neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Intel chce ešte tento rok postaviť a pustiť na cesty autonómne auto úrovne štyri

Značky: samojazdiace technológieIntel

DSL.sk, 10.8.2017


Spoločnosť Intel, ktorá sa po akvizícii izraelskej spoločnosti Mobileye stala hráčom aj v segmente samojazdiacich technológií, chce ešte tento rok vyvinuť a za účelom testovania jeho samojazdiacej technológie pustiť na cesty prvé autá podporujúce autonómnu úroveň jazdenia až číslo štyri podľa klasifikácie organizácie SAE, Society of Automotive Engineers.

Flotila týchto áut má postupne dosiahnuť sto vozidiel a testovať sa budú v Európe, Izraeli a USA, oznámila spoločnosť.

Intel bude samojazdiace vozidlá vyvíjať úpravou existujúcich modelov viacerých značiek, aby demonštroval širokú použiteľnosť svojej samojazdiacej technológie.

SAE definuje šesť úrovní autonómnej jazdy, 0 až 5. Úroveň štyri znamená, že vo viacerých podmienkach a typoch jazdy je vozidlo schopné jazdiť úplne autonómne a vodič nemusí byť ani pripravený prevziať riadenie. Iba pri niektorých náročnejších podmienkach, napríklad zlom počasí, vozidlo tejto triedy nemusí byť schopné plne autonómnej jazdy.

Od úrovne tri sa táto úroveň odlišuje tým, že pri tretej úrovni auto nemusí zvládať všetky situácie a vodič musí byť pripravený prevziať riadenie. Úroveň päť je zase plná autonómia, keď vozidlo je schopné plne autonómne jazdiť aj v najnáročnejších podmienkach.

Autonómny systém Tesly, v súčasnosti zrejme najpokročilejší systém nasadený v sériovo predávaných modeloch, sa zatiaľ považuje za systém s úrovňou medzi dva a tri. U úrovne dva sa od vodiča očakáva, že monitoruje aj prostredie a nespolieha sa kompletne na autonómne funkcie vozidla.

Práve technológia Mobileye v podobe produktu EyeQ3 bola použitá aj vo vozidlách Tesla vybavených hardvérom pre samojazdiace fukcie prvej generácie, pričom jej doterajšie produkty podľa dostupných informácií vychádzali len z vizuálnych dát zachytávaných štandardnými kamerami. Spoločnosť dodáva ako potrebný softvér tak čip pre spracovanie obrazu.

Podľa správy Amerického úradu pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA zo smrteľnej nehody Tesly v máji minulého roka systém postavený na EyeQ3 funguje na princípe porovnávania obrazu s veľkou databázou fotografií zadnej časti rozličných vozidiel. Biely kamión postavený priečne, s ktorým prišlo pri nehode ku kolízii, ale nevedel detekovať.

V mesiacoch po nehode následne oznámili Tesla a Mobileye ukončenie spolupráce a v druhej generácii hardvéru osadenej vo vozidlách od októbra 2016 už riešenie Mobileye nie je použité, hardvér je postavený na riešení Nvidie s GPU.

O koľko sú súčasné riešenia Mobileye lepšie a či už využívajú aj iné vstupy nie je jasné.

Intel sa v minulosti sústredil najmä na výrobu procesorov. Spoločnosť ale nemala vlastné produkty schopné konkurovať procesorom ARM v mobilnom segmente a pôvodne ani akcelerátory schopné konkurovať GPU Nvidie a AMD a využiteľné okrem iného na výpočty v oblastiach umelej inteligencie a počítačového videnia. Po tom, ako sa tieto kategórie uplatnení začali stávať výrazne dôležitejšími, začal Intel výrazne diverzifikovať.

Okrem iného nakúpil spoločnosti vyvíjajúce akcelerátory pre umelú inteligenciu a práve Mobileye zameriavajúcu sa na riešenia pre autonómne vozidlá. Akvizícia mala Intel celkovo stáť 15.3 miliárd dolárov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži


Diskusia:
                               
 

Zeby dalsi mokry sen ako muskov Mars v 2018 alebo baterie s 10-rocnou vydrzou?
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

no to by bol pekne drahy sen za 15,3 mld USD.
Nieco na tom rozhodne bude, ale uroven 4? podla mna ani za rok.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

10 rokov dozadu vedenie VW tvrdilo,
že počítač nebudem nikdy vedieť
šoférovať tak ako človek.

Ja dúfam že sa nemýlili a autonómne autá nebudú šoférovať tak nebezpečné a pomaly ako ľudia.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Už sme natrénovali CAPTCHA.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

VW to sú vizionári
Majú jasnú predstavu o svojom dôchodku 3000eur na deň.
Takže treba hrabať a hrabať, na počte mŕtvych nezáleží.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pomaly??? Už teraz sa jazdí na cestách ako o život. Hlučné výfuky, absencia znalosti že kde mám smerovky, dovolená rýchlosť na tabuli pre mnohých znamená najnižšiu rýchlosť akou tade pôjde a plno ďalších. Dnes už každý úplne suverénne za volantom telefonuje o 106...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nebezpečné ako ľudia
a (spojka)
Pomaly ako ľudia.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Potom požiadam o doplňujúce info.

Teda človek riadi zle.
Človek riadi pomaly.
Stroj bude riadiť iba obdobne.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nemožné
Stroj nepácha samovraždy
(z neznámych príčin prešiel do protismeru:)
Stroj nechlasce alkohol, netelefonuje a nekopuluje.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ak si to nazval stroj, tak potom sa "tešme"...
Sám stroj nič, ale vôbec nič neurobí...
To už asi chápeš.
A nemusím dopísať, že kde je ten vplyv všetkých tých vlastností človeka a mnoho ďalších, ktoré si spomenul a nespomenul...


Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

uz boli aj drahsie sny :)

Odpovedať Hodnotiť:
 

No jasne, ze nikto nevyhodi 15 mld USD bez jasneho ciela. Podla skupenych firiem je to umela inteligencia s rozpoznavanim obrazu (alebo rozpoznavanie obrazu s umelou inteligenciou?) na vlastnych akceleratoroch. Celkom slusna kombinacia, ktora za tie prachy moze priniest slusny zisk, ak sa im to podari, a popritom priniest slusnu revoluciu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

bateria nema problem vydrzat 10 rokov uz dnes, ak ale myslis vydrz na jedno nabitie tak si fanusik scifi, lebo to dokaze iba tak jadrovy reaktor
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Jadrovy reaktor na jedno nabitie? Take chcem! Bude to aj ako iBateria iba za ludovych $999 ?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ani fuzny s tym nema problem. A subpriestorovy nepotrebuje ani to jedno nabitie. Ale ze iba znamena priekazne viac je zaujimava definicia.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Na slovensku nemame este ani len samojazdiace vlaky, kde je zo vsetkych dopravnych prostriedkov najjednoduchsia autonomia, kedze odpada "steering" ... no schvalne intel, co spravi vase auto na dialnici, ked z nakladiaka pred vami vypadne kus polystyrenu?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

zastavi, nalozi ho do kufra, dobehne nakladiak a vrati kus polystyrenu vodicovi. Dvihne sa mu karma a nasledne dosiahne novy level (uroven 5)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je z nejakej hry?
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Zabali do igelitu a ulozi do bioregalu k ryzovym chlebickom.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

No normalne zabrzdi a zastane. Je to objekt ako hociaky iny. Dokaze ich detekovat kamerov alebo radarom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak preco nezastavil pred tym kamionom? ci to nebol objekt ako hociaky iny? :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Stary hardver a softver. Nove tesly maju viac senzorov a ineho typu (lidar), ktore zistia hocijaky objekt, ta v nehode mala Len kamery.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Polystyren nemusi byt az taky tragicky, ale co urobil Intel, ked neuvidi pred sebou padat zrezany strom, ktory pravdepodobne padne akurat tak zhora na celne sklo ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Inak... pre vyvoj autonomnych vozidiel by potencialne mohlo byt principialnym problemom, keby bolo minimalne rovnako dolezite, co neurobil.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To čo urobil si nájde v pamäti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dufam ze take auta bude mat v strojovom uceni nahratych niekolko milionov hier GTA ...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Kapitan, si to ty?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze u nas na Slovensku treba minimalne level 6, aby sa vedelo uhybat gulkam, chranit pasazierov pred strielajucimi policajtami.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

a zabudol si na nase "cesty" :DD
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A myslite ze tuto technolofiu namontuju aj do slovenskeho lietajuceho auta, ved ked ma byt cena 1.5 miliona (za tu cenu mozete mat 15 Tesly Model S) snad tam ten Pista vynalezca da aj autopilota
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

slovo "autopilot" v spojeni s lietajucim autom vyznieva genialne
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Cele zle.
Lietajúce auto nás stálo 6 000 000 eur.
A za to si mohol mať 60 tesiel X
...a nemáme z toho ....
Odpovedať Hodnotiť:
 

a vie vlastne lietat to lietajuce auto? lebo naposledy kedy sme to videli potacat sa vo vzduchu to bolo vo verzii 2.0 a odvtedy sa len hovori o uzasnom redizajne na fotkach v garazi..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Treba ďalšiu dotáciu
... vystreliť do vzduchu juchuuuúú
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Prerobit Izraelsku technologiu "samojazdiacich aut" na Americku budu mat tazke, lebo ta Izraelska je zredukovana na: naloz, tehlu a tyc na podopretie plynu...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Chcieť môžu.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár