|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
..............
Od: fanynka
|
Pridané:
24.7.2017 20:10
Nevadi Elon, aj tak ta milujeme!
|
|
10 obličiek
Od: haluškár
|
Pridané:
24.7.2017 20:23
Vždy som si myslel že sú to len rečičky, aby oblbol zamestnancov a oni viac makali a menej peňazí pýtali. Taký oblbovači sú v každej profesii aj u nás.
|
|
Re: 10 obličiek
Od: rozprávka
|
Pridané:
24.7.2017 21:12
Radšej niečo o novej batérií 3x väčšou kapacitou a dostupnejšie o pol roka.
|
|
Re: ..............
Od: den____
|
Pridané:
25.7.2017 10:19
Ale ved on na tom twitteri napisal, ze "9m priemer je to, co sa im zmesti do sucasnej tovarne". To neznamena, ze tie rakety budu s priemerom 9m. To kludne moze znamenat, ze musia postavit novu tovaren.
|
|
Re: ..............
Od: Samodx
|
Pridané:
25.7.2017 14:16
Na nete ale už dobré 3 mesiace koluje že ITS predstavené v septembri SpaceX kvôli financiám zmenšuje nová "mini ITS" bude predstavená v tomto septembi na IAC v Austrálii tuším.
|
|
Elon: we´re still about 10 years from going, maybe 8.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.7.2017 20:19
pch.. nic nove pod Slnkom, South Park s20e08 16.11.2016 18min44sec ;)
|
|
Re: Elon: we´re still about 10 years from going, maybe 8.
Od: zxcvbn
|
Pridané:
24.7.2017 22:12
Daj odkaz na SP episodes, ktore su zdarma na ich ofiko stranke.
|
|
Re: Elon: we´re still about 10 years from going, maybe 8.
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
25.7.2017 8:57
http://dopice.sk/jXp
|
|
Re: Elon: we´re still about 10 years from going, maybe 8.
Od: dj_v
|
Pridané:
25.7.2017 9:15
nemáš tam ale titulky :)
|
|
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: p_b
|
Pridané:
24.7.2017 20:29
ppč dnes oblečená
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Makovník
|
Pridané:
25.7.2017 9:32
Čakal si vyzlečenú?
|
|
netreba stresovat
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
24.7.2017 21:37
Ale ved staci motor prelozit na polovicu a vojde kolko je v povodnom plane a este dokonca aj zvysi.
|
|
Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: gertrudo
|
Pridané:
24.7.2017 21:38
Sice mi tie terminy prisli nerealne, ale trochu som dufal ze to maju premyslene a nejako to fakt zvladnu, chcem totiz vidiet pristatie cloveka na marse co najskor.
Hadam aspon ten oblet mesiaca da do par rokov.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: tenodtal
|
Pridané:
24.7.2017 22:12
tunel cele spacex.
pekne rendere nic vac1111!!!!
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: jebe jebe jebe
|
Pridané:
24.7.2017 23:36
samozrejme a je to len divadlo aby ludia nadalej verili ze svet je gulaty. Pritom sme na plochej platforme v pocitacovej simulacii v ktorej sa neda lietat do vesmiru.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: zxcvbn
|
Pridané:
25.7.2017 7:13
Gravitacia je tiez vymyslena?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: rambo.ru.cn
|
Pridané:
25.7.2017 7:55
Nepochybne.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: dj_v
|
Pridané:
25.7.2017 10:12
chlapci ste mimo, zem je dutá a žijeme na vnútornej strane gule :D som si myslel, že to tu niekto celkom pekne minule vysvetlil aj s linkom plným faktov :D
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: jebe jebe jebe
|
Pridané:
25.7.2017 11:14
hlupost, neexistuju dokazy o zakrivenosti nasho sveta. Nemoze byt gulaty. Ba naopak, existuju dokazy o neexistencii zakrivenosti o ktorych mainstreamove media mlcia a ututlavaju vsetky fakty, iba propaguju gulaty svet.
najdi si na internete:
Bedford Level experiment
bol to clovek ktory dokazal ze zakrivenie zeme neexistuje. Len dnesna pseudo veda tieto fakty uplne ignoruje. Dalej, rekord v zoome do dialky je cca 400 kilometrov. Keby bola zem gulata tak cez jej zakrivenie by sme tak daleko nemohli vidiet, kedze po 400 km, by malo vzniknut zakrivenie vo vyske 12,5 km ktore vobec pri pozorovani nevzniklo.
|
|
Longest Distance Proofs
Od: jebe jebe jebe
|
Pridané:
25.7.2017 11:20
Longest Distance Proofs
https://www.youtube.com/watch?v=ZCbdneAe2gk
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: dj_v
|
Pridané:
25.7.2017 12:08
gravitácia ohýba aj svetlo ty mamrd :D
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: jebe jebe jebe
|
Pridané:
25.7.2017 17:09
jasne, gravitacia ohyba svetlo, ohyba zrak a ohyba zem takym sposbom ze vzdy vidime len rovnu plochu z akejkolvek vzdialenosti. :D
Gravitacia tak isto udrzuje vsetku vodu v oceane na obidvoch pologulach. Cize gravitacia je neskutocne silna sila ktora dokaze udrzat ocean ktory ma miliardy ton ale zaroven je tak slaba ze mozem kracat len tak na porvchu zemskom bez toho aby sa mi dolamali rebra a rozsypal sa na prach.
Gravitacia je nedokonaly vymysel ako obhajit preco voda nevytecie do vesmiru. Nikto nevie co to je a ako funguje a preco... Einsteinove vysvetlenie nedava ziadny zmysel, su to len random vygenerovane slova.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: flat earth is real
|
Pridané:
25.7.2017 17:14
Sila gravitacie je zivy oxymoron.
Udrzi vodu v oceane ale vtak moze lietat len tak volne nad oceanom. Je to kokotina.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: jebe jebe jebe
|
Pridané:
25.7.2017 17:16
nechaj tak, oni si vzdy budu mysliet ze su opice na tociacej sa lopte...
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
25.7.2017 18:30
Obávam sa, že tebe to nedáva zmysel viacej ;-)
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: flat earth is real
|
Pridané:
25.7.2017 11:23
teoria dutej zeme je nasilu vytvorena teoria ktora ma satiricky charakter aby zosmiesnila akekolvek uvazovanie nad plochym svetom pricom stale propaguje jeho zakrivenost o ktorej neexistuju dokazy.
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: dj_v
|
Pridané:
25.7.2017 12:12
sakra, odhalil si to...
vasa sekta mava stretnutie na koncertoch emy drobnej?
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od reg.: qqbofi
|
Pridané:
24.7.2017 23:20
ja neviem ci mozem dufat ze to bude este za mojho zivota. a to som tak v polke...
|
|
Re: Prispievajte do diskusií ako prihlásený užívateľ.
Od: Samael
|
Pridané:
25.7.2017 8:23
Si fandíš
|
|
spojit sa
Od: dnes má meniny Vladimír
|
Pridané:
24.7.2017 22:47
Mozeme byt radi,ze neoperuje v Zeneve na LHC.
|
|
Re: spojit sa
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
24.7.2017 23:59
Ten LHC vo Svajciarsku je jeden z dvoch, ten druhy je v Illinois ale uz sa asi nepouziva. Takze keby velmi chcel tak sa k dacomu takemu moze dostat(aj ked tiez si myslim ze by mu to neschvalili).
|
|
Re: spojit sa
Od: masaaak
|
Pridané:
25.7.2017 9:27
Urychlovacov je plna rit :-) v illinois vo fermilabe je jeden z vacsich ... ale LHC je len jeden a zalezi na velkosti takze co sa dokaze v LHC by sa nikdy nedokazalo vo Fermilabe :-) a taktiez urychlovac so vsetkymi detektormi a podpornym systemom nejde len tak vypnut a zapnupt ako svetlo na chodbe :D
|
|
eeeee
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
24.7.2017 23:58
Lod sa bude volat "RED Dragon"? Ja som myslel ze v ramci tradicie ho nazvu "RED Dwarf" a palubny pocitac sa bude volat "Holy" A posadka bude stvorclenna..
|
|
Slovenské rozpravky
Od: NoCoUz
|
Pridané:
25.7.2017 5:12
To mi pripomína tie naše slovenské rozprávky o diaľnici BA - KE.
|
|
Re: Slovenské rozpravky
Od: bakebake
|
Pridané:
25.7.2017 7:03
Som optimista a verim, ze ked americania zacnu osidlovat mars, tak tunel visnove uz bude prerazeny.
|
|
Re: Slovenské rozpravky
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
25.7.2017 8:08
:D
dobrý vtip
|
|
Re: Slovenské rozpravky
Od: dj_v
|
Pridané:
25.7.2017 10:15
Tak ešte jeden lepší :) Obchvat NR-NZ-SA, resp. pokračovanie na KN bude dokončený v tomto storočí!
|
|
Re: Slovenské rozpravky
Od: bt4w
|
Pridané:
25.7.2017 9:13
úloha je to síce neporovnateľne zložitejšia, ale ja slovákom verím že sa hecnú a dajú to skôr ako amíci mars!
|
|
Re: Slovenské rozpravky
Od: Adrique1
|
Pridané:
25.7.2017 14:37
tá úloha je nielen neporovnateľne, ale až nemerateľne zložitejšia :)
|
|
Re: Slovenské rozpravky
Od: Samodx
|
Pridané:
25.7.2017 9:25
Aj keď sa to porovnať nedá ale buduž. Až na to že on za 15 rokov vybudoval od nuly fungujúcu súkromú firmu na raketové technológie a prosperuje. D1 sa stavia od roku 1972.
|
|
muška
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
25.7.2017 8:45
muškove vlhke sny ... zivot a tym padom aj my sme sa vyvinuli tu v tomto prostredi a bez neho bude pokrwcovanie zivota extremne narocne, hlavne toho mnohobunkoveho a zloziteho
akonahle by vznikla kolonia na marse, ti ludia su odsudeni ostat tam, pretoze na zem sa uz vratit nemozu, pretoze 1/2 gravitaciacia by im casom atrofovala kosti a svalstvo a po 20. generaciach (t.j. po par storociach) by vznikol uplne novy druh, ktoreho jedinec by na zemi neprezil ani tyzden !!!!!!
|
|
Re: muška
Od: bčw
|
Pridané:
25.7.2017 9:14
doštuduj si ako funguje evolúcia
|
|
Re: muška
Od: Klon M5
|
Pridané:
25.7.2017 9:51
No ako, prezraď...
|
|
Re: muška
Od: Robo11111
|
Pridané:
25.7.2017 11:45
Funguje tak ze vonkajsi vplyv nema na geneticku informaciu vplyv. Vplyv ma na to to ze ked sa narodi zmutovane zviera s dlhym krkom tak lepsie prezije v sahare kde su vysoke stromy a tak sa rozmnozuje, ale dlhy krt nema preto ze sa jej fotrovci natahovali za stromom cely zivot. Cize na marse sa nezacnu rodit martania s adaptovanymi vnutornostami. Paru sa narodi take iste decko (principialne) ci uz pred tym zili 20 rokov na Zemi alebo na Marse.
|
|
Re: muška
Od: podlaEvolucie
|
Pridané:
25.7.2017 12:12
Podla evolučnej neorie más pravdu, no podla skutovnosti dojde k tomu co napisal pietro :), stačia 3 zasebou silne zimy (chladne mesiace) na zemy a narodi sa ti chlpaté decko ked ho splodis v decembri :)
|
|
Re: muška
Od: Ondiak
|
Pridané:
25.7.2017 12:33
Tak to pozor páni. To sa veľmi mýlite. Váš životný štýl mení vašu DNA pomocou expresie génov.
Zjednodušene...
Ak teda napríklad tá žirafa neustále dráždi nejaký rastový hormón pretože sa vždy lepšie naje keď jej trochu porastie krk tak sa ten gén na rastový hormón bude často používať a bude považovaný za dôležitý. Preto bude pri množení preferovaný. Takto sa realita života priamo odráža na génoch a urýchluje evolúciu.
Viď:
https://goo.gl/s8W2K4
https://goo.gl/ZEhwpq
|
|
Re: muška
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
25.7.2017 13:37
To funguje pri žirafe, kde ešte existuje nejaký prirodzený výber. Pri ľuďoch sa kvôli dobrej zdravotnej strostlivosti podarí reprodukovať aj jedincom, ktorí by normálne nemali šancu.
|
|
Re: muška
Od: Ondiak
|
Pridané:
25.7.2017 13:52
Áno pri ľudoch to už nieje čistá darwinovská evolúcia ale aj tak na základe tvojho životného štýlu budú tvoje deti také alebo onaké. Nieje to len o tom či prežije alebo zomrie. To je príliš pomalé. Pomocou používania génov priamo prostredie samotné vplýva na budúce mutácie génov.
Ak by si teraz išiel do Afriky a bol vkuse opaleny tak tvoje budúce generácie smerujú ku tmavej pleti lebo ten gén pigmentu stále používaš a je teda dôležitý. A keď by ti tvoj gén na pigment nestačil tak prirodzene tam šuchneš černošku aby tvoje deti mali viac pigmentu a ten gén sa skopíruje od nej a nie od teba lebo u nej sa často používa a je dôležitý. Tvoj gén pigmentácie je skoro preč lebo si možno biely. Ak si.
|
|
Re: muška
Od: b4w
|
Pridané:
25.7.2017 14:38
tak to nefunguje. keby si černoška došla spraviť deti do európy, tak tie deti sú rovnako štatisticky rozdelené ako keď si príde beloch spraviť deti do afriky
|
|
Re: muška
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.7.2017 22:03
pri jednotlivcovi to nefunguje, evolucia funguje na sirokej skupine potomkov a v dlhom case, ked 5000 ludi ma 11000 deti a ti maju 30000 deti.. tak po prichode prvych belochov teraz do afriky bude 20ta generacia vacsina deti uz ciernych. Ale to je blby priklad, dajme tomu ze 5000 ludi pride byvat na Slovensko a 4000 ma zaludocne problemy ked zje bryndzove halusky. O 20 generacii uz bude vacsina deti potomkovia tych 1000 co nemali s bryndzakmi probelm a ani oni nebudu mat..
|
|
Re: muška
Od: Ondiak
|
Pridané:
25.7.2017 13:52
Takže budeš mať iné deti ako sused lebo on využíva v živote iné gény ako ty hoci máte príbuzné DNA. Ale on napr. robí rukami a ty hlavou. On pije a ty len ženu biješ. Človek/život je veľmi prispôsobivý a evolúcia je riadený proces. Riadený prirodzeným výberom. Človek má veľkú sadu nástrojov v podobe génov a celý život ich pomocou ich expresie/vužívania nastavuje. Potom to skombinuje s ďaľším človekom. Vyberie to najlepšie a odovzdá deťom. A možno nebudeš mať iné deti ako sused lebo tvoje deti sú susedove.
|
|
Re: muška
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.7.2017 22:06
napr. vsetci fackaju svoje zeny. Normalne jej yebnes po papuli. O 5000 rokov budu mat vsetky zeny mega tvrde sanky a rovnaky muz ktory by jej pred 5000 rokmi zlomil sanku si teraz zlomi ruku na jej sanke :) To je evolucia.
|
|
Re: muška
Od: Ondiak
|
Pridané:
26.7.2017 10:16
No skôr si myslím, že evolúcia je taká sviňa, že hneď tvoja dcéra by videla aký si chuj, že jej biješ matku a už v tej generácii by si také ruky vymakala, že by ťa zachvílu bila ona. A keď nie bila tak by ťa dala dole slovne. Toto sú rýchle adaptácie na, ktoré je človek schopný reagovať v priebehu života.
|
|
Re: muška
Od: boris11
|
Pridané:
26.7.2017 10:29
az na to, ze to nepotvrdzuje realita :)
kolko krat si pocul, ze sa dcera postavila otcovi ktory mlatil matku? no a potom si to premietni v percentach vzhladom ktomu kolko je nasilnych manzelov :)
|
|
Re: muška
Od reg.: roob_
|
Pridané:
26.7.2017 14:06
ak by to bolo tak, tak arabky davano nechodia v plachtach.. takze to tak nieje. A inak to bol priklad na evoluciu...
|
|
Re: muška
Od: bčw
|
Pridané:
25.7.2017 13:52
máš pravdu že takáto vec existuje, ale s evolúciou to súvisí málo. je to dôsledok evolúcie, že sa vyvinul mechanizmus ktorým organizmy vedia na zmeny prostredia reagovať rýchlejšie ako keby mali čakať na vymretie 90 percent populácie. a teda hej, epigenetika, metylácia DNA, je spôsob akým sa už existujúci organizmus prispôsobí tým že vypne alebo zapne niektoré EXISTUJÚCE gény. písmená jeho DNA sa ale nijako nemenia. no narozdiel od napr. naučeného správania, ktoré so smrťou jedinca zmizne sa metylácia génov odovzdáva potomstvu. z toho potom vznikajú také javy ako generácia tlstých ľudí 30 rokov po hladomore alebo lososy polovičnej veľkosti ktoré sa ľahšie dostanú zo siete.
a teda späť k tej pietrovej chujovine, evolučný tlak nevzniká tak že sa niekomu niečo chce, ale buď zvýšenou úmrtnosťou jedincov ktorí majú menej vhodné vlastnosti na prežitie, alebo zvýšenou pôrodnosťou jedincov, ktorí majú vhodnejšie vlastnosti.
|
|
Re: muška
Od: Ondiak
|
Pridané:
25.7.2017 13:58
Súhlasím. Každopádne keď sa bunky množia tak sa prepisujú časti DNA a vtedy vznikajú mutácie. Takže tie gény, ktoré sa často používajú aj najčastejšie mutujú a teda majú najväčšiu šancu vytvoriť novú ešte účinnejšiu bielkovinu.
A tam sú zase interné mechanizmy ako hľadať príbuzné molekuly ktoré by mohli mať tie lepšie vlastnosti a nie, že teraz kombinatoricky prejdem všetky existujúce molekuly vo vesmíre kým nájdem tú správnu.
|
|
Re: muška
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
25.7.2017 21:44
Nakoľko presne predpoklad, že na plodenie je potrebný pár je i principiálnym problémom celého vesmírneho výskumu, je prejavovaná orientácia v problematike orientácie presne tak isto odborne podložená.
|
|
Re: muška
Od: Ondiak
|
Pridané:
25.7.2017 13:11
Zle nad tým ovažuješ. Prvý život vznikol v mori a už vtedy sa hrabal kam nepatril a šiel postupne na súš. Takisto moderný človek vznikol v teplej Afrike a predsa sa drbal do Európy a za polárny kruh a prispôsobil seba ale hlavne to prostredie tak aby tam prežil. A presne to urobíme s Marsom. Postavíme také obydlia kde budeš mať všetko čo treba. A upravíme neskôr aj človeka aby nestrácal v nízkom G silu. A neskôr možno Mars aj teraformujeme.
|
|
Re: muška
Od: boris11
|
Pridané:
25.7.2017 13:17
pozeraj menej sci-fi a muskovych tlacoviek :)
|
|
Re: muška
Od: Ondiak
|
Pridané:
25.7.2017 13:41
Pozeraj viac Sci-fi a viac si ver. Všetko sa dá keď sa chce. Samozrejme hovoríme o ďalekom horizonte desiatok rokov ale práve preto sa to dá.
Ešte v 2014 keby si niekomu povedal, že za 3 roky bude nová elektrická automobilka trhovo najhodnotnejšia v US tak by sa smial celé tie 3 roky až doteraz. Ale už sa dosmial.
To isté zo SpaceXom. Nieje ti to inšpiráciou ty žiabrovec z vody nevylezený? Začni dýchať o2 a usmievaj sa ako Musk.
|
|
Re: muška
Od: boris11
|
Pridané:
25.7.2017 14:46
ja mam sci-fi rad, ale to neznamena, ze verim tomu, ze to co sa tam pise/hra, ze je to uskutocnitelne v blizkej(desiatky rokov) dobe :)
taka teraformacia planety je absolutny nezmysel, zeby dokazal nastartovat clovek :)
na zemi sa atmosfera formovala kolko? statisice rokov, milioony? a ty to chces stihnut za par desiatok rokov? :)
trhova kapitacia nejakej technologickomarketingovej firmy nic neznamena, uz tu boli vacsie a absurdnejsie bubliny :)
hlavne ked ta fima je uz 15 rokov v cervenych cislach a nie nieje to len preto, ze vsetko reinvestuje :)
|
|
Re: muška
Od: Ondiak
|
Pridané:
25.7.2017 15:08
Ok teraformacia je na dlhé lakte to netvrdím. Skôr som mal na mysli let na Mars a tak. Ale človek dokáže spustiť premenu Marsu na teplejšiu planétu a bude to trvať desiatky rokov. Keď stúpne teplota bude aj nejaká atmosféra ale kyslík je problem. Ten nebude.
Aj keby sme sa bavili o kapitacii tak by ti pred tromi rokmi nikto neveril. A v bubline nieje len tesla ale cely trh ale to sa mi nechce rozpisovat. Nieje to problem TESLY. A to, že je TESLA v červených číslach je pre investície. Na autách ako takých zarába. Ale to je jedno....
|
|
Re: muška
Od: boris11
|
Pridané:
25.7.2017 21:23
ano teoreticky tam vieme doletiet, pristat, dopravit nejake moduly kde budu byvat,...
ale k comu to akoze bude? :)
realne to nema ziadny velky zmysel, ani keby sa tam dopravilo tych 1mil. ludi ako musk chce. prezili by cely zivot zavrety v malych kontajneroch odkazani na pravidelne dodavky surovin zo zeme
to, ze by to bolo sebestacne je cista utopia
a terarofmacia je utopia na druhu, mi nevieme na zemi ani zastavit rozsirujuce sa puste a nieto ich zazelenat vo velkom meradle, pritom teoreticky to nieje nic zlozite, lenze vo velkom je to nerealizovatelne
a niekto tu sniva o premene celej planety? :)
|
|
Re: muška
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.7.2017 22:16
s tou utopiou by som brzdil, lebo aj Zem bola v podstate teraformovana = zmenila sa z neobytnej na obytnu. Nikto netvrdi, ze to bude trvat desiatky rokov... Mars ma ale este jeden velky problem = magneticke pole. Za dalsie, ked nepride mohamed k hore, musi... da sa v jednotkach rokov zmenit clovek aby zil na Marse? Je nato nasa znalost genetiky dostatocna? Bude o 50-100-200 rokov? Lebo za 200 rokov Mars urcite nezmenime. Cloveka?
|
|
Re: muška
Od: boris11
|
Pridané:
26.7.2017 8:12
utopia je, ze teraformovat mars dokazu ludia :)
teraformovanie zeme prebiehalo za trochu inych okolnosti a trvalo to dlhsie ako je existencia ludstva, takze domnievat sa, ze nieco take dokaze clovek je ciste blaznovstvo
ako som pisal, mi nevieme ani zastavit rozsirovanie pusti o znovuzazelenani sahary mozme len snivat a pritom cisto teoreticky to nieje tazke
clovek a nemusi menit aby mohol zit na marse. samozrejme v uzavretych kontajneroch, len musi pocitat s tym, ze po dlhsom(niekolko rocnom) pobyte uz jeho navrat na zem bude pre neho takmer nemozny vdaka tomu, ze na marse je nizsia gravitacia a jeho svalstvo sa tomu prisposobi a tu by uz mal potom problemy, tak ako to maju kozmonauti po dlhsom pobyte vo vesmire
otazne je ako by to zvladal psychicky zit v malych priestoroch cele roky
|
|
Re: muška
Od: Ondiak
|
Pridané:
26.7.2017 10:13
Čo by tam robili? No žili by tak ako tu na Zemi. Nie v malých stiesnených priestoroch. Veľké kupoly kde by mali dosť miesta a podmienky ako tu na Zemi. Ved aj dnes sa ludia pohybuju v obrovských nákupných centrách prekrytych sklom, potom nastupia do metra alebo auta a idu do klimatizovanych domov.
Púšte nezelenáme lebo z toho nieje žiadny veľký úžitok. Načo by si to robil ked môžeš inde. Ku kreatívnym riešeniam ťa často dotlačí nutnosť.
Teraformácia je obrovský počin a môžme u nej začať uvažovať keď na marse bude žiť niekoľko miliónov ľudí. Nieje to nemožné. Aspoň oteplenie a mierne zahustenie atmosféry. To sa dá. NASA minule ukázala ako vytvoriť ochranné magnetické pole v L1 bode z takmer súčastnými technológiami. Takisto je možné vyrobiť extrémne skleníkové plyny 10 000 krát účinnejšie ako CO2.
Človek sám sa za 50rokov zmení aby sa mu na Marse žilo pohodlne. Z dobrým skafandrom ti prakticky nevadí ani zima ani tlak ani nič. Stačilo by ho nabiť a z CO2 atmosféry by ti vyrábal kyslík.
|
|
Re: muška
Od: boris11
|
Pridané:
26.7.2017 10:38
to by nebol zivot, ale prezivanie
ty kde zijes? na tej planete ako ja asi nie :)
ze zo zazelenani pusti by nebol velky uzitok? :):) hlavna vec, ze staty vynakladaju obrovske prostriedky len na to aby ako tak zastavili rast niektorych pusti a ty tu budes tvrdit, ze z toho neni velky uzitok?
sa chod spytat takych africanov ci by to nebolo pre nich uzitocne :)
ty mas fakt divnu logiku, namiesto toho abysme zlepsovali situaciu na zemi ju budeme zlepsovat ze radovo vacsie zdroje niekde kde budes musiet nutene zit pod kupolou? :)
no ked su blazni cochcu zit na marse, nech sa paci, ale nech si to financuju zo svojho a nie zo statneho ci uz priamo alebo obklukou cez rozne granty a pod. :)
|
|
Re: muška
Od reg.: roob_
|
Pridané:
26.7.2017 14:10
ked to trochu pritiahneme za vlasy, tak uz dnes na Zemi sa tak zije. Napr. v Dubaji sa pohybujes v podzemi a v budovach. Vonku je tak kurva teplo, ze sa to "neda".
|
|
Re: muška
Od: boris11
|
Pridané:
26.7.2017 18:13
to je velmi pritiahnute za vlasy a plati to len o urcitej casti roka a aj to len pocas niekolkych hodin pocas dna
a az tak v podzemi to nieje
ale mas pravdu, ze cez den ak niesi na plazi, alebo niesi robotnik z bangladesa tak si pravdepodobne v klimatizovanom aute/autobuse, alebo v budove :)
|
|
Re: muška
Od: boris11
|
Pridané:
26.7.2017 10:38
ak chce niekto zit pod kupolou, moze si ju postavit aj na zemi, miesta je neurekom
a vazne, nebolo by najprv vhodne take velke a kupoly postavit na zemi, nasackovat tam par tisic ludi a skusit ci dokazu zit totalne sebestacne a az potom ked sa ukaze, ze je to mozne tak to ist skusat na mars? :)
|
|
5znak
Od: XMen
|
Pridané:
25.7.2017 10:41
Ja v tom nevidim problem. Musk povedal, ze musia prepracovat pristavaci podvozok modulu, takze mozno prerobia cely modul. Stale lepsie nez cakat do 2040 nez sa tam NASA mozno vyda.
|
|
Nič sa nekončí je to len vývoj plánu.
Od: Ondiak
|
Pridané:
25.7.2017 10:46
Ale no tak. Musk už pri predstavení hovoril, že ide o súčastný plán na ktorom stále pracujú a veľa sa do tej doby ešte môže meniť. Taká NASA už 20rokov mení plány hore dole a nič dokopy nepostavili.
Tí čo to viac sledujú budú vedieť, že Robert Zubrin ku plánu SpaceX veľa nakomentoval. Je to bývalý raketový inžinier NASA a teraz president Mars Society. Ten im radil optimalizovať niektoré prístupy. Napríklad zmenšiť rakety lebo tá navrhnutá je zbytočný overkill. Takisto pristávanie sa dá zlepšiť a netreba ani ťahať naraz toľko na orbitu. Radšej viac krát pomenej. Takže ja si myslím, že toto boli dobré návrhy ktoré SpaceX zapracovalo. Okrem toho Elon napísal, že s novou vylepšenou architektúrov sa ešte znížia náklady čo je vysoko žiadúce a navyše sa podarí zafinancovať cestu tak, že pre tento zmenšený nosiš nájdu robotu aj tu na orbite.
|
|
Re: Nič sa nekončí je to len vývoj plánu.
Od: Ondiak
|
Pridané:
25.7.2017 10:51
Pôvodný plán bol, že nosič s 42 motormi Raptor pôjde celú cestu k marsu aj modulom, tam sa otočí a vráti sa späť a znovu sa použije. To ale bude trvať 5 rokov.
Zubrin navrhoval aby tento veľký nosič len urýchlil loď na cestu na Mars ale pri Mesiaci sa odpojil a vrátil sa na Zem. Tak môže byť okamžite znova použitý.
A tu prichádza ten koment od Muska na TWitteri, že nosič si na seba zarobí na orbite. Veď načo by zbytočne lietal na Mars a späť keď ho tam netreba. Takže si myslím, že jednoznačne zapracovali pripomienky skúseného inžiniera upravili taktiku. A to je dobre pre všetkých.
Nakonie takto zjednodušený plán aj raketa môžu nieže spomaliť ale urýchliť vývoj týchto misií.
|
|
:-D:-D
Od: ICdoKosic
|
Pridané:
25.7.2017 15:09
vevyvíjajú náhodou len rakety pre military USA pred našimi očami a potom nakoniec povedia, ...."fakt sa to nedá a musíme to celé prerobiť?"
|