|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dnes má meniny Mojmir
Od: Kraken000000001
|
Pridané:
14.8.2018 12:42
Na take domace ...
|
|
Re: dnes má meniny Mojmir
Od: safdsafdsa
|
Pridané:
14.8.2018 23:57
To je tak ked sa nemusia snazit
Hlupy konzumenti nepodporili AMD a Vulkan
teraz si uzijeme technologicku brzdu v GPU sektore
podobne ako je to v CPU sektore s Intelom...
Jeble patenty by uz mali zrusit a podstatne znizit trvanie doby patentu pre korporacie.
Uz davno sme mohli mat 4k karty za cenou 1050ti a nehovoriac o zabitom potenciali PhysX, keby Ageia zostala nezavisla od Nvidie tak sme mohli mat skutocnu evoluciu nielen v hernom priemysle...
|
|
Re: dnes má meniny Mojmir
Od: Jamrich
|
Pridané:
15.8.2018 7:03
Tebe ochoreli všetky bunky???
Práveže patenty, priemyselné vzory, ochranné a registrované značky to hýbu vpred!
Ako môže niekto aspoň trochu pri zmysloch napísať, že treba zrušiť patenty???
Mne sa vôbec nežiada nejaké 4k a podobné nezmysly, to nie je pokrok!!
|
|
nikto nekopiruje babrakov
Od reg.: Samo Unos
|
Pridané:
15.8.2018 8:50
V číne bol 400 rokov mier a boli ma vrchole technologickej evolúcie.
Nikto nikdy neuznával patenty v číne.
Kopirovanie sa považovalo za česť pre autora.
Patenty pohaňaju jedine otrokárov a kapitalistickych vykorisťovatelov.
|
|
Re: nikto nekopiruje babrakov
Od: fagju
|
Pridané:
15.8.2018 13:06
takze ked nieco vymislis a ja za to zhrabnem odmenu, tak budes v podstate happy, prosim viac takychto bebillou na scenu
|
|
Re: nikto nekopiruje babrakov
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
15.8.2018 13:56
Ty si čo za debila?!
Čo blúzniš o zhrabúvaní odmeny, ty trkvas?! Máš vôbec aspoň štipku poňatia, o čom sú tzv. patenty?!
Patenty sú o tom, že kapitalista zaplatí verejnej moci, aby nikto iný nemohol vymyslieť to isté!
Veď to je nehoráznosť!!
Kapitalista tu má pritom na výber, že si to nechá pre seba a bude na základe toho vyrábať výrobky, alebo že pôjde na tzv. patentový úrad, kde to za úplatok, vlastne, úplatu svoj vynález zverejní, aby nikto iný nemohol vymyslieť niečo také!
Veď to je vrchol chrapúnstva!
Ale aby si kapitalisti platili verejnú moc, ktorou vypaľujú nezávislých výskumníkov, to je vrchol kapitalistickej nehoráznosti!
|
|
Re: nikto nekopiruje babrakov
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
15.8.2018 13:57
Ak to vymyslel ako prvý, patrí mu výhoda prvého hýbateľa, ktorý dokáže priniesť nejaký výrobok na trh. Nemusí to zverejniť a tí ostatní to budú musieť nezávisle objaviť.
Pritom ak je to naozaj nejaký podstatný objav, s využitím nejakej prírodnej sily, ako to malo byť pôvodne, tak ani to nezávislé objavovanie nebude také jednoduché!
To sa nedá len tak prevziať či odpozerať - lebo na to je potrebný výskum!
Pritom to nie je žiadna maličkosť - za predpokladu, že všetci vychádzajú z rovnakého zázemia verejne známych vedeckých vedomostí, tak každý výskumník sa k objavu musí sám dopracovať.
Samozrejme, že pre každého ďalšieho to už bude jednoduchšie, ale nie také jednoduché, že by "zhrabúval odmenu", ty trkvas! Pretože to, do akej miery môže len "zhrabúvať odmenu", je závislé práve od náročnosti objavu!
|
|
Re: nikto nekopiruje babrakov
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
15.8.2018 13:58
Avšak pokiaľ je to len nejaká chujovina, ako napríklad nejaký uzáver niečoho, na čo ani nepotrebuješ drahý výskum, tak áno, to sa dá ľahko odpozerať - ale za to ani prvému objaviteľovi neprináleží väčšia odmena než tá, ktorú získa z toho, že bude mať výrobok na trhu ako prvý a zvládnutú a rozbehnutú výrobu!
Jedinú výnimku na patenty by som možno priznal liekom a podobným veciam - z toho dôvodu, že ich presné zloženie musí byť verejne známe a počas tohto obdobia ich skúšky prebiehajú aj niekoľko rokov. Preto, lebo tam je zo zákona povinné zverejnenie.
Ale aby si kapitalisti platili verejnú moc, ktorou vypaľujú nezávislých výskumníkov, to je vrchol kapitalistickej nehoráznosti!
|
|
Plný súhlas
Od reg.: Samo Unos
|
Pridané:
15.8.2018 14:20
Európanom tvali 200 rokov kým prišli nato ako sa robí hodvab a porcelán.
Lebo im to číňania nepovedali.
Udržali tajomstvo - lojálnosť.
Tie americké "Patenty" sa dajú okopírovať, ľahko lebo stoja za malé h.
|
|
Re: dnes má meniny Mojmir
Od: Klon M1652
|
Pridané:
15.8.2018 9:20
Ahoj 4maniak. Nebodaj si zasa vymenil nick :)
|
|
Re: dnes má meniny Mojmir
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
15.8.2018 13:37
To je taká chujovina, čo si napísal, ako že mýtne brány podporujú hybnosť obyvateľstva.
|
|
Re: dnes má meniny Mojmir
Od: fdsklafk
|
Pridané:
15.8.2018 19:08
CITANIE S POROZUMENIM?
Kde je tam napisane ze sa maju zrusit VSETKY patenty???
Maju sa zrusit iba IEBLE patenty, tie co brzdia pokrok a umelo vytvaraju barieru pre konkurenciu.
A takysto by sa mali nastavit maximalne limity na poplatky za licencovanie s ohladom na naklady ktore boli na dany vyskum vynalozene.
(sup sup naspat do skolky nauci sa citat s porozumenim ty pacient)
|
|
16GB RAM
Od: Sancho
|
Pridané:
14.8.2018 13:14
No parada - moj notebook ma 16GB celej ram a ta najnizsia grafika ma tolko len na rendering?
Kde je tych 640kB, ktore mali stacit kazdemu???
|
|
Re: 16GB RAM
Od: McMurdoc
|
Pridané:
14.8.2018 14:07
16 TFLOPS/s. :D to je 2x viac ako mal navykonnejsi superpocitac v roku 2000
|
|
Re: 16GB RAM
Od: syntaxterrorX. XX
|
Pridané:
15.8.2018 7:46
Ej veru, aby po aplikovani fixov na Spectre, Meltdown a Foreshadow pri tolkom vykone pre Intel dual socket dosky uz v ramci minimalnych poziadaviek priekazne netrebalo.
|
|
Re: 16GB RAM
Od: anemasto
|
Pridané:
15.8.2018 15:53
vtedy mala moja 32MB RAM uz 2 roky. A akurat dorazil 6.4GB HDD za ludovu jednu mesacnu vyplatu.
Keby 18 rokov doazdu niekomu ukazes tuto grafiku, Ej, to by asi skolaboval.
Co bude o 18 rokov ? Nejake tipy? Porovname na DSL.sk o 18 rokov ?
|
|
Re: 16GB RAM
Od: MenoFieldValue
|
Pridané:
14.8.2018 14:23
tu, tu a tu.
|
|
5 znakov
Od: Kamikaze1
|
Pridané:
14.8.2018 13:15
Ak má obrázok v 4K rozlišenie 8 294 400 bodov tak renderovanie trayracingom 10GRay/s bude zvládať renderovať 1205fps 4K video? Či 1 Ray != pixel?
|
|
Re: 5 znakov
Od: trigger.*
|
Pridané:
14.8.2018 13:17
daj si ban ze nevies
|
|
6-ty znak
Od: Jamrich
|
Pridané:
14.8.2018 13:29
Ešte stále je 3D obraz v PC umelý. Nechápem načo takéto techniky. 2-rozmerné zariadenie - dnešný PC monitor to bohvieako nezobrazí...
Na CRT monitory sa vyvíjala skutočná hĺbka obrazu.
|
|
Re: 6-ty chevron locked
Od: syntaxterrorX. XX
|
Pridané:
14.8.2018 13:30
Presne tak. Keby trebalo len monochrom a netrebalo 3D, také čosik by na nie slow-mo nestačiť priekazne už ani nemuselo.
|
|
Re: 6-ty chevron locked
Od: _M_M_M_
|
Pridané:
14.8.2018 14:19
trebalo = bolo treba
netrebalo = nebolo treba
|
|
Re: 6-ty chevron locked
Od reg.: akoze
|
Pridané:
14.8.2018 14:36
pozor, trebalo sa pouziva aj v zmysle "je potrebne" alebo "bude potrebne" teda samo o sebe nie je casove.
|
|
Re: 6-ty chevron locked
Od: ericek111 [PC]
|
Pridané:
14.8.2018 16:27
Nie, mýliš sa.
časovanie slovesa "trebať":
oznamovací spôsob:
prítomný čas: ja trebem, ty trebeš (imp. treb), on/ona/ono trebe, my trebeme (imp. trebme), vy trebete (imp. trebte), oni/ony trebú.
minulý čas: ja som trebal, ty si trebal, on trebal, ona trebala, ono trebalo, my sme trebali, vy ste trebali, oni/ony trebali.
podm. spôsob: prít. č.: trebalo by, min. č.: bolo by trebalo
Alebo "trebajú"/"trebajte"? Čo na to miestna lingvistická komunita?
- Ondrej Medveď, Jazykovedný ústav Ľudovíta Štúra, Slovenská akadémia vied, Bratislava.
|
|
prakticky teoretik
Od: syntaxterrorX. XX
|
Pridané:
14.8.2018 17:47
Kebyže fakt trebalo použíť trebajú, dilema je jednoducho eliminovateľná napríklad označením za komunitu, ktorej priekazne kompletne trebe.
|
|
Re: prakticky teoretik
Od: pingmeter
|
Pridané:
15.8.2018 11:59
na slovensku trebe kazdemu
|
|
Re: prakticky teoretik
Od: fagju
|
Pridané:
15.8.2018 13:08
trebalo = jebalo
netrebalo = nejebalo
|
|
Re: 6-ty chevron locked
Od: dawda
|
Pridané:
14.8.2018 17:49
Tebe to uz dobre trebe
|
|
Re: 6-ty chevron locked
Od reg.: cpt.obvious
|
Pridané:
14.8.2018 19:14
pozeram ze si sa tu dobre vytrebal :D
|
|
Re: 6-ty chevron locked
Od: pingmeter
|
Pridané:
15.8.2018 11:58
trebalo by ti chodit sem castejsie, aby si poznal miestny folklor
|
|
Re: 5 znakov
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.8.2018 13:46
to asi veeeelmi tazko: https://bit.ly/2yJcgOD
"Typically, each ray must be tested for intersection with some subset of all the objects in the scene."
|
|
Re: 5 znakov
Od: Blaze79
|
Pridané:
14.8.2018 14:29
Jeden 'Ray' skutocne nie je jeden pixel, ak sa dobre pamatam. Pri prvom odraze od nehladkeho povrchu alebo pri prechode cez material sa moze rozsirit na viacero smerov.
A tiez tusim sa skutocne tracuje viacero lucov v ramci jedneho pixela - na displeji je to sice jeden bod ale jeho farbu udavaju luce dopadajuce na cely 'stvorcek' takehoto bodu. Cize cielom je vyslad kopec skoro rovnako smerujucich lucov pre vypocet jedneho bodu.
|
|
Re: 5 znakov
Od: Kamikaze1
|
Pridané:
14.8.2018 21:16
Dakujem, dava to logiku. :)
|
|
Re: 5 znakov
Od: fdsahgdrteer
|
Pridané:
15.8.2018 8:24
Nie jeto celkom tak, viac lucov v jednom pixely nie je tym hlavnym problemom. Problemom je, ze po vyslani luca z miesta pozorovania a najdeni prveho priesecnika, sa vysielaju luce smerom ku vsetkym zdrojom svetla v scene, co sposobuje exponencialnu narocnost.
|
|
Titulok:
Od: RIKK
|
Pridané:
14.8.2018 15:01
pfff, prvy wolfenstein bol robeny raytracingom.
|
|
Re: Titulok:
Od: RIKK
|
Pridané:
14.8.2018 15:02
...alebo to bol raycasting.. Davam si facku, ale aj tak... pfff japonci opat sklamali
|
|
Re: Titulok:
Od: prdlajs
|
Pridané:
14.8.2018 15:37
Casting couch?
|
|
baník
Od: xyx
|
Pridané:
14.8.2018 15:14
a ako na tom pôjde mining nespomenuli...
|
|
Re: baník
Od: lolopol
|
Pridané:
14.8.2018 15:16
ako nic
|
|
Re: baník
Od: Jamrich
|
Pridané:
14.8.2018 22:23
Dokonca ako dve nič.
|
|
Raytracing
Od: Dupko
|
Pridané:
14.8.2018 15:52
Raytracing poznam .. Taky renderer ma Blender napr. Luxrender.. a renderuje snimku naveky a furt je zasumena .. a niekto v tom dokaze urobit fotorealitu
|
|
Re: Raytracing
Od: Dupko
|
Pridané:
14.8.2018 15:55
A tak ma napadlo.. odsumovanie zavisi od casu tak si tipnem ze novy setting v hre bude 'povoleny šum' :D
|
|
Re: Raytracing
Od reg.: cpt.obvious
|
Pridané:
14.8.2018 19:15
jediny dobry render je bender
|
|
czccz tu nieje?
Od: Antoine
|
Pridané:
14.8.2018 20:15
a kde kupujete karty, dosky atd. na slovensku? Ja poznam len zeleneho mimozenstana.
|
|
Re: czccz tu nieje?
Od: Pudleek
|
Pridané:
14.8.2018 21:32
Skús UTFG.
|
|
Re: czccz tu nieje?
Od reg.: palqo
|
Pridané:
15.8.2018 7:54
Ja mám v zálohe ešte Agem, Tntrade a Tichepc.
|
|
No super
Od: userabcdefgh
|
Pridané:
15.8.2018 21:20
No to je vyborne, zase sa budu drbnute hry pre asocialnych gamerov rendrovat kvalitnejsie a rychlejsie .... kedy uz ludom dojde ze su to vo svojej podstate kraviny.
|