|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trend
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.4.2018 11:27
niektore 8 TB disky maju bud SMR alebo helium a v pripade 10 TB kuskov je to vacsina ... 12 a 14 TB iste nebudu vynimky
stava sa ale trendom, ze vyrobcovia to vobec nepovazju za dolezite zmienit v nazve (ako WD HelioSeal ) ci nebodaj v datasheete
napr. toto tu: https://bit.ly/2JXxgEl je plnene heliom (na rozdiel od 8-6-4-....a mensich v tej istej modelovej rade), ale NIKDE o tom neni ani zmienka, ani v datasheete ..... sak naco ze !?!?!?!?
asi sa to stane trendom, rovnako ako par rokov po zavadeni PMR (v 2005/2006) uz nikto neuvadzal ze disk ma PMR (kolmy zapis) miesto LMR (pozdlzny zapis)
|
|
Re: trend
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
19.4.2018 11:58
myslim si ze disk je spotrebny tovar ktory pouzivas na primarne alebo sekundarne ukladanie udajov. ak nemas sekundarny disk vytvoreny na zalohovanie pripadne tercialny na zalohovanie zalohy tak potom je to tvoja chyba ked sa nieco pokazi a prides o ulozene data. preto by som velmi neriesil akou technologiou disk vlastne pracuje lebo je dokazane ze aj obycajny wd green za 5 korun postacuje beznemu uzivatelovi na to co potrebuje. preto ak nie si nejaka firma co stavia diskove pole alebo nejaku serverovnu tak v zasade nepotrebujes poznat take podrobnosti ako je pmr helium alebo ine nadchadzajuce technologie lebo nez sa ti ten disk znici tak uz dovtedy aj dvakrat skonci zaruka a pri sucasnej cene diskov je to si myslim zajedno...
|
|
Re: trend
Od: Eduard Khil
|
Pridané:
19.4.2018 12:06
Neuveritelna znoska nezmyslov v jednom odstavci. Si talent. Nespliecha ti nahodou na ten tvoj neregistrovany majak?
|
|
Re: trend
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.4.2018 13:28
tak to si troska mimo ne? to si myslel zo srandy? uz si cital tu legendarnu rezenciu smr 8 tb archivnej morskej brany (spred 1 ci 2 rokov) na ceskom diitku? a ze ten disk sa sprava uplne inak ako bezny disk s pmr? ja mam dva, ale viem co je to za disky, preto ho netryznim nahodnymi zapismi prtavych suborov ako chuj a preto pracuju vyborne a celkom normalne
|
|
Re: trend
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
20.4.2018 12:15
necital som. ale pozrem si.
|
|
Re: trend
Od: Bolvua
|
Pridané:
19.4.2018 15:24
DSL Odbornikov si nevsimaj. U mna mas plus ;). Samozrejme, ze je to uplne jedno z pohladu usera. Dnes uz by mal kazdy jeden clovek vediet, ze zalohovanie si nejakych dat len na jeden disk je chujovina a to uz nehovorim o archivacii.. Vela ludi vsak nepozna ani rozdiel medzi zalohou a archivaciou, tak co by sme chceli ze? :)
|
|
Re: trend
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
20.4.2018 12:13
vidim ze aj tebe dali minus :) nevadi. kazdy mame nejaky nazor a nato tu predsa je ta diskusia. niekedy sa druhym pozdava, inokedy zas nie.
|
|
Re: trend
Od: Detekovat
|
Pridané:
19.4.2018 12:11
Ano, SMR je problem, lebo to ma vplyv na rychlost a nie okamzite zjavny, ale az pri zaplnani/prepisovani. Ale takto vyskakovat kvoli heliu? Planujes disk otvarat a prehadzovat si platne?
Ak tvoj OPS zahrna planovanu obnovu dat otvaranim disku (co ked uz nic ine, tak stoji viac nez cela retaz zaloh od online RAIDu az po cold storage), tak si na hlavu.
|
|
Re: trend
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.4.2018 13:35
ty si nejaky otocne opaceny
smr NIE JE problem pokial vies na co disk sluzi a co na nom robit/nerobit ... o eventualnom "probleme" s smr diskom sa dozvies hned v radoch minut/sekund, ked zacnes smr disk vyuzivat chujskym sposobom na co nie je urceny
helium JE problem, pretoze o nom sa mozes dozvediet za napr. 7-8 rokov, ked koncentracia helia klesla o 20% a miesto toho sa tam nacaskoval vzduch
|
|
Re: trend
Od: Re: trend
|
Pridané:
19.4.2018 12:13
nejak nechapem. tebe vadi ze vyrobcovia neuvadzaju plnenie heliom?
|
|
Re: trend
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
19.4.2018 12:24
Nie. Principialne mu vadi vsetko, len priekazne riesi aj detaily.
|
|
Re: trend
Od: achjaj
|
Pridané:
19.4.2018 14:35
To nie je detail či disk má ventil-otvor ktorý sa nesmie upchať alebo nie, či ho môžeš v prípade servisovania otvoriť alebo nie.
|
|
najvyssi princip
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
19.4.2018 14:47
Okrem všetkého je všetko detail.
|
|
Re: trend
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.4.2018 13:31
ano vadi, exituju disky plnene heliom co prezili 10 rokov s tym ze z helia neunikol ani atom?
to su nove technologie a neexistuju dostatocne stare produkty, aby sa dalo povedat ako su spolahlive (s laboratornymi testami na mna prosim neist)
|
|
Re: trend
Od: Super Aryan II
|
Pridané:
19.4.2018 13:47
Kolkoze je projektovana zivotnost hdd?
Protip - 20 rokov to neni, kuratenko...
|
|
Re: trend
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.4.2018 14:02
kuratenko je rozdiel ci o data prides lebo sa dodrbe hyper-jemna mechanika v disku, alebo ti unikle drbnute helium
mam niekolko diskov, 6-7 rocnych a idu
odpoved na tvoju otazku: v ramci konzumeho kurvitkoveho systemu a planovaneho zastaravania je projektovana zivotnost hdd len o chlp vacsia ako zaruka vyrobcu
|
|
Re: trend
Od: 9.9.9.9
|
Pridané:
19.4.2018 14:12
6-7 ?
My sme minule blbli v praci a nasli sme MFM!! disky.
Isli 2-3 vr, precitania vsetkych dat!
Pjetro mas moju podporu.
Aj keby 99% zakaznikov to bolo jedno.
Ked je na HDD tak 500 zbytocnych pismenok.
A dodatok ze neprat v pracke.
Tak nevidim dovod preco tam nevedia pridat dalsich 6-10 napr. PMR_HELL. SMR&IT_WORKS a pod.
|
|
Re: trend
Od: G.vývod
|
Pridané:
20.4.2018 0:22
Pičus a jeho múdrosti.
|
|
Re: trend
Od: ffdf
|
Pridané:
22.4.2018 21:36
v tomto prípade: ..."a jeho hélium" :-)
|
|
Re: trend
Od: >.>
|
Pridané:
19.4.2018 16:39
hitachi, divizia wd, ohlasila heliove disky v 2012, zacala seriovo vydavat 2013. dnes je rok 2018.
2018 - 2015 == 5
odpoved na tvoju otazku - nie, kuratenko, lebo nie su tolko rokov seriovo dodavane. a nie, nebudu, lebo jeden atom v tomto pripade nevadi...
nove technologie to samozrejme tiez nie su - metody na vyrobu hermeticky uzatvorenych zariadeni na uschovu dat su tu od cca 1992, metody na vyrobu a kontrolu uniku v diskoch plnenych plynom s nizkou hustotou napr. v 2004 - oboje mal napr. maxtor, 2007 - western digital patentoval metody na detekciu uniku helia a predviedol v labaku prvy heliom plneny disk...
|
|
Re: trend
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.4.2018 17:50
budem velmi rad ak v 2023 niekto nastartuje prve heliove seriove disky dodavane na trh v 2013 a nebudu vykazovat poruchy v suvislosti s unikom helia
budem len rad, lebo potom sa toho clovek nemusi obavat
ako pises na 99,99% by s heliom problem nemal byt, potesil si ma
|
|
Re: trend
Od: trololoman
|
Pridané:
19.4.2018 12:24
Tak ale heliovy disk poznas na prvy pohlad, pretoze ma privareny dekel. Co je zase ale nevyhoda v pripade zachrany dat pretoze sa neda jednoducho rozsrobovat.
|
|
Re: trend
Od: Eduard Khil
|
Pridané:
19.4.2018 13:13
Tebe tusim tiez mali dekel privarit, lebo ti uz zase uletel.
|
|
Re: trend
Od: Oko Jozefa
|
Pridané:
19.4.2018 13:15
Tebe by mal niekto prijebať, tuším.
|
|
Re: trend
Od: Eduard Khil
|
Pridané:
19.4.2018 14:11
Nevyskakuj lebo ti ho vypichnem.
|
|
Re: trend
Od: Ondrej Mack0
|
Pridané:
19.4.2018 18:18
Ha Ha Ha Daj mu amatérovy :D
|
|
Re: trend
Od: Eduard Khyl
|
Pridané:
19.4.2018 20:22
AmaterovY? Krystove ocy, tys to zabyl.
|
|
Re: trend
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
25.4.2018 3:43
No a?
Áno, je to zvykom; ani výrobcovia spracovačov (procesorov) nikdy nikde v názve nezmieňovali, že ich výrobok používa napnutý kremík.
|
|
fsagagasg
Od: Robo11111111
|
Pridané:
19.4.2018 12:18
Ked to rozoberem bude z toho dobra bruska ?
|
|
Re: fsagagasg
Od: 1.1.1.1
|
Pridané:
19.4.2018 14:13
Hej, ale musis este vymenit platne.
7200RPM postaci :)
|
|
Occamov britvoš ...
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
19.4.2018 14:23
Akurat ze tam je na brusenie namiesto platniciek priekazne hlavicka.
|
|
Re: fsagagasg
Od: Pozor daj
|
Pridané:
19.4.2018 21:06
Keď budeš rezať v ochrannej atmosfére hélia... Ako bolo vyššie uvedené, môže sa to celé dojebať...
|
|
segalonging
Od: segal
|
Pridané:
20.4.2018 0:06
dva a pol miliona MDFK hodin zaruka, cca.
292,6029962546816 rokov, vysvetlite mi to niekto alebo mi vynadajte, dakujem sponzorom
|
|
Re: segalonging
Od: amd-man
|
Pridané:
22.4.2018 11:57
v optimalnych podmienkach, a hovori to o tom, ze ak mas cca 100k diskov, tak kazdy cca den sa ti jeden z nich odjebe. do roka cca 350 diskov, alebo failure rate 0.35%. standardna rate je, btw, okolo 1m /1.5m/, co je okolo 0.88% /0.58%/.
ps: beztak sa ti disk vacsinou odjebe kvoli teplu /neni ich starost, ked ho nevies uchladit/, mechanickemu poskodeniu /neni ich starost, ked po nom jebnes, alebo nim trasies/, alebo vlastnym kokotizmom uzivatela /a proti ludskej hluposti ziadna burina nenarastla/...
|
|
kapacita SSD
Od: Adrique1
|
Pridané:
20.4.2018 9:38
"Flash SSD...s väčšou kapacitu poľahky HDD prekonávajú v kapacite" - kto by bol toto vyslovil pred 10 rokmi, bol by vyhlásený za heretika a upálený na nechladených Pentiách IV
|