|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chjaj
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
24.10.2016 8:56
Naco su taketo INstancie/stitucie/fekcie dobre je fak zahada. Ale dari sa im, to je fak.
|
|
Re: Chjaj
Od: na na na
|
Pridané:
24.10.2016 9:02
bohuzial retardacia niektorych rodicov je bezhranicna a kedze ak by vladla spravodlivost tak by im nemala byt zverena ani vychova psa, tak povazujem taketo aktivity za aspon ciastkovu naplast
|
|
čím viac detí tým väčšia pravdepodobnosť, že z jedného bude niečo poriadne
Od: samozrejme v dobrom
|
Pridané:
24.10.2016 16:28
Deti prežijú všetko a akých koľvek rodičov.
Ty si toho dôkazom.
|
|
Re: Chjaj
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.10.2016 9:04
aby si vedel, ze ked uz mas dieta, tak nieje dobre ho doniest domov zo skolky, posadit pred telku do vecera do 9 a potom dat spat a medzitym si ty budes riesit vlastne veci. Nato.
|
|
Re: Chjaj
Od: knjiCdo
|
Pridané:
24.10.2016 9:22
Myslím, že autor príspevku narážal na to, že niečo také nám netreba hovoriť. Že to každý vie. Dokonca to vie ešte aj ten nezodpovedný rodič... ale hold...
|
|
Re: Chjaj
Od: asdfa
|
Pridané:
24.10.2016 9:23
tak ono to je o pohodli - je lahsie dat decku tablet a ma na 2h pokoj ako sa mu venovat...treba najst spravnu mieru, na chvilku tablet, na chvilku sa mu venovat a aj ho nechat sameho nech sa hra...
darmo, vsetko s mierou plati proste vsade ;)
|
|
Re: Chjaj
Od: knjiCdo
|
Pridané:
24.10.2016 9:25
Myslím, že si to vystihol presne
|
|
Re: Chjaj
Od: kidos
|
Pridané:
24.10.2016 10:06
zlata stredna cesta... len vzdy je problem urcit tu mieru - a tam sa taketo nejake odporucanie vie hodit.
|
|
Re: Chjaj
Od: Kurac
|
Pridané:
24.10.2016 10:55
Stavil by som sa, že ty, ani ten retard nad tebou, decko nemáte. A dúfam, že ani mať nebudete.
|
|
Re: Chjaj
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.10.2016 11:42
prene, memam ani mat nebudem, lebo by som sa mu musel venovat a to sa mi nechce.
|
|
Re: Chjaj
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
24.10.2016 9:11
Zodpovední rodičia toto už dávno vedia a nezodpovední to majú u p*dele, takže je to aj tak celé na nič.
|
|
Re: Chjaj
Od: 5Maniak.
|
Pridané:
24.10.2016 10:01
Nie je to nanič. By si neveril aké sú dnešné deti a jogurti neinformovaní! Oni hociakú hovadinu prečítajú na Internete a to je pre nich hodnota. Nie skúsenosti starších, nie knihy, literatúra, nie zdravý SEDLIACKY ROZUM - TEN DNES NEMAJú a ani nechápu, že čo to je! Skrátky tak bezradnú mládež nenájdete v minulosti. Vypnete Internet a kočia ich "múdrosti, vedomosti, skúsenosti..."
|
|
Re: Chjaj
Od reg.: deja_vu
|
Pridané:
24.10.2016 10:16
hlavne že ty máš zdravého rozumu na rozdávanie :D
|
|
Re: Chjaj
Od: 5Maniak
|
Pridané:
24.10.2016 11:32
Vec či uhol pohľadu. Každý tu chytračí a znevažuje iných.
|
|
Re: Chjaj
Od reg.: Bytrit
|
Pridané:
24.10.2016 11:46
"Každý tu chytračí a znevažuje iných". Ale ty s prehladom najviac Maniak...
|
|
AChjaj
Od: 5Maniak.
|
Pridané:
24.10.2016 14:37
Nikomu z vás nedávam mínusko len kvôli nicku. A najskôr sa pozrite, koľko je útokov na moje názory a skúsenosti. Opakujem na moje názory a skúsenosti.
Často sa tu mnohí derú do popredia za každú cenu potupiť a nerešpektovať aj keď úplne iný názor ako ten ich. Ale veď toto je diskusia.
|
|
Re: AChjaj
Od reg.: Bytrit
|
Pridané:
24.10.2016 14:39
Maniak ty prosím pomlč o rešpektovaní iného názoru. Takú vec ty evidentne nepoznáš. Ty si zrovna jeden z tých čo sa za každú cenu snažia potupiť a nerešpektovať iný názor ako ten tvoj.
|
|
Re: AChjaj
Od: 5Maniak.
|
Pridané:
24.10.2016 14:50
Hmmm, keď to práve Ty píšeš...
|
|
Re: AChjaj
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
25.10.2016 13:38
Nie len on to pise, ale ja to dokonca tvrdim.
|
|
Re: AChjaj
Od: ...
|
Pridané:
24.10.2016 15:09
utoky nie su na tvoje nazory, ale na tvoje obmedzene nazory a tvoje obmedzene skusenosti. Ze si pernametne v minuse by ti malo nieco nasepkat, lenze ani sebareflexia nepatri medzi tvoje silne stranky.
|
|
Re: AChjaj
Od: 5Maniak.
|
Pridané:
24.10.2016 16:23
Útoky chápem na moju osobu. Prvé čo mnohí urobia - mínus. Bez žiadneho zamyslenia sa, lebo Maniak.
Sebareflerxia... no tí čo do mňa neustále kopú ju majú kde?
|
|
Re: AChjaj
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
25.10.2016 13:41
Par krat som ta pochvalil za rozumny komentar, ba dokonca si bol aj vysoko v pluse.
Takze netvrdil by som, ze to robime vsetci automaticky len koli tvojmu nicku.
Proste ked tresnes hovadinu a este ju osocujuco alebo utocne podas, tak necakaj, ze ta niekto podpori.
|
|
Re: Chjaj
Od reg.: deja_vu
|
Pridané:
24.10.2016 11:50
:D ja znevazujem len teba, lebo si najvacsi inteleguan na stranke
|
|
lenivost
Od: poldinko
|
Pridané:
24.10.2016 9:06
pekne odporucanie, ako keby sme to davno nevedeli ze pre deti je potrebna skutocna interakcia a nie virtualna realita
ale lenivemu (mozno aj nezodpovednemu) rodicovi to je fuk, ked sa potrebude zbavit dietata strci mu do ruky mobil/tablet a ma pokoj (vidim krasne u susedov), len vytvorena zavislost (zvyk) sa takzo odstranuje (najma u mensich deti)
|
|
Starcraft
Od reg.: Zapredaný
|
Pridané:
24.10.2016 9:18
Ked som mal 9 rokov moj rekord bol 10 hodin za Starcraftom. To je OK nie?
|
|
Re: Starcraft
Od: asdfa
|
Pridané:
24.10.2016 9:21
nic lepsie si v tom veku so svojim zivotom nemohol spravit lepsie ;)
|
|
Re: Starcraft
Od: knjiCdo
|
Pridané:
24.10.2016 9:24
Ako, všeobecne si myslím, že nič nie je čiernobiele. A videohry určite prispievajú na vývoj dieťaťa aj pozitívne v mnohých aspektoch.
|
|
Re: Starcraft
Od: apapapa
|
Pridané:
24.10.2016 9:39
otazka je, co pozitivne okrem degeneracie socialnych, mentalnych a fyzickych schopnosti jedinca videohry ponukaju..
P.S.: "postreh pri zamieravani mysou na monitore" je velmi diskutabilny prinos, rovnako "rozvoj logiky/strategickeho myslenia" pretoze videohry su z komercnych dovodov predovsetkym masova a bezducha zabava, kde sa o rozvoji nejakych serioznych taktickych, strategickych ci logickych schopnosti hovorit neda, kedze to uz by vyzadovalo teoreticku a skolsku pripravu, viz. sach.
|
|
Re: Starcraft
Od: ...
|
Pridané:
24.10.2016 10:15
Pretoze moc pausalizujes - len primitivne CSko okrem postrehu a kludne si nahovaraj ze nie: strategia a timova spolupraca. Neznamena to, ze budes dokonaly strateg vsetkych dob, ale skor je to o adaptivnosti na danu situaciu a rychle rozhodovanie. Netreba to sice precenovat, ale uz tam nieco take je. Strategicke hry kopiruju zivotnu mudrost: "spravne sa rozhodnut, na co sa skor vysrat". Pri budovatelskych hrach clovek casto pochopi, ze potrebuje poznat mechanizmy logistiky. Aj pri FPS hrach ako boli prve call of duty, clovek zabrdol do historie. To, ze k mnozstvu hier rozvijas cudzi jazyk pasivne aspon pocuvanim, tak aj priamo jeho ucenie - aj ked ok, uz to dnes nie je take ako v minulosti, ked vela hier je komplet lokalizovanych. Na sachu ja osobne nevidim nic extra na co by sa dalo pripravoat, tiez ma par hernych mechanizmov a inak je to pomerne nudna hra. Su stovky lepsich board game, ktore su aj strategicksjie aj zabavnejsie.
|
|
Re: Starcraft
Od: csko222
|
Pridané:
24.10.2016 10:35
lenze vsetko o com pises poskytuju aj realne sporty, ktorych prinosy pre jedinca su vsak radovo vacsie a komplexnejsie, od mentalnych schopnosti (timova praca, rozhodovanie, sila vole, budovanie socialnej pozicie, koncentracia) po fyzicke (sila, zdravie, atraktivnost, vytrvalost). a to sme este nezaratali do komparacie tie negativne efekty, ktore su u hracov obrovske - socialna neschopnost, chabe az znicene fyzicke zdravie (skoliozy, znicene platnicky, znicene oci, syndrom karpalneho tunela), stimulacia neuroz a psychickych poruch (hyperaktivita, neschopnost koncentracie, prokrastinacia, depresie, socialna fobia,..)
|
|
Re: Starcraft
Od: ...
|
Pridané:
24.10.2016 10:44
Je alibizmus hovorit o problemoch sedenia za PC a nehovorit o rizikach pri realnom sporte. Mozes zacat: odreniny, zlomeniny, otras mozgu, trvala invalidita atd. Rovnako ako vyhody aj nevyhody tvojich spominanych mentalnych schopnosti. V multiplayer hre si hracov nevyberiem, ale mozem si vybrat stranu alebo si mozem vybrat ine zlozenie (server). V realnom svete je clovek odkazany len na to, co poruke ma a to nie je vzdy vyhra. Netvrdim, ze realny svet treba nahradit PC a netreba sportovat. Ale netvrdil by som, ze pobyt za PC je z akehokolvek hladiska horsi, alebo menej prospesny.
|
|
Re: Starcraft
Od: 5Maniak.
|
Pridané:
24.10.2016 11:16
No neviem... Ak niekto nedokáže 5 sekúnd sedieť bez debilu v ruke, je to vážne.
Ale čo také si vyvečdie, ak bude pravidelne cvičiť a napríklad robiť kliky? Drobné zranenie sa občas stane. Ale totálna závislosť na nejakej haraburde, to je vážna diagnóza. U nás ťažko liečiteľná...
|
|
Re: Starcraft
Od: knjiCdo
|
Pridané:
24.10.2016 11:47
Samozrejme nikto nebude argumentovať proti fyzickému pohybu. Športy a podobné aktivity sú dôležité jak fyzicky tak psychologicky. Ale treba si uvedomiť, že moderná technika tu už je navždy a tak jak tvoje deti, tak aj deti ich deti jej budú vystavené a budú čeliť rovnakým otázkam. Preto si myslím, že nie je až tak dôležité regulovať čas strávený pri Mobile/PC (TV ani nespomínam, tam je sotva čosi vhodné pre kohokoľvek) ako je dôležité smerovať a zaúčať deti správnemu a zodpovednému používaniu týchto technológií. Anonymita, správanie, vhodnosť obsahu, manipulácia, toxicita... A keďže sa tomu nedá vyhnúť, tak to treba korigovať a mierniť.
|
|
Re: Starcraft
Od: 5Maniak.
|
Pridané:
24.10.2016 14:26
Aj ten čas. Pretože tieto maniacke výdobytky techniky sú stále zvrhávané nevhodným smerom. Nikto cez mobil neštuduje literatúru, to skôr hrá stupidné závislácke hry...
|
|
Re: Starcraft
Od: kekeket
|
Pridané:
24.10.2016 15:37
ja si citam cez kindle appku alebo pocuvam knihy cez audible appku na starom iphone 5s ktory ma este audio jack
|
|
Re: Starcraft
Od: 5Maniak.
|
Pridané:
24.10.2016 16:27
1ks? A tie dementné hry, na ktorých zabíjajú všemožne čas? Má to, okrem iného, za následok napríklad aj poruchy sústredenosti. Dávať na hodine 5-10 sekúnd pozor, ale nie na debil, ale na učivo je prakticky nepredstaviteľné!
Ide cez cestu - čumí do mobilu. Cestuje busom - hodinu v kuse ani nemrkne okom a len brúsi svoje palčeky z makového kvetu na nejakom sklíčku...
Tu mám sebareflexiu - nebudem toto robiť.
|
|
Re: Starcraft
Od: ...
|
Pridané:
24.10.2016 16:45
Vsak nerob, nikto ta nenuti. A tych co marnia cas nechaj marnit cas - je to ich vec, ty za nich platit ucty nebudes. Bud na to pridu alebo nie.
|
|
Re: Starcraft
Od: 5Maniak.
|
Pridané:
24.10.2016 16:53
Do určitej miery, takej malej máš pravdu. Ale nie je to len ich vec a nie, sami na to neprídu... To sú len výnimky.
|
|
Re: Starcraft
Od: 78569822365
|
Pridané:
24.10.2016 11:35
Áno. Násilné FPS napríklad na stratu tolerancie voči násiliu reálnemu.
|
|
Re: Starcraft
Od: 78569822365
|
Pridané:
24.10.2016 11:38
Je menší problém pre reálny život dieťaťa v hre vypustiť WMD (Total Annihilation) ako rozsekať niekoho na kusy nožom v FPS/RPG.
|
|
Re: Starcraft
Od: ...
|
Pridané:
24.10.2016 13:18
Toto je taka urban legends ako ked potrebujes okresat slobodu a obhajit monitorovanie a hlavny argument su pedofili.
Hra je jedine miesto, kde mozes legalne idiota zastrelit. Neznamena to, ze bude z teba psychopat, neznamena to, ze nevies co so sebou a neznamena to vobec nic.
Ak je niekto raz psychopat alebo ma k tomu sklony, hra nezavazi. Ak niekto nevie rozoznat realitu od virtualneho priestoru, tak to nie je chyba hry/ineho nastroja, ale chyba je niekde inde.
|
|
Re: Starcraft
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.10.2016 13:25
sprav experiment.. Bude hrat Chelsea a cojaviem Paris SJ. Garantujem ti, ze sa tam ti ludia pobiju. A teraz experiment spociva v tomto: zoberies tych ludi pred zapasom do kamenolomu, das im krompace lopaty furiky... a tam budu 8 hodin kladivami bit do kamena a nosit furikmi. Vecer ich zoberies na futbal ci sa pobiju. Nepobiju :) A to iste mozu byt hry. Vyburis sa a v realnom svete uz nepotrebujes byt agresivny.
|
|
Re: Starcraft
Od: peepoo
|
Pridané:
24.10.2016 19:44
tak neviem, mne sa zda, ze ti co chodia na futbal a potom sa tam mlatia praveze cely den makali v tom kamenolome (stavbach, ...) teda fyzicky a nijako im to nebrani sa vecer na futbale pobit
|
|
Re: Starcraft
Od: >.>
|
Pridané:
25.10.2016 6:03
presne.
plus kamenolom im pomoze so svalmi - super fitko a este aj dobre zaplatene. a v ramci predpripravy vecer potom do fitka alebo na box ci systemu.
|
|
Re: Starcraft
Od reg.: saruman
|
Pridané:
24.10.2016 10:43
En taro Adun! I'm hungry for battle. Nuclear launch detected! To bola hra. Skúsim ju znova zahrať.
|
|
Re: Starcraft
Od: raynor1362
|
Pridané:
22.12.2016 13:13
uz je aj dvojka
|
|
Re: Starcraft
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
25.10.2016 13:46
Ked som mal 11 rokov tak som susedom tisko zavidel Didaktik-M
|
|
afsasf
Od: sfasf
|
Pridané:
24.10.2016 9:47
je sice fajn, ze vydali odporucanie, a moznoze v originaly aj uvadzaju naozaj to, co tu prave idem spisat:
tieto veci treba rozdelit najmenej na 2 casti. jedna cast je cisto medicinska, tj ako velmi to fyzicky nici deti.
druha cast by mala byt orientovana na ucenie, tj ako velmi to pomoze detom tieto technolgie prirodzene rozvijat skill v mozgu. predsa kazdy rodic chce, aby dieta implicitne vedelo narabat s technologiami. na velmi podobnom principe funguju jazyky, cim skorej sa u dietata zacne, tym prirodzenejsie to v mozgu funguje. cim neskorsie, tym horsie a tvrdsie musi jeho mozog manualne prekladat do povodnej reci.
takze, co mi tam chyba je, akym sposobom to nici zdravie (okrem nepriamych diagnoz na hyperaktivitu atd), ci to nici oci respektive priestorovu orientaciu (predsa len 2d display). a zaroven, ako velmi je to potrebne na druhu stranu, aby dieta uz prirodzene akceptovalo technologie rovnako, ako prirodzene akceptuje napriklad dopravu a dopravne pravidla.
|
|
Re: afsasf
Od: 78569822365
|
Pridané:
24.10.2016 11:41
Lenže relevantné výskumy nepreukázali, že používanie tabletov a mobilov či PC pomáha zvýšeniu možnosti uplatnenia sa v praxi. Naopak, deti, ktoré ich používali menej, dosiahli viac - v práci, manželstve, zdraví. Hranie sa hier nenaučí dieťa programovať ani robiť grafiku. Na potrebuje záujem o matematiku a kreslenie, ideálne na papieri.
|
|
Re: afsasf
Od: asfasf
|
Pridané:
24.10.2016 13:39
s tymto by som moc nesuhlasil, lebo to navodzuje dojem, ze pouzivanie elektroniky strikne znamena len nejaky cisty konzum na jeden klik.
kedze sa to neodlisuje, tak sa neda takto argumentovat.
|
|
Re: afsasf
Od: knjiCdo
|
Pridané:
24.10.2016 15:23
Fuh, tak s tebou musím ťažko nesúhlasiť. Ja som sa naučil programovať sám, koncom základnej školy. Nikto v rodine k tomu nikdy nemal vzťah. To tiež s grafikou... 2D aj 3D všetko z vlastnej zvedavosti... Takže ak to tvrdenie nechceš podložiť nejakým zdrojom, tak nie som výnimka a určite sa práve k programovaniu a grafike dostalo veľa ľudí práve vďaka neobmedzenému prístupu na PC a internet...
|
|
Re: afsasf
Od: asdfa
|
Pridané:
25.10.2016 8:20
len ze ty si tak 1 zo 1000, kolko este takych poznas co sa pri hrani naucili kodit? ja tiez asi tak jedneho
|
|
Re: afsasf
Od: knjiCdo
|
Pridané:
25.10.2016 13:06
No, keďže sa v tomto odvetví pohybujem, poznám aspoň zo 10 ľudí čo mi hovorilo niečo podobné o tom jak začali programovať. dal by som tomu viac ako 0,1%... ďalšia vec je, že moja mladšia sestra (8) sa učí používať Photoshop, lebo ma v tom videla pracovať a zaujalo ju to. Ja si myslím, že je to celé prevažne o motivácií. Mňa pravdepodobne tiež motivovalo niečo na internete a preto som s tým začal, len už neviem čo. Preto skôr stojím za tým, že netreba viniť všetkých ľudí ani počítače, pretože každý má ten potenciál využívať ten PC kreatívne a zodpovedne. Skôr treba zlepšiť výučbu Informatiky na základných školách a nie len (otvorte si word, napíšte vetu... no ok.. hrajte sa na internete hry...) Lebo taký je tam bežný prístup. Mala by to byť zábavná hodina, ale nie freestyle.
|
|
SIMCA 1000 GL
Od: Američan jak prase
|
Pridané:
24.10.2016 12:39
Američania objavili Ameriku a dali to ešte aj na papier?
Jasné, že deti by mali mať aj iné aktivity, ako tablety a tak isto je jasné, že rodičia by mali vedieť, čo dieťa na tablete robí.
Ale keďže to je pravidlo obyčajného zdravého sedliackeho rozumu, čo v Amerike volajú "názor odborníkov", tak sa týmto výskumom ani nečudujem.
|
|
Re: SIMCA 1000 GL
Od: Slovensky buran
|
Pridané:
24.10.2016 14:37
No a na slovaci maju ludia tolko sedliackeho rozumu, ze volia zlodejov, ziju ako somraci a robia zo seba pupok sveta, a pritom su len obycajne vypatlane luzy.
|