neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Plne samojazdiace autá budú na cestách o tri roky, tvrdí Musk

Značky: samojazdiace technológieTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 3.6.2016


Spoľahlivá technológia pre úplne samostatne jazdiace autá bude podľa Elona Muska, zakladateľa Tesla Motors, k dispozícii za menej ako dva roky a povolenie používať takéto autá na cestách od regulačných orgánov by tu mali byť v závislosti podľa krajiny do troch rokov.

Musk to uviedol v rozhovore na konferencii Code Conference 2016.

Zakladateľ Tesly má samozrejme k dispozícii relevantné informácie v tejto oblasti, keďže samojazdiace funkcie podporované v Tesla Model S a X sú v súčasnosti zrejme najpokročilejšie zo samojazdiacich funkcií v bežne dostupných modeloch automobilov.

Musk svojimi aktuálnymi vyjadreniami potvrdil termíny, aké avizoval ešte v roku 2014. Podobne rýchly príchod samojazdiacich áut očakáva aj Google, naopak napríklad podľa automobiliek prídu plne samojazdiace autá výrazne neskôr.


Rozhovor Muska na Code Conference 2016 (video: Recode)



Musk teraz pridal viacero podrobností. On sám považuje autonómnu jazdu za vyriešený problém a jazda je relatívne jednoduchá v meste v hustej premávke, kde sa auto môže riadiť polohou ostatných áut okolo, aj na rýchlych cestách bez chodcov, kde Tesly dnes podľa neho jazdia spoľahlivejšie ako vodiči.

Problematickou zostáva jazda pri rýchlosti 30 až 40 míľ za hodinu, teda cca 48 až 64 km/h, na otvorených cestách.

Regulačné orgány podľa Muska dovolia plne autonómne autá až po tom, ako budú tieto autá jazdiť výrazne bezpečnejšie ako ľudia. Konkrétne očakáva, že k dispozícii budú musieť byť štatistiky z najazdených miliárd kilometrov a bezpečnosť samojazdiacich áut bude musieť byť 2-krát a možno 5 až 10-krát vyššia ako u ľudských vodičov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci


inzercia



Diskusia:
                               
 

Viem si to predstaviť používať na dlhých trasách, kde jazda na dialnici je fakt nudná a hlavne trvá dlho. Radšej bude pozerať film, surfovať na nete alebo súložiť, na dialnici jazdiť ma fakt nikdy nebavilo.

Ale v meste by som jazdil sám, samozrejme nemyslím teraz BA, kde kľudne tým krokom môže jazdiť vozidlo aj samo hodinu z bratislavských satelitov, či v rámci Bratislavy. Aspoň sa im chudákom zvýši troška kvalita života, lebo žiť a jazdiť v BA je smutné a poľutovaniahodné...
Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

Je tu este jedna moznost, ako to cele dopadne. Za par rokov sa do Europy doplavi tak tucet milionov navstevnikov z Afriky a Azie. Aby mali co robit, zakonom sa nariadi ich pouzivanie ako osobnych soferov v kazdom aute.
Ja chcem radsej 18-rocnu krasavicu z Kene ako Muskove integrovane obvody :)
Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

HIV je v cene sluzby
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hybrid Inteligent Vehicle? to sa mi lubi
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

na Slovensku o 3roky teda v roku 2025.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a kazdych 5 rokov sa to posunie o 10 rokov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A to všetko už za 70 mil. eur
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

máš tam chybičku, miliardy sa skracujú ako "mld."
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V takom pripade bude priorita pruznost vymeny modelov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked si ju budes importovat, importuj jednu aj mne
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

jenže to nebudou šoféři, ale nevzdělaný zvířata, co ti spíš auto ukradnou a ještě ti znásilní dceru před tvýma očima ;)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

A Tebe utnú hlavu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Chceš jazdiť v meste sám a samozrejme teraz nemyslíš BA. No tak to budeš asi musieť vycestovať niekam za hranice.

HA HA HAÁÁÁÁÁÁ HÁÁÁÁÁ

CPčkári, do mňa!!!
Odpovedať Známka: -6.8 Hodnotiť:
 

Asi si trošku psychicky narušený, takže presne nerozumiem čo si tým chcel povedať, ale ja som tým povedal len toľko, že v meste sa oveľa lepšie a rýchlejšie dostanem do cieľa keď budem sám šoférovať, pretože všade viem sa presunúť behom pár minút, okrem tej BA. Nie preto, že by BA bola nejaká veľká, ale preto, že celá doprava v nej je na veľké tučné patrónske hovno.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Páči sa mi ako uvažuješ. Ty nerozumieš, čiže ja som narušený.
OK, vysvetlím ti to podrobne. Ak si chceš zašoférovať v meste tak na Slovensku máš jedinú príležitosť.
Bratislavu.
Ak sa chceš povoziť len tak po dedine, tak pokojne kdekoľvek inde.

Chápeš to ty strýko Fester? Guess G-Star Hilfiger.

Bratislava rules, no flame please.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Ja som tvoju narážku pochopil, ale bola trošku narušená a mimo.

Keby sa bavíme o veľkomeste, t.j. meste na 500k obyvateľov OK, ale neviem kto povedal, že každá menšie mesto je dedina...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Nič si nepochopil. Natoč seba.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

City je nad 100k, takze ich mame dve ;). A presov to s podporou jednej "minority" tiez cochvila zvladne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

joooj, som si spomenul na simcity, tie prve, 2d, vtaci pohlad, to bola ale hra :) aj tie dalsie boli super :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A v BA si fakt zašoféruješ na tom tankodrome. Vivat predsedníctvo EÚ, aspoň niektoré z najväčších hánb alias lavórov na ceste robia...
Práve tá doprava v BA je vzhľadom na jej veľkosť, počet obyvateľov a HDP kaastrofálna, kto tvrdí opak, asi z BA nie je alebo býva a pohybuje sa niekde v jednej časti. Veď cez BA musia prechádzať autá čo ich BA vôbec nezaujíma chcú ísť iba proste po dialnici na ČR či AT, lenže BA vlastne nemá ani svoj dialničný okruh, lebo to čo je tam teraz je prechádzajúca dialnica na Malacky a ČR...

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vzhladom na to, ze na slovensku je okrem Bratislavy dalsich 139 miest, plne chapem jeho namietku, ze budes zrejme naruseny.
este je aj vysvetlenie, ze nepoznas ani jedno, z tychto 139 miest, ale zeby az tak na tom bol nas vzdelavaci system, tomu sa mi nechce verit. ved minimalne o kosiciach ci poprade si musel uz niekedy pocut.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Naruseny budes asi predsa len ty. Je samozrejme, ze na slovenku je 139 miest. Ale vo vacsine mas 5 a pol ulice. Aj Bratislava je mala v porovnani so zahranicim, ale je tu viacej ulic
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

na slovensku je 140 miest. citajme s porozumenim ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj Bratislava je malá v porovnaní zo zahraničím :D Môj zlatý všade máš nejaké veľkomesto, niekde len jedno, niekde dve- tri, ale zvyšok obyvateľov býva v mestách a dedinách podobne ako v SR, ktoré nemajú státisíce obyvateľov. Či to nie sú mestá? Ty si môj ako správne narušený mýliš pojmy a dojmy a v tom prípade to je mesto a veľkomesto. Už som ti to písal, veľkomesto je nad 500 tisíc obyvateľov, menej sú mestá.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chápeš jeho námietku, lebo si veľmi empatický človek.

O Poprade som už počul. Keď pôjdem od Tesca na Výkrik, odtiaľ ku aquaparku a naspať cez Veľkú ku Tescu, tak som bol v celom Poprade. Skoro ako keď ideš z Karlovky do Billy na Dlháče a späť.

Ale nechcem tu začínať flame, tak aspoň jednu poznámku na zmierenie. Popradčania nevedia parkovať. Nedokážu sa zmestiť medzi čiary na parkovisku. Ak nejaké auto stojí pred MAXom a má všetky kolesá medzi čiarami, tak to je stopercentne bratislavčan.

NO FLAME PLEASE. GIVE PEACE A CHANCE.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ja som Popradčan a som na to hrdý, ale s Tvojou poznámkou o (ne)schopnosti Popradčanov parkovať sa stotožňujem. Až na to, že nie úplne všetci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Popradčania sú veľmi milí ľudia. Možno si to tak maľujem, lebo pobyt v Poprade sa mi vždy spája s dovolenkou a letnou pohodou ale mám pocit, že tam život ide menej hektickým tempom a to sa prejavuje aj na správaní ľudí. Veci sa riešia osobne, ľudia sú takí akí naozaj sú, menej falošných úsmevov, väčšia ochota pomôcť.
Podľa mňa to je ideálne miesto na život, keď už človek nepotrebuje zháňať prachy. Diaľnica, železnica, letisko (aj keď neviem, či tam niečo okrem Kisku lieta), Tatry, ďaľšie Tatry, minimum komárov. Ideálne, ta ňe?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

parkovat ci soferovat nevie kde kto. rec ale nebola o tom kto vie a kto nevie parkovat.
rec bola o tom, ze na slovensku mame viac nez 1 mesto. konkretne ich mame 140, pricom najmensie ma rozlohu menej ako 7 kilometrov stvorcovych - ak by bolo kruhoveho tvaru, tak ma priemer menej nez 3 kilometre.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No dobre, vyhral si.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechcem Ti brať ilúzie, ale ak sa vieš všade v meste (okrem BA pochopiteľne) presunúť behom pár minút, tak to asi nebude mesto.
A osobná doprava je v Bratislave stále ešte úplne v poriadku, najmä v porovnaní so skutočnými veľkomestami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Definícia mesta je tuším nad 5000 obyvateľov, ale ty máš asi inú definíciu mesta... Pár minút je aj 15 -20 minút a po dedine ti jazda toľko netrvá :) . Ale však OK, keď podľa teba Košice, Banská Bystrica či Nitra nie sú mestá.... Ja neviem čo sa tu všetci hrajú na číňanov, kde áno všetko pod milión obyvateľov je asi dedina...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je to síce slovíčkárenie, ale 15 - 20 minúť sa v bežnej reči určite nepovažuje za pár minút. Za 20 minút sa po väčšinu dňa dostanem aj v Bratislave hocikam (ok nie zrovna Rača <=> Devínska).
Odpovedať Hodnotiť:
 

nechcem ti brat iluzie, ale Dudice maju rozlohu 6,85 km^2, cize sa tam vies presunut kdekolvek behom par minut aj pesi, nie to este autom.
a aby bolo jasne Dudice su MESTO. sice najmensie na slovensku, s iba cca 1,5 tisic obyvatelmi, ale stale mesto!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemoze zivoty ludi prisposobit tvojim chceniam. Ak budes chciet soferovat pojdes na okruh alebo si zahras PC hru...
Odpovedať Hodnotiť:
 

V prvom rade by mali zaviest autonomnu techniku do kamionov !!! Cela zasrana stredna europa (byvale socik staty) drzo a veselo porusuju zakony EU, soferov platia za kilometre (co je podla EU zakazane), jazdi sa na magnety, cez druhu kartu, soferi tahaju nenormalne vela hodin a ked sa nieco stane, zamestnavatel sa tvari, ako keby nic. Utahany sofer za chrbtom so 40 tonami je odisteny granat na ceste ! Povinne do vsetkych nakladnych aut montovat tuto technologiu !
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

TO je tu o par rokov, otazka znie, co budu pani vodici jest?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skus vieden a ich zapchy. Bratislave mozu len zavidiet.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Samozrejme, že každé veľkomesto má zápchy, ale tu potom stojí za úvahu či nepoužívať miestnu MHD, lenže v BA je bohužiaľ tá MHD ak nerátame centrum na hovno a jej okrajov cestuješ mega dlho, vo Viedni si sadneš do metra a ideš.

A porovnávať Viedeň, ktorá má 3x viac obyvateľov s BA sa moc nedá, na rozdiel od BA je popretkávaná celá okruhmi a dialničnou sieťou a má kvailtnú vnútro mestkú dopravu a hlavne metro. BA za posledné roky akurát postavila resp. skôr vynovila jeden posratý starý most a aj to cez EÚ fondy a aj to len len tak to stihli a veľa to neporieši...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hlavne, že má BA pomaly najvyššie HDP v EÚ, ale keď tam príde človek.... Taká patrónka, to keď som prvý krát videl, tak som nemohol uveriť, mal som pocit, že je v BA vojna, osobne ľutujem všetkých , ktorí tam musia žiť a to iba pre peniaze, zvyšok ich života je v BA na veľmi nízkej úrovni, od bývania, služieb, prostredia, nemocníc až po dopravu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Áno, Bratislavký kraj má skutočne vysoké HDP, ale samotná Bratislava je zúfalo podfinancovaná. Mimo iné aj preto, pretože dane ľudí, ktorí tu bývajú, ale nemajú trvalý pobyt končia inde.
Vieme, že nás všetkých strašne ľutuješ, ale už si to nechaj pre seba a choď si radšej jazdiť hore dole za pár minúť po tom svojom "meste".
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Keby si čo i len trochu tušil akým kľúčom sa rozdeľujú štátne peniaze jednotlivým mestám a samosprávam, tak by si také hlúposti o podfinancovaní nemohol vypustiť. Opak je pravdou - celé Slovensko sa skladá na Bratislavu - nájdi si to, je na to zákon.
No a čo sa týka vysokého HDP na obyvateľa v Bratislave, tak to je tiež len ilúzia, lebo ono je to skôr hrubý domáci výkaz a nie produkt. Produkt drvivej väčšiny celoslovensky pôsobiacich firiem, ktorý sa teda zákonite tvorí v rámci celého územia a nie len v Bratislave sa vykazuje ale iba v Bratislave. Od obchodných reťazcov, bánk, poisťovní, pošty, elektrární až po SPP (ktorého najziskovejšia časť - tranzitný plynovod - cez Bratislavu ani neprechádza).
Odpovedať Hodnotiť:
 

V poriadku, tak ma teda pouč o tom, ako sa celé Slovensko skladá na Bratislavu a ako sa tá topí v peniazoch. Ja si zatiaľ dovolím sem dať toto: http://dopice.sk/hIS
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nikoho nezaujíma, čo ty chceš alebo nechceš.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samojazdiace auto z principu veci nemoze existovst. Muska by mal zmenit slovnik.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Problém je v slovenskom preklade. Pôvodný názov je self-driving. Driving znamená jazdiť, riadiť, šoférovať...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to len preto ze "automated automobile" znie blbo :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Netrep pičoviny.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

vsade je to horuca tema, ale preco iba auta. preco vlaky nie su autonomne ked si myslim, ze by to bolo ovela jednoduchsie. alebo autobusy nemaju podobne funkcie ked jazdia na dlhe trasy. to iste kamiony, tie uz davno mali mat system podony tesle. realne clovek nejazdi tolko km ako nejaky vlak, bus kamion tak preco nie aj tam.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Autonómne vlaky existujú. Druhá časť tvojej otázky je bezpredmetná, keďže ešte nie je hotová technológia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dôvetok. Veci ako lokomotívy alebo aj autobusy a teda ani technológie okolo sa nevymieňajú každú chvíľu, keďže sú drahé, všakže.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a bicykle co? tie su lacne, menia sa castejsie ako auta a zatial nemame ani len zakladne funkcie ze sa sam zaparkuje na stojan
Odpovedať Hodnotiť:
 

nove suzuki gitara/vitara a este novsia a stale zelenou plachtou zahalena skoda fujifilm/kodiag - ta bude jazdit sama
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

sakra, pardon q, sakra sak jasne ze q sak sa tam chudaci kvoli tomu premenovali, QQQQ ako KodiaQ
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

"jazda je relatívne jednoduchá v meste v hustej premávke, kde sa auto môže riadiť polohou ostatných áut okolo"
Cize ked vsetky auta v okoli budu autonomne a budu sa riadit podla ostatnych autonomnych aut, tak staci, ze jedno spravi chybu a ostatne pojdu za nim ako "lumici"?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Uz vidim v Pluske titulku "73 samojazdiacich aut v Dunaji, programatori analyzuju pricinu poruchy".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

softvér môžeš aktualizovať aj týždenne a vymeniť aspoň polovicu áut na cestách môže trvať aj 8 rokov. Do začiatku je následovanie iných áut perfektná asistenčná technológia
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Musk je velky clovek. Revolucionar a vizionar ktory posuva ludstvo v pred. Podobne ako Richard Branson, Bill Gates alebo Jen Hsun Huang.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Traja revolucionari, ako Marx, Engels a Lenin.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Zabudol si este na jedneho, ktory mal tiez plan a viziu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A tuším bol jediný zo spomenutých, ktorý mal predkožku. Ak sa nemýlim.

HA HA HAÁÁÁÁÁÁ HÁÁÁÁÁ

Semiti, do mňa!!!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Musk je kokot lebo v 2023 chce mať na marse ľudí. No to som zvedavý na tých zúfalcov či tam vôbec doletia.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

doletiet tam nieje problem, to by sa zvladlo aj s dnesnymi technologiami
problem je kto to zaplati
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

navrhujem financovanie z eurofondov a ciastocne ako PPP projekt
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A tiež je problém, ako tam prežiť. Pač zatiaľ je to jednosmerná cesta
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pokiaľ by tam bola základňa aspoň o veľkosti ISS a za 2 roky by som si tam vedel vyrobiť palivo na cestu späť, ja by som šiel
Odpovedať Hodnotiť:
 

cesta spat nie je problematicka iba z dovodu paliva.
tu ked startuje raketa, tak to mas na obrovskej rampe, behaju okolo toho stovky ludia vsetko sleduju a riesia. a samozrejme startuju raketu ktoru im tam bezpecne doniesli kamiony po ceste a zdvyhli ju zeriavy.

na marse mas len to, co tam s tebou doletelo a co prezilo pristatie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ten prezentovany pocet rokov treba prenasobit tzv. Muskovou konstantou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je vacsia alebo mensia ako bulharska konstanta?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Áno, nikdy nie sú rovnaké.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Musk ráta v Marťanských rokoch, ktoré sú kúsok dlhšie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nieje pravda, ze tesla ma najpokrocilejsie funkcie autonomneho riadenia
tesla len mala najvacsiu drzost vypustit na cesty nieco co je v stadiu rannych betatestov a samozrejme ako spravni kapitalisti si umyli ruky nad pripadnymi nehodami ked to povolili pouzivat len na vlastne riziko soferov a pritom to prezentuju ako autopilot
fakt nechapem ako im toto mohli urady schvalit

ak to nieje plne funkcne tak to maju testovat profesionalny vodici a nie bezny ludia ohlupnuty marketingovymi kecami o autopilotovi
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

omyl, najvacsi multimilionovy beta-test v historii ludstva zacal s uvedenim win8 a stale pokracuje
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

naco chces byt na silu vtipny
porovnavat nedorobeny win s nedorobenym autom je dost ubohe

kolko ludi zabije/zrani win8 ked padne? kolko ludi zabije/zrani tesla ked nezbada velku dodavku stojacu v jazdom pruhu alebo cyklistu/chodca?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

No tak daj číslo, koľko už zabila tesla? A koľko živí vodiči? Keď už operuješ takýmto argumentami.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

za tie 3 mesiace co su na cestach este vela nestihli no. Tak o 10-30-50 rokov to mozeme porovnat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si celý "ranný", ty kapitalista
Odpovedať Hodnotiť:
 

.
Odpovedať Hodnotiť:
 

-budu. Podla mna su tieto predpovede mimo - autonomne auta, ludia na Mars, umela inteligencia.. Hoci som "tech-fan", v mnohych oblastiach, vratane tejto, som skepticky, hoci by som sa velmi rad mylil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Musk je maximalne spoluzakladatelom tesla motors
Odpovedať Hodnotiť:
 

nieje ani spoluzakladatel
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár