|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neodvratitelne
Od: McMurdoc
|
Pridané:
29.5.2019 10:38
Ak to nespravi SpaceX, Spravi to OneWeb alebo Amazon. Ak by to aj zakazali v USA, spravi to eventualne Rusko alebo Cina...
Pokrok nezastavia.
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: David Čulanga
|
Pridané:
29.5.2019 10:42
Taký pokrok jak poď ma choď ma...
|
|
go spacex go
Od reg.: zatvor_Rit
|
Pridané:
29.5.2019 13:46
https://www.youtube.com/watch?v=tCZEBbwt8yQ
Očividne záleží od toho ako sú naklonené, lebo nie všetky sa rovnako blyštia.
|
|
Re: go spacex go
Od: bt4w
|
Pridané:
29.5.2019 16:26
Po správnej orientácii by mali byť okolo mag.5, čo je voľným okom viditeľné iba pri veľmi tmavej oblohe. Keď tvrdia že ešte znížia odrazivosť, mohli by to dostaň niekde k mag.7-8 čo už by nemalo kaziť ani veľmi citlivé pozorovania (v zmysle bude vidno čiarku, ale nezahltí to senzor).
No a čo sa týka rádiových vĺn, tam im to predsa schvaľuje FCC ktoré to prejednáva aj s astronómami, aj s meteorológmi, aj inými.
|
|
Re: go spacex go
Od reg.: zatvor_Rit
|
Pridané:
29.5.2019 17:12
Zaujímavé je, že satelit letiaci ponad Anglicko vidno zo Slovenska.
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: psycho38
|
Pridané:
29.5.2019 11:03
kde je napisane ze to nespravia AJ oni?nebude 12k satelitov, ale 5*12k satelitov
Musk prida na rakety na mars radlicu, aby tie druzice odhrnul
|
|
na zemi je 7,2 miliardy ľudí 1/3spí ...
Od reg.: zatvor_Rit
|
Pridané:
29.5.2019 14:57
1 satelit má reálne doručiť 1 terabit dát za sekundu
12000 satelitov:
10Mbit/s linka pre 1.2Miliard zariadení
3usd/mesiac za zariadenie 43Miliard ročne.
NASA má ročne US$ 20Miliard
Nikto nedokáže ťahať 10Mbit/s 24hodín
|
|
Re: na zemi je 7,2 miliardy ľudí 1/3spí ...
Od: bt4w
|
Pridané:
29.5.2019 16:31
70 percent zeme je voda, väčšina súše je neobývaná, takže tej kapacity bude tak-tak akurát.
|
|
Re: na zemi je 7,2 miliardy ľudí 1/3spí ...
Od reg.: zatvor_Rit
|
Pridané:
29.5.2019 17:11
Lode a hlavne lietadlá to budú zákazníci $$$
rôzne boje, senzory, ropné plošiny, ostrovy ....
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: 33jkl33
|
Pridané:
29.5.2019 11:28
Ešte si asi nepočul o jadrovom výbuchu vo vesmíre. Ten spoľahlivo zastaví akýkoľvek pokrok v tomto smere.
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: no jasne
|
Pridané:
29.5.2019 11:36
Žeby sa takto to dalo všetko vypnúť, zrušiť?
|
|
Re: Neodvratitelne
Od reg.: zatvor_Rit
|
Pridané:
29.5.2019 13:35
Áno hneď prvý tv satelit fungoval iba 4 mesiace pokazilo ho EMP z výbuchu americkej a ruskej nukleárnej bomby.
|
|
Re: Neodvratitelne
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
30.5.2019 7:56
NEchali si to preplatit, alebo sa pokusali sudit?
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: Nie som robot
|
Pridané:
29.5.2019 12:09
a kyslik tam dotrepes ako?
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: juroooooooooo
|
Pridané:
29.5.2019 15:07
Odkedy atomovka potrebuje kyslik?
|
|
Re: Neodvratitelne osudy
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
29.5.2019 16:50
no vodikova bomba potrebuje vodik.. asi myslel kyslikovu bombu..
|
|
Re: Neodvratitelne osudy
Od reg.: zatvor_Rit
|
Pridané:
29.5.2019 20:23
Dôležitý je, aby ju bolo počuť.
Veď preto ju robia. bu bu bu
|
|
Re: Neodvratitelne osudy
Od: ffdf
|
Pridané:
29.5.2019 23:37
vodíková bomba potrebuje lítium a nie vodík...ujo chod sledovať medvedov!
|
|
Re: Neodvratitelne osudy
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
30.5.2019 12:20
takze kyslikova bomba bude potrebovat asi dusik...
|
|
Re: Neodvratitelne osudy
Od: ffdf
|
Pridané:
30.5.2019 21:31
kyslíková bomba?...to je fľaša nie bomba! a dusík nepotrebuje, iba pravidelnú údržbu a tlakovú skúšku. A hlavne armatúry NEMAZAť! :-)
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: ffdf
|
Pridané:
29.5.2019 23:38
atomovka bez atmosféry nemá zmysel...rozmýšľaj!
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: onem
|
Pridané:
29.5.2019 12:29
Pocul som uz aj o paralelnych vesmiroch, ale este o nicom (ani o jadrovom vybuchu) co by bolo alebo sa dialo mimo vesmiru...
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: 33jkl33
|
Pridané:
29.5.2019 12:52
Podľa toho čo píšeš a ako to píšeš si evidentne musel prežiť celý svoj život vo vesmíre. :D
|
|
samozrejme v dobrom
Od reg.: zatvor_Rit
|
Pridané:
29.5.2019 14:09
S nedostatkom kyslíka.
|
|
Re: samozrejme v dobrom
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
29.5.2019 21:06
Ale kde, atmosfera Zeme v skutocnosti siaha az za Mesiac, takze je tam mozne volne dychat, iony.
|
|
Re: samozrejme v dobrom
Od: ffdf
|
Pridané:
29.5.2019 23:53
to iste...100km hore sa považuje za vesmírny priestor a atm. Zeme by siahala za Mesiac, to že ešte do niekoľkotisíc km vzdialenosti tam poletujú nejaké atomy neznamená že to je atmosféra Zeme. /sure to je niekde na wiki tak napísané...ale tam sú také kktiny, že "by jeden čuměl".
A každý deň opustí Zem asi 10 ton hélia...utečie volne do vesmíru...toho najbližšieho samozrejme, aj ked ten by sa mal nazývať asi až mimo Oortovho oblaku, alebo dalej
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: onem
|
Pridané:
29.5.2019 14:58
Z vyvoja ludskej civilizacie vyplyva, ze mame v jazyku Zem aj zem, Mesiac aj mesiac (teraz nemyslim "month" ale "moon"). Zaujima ma, ci raz bude Vesmir a vesmir alebo sa zavedie nejake dalsie (nove) slovo. Asi sa toho nedozijem - nedozviem sa.
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: hhhh
|
Pridané:
29.5.2019 16:53
už si sa toho dožil.. stačí dať to slovo na začiatok vety :D
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: Rusko asi nie
|
Pridané:
29.5.2019 13:01
Rusko ma problem prist s vlasnym 64-bitovym procesorom. Nevsimli ste si inak, ze Rusko evidentne zaostava v technologickom pokroku ? Okrem tych par modernych bombarderov a ponoriek nemaju skoro ziadne unikatne know-how (aj v orbitalnych letoch ich predbiehaju sukromne spolocnosti).
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
29.5.2019 13:08
Presne tak. A pritom unikatnost know-how medzi 64-bitovym procesorom a tranzistorom je priekazne priepastna.
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: cxvcbvcvcvcv
|
Pridané:
29.5.2019 13:24
ved maju vlastny elbrus RISC procesor
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: wizzx
|
Pridané:
29.5.2019 14:45
Ruske rakety v pohode startuju pocas burky a obcas ich zasiahne aj blesk, kdezto Elonove starty sa posuvaju aj ked je troska viac mrakov, alebo fuka vetrik.
https://tinyurl.com/y55qcvfb
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: /dev/win
|
Pridané:
29.5.2019 18:55
mne to pride skor rusky nezodpovedne...
|
|
Re: Neodvratitelne
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
30.5.2019 8:07
Tak, alebo Ruska raketa je hlavne Faradayova klietka s mechanickym zotrvacnikovym gyroskopickym Braunovym navadzanim, takze ju daky blesk nemoze ohrozit. Schopnost lietat do kozmu pocas burky by bola podla mna podtatna iba keby tam mali akurat hore Komarova v tej ich neovladatelnej krabici v ktorej sa neskor zabil a chceli by mu tam poslat nahradny pristavaci modul, do ktoreho by si mohol prestupit, aby mohol bezpecne pristat. No kedy inokede je mega dolezite, aby si nemohol pockat 1 den so startom?
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: wtf
|
Pridané:
29.5.2019 21:23
volim vypic
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: priekazne
|
Pridané:
29.5.2019 15:18
ak je podľa teba, alebo ľudstva pokrokom to, že na úkor astronomických pozorovaní sa zlepší dostupnosť faceboku a smogu na končiaroch i v púšti, tak priekazne volím radšej 18. storočie...
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: McMurdoc
|
Pridané:
29.5.2019 16:01
Ak ti ide o astronomické pozorovania tak tie sa najlepsie robia z teleskopov na orbite. A okrem toho kazdy jeden satelit aj tie nefuknce a aj vacsie kusy odpadu su katalogovane a je znama ich poloha rychlost aj smer. Vsetky velke pozemske teleskopy pouzivaju tieto katalogy na softwarove upravenie pozorovani. Cize jedini komu to moze naozaj vadit su ludia co si chcu odfotit hviezdnu nocnu oblohu...
|
|
Re: Neodvratitelne
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
29.5.2019 16:07
Gama a UV určite, ale optické ani náhodou. Akurát dnes sme sa o tom rozprávali, že miesto Hubbla sa malo radšej investovať do adaptívnej optiky, za rovnaké peniaze sme mohli byť o dobrých 10 rokov ďalej.
Väčšina ďalekohľadov ale robotizovaná nie je a vyhývať sa bordelu je problém -- zatiaľ nie veľký, lebo ho nie je až tak veľa, ale robia všetko preto, aby to tak neostalo. A veľký problém je to pre celooblohové systémy. Pri nich tieto satelity robia riadny bordel (ale zase je pravda, že aj ostatné satelity a lietadlá a podobne).
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: McMurdoc
|
Pridané:
29.5.2019 16:31
S tou adaptivnou optikou mas pravdu ale na druhej strane v case ked vypustili Hubbla tak tie moznosti adaptivnej optiky neboli zdaleka na takej urovni ako dnes.
|
|
Re: Neodvratitelne
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
29.5.2019 17:33
Neboli, ale za tú cenu mohli byť, to je to. Hubble je fajn, ale tie peniaze sa dali použiť lepšie. O ISS ani nehovorím, zožralo to stovky miliárd a úžitok minimálny.
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: onem
|
Pridané:
29.5.2019 19:33
Aspon ze je ISS jedna spolocna. Povazujem to za efektivnejsie nez ked (keby) mali svoj Rusi (Mir), spojenostatoAmericania (Skylab), Cinania (ti svoj mali nedavno ale uz im neobieha), Japonci, EU...
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: ffdf
|
Pridané:
30.5.2019 21:26
Kvíko...lenže Hubble má unikátnu výhodu v tom, že sa zameria na jedno miesto a odtiaľ pomaličky a veľmi dlho vcucáva do seba prilietajúce fotóny, žiadny pozemský teleskop toto nedokáže kvôli otáčaniu Zeme.
Mám taký pocit, že takú fotku ako je napr. Hubble Deep Field naše pozemské teleskopy nedokážu ani zdaleka urobiť...
Ak viete niečo viacej a presnejšie tak ma opravte /nech nezomriem sprostý :-)/
|
|
Re: Neodvratitelne
Od: priekazne
|
Pridané:
29.5.2019 16:40
A to tí amatéri si dali tú námahu, aby sa oficiálne sťažovali Elonovi? A fotografi nočnej oblohy sa zaoberajú rádioastronómiou spomínanou v článku?
Jasné, že najlepšie je to z orbity, ale aj najdrahšie. Je kopec vecí, ktoré sa pozorujú zo zeme a stačí to a je to omnoho lacnejšie.
|
|
Tím už je vraj na ceste.
Od: Reflexor
|
Pridané:
29.5.2019 10:42
Tím bol poverený znížiť reflexnosť, čiže sa dá predpokladať, že ich pôjdu pretrieť poľnou šeďou.
|
|
Re: Tím už je vraj na ceste.
Od: hehehe
|
Pridané:
29.5.2019 10:53
LISTER: Ale proč malujou chodbu stejnou barvou jako předtim?
RIMMER: Místo ocelově šedé ji malujou na vojenskou šeď. To se mělo udělat už dávno.
|
|
ultraradikalny gamerizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
29.5.2019 11:11
Holt, zistiť po niekoľkých miléniách vedeckého sledovania, že niekto iný to rovno robí k nejakej tej sťažnosti viesť priekazne môže.
|
|
..........
Od: Esteban
|
Pridané:
29.5.2019 11:32
Plochozemci, na scénu!
|
|
Re: ..........
Od: NáStraš!
|
Pridané:
29.5.2019 19:33
Nabite ciatice kintaktov!
|
|
Elongated Muskrat
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
29.5.2019 11:42
Hlavne toto nikdy SpaceX nemali povoliť vyniesť. Teraz už je neskoro.
|
|
Re: Elongated Muskrat
Od: panmbank
|
Pridané:
29.5.2019 12:52
Pokrytci ako ty budú prví využívať výhody týchto satelitov.
|
|
Re: Elongated Muskrat
Od: martiiiiiinHK
|
Pridané:
29.5.2019 13:04
SpaceX takto ziska monopol na internet pre viac ako polovicu ludskej populacie. Mysli, pred tym ako niekoho ociernis.
|
|
Re: Elongated Muskrat
Od: dfssd
|
Pridané:
29.5.2019 14:28
Nemyslim si, ze toto bude nejake extra terno a cenovo konkurencne voci klasickemu pripojeniu. Na pokrytie odlahlych a tazko pokrytelnych miest ok ale inac nie.
|
|
Re: Elongated Muskrat
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
29.5.2019 16:09
Tak to ani náhodou, mne úplne stačia káble :-)
Ale hlavne budem medzi prvými, kto pocíti ich nevýhody. Teda opäť o niečo viac zasratú nočnú oblohu.
|
|
Re: Elongated Muskrat
Od: ljuk
|
Pridané:
29.5.2019 13:12
a to uz preco soudruhu?
|
|
Digitalny Svet Pod Lupou
Od: Hakuna Matata
|
Pridané:
29.5.2019 11:52
ale hovno, to len IP sa snazia najst nejake zadne vratka ako odstavit muskov novy internet lebo vedia ze budu musiet tlacit ceny dolu a kvalitu nahor. ziadneho astornoma ziadne trblietajuce sa satelity naozaj nezuajimaju.
|
|
Re: Digitalny Svet Pod Lupou
Od: frefer
|
Pridané:
29.5.2019 12:05
Len pre istotu, pod IP myslis ISP? Teda poskytovatelov Inťernetu?
|
|
Re: Digitalny Svet Pod Lupou
Od: slecna.l
|
Pridané:
29.5.2019 12:16
Ano, priekazne Orange a Telekom.
|
|
threema
Od: slv775
|
Pridané:
29.5.2019 12:09
Zdravím redakciu,
nechcete napísať článok o prelomení Threemy Europolom v súvislosti s Kočnerom?
|
|
Re: threema
Od: _xxx
|
Pridané:
29.5.2019 12:59
napis na redakcia@dsl.sk
komentare k clankom si citaju fakt sporadicky.
|
|
Re: threema
Od: dudlik je už zaregistrovaný
|
Pridané:
29.5.2019 13:42
aj mail si prečítajú sporadicky
|
|
Re: threema
Od: Ripley
|
Pridané:
29.5.2019 14:02
Redakcia DSL si priekazne nesporadicky precita len hotovy papier
|
|
Re: threema
Od reg.: Jerrysk
|
Pridané:
29.5.2019 15:34
Presne, mail si prečítajú len sporadicky ... Odpoveď tiež len veľmi sporadicky príde, prípadne ako v 100% mojej aktivity nepríde nikdy.
|
|
Re: threema
Od: testerovac
|
Pridané:
29.5.2019 17:59
Ako predmet uvedie "nahata Janka" a urcite si precitaju.
|
|
Re: threema
Od: onem
|
Pridané:
29.5.2019 15:10
Ani nahodou - vacsina mojich prispevkov z diskusie zmizne (a to urcite nie sama od seba ani zo svojvuole servera) v radoch desiatok minut, maximalne hodin. Aj mnoho inych diskutujucich (resp. ich prispevkov) je tu cenzurovanych.
Schvalne si dnes priebezne sleduj tento prispevok. I ked z hladiska svojho obsahu nema velku pravdepodobnost ze zmizne; takych 40% tomu davam.
|
|
Re: threema
Od: ericek111 [PC]
|
Pridané:
29.5.2019 22:13
Všimol som si. Pochopil by som výmaz kontroverzných alebo vulgárnych príspevkov, ale videl som zmiznúť aj dlhé poučné vlákna nabité informáciami a skúsenosťami.
Akoby redakcií tu, tu, tu a tu priekazne išlo len o ciatice kintaktov J. Hospodárovej...
|
|
Re: threema
Od: Prieraznik
|
Pridané:
30.5.2019 8:38
Janke by som obratom vyciatil kintakty.
|
|
Re: threema
Od: ffdf
|
Pridané:
30.5.2019 21:40
to akože vymazal z telefonu??? :-)
|
|
Re: threema
Od: Vera Pohlova dochodkyna
|
Pridané:
29.5.2019 13:48
@slv775 - Threemu neprelomil europol, ale citatelia v diskusii DSL.sk...Aby v europole nevyzerali ako blbci ze museli poziadat o pomoc diskutujucich tak sa to taji. O tom by mal byt clanok..
|
|
Re: threema
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
30.5.2019 8:19
Clanok sa utajil! aj ten, kde sa pise, ze co si nenaprogramujes sam a nevymenis si osobne verejne kluce s druhou stranou, na bezpecnost toho zabudni. Ale to je dobre, aspon sa o tom nedozvedeli Kocnerovia.
|
|
Re: threema
Od: wwwwwwwwww
|
Pridané:
30.5.2019 8:24
Aké prelomenie? Veď im dal Tóth prístupové heslá :-)
|
|
Starlink SpaceX satelity
Od reg.: saruman
|
Pridané:
29.5.2019 12:19
Včera som tie satelity chcel vidieť ale bolo zamračené. Privítal by som aby žiarili jasnejšie.
|
|
Nechcem satelity
Od: Vlastenec
|
Pridané:
29.5.2019 12:28
Vobec sa mi nepaci aby americke satelity poskytovali internet na slovenskom uzemi, je jasne o co im ide, Cina ma vlastny internet, Rusko tiez chysta vlastny internet a coskoro po vitazstve Harabina v parl.volbach budem mat zrejme i Slovensko vlastny internet resp. prida sa k tomu ruskemu. USA chce tak zabezpecit aby napr. facebook, google, netflix, dennikn, tyzen.sk, ... boli na Slovensku aj po vitazstve Harabina a vystupeni z eu a nato.
|
|
Re: Nechcem satelity
Od: /dev/win
|
Pridané:
29.5.2019 12:35
je to tak presne!
|
|
Re: Nechcem satelity
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
29.5.2019 13:37
Open-minded society! Assemble!
|
|
Re: Nechcem satelity
Od: raz100raz200
|
Pridané:
29.5.2019 13:19
Este aj xnxx.com
|
|
Re: Nechcem satelity
Od: slovan123
|
Pridané:
29.5.2019 15:52
vsetky pornoservery treba pre SR zakazat, nielen ze siria progresivnu lgbt ideologiu ale celkovo aj heterosexualne porno je v uplne v rozpore s krestanskou moralkou a tradiciami Slovenska.
Pred 89 ked bolo porno v cssr zakazane Slovensko napredovalo, stavali sa byty, skoly, skolky, fabriky, elektrarne, vo velkom sa rodili deti, vsetci ludia mali pracu, do dochodku sa chodilo ovela skor, ... Ked sa povolilo porno odrazu nastal obrovsky upadok ...
Preto vitam ze skutocne krestansky kandidat Harabin zakladu stranu vlastencov zalozenu na krestanskych tradiciach so silnou orientaciou na Rusko.
|
|
Re: Nechcem satelity
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
29.5.2019 16:10
Skôr by mohli zakázať kresťanskú morálku, Harabina a orientáciu na Rusko...
|
|
Re: Nechcem satelity
Od: ...
|
Pridané:
30.5.2019 8:01
krestanska moralka je uplne ok, problem su ludia, ktori sa za nu schovavaju a pritom konaju v priamom rozpore. So zvyskom suhlasim.
|
|
Re: Nechcem satelity
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
30.5.2019 17:09
Podľa mňa veru nie je úplne OK. Určite obsahuje množstvo dobrého, ale za ideál ju zďaleka nepovažujem.
|
|
Re: Nechcem satelity
Od: Ty si kokot
|
Pridané:
29.5.2019 22:19
Ty si kokot, priekazne.
|
|
Re: Nechcem satelity
Od: dudlik je už zaregistrovaný
|
Pridané:
30.5.2019 7:20
zneužívanie detí cirkvou je tiež proti kresťanskej morálke
|
|
Re: Nechcem satelity
Od: slecna.l
|
Pridané:
30.5.2019 10:06
Dala som ti + za nadsadzku a farbisty utopicky opis.
Ale ak to myslis vazne, odporucam porozpravat sa s niekym, kto vtedy zil (okrem pana Harabina).
|
|
Re: Mimoň chodom
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
29.5.2019 13:03
Chcel by som Muskovmu timu poradit, aby satelity nastriekali ciernym sprejom Black RAL 9005 SATIN od firmy MASTON. U nas v drogerii ho maju a je velmi dobry. Ked s nim nastriekaju aj tie solarne panely, tak tie druzice uz zo zeme nikto nebude mat sancu vidiet.
|
|
Re: Mimoň chodom
Od: Ripley
|
Pridané:
29.5.2019 14:03
To je priekazne zbytocne drahe, ja by som ich pretrel iba starym olejom
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
29.5.2019 14:19
Ale ved to je vo vysledku presne to iste ako pouzit ciatic kintaktov, nanasany priekazne naopak.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od reg.: Jerrysk
|
Pridané:
29.5.2019 15:39
ciatic kintaktov nemá priekazne žiadne krycie vlastnosti, keďže je priehľadný.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
29.5.2019 20:25
Práve preto ho treba podľa návodu aplikovať priekazne opačne.
|
|
Zasrany titulok, ktory tu musi byt a ma aspon 5 znakov
Od: raz100raz200
|
Pridané:
29.5.2019 13:16
Na druhu stranu, uz sa astronomom podarilo chytit aj mimozemsky signal z mikrovnky. Mikrovlnky sme nezakazali a astronomovia si poradili. Poradia si zas.
|
|
Re: Zasrany titulok, ktory tu musi byt a ma aspon 5 znakov
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
30.5.2019 8:22
Ano, nechali tu mikrovlnku vypnut. Preto Musk ide urobit opatrenia dobrovolne. :)
|
|
fotografovanie oblohy
Od: ktoosooom
|
Pridané:
29.5.2019 13:37
Takze fascinujuce nocne fotky oblohy, mliecnej drahy som uz dofotil. Uz teraz to riadne zasieraju blikajuce lietadla.
Vobec sa necudujem ani astronomom, npr hladanie novych planet meranim zmeny jasu ich hviezdy... to bude riadne komplikovat.
Ved ano, pokrok nezastavis, len mam obavy, ze toto je krok vedla.
|
|
Re: fotografovanie oblohy
Od: hehehe
|
Pridané:
29.5.2019 14:38
az na to, ze hladanie planet pomocou merania zmeny jasu hviezdy sa realizuje porovnavanim snimok z teleskopu na orbite zeme ;)
|
|
Re: fotografovanie oblohy
Od: McUH
|
Pridané:
29.5.2019 15:24
Nie tak celkom. Napr. ten nový čo tam je teraz hľadá vlastne len kandidátov (lebo takmer žiadnu exoplanétu nepotvrdí dvakrát, aby to malo aspoň ako takú dôveryhodnosť). Potvrdenie sa pokiaľ viem už robí pozorovaním zo zeme.
A potom tu máš zástupy amatérskych astronómov, ktorí síce majú horšiu techniku, ale je ich veľa a skúmajú aj časti oblohy, čo vedci nevytipovali. Takže tiež občas niečo nájdu, ale keďže to robia pre zábavu, resp. z nadšenia, keď im to príliš skomplikuješ, tak sa na to mnohí vybodnú.
|
|
RE: fotografovanie oblohy
Od: no jasne
|
Pridané:
29.5.2019 14:44
Ja fotím oblohu na ČB film a dávam hodinové uzávierky. Ešte len tam je vidno rovných alebo bodkovaných čiar od lietadiel a všeliakých družíc.
Ak má lietať okolo Zeme 12 000 satelitov tak som asi dofotil...
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od: slecna.l
|
Pridané:
29.5.2019 14:49
Vyretusujes...
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od: No jasne
|
Pridané:
29.5.2019 14:54
To sa mi nechce :)
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
30.5.2019 8:23
Lietadiel je okolo zeme 10 000 v kazdom okmaziku, takze to mas iba 2x tolko, ako lietadil.
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od reg.: Jerrysk
|
Pridané:
29.5.2019 17:34
By ma zaujímalo, ako riešiš za tú hodinu posun oblohy na snímke, keďže sa naša zem priekazne otáča a za hodinu už sú hviezdy v inej pozícii ako boli ... Čiže výsledok by mala byť snímka veľa malých čiarok a zopár cez celú oblohu.
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od reg.: poqyno
|
Pridané:
29.5.2019 18:56
Sú takie motorčeke na to, čo sa krúťia oproti zemekuly, abi ťie hviezdne bodke boľi bodke.
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od reg.: piskor
|
Pridané:
29.5.2019 19:22
Na to slúži hodinový stroj, ktorý býva súčasťou teleskopickej montáže a ktorý kompenzuje rotáciu Zeme.
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od: onem
|
Pridané:
29.5.2019 19:35
A pouziva sa to tak, ze os otacania treba nastavit rovnobezne s osou Zeme? Alebo to ma 2 osi otacania (2 hodinove stroje alebo 2 motory (serva))?
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od reg.: Jerrysk
|
Pridané:
29.5.2019 19:47
Tak predsa to existuje ... Myslel som si to, len som sa o to nikdy nezaujímal podrobne. Plus vôbec nemám predstavu koľko taká vec stojí ... Díky za info.
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
30.5.2019 8:26
Ja nedakujem, lebo som sa o osach dvoch a cenach nic nedozvedel. Tipnem si 2 osi a 200-1000€.
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od: McUH
|
Pridané:
30.5.2019 9:20
Stačí jedna os, volá sa to ekvatoriálna montáž (na rozdiel od azimutálnej čo je klasická trojnožka na ktorej máš povedzme kameru). Hlavná os je nasmerovaná na severný pól (Polárku, resp. na južnej pologuli na južný pól) a hodinový stroj len otáča okolo tej osi (rovnako ako sa okolo tej osi otáča obloha).
V závislosti ako ťažký prístroj chceš použiť a ako presne to potrebuješ (požadovaná dĺžka expozície) sa cena pohybuje od pár stoviek až po systémy za mnoho tisíc.
Ak už ekvatoriálnu montáž máš, tak samotný hodinový stroj je samozrejme výrazne lacnejší, myslím že pár desiatok eur.
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
31.5.2019 10:42
Dik a jednym motorcekom si sam odsledujem aj slniecko, nielen hviezdy, ked tym budem chcit parabolou natacanou vodu varit? https://sk.wikipedia.org/wiki/ Ekvatori%C3%A1lna_mont%C3%A1%C5%BE
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od: No jasne
|
Pridané:
30.5.2019 8:30
Mne o tie čiary ide, zachytiť pohyb oblohy. Jedno lietadlo blikalo stredom fotky. Tu je jedna moja fotka expozicia 1 hodina, fotene na Flexaret
https://dopice.sk/n2B
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od: no jasne
|
Pridané:
30.5.2019 8:32
Je to nekvalitný náhľad v malom rozlíšení. Keby som mal z 50 Mpix skenov retušovať lietadlá a družice tak by ma drblo
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od: onem
|
Pridané:
30.5.2019 8:46
Ktory je to hrad (zrucanina)?
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od: No jasne
|
Pridané:
30.5.2019 18:06
Lietavsky hrad
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od: mokreoko
|
Pridané:
30.5.2019 17:31
Fotil si flexaretom.Na aky film? Aj si ich doma zvačšuješ na papier, či skenuješ zvitkok?
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od: No jasne
|
Pridané:
30.5.2019 18:10
Fotim na Fomapan ISO 100 aj si ich doma vyvolavam. Potom ich skenujem. Ku vyvolavaniu na papier som sa zatial nedostal. Musel by som si spravit miesto na temnu komoru. Chcem uz ale vyskusat aj ine filmy. Tieto maju casto vady, dierky alebo ciary v emulzii. Nie nejake vyzrazne, ale vadi mi to ked to zvacsujem na velke fotky
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od reg.: poqyno
|
Pridané:
30.5.2019 18:18
S fomapanom som par filmov vyvolal so škrabancami som sa veru nestretol. Hádam treba mať šťastie na kus, či sériu. Zväčšováku sa nebráň, je to vyvrcholenie, keď sa začnú na papieri zjavovať prvé kontúry.
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od: no jasne
|
Pridané:
30.5.2019 22:25
Neni sú to doslova škrabance, ale také divné čiary. Riešil som to aj na jednom fóre a neni som jediný čo má takú skúsenosť. Tu je celá fotka a výrez
https://dopice.sk/n2H
https://dopice.sk/n2I
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od: poqynono
|
Pridané:
31.5.2019 0:32
Mne to pripadá ako poškodenie pri prevýjaní zvitku v aparáte. Samozrejme nechcem sa robiť múdry, na tieto veci sú borci temnokomorníci.
|
|
Re: RE: fotografovanie oblohy
Od: no jasne
|
Pridané:
31.5.2019 8:15
Tiež som si to myslel, ale vyskytujú sa tie čary aj v inom smere ako je smer pretáčania filmu
|
|
Re: fotografovanie oblohy
Od: McUH
|
Pridané:
29.5.2019 15:30
Nuž, miesto dlhej expozície budeš musieť fotiť série a priemerovať, to odtiaľ tie lietadlá aj satelity samé vymaže. Akurát je to prácnejšie na realizáciu aj spracovanie.
|
|
Re: fotografovanie oblohy
Od: priekazne
|
Pridané:
29.5.2019 15:41
ak má byť pokrokom to, že na úkor astronomických pozorovaní sa zlepší dostupnosť faceboku a smogu na končiaroch i v púšti, tak priekazne volím radšej 18. storočie...
Nejde len o hľadanie exoplanét satelitmi. Je milión vecí, čo sa dá pozorovať a pozoruje zo zeme, lebo je to miliónkrát lacnejšie, ako štartovať raketu.
|
|
takto
Od reg.: mdlmdl
|
Pridané:
29.5.2019 14:47
takto.. ale ved tie satelity budu nizko a bude ich vidiet len vtedy, ked nebudu v tieni Zeme.
pekne to ukazuje toto video
https://www.youtube.com/watch?v=vZiUsNQiJ1I
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
29.5.2019 15:17
Ved sak to, ze ono to skoro vyzera, ze astronomovia nasmerovali svoje nastroje tak, aby na ne slo namiesto roboty objektivne picovat, priekazne schvalne.
|
|
...uz prisla lod s potkanom ? :P
Od: socka~troska~zebrak~chudak~loser
|
Pridané:
29.5.2019 15:11
Ruskym raketam neuskodi ani priamy zasah bleskom!
som videl vcera.. ..som videl aj patkana v chyzi! :0 :o
a predvcerom (aaj dnes) som takmer odpadol, od hladu, ale nastesti som minule nasiel nedopitu kofolu, chladivu, tak som si popijal pomaly, od smadu..
..a takto si mi tu zijeme.. (preziivame,
zivorime
eh, je to mizeria..
|
|
Re: ...uz prisla lod s potkanom ? :P
Od: Owerr
|
Pridané:
29.5.2019 15:45
neviem co si to vlastne napisal, ale zasmial som sa +
|
|
Re: ...uz prisla lod s potkanom ? :P
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
30.5.2019 8:28
Daj si tu v diskusii hladat slovo "blesk" a najdes prispevok este jedneho fanusika ruskej techniky, alebo KGB zriadenia.
|
|
asdfg
Od: asters
|
Pridané:
29.5.2019 15:51
Však prečo nezahodiť astronomický výskum do koša kvôli možnosti hrať online hry niekde v lese alebo na púšti. Načo nám je veda, keď stačí zábava. Všakže.
Podľa môjho názoru by sa k rozmiestneniu týchto satelitov mali mať možnosť vyjadriť všetky štáty, nad ktorými budú tieto satelity lietať a poskytovať nad nimi internet. Tak či tak napríklad Čína alebo Rusko takýto slobodný internet z družíc nad svojim územím nikdy nepovolia.
|
|
Re: asdfg
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
29.5.2019 16:12
...a to je asi tak všetko, čo s tým budú môcť spraviť. Môžu síce perzekvovať svojich občanov, ale stopercentné to zďaleka nebude. A na zostrelenie satelitu nikto z nich nemá gule.
|
|
Re: asdfg
Od: Texhnicu
|
Pridané:
29.5.2019 21:32
Gule i texhniku maju
|
|
Re: asdfg
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
30.5.2019 8:13
Neboj, dohodnu sa s Muskom, ze pocas preletu nad Cinou budu smerovat vsetku premavku cez Cinske servre. Vsetci, aj Milos Zeman a Kpt. Andrej Danko Plg. budu spokojni.
|
|
Re: asdfg
Od: onem
|
Pridané:
30.5.2019 8:45
Neviem ci snaha o to byt zaujimavy alebo co ta doviedlo k tomu, ze pises jak pako: bud napis riadne "techniku" alebo ak ti to predsalen neda, tak "texniku" (nastuduj si veci poriadne).
|
|
V prvom rade je to monopol
Od: Sneh
|
Pridané:
29.5.2019 16:59
cize USA to povolit nemalo, ked uz sa hybeme v rovine ze USA rozhoduje za celu ZEM. V druhom rade to mala povolit medzinarodna organizacia (OSN, alebo nejaky astrospolok atd..). Co mohli spravit, keby to nebola protekcna sracka, je ze vystrelia na orbitu medzinarodne satelity kde bude riadeny pristup zase cez medzinar. organizaciu. No a v tretom rade je to silny (mozno aj najsilnejsi ever made..) nastroj na spehovanie , hackovanie, a riadenie IT v rukach "jedneho" kkta , ktoreho miliardove straty financuje duch svaty kedze ziadna banka ani fond by o jeho projekty necmuchol.
|
|
Re: V prvom rade je to monopol
Od reg.: DenisaSakovaExpertkaSmeruNaVsetko
|
Pridané:
30.5.2019 8:29
Ja to povolujem. Aspon zlacnie internet v odlahlych oblastiach.
|
|
Re: V prvom rade je to monopol
Od: slecna.l
|
Pridané:
30.5.2019 10:15
Take zvlastne nadcasove... https://dopice.sk/n2C
|
|
Re: V prvom rade je to monopol
Od: 2~3Lyšky~~~LytaRyta~~Lyisbeth
|
Pridané:
30.5.2019 21:02
hned jak som zazrel slovo Babylon v titulku, už som myslel, /čítal, že to je ten slávny B-5 :Dp
|
|
sam proti sebe
Od: ktoosooom
|
Pridané:
29.5.2019 17:15
Tak mi napadlo, ked si SpaceX spravi okolo Zeme bordel, ako chce potom potom pozorovat (cez ten bordel) co sa deje s letom na Mars?
|
|
vy s tym nadelate.
Od: Reziser
|
Pridané:
29.5.2019 18:09
ponekud prehnane reakce. vzyt jde jenom o upraveni nasviceni nebeskyho platna.
|
|
.....
Od: Ja.
|
Pridané:
29.5.2019 18:33
Znepokojuje ma, že tie satelity menia orientáciu. Toto je výsledok tej džendžer ideológie!
|
|
Re: .....
Od reg.: poqyno
|
Pridané:
29.5.2019 19:02
Počkaj keď ti zmení orientáciu auto na ceste, to bude rošambo.
|
|
Eko Haker
Od: Suzi Kaputová
|
Pridané:
29.5.2019 20:49
Každý satelit má svoj pohon.Stačí ekologického hakera
aby hakol motory a namieril ich na zem kde zhoria.
Obloha bude zachránená a Elon bude v....
|
|
Chyt ma, ak to dokazes!
Od: Kocka ve sklennem labyrinte
|
Pridané:
29.5.2019 21:24
nj, nekdo uz aj v ~ 15~16 tich rokoch vie plne a na milion % zastat, /zahraat a aj plne vykonavat role, / profese :
1. ucitela, /kantora francuzstiny
2. 2.nd (aj 1.st) pilota
3. hlavneho uctovnika v nejakej ..any big BIG companyies, na Vvychodnom pobrezi..
4. ...a este nejake, podobne hoch ~top profesie ~ tusim pravnika, /auditora, abo podobneho kravataka...
5. Agenta Tajnej Sluzby..
nj., som na strane toho chlapika abigaila, jeho otca, oboch abbigailovcov
(nj, tomu jeho fotrovi strasne hadzali polena pod nohy :( , a strasne ho nivocili.., chudaka..
njn, na chudobu je treba vzdy prisnost.. :/(
|
|
Re: Socka~troska~chudak~zebrak~loooser
Od: (jako) chudobny v bohatem meste
|
Pridané:
29.5.2019 21:41
..*pilota, velkych dopravnych letadiel (707, 747)
..a ja nemozem ziskat, /zohnat za 15 ~ 25 rokov ani posratu poziciu typu blbeho dispecera dopravy (junior),
/ abo ani juniora inziniera. kvality.. atd..
apod
njn, ani jen juniorske miiesta..
..a to ani takmer v ~ 40 tich rokoch ( ~38)
Nj, je to mizeria,
skurviacka MIZEERIA...
|
|
frekvencia
Od: leschorestes
|
Pridané:
30.5.2019 17:33
Ked bude cela planeta pokryta non stop 10+GHz signalom aky to bude mat dopad na prirodu, clovek? Nerozladi to hmyzu/zvieratam "navigaciu"? Ako budeme reagovat ked budeme 10,20,30 rokov 24/7 vystaveny 20GHz frekvencii? Ked bude dostupny internet uplne vsade mozme cokolvek pripojit a vytorit "internet of things" potom konecne bude moznost hacknut susedovi chladnicku. A to je 90% ludi co to oslavuje ako pokrok. Pan s nami.
|