neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Intel potvrdzuje samostatnú GPU v 2020, ukázal ju na videu

Značky: IntelGPU

DSL.sk, 16.8.2018


Spoločnosť Intel uvedie samostatné tzv. diskrétne grafické procesory, GPU, v roku 2020. Spoločnosť to aktuálne potvrdila počas konferencie SIGGRAPH v krátkom propagačnom spote.

V ňom ukazuje aj grafickú kartu, zahalenú ale v tieni a nie je jasné či ide už o prototyp grafiky postavenej na Intel GPU.

Napriek tomu, že technológia Intelu v oblasti grafických akcelerátorov vo výkone v súčasnosti za Nvidiou a AMD zaostáva, Intel vďaka svojim grafikám integrovaným priamo v čipe procesorov a dominantnému podielu v notebookoch a vysokému podielu v desktopoch podľa počtu predaných kusov GPU dominuje trhu grafík pre osobné počítače.

Minulý november ale Intel oznámil, že sa púšťa do výkonných samostatných GPU. Spoločnosť nezverejnila bližšie detaily ani kedy vývoj začal, avizovala iba ich cielenie na široké spektrum počítačových segmentov. Následne pred niekoľkými mesiacmi ešte vtedajší CEO Krzanich avizoval uvedenie samostatných GPU na rok 2020.

Podľa nedávnych informácií viceprezidenta divízie dátových centier Navina Shenoya budú GPU určené jednak do hráčskych grafických kariet a jednak pre enterprise nasadenia a predovšetkým akcelerácia metód strojového učenia a umelej inteligencie, zrejme primárne neurónových sietí.



Pokus o vstup do samostatných výkonných grafík nie je od Intelu úplne prvým, vzhľadom na jednoznačné vyhlásenia Intelu sa dá zrejme klasifikovať ako prvý vážny a reálny.

Pred dekádou Intel vyvíjal pod kódovým označením Larrabbe grafický akcelerátor, ktorý sa mal stať základom samostatných výkonných grafík. Larrabbe používal inštrukčnú x86 sadu s rozšíreniami a mnoho zjednodušených x86 jadier, pre nepresvedčivý grafický výkon ale Intel v roku 2010 projekt zrušil.

Na základe Larrabbe ale vybudoval úspešné výpočtové výkonné akcelerátory Phi, ktoré sa dostávajú v súčasnosti okrem iného intenzívne do superpočítačov.

Tomuto pokusu predchádzal o desať rokov skôr ešte iný pokus v podobe AGP karty Intel740 a dvoch jej nasledovníkov. Tá podľa dostupných informácií nebola pôvodne výsledkom vývoja čisto v Inteli a vznikla v spolupráci s divíziou Real3D spoločnosti Lockheed Martin, karta ale tiež pre nízky výkon neuspela a bola z trhu stiahnutá.

Intel niektoré z technológií ale neskôr využil v jeho integrovaných grafikách.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

hadam ked to uvedu na trh, nebude to mat tretinovy vykon konkurencie na vsetkych poliach: 3D renderovaci/rastarizacny vykon v hrach na CUDA/SP/EU, 2D coding/encodin vykon VP9/H265/AV1 na specializovanych ASIC obvodoch, AI vykon na nejakych tensor cores, RT vykon na nejakych raytrace jednotkach .... DP64, SP32, int16, int8, int4 ... GPGPU vypocty (DC projekty, hash, kryptomeny...)

proste treba dufat ze ked to intel uvedie za dva roky na trh, nebude to mat vykon jak dnesne karty v enterprise segmente
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Vzhladom na to, ze nedokazali uviest na trh nic ine okrem integracov s komickym vykonom, a to ani po spolupraci s jednym z najvacsich vyrobcov armadnej techniky na svete, tak si nemusis robit iluzie. Najma ked vraveli pred nejakym casom, ze vykon procesorov mozno pojde aj mierne dole. A to teraz nemyslim platanie tohtorocnych dier, ale ich vyjadrenia ku buducnosti Core procesorov spred 1-2-3 rokov. Mozes cakat, ze akurat tak skusia do ich integracov narvat viac jadier. Jedine ze by AMD chcelo spachat samovrazdu a predalo technologiu Intelu.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

AMD tu technologiu Intelu predalo :D najprv Vega v Kaby Lake-G a potom odchod Raja Koduriho (Bývalý šéf GPU divízie AMD) a Chrisa Hooka z AMD do Intelu ...Takže to bude zaujímavé ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pičusove múdrosti.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Kua, intro ako na nejakú sprostú marvelovku :D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Až také úspešné neboli keďže nVidia má 90% trhu akcelerátorov v superpočítačoch, a budúcnosť Phi je neistá vzhľadom k zrušeniu následníka a neustálym problémom 10nm procesu Intelu, plánovaná Aurora ktorá mala využívať zrušené Phi akcelerátory a mala byť už hotová bola od základu prekopaná a sám Intel priznal že Phi by mal problém dosiahnuť nový plánovaný výkon 1 Exaflop a musia prehodnotiť celé riešenie. Je dosť možné že vyvíjaná GPU je práve riešenie tohto problému.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

GTX1080ti alebo AMD Vega ? odradzaju ma na nvidii tie odflaknute drivre.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

vacsina bude odporucat podla fanboy preferencies. Realne, aktualne mam skusenosti, ze sa vzdy bojim instalovat drivery nvidie, ze ci este vobec ten komp potom nastartuje, je jedno ci desktop (win/lin), alebo ntb. U amd nemam aktualne taketo problemy (win). Amd sa aspon uz zacalo realne(jsie) snazit riesit ovladace, podporu atd. Maju na to mensi tim ludi zrejme ako nvidia, takze to obcas trva dlhsie, ale nvidia na to arogantne serie dlhodobo, a neriesia... a raz som musel cakat na opraveny novsi ovladac aj viac ako pol roka, kym daco pouzitelne na danu gpu vydali... tym padom som ostaval na mne posledne znamom funkcnom driveri. Ja by som sa teda skor klonil k amd, ale ak ide ciste o herny vykon, (nebavime sa o realite, ale o tom ktora hra je ako dobre optimalizovana na ktoru gk amd vs nvidia, lebo "hruby vykon" casto nezodpoveda fps v hre pre optimalizacie atd), tak bohuzial nvidia vo vacsine hier
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nejakych par % rozdiel vo vykone ma neserie, odjakziva mam AMD a nikdy, NIKDY nebol problem s drivermi. O driveroch od nvidie citam shitstorm a problemy zo vsetkych stran.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Závisí od toho čo asi hrávaš, lebo viem, že kamoš musel pred určitou hrou odinštalovať a nainštalovať iný driver a pri ďalšej hre zase naopak. Je však pravda, že je to už nejaký rok.. tiež je však pravda, že už prešiel na Nvidiu :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nebolo by pre kamosa mat lepsie mutliboot(trebars aj cez vhd) ako sa hrat s reinstalovanim driveru?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hehe, mal som Intel740, a nestazoval som sa. V tej dobe na tom slo vsetko.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A bude to mať aj všetky tie vychytávky ako Spectre a Meltdown? Lebo ináč to nekupujem.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

pre teba aj modre z neba
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

AMD APU s intel grafikou
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No pochybujem ze to bude dobre ale necham sa prekvapit. Zatial sudim podla toho ze do procesorov daval velmi primitivne graficke jadra.
No ospravedlnuje to fakt ze graficka karta bola intergovana v cpu.
Nehovorilo sa ze intel ma skor prejst na riesenia od amd? Myslim ze to by bola lepsia cesta.
Alebo potom zameranie na enterprise segment a vypocty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Larrabee (microarchitecture)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár