|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Install Arch
Od: Lajos1
|
Pridané:
16.2.2018 9:13
Komentare typu "Install arch" za 3..2..1.... :D
|
|
Re: Install Arch
Od: trololoman
|
Pridané:
16.2.2018 9:25
Install Hrach
|
|
Re: Install Arch
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
16.2.2018 11:19
rm -r bsod
|
|
Re: Install Arch
Od: dj_v
|
Pridané:
16.2.2018 11:47
ešte to nezmenili na gsod? To rovno klesne počet samovrážd, keďže zelená ukludňuje.
|
|
Re: Install Arch
Od: nehapom
|
Pridané:
16.2.2018 14:58
- ktory linux je najbezpecnejsi, najodolnejsi voci externym utokom?
- RedHat ci pouzit nieco ine?
|
|
Re: Install Arch
Od: sensei-san
|
Pridané:
16.2.2018 15:43
> - ktory linux je najbezpecnejsi, najodolnejsi voci externym utokom?
Ten dobre spravovaný.
|
|
Re: Install Arch
Od: nztznt
|
Pridané:
16.2.2018 19:22
OpenBSD ;-)
|
|
Re: Install Arch
Od: --=(oOo)=--
|
Pridané:
16.2.2018 20:29
On sa pýtal na Linux a OpenBSD nie je Linux!!!
|
|
Re: Install Arch
Od: Heheheheh
|
Pridané:
17.2.2018 10:40
Aj pan majster tesar sa obcas utne.
|
|
Re: Install Arch
Od: kapytalysta
|
Pridané:
18.2.2018 12:41
nie, pan je o krok dalej ;) ak nejaky unixovy system tam OpenBSD. Ja to potiahnem dalej, a poviem: FreeBSD :)
|
|
ôzokho
Od: tdtg
|
Pridané:
16.2.2018 9:14
install arch
|
|
Re: ôzokho
Od: kdjj
|
Pridané:
16.2.2018 9:17
arch install
|
|
Re: ôzokho
Od: ME3
|
Pridané:
16.2.2018 9:24
install archetype
|
|
Re: ôzokho
Od: AAAAAAAAAAAA
|
Pridané:
16.2.2018 10:03
tu je dnes zabavy ako v skolke na ihrisku.
|
|
Re: ôzokho
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
16.2.2018 11:20
pozemšťán, už sme zrušili nonstop drájv.
|
|
Re: ôzokho
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
16.2.2018 18:11
vcera som si to tiez vsimol ... zacalo to vcerajsou nocou... este ze som tam nedokvitol o druhej v noci ale nieco okolo tretej poobede.. :-D
|
|
Re: ôzokho
Od: Kornel Dva
|
Pridané:
16.2.2018 12:15
To je tak, ked sa totalne nudni ludia snazia vtipkovat.
|
|
Re: ôzokho
Od: Abrakadabra
|
Pridané:
17.2.2018 10:40
Myslis linuxaka instalujuceho kazdy den arch?
|
|
iExploder
Od: iExploder
|
Pridané:
16.2.2018 9:26
arch je fakt dobry, hlavne mnozstvo dokumentacie a navodov k nemu na nete, instalacia cez command line cez par prikazov, ziadne klikacky a podobne pixoviny
aj komunitne balicky a pod, proste fasa
|
|
Re: iExploder
Od: SeppWinkler
|
Pridané:
16.2.2018 9:57
Takže sa už pomaličky začína doťahovať na MS DOS 6.2.2. :) Konečne :)
|
|
Re: iExploder
Od: zvastovnik
|
Pridané:
16.2.2018 10:04
A pockaj ked MS DOS porazi, to budu zas clanky ako Linux prevalcoval Microsoft :)
|
|
Re: iExploder
Od: snoop doggy dogg
|
Pridané:
16.2.2018 18:21
zatial nema sancu t602 ani m602 na archu
(bez dosboxu) nespustis.
|
|
Re: iExploder
Od: Rayeo
|
Pridané:
16.2.2018 10:48
dobryy :D
|
|
Re: iExploder
Od: Adolf Kernel
|
Pridané:
16.2.2018 12:51
to bol MS DOS 6.22 nie 6.2.2
|
|
Re: iExploder
Od: Linux krvaca
|
Pridané:
16.2.2018 10:27
Systemd pochova Arch, Ubuntu aj Debian spolu s celym RedHaatom aj Fedorou a k tomu pribalim aj lacny CentOS. Aby ste vedeli, dni Linusu su uz spocitane.
|
|
Re: iExploder
Od: dfdfgdfg
|
Pridané:
16.2.2018 11:22
Den, ked nastupi na miesto Linusa Poettering, bude posledny v historii Linuxu .. a ten den sa asi nezadrzatelne blizi. Nieco ako Skynet, ale ten aspon fungoval.
|
|
Re: iExploder
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
16.2.2018 13:18
A co mas proti Poetteringovi? V tom co robi je kompetenetny, servitku si pred hubu tiez nedava.
Jeho problemom je akurat to, ze kopec ludi sa vyjadruje k veciam, o ktorych prd vedia. Tato, dnes uz klasicka presentacia, je toho nadhernym prikladom: https://youtu.be/ZTdUmlGxVo0?t=23m1s
Stoji za to pozriet cele.
|
|
Re: iExploder
Od: LinuxuLinuxu
|
Pridané:
16.2.2018 15:29
Nebudem hodnotit obsah, budiz akokolvek, ale by Poettering si za tie ataky zasluzil minimalne jednu prijebat.
|
|
Re: iExploder
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
16.2.2018 17:13
Pokial by si sa denno-denne stretaval s takymi ignorantami, ktori sa vyjadruju k veciam, o ktorych nemaju ani najmensieho sajnu, spraval by si sa inac? Aj svatemu by presla trpezlivost.
A to si Draxingera vazim, ale tu bol seriozne mimo.
|
|
Re: iExploder
Od: sensei-san
|
Pridané:
16.2.2018 16:00
Heh, kompetentný. Nebudeme rozoberať pulse audio, ok? Ale systemd - kým nemusíš riešiť, že niečo nefunguje, tak je to fuk. Ale v momente, keď sa niečo pokašle, tak je ľahšie fixnúť jednoduchú vec. Som ochotný pripustiť, že systemd môže mať význam na laptope, ktorý firma zapožičiava každý deň inému zamestnancovi. Jeden je slepý, druhý Maďar, tretí s tým obchádza oddelenia a testuje wifi AP, štvrtý k tomu pripája SSD NAS cez IR port a piaty to chce ovládať jedine cez Kinect.
A on to všetko chce "integrovať".
A aj to dosiahne, ale za cenu ohromnej komplexnosti. A prečo by som ja tú komplexnosť mal chcieť na svojom desktope, ktorý mi už 6 rok leží pod stolom, má furt ten istý disk, furt tú istú klávesnicu, furt tú istú pevnú IP, pripojený cez kábel na ten istý router. Už ani tú USB flashku k tomu nepripájam.
Nech si teda urobí svoje dokonalé a všeobjímajúce riešenie, ale nech ho nepchá inde.
Môžeš argumentovať, že on ho nepchá. Ale keď si 800lb gorila ako RedHat, tak máš svoju zodpovednosť.
|
|
Re: iExploder
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
16.2.2018 17:07
Ale kludne podme rozoberat pulseaudio. Prinieslo take nevidane veci, ze viacero aplikacii moze naraz hrat audio, takze flash v browseri ti neblokuje tvoj mp3 player a ked ich chces prehodit, nemusis restartovat obe aplikacie. Alebo dokonca mozes pouzit usb, bluetooth sluchadla, alebo nebodaj hdmi audio (vsetky tri sa tvaria ako samostatne zvukovky) iba tak, plug-and-play, ani konfig nemusis editovat! A ze par ludi, co malo zabugovane drivery, zistilo, ze ma zabugovane drivery? No tak aspon mali motivaciu ich odbugovat, nech funguju korektne.
V systemd sa veci debuguju pomerne lahko, lahsie ako so sysvinit. Mal som jeden nettop, ktory pri reboote cakal na timeout, ale ssh zabite, disk odmontovany, na konzolu nenapise nic, seriovy port nemal... ale so systemd to oddebugovat islo. A to uz nehovorim o tom, ze aky je rozdiel pisat init skript vs systemd unit. Odkedy mame na serveroch CentOS7, tak si len pochvalujem.
|
|
Re: iExploder
Od: Oer Oer
|
Pridané:
16.2.2018 12:17
Sam si picovina.
|
|
dasdas
Od: joadsinko
|
Pridané:
16.2.2018 9:32
V tabulke chyba tam MacOS ako najrevolucnejsi operacny sistem.
|
|
Re: dasdas
Od: Neviem-
|
Pridané:
16.2.2018 9:36
...a v poslednej dobe aj opensource.
|
|
Re: dasdas
Od: G vývod
|
Pridané:
16.2.2018 12:18
Tento sa ti podaril, masturbant. Zasmial som sa.
|
|
Re: dasdas
Od: Neviem-
|
Pridané:
16.2.2018 17:04
Ako si tak masturbujem, tak pozerám a zo zadku mi niečo visí. Predstavte si, G vývod.
No poď, daj ešte niečo. A nezabúdaj na Putina. Trošku masturbovania do toho umierania, zúfalec.
|
|
Re: dasdas
Od: G vývod
|
Pridané:
16.2.2018 21:53
Ozaj, putinov masturbátor, kedy už príde to obvinenie, že rusi hackli OH?
|
|
Re: dasdas
Od reg.: Anomalia
|
Pridané:
17.2.2018 4:21
http://dopice.sk/l1e
"...some digital crumbs led to a familiar culprit: Fancy Bear, the Russian hacking group with ties to Russian intelligence services..."
http://dopice.sk/l1c
"The signatures of the attack indicated a link to Russian hacking group..."
http://dopice.sk/l1d
"Russia Might Be Behind The Hack That Targeted The 2018 Olympics Opening Ceremony..."
. . .
|
|
Re: dasdas
Od: meheh
|
Pridané:
16.2.2018 16:53
*leaksource
|
|
Re: dasdas
Od: martiiiiiinHK
|
Pridané:
16.2.2018 9:37
nechyba tam, tabulka ukazuje OS podla pouzivanosti
|
|
Re: dasdas
Od: akto79
|
Pridané:
16.2.2018 9:37
MAC OS je linuxova distribucia? nemyslim
|
|
A členok o
Od: pokusil
|
Pridané:
16.2.2018 9:40
Aj Janka Hospodárová je tunajšie meme; článok o nej nebude?
|
|
Re: A členok o
Od: m__
|
Pridané:
16.2.2018 17:59
co clanok, preco rovno nie rozhovor
|
|
Re: A členok o
Od: ffdf
|
Pridané:
18.2.2018 11:12
však jej na fakebooku napíšte...nech príde popísať :-)
|
|
;\';\'\';\'
Od: arch_bastard
|
Pridané:
16.2.2018 9:41
Preco je Arch dobry
>bleeding edge rolling release
vsetko je najnovsie, ziadne skoky vo verziach ako ubuntu alebo fedora kedy sa zvykne nieco pokazit
>AUR
https://aur.archlinux.org/packages/
repositar kde je vsetko lahko pristupne, nie je to 100% bezpecne, ale je to tak neskutocne pohodlne oproti natahovaniu s repami 3 stran na ubuntu, opensuse alebo fedore, ktore rovnako nemusia byt bezpecne
>customizability
Vyberies si co chces, chces gnome? chces Xfce? Chces i3 na vrchu KDE? Toto sa da samozrejme na vsetkych linuxoch, ale arch je postaveny od zakladov na toto a ma k tomu aj velmi dobru dokumentaciu
|
|
Re: ;\\\';\\\'\\\';\\\'
Od: gjgjg
|
Pridané:
16.2.2018 10:05
1.Preco si myslis, ze najnovsie je najlepsie? Fedoru uz upgradujem niekolko verzii a je to jednoduchy a funkcny sposob. Nielen Fedora je do urcitek miery tiez rolling distribucia. Upgradujem aj Mint aj Debian a tiez bez problemov.
2.Stabilita pri pouzivani AUR? U mna najstabilnejsi Debian s max. backports repozitarom.
3. Toto za killer feature nepovazujem. Urcite nie pre masove pouzivanie Archu.
Je super ze Arch existuje ale nemyslim si zeby bol ina liga ako ostastne distribucie.
|
|
Re: ;\\\';\\\'\\\';\\\'
Od: Abcdefgh
|
Pridané:
16.2.2018 18:07
Nie ďakujem gnome nechcem, to je najväčšie joke DE.
|
|
Re: ;\\\\\\\';\\\\\\\'\\\\\\\';\\\\\\\'
Od: Lili Lulu
|
Pridané:
16.2.2018 18:21
Gnome 2 v pohode.
|
|
znakov x
Od: wertyx
|
Pridané:
16.2.2018 9:43
antergos tiež vychádza z Arch-u. Mnohí túto distribúciu prezývajú grafický inštalátor arch linuxu.
|
|
Re: znakov x
Od: redyq
|
Pridané:
16.2.2018 10:04
a este jednoduchsie je Manjaro
|
|
Re: znakov x
Od: AAAAAAAAAAA
|
Pridané:
16.2.2018 10:06
A uplne jednoduchy je skrubjare.
|
|
Re: znakov x
Od: Abrakadabra
|
Pridané:
17.2.2018 10:36
Ja pouzivam distro od kim jong una. Ziadne prozapadne distro s nastrcenou CIA v bootstrape :)
|
|
zopar negativ inak ok
Od: Linuxak
|
Pridané:
16.2.2018 10:08
- Žiadne konfiguračné nástroje (výhoda, pokiaľ sa chcete naučiť niečo nové alebo sa spoliehate na vlastné nastavenia)
- Po základnej inštalácii sú v PC iba nevyhnutné aplikácie (bez X servera a podobne. aj výhoda, pretože nebežia zbytočné DAEMONS, použivateľ si može doinstalovať aplikácie, ktoré naozaj používa)
- Občasné chyby v balíčkoch
- Úplne nevhodné pre ľudí, ktorí odmietajú čítať návody
|
|
Jeden stary ale dobry a hlavne vystizny linux komunitu aj dnes
Od: Arch Linux
|
Pridané:
16.2.2018 10:10
Šéf sekretářce:
- Katko, prosím tě, překopíruj měsíční data naším partnerům, oni se za chvíli stavěj.
Po chvíli
- Dobrý den! Vám mám překopírovat ty data?
- Dobrý den! Ano ano, prosím! Tady máte disketu.
- Děkuji.
Strká do disketu do mechaniky a....
# mkfs -t vfat -c /dev/fd0h1440
# mount -t vfat -o iocharset=koi8-r,codepage=866 /dev/fd0 /mnt/floppy
# find / -noleaf -type f -name Otchet_april. [a-zA-Z] -exec cp '{}';/mnt/floppy ;
# ls -la /mnt/floppy/Otchet_april. [a-z][A-Z] && sync && sleep 3
- Tak a je to! (vrací disketu)
Partneři:
- o-O !!!! 8-O
- Prosím?!... Ach! Zase jsem zapomněla odmountovat?!
|
|
Re: Jeden stary ale dobry a hlavne vystizny linux komunitu aj dnes
Od: Arch Linux
|
Pridané:
19.2.2018 8:07
Moja babka takto fici a nevie si linux vynachvali. Je to iba vec pohladu :)
|
|
Lili Lulu
Od: Arch vs. Debian
|
Pridané:
16.2.2018 10:19
Za poslednych par rokov instalujem uz iba Debian.
Ake vyhody by mohol mat Arch Linux oproti Debianu?
|
|
Re: Lili Lulu
Od: dfsdf
|
Pridané:
16.2.2018 11:23
Vsetky. Namatkou spomeniem jeden .. tu v diskusii nebude dobre vyzerat veta "install debian" ..
|
|
isto?
Od: adam666
|
Pridané:
16.2.2018 10:36
Tento prieskum ma vypovednu hodnotu ako prieskum na nasich nemenovanych mediach kde kotleba vyhral za prezidenta. :) tak uzivajme si out of reality.
|
|
Re: isto?
Od: lal
|
Pridané:
16.2.2018 12:59
Magian afaik nekandidoval na prezidenta a teda neviem aky 'prieskum' myslis. Anketa na hlavnychspravach sa nerata..
Co sa ale neda povedat o 'serioznych' prieskumoch ktore magianovi davali 1,5-3,5%..
|
|
Re: isto?
Od: dj_v
|
Pridané:
16.2.2018 12:59
proti tomu by vyhral ešte aj súdruh hranol 9:1
|
|
linux
Od: lolopol
|
Pridané:
16.2.2018 11:52
---> 16 Distribucii linuxu ... :) :)
...it is getting better and better.
..takze, vysvetli laikovi, keby teoreticky chcel prejst na linux ..ktoru distribuciu si vybrat ...kym dovysvetlujes... bude pozerat na teba jak na typka z paralelneho vesmiru...a pojde si klikat na iOS alebo Win....
...takymto sytlom, ..linux sa na desktopy BFU nikdy nedostane, proste nikdy.
|
|
Re: linux
Od: Kornel Dva
|
Pridané:
16.2.2018 12:46
Nie, nie. Tvoj problem spociva v tom, ze si hlupy. Proste nechapes, ze mas tym bfu povedat, nech si daju ubuntu a hotovo. Na to nema ziadny vplyv, ze je velky vyber distribucii. Povazovat velky vyber za negativum, moze len totalny idiot.
Ja som dal linux viacerym ludom, ktori nie su ziadni experti a bez problemov funguju. Samozrejme nebudem ho davat trebars ludom, ktori sa chcu hrat win hry.
Cize nie je to o tom, ze by linux bol zlozity, nepouzitelny, skaredy, neprehladny atd., to mozno platilo pred desiatimi rokmi. Je to skor o tom, ze hlupi a zaslepeni ludia ako ty siria dezinformacie.
|
|
Re: linux
Od: lolopol
|
Pridané:
16.2.2018 14:54
Bezproblemov funguju ...jasne, fici im mozilla, a tam aj skoncili...ak vobec.
ubuntu je distribucia pre ludi, co v podstate na kompe nic nerobia, a potrebuju ho len ako poznamkov blok.
Ty trubka.
|
|
Re: linux
Od: RIKK
|
Pridané:
16.2.2018 20:28
panko je fanusik apple?
|
|
Re: linux
Od: Idiot
|
Pridané:
17.2.2018 8:53
Podla vsetkych doterajsich prieskumov je vuber z vela moznosti pre ludi horsi ako vyber z menej moznosti.
Ak je totiz tych moznosti velmi vela nevies sa spravne rozhodnut. Najlepsie ak je moznosti 3-5.
|
|
Re: linux
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
16.2.2018 14:12
Ma ten laik rovnaky problem, ked sa musi rozhodovat, ci si nainstaluje na svoj pocitac Windows Server Core alebo Windows Embedded? Tiez mu vysvetlujes, aky je medzi nimi rozdiel?
Myslel som si.
|
|
Malá otázočka!
Od reg.: MiriP
|
Pridané:
17.2.2018 3:27
A čo takto linuxové stb, tie tento výskum nezahŕňa???
:)
|
|
Re: Malá otázočka!
Od: Abrakadabra
|
Pridané:
17.2.2018 10:33
Toto s vyskunom nemam nic spolocne. Je to hlupa otazka , ktoru vyklika nejaka uzka skupina ludi na nejakom bezvyznamnom portali.
|
|
Systemd
Od: Jakub Janek
|
Pridané:
17.2.2018 7:32
Mali by ale rozmýšlať nad presunom na iný init...
|
|
Jejdaaa
Od: Abrakadabra
|
Pridané:
17.2.2018 10:38
Tieto komenty su riadna parodia na to koho distribucia je lepsia a vyplakavanie sa ze ouve pouzivaju ms sw. proste pobavil som sa :) tak si porovnavajme teda :)
|
|
nieeeeeeee
Od: nieeee
|
Pridané:
17.2.2018 15:08
uhm arch linux kde si vsetko musis nastavit sam a budes sa s tym jebat rok kazdy den aby to fungovalo ako tak ak vobec.
mozem sa na to jebat.
alebo asi sa na to uz jebem.
a to som mal arch na nb ani kokot tam nefungoval ani kokot.
nic.
a live verziu nespravia svine ani za picu nespravia live lebo nechcu vyjebanci.
nechcu aby nasrali zakerni hajzlici.
|