|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Záhada
Od: Káblik.
|
Pridané:
22.8.2016 10:35
Koľko je bitový procesor určuje jeho šírka dátovej zbernice.
To bude mať potom 3000 nožičiek vývodov???
|
|
Re: Záhada
Od: Borat
|
Pridané:
22.8.2016 10:38
Nie, Deväť.
|
|
Re: Záhada
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
22.8.2016 12:10
Neviem kde si prisiel na to, ze v dnesnych casoch musi mat napr. 2048 bitova zbernica presne 2048 datovych vyvodov?
A kam sa dnes ta tvoja datova zbernica akoze pripaja?
|
|
Re: Záhada
Od: Káblik.
|
Pridané:
22.8.2016 12:16
Úplne dole sa už Pjetro nad tým vzrušuje...
Je to tak, ale tento CPU tak nebude riešený, preto som to napísal ako otázku...
Veď diskutujeme.
|
|
Zadvahady
Od: syntaxterrorZ
|
Pridané:
22.8.2016 20:50
"...ale tiež na rozličné vedecké výpočty", čiže také vzrušovanie je iba zásterkou strachu z približovania sa okamihu, keď superpočítač prekontroluje matematické prepočty v týchto diskusiách a odhalí pravdu o podstate skrývaných zámerov.
|
|
Re: Záhada
Od: Juniper
|
Pridané:
22.8.2016 23:37
Ty si úplne vôl.
Dátová zbernica smeruje presne k RAM.
|
|
Re: Záhada
Od: random
|
Pridané:
22.8.2016 18:16
Procesor s 32 bit datovou zbernicou a 2048 bitovymi registrami by sa kludne dal nazvat 2048-bitovy.
|
|
Re: Záhada
Od: Hamster
|
Pridané:
23.8.2016 12:29
Nie nedal. Dátová zbernica určuje koľko je bitový pre jeho pomenovanie.
|
|
nechápu
Od: GeorgSSE
|
Pridané:
22.8.2016 10:53
Nechápu, proč by procesor s 2048-bitovým matematickým koprocesorem měl potřebovat akcelerátor. On sám je akcelerátor.
|
|
Re: a rozširuje to možnosti do buducnosti
Od: lebo sa to da
|
Pridané:
22.8.2016 11:02
Nevadi
|
|
Re: nechápu
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
22.8.2016 12:12
Mozes akcelerovat akcelerator.
Potom mozes aj akcelerovat akcelerovany akcelerator
Potom mozes este aj ... ... ... ....
:)
|
|
ticho mir!
Od: loa_leroa
|
Pridané:
22.8.2016 10:58
som zvedavy na realitu, pretoze uz pri 256bit vektoroch je nemozne vyuzit plny vykon, vzhladom na obmedzenu sirku prenosoveho pasma cache/operacnej pamate.
Dnesny standard je dva 64bit pamatove kanaly na 2400MHz DDR4 pre 4 jadra beziace na frekvenciach cez 3GHz. Ak by kazde jadro potrebovalo iba jedno 256bit citanie na operaciu, tak medzi kazdou operaciou si moze dat 20 cyklov pauzu, kym mu v idealnom pripade dotecu data z ramky.
Pri 2048bit vektoroch ta pauza bude vyrazne dlhsia.
A ano, existuju algoritmy na optimalne vyuzitie cache, ktore mozu pomoct, ale v realite pri big data vypoctoch to velmi pouzitelne nie je.
|
|
Re: ticho mir!
Od: GeorgSSE
|
Pridané:
22.8.2016 11:05
Myslím, že zapomínáš, že to není procesor pro PC. Ta kompatibilita s ARM ma stejnou roli, jako u Intel Larrabee, Knights corner a spol.
|
|
Re: ticho mir!
Od: loa_leroa
|
Pridané:
22.8.2016 11:10
neviem o com hovoris ty, ale ja hovorim o hpc segmente, o ziadnych pc. A v clanku sa porovnava so standardnymi xeonmi. Ak tieto army budu mat integrovanu ramku na nejakej velmi sirokej zbernici, tak to mozno bude lepsie, ale nic take sa v clanku nespomina.
|
|
Re: ticho mir!
Od: GeorgSSE
|
Pridané:
22.8.2016 11:24
Ano, není to tam psáno. Ale myslím, že ty procesory budou mít extra operační paměť, hodně a mnoho kanálů. Řekl bych, že to bude podobné těm Intel Xeon Knights Corner, ale s čtyřnásobnou šířkou. Prostě vektorový procesor.
Ale pravda je, že se takovýto paralelní výkon hůře využívá.
|
|
Re: ticho mir!
Od: loa_leroa
|
Pridané:
22.8.2016 11:41
este druha vec, ako to bude realne fyzicky implementovane. Lebo zatial je v podstate definovana iba instrukcna sada. Aj prve procesory so 128bit sse tieto instrukcie interne vykonavali ako dve 64bit operacie.
Nedivil by som sa, keby prva implementacia bola max 512bit, kedze uz to zaberie dost vela silikonu a bude mat slusne energeticke naroky.
|
|
Re: ticho mir!
Od: GeorgSSE
|
Pridané:
22.8.2016 12:04
V podstatě máš pravdu. Dělá se to tak.
|
|
Re: ticho mir!
Od: Káblik.
|
Pridané:
22.8.2016 11:05
Ak by to bol pravý 2048 bitový CPU, museli by upraviť aj RAMku z dnešných 8-bitov... a samozrejme zbernice a tak...
|
|
Re: ticho mir!
Od: GeorgSSE
|
Pridané:
22.8.2016 11:11
2048bit je šířka koprocesoru. Pro dvojnásobnou přesnost (64bit) to znamená 32výsledků naráz (v registrech).
|
|
Re: ticho mir!
Od: Káblik.
|
Pridané:
22.8.2016 11:21
Takže zatiaľ nesmrdí to, že by niekto vyrobil viac ako 64-bitový CPU? Neviem či a ako dopadli 128-bitové v minulosti...
|
|
Re: ticho mir!
Od: GeorgSSE
|
Pridané:
22.8.2016 11:32
Ne, to nehrozí. 64bitů zatím stačí. Je to dáno, kromě šířky dat, i šířkou adresové sběrnice, která zatím postačuje.
128bitové koprocesory existují, ale jejich CPU jsou 64bitové.
|
|
Re: ticho mir!
Od: syntaxterrorZ
|
Pridané:
22.8.2016 11:28
A není to málo, Antone Pavloviči?
|
|
Čechov vraví:
Od: MoKy
|
Pridané:
22.8.2016 18:37
Dobrého veľa nebýva, no zlého je aj málo dosť.
|
|
kam ???
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
22.8.2016 17:16
A kam zmizol moj komentar o nevhodnosti titulku clanku? Procesor s AVX/AVX2 instrucnou sadou schopny spracovavat v jednom cykle iste 256 bitove instrukcie tiez nenazyvame ze je 256-bitovy. AMD FX maju iba (v module zdielane) 128-bitove FPUcka a tiez ich nenazyvame 128-bitove.
|
|
Re: kam ???
Od: tychomyr
|
Pridané:
22.8.2016 18:10
si zly clovek!
|
|
Re: kam ???
Od: knjiCdo
|
Pridané:
22.8.2016 20:00
kam by zmizol, hadam len neobvinujes dokonalu redakciu za cenzuru toho co sa im nepaci! (sarcasm)
|
|
Re: kam ???
Od: humbuk
|
Pridané:
22.8.2016 22:37
Ak napises nieco proti perohryzovi tvoj prispevok zmaze
|
|
Re: kam ???
Od: dnes má meniny Filip
|
Pridané:
23.8.2016 9:16
uz aj na SME sa da diskutovat o psychicky narusenych osamelych vlkoch.
|