|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Make my day
Od: Make my day
|
Pridané:
18.6.2017 15:52
Make my day
|
|
Re: Make my day
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
18.6.2017 17:02
Mayday mayday ...
|
|
Re: Make my day
Od: kotko
|
Pridané:
18.6.2017 21:41
Dvestotisíc za letenku. Pekný narodinovy darček manželke.
|
|
Re: Make my day
Od: kotko
|
Pridané:
18.6.2017 21:42
<---narodeninovy
|
|
Re: Make my day
Od: 'PPQ'
|
Pridané:
18.6.2017 23:09
svokre nie?
|
|
Re: Make my day
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 9:26
obe nech o ten jeden listok zapasia na zivot a na smrt.
2 muchy jednou ranou ;)
|
|
Re: Make my day
Od: niekto iny
|
Pridané:
22.6.2017 12:00
A listok bude, samozrejma vec, jednosmerny!
|
|
Re: Make my day
Od: a718726
|
Pridané:
18.6.2017 22:13
paci sa mi jeho optimizmus
We have, in terms of nearby options, Venus, but Venus is a high-pressure—super-high-pressure—hot acid bath, so that would be a tricky one.
Venusa.. hm,
So, it would be really difficult to make things work on Venus.
nepoprel, ze by to bolo vyslovene nemozne, len velmi obtiazne. To je sranda.. na marse sa da ist von v sakfandroch, ale hen na venusi, tam asi ani to..
|
|
Re: Make my day
Od: De bol
|
Pridané:
19.6.2017 0:24
Vo vrchnej atmosfere venuse by ti stacil dychaci aparatus, ani skafander nepotrebujes. Dajme tomu ze si v zeppeline, atmosfera ma rovnaky tlak ako na zemi v tej vyske
|
|
Re: Make my day
Od: Ondiak
|
Pridané:
19.6.2017 10:19
V poriadky lenže čo by si asi tak v tých oblakoch robil? Potrebuješ predsa byť na povrchu a ťažiť tamojšie materiály, treba stavať nové budovy a infraštruktúru.
Jedine, že by sme my ľudia boli v oblakoch a dole posielali avatarov alebo iné roboty, ktoré by to robili za nás. Ale aj tak. Čo máme zo života v oblakoch? Podľa mňa najprv Mars, lebo je jednoduchší a potom Venušu ale tak, že sa predtým teraformuje.
|
|
Re: Make my day
Od: boris11
|
Pridané:
19.6.2017 15:45
ze najprv predtym teraformovat venusu :):):):):)
ty si z hrusky spadol? :) teraformacia je zalezitost statisicov ak nie milionov rokov a ludstvo na to nema technologie
|
|
Re: Make my day
Od: Ferikuš1
|
Pridané:
19.6.2017 19:45
peňáze nie technologie
|
|
Re: Make my day
Od: Ondiak
|
Pridané:
21.6.2017 11:43
Lenže ja hovorím nie o súčastnosti a ale budúcnosti keď budeme mať trošku iné technologické možnosti. Keby si pred sto rokmi povedal niekomu, že jeden človek s traktorom obrobí komplet pole až na obzor tak ťa tiež pošlú do pice.
A to koľko to bude trvať tiež záleží od použitej technológie. Dá sa to stihnúť aj za desiatky rokov keď sa to bude robiť extremne sofistikovane.
|
|
Re: Make my day
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 9:28
v uvahach o kolonizacii venuse sa vzdy hovori o "mestach v oblakoch", lietajucich v takej vyske, kde je tlak priemnych 1 atmosfery. povrch bol, je a bude asi vzdy nedostupny.
|
|
Re: Make my day
Od: xyz.
|
Pridané:
18.6.2017 23:57
Soon™
|
|
Re: Make my day
Od: muskito
|
Pridané:
19.6.2017 8:13
dialnica BA - KE
|
|
Re: Make my day
Od: Freiser
|
Pridané:
19.6.2017 9:03
:) presne, my na Sk budeme strihat pasky na mozno ukoncenej dialnici, a Musk bude strihat pasky pri otvarani dialnic na Marse. A stat to bude rovano, to je uz teraz smutne.
|
|
Wayland Utani
Od: IvanZelina
|
Pridané:
18.6.2017 15:53
Wayland Utani sa stava realitou
|
|
pohodicka
Od: ejha
|
Pridané:
18.6.2017 16:20
Ešte poriadne nevieme prezit v pusti a pod vodou, ale Mars nas urcite zachrani. To akože 2 Blavy v pohode zvladnu osidlenie planéty? Skôr verim, že dovtedy nas niekto skolonizuje 😃.
|
|
Re: pohodicka
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
18.6.2017 17:05
dve Blavy možno nie, ale dzešec Prešovy aj hej ;) ...
|
|
Re: pohodicka
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 9:32
Prachaci uz teraz stavaju domy pod vodou. A co sa puste tyka, Rijad, ako aj vacsina dalsich miest v Saudskej Arabii (a okoli) su pustne mesta. Las Vegas je mesto postavene v strede puste.
S zitim pod vodou ci v pusti uz ma ludstvo skusenosti.
|
|
better plan
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
18.6.2017 16:39
Podla mna by stacilo pretriet na cerveno tie kulisy z pristatia na mesiaci.
|
|
Re: better plan
Od: lacimir1
|
Pridané:
18.6.2017 18:56
Konečne Ti raz davam +.
|
|
Re: better plan
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
18.6.2017 19:19
Dúfam, že priekazne.
|
|
na mars
Od: egze
|
Pridané:
18.6.2017 16:50
posielam zemiaky
|
|
Re: na mars
Od: ZAse ja
|
Pridané:
18.6.2017 18:06
A ja zase kibel sračiek :D
|
|
Re: na mars
Od: JBCT?
|
Pridané:
19.6.2017 8:36
Kibel?? Dat po k makke i namiesto ypsilonu, to uz chce iny level analfabetizmu...
|
|
Re: na mars
Od: Sloniik
|
Pridané:
19.6.2017 8:58
Kilo
|
|
Re: na mars
Od: Kjhgf
|
Pridané:
19.6.2017 10:38
Kikot
|
|
Re: na mars
Od: McUH
|
Pridané:
19.6.2017 10:44
Kilimandžáro, kikimora, Kiska, harakiri, kikiríkanie ...
|
|
dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: _Buržuj
|
Pridané:
18.6.2017 17:05
Je to nezmysel. Ľudské telo nie je schopné správne fungovať pri takej nízkej gravitácií dlhodobo. Budú z nich mrzáci. A samozrejme to bude neskutočný tlak na psychiku, žiť zatvorený v konzerve s x ďalšími ľuďmi s vedomím, že sa nemôžem (hocikedy) vrátiť. Uvidíte, ten projekt padne hneď na začiatku, keď sa im nepodarí na Marse ani na diaľku pristáť.
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: xtcxtc
|
Pridané:
18.6.2017 17:15
Vsak sa budu moc poprechadzat v skafandroch po vonku...
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: huanggg
|
Pridané:
19.6.2017 5:15
Musk ako obycajne zabudol na konzultacie s expertami na dsl... :D
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: efr
|
Pridané:
19.6.2017 9:13
haha presne. Osobne by som zakazal akukolvek kritiku nasho spasitela Elona Muska nielen tu na DSL ale globalne. To co povie by sa malo proste urobit a nehladat v tom chyby kedze v jeho planoch chyby nie su a ani byt nemozu /s
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: pingmeter
|
Pridané:
19.6.2017 13:59
amater
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: quix_
|
Pridané:
18.6.2017 17:52
To by jeden neveril aky je zivot huzevnaty a ludske telo prisposobive.kazdopadne este sme to neskusili,pretoze je rozdiel dlhsi pobyt na iss v takmer nulovej gravitacii(kedze vlastne stale pada) a zivote v gravitacii marsu.
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: 78999665456
|
Pridané:
18.6.2017 22:08
Problémom nie je gravitácia (jej absencia) ale radiácia (jej suma).
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: martiiiiiinHK
|
Pridané:
19.6.2017 7:34
Radiacia nema kumulativny charakter
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: boris11
|
Pridané:
19.6.2017 15:48
akoze nema? jasne, ze ma, je rozdiel ak si vystaveny radiacii sekundu a ak si jej vystaveny niekolko dni alebo rokov
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
19.6.2017 15:54
Vzhľadom k relativite času ani zďaleka nie nutne.
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: qwertyui
|
Pridané:
18.6.2017 17:59
rychlo napis muskovi, kym tam niekoho neposle!!!!!!! https://twitter.com/elonmusk
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: efr
|
Pridané:
19.6.2017 8:51
Ale taketo veci nemozes pisat v pritomnost svedkov cirkvi svateho Muska
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: Hmm
|
Pridané:
19.6.2017 9:52
Pred par rokmi by ti mozno niekto povedal, ze je nezmysel, aby ludia vedeli prezit v prostredi, v ktorom zijeme teraz, t.j. neusale zamorovanie ovzdusia tazkymi kovmi a skodlivymi latkami z tovarni a aut. A vidis zijeme, aj ked ako a kto je uz ina otazka. Proste telo sa adaptovalo a vie bojovat aj s tymto, preco by sa neadaptovalo na ine...
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: Sloniik
|
Pridané:
19.6.2017 10:57
Pretoze gravitaciu a radiaciu len tak neoje*es.
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: Tých ečv
|
Pridané:
19.6.2017 11:31
Horšia je tá radiácia. Nejak som zatiaľ nezachytil, ako sa s tým chcú vysporiadať.
|
|
Re: dnes má meniny Nový rok, Deň vzniku SR
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
19.6.2017 12:12
elektromagnet do Lagrangeovho bodu medzi Slnko a Mars. Vznikne mega obrovske EM pole, ktore odkloni ziarenie zo Slnka
|
|
Jjgggvvc
Od: Gertrudo
|
Pridané:
18.6.2017 17:13
450ton odvezie. 200ludi vazi cca 20ton, cize asi rata ze odvezie dost materialu(ci uz jedlo alebo konstrukcie).
A v podstate najvacsim problemom kolonizacie nie je postavenie toho mesta ale prave samotna doprava.
Cize potial je to ok.
Akurat si myslim ze ludia sa tam nepohrnu natrvalo(ako dvojrocny vylet asi ano, mne by sa tiez pacilo ist tam a mat podiel na vybudovani zakladne na marse), ale dhodobo tam zit? Nic tam nie je, a ak nevymyslia ako urobit na marse trvale magneticke pole ktore by jej tam drzalo atmosferu tak dlhodobo zit zatvoreny v nejakom komplexe by sa mi nechcelo.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: Gertrudo
|
Pridané:
18.6.2017 17:14
A ak tam nie je nieco z coho by bol zisk, tak dlhodobo sa to neufinancuje.
Na to aby to bola kvazi nejaka zachranna kolonia v pripade zaniku zeme si nemyslim ze treba az tolko ludi(skor to treba tam pripravit pre moznost aby v pripade potreby mohla byt koloniaa sebestacna).
Ist tam ako nejaky milionty clovek na marse tiez neznie ako lakadlo ktore by som si este aj sam zaplatil. Na rozdiel od toho byt prvy clovek na marse aj keby som tam mal umriet(ok mna toto tiez nelaka, ale verim ze sa najde kopa takych co ano).
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 9:35
nuz, nastastie okrem teba tu je dalsich 7 miliard ludi. ak jedno promile z nich sa rozhodne, ze im to stoji za to, aj ak nebudu prvi, tak to mas 7 milionov kandidatov.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: gertrudo
|
Pridané:
19.6.2017 9:46
Ok, cize hovoris ze by si siel?
Lebo ja sa len tak zamyslam nad motivaciou tych ludi tam ist na zvysok zivota. A proste nijaku nevidim. Ty ano?
A to ze zozenies promile z ludstva je ok, ale ti ludia nemozu byt hocikto, musia prejst fyzickymi a psychologickymi testami, plus musia ovladat nejaku profesiu ktoru tam bude treba, a samozrejme musia byt realtivne inteligentni, a uz ti zostane z toho teoretickyeho promile ledva desatina.
A este raz, len sa zamyslam co by koho viedlo tam zit do smrti, lebo by ma ta motivacia zaujimala.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 11:00
ja osobne asi nie. ale ako som vravel, ak by to 999 ludi z tisic odmietlo, stale je 7 milionov kandidatov.
btw, mnohi z tych 999 to odmietnu prave preto, lebo si uvedomuju svoje nedostatky, ze na to fyzicky a psychicky nemaju, inak by mozno aj sli.
inak, ak z toho promile zostane desatina, to je 700k, co je celkom blizko k spominanemu milionu :) a kedze to bude prebiehat niekolko dekad, mozno aj 100 rokov, tak mas na vyber daleko viac, pretoze ti to da cca 700k v kazdej generacii.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: gertrudo
|
Pridané:
19.6.2017 12:19
V pohode, moze byt, len hovorim ze by som rad vedel aku by ti ludia mali motivaciu tam ist. Tu si fakt neviem predstavit, vymenit relativne pohodlie zeme, za drinu a rizka na marse do konca zivota.
Ako ist tam na 5-10 rokov to uz je ina kava, to by bolo ochotnych absolvovat podstatne viac ludi(aj ja), ale dozivotne?
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 13:24
neboj, motivacia sa najde... napr. 'budovat nieco viac, nez som ja' ci 'zapisat sa do analov historie', alebo len 'fakt ma tu uz nic nebavi, tak idem tam'.
aj ked vo vacsine asi bude prevladat rovnaka motivacia, aku maju ludia, ktori idu na ine misie bez moznosti navratu (alebo aspon s mizivou sancou). pristatie na mesiaci, prvy vesmirny let, prve vypravy na everest, dobivanie severneho polu (peso) a podobne.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: gertrudo
|
Pridané:
19.6.2017 14:48
Prvy odsek moze byt.
Druhy nie je uplne porovnatelny. Lebo ti o ktorych pises idu do rizika s nejakym cielom nieco dokazat(ci uz sami sebe, alebo svetu, alebo byt prvy aj za cenu umrtia). A potom sa pri najlepsom vratit domov k rodine a mat o com cely zivot rozpravat, pripadne teda zahynu, ale bude sa o nich pisat este storocie. Tuto motivaciu uplne chapem, proste egoizmus a snaha urobi nieco co nikto pred nimi.
druhy odsek plati tak pre prvych par tisic ludi, dalsi uz budu musiet mat inu motivaciu(ti sa do historia nezapisu, maximalne na wiki bude obrovsky zoznam ludi co ziju na marse, co nie je uplne dovod na uspokojenie ega byt vynimocny, lebo nebudes).
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 17:50
nasli sa aj ludia, ktori boli ochotni pristat na mesiaci aj druhy, treti ci stvrty krat.
do kozmu po gagarinovi ludia lietat neprestali.
prvi pojdu do toho s tym, ze idu prvi. zvysni uz budu vediet cca do coho idu, kedze uz tam bude ako tak fungujuca kolonia.
vzdialene by sa to mohlo dat prirovnat aj ku kolonizacii noveho kontinentu, ked prvi sli prieskumnici, aby objavili novy svet. a potom sa tam ludia hufne stahovali za novym zivotom, vacsinou bez vidiny navratu na stary kontinent.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: Gertrudo
|
Pridané:
19.6.2017 18:19
Stale ignorujes to hlavne co ma zaujima.
Dozivotne tam ist bez moznosti navratu. K tomu by ma zaujimala motivacia. Predstava stravit dochodok na marse nie je vobec ale vobec lakava. Vsetko co pises su len viacmenej rizikove vylety ktore ludia robia stale a vsade ale s vedomim ze sa chcu vratit nakoniec domov.
A zivot aj v inom state nie je uplne to iste ako na inej planete.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 18:29
na to ti odpovedat neviem. uz som spominal, ze ja by som do toho nesiel. len tvrdim, ze si viem predstavit, ze niekto ano. a za 100 rokov nazbierat milion dobrovolnikov nie je problem.
co ich motivuje sa budes musiet spytat prvych dobrovolnikov, az sa zacnu hlasit.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 18:30
a co sa tyka toho, ze zivot v inom state (kontinwente) je iny, nez na inej planete, ano. lenze zivot na inom kontinente je aj iny, nez zivot na vedlajsej ulici. a napriek tomu ludia migruju dalej, nez o jednu ulicu.
keby ludia nechceli ten zivot mat iny, tak nemigruju nikam.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: Sancho
|
Pridané:
19.6.2017 21:46
Mna by zaujimalo, preco by to malo byt "navzdy" - ved to moze byt rotujuca kolonia s nejakou dobou - od 5 do povedzme 20 rokov. A ked sa potom Zemi stane nieco paradne - povedzme mensia nuklearna vojnicka, ti, co prave budu na Marse proste vynechaju na 10.000 rokov navrat.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 21:49
pretoze nie je vobec jednoduche dostat ludi tam, nie to este spat.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 23:00
okrem toho, kolonizacia marsu nie je "poistka pre ludstvo". je to o rozsireni ludstva na dalsie planety.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
20.6.2017 10:07
1. kto ti povedal ze nieje moznost navratu, 2. kto skor pride skor melie = zaplatis 200k za letenku, prides tam a zapises si na pomarsovom urade (nie pozemokovom, ze :) ) "pol planety" Kazdy kto tam pride potom si pomarsok bude musiet zakupit od teba.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: McUH
|
Pridané:
19.6.2017 10:40
Problém je, že za cestu si musia platiť. Možno nájdeš milión dobrovoľníkov, tí ale budú prevažne z radov, čo nemajú na letenku. A naopak, ľudia čo si môžu dovoliť 100000 za letenku si celkom slušne nažívajú tu na Zemi. Len málo z nich to vymení za drinu na Marse.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 11:02
Financovanie este nie je uplne rozhodnute, ale viem si predstavit (aspon zo zaciatku pri prvych cestach) sponzorov. Ty mi zaplatis letenku a ja budem celu cestu (ktora bude imho sledovana sirokou verejnostou) nosit tricko s logom tvojej firmy.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
18.6.2017 20:15
No zase ten komplex by mohol mať aj niekoľko štvorcových kilometrov -- záhradky, bazény, burger bar, univerzita, baňa, políčka s repou...
S atmosférou to vidím blede, také energetické zdroje nemáme a ani tak skoro zrejme mať nebudeme. Ale uzavreté bublinové mesto, sčasti zrejme aj pod povrchom, to by už na Zemi nebol neprekonateľný problém postaviť ani teraz, akurát tá cena.
Ak vyriešia dopravu a financovanie, je možné, že sa toho poniektorí aj dožijeme. Pokrok je stále exponenciála, aj keď sa to občas nezdá.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: gertrudo
|
Pridané:
18.6.2017 21:08
Ano, ale stale budes zavrety vo vnutri, a neverim ze ti ludia by nikdy nechceli vidiet modru oblohu, citit more, hory, vietor, dazd, proste vsetko co je krasne na nasej planete.
Cize ako som pisal, docasne ano, trvalo neviem neviem, ani keby to bolo neviem ako platene(naco su mi prachy na marse, ked ich nemam velmi ako minut, pripadne ano, na dovoz napr piva kde zaplatim nie 1euro, ale 10 000 za flasku :).
Proste ako zalozny plan zachrany ludstva ok(postavit udrzatelne mesto pre milion ludi, ktore bude stavat a udrziavat iba nejakych 10 000 ludi, ktory sa budu striedat po nejakych rokoch kym sa este bude dat vratit na zem), ale ako trvale miesto na zivot, ked mozes zit na zemi? Nevidim jedinu vyhodu prezit cely zvysok zivota v bublinovom meste.
Kazdopadne realizacie sa uz asi nedozijeme, takze neuvidime aka bude realita.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: rtyukijhfgd
|
Pridané:
19.6.2017 9:28
pozeras sa na to zo svojho pohladu a predpokladas, ze vsetci zmyslaju rovnako...
Cize OK, tvoj prispevok chapeme a mas pravdu - ale IBA OHLADOM SEBA. Za druhych nehovor
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: gertrudo
|
Pridané:
19.6.2017 9:42
Uznavam, ale fakt neverim ze by sa naslo tolko dobrovolnikov, ktory by navzdy opustili zem, a vymenili by ju za zivot v bubline a pusti.
Docasne(mozno aj 10-20 rokov) ano, ale trvalo? Neviem.
Ty by si siel?
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: dj_v
|
Pridané:
19.6.2017 10:15
ja by som isiel, ak by sla aj janka h., prípadne jej klon
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: testerovac
|
Pridané:
19.6.2017 11:05
No neviem ako vy chlapci ale mne by az tak nechybala obloha, more, hory, vietor, dazd, ako tieto fajne DSL diskusie. No som si isty ze i pri pomalej zem-mars "internetovej" rychlosti by moj oblubeny portal v nezmenenej grafike nacitavalo pomerne rychlo a tak si kazde ranko na Marse vychutnam s kavickou tie najlepsie rady od vas pozemstanov.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: Ferikuš1
|
Pridané:
19.6.2017 20:00
aj s tým 30 minútovým pingom by si súhlasil?
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: ujo tomas
|
Pridané:
19.6.2017 12:36
nemozes hodnotit vsetkych podla seba.. niektori maju aj taketo ciele.. niekto je rodinny typ a nesiel by ani do ineho mesta pracovat, niekto nepride domov ani za 10 rokov.. ludia su rozni a z 8 miliard ludi sa tolko dobrovolnikov isto najde..
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: gertrudo
|
Pridané:
19.6.2017 12:55
Keby som hodnotil vsetkych podla seba tak by nitko ani do lietadla nenasadol.
Ja sa len pytam aku by ti ludia mali motoviaciu ist dobrovolne skpat na mars, bez moznosti navratu? Mozno tak vrahovia.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: ujo tomas
|
Pridané:
19.6.2017 17:45
ja nie v zlom som myslel.. :) ale napr. niekto ma vidinu toho, ze ho bude hriat pocit, ze spravil nieco pre ludstvo, aj ked je velka moznost, ze umrie.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: ujo tomas
|
Pridané:
19.6.2017 17:46
ja napriklad lietam v lietadle celkom rad.. :)
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: Twixie_
|
Pridané:
19.6.2017 13:01
Ak by to bol život v bubline na púšti, kde by ma konštantne nikto neokrádal a vedel by som, že to čo robím má zmysel....
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: a718726
|
Pridané:
18.6.2017 20:52
mas pravdu, ale bezny slovak z tohto sveta nema aj tak nic... ;0
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: gertrudo
|
Pridané:
18.6.2017 21:11
Ako vtip ok.
Ale realne, len tazko by si hocikto vybral zivot na marse pred zivotom na sucasnom slovensku. prirodu, vzduch, vodu, zvierata nenahradis technikou.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 9:38
Ale bolo by fajn sa ocitnut medzi ludmi, kde polovica z nich nema chut niekoho zabit/zaskrtit/obesit/zastrelit/utopit/skopat na smrt a podobne...
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: gertrudo
|
Pridané:
19.6.2017 9:48
V ilave mate internet?
Alebo si v syrii a bojujes s kamosmi za IS?
Ci len si psychicky naruseny?
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 11:09
Oh, prepac, ak sa ta dotklo, ze som proti nasiliu, nech uz ho pacha ktokolvek na komkolvek.
Mentalitu nasho naroda celkom demonstrovali komentare pod clankami o dnesnej zrazke dodavky s moslimami vracajucimi sa z motlidby v Londyne. Uprimne, aky je rozdiel, medzi podporovatelmi ISIS, ktori sa vytesuju, ked sa nejaky kreten vyhodi do vzduchu a nasimi hrdymi slovienmi, ktori sa vytesuju, ked niekto zabije moslima?
V com sa lisi radikalizovany moslim tuziaci vyhubit infidelov, od radikalizovaneho "praveho narodovca", tuziaceho vyhubit ciganov, moslimov a kazdeho kto s nim nesuhlasi?
A potom su tu taki ako ja, ktorych radikalni moslimovia hadzu do rovnakeho vreca s nacionalistickymi kretenmi a nacionalisticki kreteni nas zas hadzu do jedneho vreca s radikalnymi moslimami. A pritom ste to prave vy, ktori su z jedneho vreca. Nenavist a tuzba "optimalizovat pocty"...
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: gertrudo
|
Pridané:
19.6.2017 15:03
Vidim ze si nepochopil na co som narazal.
Narazal som na to ze tvrdis ze polovica ludi ma chut niekho skopat zabit atd.. Kedze tipujem ze hodnotsi svoje okolie, lebo ak si aspon trochu objektivny tak by si nehodnotil ludi na zaklade nejakeho hatu na webe, tak vsetci ti ludia su z tvojho okolia, a teda tvoje okolie budu asi sami vrahovia, zlodeji, bitkari atd, a ludia v takej koncentracii su vacsinou niekde zavrety, alebo bojuju.
Ak si sa chcel ale hrat na nadcloveka ktory hodi len tak polovicu vsetkych ludi do jedneho vreca, tak mi ja ta uprimne luto, a mozno raz pochopis rozdiel medzi napisanim necoho a jeho uskutnocnenim.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 17:53
nuz nie, v mojom okoli nikto nema nikoho chut skopat. to mam prave z toho hatu na ineternete.
totizto, ja ked prezentujem nejaky nazor na internete, tak je to vzdy rovnaky nazor, aky mam v skutocnosti. tak nejak predpokladam ze vacsina ludi robi to iste.
uznavam, ze ich zrejme nebude polovica, ale je to fakt velmi hlasna mensina.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od: Gertrudo
|
Pridané:
19.6.2017 18:25
No vidis a mozno ti okolo teba tiez davaju hate na webe a pritom su ok.
Anonymita dovoluje ludom povedat nahlas to co inak by si len mysleli. A podla mna je to aj trochu zdrave moct len tak si zanadavat, aspon clovek aj takto vypusti nejaky ten hnev alebo stres co v sebe ma. Ale vobec to neznamena ze aj v realite je nejaky agresor.
A keby si mal pravdu ze ludia su tak zly tak by si mal tolko vrazd a potyciek denne ze fakt jedine riesenie by bolo odstahovat sa na mars.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 18:35
"Anonymita dovoluje ludom povedat nahlas to co inak by si len mysleli" - ved prave. oni si "iba myslia", ze zabit cloveka je OK, ze ked sa niekto utopi, tak treba mat z toho radost. o tom vravim. kde je rozdiel, medzi takym podporovatelom teroristu, ktory vcera s dodavkou vrazil do ludi vracajucich sa z modlitby a podporovatelom ISIS, ktory sa vytesuje, ked nejaky kreten kamionom vrazi do vianocneho trhu?
"A keby si mal pravdu ze ludia su tak zly tak by si mal tolko vrazd a potyciek denne ze fakt jedine riesenie by bolo odstahovat sa na mars." s tym plne suhlasim. stretol som osobne nie len mnoho slovakov (no shit, kedze zijem na slovensku), aj moslimov a stale ma ziaden z nich nezabil. cize asi ta agresivita nebude nejak globalna v celej skupine.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
20.6.2017 0:27
Take miesta kde je ozaj skoro kazdy zly existuju, napr. Hodnuras alebo El Salvador - 89 vrazd na 100 000 obyvatelov(rok 2011). EU priemer 1.9 na 100 000 a Slovensky priemer 0.9 znamena ze sme ozaj bezpecnou krajinou.
|
|
Re: Jjgggvvc
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
20.6.2017 8:53
nepopieram, ze sme bezpecnou krajinou. stale to neodpoveda na moju otazku: aky je rozdiel medzi podporovatelmi teroristov z radu ISIS a podporovatelmi teroristov ako bol ten typek v dodavke cez vikend v Londyne?
jediny rozdiel ktory badam je, ze jednych na Slovensku vela nemame a druhych ano.
|
|
..................
Od: tenodtal
|
Pridané:
18.6.2017 17:51
este najst milion debilkou co tam pojdu dobrovolne.
skapat.
:D
|
|
Re: ..................
Od: huanggg
|
Pridané:
19.6.2017 5:18
dovod tvojej smrti bude urcite o moc vyznamnejsi...
|
|
hroza des
Od: chazar
|
Pridané:
18.6.2017 18:40
Elon nauč sa najprv prezentovat, ruky do vreciek nepatria, potom kolonizuj Mars... ale radsej zacni najprv s tym Mesiacom
|
|
Re: hroza des
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
18.6.2017 18:58
Presne tak. Ucit sa treba od najvacsich odbornikov tu, tu alebo https://youtu.be/1WGrmTJnfIg .
|
|
Re: hroza des
Od: gertrudo
|
Pridané:
18.6.2017 19:04
A gramaticky sa vyjadroval spravne?
Lebo bez toho sa tiez mesto na marse neda postavit.
|
|
Re: hroza des
Od reg.: WinstonSmith
|
Pridané:
18.6.2017 20:32
LOL, Musk, darmo si zarobil mega miliardy, keď nevieš prezentovať...
|
|
Re: hroza des
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
19.6.2017 9:39
zle sa na to pozeras... co tebe tvoja schopnost prezentovat dala? on tie miliardy zarobil aj bez toho ;)
|
|
Re: hroza des
Od: Muskove ego
|
Pridané:
19.6.2017 0:06
Len preto že ho jeho vlastný prejav vzrušuje a tak pri rečnení hrá vreckový gulečník, tak to znamená že nevie prednášať? Skôr to dokazuje, že je dobrý v multitaskingu a to je v jeho povolaní určite výhoda keď stíha prednášať o multimiliónovom projekte budúcnosti a ešte si honiť kládu do pravého uhla.
|
|
Re: hroza des
Od: Muskove ego
|
Pridané:
19.6.2017 0:11
Elon Musk: Thank you very much for having me. I'm looking forward to talking about Space(se)X... *Puts hands in the pockets*
|
|
--------
Od: ParaNoik
|
Pridané:
18.6.2017 18:56
Stačilo by len migrantom poupravit člny.
|
|
Re: --------
Od: sdgfadgdf
|
Pridané:
19.6.2017 9:31
on sa ale snazi na tom marse daco vybudovat, nie rozlozit..
|
|
5 znakov
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
18.6.2017 19:05
je az neuveritelne, ze plan osidlenia inej planety by mal stat pod 20% rozpoctu USA... resp. by to vyslo z majetku (oficialne) prvych 11 najbohatsich ludi Zeme :/
|
|
vyzia
Od: jancici
|
Pridané:
18.6.2017 19:14
falcon 9 ktorý teraz lieta : odstaruje, pristane a o cca 2 tyzdne leti iny F9 alebo v lepsom pripade ten isty. Tak F9 viee na marse poslat 4tony. OK na nizku orbitu 22 ton.
ak chcu vyniest 500 ton tak to je pekna vyzia. kazdopadne teraz je priestor pre investorov ktory zaplatia vyvoj.
falcon heavy! by mal vedieť vyniest na nízku orbitu 63 ton. toho roku by mal byť prvý štart.
|
|
Kapitán Danko
Od: jpp
|
Pridané:
18.6.2017 19:24
Treba sa na detaily spýtať kapitána! Ten odtiaľ tuším prišiel :D
|
|
Diaľnica
Od reg.: Zapredaný
|
Pridané:
18.6.2017 20:17
Skorej bude osídlený Mars ako postavená diaľnica z Bratislavy do Košíc :D :D :D ... :'(
|
|
Re: Diaľnica
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
18.6.2017 20:46
Lenže to sú finančne priekazne nákladovo úplne neporovnávateľné projekty.
|
|
Re: Diaľnica
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
18.6.2017 21:15
ano! ta dialnica bude stat minimalne 21% rozpoctu USA!
|
|
Re: Diaľnica
Od: roob\n
|
Pridané:
18.6.2017 22:37
... ále piču zabanovaný ...
|
|
Re: Diaľnica
Od: roob/n
|
Pridané:
18.6.2017 22:40
... ále piču zabanovaný ...
|
|
Re: Diaľnica
Od: &123
|
Pridané:
18.6.2017 22:43
test
|
|
Re: Diaľnica
Od: kurva2000
|
Pridané:
18.6.2017 22:45
vyriešte to niekto, kurva dopiče, chýbajú mi nápady ...
|
|
Re: Diaľnica
Od: a718726
|
Pridané:
18.6.2017 22:45
Skor takto:
slovak co poleti hoci aj na Mars, bude platit dane na dialnicu D1
skor osidlia pluto, nez bude dialnica do kosic.
|
|
Re: Diaľnica
Od: deväď
|
Pridané:
19.6.2017 1:11
plus koncesionárske poplatky. to že tam nemá signál nevadí, lebo bude mať elektrickú prípojku zo solárneho panelu
|
|
naco to?
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
18.6.2017 20:48
Preco nekolonizujeme Saharu? Vyslo by to lacnejsie.
|
|
Re: naco to?
Od: Gertrudo
|
Pridané:
19.6.2017 0:07
Ked znicis zem, znicis aj saharu
|
|
Re: naco to?
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
19.6.2017 8:39
lebo pointa je ist daleko prec od tejto rozdrbanej civilizacie a nastolit si tam vlastne/ine zakony. Naco by sa kto stahoval na Saharu, ked tam moze hocikto prist a pokracovat v rozdrbavani? Po novom uz belosi zrazaju autami moslimov, obcianska vojna v EU zacala.
|
|
Re: naco to?
Od: 7899966654
|
Pridané:
19.6.2017 10:22
Nikto ešte nepovedal, že to boli belosi. Ak áno tak beriem späť. Útok bol vedený na súfijskú mešitu, ktorých sunniti ale vôbec, vôbec nemusia. V Iraku ich vraždia podobne ako v Egypte kresťanov. Podozrivé je, že nikde nebola zverejnená identita útočníkov.
|
|
Re: naco to?
Od reg.: lamka1
|
Pridané:
19.6.2017 9:06
Musk chce vyriesit utecenecku krizu. O tom to je.
|
|
ing. z Letanoviec
Od: deväď
|
Pridané:
18.6.2017 21:21
Make Mars Great Again!
|
|
Re: ing. z Letanoviec
Od: kebap
|
Pridané:
19.6.2017 0:09
WRONG!
|
|
Re: ing. z Letanoviec
Od: Trump
|
Pridané:
19.6.2017 8:41
Sounds good, doesn't work!
|
|
A bude sa dať kúpiť aj permanentka?
Od reg.: Jozef Kostelanský
|
Pridané:
18.6.2017 21:28
A bude sa dať kúpiť aj permanentka? Pri takom frmole medzi Zemou a Marsom by to možno niektorí uvítali... :-) :-)
Inak tí, čo nebudú mať dosť rozumu a naozaj na Mars poletia, sa stanú účastníkmi prvej Horor Reality Show. Bude zaujímavé sledovať, ako dlho potrvá, kým sa na tom Marse niekto zblázni a ostatné si už môžeme domyslieť...
|
|
Re: A bude sa dať kúpiť aj pernamentka?
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
18.6.2017 21:37
...zverejní technický plán na osídlenie Zeme a navrhne jeho financovanie?
|
|
Re: A bude sa dať kúpiť aj permanentka?
Od: .vždy
|
Pridané:
19.6.2017 11:38
Nepozeraj toľko filmov
|
|
........
Od: zxcvbn
|
Pridané:
18.6.2017 21:33
Gimbal vectoring, niekto?
|
|
blabla
Od: nuda_na_nočnej_:-D
|
Pridané:
18.6.2017 22:42
Plány pekné,ale reálné sú ako diaľnica z BA do Metropoly východu :-D
|
|
.....
Od: bludič
|
Pridané:
18.6.2017 23:45
Keby tento človek ten čas, prostriedky a energiu investoval do životného prostredia na Zemi, IMHO by prospel ľudstvu viac.
Jedna vec je výskum, ale vážne ma nenapadá praktický dôvod, prečo kolonizovať Mars, zvlášť, keď si podmienky na Marse pomaly, ale isto vytvárame priamo na Zemi :P
|
|
Re: .....
Od: rgfthyf
|
Pridané:
19.6.2017 9:35
mysliet si mozes co chces, aj ja si myslim ze si blb - to je nase svate pravo
|
|
Re: .....
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
19.6.2017 9:37
Pacia sa mi ale tie vyhlasenia 'posleme tam ludi' ja si myslim ze ked ma pan Musk take svetoborne plany za ktorymi stoji, nech si tam lieta sam.
Poslat milion ludi na Mars je nezmysel. Na Zemi mame miesta kde nikto nezie a ani tam nikto nikdy nebol lebo to pre zivot nie je prakticke. Tie kokotiny o kolonizacii mu dvihaju leda tak ego a cenu na burze, inak su nezmysel.
Ale co uz, ludia su natom uz materialne/majetkovo tak dobre ze treba kolonizovat aj miesta kde nic nie je.
|
|
Re: .....
Od: Ondiak
|
Pridané:
19.6.2017 10:42
Sú aj takí ľudia, ktorí chcú prekonávať výzvy a nestačí im postaviť dom za humnami v kamenistej zemi.
Ĺudstvo sa buď rozšíri na ďaľšie planéty v slnečnej sústave alebo skôr či neskôr vyhynie. Uvedom si, že stačí jeden globálny konflikt mocností a sme hotoví. Nieže by vymreli všetci na zemi ale civilizácia sa proste zrúti. Nebude schopná výskumu a vývoja nových technológie ani sofistikovanej výroby. Potom čo? Potrebujeme zálohu.
|
|
Re: .....
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
19.6.2017 22:19
Nie, to nie je to ocom som hovoril.
Hovoril som otom ze niesu tam podmienky pre zivot takze nema zmysel tam posielat milion ludi.
Som samozrejme zato aby tam nejaky ludia isli a mali tam zakladnu robili vyskum atd aby sa vesmirne cestovanie vyvijalo, to je vsetko ok. Ale spravit tam civilizaciu nie je technicky mozne, co tam budu jest a pit, dychat...atd? Milion ludi tam neuzivis, nemas ako. Leda tak niekolko desiatok vedcov/astronautov. Problem zakladnych potrieb je dodnes nevyrieseny pre vacsinu populacie na Zemi, takze pisal som o tom ze na Marse to nie je ani nahodou realne.
|
|
Re: .....
Od: Ondiak
|
Pridané:
21.6.2017 11:32
No nieje tam atmosféra a biosféra ale je tam voda aj CO2. Všetko čo treba pre život sa tam prakticky nachádza len to treba spracovať. Pár ľudí nestačí lebo je to drahé a k ničomu to nevedie. Až osamostatnenie sa tej základne má význam. A iste technológia, ktorú treba ešte nieje plne hotová ale na tom sa robí. To je súčasť tej cesty. Je to len technická výzva ale plne zvládnuteľná aj súčastnými technológiami.
|
|
Re: .....
Od: Tých ečv
|
Pridané:
19.6.2017 11:41
Loool, Jožko z Hornej Piče zase vie lepšie, čo treba.
|
|
Re: .....
Od: Ondiak
|
Pridané:
19.6.2017 10:45
Veď ale on to robí. Predsa vlastní TESLU a SolarCity, ktorých úlohou je transformovať ekonomiku z fosílnych palív na solar, batérie a elektrické autá. Uvolnili stovky patentov zadarmo aby to urýchlili a primárnym cieľom TESLY nieje zisk ale tento prechod. Vďaka TESLE všetky automobilky teraz vyvíjajú elektrické autá. Čo viac by ste chceli?
|
|
Re: .....
Od: boris11
|
Pridané:
19.6.2017 16:10
ze vraj vdaka tesle :)
no daj nejaky dolezity patent co uvolnil?
technologiu baterii vlastni panasonic takze tie patenty uvolit nemohol a technologie kvapalinov chladenych elektromotorov nema ziadne lebo ich nevymyslel on
takze vacsina z tych patentov budu uplne prkotiny typu applovsky zaobleny roh
|
|
Re: .....
Od: Ondiak
|
Pridané:
21.6.2017 11:38
To je krása keď niekto len tak zbrucha odpovie, že je to nahovno bez toho aby o tom niečo vedel. Jasné netreba inovovať lebo všetko už bolo vymyslené. A nedrbe ti? Každým rokom sa prudko inovuje a idú do toho miliardy na výskum a výsledkom sú novinky a patenty. Tých patentov sú stovky. Schválne si pozri ten zoznam.
https://goo.gl/rJ7FyK
|
|
Re: .....
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
19.6.2017 23:31
Osobne som za elektricke auta lebo maju lepsie jazdne vlastnosti, ale ekologia elektrickych aut je miziva. Rovnako je to pri solaroch. Ovela viac energie a skodlivin stoji tieto veci vyrobit ako vyluci jedno auto na benzin pocas niekolkych rokov, no a samozrejme ze tam to nekonci lebo po par rokoch aj tak zase potrebujes len nove baterky.
|
|
Re: .....
Od: Ondiak
|
Pridané:
21.6.2017 11:47
Technológia le odvtedy pokročila. Dnes už na výrobu solar netreba toľko energie ako predtým. Dnes máš solar aj s organických živíc vytlačený na plastovú fóliu.
A benzín akože netreba vyťažiť, rafinovať, prevážať a pod? Vieš koľko to produkuje CO2 a znečistenia. To si zarátal?
Okrem toho autá produkujú karcinogény. Elektricke nie.
A aj elektrarne sa musia ekologizovat. Celá výroba komplet.
A batérie a v nich použite kovy sa recykluju. Zatial čo na spálenom benzíne sa nerecykluje nic.
|
|
Re: .....
Od: ujo tomas
|
Pridané:
19.6.2017 12:28
este zeby na Marse nebol raz cistejsi vzduch ako na Zemi.. tu nie su ziadne pravidla, tu si robi kazdy co chce (mam na mylsi s odpadom, s ovzdusim atd) tam ak sa na zaciatku nastolia tvrde pravidla, rezim, vsetko sa bude recyklovat, tak sa mozno az budeme divit..
|
|
blabla
Od: nuda_na_nočnej_:-D
|
Pridané:
19.6.2017 0:43
múdro píšeš,bohužiaľ rovnakého názoru je nás tu málo,ostatní sú vygumovaný telkami,kde im tlačia do gebúľ sračky typu,aby sme sa oddrbali z tejto planéty,pretože umiera.Samozrejme,že umiera pretože ju cucáme ako komár keď cucá krv a to sa nám ľudstvu vráti aj s úrokmi a nezachráni Nás nič!!!pravda je krutá a hneď mi tu začnú mínuská pribúdať :-DDDD
|
|
Re: blabla
Od: sdfghj
|
Pridané:
19.6.2017 9:38
mozes tu kludne spravit aj raj, ale ked prileti zhodou okolnosti daky kus sutru z vesmiru tak si vyhynul. Preto mame sancu na prezitie (dlhodobe) len ked sa budeme sirit po vesmire. Mimochodom, ekologii na Zemi by isto prospelo, keby sme napr tazili a spracovavali "nieco" na inych planetach ci mesiacoch
|
|
Spomienky na buducnost
Od: Ficiak
|
Pridané:
19.6.2017 8:57
Zaujimalo by ma ci Musk veri tomu ze nasu planetu v minulosti uz navstivli mimozemstania ako to prezentuje Erich von Daniken vo svojich knihach...
|
|
Re: Spomienky na buducnost
Od: Sloniik
|
Pridané:
19.6.2017 9:08
Ale ved to je jasne, ze tu mimozemstania uz boli.
1. Stonehenge
2. Egyptske pyramidy
3. Sachove figurky na Velkonocnom ostrove
Co si myslis, ze by ich zvladli postavit pozemstania? :D :D
Zehlenie vypnute
|
|
Re: Spomienky na buducnost
Od: Ficiak
|
Pridané:
19.6.2017 9:13
Ale prevazuje nazor jebnutej vecsiny, ze ziadny ET tu nikdy neboli ani neexistuju... Skus to niekomu na verejnosti prezentovat tak ti ukaze na celo.
|
|
Re: Spomienky na buducnost
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
19.6.2017 9:27
skus si niekedy pozriet dokumenty ako tie stavby stavali mudre staroveke civilizacie a pochopis
za 5 ci 10 tisic rokov tu bude zrejme ina a este j*bnutejsia civilizacia ako ta nasa - a tiez sa budu cudovat jak niekto mohol postavit 10-15-20 milionove urbanisticke konglomeracie so vsetkymi uzasnymi stavbami, mrakodrapmi, mostami ... a tiez si budu mylsiet ze to museli byt ufonci
|
|
Re: Spomienky na buducnost
Od: Ficiak
|
Pridané:
19.6.2017 9:35
Tie stavby co uviedol nie su zrovna dobre priklady... Existuje toho ovela viac, na co sucastny archeologovia nemaju odpoved a nejde len o techniku prevedenia ale aj o ich astronomicke znalosti, ktorymi v tej dobe dosponovali. Precital som od toho autora par knih a aj ked sa so vsetkym nestotoznujem, minimalne na tom nieco divne je, ludstvu unika podstatne cast nasej historie, ktora nechce byt ani prebadana a v niektorych pripadoch sa aj zatajuje.
|
|
Re: Spomienky na buducnost
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
19.6.2017 9:44
Ked zistis ze ano postavili pyramidy, cinsky mur, rozne chramy atd ale 99% tamojsich obyvatelov byvalo v slumach, hned zistis ze mimosi za tym ani nahodou niesu.
Je samozrejme jasne ze archeologovia tiez nevedia zistit vsetko kedze niektore stavby(alebo ich runiny) su z doby ked sa toho vela nenapisalo.
|
|
Re: Spomienky na buducnost
Od: Ficiak
|
Pridané:
19.6.2017 9:48
Ved vsetko postavili ludia, ale podnet prisiel z vonku.
|
|
Re: Spomienky na buducnost
Od: Lamela
|
Pridané:
19.6.2017 12:41
Bavime sa o stavbach tisice rokov pred nasim letopoctom nie o cinskom mure, ktory sa staval par generacii dozadu. To zase brrrr.
|
|
Re: Spomienky na buducnost
Od: G vývod
|
Pridané:
19.6.2017 11:43
Peťko a jeho "múdrosti".
|
|
Re: Spomienky na buducnost
Od: pingmeter
|
Pridané:
19.6.2017 14:21
obavam sa, ze narozdiel od starovekych "trvanlivych" stavieb, tie nase hyper uzasne urbanisticke "diela" tu uz davno nebudu. minule som pozerala nejaky dokument, kde presne riesili, ze nove stavby maju uz po par desiatkach rokov problem a to aj pri pravidelnej udrzbe. takze nejakych 5 ci 10 tisic rokov (a nebodaj bez udrzby) urcite nehrozi.
|
|
Re: Spomienky na buducnost
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
19.6.2017 15:55
tos keby sa volakedy stavali 1km vysoke cinzaky, tak aj tie by uz davno neboli... Lebo nemozes porovnavat 150m vysoku kamennu stavbu s 2x2x2m tvrdeho kamena a napriklad Eifelovu vezu zo zeleza co by za 500 rokov skorodovalo a rozpadlo sa
|
|
Re: Spomienky na buducnost
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
20.6.2017 7:56
ano to je pravda, ak sa nezachovaju stavby ani ich zrucaniny a iba akesy torzá, resp. obrysy toho asi uz vela nepovedia - ze aha tuto bol 1/2 km vysoky mrakodrap a 2 km dlhy most, lebo to je velmi nachylne na zub casu
take kamenne domceky zasypane 3tisic rocnymi nanosmi zeminy a inych nanosov tam proste su, krasne kamenne domceky, staci ich odhrabat - ale co ostane po nas sa neodvazujem hadat
|
|
asi tam má
Od: Ferikuš1
|
Pridané:
19.6.2017 20:03
kúpený pozemok a potrebuje pokosiť trávnik!
|
|
načo ľudí?
Od: trololo
|
Pridané:
19.6.2017 22:18
načo tam posielať ľudí? sú slabí fyzicky aj psychicky, nevyspytateľní, majú veľa potrieb ktoré Mars nie je schopný naplniť. Radšej tam poslať autonómne stroje s umelou inteligenciou, nech nám tam všetko pekne postavia, pripravia a my sa tam len nasťahujeme.
|
|
Re: načo ľudí?
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
19.6.2017 22:23
A ked to tam postavia potom ludia co tam pridu uz tie potreby zrazu mat nebudu? Ty uz nikdy nepotrebujes jest po tom co ti niekto iny postavi dom a ty sa len nastahujes? Zaujimava filozofia ale asi nie velmi dobre funguje. :)
|
|
Re: načo ľudí?
Od: trololo
|
Pridané:
19.6.2017 22:41
však keď stroje postavia nejaké skleníky, kupoly a ja neviem čo ešte tak potraviny si osadníci vypestujú
|
|
Riešenie je Janka !!!
Od: asylum
|
Pridané:
20.6.2017 7:05
Jednoznačne Musk nebral ako možnosť poradiť sa na dsl a myslím ,že najlepšie riešenie ako kolonizovať , je začať tlačiť na Marse Janky Hospodárové predsa len 3D tlačiarni by odviezol viac než dosť dosť
|