|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
laptop
Od: Ignacius
|
Pridané:
7.7.2016 11:53
Vravi niee
|
|
Re: laptop
Od: vrrrrrrrrrrrrr
|
Pridané:
10.7.2016 20:22
Pokrok bolí,
preto ho treba urobiť rýchlo, aby sa nepredlžovala agónia.
|
|
Môžu začať so 128-bitovým OS.
Od: 4Maniak..
|
Pridané:
7.7.2016 11:59
A aký zmysel má ukončiť 32-bitový OS???
Tie aplikácie, či OS sú odladenejšie a menej problémové, a v pohode to stačí väčšine.
Aj spomínaných 640kB by stačilo naozaj na dlho, keby zopár truhlíkov nebolo nenažýraných...
|
|
Re: Môžu začať so 128-bitovým OS.
Od: bubacik
|
Pridané:
7.7.2016 12:11
Tie aplikacie rozhodne niesu odladenejsie. Ziadny z vyvojarov nebude mat 32bitovy system ako hlavny. Uz len za to zeby im tam nesli dnesne IDE, Virtualboxy atd..
a PAE kernel je ciste zlo a neni to standardna vec.
|
|
Re: Môžu začať so 128-bitovým OS.
Od: účet má blokovanú bla bla bla
|
Pridané:
8.7.2016 13:22
Kam ide Tvoje iDE? Moje iDE ide do obchodu, kúpiť potraviny. a Tvoje iDE? Kam ide?
|
|
Re: Môžu začať so 128-bitovým OS.
Od: Jamicon
|
Pridané:
7.7.2016 12:22
V Linuxe funguje distribúcia aplikácií inak ako pre wydle. Prakticky ku všetkému sú k dispozícii zdrojové kódy a je úplne jedno pre akú platformu (x86, x86_64, arm32, arm64, powerPC atď) sa skompilujú, takmer vždy fungujú rovnako.
Pre wydle sú obvykle dostupné iba binárky, ktoré fungujú jedine na x86, prípadne x86_64.
|
|
Re: Môžu začať so 128-bitovým OS.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2016 11:46
aky zmysel ma pchat prachy do jeho vyvoja? Uz pri W10 som bol prekvapeny, ze 32ku nezarezali. Pomaly bude 10 rokov co mam v PC 4 a viac GB ram, a do najlacnejsich kancel PC sa tiez davaju 4GB. 32bit system je dnes prezitok.
|
|
Re: Môžu začať so 128-bitovým OS.
Od: Káblik
|
Pridané:
8.7.2016 19:18
Nie je...
Prežitok sme ak my tu.
|
|
balicky a programovanie
Od: Koumak
|
Pridané:
7.7.2016 12:12
To je tak, ked kedysi este v pociatkoch sa prechadzalo zo 16bit na 32bit, tak snazila sa presadit myslienka, ze platformu rozhodne nastavenie kompilatora a teda zdrojovy kod by bol jednotny. U tej myslienky vznikla mimochodom aj Java....
Zial cim viac pribudalo rychlokvasenych programatorov odchovanych na VC++, BCB, VB, atd.. tak tym viac dostavalo taketo riesenie na frak, preto portabilnost kodu zanikala rychlostou blesku.
Teraz uz 3/4 programatorov netusi ako bezia procesy, nevedia co je to prerusenie, alokovanie prostriedkov a pamate je pre nich spanielska dedina a keby zanikly aj odladovacie vynimky, tak by nemali ani na suchy chleba, lebo ich kod by bol pre mnozstvo bugov prakticky takmer nepouzitelny. A vdaka nim prave nastava problem s udrziavanim kodu na viacero platformach (x86,mips,risc,x64, atd..).
Cele to ide do kytek, smutne, no pravdive. Posielam teda kvety ;)
|
|
Re: balicky a programovanie
Od: nemo22
|
Pridané:
7.7.2016 12:24
Odporucam menej chlastat alebo fetovat a trochu vytriezviet. Prechod z 16bit na 32bit bol hlavne o prechode z real modu do protected modu a tak isto o adresacii vecsej pameti.
Jaky rychlokvaseny programatory vo VC++? VC++ nikdy nebolo jednoduche naklikatelne prostredie ako VB alebo Delphi takze zrovna tam tych rychlokvasov az tak vela nebolo. A miesanie Javy je uz uplne mimo, ktora bola postavena na uplne inej filozofii. Tam neslo o prenostitelne zdrojaky ako o univerzalny bajtkod ktory moze bezat vsade kde bude VMko.
Paradoxne dnes je situacia jednoduchsia. V podstate su 2 najrozsireniejsie platformy - ARM a Intel x86/64. Vsetko ostatne je pre bezneho uzivatela exotika a vecsinou s tym do priameho kontaktu nepride.
|
|
Re: balicky a programovanie
Od reg.: xspaxx
|
Pridané:
7.7.2016 14:26
uz by mohla hadam aj 128bit era pomaly zacat, co by to znamenalo pre programatorov
|
|
Re: balicky a programovanie
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
7.7.2016 16:10
dokopy nic, alebo len velmi malo. kompilator sa postara...
|
|
Re: balicky a programovanie
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
7.7.2016 16:12
ale vzhladom na to, ze 64bit umoznuje adresovat 16 exabytov pamate, tak 128bit nejako nesuri.
|
|
Re: balicky a programovanie
Od: fero z podlavic
|
Pridané:
7.7.2016 18:50
a kolko bytov treba na adresovanie 69 sexybajtov ?
|
|
Re: balicky a programovanie
Od: lietajuci stryko fedor
|
Pridané:
7.7.2016 19:41
naco byty? Staci cimra.
|
|
Re: balicky a programovanie
Od: fundrak
|
Pridané:
7.7.2016 12:32
My sme u nas v dedine v roku 1950 nemali ani jeden traktor a kazdy mal nejaku pracu. Potom prislo druzstvo, traktory a ludia nevedeli co od dobroty, lebo mali malo prace. Tak v robote popijali a Fero Taragel zaspal a na poli ho presiel traktor. Ja som predtym kazdemu vravel, ze traktory su danajskym darom a ten osudny vecer mi kazdy v krcme dal za pravdu, niet nad dobreho kona. Ale tie dnesne deti kona nevedia ani podkut, ani dobre ulozit seno na zimu...
|
|
Re: balicky a programovanie
Od: dagagd
|
Pridané:
7.7.2016 12:32
Uhh neskonale zboznujem ked takyto samohoniaci ludia sa vyjadruju k veciam ktorym absolutne nerozumeju. Vacsinou su to taki co ich sokovala komplexita cviceni v C na FEIke a doteraz to povazuju za alfu a omegu ich programatorskeho zivota.
Prepac ale to ze nieco spravis v nizkourovnovom jazyku z teba nerobi ziadneho guru-ho. Zalezi absolutne na tom co robis a ake nastroje pouzijes (jazyk je tiez len nastroj).
Co sa tyka ostatnych veci...nebud smiesny programatori su castokrat zavisly na tej ci onej kniznici, runtime alebo dalsich veciach ktore ziadny jednotlivec, dokonca ani team a dokonca malokedy aj velka korporacia bude prepisovat na tu ci onu platformu.
To ze je vela "average" programatorov a vela "shitneho" softwareu nikto nespochybnuje lebo je to fakt
|
|
Re: balicky a programovanie
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
7.7.2016 13:54
Tak ten shitny software je tu preco? Lebo ludia nie su ochotni za software platit, aj ten programator musi z nieco zit. Je to programatorska obdoba "oni sa tvaria ze software kupuju, my sa tvarime ze programujeme".
Ja sa vobec necudujem, ze sw je v takom zalostnom stave, v akom je. Ak chcete lepsi sw, tak ho zafinancujte. 99% ludi nechce lepsi software.
|
|
Re: balicky a programovanie
Od: asdfghjkl2
|
Pridané:
7.7.2016 14:13
financovaný soft na tom často nie je oveľa lepšie ako free. Nájsť zdravý stred s dobrým pomerom ceny a vlastností softu je pre bežného človeka veľmi ťažké.
|
|
Re: balicky a programovanie
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
7.7.2016 14:16
Tam nastava otazka, kolko z tych financii preslo vlacikom az na koniec ;)
|
|
Re: balicky a programovanie
Od: deja_vu
|
Pridané:
7.7.2016 15:29
veď o tom píšem. Bežný človek takéto informácie nemá
|
|
Re: balicky a programovanie
Od: sensei-san
|
Pridané:
7.7.2016 15:41
> to ze nieco spravis v nizkourovnovom jazyku
> z teba nerobi ziadneho guru-ho.
Mhm. A čo ho zo mňa spraví?
|
|
Re: balicky a programovanie
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
7.7.2016 16:14
pokial vsetko nerobis v assembleri, tak to robis zle.
aj taky rollecroaster tycoon bol v assembleri nakodeny a aka je to uzasna hra?
|
|
32bit vs. 64bit.
Od: AladarNET
|
Pridané:
7.7.2016 12:26
RychloKvasky dnes rastu na JAVE .NET a podobnych veciach.
Zial nedavno som videl jednom projekte-ing praci
mysql(): pohlavie varchar(1)
CAnonical chce usetrit a potlacit ludi na x64 platformu
kde procak ma viac "vylepseni"
A porovnavanie 16bit vs 32bit prechod nieje vhodne
32bity prisly naozaj velkym mnozstvom noviniek.
RAM, Pmode, nove registre a tak dalej.
Dnes tolko pamate co ponuka x64 bezny user nepotrebuje.
(za predpokladu ze nepouziva bloatware)
|
|
Re: 32bit vs. 64bit.
Od: asfdsfads
|
Pridané:
7.7.2016 12:47
nevies, ze velkost pohlavia sa moze v zavislosti na podmienkach menit? :-)
|
|
Re: 32bit vs. 64bit.
Od: quix_
|
Pridané:
7.7.2016 20:38
je jedno ake velke/male bude pohlavie ked to to prasa navrhlo na varchar(1) :D
ja som bol v tom, ze ak poznam vsetky pohlavia a ked uz chcem strasne setrit tak z toho spacham pre mysql enum
|
|
Re: 32bit vs. 64bit.
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
7.7.2016 13:07
"Dnes tolko pamate co ponuka x64 bezny user nepotrebuje."
Rise of the Tomb Raider atakuje zaplnenie RAM na úrovni 8 GB. Stačí, že počas zapnutej hry otvorím Opera a systému dochádza voľná pamäť.
|
|
Re: 32bit vs. 64bit.
Od: chapadlo
|
Pridané:
7.7.2016 13:32
A to iste sa hovorilo za cias ked ramky sa merali v kilobajtoch
|
|
Re: 32bit vs. 64bit.
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
7.7.2016 13:57
Tak konkretne x86_64 priniesol viacej veci, ako len vacsi adresny priestor. Napriklad ovela viac registrov, garantovanu pritomnost SSE2 pre floating point, ABI, ktore na prenos parametrov pouziva registre a nie zasobnik alebo garantovanu pritomnost SYSCALL/SYSRET.
|
|
hmmmm
Od: nemo22
|
Pridané:
7.7.2016 12:30
no ono sice dnes uz prakticky vsetky x86 procesory maju podporu 64bit ale zasa take jednoduche to nieje.Staci sa pozriet na Baytrail tablety ktore vdaka uefi bootnu len do 32bit.A to sa bude tykat aj roznych chromecast klucov a settop boxov kde budu atomy. Iste zalezi ako moc je na tych zariadeniach UEFI "pokazene" a uzamknute a ci vobec je moznost pre uzivatela robit taky upgrade. Da sa to aj tak obist ale predsa len 32bit distribucia je jednoduchsie riesenie.
|
|
MacOS forever!
Od: rolh
|
Pridané:
7.7.2016 13:05
Dat si Ubuntu na pocitac je ako kupit si Daciu, dakujem neprosim. MacOS forever!
|
|
Re: MacOS forever!
Od: Makovník
|
Pridané:
7.7.2016 13:49
jj, na Tvoje potreby: facebook a pindanie na DSL.sk asi ideálne resenie.
|
|
Re: MacOS forever!
Od: rolh
|
Pridané:
7.7.2016 14:43
Tak moment, ja potrebujem vyladeny system s proffesional look and feel UI. Neboj mal som Ubuntu ale graficky to je vazne jeden velky shit.
|
|
Re: MacOS forever!
Od: Makovník
|
Pridané:
7.7.2016 15:14
Nj, dakujeme, ze si nam to ozrejmil...
Si len dalsi pseudoprofesional, ktory OS posudzuje podla toho, ci ma animovane ikony a priesvitne okna.
|
|
Re: MacOS forever!
Od: rolh
|
Pridané:
7.7.2016 15:18
Po prve MacOS ma najkrajsie UI s vybornou odozvou, nestane sa ti ako vo Windows ze ked aplikacia neodpoveda tak ti to strhne UI alebo ked nieco bezi na main thread ze UI neide na 100%.
A po druhe je to Unix based system, takze vsetko co mas na linuze mozes mat aj tam.
|
|
Re: MacOS forever!
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
7.7.2016 16:36
Nie je pravda, ze vsetko co mas na linuxe mozes mat aj v macosx. Iba tu cast, ktora pouziva spolocne api, resp. tie kniznice, ktore su portovane na osx.
Keby si skusal napr. docker (mimo virtualky) alebo k8, tak by si mal dost smolu. Alebo aj take narocnejsie X11 aplikacie (Xquartz neimplementuje zaujimavejsie rozsirenia, napr. COMPOSITE).
|
|
Re: MacOS forever!
Od: rolh
|
Pridané:
7.7.2016 16:41
A co ti brani si to prekompilovat pre mac?
|
|
Re: MacOS forever!
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
7.7.2016 17:28
Zeby neexistencia funkcionality pre osx, ktora je pre danu funkcnost vyzadovana? Aj som dal som dva priklady, preto citame s porozumenim: 1) docker a kubernetes - vyzaduju podporu cgroups a ine linuxizmy, nebezi to ani na bsd, 2) COMPOSITE a dalsie extension v X11 Xquartz nepodporuje, lebo f*ck you, that's why.
A takych prikladov je kopec. A poslednym argumentom je samozrejme pohodlie, je rozdiel pouzit apt-get/yum/dnf a mat vsetko pripravene behom par sekund a je rozdiel sa j***t s brew alebo podobnym systemom, kde kazdy balik v polovici kompilacie zakape, lebo darwin je specificky.
|
|
Re: MacOS forever!
Od: adgadg
|
Pridané:
7.7.2016 18:53
1) docker a kubernetes su stare koncepty len preobalene do ineho havu + docker bude native (lol) na OSX pomocou xhyve
|
|
Re: MacOS forever!
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
7.7.2016 18:55
1) lol 2) xhyve je vm, pre docker ti vo virtualke pobezi linux, fakt "nativne".
|
|
Re: MacOS forever!
Od: agadg
|
Pridané:
7.7.2016 20:41
1) trulo 2) vsak preto pisem ze "lol" native...ta vm podtym bude mat overhead 0.000000001% trulo!
|
|
Re: MacOS forever!
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
7.7.2016 21:54
1) prudko inteligentny argument 2) vzdy ti tam bude bezat linuxove jadro s virtualizovanym CPL=0 a teda nebude to nativne - ved tam kua musis mat linuxove jadro, bez neho to nespravis. Ked uz chces previest rec na nizky overhead, nikdy to nebude mat tak nizky overhead ako kontajner beziaci nativne na linuxe.
|
|
Re: MacOS forever!
Od: adgadg
|
Pridané:
8.7.2016 8:55
1) trulo 2) lebo to je neuveritelne podstatna vec na desktope / notebooku sa srat s mikropercentami vykonu pri developmente. 3) lol trulo
|
|
Re: MacOS forever!
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
8.7.2016 9:51
1) inteligent 2) bavili sme sa o nativnej podpore a schopnostiach, ked k niecomu potrebujes linux, tak to nie je nativne. Aj pod windows to bezi pod hyper-v a neznamena, ze je to nativne 3) vsetky tvoje argumenty su tak uzasne inteligentne? Musis byt zabavny spolocnik.
|
|
Re: MacOS forever!
Od: 4Maniak..
|
Pridané:
8.7.2016 10:03
Vymeňte si čísla a začnite niekde pri pive.
|
|
Re: MacOS forever!
Od: pxd
|
Pridané:
7.7.2016 14:19
ja facham na ubuntu z roku 2009 (slovnske greenie) a spokojnost,vsetko zatial funguje ako ma.
fundrak to z tymi traktorm palc hore o)))))))))))))))))))))))
|
|
Re: MacOS forever!
Od: 3 znaky
|
Pridané:
7.7.2016 14:43
aj u nas v praci ficia na ubuntu/debian/arch/fedora a nikto sa nestazuje.
Ano osx ma svoje vyhody ale ze povedat nieco taketo? :D
|
|
Re: MacOS forever!
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
7.7.2016 16:37
Presne tak, načo Dacia, keď môžeš mať trojkolku ;-)
|
|
arch linux
Od: arch_user
|
Pridané:
7.7.2016 14:09
install arch
|
|
Re: arch linux
Od: crotch goblin
|
Pridané:
7.7.2016 20:42
aj v archu uz mate snappyho
sudo pacman -S snapd
|
|
koniec greenie
Od: greenie
|
Pridané:
7.7.2016 14:41
tak to skonci aj greenie
|
|
Re: koniec greenie
Od: pxd
|
Pridané:
8.7.2016 7:49
neskonci,greenie 64-ka uz je na trhu aspon styry roky,vola sa Greenie10,ale kedze mam len 32-ku zelezo,tak fakcim na greenie9
|
|
Ubuntu
Od: hmm
|
Pridané:
7.7.2016 16:48
Ja by som nadpis zjednodušil na "Ubuntu chce skončiť už na jeseň". Môžem aspoň snívať.
|
|
Re: Ubuntu
Od: izop
|
Pridané:
8.7.2016 7:51
snivaj svoj velky sen,snivaj o laske stale,cakaj na svoj velky den,na lasku na znamenie
o))))))
|
|
Re: Ubuntu
Od: poldinko
|
Pridané:
8.7.2016 8:22
ak by ubuntu skončilo tak by nastal linuxový internetový armagedon, keďže pola distribúcií je založená na ubuntu
ale možno by to bolo dobre
|
|
Re: Ubuntu
Od: hmm
|
Pridané:
8.7.2016 17:07
Keď sa pozriem na to ako dlho sa čakalo na najnovšie Ubuntu a hlavne avizované novinky a potom na fakt že napriek toľkému čakaniu sa v novom Ubuntu objavila spústa školáckych chýb pričom hlavná avizovaná novinka sa napokon do novej verzie Ubuntu nedostala, neostáva nič iné len pomyslieť si že nové Ubuntu bol len nepodarený vtip a keď si pomyslím koľko Linuxových distribúcií je skutočne založených na Ubuntu, tak mi to na dôvere v Linuxové distribúcie nepridá a vzhľadom k vyššie spomenutému ten armagedon Linuxu nieje až tak nereálny.
|
|
Linux nema prof. zazemie
Od: Skeptik
|
Pridané:
9.7.2016 1:58
- linux sa vzdy dotahoval svojim gui k osx a win.
- ma neexistujucu hw podporu.
- instalacia s nastavenim je zazitok.
- jedine schopne ale najpomalsie distra opensuse a fedora valcuje rychlejsi *ubuntu.
- pravda je taka ze vyrobcovia hw su uplacany.
- kopa modernych postupov k manazmentu pamate a zdrojov vyuzitia na figu.
- orezky v speci zariadeniach su zufalo pomale a neodladene
- googlu trvalo 10 r. nez svoju verziu na ARM odladil do dnesneho stavu, ktora snad uz ani nie je linuxom
- na win sa nedotiahol ani po chybach microsoftu, predsa len, platena skupina developerov ktora sa kazdy den venuje kodu, je nieco ine nez dobrovolny mix roznej kvality.
|