a tam bola zachytena CO2 a Zem by sa zohriala. Namiesto toho tu energiu fotonu pouzijes na nieco ine. FVE je vlastne import energie z oblasti mimo zeme. Pride sama. Nemusime za nou lozit do vesmiru.
Naopak keby mame len FVE a nic ine tak je mozne ze nou Zem prave ochladzujeme.
Tu neexistuje jedna a jedina a ta najspravnejsia technologia.
|
|
Re: mochovce
Od reg.: Vajcak
|
Pridané:
29.10.2019 16:18
Vedia, ale ekonomicky sa to noplati. Najdalej su v tomto ale Rusi, ktori maju aj kvazi komercnu elektraren a aj technologicky su v tomto najdalej.
|
|
Re: mochovce
Od: blavak
|
Pridané:
29.10.2019 17:51
Zdroj?
|
|
Re: mochovce
Od: Samo2
|
Pridané:
29.10.2019 18:03
Reaktor BN-800 používa prepracované "vyhorené" palivo a eventuálne cieľom je ukončiť cyklus tranzuránov. Výsledkom má byť odpad s krátkym polčasom rozpadu a dobou dlhodobého uloženia okolo 300 rokov. https://bit.ly/337qi97
|
|
Re: mochovce
Od: Kattka
|
Pridané:
31.10.2019 18:33
Aj dnes sa ukladá na 50+250 rokov...
|
|
Re: mochovce
Od: slecna.l
|
Pridané:
30.10.2019 11:48
Prosim, vysvetli, ako podla teba funguje "ochladzovanie" elektrinou.
Ak nepouzivas elektrinu na svietenie do vesmiru alebo vyrobu stabilnej hmoty, z hladiska Zeme je dost jedno, ci sa energia toho fotonu nakoniec zachytila v tvojom fotovoltaickom paneli alebo na molekule sklenikoveho plynu v atmosfere.
|
|
Re: mochovce
Od: Asdf3
|
Pridané:
31.10.2019 10:54
No keby 100% elektriny mas z FVE tak nezohreje vzduch ale premienas ju na premenu hmoty (vyroba betonu, jeho presun na vyssie poschodia atd.)
|
|
Re: mochovce
Od: Samo2
|
Pridané:
31.10.2019 9:46
FVE znižuje odrazivosť povrchu a na mieste kde je FVE farma je prierne o 4°C vyššia teplota ako keby tam neboli, dokonca je to o 2°C horšie ako mestá ktoré menia priernú teplotu vzduchu o 2°C. Takže nie FVE neochladzujú Zem ak to prženie s dnešnou super neefektívnou technológiou zhoršíme oteplovanie, nielenže tu bude CO2 z výroby obrovského množstva panelov ktoré bjde zachytávať teplo budeme tu mať aj zníženú odrazivosť povrchu a to výrazne.
|
|
Re: mochovce
Od: Janko Zygelitki.
|
Pridané:
29.10.2019 14:26
sorry, za skaredy ton predchadzajuceho prispevku adolf.
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
29.10.2019 14:43
Presne tak. Treba ratat s takou skladkou, aku moze kedykolvek kontrolovat i skupina sluchovo postihnutych vozickarov, opravnenych ku sprevadzaniu slepeckymi psami, splnajucimi priekazne vsetky poziadavky na statneho zamestnanca.
|
|
Re: ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
29.10.2019 14:49
priekazne ano
|
|
Re: mochovce
Od: qfwe
|
Pridané:
29.10.2019 15:43
Sucastou ceny za palivo od TVEL-u je vratenie vyhoreteho paliva spat.
Ale to isto taky odbornik ako ty urcite vie, vsak?
|
|
Re: mochovce
Od: Samo2
|
Pridané:
29.10.2019 18:13
Palivo je len malá zložka ceny, ak budeme rátať aj vyradenie na ktoré si elektrárne zbierajú z každej vyrobenej MWh istú čiastku (atómové to robia ako jediné pričom treba vyradzovať aj ostatné a nie o moc lacnejšie) pri atómových je vyradenie cca. 50% ceny dnes, no predpokladá sa pokles s nadobudnutými skúsenosťami. Ak budeme pesimisti 3 a 4 EMO bude stáť s vyradením a palivom 11mld. pričom teraz je plánovaná životnosť 60 rokov a dá sa dosiahnuť až 80 bez poklesu bezpečnosti. 11mld. na 80 rokov je super cena, OZE nás za 8 rokov stáli 3 miliardy a ma výrobe sa podieľajú len minimálne, atómky produkujú u nás väčšinu.
|
|
podpora
Od: wdfevedg
|
Pridané:
29.10.2019 12:05
to je snad este lepsie jak statne zakazky toto..
|
|
Re: podpora
Od: zxcvbn
|
Pridané:
29.10.2019 13:14
Pravdu mas, na stranke slovensko.sk nas ojebali iba o 900M€. Vyvoj hry GTA V stal cca 500M€. Kto si mysli, ze ta stranka je dvakrat tak dobra ako henta hra, nech hodi kamenom.
|
|
ultraradikalny gamerizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
29.10.2019 13:40
Skutočný hráč podľa toho, či je v štáte umožňujúcom eutanáziu, životné motto priekazne nemení.
|
|
Re: ultraradikalny gamerizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
29.10.2019 14:49
priekazne ano
|
|
ekekekek
Od: gertrudo
|
Pridané:
29.10.2019 12:29
Prinos pre ekologiu nulovy az zaporny, ale ekonadsenci tlieskaju kazdemu panelu a ventilatoru.
|
|
Rad by som podotkol ze..
Od: Ignacius
|
Pridané:
29.10.2019 12:42
.. nemate pravdu. A kto chce si to najde. Z fve sa stal najlacnejsi zdroj energie v 2/3 sveta. Kto to nevidi moze dalej picuvat. Kto hej moze sa viest na vlne. Ja uz sa veziem. :)
|
|
Re: Rad by som podotkol ze..
Od: Muhehe
|
Pridané:
29.10.2019 15:28
Tak veru veziem sa uz 8 rokov, ziadna distribucia len pre svoju potrebu....
|
|
Re: Rad by som podotkol ze..
Od: blavak
|
Pridané:
29.10.2019 17:53
Takže ešte 12 a je investícia doma?
|
|
Re: Rad by som podotkol ze..
Od: Muhehe
|
Pridané:
29.10.2019 18:42
Este 2 roky..... a investicia vratena.... teraz v lete som daval dalsie...
|
|
Re: Rad by som podotkol ze..
Od: .Starosta
|
Pridané:
29.10.2019 18:06
Každý opakujem Každý kto má FVE dobre VIE,ze bez dotácie je to nenávratna investícia.
|
|
Re: Rad by som podotkol ze..
Od: Muhehee
|
Pridané:
29.10.2019 18:43
Sa tomu rozumies.... bez dotacie mas navratnost cca 8_10 rokov.
|
|
Re: Rad by som podotkol ze..
Od: ...
|
Pridané:
30.10.2019 6:32
Poprosim rozpisat polozkovite naklady aj s parametrami a dolozit grafy vyroby s prekrytim slnecnej aktivity. Inak tomu neverim. Realna navratnost je stale niekde na hranici zivotnosti panelov. Energia by musela rapidne zdraziet aby navratnost klesla. Alebo primarnym cielom nie je realizacia kvoli setreniu energie.
|
|
Re: Rad by som podotkol ze..
Od: Muheee
|
Pridané:
30.10.2019 10:09
Jednoduchý príklad....ohrev vody...5x100e 300w panel konštrukcia 100e +menič 250e,pripojené na bojler ,ročná úspora okolo 100e...
|
|
Re: Rad by som podotkol ze..
Od: ...
|
Pridané:
30.10.2019 10:59
Uz som sa zlakol, ze to bolo na vyrobu elektriny. Ano, ohrev vody je jedine pouzitelne riesenie.
|
|
Re: Rad by som podotkol ze..
Od: Kattka
|
Pridané:
31.10.2019 18:32
Kým riadne nemrzne alebo je zamračené či nedajbože noc. Chalan má nejaké príliš laciné komponenty.
|
|
Re: Rad by som podotkol ze..
Od: Muhehee
|
Pridané:
31.10.2019 20:38
Mrznut môže.....komponenty sú bez dotacie...hehe
|
|
Re: Rad by som podotkol ze..
Od: Samo2
|
Pridané:
29.10.2019 18:24
Najlacnejší jasné, keď jeho regulovateľnosť je rovná 0 a produkije energiu vtedykeď ju netreba teda jeho ceny sú hlboko záporné a keď treba tak vydoko kladné lebo ju mevie dodať... Do ceny FV treva rátať aj akumuláciu čo je dnes šialene drahé takže atóm stále v najnižšej cene vedie. Porovnaj si FR a DE. Francúci majú najnižšiu cenu elektriny 75% jadra, Nemci najvyššiu a tlačia na OZE dnes je to myslím okolo 17% zo spotreby.
|
|
Titulok
Od: Hakuna Matata
|
Pridané:
29.10.2019 15:53
Tie 3 miliardy isli z dani ktore stat vybral od obcanov, ktore mohli ist do zdravotnictva, skolstva....alebo do vreciek Ficovcom. Takze neviem ci s touto informaciou sme na tom lepsie abo horsie.
|
|
Re: Titulok
Od: Ignacius
|
Pridané:
29.10.2019 18:13
Neboj, vacsina isla Ficovcom.
|
|
Re: Titulok
Od: xdsdfhdfbn
|
Pridané:
29.10.2019 23:16
opravim ta .. nie Ficovcom, ale tym, co su u koryta. Je uplne jedno, aka strana, farba, atd. .. kradnut a podvadzat bude kazdy, co sa tam dostane.
|
|
Re: Titulok
Od: ished
|
Pridané:
30.10.2019 13:12
Nie je to jedno. Pretože niektoré strany by po vzore Ruska, Venezuely a Číny boli radi pri moci a možnosti kradnúť večne.
|
|
Re: Titulok
Od: .starosta
|
Pridané:
29.10.2019 22:22
Viete si predstaviť 3 miliardy v zdravotníctve?kde by sme sa posunuli.keby sme dali 3.mld do nášho statu. Tak to by bol iný level.ludia by od radosti aj skôr späť chodili takže by klesla spotreba
|
|
Re: Titulok
Od: ished
|
Pridané:
30.10.2019 13:16
Vieme. 3 miliardy - za to by vyšli približne 3 nové magnetické rezonancie a obrubníky pri jednom parkovisku.
|
|
Z ekológie
Od: .Starosta
|
Pridané:
29.10.2019 18:15
Si spravila biznis určitá skupina ludi,ktorá pod zámienkou záchrany planety ju je schopná drancovat ešte viac.EU ide zachraňovať planétu?tá si nevie ani utret zadok a zbaviť sa plastových fľašiek.to nám bolo treba.najprv tu napchala automobilový priemysel,ktorý teraz zlikvidovala.ooo aká sme automobilová veľmoc teraz a aj budeme.a po tomto ide diktovať auta má baterky.....
|
|
Slovenskí zákazníci zaplatili na podporu zelenej elektriny 3 miliardy
Od: mudrlant
|
Pridané:
30.10.2019 11:58
vysokoúčinnú kombinovanú výrobu elektriny a tepla - by mohol byt skor VYKVET
|
|
niecrbfcrwe@gmail.com
Od: coach outlet
|
Pridané:
15.11.2019 2:41
Whats up! I simply wish to give a huge thumbs up for the good information you've gotten here on this post. I will likely be coming again to your blog for more soon.
<a href="http://www.coachfactorysoutlet.in.net" >coach outlet</a> [url=http://www.coachfactorysoutlet.in.net]coach outlet[/url]
|
|
vjxwcra@gmail.com
Od: adidas ultra
|
Pridané:
18.11.2019 12:23
This website is known as a walk-via for all of the data you wished about this and didn? know who to ask. Glimpse right here, and you?l undoubtedly uncover it.
<a href="http://www.ultraboost.us.com" >adidas ultra</a> [url=http://www.ultraboost.us.com]adidas ultra[/url]
|
|
mnmdocnb@gmail.com
Od: jordan 1 off white
|
Pridané:
21.11.2019 12:29
Good post. I be taught something more challenging on completely different blogs everyday. It can at all times be stimulating to learn content material from different writers and follow somewhat something from their store. I? want to use some with the content material on my weblog whether or not you don? mind. Natually I?l provide you with a link in your web blog. Thanks for sharing.
<a href="http://www.offwhitexjordan1.com" >jordan 1 off white</a> [url=http://www.offwhitexjordan1.com]jordan 1 off white[/url]
|
|
vxbroevhef@gmail.com
Od: chrome hearts outlet
|
Pridané:
24.11.2019 19:25
I'm usually to blogging and i really respect your content. The article has really peaks my interest. I'm going to bookmark your site and preserve checking for new information.
<a href="http://www.chromehearts.com.co" >chrome hearts outlet</a> [url=http://www.chromehearts.com.co]chrome hearts outlet[/url]
|
|
jahnhqiszh@gmail.com
Od: chrome hearts outlet
|
Pridané:
27.11.2019 21:47
Spot on with this write-up, I truly suppose this website needs far more consideration. I?l in all probability be once more to read much more, thanks for that info.
<a href="http://www.chromehearts.com.co" >chrome hearts outlet</a> [url=http://www.chromehearts.com.co]chrome hearts outlet[/url]
|
|
txgerjduz@gmail.com
Od: nike shoes
|
Pridané:
30.11.2019 19:34
The following time I read a weblog, I hope that it doesnt disappoint me as a lot as this one. I imply, I know it was my option to learn, however I really thought youd have one thing attention-grabbing to say. All I hear is a bunch of whining about one thing that you can fix in the event you werent too busy looking for attention.
<a href="http://www.nikebasketballshoes.us.com" >nike shoes</a> [url=http://www.nikebasketballshoes.us.com]nike shoes[/url]
|
|
cmkepetvy@gmail.com
Od: off white clothing
|
Pridané:
3.12.2019 8:52
I? impressed, I need to say. Really not often do I encounter a blog that? each educative and entertaining, and let me let you know, you will have hit the nail on the head. Your idea is outstanding; the problem is one thing that not sufficient persons are talking intelligently about. I'm very completely happy that I stumbled throughout this in my search for one thing relating to this.
<a href="http://www.offwhite.us.com" >off white clothing</a> [url=http://www.offwhite.us.com]off white clothing[/url]
|
|
bgubudmntao@gmail.com
Od: ultra boost
|
Pridané:
6.12.2019 4:51
WONDERFUL Post.thanks for share..more wait .. ?
<a href="http://www.ultraboost.us.com" >ultra boost</a> [url=http://www.ultraboost.us.com]ultra boost[/url]
|
|
loyydbghg@gmail.com
Od: nmd
|
Pridané:
16.12.2019 4:19
I enjoy you because of all of your work on this blog. My niece really likes making time for investigation and it is easy to see why. All of us notice all concerning the lively tactic you give both interesting and useful steps on this blog and in addition welcome response from some other people on this matter so our favorite daughter has been learning a lot of things. Enjoy the rest of the new year. You're performing a wonderful job.
[url=http://www.adidasnmdr1.us.com]nmd[/url]
|
|
zpmunqxbh@gmail.com
Od: air jordan shoes
|
Pridané:
24.12.2019 23:00
I intended to post you one very small remark to be able to say thank you once again for those pleasant advice you've shown in this case. It's quite pretty generous of you to provide unreservedly what exactly a lot of people could possibly have distributed for an e-book to help make some money on their own, specifically considering the fact that you could have done it in the event you wanted. The tips in addition acted to provide a easy way to be sure that some people have a similar eagerness just like my own to understand great deal more with regard to this problem. I am certain there are some more fun times up front for those who go through your blog.
[url=http://www.michaeljordanshoes.us.com]air jordan shoes[/url]
|
|
roqubzbrjxl@gmail.com
Od: hermes birkin bag
|
Pridané:
29.12.2019 12:33
My spouse and i were so happy that Ervin managed to deal with his investigation with the precious recommendations he made from your own web page. It's not at all simplistic to just always be giving out facts that people today may have been making money from. We really remember we have you to give thanks to for this. All the illustrations you made, the straightforward website menu, the relationships your site make it possible to create - it's many sensational, and it's really aiding our son in addition to us imagine that the theme is cool, which is certainly extraordinarily vital. Thank you for all!
[url=http://www.hermesbirkins.com]hermes birkin bag[/url]
|
|
bdimqvjpedb@gmail.com
Od: air jordan
|
Pridané:
1.1.2020 22:52
I actually wanted to jot down a quick comment to be able to say thanks to you for all of the pleasant tips you are placing here. My considerable internet lookup has at the end of the day been compensated with extremely good content to go over with my friends. I would suppose that many of us readers actually are undoubtedly fortunate to live in a very good network with so many special people with valuable advice. I feel very much grateful to have discovered the website page and look forward to tons of more fabulous moments reading here. Thank you again for everything.
[url=http://www.jordanstoreonline.com]air jordan[/url]
|
|
bdvhrnggj@gmail.com
Od: calvin klein outlet
|
Pridané:
5.1.2020 14:50
I precisely desired to thank you very much once again. I'm not certain the things I would've done without those pointers shared by you concerning such a industry. Completely was the depressing situation for me personally, however , being able to see a well-written way you resolved it made me to weep for gladness. I'm grateful for your work and thus pray you know what a great job you were getting into instructing some other people thru a site. More than likely you have never encountered any of us.
[url=http://www.calvinkleinsoutlet.us.com]calvin klein outlet[/url]
|
|
hftkrphlq@gmail.com
Od: jordan shoes
|
Pridané:
8.1.2020 23:36
I precisely wanted to thank you so much all over again. I do not know the things I could possibly have handled in the absence of these concepts provided by you about my subject matter. It absolutely was a very challenging case in my view, however , taking note of your professional tactic you processed it made me to leap with fulfillment. I am just happy for this information and in addition wish you really know what a powerful job that you are undertaking educating the others using your site. I am sure you have never got to know all of us.
[url=http://www.jordanshoes.org.uk]jordan shoes[/url]
|
|
cosrxkehr@gmail.com
Od: ralph lauren uk
|
Pridané:
12.1.2020 9:56
I and my pals have been studying the great information on your website while all of the sudden developed a horrible feeling I never thanked you for those strategies. All the boys appeared to be certainly very interested to read through them and have now truly been tapping into them. Thanks for indeed being indeed helpful and for using this sort of terrific subject matter most people are really wanting to discover. My personal sincere regret for not saying thanks to you sooner.
[url=http://www.polosralphlaurenuk.com]ralph lauren uk[/url]
|
|
pzxhnyvyyit@gmail.com
Od: supreme clothing
|
Pridané:
15.1.2020 21:47
I would like to get across my admiration for your kindness for visitors who really need help with this particular matter. Your personal dedication to getting the solution along ended up being pretty good and has in most cases enabled professionals like me to reach their dreams. Your new invaluable facts signifies so much a person like me and somewhat more to my colleagues. Regards; from everyone of us.
[url=http://www.supremesclothing.com]supreme clothing[/url]
|
|
kqkpenxl@gmail.com
Od: nike air max
|
Pridané:
18.1.2020 23:20
I and also my guys came taking note of the nice information and facts located on the blog and then at once got an awful suspicion I had not thanked the web site owner for those strategies. These young boys came for that reason passionate to learn all of them and have now extremely been taking advantage of these things. Many thanks for turning out to be very kind as well as for settling on this form of fantastic things most people are really desperate to discover. Our own honest apologies for not expressing gratitude to earlier.
[url=http://www.nikeair-max.us.com]nike air max[/url]
|
|
tzkstxr@gmail.com
Od: kd 11
|
Pridané:
21.1.2020 20:14
I precisely wished to say thanks again. I'm not certain the things that I could possibly have used without the actual ideas documented by you on my industry. It was before a frightening dilemma in my view, however , coming across a new expert form you solved it forced me to cry for happiness. I'm just happy for this help and even expect you find out what an amazing job you are putting in instructing men and women using your webblog. I'm certain you've never encountered any of us.
[url=http://www.kd11.us.com]kd 11[/url]
|
|
otnfsklsds@gmail.com
Od: kyrie 5 spongebob
|
Pridané:
24.1.2020 10:56
My spouse and i have been so contented Edward managed to conclude his inquiry out of the ideas he received while using the web pages. It's not at all simplistic to simply be giving freely helpful hints which many others may have been trying to sell. We consider we have got the website owner to be grateful to for this. These illustrations you have made, the straightforward web site menu, the friendships you can aid to promote - it is everything awesome, and it's really leading our son and our family reason why this subject matter is brilliant, which is unbelievably serious. Many thanks for the whole thing!
[url=http://www.kyrie5.us.com]kyrie 5 spongebob[/url]
|
|
xevsaewp@gmail.com
Od: yeezy 500
|
Pridané:
27.1.2020 0:15
Thanks for all your valuable labor on this site. My mother really loves participating in internet research and it's obvious why. All of us notice all regarding the powerful tactic you deliver very important tricks on your blog and recommend participation from website visitors on this article while my simple princess is truly learning a lot. Take pleasure in the remaining portion of the new year. You're carrying out a really good job.
[url=http://www.yeezy-shoes.us.org]yeezy 500[/url]
|