|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bozska castica!
Od: Vedatorko
|
Pridané:
26.2.2019 11:39
Tuzia najst zarodok spontanneho vzniku zivota, je to zbytocne, nakolko spontanne na nasej planete nevzniklo nic, mozno len ludska hlupost! :D
|
|
Re: Bozska castica!
Od: ViktorBond
|
Pridané:
26.2.2019 11:44
Ty tomu nerozumies.
Bolo nic - absolutne nic.
Nebola ani gravitacia.
Neboli a neplatili ziadne zakony - fyzikalne ani ine :P
Absolutne nic.
No a z toho spontanne, Darwinovym vyvinom vznikli milioni galaxii a z tych mimozemstania, ktori vytvorili pocitac v ktorom je plocha Zem s holografickym premietanim Mesiaca, Slnka a pod.
|
|
Re: Bozska castica!
Od: HDD18TB na zalohu internetu
|
Pridané:
26.2.2019 11:48
To ty nechapes! :P
Sak bola mitochondria ci aka pycza a tak si povedala, ze bude mat vtaka a tak vznikol vtak.
Ale ten sa nevedel nazrat a tak za miliony rokov sa z neho vyvinul datel s takym brutalnym antistresovym onym v hlave, ze nedostane mozog a dodnes to vlastne nevieme vysvetlit.
Taka sikovna mitochondiria to bola.
No a ten si chcel zasukat s nejakou srnkou a postupom casu sa z neho stala opica a nasledne danovy podvodnik Kiska a vrah Fico.
Toto je Darwin!
A pred Reptilianmi nas chrani Astar Seran.
|
|
Re: Bozska castica!
Od: Becca STC
|
Pridané:
26.2.2019 14:12
Tak poďme teda touto myšlienkovou vetvou. Kto stvoril boha? Prípadne, čo bolo pred bohom?
|
|
Re: Bozska castica!
Od: SMRŤ
|
Pridané:
26.2.2019 16:53
JA
|
|
Re: Bozska castica!
Od: AnnaKarenina
|
Pridané:
26.2.2019 18:47
To reagujes na mna?
A veriaci by Ti odpovedal, ze bol vzdy (tusim).
Ak ano ma to logiku hned 2x
1. veriaci - lebo veri(!) - beri nedokazuje ...
2. bol vzdy a basta
ale aj henta big bang gulocka nebola vzdy, ci?
|
|
Re: Bozska castica!
Od: Janko Zygelitki
|
Pridané:
27.2.2019 9:13
veda sa nesnazi vysvetlit co bolo pred big bangom(zatial urcite nie).proste povieme 'nevieme'. problem s vesmirom je ten, ze mame (dokazatelne,zatial) len jeden. vzorka hocicoho o mnozstve 1kus je dost nahovno.
a "bol vzdy a basta" je logicky nespravny argument, nenapadne mi ako sa to v slovencine vola ale je to special pleading fallacy, nejaky logicky omyl/klam.
|
|
Re: Bozska castica!
Od: aasami
|
Pridané:
27.2.2019 15:42
Ako vieme, ze bol vzdy? Sam to povedal. Nuz ale, dokaz nedal. A preto sa ti, co mu veria, nazyvaju veriaci a ti druhi neveriaci. Boh sa totiz, neda vynajst ani objavit. Boha mozes len zazit.
|
|
Re: Bozska castica!
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
26.2.2019 11:52
Presne ako hovoríš. Zem stvoril ujo na obláčiku. Píše sa to aj v knihe...
|
|
Re: Bozska castica!
Od: MaN144
|
Pridané:
26.2.2019 13:22
Viera a veda sa nevylučujú. Ako hovorí Jiří Grigar: "Viera skúma Prečo, veda skúma Ako". Sú to nezávislé veci. Cirkev hovorí že Zem stvoril Boh pre ľudí a zároveň prijíma vedecký názor, že vznikla postupným procesom od vzniku hviezd a planét. Nie je tam rozpor, ako si mnohí myslia.
|
|
ultraradikalny faktizmus
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
26.2.2019 13:28
Tak to by kebyže vznikal zásadne bez podmienok fakticky priekazne oyebal obe.
|
|
Re: ultraradikalny faktizmus
Od: sanika
|
Pridané:
27.2.2019 19:38
trapne fakticky priekazne
|
|
Re: Bozska castica!
Od: Ovno
|
Pridané:
26.2.2019 14:09
Áno, odkedy začína mať veda navrch, cirkevníci začínajú byť v súlade s vierou, zaujímavé. A popritom samotní predstavitelia cirkvi, teda tí, čo tomu z definície veria najviac, znásilňujú deti; kde spravili soudruzi z ndr chybu?
|
|
Re: Bozska castica!
Od: MaN144
|
Pridané:
26.2.2019 15:12
Čo konkrétne znamená "odkedy začína mať veda navrch"? Cirkev niektoré vedecké teórie odmietala. To isté ale robili aj "neveriaci" vedci. Najvýraznejší príklad je Georges Lemaitre (Vedec a kňaz), ktorý bol zakladateľ myšlienky expanzie vesmíru a túto teóriu viacerí vedci považovali za pokus o vysvetlenie kreacionizmu.
|
|
ničivý praktik S005E00104
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
26.2.2019 17:58
Že skutočný vedec potrebuje Boha len na to, aby dokázal, že je priekazne zbytočný.
|
|
Re: ničivý praktik S005E00104
Od: sanika
|
Pridané:
27.2.2019 19:37
trapne že je priekazne zbytočný
|
|
Re: Bozska castica!
Od: Janko Zygelitki
|
Pridané:
27.2.2019 9:16
"Nie je tam rozpor" tak som rad, ze sedim. aka ze je stara planeta? ako rychlo napriklad podla krestanov vnikol 'svet'(7dni?) a kolko zverov napchal na fyzicky nezostrojitelnu archu, clovek, ktory v zivote neposkladal ani stol z ikey? mne rodicia od malicka hovorili, "rozmyslaj, na co mas hlavu na krku".
|
|
Re: Bozska castica!
Od: aasami
|
Pridané:
27.2.2019 15:43
V ktorej knihe sa to pise?
|
|
Re: Bozska castica!
Od: marekzt
|
Pridané:
26.2.2019 11:58
Ako sa hovorí: ide myšlienka ide a keď sa zastaví, tak je to konečná a to sa považuje za správne. Je to typický konzumentský prístup. Niečo človek dosiahne a tu končí.
Existuje aj vedecký spôsob, ale ten nepoznáš čo je chyba.
|
|
Re: Bozska castica!
Od: Vedatorko
|
Pridané:
26.2.2019 12:06
Snad sa po tom co som napisal Hawking v hrobe neobracia! :)))
|
|
Re: Bozska castica!
Od: slecna.l
|
Pridané:
26.2.2019 13:14
Myslis, ze ho pochovali s motorcekom?
|
|
Re: Bozska castica!
Od: Vedatorko
|
Pridané:
26.2.2019 12:17
Aaaa skoro som zabudol moj mily diskuter, ako viera vylucuje vedu? Viera je len presvedcenie akym sposobom co funguje a moze to byt predsa aj na vedeckom zaklade...Ty veris na spontannost, ja verim na vplyv niecoho ineho, obidva pripady mozu byt vedecke, chapes ako?
|
|
Re: Bozska castica!
Od: powermanko
|
Pridané:
26.2.2019 12:27
Neviem o akom nabozenstve hovoris, ale ziadne ani omylom nie je zalozene na vedeckom základe. Prave naopak. A to je to co robi vieru vierou. Vysvetlovat a dokazovat vieru vedou je vo vacsine nabozenstiev ruhanie. Fuj.
|
|
Re: Bozska castica!
Od: Vedatorko
|
Pridané:
26.2.2019 12:36
Praveze odkial kto ma, ze viera = nabozenstvo, ako som pisal, ty mas vieru, ze je to spontanne, ja mam vieru, ze je tam aj iny vplyv, obidvaja mame vieru a nema to nic z nabozenstvom a ujom na oblaciku... :DD
|
|
Re: Bozska castica!
Od: Jegor, meno je zaregistrované
|
Pridané:
26.2.2019 14:00
Počuj, kokotko, ja vieru nemám. Nemám vieru, že to vzniklo spontánne, kým to veda nedokáže. A tiež nemám vieru, že to stvoril rozprávkový ujo, kým to veda nedokáže. Už cítiš rozdiel? Alebo si len kokotko? Faktom však je, že to, čo tvrdí veda, smeruje skôr k tej spontánnosti ako k rozprávkam. ;)
|
|
Re: Bozska castica!
Od: Vedatorko
|
Pridané:
26.2.2019 15:58
Moj uctivy spoludiskutujuci, praveze naopak, pri takom obrovskom pocte rozmanitosti a kreativnosti aka sa nachadza v nasom svete a vobec vesmire, je statisticky takmer nemozne aby to bola nahoda. Ak by existovali 3-4 druhy organizmov, tak dajem tomu, aj ked tiez statisticky malo pravdepodobne, ale moznejsie, no pri miliardach kreacii a variacii, je to vedecky, rozumej vedeckomatematicky priekazne takmer nemozne ... :P
|
|
Re: Bozska castica!
Od: pilgrim76
|
Pridané:
27.2.2019 6:15
A v tom sa práve mylis...
|
|
Re: Bozska castica!
Od: slecna.l
|
Pridané:
26.2.2019 13:28
Veda a akakolvek oblast ludskeho poznania je tiez zalozena na viere. Vieme vedecky dokazat zakladne fyzikalne zakony? Nevieme. Zda sa, ze platia, a verime, ze platia vseobecne alebo pri ohraniceni urcitymi podmienkami, ale stale je to iba o pozorovani, abstrahovani informacii a snahe o vysvetlenie, ktore sa podla moznosti nebije s tym, comu sme verili doteraz.
|
|
Re: Bozska castica!
Od: Alt
|
Pridané:
26.2.2019 15:17
Veda je vlastne pozorovanie. Moderna veda vznikla prave vdaka pozorovaniu.
|
|
Re: Bozska castica!
Od: slecna.l
|
Pridané:
26.2.2019 17:09
Ano, pozorovanie a viera, ze ten subor poznatkov a vysvetleni, co sme dali doteraz dokopy, je pravdivy a skutocne popisuje javy okolo nas. Nie je na tom nic zle, len ma irituje, ked sa skeptici na zaklade "vedeckych tvrdeni" vysmievaju a pripadne popieraju moznost existencie javov, pre ktore zatial nemame dostatocne vedecke vysvetlenie.
|
|
Re: Bozska castica!
Od: McUH
|
Pridané:
26.2.2019 16:59
Nie ani tak na viere ako na pravdepodobnosti. Viera ignoruje fakty/pravdepodobnosť, akonáhle začneš pochybovať, už neveríš.
|
|
Re: Bozska castica!
Od: slecna.l
|
Pridané:
26.2.2019 17:27
Praveze "fakty" a "pravdepodobnost" su teoreticke konstrukcie, ktorych absolutna pravdivost musi byt v realnych podmienkach predmetom viery. Suhlasim, ze absolutne pravdive fakty mozu existovat, ale ako ludstvo nemame sancu dostat poznanie do stavu, ze budeme vediet vsetko o vsetkom a bude to pravda. Uvedomujem si limity vedeckeho vyskumu, verim na vsetky mozne fyzikalne a prirodne zakony a zaroven pochybujem o ich definitivnej platnosti.
|
|
Re: Bozska castica!
Od: pilgrim76
|
Pridané:
27.2.2019 6:13
Pocuvaj slecna, ze platia zakladne fyzikalne zakony dokazat vieme, napriklad postav u mna pod moj balkom a ja nad tebou pustim tehlu. Co sa stane ? Ziskas dokaz ze existuje zemska pritazlivost.
Joj dievka vec ktoru nevieme dokazat sa vola teoria...
|
|
Bozske citoslovce!
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
27.2.2019 6:40
Praveze ked sa postaví pod balkon a nad nou pustena tehla nepadne na balkon, z There is no balkon priekazne jasne vyplynie Matrix.
|
|
Re: Bozske citoslovce!
Od: sanika
|
Pridané:
27.2.2019 19:39
trapne priekazne jasne
|
|
Re: Bozska castica!
Od: slecna.l
|
Pridané:
27.2.2019 16:25
Ano, ziskam dokaz, ze pod tvojim balkonom v urcitom case za urcitych podmienok existuje zemska pritazlivost alebo nieco, co posobi na tehlu rovnako ako zemska pritazlivost. Pozorovany vysledok pravdepodobne bude v sulade s teoriou o zemskej pritazlivosti.
Experimentom mozes teoriu dokazat alebo vyvratit iba v zmysle, ze vysledok je/nie je v sulade s ocakavanim. Ci je teoria vseobecne a absolutne pravdiva, dokazat nevies, mozes iba predpokladat a verit.
|
|
Re: Bozska castica!
Od: Eklep
|
Pridané:
26.2.2019 13:55
Áno, v tvojom prípade svätá pravda.
|
|
Re: Bozska castica!
Od: Dr Jim
|
Pridané:
27.2.2019 20:14
Ti co veria ze zivot vznikol na Zemi tak vedecke vysvetlenie vas mozno uspokoji.
https://www.youtube.com/watch?v=il3z5SuqWgU
|
|
fasfas
Od: Robo10111
|
Pridané:
26.2.2019 12:19
NASA by mohla radsej zapozicat vypoctovy vykon slovensku na preklad do slovenciny ked rozprava danko.
|
|
Re: fasfas
Od: letovparku
|
Pridané:
26.2.2019 12:28
Toto neda ani NASA ani VASA.
|
|
Re: fasfas
Od: MaN144
|
Pridané:
26.2.2019 13:07
Žiaden človek nedokáže povedať toľko nezmyslov človeku, ako dokáže povedať len Danko človeku.
|
|
Re: fasfas
Od: asterse
|
Pridané:
26.2.2019 13:38
Jedna vec je schopnosť správne hovoriť a druhá vec správne kradnúť a podvádzať. Jedno očividne nesúvisí s druhým.
|
|
Re: fasfas
Od: mattti
|
Pridané:
26.2.2019 13:41
Ved uz mame aurela. Mohli by sme ho konecne pouzit na nieco uzitocne, ako je napriklad preklad periel ducha tohto nasho nepochopeneho umelca.
|
|
naco tak zlozito
Od: Vera Pohlova dochodkyna
|
Pridané:
26.2.2019 14:06
Sak stacilo dojist sme na slovensku, tu je take dno, ze aj praveky ocean je oproti tomu plytcina tak po clenky.
|
|
šak čo sem neprídu
Od reg.: lacimir
|
Pridané:
26.2.2019 19:36
Keby chceli, tak mohli dojsť sem na Slovensko, tu máme navrtané praveké more, ľudia sa v tej vode kúpu, mohli aj vedci čo to vyskúmať. A hen len tuto v Rapovciach.
|
|
pritomnost sa zistuje
Od: Minister slovenciny
|
Pridané:
26.2.2019 23:28
Na Slovensku sa pritomnost latok este stale deteguje. Opravtesi to prosim. A ked si to neviete zapamatat, mozte pouzit aj ine synonymum. Napriklad zistovat. Dakujem.
|
|
Re: pritomnost sa zistuje
Od: demokrat
|
Pridané:
27.2.2019 2:12
Na dsl.sk sa detekuje a ked si to nevies zapamatat, mozes vyuzivat diskusie na takych strankach, kde si to uzivatelia takto nevyzaduju.
|
|
Re: pritomnost sa zistuje
Od: gdsgbds
|
Pridané:
27.2.2019 11:02
deteKtor deteKuje, pre pomalšie chápavých deteKtor deteKuje
|
|
Re: pritomnost sa zistuje
Od reg.: Prof. Ing. 3losh DrSc.
|
Pridané:
27.2.2019 12:42
deteCtor deteCt - C sa viac podoba na G ako K, asi preto tolko kriku.
|
|
Re: pritomnost sa zistuje
Od: detektiv
|
Pridané:
27.2.2019 17:37
detektor nemoze detegovat. inac by tu dostal ban
|
|
kde bolo, tam bolo
Od: .fero
|
Pridané:
28.2.2019 1:02
bola jedna parcela na ktorej bola kopa sutru,piesku,tehal,cimentu. potom sa to dobre premiesalo a este raz miesalo a premiesalo az vznikol nadherny dom.
Bez komentara.takto sa vzniklol dom.ak by potreboval volakto vediet len na okraj.
a cicho,aj ty!ja si tu pisem co chcem.
|