|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
keket
Od: bubacik
|
Pridané:
14.7.2016 12:19
Secko su to keketi. Uz davno mohli mat nasadeny formater, ktory by styl(y) vynutil.
|
|
Re: keket
Od: quix_
|
Pridané:
14.7.2016 13:51
autoformat pre kod do jadra.este si nevidel co to dokaze spachat? to by si mal po commite aj znova diff pozriet? aby mal istotu,ze je vsetko akp ma byt? :D ako ja som fanaticky dodrziavac formatovania ale odtial-potial s magiou autoformatovaca..
|
|
Re: keket
Od: Okres linux
|
Pridané:
15.7.2016 15:24
Táraš pičoviny.
|
|
Re: keket
Od: quix_
|
Pridané:
15.7.2016 21:01
a v com? v tom, ze automagia formatovania je v niektorych pripadoch chybna a zakony vyvoja softveru ta kusnu do riti v tu najnevhodnejsiu chvilu a rozmrda sa ti nieco kvoli jednej zmene, ktora je vykonana autoformatovacom? nie, nemyslim si :)
|
|
Re: keket
Od: tralalala hori lietadlo
|
Pridané:
14.7.2016 20:27
Je to uplne normalne a dokonca by som povedal, ze pre projekty s velkym poctom ludi je to nevyhnutnost. Kod nemusi byt automaticky formatovany, kludne to moze mat pasivnu formu, clovek posle merge request, na ktorom sa spustia automaticke testy, kontrola formatovania kodu, kadejake tooly na hladanie mrtveho kodu, nepouzitych premennych a podobne srandy. Pokial bude kod zle naformatovany, tak nebude mergnuty a koder ho bude musiet prerobit tak, aby vyhovoval poziadavkam. Inak ostane v kodoch iba bordel, chaos a ludia sa budu navzajom hejtovat.
|
|
Re: keket
Od: asqweqs
|
Pridané:
14.7.2016 20:34
Na to je checkpatch.pl. Akurat sa to nevynucuje, lebo striktne pravidla su niekedy otravne. Teda novacikovia ho pouzivaju a niekedy je to zamienka na odmietnutie kodu, ale pokrocili to ignoruju.
|
|
Re: keket
Od: Okres linux
|
Pridané:
15.7.2016 15:25
Tak to sú tí vaši "pokročilí" idioti. ;)
|
|
Re: keket
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
14.7.2016 20:45
Presne tak. Napriklad podobne ako je pri projektoch pod Windows za kazdym mergom format c:.
|
|
Re: keket
Od: fasdfa
|
Pridané:
9.1.2017 14:07
b) ma byt s medzerou pred hviezdickami (okrem prveho a posledneho riadku), inak je to zhoda s (no)
|
|
dnes má meniny Kamil
Od: Lenz
|
Pridané:
14.7.2016 12:19
Posielam kvety a mediálne známy vizuálny odkaz.
|
|
// /* Linus Torvalds *
Od: rolh
|
Pridané:
14.7.2016 12:23
// /* Linus Torvalds *
* je kokot */
// a velmi velky /* --- */
|
|
Re: // /* Linus Torvalds *
Od: deja_vu
|
Pridané:
14.7.2016 12:40
ty si pozil trochu vacsiu davku LSD :D
|
|
Re: // /* Linus Torvalds *
Od: kidos
|
Pridané:
14.7.2016 14:05
alebo DSL?
|
|
Re: // /* Linus Torvalds *
Od: _kubo_
|
Pridané:
14.7.2016 19:47
bývalý Fikov kolega z SDL
|
|
in far(k)t
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
14.7.2016 12:25
Evidentne este necital tunajsie diskusie.
|
|
Re: in far(k)t
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
14.7.2016 14:10
Ci aj vie naratat do tolko kolko stylov sa pouziva tu. A to myslim len tie zabehnute :-D
|
|
fotka
Od: neviem meno
|
Pridané:
14.7.2016 12:27
Vynikajúca fotka, som sa dobre zasmial :D
|
|
Re: fotka
Od: deja_vu
|
Pridané:
14.7.2016 12:41
obrazok pre letnu sezonu k clankom o linuxe
|
|
Re: fotka
Od: Deer
|
Pridané:
14.7.2016 14:15
Ilustračný obrázok, vizuálny odkaz Torvaldsa pre Sarah Sharpovú z roku 2015
Sorry musel som, ked som cital ten odstavec o Sarah a hned pod tym fotka, poprskal som monitor.
|
|
jasnacka ze b
Od: xko
|
Pridané:
14.7.2016 12:29
/*
* cim
* viac
* riadkov,
* tym
* vacsie
* premie.
*/
|
|
Re: jasnacka ze b
Od: SW guru oriešky
|
Pridané:
14.7.2016 12:38
ja by som mu to inac okomentoval:
// toto je komentar
< =======================
\\ aky este svet nevidel
|
|
Re: jasnacka ze b
Od: rolh
|
Pridané:
14.7.2016 12:38
// cim
/// viac
//// pasikov
///// tym
////// viac
/////// adadas
|
|
Linus
Od: JUSTO
|
Pridané:
14.7.2016 12:38
On nema aspergera alebo nieco podobne ked mu vadi asymetria komentara ?
|
|
Re: Linus
Od: kekeket
|
Pridané:
14.7.2016 13:47
mne to vadi tiez, kazdy vyvojar ktory berie svoju pracu ako umenie, by mal robit svoju pracu dokladne a nepisat grcanice.
|
|
Re: Linus
Od: deja_vu
|
Pridané:
14.7.2016 13:52
umenie ma byt jedinecne a vonkoncom nie kopirovanie stylu
|
|
Re: Linus
Od reg.: Jaa 1
|
Pridané:
14.7.2016 14:13
*/
**umenie ma byt jedinecne a vonkoncom nie kopirovanie
()
|
|
Re: Linus
Od: deja_vu
|
Pridané:
14.7.2016 15:28
Ďakujem za preklad!
|
|
Re: Linus
Od: kekeket
|
Pridané:
14.7.2016 13:49
a ano su aj kodery ktori maju aspergera, autizmus alebo aj OCD. Potom takychto ludi zbytocne svojim nechutnym kodom vyrusis z flowu.
|
|
Re: Linus
Od: Lavy Jozko
|
Pridané:
14.7.2016 16:14
Ti urcite ovladaju aspon zaklady gramatiky.
|
|
Re: Linus
Od: Deer
|
Pridané:
14.7.2016 14:12
Ma Assburgera.
|
|
Re: Linus
Od: Prcox
|
Pridané:
14.7.2016 21:16
No tie komenty su konvencie ak si pamatam este z c-cka a naozaj je skvele vidiet ich vsade tak, ako prezentuje linus.
Je to ako by si pisal
int
c
=3;
c
+=5
;
Mozno myslis ze si cool alebo co, ale profikovi pripada potom pri studovani tvoj program uz na zaciatku ako od dementa... Tazke pochopit, ach.
|
|
Re: Linus
Od: hmm
|
Pridané:
15.7.2016 6:08
A čo takto?
int
c=3
;
|
|
Re: Linus
Od: hmm
|
Pridané:
15.7.2016 6:10
Prípadne takto
int
c=3
;
|
|
Re: Linus
Od: shitposter#1
|
Pridané:
17.7.2016 6:32
lol
|
|
Re: Linus
Od: JUSTO
|
Pridané:
15.7.2016 9:03
Neporovnaval by som komentare s kodom, v kazdom normalnom vyvojom prostredi je rozliseny komentar od kodu (napr. farbou), takze ti v podstate moze byt jedno ako je komentar napisany a nemas problem si ho precitat, k tym konvenciam, ako po skole som zatial len v 1. firme, takze nemam ako porovnavat, ale mame vlastne spisane konvencie ako ma vyzerat kod, pomenovania programov a pod. a komentare su riesene len v zmysle napr. ako ma vyzerat hlavicka kazdeho nove suboru v aplikacii.
|
|
Re: Linus
Od: Prcox
|
Pridané:
15.7.2016 19:01
Objavil si afriku. Samozrejme a mozes si nastavit aj pre vsetko jednu farbu. To vsak nemeni nic na pouzivanie konvencii pri zapise komentarov, ktore sa vyskytuju v programoch ktore bude okrem teba citat aj niekto iny. Uz som videl vseliake zaujimavosti teda a vzdy som nuteny premyslat ci dotycni su humoristi, alebo nemaju ani zaklady toho ktoreho jazyka.
|
|
Strašné niečo
Od: Buržuj
|
Pridané:
14.7.2016 12:40
To používate systém od človeka, ktorý sa správa ako posledný buran z Hornej Marikovej? Spomente si elegana a gentlemana S. Jobsa.
|
|
Re: Strašné niečo
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
14.7.2016 12:50
Jj, ake asi len na verejnostii :D
|
|
Re: Strašné niečo
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
14.7.2016 12:51
Nevidím absolútne žiadny dôvod, prečo by ma malo trápiť, ako sa správa vývojár. Taký Oliver Shanti je tiež odsúdený pedofil, ale hudbu robil dobrú ;-)
|
|
Re: Strašné niečo
Od: Prcox
|
Pridané:
14.7.2016 21:20
Primitív buržujchuj však vie o čom píše a je vyznavač freestylu
|
|
Re: Strašné niečo
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
14.7.2016 13:07
Nevieme o tom, ze by mal Torvalds decka, ku ktorym sa nepriznava. Mas nejake podobne info?
|
|
Re: Strašné niečo
Od: Sak ja ne?
|
Pridané:
14.7.2016 14:25
To neni Kollár no...
|
|
Re: Strašné niečo
Od: karolkooooo
|
Pridané:
14.7.2016 14:58
pravdepodobne je to homos ...
|
|
Re: Strašné niečo
Od: boris11
|
Pridané:
14.7.2016 13:10
elegan a gentleman :) :)
ty vies o jobsovi asi len z pr kecov jablckovej firmy a tych jeho prezentacii novych produktov :)
skos si zistit aky vskutocnosti jobs bol a potom pis o eleganovi a gentlemanovi :)
jobs bol vskutocnosti velky hajzel, tak ako vacsina uspesnych obchodnikov
|
|
Re: Strašné niečo
Od reg.: saruman
|
Pridané:
14.7.2016 15:09
Presne tak! Mal milióny ale alimenty na dcéru platiť nechcel. Veľmi rád vyhadzoval zamestnancov, ktorí sa viezli s ním vo výťahu kvôli pohľadu, ktorý sa mu nezdal. Potom už chodil výťahom sám. :-)
|
|
Re: Strašné niečo
Od: Buržuj
|
Pridané:
14.7.2016 15:55
To vyhadzovanie zamestnancov vo výťahu je mýtus. Rozšíril to nejaký bývalí zamestnanec, ktorý bol prepustený úplne z iného dôvodu.
|
|
Tu je priklad ako ma vyzerat genialny komentar
Od: rolh
|
Pridané:
14.7.2016 12:41
Tu je priklad ako ma vyzerat genialny komentar: http://dopice.sk/rwr
|
|
stranks v roku 2016
Od: 44Maniak
|
Pridané:
14.7.2016 12:45
Ak mi tento blazon ma ukazat ako mam pisat komentare, tak potom DSL.sk mi ukazuje ako ma vyzerat webstranka v roku 2016
|
|
Re: stranks v roku 2016
Od: Bohus 2.0
|
Pridané:
14.7.2016 13:27
Nezabudaj na vnutornu krasu ! Ta je predsa dolezita ! Aspon to tvrdia, vsetky tlste.
|
|
Re: stranks v roku 2016
Od: bzano
|
Pridané:
14.7.2016 13:56
ja to poznám tak, že chlapi hľdajú vnútornú krásu - keď si vnútri, no krása
|
|
komentáre
Od: chrono
|
Pridané:
14.7.2016 12:58
Keby ste si prečítali ten mailing list, tak by ste vedeli, že ten jeho komentár bol reakciou na to, že niekto odmietol záplatu len preto, lebo v nej bol použitý "normálny" tvar komentárov a nie ten používaný v sieťovom subsystéme.
|
|
mate to zle
Od: r0b0
|
Pridané:
14.7.2016 13:14
v priklade a mate syntax error
|
|
Re: mate to zle
Od: aaaaaaaaaaaaaaaaaa
|
Pridané:
14.7.2016 13:28
http://dopice.sk/hUh
|
|
Re: mate to zle
Od: karolkooooo
|
Pridané:
14.7.2016 15:00
kde?
|
|
Re: mate to zle
Od: r0b0
|
Pridané:
14.7.2016 16:32
už to opravili...
|
|
Uplne mu rozumiem
Od: slecna.l
|
Pridané:
14.7.2016 13:29
Vizualny dojem je dolezity, dokaze urobit z citania kodu umelecky zazitok. (Ani som necakala, co sa da na tuto temu vyguglit... http://dopice.sk/hUg)
|
|
Re: Uplne mu rozumiem
Od: tmp
|
Pridané:
14.7.2016 15:17
k tomu jedine - uz nielen ludom j*be, ale programatorom zvlast
|
|
riesenie
Od: Koumak
|
Pridané:
14.7.2016 15:09
Nech presadi a zakomponuje basicovsky styl poznamok za "REM" a ma vystarano :)
Takze bude potom krasny kod:
funkcia(){
REM Iba blazon by to nechcel
exit(0);
};
No neni to nadhera? :D
|
|
Re: riesenie
Od: back to basic
|
Pridané:
14.7.2016 15:50
10 REM nie, nie je
20 REM ani nahodou
30 REM basic4lyf
40 REM nasrat
|
|
Re: riesenie
Od: Koumak
|
Pridané:
15.7.2016 9:33
50 GOTO 10
|
|
Re: riesenie
Od: back to basic
|
Pridané:
15.7.2016 13:22
45 PRINT "pice tam, na kieho oneho sa vracias spat, ked si este ani holy kokot nezrobeu?"
|
|
Bohus
Od: huanggg
|
Pridané:
14.7.2016 15:22
zas nejaky formality....
|
|
sám sebe si ukazuje aký je tokok
Od: Kábliky
|
Pridané:
14.7.2016 16:05
A takéto somára produkty by si mal niekto inštalovať?
|
|
fuck xorg
Od: linuxik
|
Pridané:
14.7.2016 16:21
dokedy sa bude pouzivat v linuxe ten rozbity Xorg ked tu je wayland, mir?
|
|
Re: fuck xorg
Od: jaaaa
|
Pridané:
14.7.2016 17:03
do roku 2078
|
|
Pre redakciu
Od: 255.255.255.0
|
Pridané:
14.7.2016 19:33
To v tej Bratyslave naozaj nepoznáte písmeno "ľ"?
Správne po slovensky sa píše "rozčuľuje".
|
|
Re: Pre redakciu
Od: /* Stur vs. Bernolak*/
|
Pridané:
14.7.2016 19:44
//nie len v Bratislave
//ale pocucul som ze aj v Piestanoch Trnave a Cachticiach
//da sa predpokladat ze tych miest bude viac
|
|
súhlas
Od: r-i-s-o
|
Pridané:
14.7.2016 22:57
Keby mi hentak niekto hyzdil môj pôvodný kód tak ho kopnem do prdele...
|
|
Re: súhlas
Od: bratislavcan
|
Pridané:
15.7.2016 5:02
ta, tvoj kod je uz beztak tak skaredy, ze mu ani toto nepomoze :)
|
|
Nadennici
Od: Jimmy Carter
|
Pridané:
14.7.2016 22:59
Ziskali zadarmo taku hromadu pracovnej sily a este ich aj buzeruju kvoli takymto hlupostiam...
|
|
Re: Nadennici
Od: hmm
|
Pridané:
15.7.2016 6:15
Myslím že ak by mal Linus Torvalds z čoho tak by im zaplatil, no bohužial takto sa musí jedovať s ľuďmi ktorí majú pocit že na kvalite nezáleží keď to robia zadarmo.
|
|
Re: Nadennici
Od: Jimmy Carter
|
Pridané:
15.7.2016 10:29
Vsetci minuskari, skuste zobrat vlastny rozum do hrsti a realne zvazte, co sa v GNU/GPL deje. Kazdy tam ma plnu hubu slov ako volnost, sloboda a pod. ale skutocnost je tomu na mile vzdialena. GNU/GPL vobec nie je o slobode. Je to natlak, skryty natlak a vydieranie. Pekne to povedal Theo de Raadt, zakladatel OpenBSD v rozhovore pre Forbes, ze ucelom GPL je vytvorit obrovsku komunitu bezplatnej pracovnej sily na svete a pomocou nej robit mimo ine dlhodobe marketingove kampane. Ak uz chce niekto hovorit o slobode aspon ciastocne, tak potom nech hovorime o BSD, FreeBSD, OpenBSD a pod. Ale GPL - to mozu hovorit len zaslepeni...
|
|
Re: Nadennici
Od: Tipecik
|
Pridané:
15.7.2016 14:16
Theo de Ready je pomerne kontroverzná osoba, tým samozrejme nechcem spochybňovať jeho prínos pre softwarovy svet, hlavne v BSD a unixe ako takom a open ssh. No beriem tu výtku ohľadom GPL a slobody. Ale to si uvedomuje tak možno 5 % ľudí, čo sú v tom zainteresovaní. Aj to som prehnal. GPL je móda a žiaľ sa to dostalo do úplne iných dimenzii ako to Stellman pôvodne chcel.
|
|
Re: Nadennici
Od: Tipecik
|
Pridané:
15.7.2016 14:18
Raadt, swiftkey je niekedy nevyspytateľná. Ale dostalo príspevok do zaujímavej dimenzie.
|
|
Re: Nadennici
Od: Jimmy Carter
|
Pridané:
15.7.2016 15:18
Nedostalo, Stallman tam tu neslobodu zabudoval umyselne a od zaciatku a ani teraz nazory nemeni. Je to Marx a Engels dokopy, do softweroveho sveta priniesol diktaturu proletariatu. Leda ze by sme povedali, ze aj ti to chceli dobre. Je mozne, ze si neuvedomil vsetky realne dosledky, je to akademik a nie praktik, ale to na veci nic nemeni. A tiez nechcem znevazovat jeho prinos, aj ked Emacs je moloch a GCC sprvoti zabugovany a teraz tiez moloch, ale je za tym kusisko prace. No GPL je hocico, len nie sloboda...
|
|
GPL je sloboda
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
17.7.2016 9:45
GPL je sloboda, lenže nie pre kapitalistov, ale pre používateľov.
Že si ty nepochopil, že GPL je pre povolenka (licencia) bežných ľudí, a nie pre zasraných kapitalistov, alebo lumpenproletariát, ktorý na tých kapitalistov otročí a chce sa tváriť, že niečo vytvoril, aj keď vlastne nič nevytvoril, len niečo ukradol komunistom a chce to predávať proletariátu.
On Richard Matthew Stallman si všetky dôsledky uvedomoval veľmi dobre.
Dokonca povedal: "Obvinili ma, že som ich stál milióny dolárov. Dúfam, že je to pravda."
|
|
Re: GPL je sloboda
Od: Jimmy Carter
|
Pridané:
17.7.2016 14:25
Ta Stallmanova povedacka je jeho zboznym zelanim. Velki kapitalisti v IBM, ORACLE, INTELI a dokonca aj Microsofte (aj mnohych dalsich) umne profituju z nadennikov, ktori sa musia vzdat svojho prava na vlastne spenazenie svojich myslienok. A este raz, tu nejde o kapitalistov, ale samotnych programatorov. Ktori maju v GPL tesne nasadene opraty aby isli len jednym "spravnym" smerom. Pritom mnohi, keby neboli umelo tlmeni, by mohli napr. zlepsit svoju zivotnu uroven alebo posunut vyvoj dopredu viac ako v opratach.
|
|
Re: Nadennici
Od: chrono
|
Pridané:
15.7.2016 15:41
Väčšina kódu linuxového jadra (a aj iných dôležitých častí, ako napr. gcc, glibc...) pochádza od ľudí, ktorí sú za to platení (štatistiky pre každú verziu Linuxu sú napr. dostupné na stránkach LWN).
|
|
Re: Nadennici
Od: Jimmy Carter
|
Pridané:
15.7.2016 17:10
Aj Freebsd ma svoju nadaciu a su tam aj plateni vyvojari. Napriek tomu je kod uvolneny v licencii podstatne volnejsej, ako Linux. Keby sa linuxaci neohanali stale slobodou a volnostou, nepisal by som. Mne to pripada pokrytecke vraviet o slobode pri GPL...
|
|
Re: Nadennici
Od: chrono
|
Pridané:
15.7.2016 18:03
Pre mňa, ako používateľa, je slobodnejšia licencia GPL, pretože sa môžem dostať k zdrojovým kódom a upraviť si ich podľa potreby.
MIT a BSD licencie sú napr. slobodnejšie pre firmy, pretože nemusia nikomu poskytnúť ich úpravy.
Čo je pre autora nejakého softvéru dôležitejšie vie tvorca toho softvéru a na tvojom názore nezáleží. ;)
|
|
Re: Nadennici
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
15.7.2016 19:50
Chyba ti sloboda brat slobodu niekomu inemu?
Pretoze presne to je rozdiel medzi BSD a GPL. GPL garantuje ze koncovy pouzivatel moze dostat zdrojove kody. BSD umoznuje brat zdrojaky zdarma a uzatvarat ich.
|
|
Re: Nadennici
Od: Jimmy Carter
|
Pridané:
16.7.2016 17:18
To je presne ta naucena formulka ktoru Gplovce omielaju dookola. A pritom si sama v sebe protireci. Origo zdrojak je vzdy k dispozicii pre vsetkych. A ak ho vezmes a upravis podla svojho, je na Tvojom slobodnom rozhodnuti, co s nim urobis. Ak svoju upravu zavres a budes predavat, co je na tom za problem? Nic priatelu, trh rozhodne o Tvojom diele a ci zapadne na smetisko, alebo sa presadi. Nikto Ti nediktuje, co MUSIS urobit. A povodny zdrojak ostava hocikomu nadalej nedotknuty. Vsimni si to slovicko. Tebe ide k sebe slovo MUSIS a sloboda?
|
|
Re: Nadennici
Od: Jimmy Carter
|
Pridané:
16.7.2016 17:27
Okrem toho, prax za dlhe roky ukazala, ze drviva vacsina uprav sa vracia spat do komunity aj bez diktatu, ze MUSIS. Lebo aj programatori firiem nie su hovada, a chcu spolupracovat. Pekny priklad je spolupraca na driveroch. Kde volne zdrojaky zoberu vyrobcovia, upravia ich a v pripade BSD licencie cast z nich pouziju na predaj napr. ako algoritmy do ineho operacneho systemu a upravy aj pekne vratia so zdojakmi spat, ptetoze MOZU a nie MUSIA. Ak ale ide o GPL, tak to radsej neurobia nic, pretoze by za svoje upravy nemohli aj pytat peniaze. To je rozdiel medzi slobodou a SLOBODOU. Ale to by ste si GPLovce museli vidiet dalej od nosa a nie len na naucene poucky stada...
|
|
Re: Nadennici
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
18.7.2016 11:00
Typicka argumentacia bsdovce, ktora sa nikdy nezamyslela nad dosledkami, ktore su dalej ako jej nos.
1) Naco ti je origo zdrojak, ked ti nebude fungovat? Typicky priklad je cely Android (okrem jadra je pod licenciou Apache) - vyrobcovia porobili zmeny vo frameworkoch a v driveroch, jedno vyzaduje druhe, original zdrojak neskompilujes a nerozbehas. Iny priklad je OSX - naco ti je napriklad original zdrojak ku knizniciam, ked v nom nemozes urobit zmeny a pouzit tvoje binarky namiesto tych, co su dodane Applom. Vsimni si, ze konecny pouzivatel si moze jednoducho trhnut a je jedno, ci je original zdrojak free alebo nie.
2) Ked sa vracaju upravy spat do komunity, kde je potom problem s GPL?
|
|
Re: Nadennici
Od: Jimmy Carter
|
Pridané:
20.7.2016 23:51
Uz je tento clanok pase, ale nech mas odpoved:
1. Origo zdrojak v drvivej vacsine funguje, inak by si sa k nemu ani nedostal, resp. inak by si ho ani nikto nevzal na upravu. Klasicke zdrojaky Adnroidu su takisto funkcne. Globalne je vsak cely Androidovy svet jeden velky chaos. A su tam teda aj divoke zavislosti, ktore ale pri troche vole a poznania dokazes vyriesit a rozbehat, vzdy konkretnu cast. Android je vzhladom na ten chaosovy stav velmi nevhodne prirovnanie. Ja som vravel o BSD, nie o Apache. A veci od BSD komunity takyto problem nemaju. Preto neporovnavaj Android, ktory je stejne jedna velka reklamna stoka a po odkupeni guglom bol na to urceny s BSD. Je to neporovnatelne.
2. Pisal som, ze keby to bolo GPL tak nic neurobia a teda do komunity by sa vratilo velke kulove...
|
|
Re: Nadennici
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
18.7.2016 11:00
3) To je ok, ze neurobia nic. Ked chcu mat produkt proprietarny, nech urobia komplet vyvoj, nie ze zoberu 90% hotoveho a urobia take zmeny, ze original zdrojak na tvojom zariadeni nepojde. Nech laskavo nezneuzivaju pracu niekoho ineho. Pritom predavat sw pod GPL je ok, akurat koncovy pouzivatel musi mat 4 slobody podla GPL.
|
|
Re: Nadennici
Od: Jimmy Carter
|
Pridané:
20.7.2016 23:56
Aj to je postoj. Ale kontraproduktivny. Pretoze vysledok je horsi alebo vacsinou ziaden. A ked mam takyto postoj, tak sa potom neohanam slobodou, lebo je to pokrytectvo. Mne napr. nevadi, ze moj kod niekto upravi a spenazi. No vela testosteronu medzi programatormi sposobuje vela jesitnosti a taketo vyroky ako mas Ty. Je to destruktivne. A neprofituje nikto.
|
|
Kapitalizmus je nesloboda
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
17.7.2016 9:54
No presne taký istý je aj kapitalizmus – všetci majú plnú papuľu slov o slobode, lenže kapitalizmus je nátlak a vydieranie, sústavná skrytá hrozba podporovaná otvoreným bezhraničným násilím.
A účelom BSD-čkarov je práve využívanie obrovského spoločenstva pracovnej sily vykorisťované kapitalistami zadarmo.
|
|
Re: Kapitalizmus je nesloboda
Od: Jimmy Carter
|
Pridané:
17.7.2016 11:10
Priateľu, ja neobhajujem kapitalizmus. Aj ten má od slobody na míle ďaleko je to len iný nástroj na nadvladu, ale to je o inom. Ja hovorím o slobode pri licenciách na softvér a o zneužívaní GPL programátorov práve kapitalistami. Skus si prečítať ešte raz co som napísal. Alebo aj ten rozhovor Raadta pre Forbes. A vztiahni si k tomu aj skutočnosť, že ľudia, čo robia takýto kód sú dostatočne inteligentní, aby si uvedomili dôležitosť spolupráce a aby aj chceli spolupracovať. A GPL im zvazuje ruky a umožní ich zneužívať. Mnohí si to ani neuvedomujú.
|
|
Re: Kapitalizmus je nesloboda
Od: Jimmy Carter
|
Pridané:
17.7.2016 11:25
A nie, mňa ako programátora BSD nikto nezneuziva. Keď committed kód, dávam ho tam s vedomím, že ktokoľvek môže moje myšlienky použiť aj na zárobok. A to presne môžem aj ja. Ešte raz:MÔŽEM a nie MUSÍM. Osoh môžu mať všetci. A k tým firmám : Stalo sa niečo zlé, ak sa BSD net stack kód dostal do Windows? Alebo aj sa veľká časť kódu jadra dostala do MacOs? Uškodilo to ty kóderom, čo písali ten kód. Ani náhodou. A pomohlo to vzniku nových riešení, platforiem, posunulo to vývoj dopredu. Prispelo to dokonca k udržaniu kompatibility.
|
|
kód..
Od: xyz.
|
Pridané:
15.7.2016 1:19
"Torvalds kritizoval tiež štýly, u ktorých sú komentáre uzatvorené v celom obdĺžniku z hviezdičiek."
Mne sa napr. u iných programátorov vždy komentáre v obdĺžničkoch páčili. Prišlo mi to také puntičkárske a uhladené. Samozrejme len ako označenia väčšej samostatnej sekcie kódu, iste nie napr. pri jednotlivých riadkoch. Sám ale také komentáre nevytváram pretože sa mi s tým nikdy nechcelo toľko serkať. :D
|
|
Linus?
Od reg.: gabiX
|
Pridané:
15.7.2016 13:01
LinusTechTips :))))
|
|
ma pravdu
Od: dnes má meniny Henrich
|
Pridané:
15.7.2016 21:35
ale nemal by sa tak rozculovat,lebo to neprospieva...
|
|
Nvidia, si jednotka!
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
17.7.2016 2:15
Linus Torvalds tam na obrázku ukazuje: „Nvidia, si jednotka!“
|
|
Online TV
Od: favsav
|
Pridané:
18.7.2016 6:43
www.mojatv.ml - Vaše obľúbené TV stanice a rozhlasové stanice cez internet ZADARMO kedykoľvek a kdekoľvek v PC, mobiloch či tabletoch.
|