neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Tesla so samojazdiacou funkciou havarovala na diaľnici

Značky: samojazdiace technológieTesla Motors / Tesla

DSL.sk, 27.5.2016


Vozidlo Tesla Model S s aktivovaným režimom automatického udržiavania rýchlosti minulý týždeň havarovalo na diaľnici vo Švajčiarsku.

Upozornil na to Electrek.

Vozidlo malo aktivovanú samojazdiacu asistenčnú technológiu Traffic-Aware Cruise Control, TACC, úlohou ktorej je udržiavať nastavenú rýchlosť samozrejme s prípadným znížením rýchlosti s ohľadom na vozidlá pred daným vozidlom.

Túto technológiu Tesla podporuje na kusoch Model S vybavených senzormi pre samojazdiace funkcie. Podľa vyjadrení vodiča v diskusii na Electrek na vozidle v danej situácii nebol zapnutý pokročilejší režim autonómnej jazdy v pruhu Autosteer, zvládajúci aj jazdu len na základe vyznačených pruhov.

Podľa Electrek Model S nasledoval v ľavom pruhu iné auto, ktoré sa vyhlo odstavenej dodávke do iného pruhu. Model S v režime TACC namiesto zastavenia kvôli dodávke naopak podľa vodiča ešte zrýchlil, zrejme kvôli pokračujúcemu nasledovaniu zrýchľujúceho auta pôvodne pred ním, a narazil do dodávky. Podľa jeho vyjadrení hľadal miesto pre zaradenie v pravom pruhu a keď si uvedomil čo sa deje, bolo už neskoro.

Vodič pôvodne zverejnil aj video celého incidentu, aktuálne je už stiahnuté a k dispozícii je len krátke video bezprostredne pred nárazom.


Video zachytávajúce moment pred zrážkou



Náraz nebol vo vysokej rýchlosti, podľa vodiča prišlo ale k poškodeniu prednej časti a tá bude vyžadovať výmenu.

V manuáli k Tesle sa síce nachádza upozornenie, že najmä v takejto situácii s odbočením nasledovaného auta TACC nemusí zaregistrovať statické prekážky, vodič sa ale sťažuje na nedostatočnú funkčnosť systému TACC a automatického brzdenia AEB, Automatic Emergency Braking. "Áno, mohol som zareagovať skôr, ale keď auto spomalí korektne tisíc krát, veríte mu, že tak spraví aj ďalší krát. Moja chyba," uviedol.

Podľa stanoviska Tesly fungovali všetky systémy ako mali.

Tesla začala podporovať TACC v Model S s potrebným hardvérom na začiatku minulého roka, v októbri pridala ďalšie pokročilé samojazdiace funkcie. Tieto funkcie sú zrejme najpokročilejšie zo samojazdiacich funkcií v bežne dostupných modeloch automobilov, keď režim Autosteer sa dokáže sám držať v cestnom pruhu a to napríklad aj pri zdĺhavom posúvaní sa na križovatkách s úplným zastavovaním a vozidlo na pokyn vodiča dokáže samé prejsť aj do druhého pruhu.

Pri bežných podmienkach má v absolútnej väčšine použití technológia pôsobivé kvality, doteraz ale bolo zaznamenaných viacero incidentov s neoptimálnou reakciou samojazdiacich funkcií. Vodiči sa tak zatiaľ zrejme nemôžu na tieto samojazdiace funkcie spoliehať na sto percent a musia byť reálne vždy pripravení reagovať a prevziať riadenie.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

Zase ich tak nekritizujme. Bol som v Stropkove a majú tam naozaj ťažke podmienky.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

A si si vsimol ze v Tesle Stropkov maju z jednej strany na budove napis nie Tesla ale Tesal :D
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Ale hovno!
To si pôjdem skontrolovať. Alebo, nemáte niekto foto?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak kukaj len si oci neukukaj - ja som si to jediny z firmy vsimol :) : http://dopice.sk/hyq
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Trošku lacná fotomontáž...
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

Netrep a citaj nizsie...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

jo, ma google mapach, z viacerych uhlov a vzdialenosti....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kks vsade samy troll co nevie rozoznat fotomontaz...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Tesal je zvlášť firma
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja ze príprava na fúziu s Tesla Motors :D
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

prepacte ze nepouzijem nas dvorny skracovac ... ale tesla stropkov, je pred tesla motors par rokov popredu .. http://9gag.com/gag/a0pV29O
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

aha tak preto model S -tropkov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Už som to tu dával pod iný článok myslím, ale nech sa páči:
https://goo.gl/maps/rE7QmT5ZMZP2
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Výroba v podniku bola zahájená 9. mája 1960. TESLA STROPKOV, akciová spoločnosť, ktorej majiteľom akcií je TESAL Stropkov, spol. s r.o.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak to bude asi OK - ale mne to prislo ako chyba :D
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

sikovne vymysleny tunel. Ani pismena na logo nemuseli vyrabat nove. Stacilo ich prehadzat :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Inak,
1. ludia co kritizuju dodavku stojacu v lavom pruhu, su hold kreteni. Ale vysvetlim: staci ak sa vypne motor, sice idem na volnobeh, ale smerovka nepomoze, lebo v pravom pruhu su za sebou kamiony, desat kamionov. bola by samovrazda prejst pravym pruhom. okrem technickych problemov ako je zrazena zver a odtrhnute riadenie.
2. presne toto by mal zazit fanusik autonomneho systemu - 1000x OK a tisictyprvy krat bum tresk prask, nech si uvedomi ze IT nie je dokonalost. clovek tiez moze toto urobit, mne sa to par krat stalo, ale vzdy v tom bola UMYSELNA nepozornost.. ako napr mobil, radio, sparanie sa v nose, alebo kratke sukne.. pripadne chaoticke znacenie cesty.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

kratke sukne, hlboke vystrihy a leginy by som v okoli ciest zakazal :)

(aj ked sediet v 8 kolke, vonku takmer 40 teploty, tak poctivo sa zastavuje na kazdom prechode)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Udp4L5 http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

Video mi pripomína youtube videá z havárií na ruských cestách. Potom že Rusi sú najhorší šoféri a oni pritom len skúšajú samojazdiace autá dávno pred Teslou a Google. :)
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

ked vypijes liter vodky rano namiesto cerealii, tak potom soferujes s autopilotom
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

Hovorí sa že v Rusku nepije len autopilot, ale podľa toho koľko havárií tam majú na cestách, myslím že každého autopilota ktorý odmietol pred cestou vypiť pohár vodky prepustili. Ale vážne, každý určite nepije. Mám kamaráta v Rusku a ten nepije.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Dovolím si nesúhlasiť. Švagor bol skoro rok v Rusku (mesto UFA) a čo sa týka alkoholu, majú to tam pomerne tvrdé. Bežne dávajú fúkať chodcom a keď fúkneš, rovno Ťa berú. Platí pravidlo: "Keď si chlastal, choď taxíkom".
(Ale áno, určite sú tam aj asociálne oblasti, kde pije naozaj každý.)
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Autopilot nepije v Rusku aj tak len a len preto ze mu nema kto uliat...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Autokrčmára by bolo treba
Odpovedať Hodnotiť:
 

AEB, Automatic Emergency Braking ...Á-JEB
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

ak si NÁ-JEB nepomoze Á-JEB a nastane ZÁ-JEB
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To musel byt aky sefik, ze zastavil s vozidlom v lavom pruhu. Odstavene auto malo stastie ze to bola Tesla a nie vodic kamionu ...
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

Možno aj vypísalo na displeji:"Son of bitch!".
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

*a
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Si viem zivo predstavit vodica: www.youtube.com/watch?v=ocK1IMiluM4
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Nevidel som ako situacia vyzeral predtym. Ale taketo statie v lavom pruhu konci casto burackov. Na mysicky neni ani clovek vzdy pripraveny.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Ano, tiez ma zaujima ci taketo statie v lavom pruhu je koser... Nepride mi to tak.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

vo svete maju odstavne pruhy (dokonca aj travnate pasy pre pripad mikrospanku) na lavej aj pravej strane dialnice - koli bezpecnosti... to len my v EU na to sereme...
Odpovedať Známka: -7.4 Hodnotiť:
 

Svajciarsko nie je v EU.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Knockout pre toho nad tebou. :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

aks a lepsie pozries tak v pravo je odstavny pruh
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Uprednostnovanie moznosti, ze sranie na odstavny pruh je lepsie ako stat na dialnici je jednoducho politicke rozhodnutie
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Je tam odstavný pruh. To, že je vodič debil a neodstavil to na ňom nie je dôsledkom politického rozhodnutia.

K téme: Šťastie pre teslu, že nemal ručnú brzdu, to by dopadla trocha horšie. :)
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Nielen v nadväznosti ku kontextu príspevkov od ghngfhjgfjh a qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq či vzniku kapitalistického zriadenia akýkoľvek stav vodiča samozrejme dôsledkom politického rozhodnutia je.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

A príkladom kompromisného riešenia je napríklad úsek Bratislava-Senec, umožňujúci v špičke ich paralelnú prioritizáciu.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ak zastavi vozidlo nezavisle od vole vodica zrovna v lavom pruhu tak nic nenarobis. Samozrejme treba zapnut vystrazne svetla nasadit vestu a oznacit prekazku vystraznym trojuholnikom na dialnici vo vzdialenosti najmenej 100 m. Mozno by nebolo odveci aj zavolat (asi NDS) nech poslu velku sipku lebo trojuholnik ti zachvilu niekto odveje
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Neviem si predstaviť žiadnu situáciu, žeby auto len tak z ničoho nič okamžite na mieste zastavilo... Na tej diaľnici a v ľavom pruhu určite nešiel rýchlosťou 10km/h a ak by došlo ku samovoľnému zabrzdeniu, tak to by bola iná reťazovka pri tej premávke čo tam vidno. Takže určite mal možnosť auto odstaviť na ľavej krajnici ako každý normálny človek. Neurobil tak preto, lebo je d3bil (to nie je nadávka ale charakteristika schopnosti jednotlivca myslieť) rovnako ako 1/2 všetkých vodičov. No a ten s autom pred Teslou tiež porušil predpis s tým svojim vyhýbacím manévrom cez stred cesty. To sa nikto na diaľnici nepozerá pred seba? Veď to muselo byť už zďaleka vidno tú dodávku.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

*na pravej krajnici*
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Máš ty vôbec vodičák? Si myslíš že keď pôjdeš v ľavom pruhu kľudne 50km/h tak sa v pohode zaradíš do ľavého kde idú 100km/h nákladiaky? Keď mi na oktávke praskla kľukovka tak to teda bola sranda...
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

Ked jazdis v lavom o 50 pomalsie, ako vodici v pravom tak Ta treba akurat tak nakopat do guli.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Dovolím si miestnych blbov upozorniť na skutočnosť, že tabuľa o max. dovolenej rýchlosti je o jej maxime, nejde o minimálnu rýchlosť na danej komunikácií!!!
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

nastuduj si pojem bezdovodne pomala jazda. 50-ka sa na dialnici pokutuje
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ty asi nedovidíš ako som to napísal, však?
Tie rýchlosti sú ako maximálne možné, nie že toľko musíš ísť!!!
Za 80-ku na diaľnici Ťa nikto pokutovať nesmie a ani nebude...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nastuduj predpisy: pri situacii, ktoru su popisal, porusujes hned dva predpisy. Podla jedneho sa smie jazdit v lavom jazdnom pruhu len pri predbiehani, co nie je mozne, ked ides o 50km/h pomalsie, ako ten v pravom pruhu. Druhy zakon hovori o tom, ze vodic v lavom jazdnom pruhu musi uvolnit miesto rychlejsie iducim vozidlam, a to v pripade, ak ide 80, su vsetky ostatne vozidla.
Takze opakujem, ked jazdis v lavom o 50 pomalsie, ako vodici v pravom tak Ta treba akurat tak nakopat do guli.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ďalší kokot čo nedovidí ani na písmenká...
Odpovedať Známka: -8.7 Hodnotiť:
 

Chalanisko to len zle napisal. Predstav si, ze ides 130 a dojde ku chybe ked neovladas motor. Mozes dupat na plynovy pedal kolko chces a auto neakceleruje. Tak sa teraz skus zaradit v trafiku na pravu krajnicu. Jednoducho musis zastavit pri lavej krajnici ci chces ci nie. Idiot bol ten v tesle. Autopilot v tesle neznamena, ze sa moze hrat na mobile. Stale musi sledovat vozovku a teda uz z dialky musel vidiet, ze sa cosi deje.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Máš úplnú pravdu ale aj tu má skúsený vodič šancu. Stalo sa mi to, keď sa mi raz na diaľnici vytiahla nejaká hadička a auto prišlo o plnú nádrž ako keď novorodičke odtečie plodová voda. Ručička ukazovateľa nádrže prakticky padla na nulu a motor skapal.
V takýchto prípadoch je treba okamžite zaradiť neutrál, na neutráli to ešte takých 300-500 metrov potiahneš ak nebudeš brzdiť motorom, potom začať blikať všetkým čo máš a ja, čo som bezohľadný kokot ešte odporúčam držať klaksón, nie zatrúbiť ale držať a pomaly sa začať sunúť doprava. Veľmi pomaly a ono sa tam už miesto nájde. On ten klaksón ti dosť pomôže, ľudia prestanú prelaďovať rádia a začnú sa s nadávkami venovať tvojmu problému :)
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Do akého prava, však v vpravo si normálne...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Dobré ráno. Keď som vpravo, tak asi zastanem na krajnici bez problémov, či? Tušíš aspoň trochu o čom je táto debata?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja tak rad citam tieto debaty :DD
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj ja. na slovensku nepoznam odstavne pruhy :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano, 20-40 tonovy kamion uhne do priekopy, aby tvoja plodova voda presla do odstavneho..
hypoteticky, ak si v lavom, ktory ne na mile volny, ale predbiehas 10 kamionov, ktore maju odstup 50 metrov (casto je to menej!), tak co urobis? hypoteticky za tebou je dalsi, idete 120kmh.. spomalujes.. 115... uvedomujes si ze co to, ides uz 110.. pozeras sa do zrkadiel, a uz ides 105.. vedla teba kamion.. za tebou auto (nemusi byt robot, aby si vsimol ze mas poruchu, ludsky faktor)
preradis sa medzi kamiony ?
ak ano, mozes kludne zostrelit niekoho na odstavnom pruhu, lebo cez ne nemusis vidiet, ci tam niekto je.
ak ta bude kamion, si mrtvy.
dufam ze ty vodicak nemas, a ak ano, tak ho odovzdas.
lebo trva, a TRVAT na 1 teorii je na kkt. treba sa prisposobit.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nechce sa mi. Fakt. Desať kamiónov v rozostupe 50 metrov, za mňou ďaľší, strielanie v odstavnom pruhu, ešte chýba útočiaciaca helikoptéra a kto ťa potom odblokuje? V takom nečase? Pičoviny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to by ale musela byt specificka situacia, ze sa to auto pokazilo presne pri predbiehani. Vo vsetkych ostatnych pripadoch mas povinnost ist v pravom pruhu a teda odbocenie do odstavneho je rutinna zalezitost. V Lavom NEMAS CO STAT!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este je aj moznost ze sa jedna o subeznu jazdu pocas zhustenej premavky ked sa mozes legalne ocitnut aj v lavom pruhu. Na SK celkom pravidelna situacia pocas spiciek a teda dalsia moznost ked pri poruche moze byt problem dostat sa na pravu stranu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dal som ti minus za slovo "burackov".
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Stale lepsie ako adaptivny tempomat v Audi, ktory chyta aj cyklistov a nema problem dat plnu brzdu a nepredvidatelne spomalit zo 100kmh na 30kmh. Stalo sa mi to uz 2x, vzdy som mal stastie, ze nikto nesiel za mnou, pretoze by to nemal ako ubrzdit. Funkcia adaptivneho tempomatu je samozrejme fixna a neda sa zmenit na klasicky tempomat iba udrzujuci rychlost - info priamo z Audi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

za akych podmienok to samo zbrzdilo? Len tak siroko daleko nic, ty si ides na dialnaici a zrazu 100% brzda?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mne raz audi zahchranilo buracku, audi ma dobre brzdy
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

darmo su ti dobre brzdy, ked ten za tebou nema ziadne
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no na dialnici asi nebrzdil za cyklistom.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Na dialnici ale nechodis 100 na tempomate, takze islo zrejme o beznu cestu.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

reagujem na roob-a, ktory pise siroko daleko na DIALNICI nic a potom to brzdi.

cize, suhlasim, ze slo o beznu cestu mimo mesta, kde sa dalo bez problemov uhanat 100 a kde nic, tu nic, tak cyklista.
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem ako audi ale skoda a VW maju pri adaptivnom tempomate jednoznacne uvedene ze je urceny len na jazdu na dialnici (kde nie su cyklisti ani ine potencionalne falosne identifikovane objekty)

mne pri pouziti adaptivneho tempomatu auto zabrzi ked auto predomnou z cesty odbocuje dalava (firmware jednoducho nepredpoklada ze na dialnici niekto moze odpocit doprava)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj seaťácky tempomat registruje cyklistov. Stalo sa mi v meste že tiež auto začalo núdzovo brzdiť, ale fúkal vietor tak som si nie celkom istý či niečo neodfúklo pred radar. 2x mi radar ale zachránil auto 1.x keď si cica predo mnou ODRAZU rozmyslela že vysadí kamošku pri priechode a 2.x keď na diaľnici chlapík v kolóne skočil na brzdu akurát keď som kontroloval priestor za sebou aby som ho mohol bezpečne obehnúť.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Ty nebudes asi skuseny vodic ked ti 2x auto muselo brzdit
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Nato že vodičák mám od 99 a priemerne nabehám 33tkm ročne to myslím nie je zlé. Na borca tvojho formátu samozrejme nemám a ani mať nebudem.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Samochvála smrdí, cítiš ten smrad?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Zrejme nesúvisiaci prejav úniku z http://tinyurl.com/zdovodnenie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Konštatovanie faktu je u teba samochvála? Zaujímavé.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

byť skúsený už v dnešnej dobe nestačí, treba byť reálne skúsený. tak ako autor článku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja ze si kontroloval batozinovy priestor
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veľa nechýbalo a skontroloval by som, ale v aute predo mnou. :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zaujimave.. cize bez tych featur by si uz 2x rozbil auto.. keby si na dialnici dodrziaval zdravy odstup, nemohlo by sa ti to stat. tvoja chyba ;)
to iste v meste (priechod), odstup je dobry, dodrzuj odstup. zahod drogy, zober odstup.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Áno, asi by sa to skončilo kolíziou. Bohužiaľ nie som superman ako ty. Písať o dodržiavaní odstupu je síce pekné, ale chcel by som vidieť ako by si dodržiaval odstup ráno v kolóne na D1 pred BA kde ak si necháš trocha priestoru na manévrovanie tak sa tam hneď strčí nejaký chuj. Čo sa týka mesta tak som písal o náhlom a nečakanom zabrzdení. Ak nechápeš písaný text nie je to môj problém. :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nahle a necakane zabrzdenie ti v meste pri 50kmh eliminuje 10m odstup lavou zadnou. A pani si mal vypicovat, ked nedala smerovku aspon 20m pred zastavenim. Dokonca ja sa pozeram pravidelne do spetaka, aby som videl kolko zamnou je auto a ak je moc blizko tak dam smerovku kludne 50m pred odbocenim/zastatim. Nieje nic horsie ako dalsie auto nalepene na tvoju rit.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ešte raz pre pomalšie chápavých: Sú situácie kedy sa proste nedá držať 10m odstup. Samozrejme ak je to možné tak sa ho snažím dodržiavať veď ide predovšetkým o moju bezpečnosť a môj majetok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte doplním že pani/slečna vôbec nedávala smerovku. Proste dupla na brzdu. Zrejme jej kamoška povedala: "Tu, zastaň" a ona tam zastala. Ja viem - mal som to predvídať. Aj títo mali predvídať, čo? https://www.youtube.com/watch?v=cxDJjNKNA9E
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A? Proste išli pred nimi policajti. Dostali hlásenie, sú v službe a tak ďalej. Oni nejdú po ulici komótno, že tralala...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Najprv si zisti fakty a netrep. Páni opicajti videli ísť oproti auto ktoré nesvietilo tak išli rýchlo "pomáhať a chrániť". Oficiálne vyjadrenie bolo že policajti urobili chybu. Daj si vyhľadať: Riskantný manéver policajtov spôsobil nehodu. Všetko zachytila kamera
Odpovedať Hodnotiť:
 

ta tesla nie a nie zastavit, furt to iebe do toho auta
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

z manuálu Tesly (strana 69):
Varovanie: Tempomat nevie detekovať všetky objekty a nemusí zabrzdiť/spomaliť kvôli stacionárnym objektom, obzvlášť pri rýchlosti nad 80km/h a ak vozidlo ktoré nasledujete sa pohne mimo vašej dráhy a stacionárne vozidlo, objekt, bicykel alebo chodec je pred vami namiesto toho. Stále majte pozornosť na ceste pred vami a buďte pripravený na okamžitú opravnú akciu. Spoliehanie sa na tempomat na vyhnutie sa kolízii môže vyústiť vo vážne zranenie alebo smrť.

To isté nájdete určite v manuáli všetkých ostatných automobiliek, keďže rovnaké obmedzenie má každý jeden tempomat od všetkých značiek. Bohužiaľ technológia zatiaľ viac nezvláda.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a potom co vsetky tie reklamy, kde aj kamion zastane sam, ked ma prekazku? Aj tato tesla vo videu zastala, len asi o pol metra dalej ako mala...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

A aký je približne súčet rozdielu dĺžky prednej kapoty medzi kamionom v reklame a teslou a medzerou po jeho zastavení?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

mensi ako rozdiel ich kynetickych energii, ktore su dane ich hmotnostami a skutocnostou, ze kamion moze ist 90kmh a tesla moze ist 130, pokial je na Slovensku. V nemecku kamion moze ist stale 90 ale tesla moze ist kludne aj 250kmh. V skratke, tesla musi zastavit na kratsej vzdialenosti ako kamion, aj keby ju hned tlacil dopredu chuck norris
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kym sa nic nestane, kazdy obhajuje technologiu ako keby sme uz zili v roku 2157. Ten co to spochybni je zastaraly a nemoderny. Ak sa nieco taketo stane, zrazu nie je problem priznat ze dnesna technologia viac nezvlada a samozrejme debil je vodic lebo sice to predtym spochybnoval ale vsetci ho presvedcili.
Ale preco potom v Audi nevies vypnut funkciu "adaptivneho" tempomatu??? Preco by som mal pouzivat tieto funkcie ked sa musim viac sustredit na cestu ako keby som to riadil sam? Je bezpecnejsie drzat volant a riadit auto ako jazdit s asistentom a neustale striehnut ci reaguje spravne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no otazne je, ci je to na Darwinovu cenu, citat noviny a zahynut v nehode vdaka tempomatu ktory mal byt (absolutne) ADAPTIVNY..
no neviem.. ja som ten staromodny, aj ked PRIZNAVAM, ze niekedy by som si po ceste (<1hod) radsej nieco zjedol, alebo precital.. nuz ale clovek nemoze byt vsade naraz a chciet vsetko naraz.. inak by som sa naprogramoval na nonstop robotu a prebudil tesne pred smrtou s citatom, "kam sa podel moj zivot?"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Najlepší by bol mozog vo fľaši parkoviskového fotografa, čo fotí krivo parkujúce autá a nie nejaký počítač. Jazdil by dokonale.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Parkoval by dokonale.. ako by jazdil to neviem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zacal sa updatovat win 8 na win 10 a vtedy sa to auto stalo neovladatelne, kedze nemal kto odkliknut to okno, kde to musite odkliknut
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Nic nemusis odkliknut. W10 sa ti stiahne sam od seba, sam ti restaruje PC a spusti instalaciu. Odskusane...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dopice preco take to top tech veci nemozu najprv otestovat napriklad v neakej dzamahyriy ako napriklad Lovensko, a predist zbitocnemu strate kreditu a povesti...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo na SAHARE, že?
Odpovedať Hodnotiť:
 

EYeiQK http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár