|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.....
Od: xvzf
|
Pridané:
13.6.2017 18:53
to zjavne vymyslel niekto prudko inteligentny ;)
|
|
Re: .....
Od: grr.
|
Pridané:
13.6.2017 20:36
Niekto prdko inteligentný.
|
|
Re: .....
Od: ffdf
|
Pridané:
13.6.2017 22:18
nejaký "prdko" intelYgentný
|
|
Re: .....
Od: loleklol
|
Pridané:
14.6.2017 7:36
Vyskúšal si, nevyšlo, nevadí ;)
|
|
Re: .....
Od: ricrdet
|
Pridané:
14.6.2017 9:04
Nedá mi to. Toto je prosím pekne kretenizmus najvyššieho razenia. Budeš mať na pulte 3 chladničky jednu A vyrobenú v roku 2013, ďalšiu Ačkovú z roku 2017 na úrovni A+++ a ďalšiu Ačkovú z roku 2018 so spotrebou ešte o 30% lepšou. Toto celý systém tak zneprehľadní že bude úplne nepoužiteľný. Pritom by stačilo úplne máličko. Stačí triedy zoradiť opačne a každá lepšia trieda môže mať svoje písmenko, alebo číslo a každému bude jasné čo si kupuje.
|
|
Re: .....
Od: Ondiak
|
Pridané:
14.6.2017 9:11
Uz vidim ako maju v obchode chladnicku z roku 2013. To akože nejaký muzeálny kus? Tovar sa drží maximálne tak s minulého roku ak vôbec. Buď sa tovar rýchlo predá alebo ide do zľavy. Tie hodnotenia sa zase nemenia z roka na rok. Takže sa nebude porovnávať skrz triedy často. A ak náhodou tak zase neumriem ak si to porovnám.
|
|
Re: .....
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
14.6.2017 11:01
Pri elektronike sa niektore veci predavaju aj 30+ rokov ked su dobre. Myslim ze chladicka z modelovej rady 4 roky starej(ale vyrobenej neskor) sa predava nova aj dnes. Je samozrejme pravda ze konkretny kus zariadnia sa na predajni neohreje viac ako par mesiacov, ak ho nepredaju ide do zlavy aby sa toho zbavili.
Ked si zoberies nejak z roka na rok sa rapidne menia len take veci jak telky, mobily ale asi nic viac. Ostatne stroje sa inovuju podstatne pomalsie.
|
|
Re: .....
Od: Koumak
|
Pridané:
14.6.2017 12:08
Odzuby na stitkoch sa robia aj s chladnickami - ano, kombinovana chladnicka s jednym kompresorom ma udanu spotrebu X kWh, ale tu dosiahne mozno iba v labaku. Mam staru CALEX (2 kompresorovu) aj novu ELECTROLUX (tiez 2 kompresorovu) a obe maju cca rovnaku spotrebu na den, pricom ta electrolux by mala mat papierovo priam ukazkovo nizku... Papier znesie vsetko. Nevraviac o tom, ze v mrazaku zavadza chladiaca mreza medzi suflikmi, ktora u CALEXky vobec nie je, ale je zabudovana v plasti...
|
|
Re: .....
Od: MaN144
|
Pridané:
14.6.2017 19:19
Predával som elektroniku niekoľko rokov, ale netuším o čom rozprávaš. Keď prišla nová modelová rada, tak sa stará dopredala so zľavou a už sa predávala len nová.
|
|
Re: .....
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
14.6.2017 22:45
Nie vsetko co sa vyraba sa automaticky vyraba len rok.
Neviem ako ty ale ja bezne vidim v predajniach elektroniky mobily alebo pocitace ktore boli ako novy model vydane aj 3 roky dozadu aj ked kusy na dostupne predajni budu jasneze vyrobene neskor. Neviem preco by to nemalo platit aj pre chladnicky.
|
|
Re: .....
Od: G vývod
|
Pridané:
14.6.2017 14:18
Ty mysliteľ, takže si budem musieť robiť prieskum, ktoré je aktuálne najlepšie písmeno, versus situácia, ktorú popisuješ a ktorá pravdepodobne nikdy nenastane.
Sa mi páči tá kritika inteligencie od kokotov, čo trepú takéto pičoviny.
|
|
Re: .....
Od: dj_v
|
Pridané:
14.6.2017 7:48
no ja myslím, že tí inteleguáni sa intelektom len maskujú. Skutočnosť je niekde úplne inde.
|
|
Re: .....
Od: Jupiiiii
|
Pridané:
14.6.2017 9:04
Vďaka. Presne takto sm to popisoval ja v minulej diskusii tu na dsl o posunutý triedy. Možem sa tam zamestnať.
|
|
triedy
Od: lockator
|
Pridané:
13.6.2017 19:05
Nerozumiem, prečo nestačí jedno jasné číslo ročnej spotreby, to sa predsa u výrobku nemení. Takéto fluktujúce triedy sú naprd.
|
|
PRe: snosť je výsada kráľovien
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
13.6.2017 19:12
"jedno jasné číslo ročnej spotreby" roku nepriestupného, priestupného, so skokovou sekundou či bez, počas globálneho otepľovania v rozpínajúcom sa vesmíre je ale minimálne o jeden rozmer viac než komplexné.
|
|
Re: PRe: snosť je výsada kráľovien
Od: ffdf
|
Pridané:
13.6.2017 22:19
konečne normálny príspevok!
|
|
Re: PRe: snosť je výsada kráľovien
Od: -...-
|
Pridané:
13.6.2017 22:57
Deň hore dole, jednoduchsie ako nepravidelne meniace sa hodnotenie
|
|
Re: triedy
Od: janc1c1
|
Pridané:
13.6.2017 19:55
+1
|
|
Re: triedy
Od reg.: roob_
|
Pridané:
13.6.2017 21:15
preto, ze ta rocna spotreba co udavaju pri prackach, chladnickach, mraznickach... je vycucana z prsta! Televizor ma inu spotrebu, ked niekto nastavi jas na 30% a niekto iny na 90%. Inu spotrebu ked niekto pride domov, zapne TV a ta ide az kym nejde spat a inu, ked o 19:00 zapnes spravy, pozries hlavny program a o 22:00 ides spat. Tiez ked je 4 clenna rodina tak pracka inak zerie ako ked si to kupi do garsonky 1 osoba. Mam pokracovat, alebo je to jasne?
|
|
Re: triedy
Od: ______
|
Pridané:
13.6.2017 22:02
skor by to malo zmysel 24 hod pri maximalnom vykone. Cize nizsie je lepsie a da sa to jednoducho porovnat. takymto sposobom mozu predavat 10 rocny tovar s nalepkou A. uz vidim v elektre menej technicky zdatnych ako si scanuju QR kod a zistuju si podla ktorej normy bola urcena spotreba. ani nebudu vediet ze tam ma nieco take ma byt.
a pre vacsieho predajcu takato administrativna zalezitost sposobi nemale naklady. aspon stitkove firmy si zarobia...
|
|
Re: triedy
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
14.6.2017 11:23
ale potom by ti vysla silnejsia vacsi mraznicka horsie ako mala slaba, aj ked na jednotku zamrznuteho masa je ta silnejsia lepsia... Je to ako s priemernou spotrebou aut, kazdy vyrobok by sa mal testovat za rovnakych podmienok, inak to porovnanie nieje relevantne.
|
|
Re: triedy
Od: a718726
|
Pridané:
14.6.2017 6:21
hm, a ked nezapne telku vobec, lebo ju nema? :D
|
|
Re: triedy
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
14.6.2017 11:30
napr. panasonic tx75ex780e ma napisane: rocna spotreba energie 191 kWh. A o tom pisem, ze to je nejaky ich z prsta vycucany priemer podla ktoreho si ale nemozes vyrobky kupovat, lebo s pravdepodobnostou bliziacou sa istote to u teba doma nebude tolko. My mame mraznicku v kuchyni hned pri okne, teplota v kuchyni cez zimu 22-25 stupnov, v lete 25-30 stupnov. Babka mala mraznicku v starom dome s 60cm hlinenymi stenami, teplota v zime -5-10 stupnov, v lete 15-18 stupnov. Tak kuwa je jasne, ze tie 2 mraznicky snad nebudu mat rovnaku spotrebu!
|
|
Re: triedy
Od: Menovec
|
Pridané:
14.6.2017 12:39
Však normálne máš v činžiaku alebo v novšom dome 15 stupňov, však?
Najmä pri dnešných rozpyšťaných deckách...
|
|
Re: triedy
Od: neocon
|
Pridané:
13.6.2017 23:45
Z jedného jasného čísla nespravíš porovnanie, kategórie ti ukážu aj polohu výrobku medzi ostatnými.
|
|
triedy sú nanič ...
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
13.6.2017 19:09
Mali by celý systém prepracovať tak, že by ako referenčný príklad vzali najhorší spotrebič na trhu a na štítku by sa označovalo, koľko pív je možné kúpiť za ušetrené peniaze daným spotrebičom ročne. Čím viac piviek by bolo na štítku, tým úspornejší spotrebič a bolo by to hneď jasné každému, aká veľká úspora ho čaká ;) ...
|
|
Re: triedy sú nanič ...
Od: debil_
|
Pridané:
13.6.2017 19:50
mozem k porovnavaniu poskytnut Calex 1997
|
|
Re: triedy sú nanič ...
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
13.6.2017 20:00
Spotrebič bez kurvítka nevyhovuje ani jednému z presne špecifikovaných kvalitatívnych parametrov používateľského návrhu optimalizácie klasifikácie.
|
|
Re: triedy sú nanič ...
Od: psycho38
|
Pridané:
14.6.2017 7:24
sam si kurvitko..vsetky spotrebice co doma mam su davno po zaruke a zatial funguje vsetko
|
|
Re: triedy sú nanič ...
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
14.6.2017 7:52
S tym nema problem, kto nema paru.
|
|
Re: triedy sú nanič ...
Od: čitateľ
|
Pridané:
14.6.2017 8:36
Ta skadzi vezmem paru?
|
|
Re: triedy sú nanič ...
Od: spooxik
|
Pridané:
15.6.2017 16:36
pare je dva ňe?
|
|
Re: triedy sú nanič ...
Od: ysjdrgnd
|
Pridané:
14.6.2017 11:53
Kurvitka neexistuju. Existuju iba mantavi spotrebitelia :)
Ak mas obavu o kurvitka, daj si predlzit zaruku.
Ale to by si slovačisko jeden musel trochu priplatit a to uz nepripada do uvahy!
|
|
Re: triedy sú nanič ...
Od: TretieČokoOko
|
Pridané:
14.6.2017 12:48
mozno o tom nevies, ale vsetok elektro tovar ti nepoistia. dalej, kazdy spotrebic je pouzivany unikatne. pre elektro predajcov je predlzenie zaruky len dalsi dobre vypocitany biznis. a mozno ani netusis, ale vela ludi uz ma o tri roky neskor davno iny spotrebic. pripoistenie ma zmysel pri smejdoch
|
|
Re: triedy sú nanič ...
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
14.6.2017 22:42
Nepoistia ti ho preto, lebo elektronizovane veci su nespolahlive, to je vsetko. V dobe 80-90tych rokov vznikol dojem ze elektronika je nieco co dokaze neviem ake veci a kedze je to take uzasne ani sa to nema ako pokazit, samozrejme realita je taka ze ma. 90% poruch elektronickyh zariadeni su mechanicke vady materialov z ktorych to je vyrobene. Nie je ocom, elektronicke suciastky starnu velmi rychlo a preto s tym su problemy. Preto je to take lacne lebo vyrobca nedava zaruku na spolahlivost, ak sa to pokazi do dvoch rokov tak ti dame novy kus inak GTFO.
Elektronizovane stroje pre priemysel su testovane a vyvijane pre spolahlivost a preto su mnohonasobne drahsie a preto ti ich napriklad aj poistia.
|
|
Re: triedy sú nanič ...
Od: Koumak
|
Pridané:
14.6.2017 12:10
Si to absolutne vystihol.
Aj to bol jeden z dovodov, preco nechali CALEX padnut - realne mu nevedeli ini vyrobcovia konkurovat a tak sli na to cestou kupit, zoptimalizovat a nechat padnut... smutne, ale pravdive. :(
|
|
Re: triedy sú nanič ...
Od: Borat
|
Pridané:
13.6.2017 22:09
Pre objektívnosť mám jednu Calex z 1967.
Ty máš asi skôr Samsung/Calex.
|
|
Re: triedy sú nanič ...
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
14.6.2017 5:09
Presne tak. A najma by ctení poslanci okrem nepochybného záujmu o blaho iných mohli začať trochu myslieť i na seba. Napríklad na rezolúcie, vyhlášky, usmernenia a podobné diela diela by trebalo štítok označujúci, o ako veľkú ... múdrosť sa jedná v konkurencii iných múdrostí. A na štítku by boli znázornené mozgy.
|
|
Re: triedy sú nanič ...
Od: 7789695489
|
Pridané:
14.6.2017 9:59
Pozor na obličky.
|
|
spotreba
Od: qw11
|
Pridané:
13.6.2017 19:31
Videl som anglicky dokument kde spotrebu el. spotrebicov prepocitavali na hamburgery. To je medzinarodna jednotka, to by sa malo zaviest. :D
P.s Ako je to tu s komentovanim prispevkov? Ja mozem ako neprihlaseny iba vytvorit komentar ale nemozem nikoho komentovat. Pritom tu vidim sedych(neprihlasenych?) komentovat.
|
|
Re: spotreba
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
13.6.2017 19:34
Eventualne farba priekazne vyplyva z hodnoteni inych.
|
|
Re: spotreba
Od: čitateľ
|
Pridané:
13.6.2017 20:07
Tu by sa ujal počet stránok vytlačených cez wifi, vo vedľajšom kancli. Do úvahy by sa mohla brať aj vzdialenosť kancla.
|
|
Re: spotreba
Od: neoficialny support DSL
|
Pridané:
13.6.2017 21:37
bez prihlasenia sa da komentovat (vytvarat nove komentare) aj odpovedat na existujuce komentare aj odpovede, cez tlacitko Odpovedat
|
|
Re: spotreba
Od: qw11
|
Pridané:
13.6.2017 23:15
No a teraz som za blba. :D
Predstav si ze som to tlacidlo hladal hore nad komentarom a pri hodnoteni som si ho vobec nevsimol. Asi slepnem.
|
|
Titulok:
Od: redy
|
Pridané:
13.6.2017 22:19
zase nejaky EU uradnicek dostal genitalny napad
|
|
Re: Titulok:
Od: ffdf
|
Pridané:
13.6.2017 22:21
to akože myslí tou menšou hlavo nižšie?... sure to tak bude!
|
|
Re: Titulok:
Od: G vývod
|
Pridané:
14.6.2017 14:22
Jaj, lebo ty si veľký mysliteľ a urobil by si to lepšie. Ja viem. Ako aj tí ďalší myslitelia, čo navrhujú, aby sa udávalo číslo alebo použilo opačné poradie.
|
|
energitcke stitky
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
13.6.2017 23:36
Tie stitky su v poriadku ale myslim ze staci ked tam len napisu Energy alebo Power namiesto tej ukrutnej kokotiny Energ-ija-y-ia-ja-i-ie a podobne dristy co nesluzia ani ako bezvynamny preklad do roznych jazykov. Kazdy vie co je natom stitku napisane. Naopak to tie preklady viac komplikuju a zneprehladnuju.
|
|
Re: energitcke stitky
Od: fghncfgj
|
Pridané:
14.6.2017 7:03
klasická kokotina byrokratov bez mozgu. riešia pičoviny.
|
|
Opacny system
Od: tomasp
|
Pridané:
14.6.2017 7:34
A mozno by len stacilo zmenit poradie znacenia tried. Cize najmenej usporne spotrebice v sucasnosti by boli A a efektivnejsie spotrebice by postupne rastli smerom k pismenu Z. Kazdy rok by stacilo pridat jednu/dve triedy podla pokroku technologii...
|
|
Re: Opacny system
Od: asad
|
Pridané:
14.6.2017 8:38
Presne, alebo ciselne oznacenie. Napriklad ako maju napajacie adaptery/nabijacky,.., ktore sa oznacuju rimskymi cislami. Momentalne najlepsia trieda je VI. Pi adapteroch sa zohladnuje aj vykon. Takze na 5W su kladene ine poziadavky ako na 80W adapter, co je spravne(fyzika a obmedzenia/straty materialov nepustia).
Nechapem preco sa tym neinspirovali, Ten, kto toto nove oznacovanie vymyslel bol fakt inteligent.
Cim vyssie cislo, tym lepsie. Aj o 100 rokov bude oznacenie platne(VI bude stale VI a LXII bude stale LXII) a nebudem potrebovat prevodne tabulky a bulharsku konstantu.
|
|
Re: Opacny system
Od: G vývod
|
Pridané:
14.6.2017 14:24
Ďalší mysliteľ. Čo mysliteľ, priam génius, toto nikoho ešte nenapadlo (iba v tejto diskusii už asi desiatich, ale to sú tiež géniovia, takže to sa neráta).
|
|
filozofia
Od: Menovec
|
Pridané:
14.6.2017 8:16
Keď je A+, A++ a A+++, prečo nie je aj B+ a B++ či B+++, resp. A-, B- a podobne?
|
|
Re: filozofia
Od: dsgdg
|
Pridané:
14.6.2017 8:31
áno, a ešte AB+-++-+
|
|
Re: filozofia
Od: Gcemifkfch
|
Pridané:
14.6.2017 8:53
Cize AB++ ?
|
|
Re: filozofia
Od: tomasp
|
Pridané:
14.6.2017 8:32
Mozno preto, lebo vyvoj ide dopredu (od A vyssie) a drobne zlepsenia v ramci existujucich tried (napr. B+) nedavaju dovod na zavedenie novych podtried.
|
|
Re: filozofia
Od: Sloniik
|
Pridané:
14.6.2017 8:34
Pretoze ako kolega nad tebou premyslal, problem je v nedostatku pismen. Resp. v nedomysleni znacenia energetickych tried.
Mozno pouzili standardnu skolsku stupnicu A-F, pretoze kazdy ju pozna. Lenze nedomysleli prave to, ako jemne bude potrebne granulovat energ. triedy.
A samozrejme z hladiska mapovania energ. tried na pismenka je uplne jedno, ci mas A-F alebo A-A+++++. Praveze najlepsie riesenie je pouzit len pismenka, bez ziadnych znakov.
|
|
Re: filozofia
Od: scd
|
Pridané:
14.6.2017 9:13
Alebo ak by chceli silou mocou zachovat terajsie znacenie, mohli sa dohodnut na tom ze pred pluskom bude cislo ktoré označí počet plusiek. A+, A++, A3+, A4+, A23+....
|
|
Re: filozofia
Od: 78899565466
|
Pridané:
14.6.2017 9:52
Pretože pred A nie je v abecede žiadne písmeno a za aj pred B je v abecede písmeno resp. písmená.
|
|
Revert
Od reg.: Morte
|
Pridané:
14.6.2017 9:07
Preco tie triedy neobratia a najlepsie bude G? Ak by boli potom lepsie spotrebice tak by mali triedu H atd a netreba to vzdy remapovat plus nebudu ludia confused ze A uz neni A...
|
|
Re: Revert
Od: Sloniik
|
Pridané:
14.6.2017 9:29
Lebo uz sa to neda obratit. Ludia budu zmateni z toho obracania. (Je A z roku 2009 to iste ako G z roku 2018?)
|
|
Re: Revert
Od reg.: Morte
|
Pridané:
14.6.2017 9:36
Je A z roku 2017 to iste ako z 2018 ked to budu menit kazdu chvilu? Myslim si ze tak ci tak budu ludia zmateni ked sa to bude menit kazdych x rokov namiesto toho aby sa to zmenilo raz a vydrzalo to dalsich x desatroci. Aj ked sa jazdilo na lavej a potom na pravej boli najprv zmateni a teraz neni problem.
|
|
Re: Revert
Od reg.: RB_
|
Pridané:
6.7.2017 22:53
možno keby sa prehodili aj farby...
|
|
Re: Revert
Od: JankaDSLKA
|
Pridané:
14.6.2017 11:46
Potom by ľudia nevedeli aké je aktuálne najlepšie písmeno. Tak vedia že A.
Mohli by dať mena, najúspornejšie značenie by bolo JankA.
|
|
cele nezmyselnost ...
Od: Koumak
|
Pridané:
14.6.2017 12:06
Cely tento humbug je jedna velka nezmyselnost a vyrobcovia sa len pretekaju v tom, ktoremu sa podari napisat na papier najkrajsie cisla a ich aj obhajit...
Ako jednoduchy priklad, je pracka - staci pozriet A+ a lepsie kusky, ze kolko ma spotrebu vody na 60'C (bavlna) a 40'C (mix) a kolko trva program. Tie cisla pokazia usmev vacsine ludi... Ked som to ukazal nejednemu predavacovi v obchode, tak im padli sanky - ano, tie supermoderne pracky sice minu napriklad 0.7kW/h, ale program trva aj 240minut !!!! a spotrebuje aj cez 70L vody. Takym zufalym parametrom nedokaze konkurovat snad ani stara Tatramatka!
|
|
Re: cele nezmyselnost ...
Od: slecna.l
|
Pridané:
14.6.2017 15:17
Prepac, omylom som ti dala plus... ale ak predavacom padaju sanky z tvojej argumentacie, znamena to presne to, co si naznacil - ze su nekompetentni. kW je prikon alebo vykon (uz z definicie za jednotku casu), kWh je energia, pri pracke sa napriklad standardne uvadza spotrebovana na jeden cyklus (referencny 60 °C bavlna) alebo priemerna rocna spotreba (tiez pre nejake referencne parametre). Prikon 0.7kW je 0.7kWh/h a ano, pri 4-hodinovom cykle je spotreba energie 2.8 kWh, no pri spotrebicoch, u ktorych sa neocakava konstatny maximalny vykon, ked su zapnute (pracky, chladnicky) som sa s takymto udajom ani nestretla a existuje dost inych parametrov na porovnanie, aby si clovek spravil obraz o spotrebe.
|
|
Re: cele nezmyselnost ...
Od: Koumak
|
Pridané:
15.6.2017 11:44
Slecna, tym ze si slecna, tak to ospravedlnuje tvoju nechapavost.
kWh je spotreba za hodinu, ako uz zo samotneho clanku vychadza. A ja som pisal o spotrebe vody a dlzke pracieho cyklu, kedze si mladsi rocnik, tak ti poviem, ze starsie pracky mali praci cyklus od 20min do cca 2 hodin, takze ked mali spotrebu 1.5kWh pri 60'C a case 1.5hod spotrebovali za cyklus 2.25kW a 50-60L vody, co je menej ako u superekonomickej novej pracky, kedze ta ako si sama spocitala si cucne 2.8kW a aj 70L vody. A nemusis ani mysliet na senzory cistoty vody a podobne nezmyselnosti, ktore postupne bud zadubuju pradlo nedostatocnym pranim, alebo naopak zvysuju spotrebu vody prilisnym plakanim ci predlzenym pranim... :)
|
|
Re: cele nezmyselnost ...
Od: roob_zabanovany
|
Pridané:
14.6.2017 16:25
ono napr. pracky "nemozu mat" nejak moc roznu spotrebu, lebo vacsina elektriny odide na zohrievanie vody a ako vieme, ohriat 1 litrer vody o 1 stupen zoberie rovnake mnozstvo energie aj chuckovi norrisovi..
|
|
Re: cele nezmyselnost ...
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
14.6.2017 16:33
Presne tak. Ešteže vďaka smernici EU vodárenské spoločnosti garantujú, že v januári tečie v Štrbe z kohútika voda s rovnakou teplotou ako v Madride na konci júla.
|
|
Re: cele nezmyselnost ...
Od: lentakpreniczanic
|
Pridané:
15.6.2017 18:01
presne ako uvádzaš, dajú sa malé "úspory" dosiahnuť využívaním lepšieho prenosu tepla na ohrievanie vody, zbytkového tepla atď. ale nie na extrémne krátkych programoch typu 15min pranie a pod.
|
|
Re: cele nezmyselnost ...
Od reg.: RB_
|
Pridané:
6.7.2017 22:55
chuckovi menej...
|
|
zmysel života je. Asfsasfsdaefsffetsts
Od: doge
|
Pridané:
14.6.2017 13:02
Ja svoje spotrebiče reťazujem, aby nebehali.
|
|
pracka
Od: orphan
|
Pridané:
14.6.2017 17:13
ja som si kupil pracku a+++ a dopadlo to takto: neverte, ziadnu som nekupil.
|
|
Re: pracka
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
14.6.2017 22:47
Ja som tiez zakupil pracku s A+++ (neklamem, naozaj) a spotrebu ma taku ako stara pracka co mala iba A, takze je ta spotreba tych novsich veci tiez diskutabilna.
|
|
Re: pracka
Od: slecna.l
|
Pridané:
15.6.2017 15:11
Spotreba, ako sa nou vyrobcovia ohanaju, je blbost - porovnava sa iba jeden referencny progam (bavlna 60 °C), ktory pouzivam mozno parkrat do roka na uteraky a poznam ludi, ktori ho este v zivote nepouzili. Tiez uspora vody az tak nepotesi, ak na obleceni zostavaju flaky z pracieho prostriedku. Ak pracka perie pekne a dobre, nenici veci a je vyrobena z materialov, ktore nieco vydrzia, pri pouzivani usetri urcite viac, ako je rozdiel medzi pismenkami v klasifikacii.
My mame pracku tiez A+++ (prioritou boli rozmery, nie spotreba), je uzasna, ma milion programov, akurat z casu na cas trha veci. Po obhliadke mi to vychadza na panty dvierok s pomalym otvaranim, z ktorych trcia plastove krytky, a fakt netusim, aki soudrozi navrhli taku <>vinu.
|